Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Zuma":3jd7z60j je napisao(la):
Milanche, razvodnjavanje ozbiljne diskusije je moguće samo ako ona postoji. Moraju da postoje ljudi koji uporno pišu i održavaju živim razgovor o glavnim problemima projekta. Ali takvih ljudi nema. Ako ne računamo botove, piše uzak krug osoba koji je odavno ovde, koji o tome već zna sve što se može znati. U nedostatku novih informacija niko od njih nije spreman da po ko zna koji put ponavlja ono što što je već puno puta rekao. To nas stavlja pred dilemu da se ili ne piše ništa, pa bi temu kao neaktivnu i nezanimljivu napustio veliki broj pasivnih i povremenih čitaoca zbog kojih informacije sa ovog foruma ipak imaju bar neku publiku, ili da se tekstovi svedu na klasično apologetsko "praćenje" napretka projekta. Naime utrošeni novac uvek proizvodi bar neku novu vrednost, pa ako odnos komentatora nije analitički i kritički, a u najmanju ruku kreativan ili zanimljiv, uživanje u običnom, pasivnom praćenju svake nove faze neke gradnje, je samo za stepenicu ispod dečije fascinacije šarenim procesom u kome se novac opredmećuje u nešto opipljivo. A od toga nema preterane koristi.

Suočen sa takvom dilemom, na kraju sam zaključio da je između velikih događaja i značajnih informacija bolje pisati makar i o malim stvarima, ako su bar donekle nove i relevantne. To sa jedne strane čuva interesovanje i aktivnost, tj rang teme u listi, pa će i ubuduće postojati kritična masa čitaoca za nešto što možda može imati veću težinu, a sa druge pruža mogućnost da se možda poprave bar neke "sitnice". Jer sada je već očigledno da su se aktuelne vlasti konačno opredelile za čvrstu podršku projektu u sadašnjem obliku. Znači, u nedostaku grupe stručnih forumaša koji su voljni da bez novih informacija troše prilični deo svog vremena na ponavljajuću diskusiju o suštinskim problemima projekta, uz činjenicu da bi to (u ovom trenutku) inako bilo jalovo, jer su njegove bitne karakteristike u ovoj fazi fiksirane i nepromenljive, izbor je ili ne pisati NIŠTA, ili postići bar NEKE minimalne promene koje još jesu moguće
Slazem se, samo moje glediste da za ovaj projekat nisu relevatne stvari ilegalni i ne bezbedni prelzi preko pruge koji je zatvoren, nekoliko nasumicno poraslih dveca koje je poseceno, i slicne stvari. Sa druge strane ja potuno razumem tvoj stav i uornost na pisanju o sirini setalista, jer to ima smisla. Kada smo kod malih stvari, ima smisla pisati i o ogradi na setalistu, da ne bude celicna resetka kao sad na promenadi, vec da se prefabrikovano urade betonske klupice kao na savskom keju koje su genijano resenje. Ujeno mogu te iste da se postavljaju i na zemunskom keju, i da se poprave one koje su ostecene ali to uz naknadu od splavova.

Takodje jako me zanima, kada ce da urade prikljucke za toplovod, kanalizaciju, vodovod u planiranim kapacitetima. Tj kada ce grad i od kojih sredstava da dovede do granice parcele i kad ce investitor o svom trosku to uraditi unutar svoje parcele. Da li postoje i kakvi rokovi za to. Onda s obzirom da je i vlada Srbije su investitor ovoga, jako je veliki problem sto ne mogu da se prate troskovi izgradnje. Jer od profta 32% ide drzavi pa bi bio red da se zna ko to i kako kontrolise i da se da javno na uvid. To je pitanje koje je vec mora biti aktuelno i po meni jako znacajno.

Problem u ovom projektu je i mesetanje sa grabljenjem mesta za usluzne delatnosti. Primer je savanova, cujemo da ce i savanova 2. Za sve te privremene standove, ako sam dobro upoznad, mora da se raspise javni tender, pa ko da najbolju ponudu. Nije bio slucaj sa Savanovom 1, ncee ni sa 2, a verovatno tako i dalje. To je ozbiljan problem, koji cak moze da se zavrsi i na sudu.

Ja nemam puno vremena da detaljnije pisem o ovome, vec u naletima ili izmedju neka dva posla, ali bi jako voleo da citam vise takvih stvari.
 
За све будуће штандве и комерцијализацију јавног простора као и управљање самим "јавним" простором у СА надлежна је искључиво ова "арапска" приватна фирма, тако да никаквих конкурса неће бити. Тиме је београду на води дат екстратериторијални статус а читав географски центар Београда постао приватна својина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380247#p380247:3g7e6hzj je napisao(la):
Zuma » 09 Apr 2016 10:38 pm[/url]":3g7e6hzj]
Hajde ne pričaj gluposti. Sve to sam još davno pročitao i to mnogo puta. A da li si ti uopšte pročitao i još važnije razumeo šta sam ja napisao? I sada i ranije?
Napisao si gomilu puta stvari za koje smatram da su gluposti. Ali, nijednom ti nisam odgovorio na način ''ae ne pričaj gluposti''. Uvek sam koristio neutralnu formulaciju, eto, čisto da se ne uvrediš. Ali, pošto smatraš da treba tako da se odgovara, nije problem, možemo i tako. 8)
Gluposti su jedno 70% stvari koje napišeš u ovoj temi, i koje ponavljaš kao papagaj na svaka 3 dana. Ljudi ti lepo kažu da se skoncentrišeš na ozbiljne teme, ti jok...lupetaš o nekakvom drvoredu, od divljeg prelaza preko pruge praviš umetnost sa sve crvenim tepihom, izmišljaš ograde na parcelama, itd, itd...

Ovo si napisao:
Par metara levo od vertikalnog dela L profila će se nalaziti zid aneksa
Gde je linija parcele u odnosu na taj L zid? Ide li zid tačno po liniji parcele, ili je unutar nje, ili je izvan nje?
Gde je temeljna jama u odnous na taj L zid? Ima li je uopšte trenutno na toj parceli? Ako je uopšte trenutno nema, kako onda znaš dokle će ići podzemni deo zgrade?

Linija podzemnog dela objekta u ovom bloku može obuhvatiti maksimalno, ne nekih neodređenih "toliko i toliko %", nego tačno 90% parcele.
Ko je rekao da je neki neodređeni deo u pitanju?
Vidiš kako nisi u stanju da razumeš jednu rečenicu iz plana, jer automatski prihvataš ono što misliš da ti ide u prilog. Automatski si napisao da je ''tačno 90%''. Ne, nije. Može u praksi to da bude 90%, može da bude i 85%, ili 80%. To možeš da vidiš kada budu kopali temeljnu jamu, njene linije.
Tek treba da se vidi jer u planu piše ''maksimalno 90%'', a ne ''tačno 90%''.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380332#p380332:1kjzfptm je napisao(la):
Delija » 10 Apr 2016, 12:46[/url]":1kjzfptm]За све будуће штандве и комерцијализацију јавног простора као и управљање самим "јавним" простором у СА надлежна је искључиво ова "арапска" приватна фирма, тако да никаквих конкурса неће бити. Тиме је београду на води дат екстратериторијални статус а читав географски центар Београда постао приватна својина.
Da pricitao sam da se spominjalo da oni imaju pravo da rukovode javnim povrsinama. Ako je tako zaista, onda to tek krimanalna stvar, jer su moguci tajni dilovi sa vlastodrscima da oni i njihovi bliski partneri (pa i po koji kum) uzimaju pare na tim stvarima i onda postaje sve mnogo jasnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380298#p380298:1xum1lh3 je napisao(la):
milos.tro » 10 Apr 2016 07:52 am[/url]":1xum1lh3]Koliko sam razumeo (bilo je u tome govora u jednoj emisiji BgD na vodi),talpe su postavljene podjednako na istoj dubini u zemlji,zatim će se seći tipa ravnjanje po visini,a onda bi sledilo betoniranje.
Ne vidim kako je to moguće kad znamo da su sve talpe iste dužine. Pa, ako im vrhovi nisu poravnati, onda ne mogu biti ni suprotni krajevi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380221#p380221:ai5ey8v7 je napisao(la):
brdjanin » 09 Apr 2016 07:10 pm[/url]":ai5ey8v7]Koliko ja shvatam podzemne vode idu KA Savi u ovom delu obale. Bara Venecija nije poticala od Save već od slivanja voda sa grebena. Dakle talpe izazivaju podizanje nivoa voda u amfiteatru tokom većeg dela godine. Onda mora da postoji alternativni način za drenažu (trenutno su to ove pumpe).
Pa, ako se setimo fizike i priče o spojenim sudovima, onda je jasno da se to odnosi samo na onaj deo podzemnih voda koji se nalazi u slojevima zemljišta koji su u tom trenutku po apsolutnoj nadmorskoj visini iznad trenutnog nivoa Save. Za niže nivoe je dominantan uticaj ogromnog rezervara vode koji čini korito reke. Pritisak se prostire podjednako u svim pravcima. A pošto je dno talpi ISPOD uobičajenog nivoa vode u Savi, to je to. A nekadašnje bare u Bari Veneciji su se za vreme dok je vodostaj bio niži od njih stvarno zadržavale zbog slivanja te vode sa grebena, ali mi smo pričali od donjim krajevima talpi, a to je mnogo niže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380367#p380367:2esktgy2 je napisao(la):
Zuma » Sun Apr 10, 2016 4:31 pm[/url]":2esktgy2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380298#p380298:2esktgy2 je napisao(la):
milos.tro » 10 Apr 2016 07:52 am[/url]":2esktgy2]Koliko sam razumeo (bilo je u tome govora u jednoj emisiji BgD na vodi),talpe su postavljene podjednako na istoj dubini u zemlji,zatim će se seći tipa ravnjanje po visini,a onda bi sledilo betoniranje.
Ne vidim kako je to moguće kad znamo da su sve talpe iste dužine. Pa, ako im vrhovi nisu poravnati, onda ne mogu biti ni suprotni krajevi.
U pravu si(sasvim logično),na 4:06 gospodin iz Novkola govori o Larsen talpama.Gornja ivica talpi je na koti 50-godisnjeg nivoa Save,a kasnije će se nasipati materijal,znači da talpe ostaju.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-jE6DPAej64[/youtube]
 
Ne znači, nisi ga pažljivo saslušao. Pričao je o zaštiti GRADILIŠTA. Iz ovoga se i dalje ne može zaključiti da li talpe ostaju ili se vade. To što će se pored njih nasuti zemlja uopšte ne govori da li će se one možda kasnije izvaditi, a nasipanje nastaviti.

Doduše, postoji jedan mali detalj koji jeste problematičan za tezu da će se vaditi, ali to ovde nije pomenuto. Naime, talpe su provizorno, čini mi se samo u tačkama, zavarene jedna za drugu da se ne bi mrdale kad se zabija susedna. Tako da bi prvo brusilicom trebalo iseći te varova. A čini mi se, nisam siguran, da je deo varova sada ispod nabačene i nabijene zemlje. Tako da stvarno ne znam šta će biti, sem što mi i dalje izgleda da je ovo previše aljkavo da bi ostalo.
 
Zumo, kad dodje masina da izvadi talpe ti varovi ce popucati bez problema. Sila hidraulike je cudo.
 
Ma nek ostanu talpe samo da imamo normalnu sirinu setalista a ne sudaranje sa biciklistima kao na prvom delu promenade...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380325#p380325:1u36dr7q je napisao(la):
milanche » 10 Apr 2016 11:49 am[/url]":1u36dr7q]
Slazem se, samo moje glediste da za ovaj projekat nisu relevatne stvari ilegalni i ne bezbedni prelzi preko pruge koji je zatvoren, nekoliko nasumicno poraslih dveca koje je poseceno, i slicne stvari.
Možda ne za projekat, ali za ljude koji ga prate i čitav pristup, za pouzdanu sliku odnosa prema gradu onih koji upravljaju, ali i nas koji pokušavamo nešto da popravimo. U tome se ne slažemo, ali to su sitnice i ne isplati se dalje trošiti vreme na to.

Sa druge strane ja potuno razumem tvoj stav i uornost na pisanju o sirini setalista, jer to ima smisla. Kada smo kod malih stvari, ima smisla pisati i o ogradi na setalistu, da ne bude celicna resetka kao sad na promenadi, vec da se prefabrikovano urade betonske klupice kao na savskom keju koje su genijano resenje. Ujeno mogu te iste da se postavljaju i na zemunskom keju, i da se poprave one koje su ostecene ali to uz naknadu od splavova.
Potpuno se slažem. Te betonske klupice su izuzetne.

IMG_1119_resize.jpg


Takodje jako me zanima, kada ce da urade prikljucke za toplovod, kanalizaciju, vodovod u planiranim kapacitetima.
Bar su počeli sa nekim pripremama. Vidi sledeću poruku.

Tj kada ce grad i od kojih sredstava da dovede do granice parcele i kad ce investitor o svom trosku to uraditi unutar svoje parcele. Da li postoje i kakvi rokovi za to. Onda s obzirom da je i vlada Srbije su investitor ovoga, jako je veliki problem sto ne mogu da se prate troskovi izgradnje. Jer od profta 32% ide drzavi pa bi bio red da se zna ko to i kako kontrolise i da se da javno na uvid. To je pitanje koje je vec mora biti aktuelno i po meni jako znacajno.
To je od suštinskog značaja. Ja sam od trenutka kad sam video ugovor rekao da su ovde potencijali za korupciju ogromni, i da je veliko pitanje kako ćemo kontrolisati poslovanje zajedničke firme i sprečavati odlivanje novca. Ako je i država rešila da postane biznismen i da se igra na tržištu, onda se i u upravljanje njenim firmama moraju uvesti standardni višestruki kontrolni mehanizmi koji su neophodna pretpostavka svake demokratske države. Naime, tako te firme POSTAJU DRŽAVA u izvesnom smislu, tj. kroz njih se ostvaruje deo interesa birača koji su delegirali vladu da upravlja zajedničkom imovinom, isto kao i kroz bilo koje drugo državno telo. Ne mogu one biti potpuno netransparentne i bez načina za nezavisnu proveru.

Ja nemam puno vremena da detaljnije pisem o ovome, vec u naletima ili izmedju neka dva posla, ali bi jako voleo da citam vise takvih stvari.
Naravno, ali kao što rekoh, o tome se može čitati samo ako neko odluči da o tome piše, jer je i mnogo zahtevnije i traži pripremu da bi bilo i tačno i razumljivo. Jedostavne činjenice smo već izneli mnogo puta. Sad bi se neko morao potruditi malo više.
 
Јавни увид у Нацрт плана детаљне регулације за изградњу фекалног колектора од Хитне помоћи до улице Венизелосове, градске општине Савски венац, Врачар и Палилула са Извештајем о стратешкој процени утицају плана на животну средину

ЈАВНИ УВИД обавиће се у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (сала II у сутерену) од 4. априла до 6. маја 2016. године, сваког радног дана од 9 до 18 часова.

ЈАВНА СЕДНИЦА Комисије за планове Скупштине града Београда, одржаће се у згради Градске управе града Београда, 27. марта бр. 43-45 (сала II у сутерену), 26. маја 2016. године, у 13 часова. У току јавне седнице, сва присутна физичка и правна лица која су поднела примедбе у вези са Нацртом плана у писаном облику, могу образложити примедбе пред Комисијом за планове Скупштине града Београда.

Заинтересована лица могу, током јавног увида, своје примедбе на планирана решења, у писаном облику, да доставе Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове, преко писарнице, 27. марта бр. 43-45, најкасније до 6. маја 2016. године.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1749576

---- Извештај о стратешкој процени утицаја на животну средину
http://www.beograd.rs/download.php/docu ... ateska.pdf
---- Текст
http://www.beograd.rs/download.php/docu ... apomoc.pdf
---- Графика
http://www.beograd.rs/download.php/docu ... rafika.rar
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380377#p380377:3uxspmsp je napisao(la):
Zuma » Sun Apr 10, 2016 5:20 pm[/url]":3uxspmsp]Ne znači, nisi ga pažljivo saslušao. Pričao je o zaštiti GRADILIŠTA. Iz ovoga se i dalje ne može zaključiti da li talpe ostaju ili se vade. To što će se pored njih nasuti zemlja uopšte ne govori da li će se one možda kasnije izvaditi, a nasipanje nastaviti.

Doduše, postoji jedan mali detalj koji jeste problematičan za tezu da će se vaditi, ali to ovde nije pomenuto. Naime, talpe su provizorno, čini mi se samo u tačkama, zavarene jedna za drugu da se ne bi mrdale kad se zabija susedna. Tako da bi prvo brusilicom trebalo iseći te varova. A čini mi se, nisam siguran, da je deo varova sada ispod nabačene i nabijene zemlje. Tako da stvarno ne znam šta će biti, sem što mi i dalje izgleda da je ovo previše aljkavo da bi ostalo.

Jedno laičko pitanje da li postoji mogućnost da se nekako te talpe spolja(mislim na deo talpi ka Savi koji bi bio vidljiv) nekako gradjevinski obrade da izgledaju prihvatljivo vizuelno?

Zuma, nažalost nisam u mogućnosti na kompu da otvorim ova dokumenta koja si postavio.Vidim da je grafički prikaz fekalnog kolektora poprilično veliki,da li možda možeš da komprimuješ dokument i postaviš ovde?
 
Da citiram Sir Olivera iz Alana Forda, "... prava sitnica". To je inače ovo (iz prostornog plana):

Канализација употребљених вода

КЦС "Мостар" због неизграђености канализационих објеката низводно није у функцији, па је потребно извршити њену реконструкцију, али и изградити недостајуће објекте: колектор од КЦС "Мостар" до уласка у тунел, тунел-колектор "Хитна помоћ-Венизелисова", недостајуће низводне деонице Интерцептора и ППОВ "Велико село". Наведени радови обавеза су града Београда и надлежног Јавног комуналног предузећа "Београдски водовод и канализација" и треба их реализовати пре изградње планираних објеката.

КЦС "Железничка станица" препумпава употребљене воде ка тзв. Теразијском тунелу до колектора у Венизелосовој улици и даље ка изливу у Дунав код Панчевачког моста. Постојећи капацитети КЦС "Железничка станица" довољни су да прихвате и препумпају део количина отпадних вода са припадајућег слива, али у коначном решењу неопходно је извести наведене недостајуће објекте (колектор од КЦС "Мостар" до уласка у тунел, тунел-колектор "Хитна помоћ-Венизелисова", недостајуће низводне деонице Интерцептора и ППОВ "Велико село"). Постројење за пречишћавање отпадних вода није изграђено. Неопходно је реализовати значајне радове изван планског подручја, како би се омогућио транспорт употребљених вода преко Интерцептора ка ППОВ "Велико Село".

Предвиђене су следеће активности на одржавању и унапређењу система канализације:
- изградња Постројења за пречишћавање отпадних вода (у даљем тексту: ППОВ) "Велико Село";
- изградња главног колектора - "интерцептора" дуж десне обале Саве и Дунава, до локације будућег постројења;
- изградња главног колектора и објеката: тунел - колектор "Хитна помоћ - Венизелосова";
- изградња фекалног колектора КЦС "Мостар - Хитна помоћ";
- изградња прве фазе постројења за третман отпадних вода;
- санација или замена примарних колектора у циљу продужавања њиховог радног века;
- реконструкција постојећих и изградња нових црпних станица за препумпавање отпадних вода у мрежи, као и на траси будућег "интерцептора"; и
- изградња секундарне, уличне канализационе мреже за употребљене, атмосферске и отпадне воде.
 
@ Zuma, hvala puno na ovim linkovima + :kk:

Prelistah i tektualni deo ovoh plana, u delu koji se odnosi na javni prevoz, ne videh nigde da je makar spomenut metro. Plasim se da posle samo ne bude problem, da ne kazu e jbg nemoze metro koridor ovde vibracije su velike, ostetice knala i slicno.

Inace, sam prikljucak na kanalizaciju i vodovod mogu da urade i neposredno pred zavrsetak objekta, ali opet mislim da nemaju bas puno vremena. Kada izadju na kotu 0, tj na prizemlje, moja procena je da ce tempo gradnje biti 7 dana sprat. To je vec sad standardna brzina za grube radove kod nas (kad su pare obezbedjene), tim tempom se gradio i park apartmani. Tako da realno nemaju bas puno vremena. Plasim se samo nekih privremenih iznudjenih i polu resenja "za prelazni period".

Generalno receno, drzava i grad u narednom skorijem vremenskom periodu imaju ogromne izdatke. Treba u narednih godinu i po zavrsiti i dovesti svu infrastrukturu do placa, sa potrebnim ogromnim radovima, pa onda izmestanje autobuske stanice i osposobljavanje prokopa. Cak i da rade neka polovicna resenja, da se na prokopu samo zavrsi stanicna zgrada, bez TPS zemun i kijevo, da se teretni saobracaj odvija preko vukovog spomenika sto je opasno, i pored svega toga ne moze manje da kosta od 220-250mil e. Ono sto sam ja jos davno pisao, da mi je zena na uvidu u plan navodnog beograda rekla, da grad pregovara sa investitorom da od njega pozajmi 150mil e za komunalnu infrastrukturu, pa posle to da odbije od "profita". Sad na koji tacno nacin, kolika bi kamata bila, da li bi uopste i bio profit ili bi to platili i dali jos zemljiste je veliko pitanje.

Sto se tice kontrole poslovanja zajednickog preduzeca,kontrole troskova, profita i sl, bilo bi dobro kada bi drzavna revizorska agencija imala pravo da kontrolise i preduzeca u kojem je drzava manjinski partner. Vec su krenuli da koriste te fore da je to vecinsko privatno preduzece da nedaju neka dokumenta na uvid po zakonu o dostupnosti informacija, pod izgovorom da je vecinski privatno preduzece. To je jako opasno. Da imamo i jednog valjanog i inteligentnog politicara, to bi bila glavna meta u napadima jer je apsolutno skandalozno.

Jos da dodam svoje misljnje vezano za talpe. One ce verovarno ostati, izravnati sa nasipom, a sa spoljne strane betonirati i dodati kosina. One sad sluze kao granicnik nasipanja terena i nece u opste biti vidljive. Jedino mi je nejasno da li ispred njih dolazi nizi deo setalista ili ce odmah kosina da bude.
 
Milance mislim da metro nece biti problem posto nije u istoj osi prokopa
 
Da ali bi moguci metro koridori po trenutnom metro planu na tri mesta upravno prelazili ispod ili iznad ovog kolektora, u osi kralja Milana, Bulevara i Despota Stefana. Ne kazem da ovo sprecava metro da se gradi ali samo to treba sad uzeti u obzir, da ne bude posle kasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=380356#p380356:yz4c4xis je napisao(la):
neshaoct » 10 Apr 2016 02:36 pm[/url]":yz4c4xis]
Napisao si gomilu puta stvari za koje smatram da su gluposti. Ali, nijednom ti nisam odgovorio na način ''ae ne pričaj gluposti''. Uvek sam koristio neutralnu formulaciju, eto, čisto da se ne uvrediš. Ali, pošto smatraš da treba tako da se odgovara, nije problem, možemo i tako. 8)
Ako si pratio šta sam pisao od kako sam na Beobuildu mogao si da vidiš da nisam vređao ljude niti ulazio u lične rasprave, iako sam o sebi čuo zaista svašta. Međutim ne mogu baš uvek da ostanem tako pun razumevanja. Ako mi posle onoliko objašnjavanja kažeš da izmišljam, a da nisi ozbiljno ni pokušao da razumeš šta je napisano, pa još kao argument spomeneš nešto što je čak i na nivou elementarne logike savršeno nepovezano sa temom, a usput se onako sa čuđenjem pitaš zašto "još uvek" nisam pročitao prostorni plan, iako bi se od mojih tekstova na tu temu mogla sastaviti omanja knjiga, onda u najmanju ruku stvari moram da nazovem pravim imenom, i to je još bilo sa dobrom dozom uzdržavanja. Zaista ne mogu da maltretiram ljude stalno ponavljajući i najmanji zaključak do koga smo ranije došli, to su ipak činjenice bi trebalo da već znaju oni koji ovde žele da pišu. Sve što si me pitao je već napisano u toj ili prethodnoj poruci, sem što sam izostavio nekoliko ovakvih, svima već poznatih činjenica, i neke ionako očigledne logičke korake u zaključivanju.

Ovo si napisao:
Par metara levo od vertikalnog dela L profila će se nalaziti zid aneksa
Gde je linija parcele u odnosu na taj L zid? Ide li zid tačno po liniji parcele, ili je unutar nje, ili je izvan nje?
Postoje čak dve nezavisne linije dokazivanja koje kažu da se regulaciona linija bloka, a to je linija parcele, otprilike poklapa sa pozicijom L zida. Ona je ucrtana na grafičkom delu prostornog plana, a u njemu su ucrtani i prethodno postojeći objekti koje smo svi dobro poznavali, obalski put i trotoar sa bici stazom pored njega. Otprilie u nivou bloka 14 koji se sada gradi, regulaciona linija se skoro savršeno poklapa sa ivicom najvišeg nivoa bivše obaloutvrde, tamo gde je bila crno-žuta metalna ograda. Sasvim nezavisna informacija o poziciji regulacione linije je bila i crvena linija koju su radnici povukli na padini obalotvrde i označili crvenim zastavicama. Pričali smo i o tome, i slao sam slike dokazujući da je to baš regulaciona linija odnosno granica placa. Evo nekih od tih slika. Ovde je otprilike gradilište bloka 14:

IMG_1092_resize.jpg


Bliže Starom savskom mostu.

IMG_0985_resize.jpg


Kompletna crvena linija u veoma sabijenom prostornom prikazu. Skoro nigde nije dalje od 1 ili 2 metra od ivice obaloutvrde.

IMG_1098_resize.jpg


Međusobni prostorni odnos linije duž koje su zabodene talpe, drenažnih bušotina, crvene linije markirane zastavicama i ivice obaloutvrde na drugom kraju bivšeg puta.

IMG_3286_resize.jpg


Sledeći logički korak je što se sa čitavog mnoštva mojih fotografija može videti koliko su talpe i cevi za drenažu bile udaljene od ivice obaloutvrde (to imaš na prethodnim slikama), dok je ta ivica još bila vidljiva, a na novim fotografijama se vidi koliko je L zid udaljen od talpi i cevi za drenažu. A to vidiš ovde:

IMG_1156_resize.jpg


Običnim poređenjem dve takve fotografije (vodeći računa gde je po dubini ovih slika blok 14) jasno je da se uz razumnu grešku može zaključiti da je L zid optpilike na mestu gde je bila ivica bivše obaloutvrde. Dakle da je otprilike gde i regulaciona linija, tj granica placa. Da bi ovo još potvrdio i ukazao čitaocima zašto tako mislim ubacio sam i posebno markiranu fotografiju sa ucrtanim linijama koje direktno pokazuju da je L zid otprilike u produžetku ivice preostalog dela starog trotoara (a na Bingu se može videti da je taj potez bio savršeno prav), a oni dobro znaju da smo ranije dokazali da je to i regulaciona linija, što sam i ponovio u toj poruci.

IMG_1161a1.jpg


Pomoćna fotografija za lakše ucrtavanje linija u prethodnu sliku.

IMG_0823_resize.jpg


Gde je temeljna jama u odnous na taj L zid? Ima li je uopšte trenutno na toj parceli? Ako je uopšte trenutno nema, kako onda znaš dokle će ići podzemni deo zgrade?
I to sam objasnio. Da se citiram. "Betonski L profil koji je ovako orjentisan se koristi u situaciji kad je sa desne strane njegovog vertikalnog dela zemljište, a sa leve prazan prostor. U tom slučaju pritisak zemljišta na donji deo L profila na sebe preuzima bočne sile na vertikalni deo."

IMG_1158_resize.jpg


Taj L zid je dakle početak temeljne jame čim ima prazan prostor levo od sebe. Početak temeljne jame očigledno ne može biti desno od L zida, jer bi onda zid bio u jami, a ne može biti ni levo od L zida, jer bi onda L zid bio u sred zemljanog nasipa obaloutvrde, a to se nikada ne radi jer on mora biti od homogenog materijala (zbog zemljotresa i vodonepropusnosti). Dakle, upravo je L zid ivica temeljne jame.

Linija podzemnog dela objekta u ovom bloku može obuhvatiti maksimalno, ne nekih neodređenih "toliko i toliko %", nego tačno 90% parcele.
Ko je rekao da je neki neodređeni deo u pitanju?
Ti si napisao "toliko i toliko %" umesto da staviš konkretan broj ispred znaka za procenat, samo da bi izbegao da napišeš da je taj broj 90, dakle da je dozvoljeno da se podrumske prostorije prostiru maltene po čitavom placu.

Vidiš kako nisi u stanju da razumeš jednu rečenicu iz plana, jer automatski prihvataš ono što misliš da ti ide u prilog. Automatski si napisao da je ''tačno 90%''. Ne, nije. Može u praksi to da bude 90%, može da bude i 85%, ili 80%. To možeš da vidiš kada budu kopali temeljnu jamu, njene linije.
Tek treba da se vidi jer u planu piše ''maksimalno 90%'', a ne ''tačno 90%''.
Pa razmišljaj malo. I to sam u skraćenom obliku objasnio u delu koji si sam citirao:

"Ovde je to pogotovo aktuelno jer imaju ogroman problem sa garažama. Zbog podzemnih voda ne mogu ići previše u dubinu, pa će se u podzemlju sigurno proširiti po horizontali koliko god mogu. Što bi značilo skroz do regulacione linije bloka (koja po planu u ovom bloku odgovara i građevinskoj liniji)."

Ne mogu baš svaki usputni zaključak da "nacrtam" jer bi inače poruke bile stvarno ogromne, ali valjda je i ovako jasno. Po dubini jame se vidi da imaju samo jedan podzemni nivo. Zgrade ove veličine, a pogotovo ovakvog luksuza, idu na bar dva podzemna nivoa. A oni ovde imaju čak i bazene za kupanje i parkove na aneksima. To znači da im treba ogromna površina pod tehničkim i uslužnim prostorijama plus podzemni parking. Ovde su to čak i posebne prostorije sa pumpama i filterima za bazen, za vodni režim zelenog krova, razne radionice, podstanice najrazličitijih vrsta, grejanje, hlađenje, provetravanje podzemnog parkinga, čitave ulice sa ulazima i izlazima za njega, administrativne prostorije, ostave svih vrsta, trafostanice, telekomunikacione prostorije. Ako su za sve to ograničeni na samo jedan podzemni nivo, onda će koristiti isključivo maksimalno dozvoljnu površinu na tom nivou i ništa drugo. A pošto je to 90%, onda se ne mogu previše udaljiti od linije placa sve i da hoće (a duboko sumnjam da hoće zato što im je obalska strana komercijano najzanimljivija, pa je korisno da prostorije u prizemlju (u aneksu) za podršku imaju i donji nivo.
 
I najnovije slike.

Dakle, evo našeg šetališta!

Kao što vidite, najviši nivo javnog obalskog prostora su umesto u smeru kopna, na bivši nekada takođe javni trotoar i put, proširili u smeru vode, tako da će tim trikom definitivno dobili više od 10 metara, ali sad bog zna šta će biti desno od talpi, na nižim nivoima, pošto sada tu nije ostalo previše mesta. Ili ništa naročito, ili će ozbiljno da nasipaju reku. Ili da ulaze u nju platformama kao kod Savanove? Onaj render bi i dalje mogao da se realizuje, ali na kojim su onda kotama oni niži nivoi i koliko su široki? Sad baš nije naročito jasno šta su smislili.

IMG_1213_resize.jpg

IMG_1215_resize.jpg


Kraj nasipa i početak podrumskih prostorija ispod aneksa dve zgrade.

IMG_1225_resize.jpg


Viri betonsko gvožđe

IMG_1220_resize.jpg

IMG_1221_resize.jpg

IMG_1224_resize.jpg

IMG_1226_resize.jpg

IMG_1231_resize.jpg


Na ovom mestu zid ima ugao i skreće ka talpama.

IMG_1232_resize.jpg

IMG_1194c_resize.jpg

IMG_1233_resize.jpg


Talpe menjaju visinu?

IMG_1234_resize.jpg


Nivo nasutog materjala i vrhovi talpi su poravnati.

IMG_1240_resize.jpg


Istovar.

IMG_1260_resize.jpg


Dolazi novi šlep.

IMG_1200_resize.jpg


Parking?

IMG_1202_resize.jpg


Počeli su da nasipaju i spoljašnju stranu talpi.

IMG_1207_resize.jpg


Nažalost, ima sve manje ima izgleda da će se one na kraju vaditi. Uprkos tome što ...

IMG_1254_resize.jpg


... su postavljane kao da je neko bio pijan. Ja sam se nadao da je to zato što urednost nije ni bitna za privremenu branu i gomilu jakih pumpi.

IMG_1191_resize.jpg

IMG_1193_resize.jpg

IMG_1195_resize.jpg

IMG_1208_resize.jpg


I još su izbušene zbog privremenih izlivnih cevi? Koje idu KROZ odbrambeni nasip, ako ja to dobro vidim? To mi nije baš jasno. Ostaje da vidimo šta će sa svim tim uraditi.

IMG_1209_resize.jpg
 
Stvarno su nasli extra poslovnog partnera!! Bas nam je upala kasika u med sa ovim projektom ;)


@Zuma svaka cast na reportazi (ovoj poslednjoj). Bilo bi lepo ako bi mogla jedna za BW Residences ili za Kulu :)
 
vradovicu,

Ако те плаћају из БнВ д.о.о., много лоше радиш посао.
 
Zuma sve pohvale na trudu i reportaži :)
Koliko se moze videti bar za sada da smo sve bliži ovom renderu :

Lokacija različitog nivoa talpi bi trebalo da bude ova da kažem providna platforma.Ne znam baš koliko im je pametno da idu sa "usecenom" obalom i promenom toka reke.
Kad si u mogućnosti ne bi bilo zgoreg da skiciraš širine prostora betonski zid-talpe,širina obale na donjem nivou obaloutvrde.
p.s. vidljiv napredak radova(ja sam reportažu pravio u subotu),predpostavljam da su ti slike od nedelje.
 
Nevolja sa ovim renderom je sada u tome što verovatno više nema mesta za ovaj razuđeni, niži deo, koji je sav u stepenicama. Ako pretpostavimo da linija gde su na terenu zabodene talpe odgovara liniji desnog kraju ovog uniformnog, ravnog i neprekidnog dela šetališta na renderu. Taj niži deo na renderu, desno od te linije, izgleda kao da je širok između 1,3 do 2 puta toliko koliko ima u ravnom delu (sem u useku). A na terenu, desno od talpi, ka reci, nema mesta za još 1,3 do 2 puta toliko prostora koliko ima između betonskog L profila i talpi. Sem da krenu da nasipaju Savu. Ili je možda problem u prikazanim nivoima reke koji su drastično različiti na renderu i na slikama? Probaću da preciznije izmerim kad budem imao vremena.
 
Vrh