Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376621#p376621:2ryby1w9 je napisao(la):
relja » 18 Mar 2016 07:55 am[/url]":2ryby1w9]Na žalost, sličnih situacija će biti sve češće.
Ti si Igore napisao "77 koliko je planirano" - to je sasvim na mestu, ali to je trebao da bude prvi korak - napraviti obaloutvrdu, pa potom trasirati infrstrukturu, pa tek onda početi sa kućama. A ovde se sve radi kontra.


Gledam ove rendere sa zamišljenim konstrukcijama koje stoje iznad Save sa šipovima pobijenim urečno dno, slično ovim platformama.
Da li su predvideli čišćenje đubreta i mulja koje će tu Sava da nanosi? Šipovi su mesta na kojima će da se skupljaju rečni nanosi. Da li nam to zaista treba? Ljudi kao da zaboravljaju odakle Sava dolazi i šta sve nosi sa sobom...


Ovo je kljucna konstatacija i veoma vazna. Zasto se ovde radi kontra? Zar nije ocekivano da za projekat koji vlada svetska pomama prvo urade obaloutvrdu. Pa ovde se raspravlja o tzv. SAvskoj promenadi, pa to je obicna prevara. Nasminkan segment setalista samo zbog Savanove.

Sa druge strane raspravljate o idejnom resenju mosta preko SAve? Da li je kopije arhitetkonskog resenja iz New Yorka? Prosto ne mogu cudom da se nacudim, kao da su ljudi omadjijani.

Zar niste u stanju da vidite da nesto da sa svim ovim debelo smrdi. KAo da neko gradi filmske kulise pred ocima, a vi raspravljate o tim istim kulisama kao da su prave.


Ceo razum mi govori da je sve ovo jedna orgomna prevara, verovatno najstetniji projekt ikada zamisljen u Beogradu.
 
Nezgodno je citiranje videcemo i to da malo sredimo
 
Zanimljivo je da je ove godine sajam nekretnina MIPIM u Kanu (završen danas) prošao bez Siniše Malog i novog maketiranja "Navodnog Beograda". "Eagle Hills" jeste imao svoj štand na sajmu, ali u odsustvu medija iz Srbije, nema nikakvih informacija šta su uopšte prikazali u Kanu.

Ipak, ako se pogleda odnos u prethodne dve godine - kada je MIPIM u domaćim medijima opisivan kao centar univerzuma nekretnina, gde je BGH20 bio tobože nekakva zvezda sajma - ovogdišnje ingorisanje činjenice da se ta manifestacija uopšte zbiva na Azurnoj obali govori samo da se od "Beograda na vodi" na tom skupu nije moglo videti ništa više od letka ili brošure.
 
Tivat je bio zastupljen tj porto nije bilo bg h2o eventualno neka brosura znam lika koji je bio jedino ako mu je promaklo mada cisto sumljam
 
Počinjem baš da gotivim 60x zoom (1400mm)
Sve u svemu, vodostaj opao malo, onih novih talpi ima svega nekoliko, ostale se ne stavljaju ali zato stoji neka greda, verovatno je nešto bilo popustilo pa su zato postavili ovih nekoliko novih. Stubovi se obrađuju pneumatskim čekićem i piukom, deo stare staze biciklističke ispred bw residences je potpuno isečen i prokopan tako da su sad samo talpe tu da čuvaju od vode. Čini mi se i da je deo između sadašnnje nove promenade i bw residences nasut malo, a ostatak talpi čeka da se postavi...































 
@Goje

Hoćeš da kažeš da se na 601cm reka Sava nije izlila iz korita? Koja je to onda dubina ako smo na 738cm imali najviši vodostaj, a tada je reka bila u današnjem delu cargo železnice?
 
Ako se priča o ispravnom redosledu poteza pri gradnji BNV-a treba pomenuti još nešto. Meni najviše smeta neostatak veoma ozbiljne i detaljne studije o budućim saobraćajnim potrebama Beograda. Sem metroa, koji je već mnogo puta pomenut, tu sam očekivao odgovor na još jedno ključno pitanje: Koji je to maksimalan i konačan broj mostova na Savi koji će Beogradu ikada biti potreban? Konkretno, da li će svaki Novobeogradski bulevar jednog dana morati da ima svoj most, ili možemo izostaviti most u produžetku Bulevara Zorana Đinđića? Potpuno je nemoguće bilo šta graditi u Savskom amfiteatru a da se ne zna da li će jednog dana tačno u njegovo središte izlaziti jedan od velikih bulevara sa Novog Beograda.

A ipak je u projektu BNV neko takoreći iz malog prsta, da sad ne spominjem druge pozadinske delove tela, izvadio zaključak da nikada neće, pa se onda još u naše ime i ugovorno obavezao na to. Iako znamo da su bilo kakve stare saobraćajne analize potpuno prevaziđene novim razvojnim planovima, i iako znamo da su intuitivne ili provizorne procene u ovoj oblasti bezvredne, jer je u pitanju jedan izrazito složen i nelinearan matematički problem. Kad funkcioniše na ivici kapaciteta, ili sa uskim grlima, saobraćaj može iz relativne prohodnosti da pređe u potpuni i globalni zastoj maltene trenutno. To što ljudima "izgleda" da ima još slobodnih kapaciteta, što to nekako "osećaju" i "vide", je smešno i ne znači baš ništa.

Do sada je kao razlog protiv mosta na sred SA ponuđen jedino argument da saobraćaj sa njega ne bi imao gde dalje da ode, jer nema velikih ulica koje iz sredine SA vode ka ostatku grada.

Međutim, ima više argumenata koji sugerišu suprotan zaključak, da će saobraćaj preko Save drastično porasti, pa će možda i ovaj most jednog dana biti neophodan da bi se smanjio pritisak na ostale, iako prostor SA zaista nema dobre izlaze.

Prvo, imamo drastično povećane ambicije o ukupnom obimu izgradnje na široj teritoriji Beograda u odnosu na ono što su urbanisti zamišljali pre 30 ili 40 godina. A to će se posredno odraziti na saobraćaj kroz centar i preko Save, pa onda i na broj potrebnih mostova. To se odnosi na trenutno neiskorišćeno zemljište desne obale Dunava, zatim na daleko ambicioznije zamisli o čitavom novom gradu na levoj obali Dunava, na ubrzani razvoj područija duž čitave buduće obilaznice oko grada, pored Pupinovog mosta u Zemunu, i na mnogim do sada praznim područijima užeg Novog Beograda.

Drugo, studija visokih objekata je ukinuta bez donošenja nove, zbog pritiska tajkuna i političara, dakle vladajućeg koncepta investicionog urbanizma i raširenih ideja da Beograd zbog nečega baš mora da raste u visinu na maltene svakom mestu. Nedostatak obavezne regulative i jasnih opštih principa će kroz korupciju i neodgovornost za posledicu imati bitno povećanje prosečnog indeksa izgrađenosti u središnjoj zoni grada, verovatno prilično iznad nečega što bi smo mogli smatrati normalnim i očekivanim. To je još jedan izvor većeg saobraćaja.

Treće, izlaz budućeg tunela kod Ekonomskog fakulteta zajedno sa proširenim starim mostom, će biti uzrok potpune reorganizacije saobraćaja u centru grada. Značajan deo saobraćaja koji sad ide preko Brankovog mosta će biti doveden do Savskog amfiteatra. To je za ovaj prostor potpuno nova komponenta, koja negde ovde takođe mora da pređe Savu. Da li će prošireni Stari savski most uvek biti dovoljan za sva nova naselja sa leve i desne obale Save i Dunava, kao i za sve, nadajmo se obnovljene krajeve starog dela grada na toj, severnoj strani?

I četvrto, zamemaruje se obim novog lokalnog saobraćaja u SA, ali i sa leve obale Save, u bloku 18. U bloku 18 se predviđa još jedan "Beogad na vodi". Meni posebno bodu oči ovi silni aneksi projekta BNV. Treba biti svestan da u BNV-u trotoari i pešački trgovi jedva da postoje, da sem jednog parka i ne naročito širokih ulica, SVU ostalu površinu prekriva jedan jedini, ogromni, neprekidni komercijalni aneks. To su kao dva grada na istom mestu. Jedan grad čine osnovni, visoki delovi samih zgrada, drugi grad su njihovi tobože "prizemni" aneksi. Sa time da ovo "prizemni" ustvari znači 5 do 6 spratova.

IMG_9558_resize.jpg

IMG_9559_resize.jpg


Ti aneksi prekrivaju recimo 80% ukupne površine BNV-a. Na 90 hektara to je 72 hektara aneksa! Ja sam ranije mislio da će tu uglavnom biti nadzemne garaže. Međutim, na osnovu prve dve temeljne jame vidimo da će zgrade ipak imati bar dva podzemna nivoa, čak i ove pored same reke. To znači da će garaže ipak, bar delimično, biti u podzemlju. A to dalje znači da će aneksi ustvari skoro isključivo biti posvećeni uslugama. Sad zamislite najmodernije opremljeni zabavni i tržni centar, i to na najlepšoj obali Save, koji se prostire na neverovatnoj površini od 70 hektara i ima 5 ili 6 spratova!

Zaključak je da će ovako gigantski gradski uslužni centar stvoriti NOVI saobraćaj sasvim nezavisno i preko onoga što kreira obična stambena i poslovna zona u samim kulama i zgradama BNV-a izvan njihovih tobože prizemnih aneksa. A to isto ćemo izgleda imati i na levoj obali Save. I kako sad reći da tu, u sred takvog haosa i gužve koga deli jedna reka, jednog dana takođe neće biti potreban most, sasvim nezavisno od svih ostalih mostova na Savi?

To su dakle četri ozbiljna argumenta koji kažu da bi obim i struktura budućeg saobraćaja preko Save mogli biti bitno veći nego što je to trenutno vidljivo, pa bi most u produžetku Bulevara Zorana Đinđića mogao postati apsolutno neophodan. I šta ćemo onda? Da rušimo kulu? Zbog toga je ozbiljna studija o saobraćaju potrebna takoreći za juče, a ne samo za danas. Zaista je teško razumeti kako su smeli da započnu gradnju a da na ovako važno pitanje za budućnost Beograda nije odgovoreno van svake razumne sumnje.
 
Otvorena je tema o buducem objektu "Kula Beograd" kako ga nazvase pa bi bilo odlicno ubuduce fotografije sa tog dela postavljati u posebnu temu kao za stambeni objekat stim sto tema jos uvek nije u izgradnji dok zvanicno ne pocnu radovi. Link ka temi o Kuli Beograd viewtopic.php?f=21&t=3568

Par fotografija radova na obaloutvrdi na delu izmedju prva dva stambena objekta i kule. Busenje koje se vidi na fotografijama je za potrebe ispitivanja terena na ekslozivne naprave.
160318-Obaloutvrda-01.jpg

160318-Obaloutvrda-02.jpg

160318-Obaloutvrda-03.jpg

160318-Obaloutvrda-04.jpg

160318-Obaloutvrda-05.jpg
 
Зума (и остали који пишу о мостовима)

Читајте планове. У новом ГУП-у је уцртана саобраћајница првог реда Булевар Зорана Ђинђића - СА - Вишеградска. Како пројектом БнВ ту није остављено место за мост, јасно је да ће људи из Урбанистичког завода настојати да на тој осовини углаве тунел испод Саве.
То говори и да су прорачунали да постоји потреба за још једним преласком преко Саве између Старог (Зарићевог) моста и Газеле.
 
Kada govorimo o saobraćajnim potrebama Beograda kroz SA imamo GUP (1)saobraćajnica Bul.Z.Djindjića-SA-Višegradska) kao i 2 studije iz nacrta plana BNV-a (tipa podzemne dvokolosečne pruge sa sve stajalištima):
2)stanica Sajam-SA-Beton Hala i
3)Aerodrom-Z.St NBG-SA s jedne strane i sa druge strane Arapskog investitora koji želi da te potrebe minimalizuje kroz prizmu svojih troškova i obaveze izgradnje te iste infrastrukture u okviru granica SA.

I baš zato imamo nisko-kapacitetne saobraćajnice(iako nam ubrzo nakon saopštavanja ugovora kažu da ipak to neće biti baš tako kao što je nacrtano,da će biti i te kako proširenja tih istih saobraćajnica :roll: ) i zato nemamo interni šinski u okviru granica plana i zato nemamo iscrtane trase tih podzemnih linija u okviru SA,ali imamo obavezu da izgradimo veze podzemne zeleznice do granica SA po slovu tog istog ugovora. :mrgreen:

I zato imamo ne baš veselo lice El Abara kada posmatra render SSM,jer je i on u regulacionom planu i slovu ugovora,doduše u najavi bi imali po 2 kolovozne trake što bi predstavljalo dodatni trošak za investitora koji bi morao da mu se refundira:

Iz nacrta plana:
"Саобраћајни правац преко Старог савског моста се планира у новом профилу. У средини новог
профила задржава се постојећи мост ширине 10.4m за шински саобраћај, а обострано се додају,
на посебним конструкцијама, по један коловоз од 6.5m са техничком стазом од 1m на страни ка
Старом савском мосту и пешачко-бициклистичком стазом од 3m са друге стране.
-----
Могуће је након спроведених провера и анализа (конструктивних и хидрауличких), у оквиру
дефинисане регулације планирати и нову мостовску конструкцију са истим садржајем профила."
 
@Pantograf

Nema teorije da je istina, Igor je postavljao predloge za novi GUP pre par meseci i tamo nema takvih ambicija. U ostalom tu se nalazi nekoliko kanalizacionih kolektora i stvarno bi bilo preterano praviti tako nešto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376756#p376756:i4g7jh13 je napisao(la):
milos.tro » Fri Mar 18, 2016 9:40 pm[/url]":i4g7jh13]
file.php

sta je ova zgrada na koju "nalece" staza na levoj strani i da li je u planu za rusenje?
 
Milose to nije aktuelno resenje to je neka stara izmena. Trebalo bi da je ovo usvojeno prikaz saobracaja.
 
Hvala na pojašnjenju :kk: u svakom slučaju imaćemo novu saobraćajnicu kroz SA.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376863#p376863:4dybny8a je napisao(la):
zexland » Sat Mar 19, 2016 3:48 pm[/url]":4dybny8a]Da li neko moze da iskopa BW plan za urenjenje parkica kod Miksera? Ne mogu nogde to da nadjem, a znam da je neko kacio...hvala :)
 
Čini mi se da je to bio most po sredini od kojeg su odustali, zato mislim da to nije tunel, ali recimo da ne znam sve.

Taj centralni deo SA bi trebalo rešiti ovako:



Saobraćaj iz budućeg tunela kod Ekonomskog fakulteta preko rekonstruisanog mosta spojiti sa Bulevarom Zorana Đinđića. Posle toga može da se pravi plan detaljne regulacije u bloku 18 itd.
 
Igor":2uecll6r je napisao(la):
Milose to nije aktuelno resenje to je neka stara izmena. Trebalo bi da je ovo usvojeno prikaz saobracaja.

file.php
Mair":2uecll6r je napisao(la):
Čini mi se da je to bio most po sredini od kojeg su odustali, zato mislim da to nije tunel, ali recimo da ne znam sve.

Taj centralni deo SA bi trebalo rešiti ovako:



Saobraćaj iz budućeg tunela kod Ekonomskog fakulteta preko rekonstruisanog mosta spojiti sa Bulevarom Zorana Đinđića. Posle toga može da se pravi plan detaljne regulacije u bloku 18 itd.
file.php

Ova 2 prikaza koje su postavili Igor i Mair nas dovode u zbunjujuću situaciju :? Igor je postavio prikaz saobraćaja po GUP-u,a Mair prikaz saobraćaja po nacrtu plana BNV-a .
 
Pa nije zbunjujuce u gup je uneto primarno saobracajno resenje bnv-a ovo drugo je koliko sam razumeo kako bi Mair voleo da bude
 
Ne bih rekao,deo iz nacrta plana:
"Наиме, један од закључака Програма јесте и потреба за планирањем
додатне везе између Савског и Дунавског амфитеатра испод Теразијског гребена, која се реализује
планирањем тунела чији би улазни портал био у зони Економског факултета испод Каменичке
улице (наставак планиране саобраћајне везе преко Старог савског моста), а даље трасом испод
Трга Републике до излазног портала у Француској улици, у зони постојеће бензинске станице НИС-
а. Траса ове тунелске везе ће бити предмет посебног планског документа.
-----
Булевар Зорана Ђинђића у продужетку од улице Милентија Поповића до улице Владимира
Поповића, планира се овим саобраћајним решењем као директна веза централних делова Новог
Београда са планираним реконструисаним Старим трамвајским мостом.
Регулациона ширина ове
саобраћајнице садржи два коловоза од по 7m, трамвајску баштицу у средини од 8m и обостране
тротоаре од по 4.5m.
Овим планским решењем се мења саобраћајно решење из Детаљног урбанистичког плана
блокова 19 и 20 у Новом Београду ("Сл. лист Града Београда", бр.5/87 и 5/89), у зони раскрсница
ул.Милентија Поповића и продужетка Бул.Зорана Ђинђића."
 
Vrh