[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382161#p382161:2rxprfmq je napisao(la):
milos.tro » 19 Apr 2016 07:03 pm[/url]":2rxprfmq]
Hvala Zumi i Milančetu na pojašnjenjima :kk: . Ipak se "zaštićene vizure" moraju ispoštovati jer su i one deo Ugovora tako da je i gradnja ove 2 zgrade planirana u skladu sa tim vizurama,svako slovce,linija u ovom ugovoru je i te kako bitna.
NIJE planirana. Trebalo bi da jeste, da se vizure moraju ispoštovati, ali to ipak NIJE urađeno, pa ni gradnja ove dve zgrade NIJE u skladu sa
svim navedenim vizurama već samo sa
nekim. Za slučaj da ljudi zaista na smanjenom planu ne vide gde su sve po autorima prostornog plana za BNV trebale biti zadržane važne vizure, markirao sam ih trouglovima i ofarbao crvenom bojom. Žuta tačka predstavlja položaj oka posmatrača. Ali prvo tekst iz prostornog plana, gde piše otprilike isto ono što sam ja uporno tvrdio o vizuelnim vrednostima zemljišta u obliku amfiteatra, što je bitnije od trenutno oronulog stanja starih zgrada na njemu.
Лева обала Саве
Целина "Приобална зона Новог Београда" обухвата шири простор који се пружа од моста "Газела" до Старог савског и моста "Братства и јединства", потом левом обалом Саве и десном обалом Дунава до ушћа река. Уписана је у евиденцију добара под претходном заштитом. У оквиру Приобалне зоне Новог Београда налазе се значајна културна добра: Старо сајмиште - Логор Гестапоа, Музеј савремене уметности и Парк пријатељства. Као материјална сведочанства историјског, културолошког, друштвеног, социолошког, урбанистичког, архитектонског и економског развоја, представљају изузетне и неодвојиве вредности културног наслеђа града. Визуре на Стари Београд са реке, као и из Старог Београда на реку и нови град на левој обали Саве чине посебну, јединствену и изузетну вредност. Културно наслеђе заједно са акваторијом ушћа Саве у Дунав и природним вредностима Великог ратног острва представља визуелну и просторну доминанту у укупној урбаној слици града.
Визуре
Београд се памти и вековима препознаје захваљујући његовој изузетној геоморфологији и изграђеним структурама. Очување постојећих пејзажних вредности предуслов је културе грађења нових урбаних репера и форми.
У контексту изградње подручја Савамале потребно је очувати низ веома вредних градских визура:
- Калемегдан "Победник" (кота 113,4 m); алтернативно: бастион на завршетку бедема од Сахат-куле ка Сави (кота 124) је најважнији од свих београдских видиковаца и омогућава сагледавање најшире панораме града са укупним углом већим од 250o, кроз једну од три кључне слике: панорама Савског амфитеатра, са Саборном црквом и новобеоградском обалом Саве, преко зеленог масива Топчидерског брда и Кошутњака до Авале;
- Теразијска тераса: поглед ка Новом Београду и ка мостовима на реци Сави, на Аду Циганлију и даље;
- Баново брдо - ски стаза изнад Топчидерског гробља: поглед на целокупан Савски амфитеатар до Калемегдана;
- улице Немањина, Милоша Поцерца и Војводе Миленка ка Новом Београду; и
- поглед са мостова и савског кеја на савску падину Старог Београда, између подножја које чине десна обала Саве и линије хоризонта шумадијске греде, од "Победника", Београдске тврђаве, Саборне цркве, цркве Св. Марка, хотела "Москва", дворова на Теразијама - Стари и Нови двор, Народне скупштине, Палате Београд (Београђанка), Храма Светог Саве и даље ка Топчидеру и Бановом брду.
http://www.rapp.gov.rs/Storage/Global/D ... svojen.pdf
Na osnovu ovog teksta je napravljen grafički prilog 11 "Ogranicenja urbanog razvoja", na kome je markirano ukupno 8 važnih vizura. Pri tome se ovde ne vidi deveta vizura, ona sa Kalemegdana, jer pokriva isuviše veliki ugao.
http://195.222.96.93//rapp_mape/PPPPN/B ... azvoja.pdf
Međutim, ovaj deo grada je toliko vizuelno zanimljiv, toliko prekriven isprepletanim vizurama, da bi dno Savskog amfiteatra mogao biti samo park ili niz niskih zgrada, uz možda samo jednu ili dve više, kao akcenat. Pa Beograd na Vodi uopšte i ne bi mogao da se napravi u ovakom obliku. Što su mnogi ljudi ovde pričali od početka, i što je uostalom ionako bilo planirano. Naprimer, evo šta se o tome kaže u delu jednog saopšetnja Akademije arhitekture
http://aas.org.rs/wp-content/uploads/20 ... -2015..pdf
Međutim pod pritiskom investitora i političara, pisci prostornog plana su samo naveli šta bi se moralo uraditi (koristeći za to termine kao što su "изузетне и неодвојиве вредности културног наслеђа града" i "Очување постојећих пејзажних вредности предуслов је културе грађења", "потребно је очувати") da bi zatim od svih devet spomenutih ili nacrtanih vizura (koje su oni sami markirali kao važne) konačno zadržali
samo dve koje imaju najmanji vidni ugao i investitoru oduzimaju najmanje mesta (označene žutim brojevima 1 i 2). I to je
jedino što je ostalo u Regulaciono-nivelacionom planu, koji je najvažniji, a nalazi se ovde:
http://195.222.96.93//rapp_mape/PPPPN/B ... 20plan.pdf
A i te dve skoro da nisu morali zadržavati, jer sam jednom iz Sarajevske ulice pogledao kako to izgleda (vidik iz ulica Miloša Pocerca i Vojvode Milenka), pa vam mogu reći da su ti "vidici" skoro neupotrebljivi. Pošto je sa obe strane drvored, nešto se vidi samo sa sredine pešačkog prelaza, a to nije baš zdravo mesto da bi tu čovek stajao i divio se "vidiku" koji verovatno zauzima manje od 5 stepeni vidnog ugla.
Ovo je pogled ka Miloša Pocerca (uz pomoć popriličnog zuma).
A ovo je pogled ka Vojvode Milenka, između dve buduće stambene kule. Nešto ne vidim preterano mnogo lokacija sa kojih ljudi mogu viditi poziciju kamere koja ovo snima. Doduše, ovde ih bar ima, u vidu parčeta jednog trotara, za razliku od "vidika" iz ulice Miloša Pocerca. Tako da su i te dve bedne, tobože "očuvane vizure" o kojima pričaš, više šala nego nešto ozbiljno.