Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371742#p371742:n1pp7ypf je napisao(la):
Zuma » Tue Feb 16, 2016 11:25 am[/url]":n1pp7ypf]
Što se tiče svega ostalog vezanog za sistem masovnog javnog prevoza , kuda i kako, šta misliš o ideji da sačekamo studiju o saobraćaju? Pa da onda na PRAZNOJ LIVADI železnicu prilagođavamo metrou, a ne metro železnici?

Zašto? Je li u najavi neka studija?
Nemam ništa protiv studiranja saobraćajnih rješenja sve dok su ista nepristrasna i izvan aktuelnih političkih trendova. Samo se bojim da od te studije nema ništa. Ako Vlada i naruči studiju ona će imati za cilj da odgovori na pitanje "Kakav saobraćajni sistem izgraditi u savskom amfiteatru NAKON UKLANJANJA ŽELJEZNIČKE STANICE". Takva studija me ne zanima mnogo. Prava studija bi trebalo da glasi "Kakav saobraćajni sistem izgraditi u savskom amfitetru." Tačka! Pa da vidimo zaista šta imamo i šta s tim možemo učiniti.
 
A na današnjem obilasku radova, na most Miladina Zarića se referiše kao na bezimeni most...
CbVtuEYWwAEXwGg.jpg


Izvor: https://twitter.com/SerbianPM/status/699585990327980032
 
Tako je prezentuj novo resenje prvo novom gradskom arhitekti Alabaru, ko sisa domacu strucnu javnos i narod koji ce svaki dan da ga koriste.
Ovo je covek koji je ukinuo reci tender i konkurs u "modernoj srpskoj istoriji"
 
kad sad nisam umro, kada sam video ovaj predlog, nikad necu.

Samo preko nas mrtvih ce nam skloniti Zaricev most, ili ce ovakvu nakaradnost dodati na njegovim krajevima.
 
Jeжим се на помисао ове бетончуге коју планирају и још СТУ екипе како се иживљава на њој.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371771#p371771:3rpowoqr je napisao(la):
Homer Jay » Uto Feb 16, 2016 1:58 pm[/url]":3rpowoqr]Došao nam prijatelj Muhamed Alabar u goste.

Градоначелник Синиша Мали обишао је данас са Мухамедом Алабаром и тимом "Игл Хилс" радове на изградњи "Београда на води". Овом приликом градоначелник је Алабару представио дизајн и решење за проширење Жечезничког моста.

12745433_1081032201917182_8998923320397182771_n.jpg


12742245_1081032261917176_3337580201300481476_n.jpg


12743838_1081032271917175_6711948838134557354_n.jpg


12717723_1081032371917165_8112889541272995519_n.jpg


Ne deluje baš oduševljeno :D

12718279_1081031991917203_5247240303967195169_n.jpg


Izvor: Facebook/Grad Beograd

Nadam se da će u toku dana i građanima biti predstavljeno idejno rešenje proširenja Zarićevog mosta, pošto se ipak to i nas tiče. Na osnovu ovih slika sa Fejsbuka ne možemo ništa da vidimo, osim da Mali pokazuje neke panoe Alabaru na kojima se nazire Stari savski most (pogrešno nazvan Železnički na zvaničnoj Fejsbuk stranici grada). Pored toga, bilo bi lepo da jednog dana vidimo i idejna rešenja za kulu, hotel i tržni centar čija bi izgradnja navodno uskoro trebalo da počne, a za koje očigledno niko nema pojma kako bi trebalo da izgledaju.
Ko je bre ovaj? Sta on zna da radi? Zasto on mora da gleda sta se uradilo?
 
Ne znam da li je ovo i dalje samo jedna od više razmatranih varjanti, ili ona koja je izabrana (naravno, ako Abar kao jedini preostali Beogradski urbanista da konačno odobrenje), ali liči da nema ništa od kačenja na drvene šipove. Ovo su verovatno dva nova mosta na posebnim temeljima, inače ne bi postojao ovoliki razmak.

MostProsirenje.jpg
 
A ja sam se zabrinuo kad sam video da Mali i ja imao istu garderobu i šišamo se na isti način...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371751#p371751:11owwjm2 je napisao(la):
stf » 16 Feb 2016 12:35 pm[/url]":11owwjm2]
Не спорим ја то момци. Спорим став да је тај кран у постојећем обиму од епохалне важности и да ће малтене пола српске привреде да пропадне због измештања.

Дакле, у тренутку када се нови железнички чвор интензивно гради већ годинама, железнице одлучују да карго терминал поставе на локацију одакле се планира уклањање железничких постројења кроз коју годину. Терминал се постава на крајње неусловној локацији, бедне површине и маневарских претоварних могућности, очајне инфраструктурне повезаности на плавно ризичном земљишту.

Тај терминал је био привремена крпачина која је требало да послужи за највише 5 година. Измештање скрпљеног терминала 40 година касније заиста није толика проблематика, нити ће изазвати краг целокупне транспортне гране.
Da te citiram, ne sporim ja to, nego bezobrazluk koji se manifestuje u potrebi da se zbog pohlepe nekog privatnika ta krpačina ukloni pre nego što se pusti u rad adekvatna zamena, bar istih ako već ne boljih karakteristika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371748#p371748:27b8ajjm je napisao(la):
Пантограф » 16 Feb 2016 12:10 pm[/url]":27b8ajjm]
Само што се станица нашла на том месту пре свега зато јер су ономад, изгледа, паметни људи доносили одлуке у вези са градом. Кнез Михаилова, Београд у шанцу, "Енглезовац"... сведоче да је изгледа у време Обреновића о тим стварима одлучивала интелектуална елита, а не као данас - коњи.

Ако бисмо у данашњем Београду по квалитету рангирали могуће локације за железничку станицу, листа би изгледала отприлике овако:

1. Славија
2. Савски трг
3. Аутокоманда
4. Ушће
5. Општина Нови Београд

итд.

Рекао бих да је то "пољанче" из 1880-их сасвим солидна локација, поготову што трасираше и онолику Немањину улицу до њега, а ми сада овде пишемо трактате како ћемо проширити козје стазе које воде до Прокопа...
Toj Obrenovićevskoj intelektualnoj eliti proritet je bio velelepnost i upečatljivost, vizuelni dokaz da konačno napuštamo Turke i postajemo Evropa (tužno je da smo i posle 110 godina na istom). A lokacija stanice je kritikovana još davno. Naprimer:

"Како се показало, међутим, био је то заправо један у низу (после калдрмисања Македонске и Улице кнеза Михаила, преуређења Теразија и регулације раскрнице код „Мостара"), жестоко критикованих радова овог младог директора тадашње Техничке управе града. Коментатори „Српског техничког листа" фокусирали су неадекватно решени проблем саобраћаја и углавном уочавали и данас неотклоњену мањкавост претеране ширине коловоза испред Железничке станице, као и чињеницу коју је пластично формулисао Б. Максимовић 1933, да је „пешак који прелази коловоз између трамвајске и железничке станице изложен преко 50 метара (око минут хода!) опасности од саобраћајних средстава(...)". Због Лежеове регулације трга порушен је стари хотел „Петроград" и на његовом месту подигнут нови и већи по пројекту Петра Поповића, симетричног устројства прочеља, у необарокном и неоренесасном духу.

С друге стране, по исто тако утемељеним запажањима, изградњом Железничке станице и пруге био је означен неславни почетак урбане „хидрофобије" и изоловања савског дела Београда од реке. Премда вешто изабрано са становишта естетског и визуелног деловања, место на коме се станица налази није се показало погодним са практичног становишта. Њена локација уз савско пристаниште, како је то истицао Бранко Таназевић још 1919, није била лоша по себи, већ пре због готово немогуће везе са трговачким делом града која је, што се тиче теретног саобраћаја, због јаких падова и стрмина улица, била остваривана заобилазно. Из тог је разлога и сама Карађорђева улица постала преоптерећена и превише „тесна и неугодна за везу савског пристаништа са железничком станицом". Саобраћајни значај станице се, поред тога, отворено сукобљавао са дотадашњом трговачком важношћу Лимана и савског пристаништа. С временом, у великој мери је минимализовао модусе „воденог" транспорта и живе активности око реке."

http://www.beogradcvor.rs/files/prezent ... orijat.pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371871#p371871:2vvc5u49 je napisao(la):
milos.tro » Uto Feb 16, 2016 7:38 pm[/url]":2vvc5u49]
Jel to El Abar pao u bedak kad su mu saopštili cenu mosta :p
file.php
Nesto ga preseklo. Košava sa Save
 
Moći ćete da pratite i kako su oscilirale visine kule, broj objekata, broj faza i etapa, broj radnih mesta koji će biti otvoren u procesu, ali i datum početka radova, te kakav je utisak projekat ostavljao na čitav svet.

Kao i uvek, usresredili smo se isključivo na izvore iz medija kako bi vam omogućili da ispratite, pored priče i proces formiranja narativa na koji mediji direktno utiču.
http://rs.n1info.com/a135084/Vesti/Isti ... -vodi.html (ceo tekst)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371859#p371859:1b13gg08 je napisao(la):
Zuma » 16 Феб 2016 07:07 pm[/url]":1b13gg08]Ne znam da li je ovo i dalje samo jedna od više razmatranih varjanti, ili ona koja je izabrana (naravno, ako Abar kao jedini preostali Beogradski urbanista da konačno odobrenje), ali liči da nema ništa od kačenja na drvene šipove. Ovo su verovatno dva nova mosta na posebnim temeljima, inače ne bi postojao ovoliki razmak.
Па наравно. Давно сам написао да једино тако може да се "прошири" Зарићев мост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371871#p371871:2czvdtw9 je napisao(la):
milos.tro » 16 Феб 2016 07:38 pm[/url]":2czvdtw9]
Jel to El Abar pao u bedak kad su mu saopštili cenu mosta :p
file.php
Још није прежалио хотел што му је изгорео :D
12717723_1081032371917165_8112889541272995519_n.jpg

Шалу на страну, мени ово бетонско масивно чудо много добро изгледа 8)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371859#p371859:1x1y0ffl je napisao(la):
Zuma » Tue Feb 16, 2016 8:07 pm[/url]":1x1y0ffl]Ne znam da li je ovo i dalje samo jedna od više razmatranih varjanti, ili ona koja je izabrana (naravno, ako Abar kao jedini preostali Beogradski urbanista da konačno odobrenje), ali liči da nema ništa od kačenja na drvene šipove. Ovo su verovatno dva nova mosta na posebnim temeljima, inače ne bi postojao ovoliki razmak.

MostProsirenje.jpg

Upravo tako i piše u nacrtu plana koji je deo ugovora:
"Саобраћајни правац преко Старог савског моста се планира у новом профилу. У средини новог
профила задржава се постојећи мост ширине 10.4m за шински саобраћај, а обострано се додају,
на посебним конструкцијама, по један коловоз од 6.5m са техничком стазом од 1m на страни ка
Старом савском мосту и пешачко-бициклистичком стазом од 3m са друге стране."
 
Treba ih potražiti, možda se nađe još nešto.

MostPrFirme.jpg
 
Možda su to ovi

"Brits hire Serbian engineers - Parsons Brinckerhoff interested in participating in metro, railway and energy projects in our country
Ten Serbian engineers have been hired to work on energy and railway projects in Great Britain, Africa and the Near East, while more of them should soon get a job at the Parsons Brinckerhoff company. This British company opened an office in Belgrade in June with the aim of making the Serbian capital one of the centers to service and provide support to ongoing and future projects in Europe, Africa and the Near East."

http://www.wsp-pb.com/


Druga firma je teško čitljiva, ali možda "Syb van Breda & Co". Bave se mostovima, a imaju fantastičan sajt, apsolutno uživanje

http://www.sybvanbreda.com/
 
Тешко да ће се наћи званична потврда овога што ми је речено од запосленог у Енергопројекту.
Изгледа да су повукли или ће да повуку све своје машине.
Нису добили ни динара за посао који су до сада урадили.

Прегледао сам већину слика из рупе, али нисам запазио њихову механизацију до сада. Само Новкол.
 
Energoprojekt tek treba da udje u priču sa radovima,Novkol obavlja radove na pobijanju šipova i još nisu završili sa poslom.
 
Mени је занимљиво да су кипери који вршљају по БнВ углавном неки самостални превозници.
 
Vrh