[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376786#p376786:1kmq37mp je napisao(la):
Пантограф » 19 Mar 2016 12:40 am[/url]":1kmq37mp]Зума (и остали који пишу о мостовима)
Читајте планове. У новом ГУП-у је уцртана саобраћајница првог реда Булевар Зорана Ђинђића - СА - Вишеградска. Како пројектом БнВ ту није остављено место за мост, јасно је да ће људи из Урбанистичког завода настојати да на тој осовини углаве тунел испод Саве.
То говори и да су прорачунали да постоји потреба за још једним преласком преко Саве између Старог (Зарићевог) моста и Газеле.
Kao što si mogao da vidiš, iskreno sam pokušao da sledim tvoj savet i čitam planove, tj pronađem i pročitam GUP, ali me ovde nagrdiše iz sve snage :lol:
Ali sad ozbiljno, kako misliš da se izvede to što kažeš?
Prvo što što smo obavezani ugovorom, a u njemu pridruženom planu toga nema. Što znači da bi Abar morao da pristane na manju građevinsku površinu od one koju mu garantuje ugovor. Mrka kapa. Ali dobro, recimo da se i to nekako reši. Onda je pitanje kuda se uopšte ta veza između bulevara Zorana Đinćića i Višegradske može provući. Neke zgrade se već grade, a za sve ostale na obali se rade ili završavaju planovi. Ako ovako nastave uskoro ćemo imati čitav zid na obali Save. Pričamo o tunelu sa minimalno 2+2 trake. Koliko sam razumeo, to se obično radi kao dve velike tunelske cevi plus dve ili tri male, tehničke, između njih. Ovako nešto zauzima priličnu širinu. E sad, teško da se takav tunel može provući ispod zgrada. To se ionako izbegava, a ovde pogotovo. Imamo veoma visoke zgrade na muljevitom terenu izrazito loše nosivosti. Samo za prve dve, relativno niže zgrade, šipovi i barete idu do 30 metara dubine. Ko zna do koje dubine će ići fundiranje za zgrade visoke 100 metara, a pogotovo za kulu. A tunel bi morao da prođe ko zna koliko duboko ISPOD bereta i šipova. To u praksi znači da nema šanse da se on može provući ispod blokova.
Ostaje samo trasa ispod ulica, kao što je i uobičajeno. Međutim na jedinom mestu koje dolazi u obzir, u samom centru svih radijalno raspoređenih ulica, upravo POČINJE da se gradi kula. Ispod nje ne može. Apsolutno jedini preostali put je neka perverzija u kojoj tunel oštro zavija oko kule, pa nastavlja ispod ulice SAO 2. Ali veoma je sumnjivo da li je to uopšte moguće. Pogledajte
Na svim susednim blokovima je regulaciona linija na istom mestu kao i građevinska linija. Što znači da tunel ne može da uđe preko ovih, na svim planovima vidljivih crnih linija koje definišu ugovorom fiksirane granice blokova. A što se tiče kule, pogledajte njenu podzemnu građevinsku liniju (crvena boja). Sa južne strane tunel ispod ulice ne može da prođe, pošto su tu podzemne prostorije kule, a sa severne je ostala širina od svega 20 metara po putu koji oštro savija oko kule. Da li je uopšte moguće ovuda provući budući tunel? Uzevši u obzir ovoliko krivudanje, očekivani obim saobraćaja sa bulevara Zorana Đinđića i neophodnu ukupnu širinu ovog niza susednih tunela, prilično sumnjam u tu mogućnost.
Ako je to tačno, dolazimo do apsurdne situacije da su novi GUP i BNV suprotni jedan drugome i da ne mogu istovremeno obadva da budu realizovana, iako ih je donela ista vlada. I još gore, da imamo samo otprilike mesec dana, do početka postavljanja temelja za kulu, da se ti radovi obustave pre nego što se TRAJNO onemogući jedno od ključnih saobraćajnih rešenja koje tvorci GUPa smatraju da je važno za budućnost saobraćaja u Beogradu (ako nešto slično uopšte piše u GUPu, kao što se ovde tvrdi, pošto ga ja NISAM pronašao).