Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Karlo sve pohvale na tekstu u vezi Bukurešta,izdvojio sam jednu rečenicu koja sve govori,
"With political will, the human, managerial, and financial resources are there for implementing such a complex project in Romania."
a to je POLITIČKA VOLJA za rekonstrukciju postojećih železničkih stanica,a te volje u našem slučaju nažalost nikad nije ni bilo. Permanentno imamo medijsku priču da je STANICA GLAVNA takoreći najveće zlo u ovom gradu,da je u stanju raspadanja,da se koloseci raspadaju,da imamo gomilu napuštenih vagona,zardjalih šina,da je najveći rizik za ovaj grad prolazak štetnih i opasnih materija kroz centar grada,da smo na ivici kataklizme i da treba svaki dan da se molimo Bogu što smo uopšte živi zbog opasnosti kojima smo izloženi. Stalno se pominje transport tereta,opasnih materija,samo se niko ne seti da pomene PUTNIKE,šta ćemo sa transferom putnika?

Pa vrlo lako, izgradićemo o trošku Grada (verovatno arapskim kreditom) prvu liniju metroa kroz SA,potrošiti 600,700 miliona evra ili čak više,a investitor će dobiti najkvalitetniji prevoz u SA bez ijedne uložene pare,jer tako lepo piše u ugovoru,a za koloseke ga baš nešto zab....,jer svaki kvadrat oslobodjenih šina znači kvadrati i kvadrati stambeno-poslovnog-komercijalnog prostora=profit.
 
Projektant mora da se kreće u okviru onoga što mu investitor postavi kao zadatak. Na osnovu svega što smo do sada čuli i videli, prilično je jasno da je osnovna ideja u projektu BNV bila maksimalno moguće iskorišćenje zemljišta i potpuna komercijalizacija prizemlja i nižih nivoa. Dakle zarada investitora iznad svih drugih urbanističkih kriterijuma i posebnih gradskih potreba u SA. Već je iz ova dva zahteva jasno da u jednom tako zahtevnom konceptu korišćenja prostora rešenje saobraćaja može biti nezgodan problem. Na nesreću, ovde su naišli i na nešto još gore. Zbog podzemnih voda jedino ekonomično rešenje za garaže je da budu iznad, a ne ispod zemlje, a zbog velikog indeksa izgrađenosti one će nužno zahtevati veliki prostor. Tako da na prvim nivoima iznad zemlje, zbir površina koje zauzimaju garaže i površine koja je neophodna za ogromno mnoštvo lokala (zahtev investitora), postaje tako ogroman da jednostavno ne ostaje mesta za bilo šta dugo. Čak ni za trotoare poštene širine, a kamoli za bogatije zelenilo, biciklističke staze ili javni prostor na obali koji ima dimenzije primerene ovako posebnom mestu.

U prostornom planu zato ne postoje ni jasno odvojeni koridori za javni saobraćaj velikog kapaciteta. Kuda će prolaziti metro? Gde to ima mesta za njega iznad zemlje (jer ispod nje sigurno neće ići)? Ili za bilo koji drugi šinski saobraćaj koji ne mora da čeka na semaforima? Često su ulice i trotoari toliko uski da je teško utvrditi gde uopšte mogu da dođu čak i obične stanice gradskog saobraćaja dovoljnog kapaciteta za broj putnika koji staje u gusto napakovane zgrade od po 100 metara visine, ili u gigantski tržni centar, pa makar se javni saobraćaj sastojao i samo od običnih autobusa (a da pritom GSP stanice ne ometaju ni ostale pešake ni automobilski saobraćaj). Kako će narod da dolazi i odlazi sa tih stanica tokom špiceva? Gde to na maketi ili renderima koje smo videli na trotoarima ima dovoljno mesta za reke ljudi koje će se slivati do stanica gradskog saobraćaja ili ka metro stanicama?

U jednoj takvoj opštoj prostornoj teskobi nastaloj zbog prevelike pohlepe investitora da iz zemljišta iscedi svaki dolar, sumnjam da su projektanti uopšte i razmatrali mogućnost da sad još ostave i železničke šine koje će prolaziti celom dužinom ovog prostora, a što se tiče ukopavanja i pokrivanja, to su verovatno odbacili zbog cene i eventualnih tehničkih problema zbog podvodnog terena.

Kako će izgledati ljudska košnica proizišla iz ovakvo nezajažljivog koncepta korišćenja prostora, može se lepo videti i na zvaničnim reklamnim plakatima koji vise po gradu. U odnosu na broj ljudi koji će živeti, raditi ili kao mušterije redovno boraviti u delovima SA kao što je ovaj na slici, na površini zemlje, na obali i između zgrada jednostavno ima premalo mesta za bilo šta, uključujući tu i železnicu, ali mnoštvo drugih potreba.

IMG_3874c_resize.jpg


Ovde treba obratiti pažnju na bedni prostor između i iza zgrada, u odnosu na njihovu visinu i ogromnu korisnu površinu. Što se tiče dela obale u prvom planu, više od pola te širine je niži obalski nivo koji sigurno NEĆE izgledati kao na slici, a od preostalog dela, pola je privatno zemljište, pa ni ono neće izgledati kao na renderu.
 
@Dosen
У "RTKL" се можда не разумеју, нити су икада радили довољно озбиљну анализу саобраћајних веза, али су у свим случајевима осим "Београда на води" железничку станицу на истом месту држали за жилу куцавицу урбано реконструисане зоне. Чињеница је да им је у опису посла додворавање својим сарадницима, а у овом случају је Арапима прилично све једно везано за многа питања, и у великој мери слушају њих. Питање је да ли би шминкер из рекламе за течни сапун дозволио мрље у својој каријери, да у сличним културолошко-политичким срединама предлажу сасвим супротно?

@Milos-Tro
Разговарао сам са некима од пројектаната из Урбанистичког завода везано за саобраћајна решења, и они сами наводе да су технички лоше фикс идеје (не само везане за брзи шински саобраћај, него и доста другог) највише бранили управо јапији, консултанти из Енглеске са дневницама по неколико хиљада фунти. Једва су прогурали неке ствари попут проширења Старог савског моста и иоле пристојног прилаза истом. Број паркинг места од 1,1 место за сваки луксузан стан је од самог почетка оцењено као премало.

По свему, иако би нека форма брзог шинског система по нултој каматној стопи могла да врати улагања и до осмоструко, ако се урачунају врло дуг и неодређен период изградње и камата, чак и толики повраћај може бити неизвестан. Дакле, једини случај када је инвеститору неисплативо је када све иде толико споро, да време са каматом поједе све позитивне ефекте. Али ако заиста иде тако споро, долазимо до тога да ће прва фаза ићи у недоглед, а ми ако уклонимо путнички део Железничке са прилазним колосецима, најмање деценију ћемо на том простору имати ништа. Чак и инвеститору иде у прилог да остану основни путнички садржаји, јер би то вршило две функције: физичко-социјалну сегрегацију неопходну за луксузне садржаје, и решавало велики део проблема превоза.
 
Karlo,hvala na informacijama koje si podelio sa nama.Očigledno da su po pitanju saobraćajnih rešenja bili različiti interesi u igri i da je da kažem "konsultantski lobi" tu preovladao štiteći arapskog investitora maksimalno u finansijskom smislu.Krajnje mi je nelogično da se uradi regulacioni plan koji obuhvata i saobraćajnu infrastrukturu,pa da nedugo zatim nadležni kažu znate neće to baš biti tako mi ćemo ipak proširivati odredjene saobraćajnice??.A taj isti regulacioni plan je i obaveza investitora da ono što je u tom planu i izgradi po slovu ugovora.Svako proširenje,dodavanje infrastrukture bi značilo za njega dodatni trošak koji bi morao da mu se kompenzuje na neki način.

Druga da kažem nelogičnost,mada i te kako smišljena i sračunata od tog istog lobija ili ti konsultanata je i stavljanje u ugovor da je obaveza RS da izgradi veze podzemne zeleznica do granica SA što bi značilo da bi RS bila u obavezi da izgradi i liniju metroa kroz SA,što je nemoguće da se odradi za 4godine,kada bi sva železnička infrastruktura trebala da bude uklonjena iz SA,po slovu ugovora.

I na kraju interesi investitora i status kvo u nastaloj situaciji nakon 4 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365774#p365774:3j8iig3i je napisao(la):
Zuma » Wed Jan 06, 2016 7:08 pm[/url]":3j8iig3i]Projektant mora da se kreće u okviru onoga što mu investitor postavi kao zadatak.

Upravo tako, s tim što će projektanti imati jako mnogo posla da smanjuju maketaško-marketinške gabarite i svedu ih u okvire tržišnih potreba.Pogledajte samo KULU definitivno najatraktivniji objekat u marketinškom smislu,u najavi najveći i najglamurozniji objekat,veličanstvenog pogleda,najluksuzniji i najskuplji stanovi,poslovni prostori,5 luks hotel, najeksluzivnija lokacija u čitavom SA u središtu središta,na samoj obali reke,nespojiv doživljaj luksuza sa rekom itd.

Džaba ti sve moguće dozvole, zakoni da možeš da gradiš tako reći nebu pod oblake,kad NEMA TRŽIŠNIH POTREBA za tako nečim bar u onom smislu kako se to najavljivalo. Kada za jedan od prvih objekata,koji bi svakako trebao da bude najatraktivniji imamo sada u najavi SMANJENJE VISINE ZA CELIH 60 METARA, verovatno i osnove zgrade,znači poprilično manja kvadratura od one najavljivane šta se tek može očekivati po pitanju izgradnje objekata na manje atraktivnim lokacijama, npr udaljenijim od reke,po obodima SA ?
 
Vratiti ceo projekat u okvoru normale, graditi zgrade od P+6 do P+12, nista preko toga jer jednotavno ne postoji potreba za vecim.

Inace cemo imati prazne kule u SA a to nam nikako ne treba.
 
Карло, свака част!
Сад гос`н Кивијеу написати једно пристојно али непријатно писмо: ако заиста потпишете такав пројекат, погубан по интересе града који толико волимо, учинићемо све да у јавности поткопамо Ваш досад тешко стечени, савршени имиџ урбаног планера итд.
Мени је код једне овдашње банке упалио такав начин обраћања.
 
@Karlo&Pantograf
"У "RTKL" се можда не разумеју, нити су икада радили довољно озбиљну анализу саобраћајних веза, али су у свим случајевима осим "Београда на води" железничку станицу на истом месту држали за жилу куцавицу урбано реконструисане зоне. Чињеница је да им је у опису посла додворавање својим сарадницима, а у овом случају је Арапима прилично све једно везано за многа питања, и у великој мери слушају њих. Питање је да ли би шминкер из рекламе за течни сапун дозволио мрље у својој каријери, да у сличним културолошко-политичким срединама предлажу сасвим супротно? "

U bolje sredjenim sredinama, gde postoje planovi, struka, zakon i sl, niko ne bi dao RTKL-u da resava saobracaj, jer su oni zaduzeni za "pritty pictures". Znaci oni su dobili neku vrstu okvira sta od saboracaja tu postoji ili je planirano i ne mrdaju ivzan toga. Oni ne mogu i nece da donesu odluku o saobracaju, jer je to izvan njihove lige. Verovatno im ni njihovo indmnity osiguranje ne dozvoljava da se time bave jer postoji sansa da ih neko tuzi za ogromnu stetu. Govorim o Zapadu.

Kod nas je slucaj da plan ne postoji, i da se ceka da Arapin i pomagaci izracunaju i smisle sta im vise tu odgovara. A odgovara im kako ste dobro rekli Karlo, da tu nema nikakvog saobracaja. Zbog segregacije koju zele i troskova koje ne zele. Znaci svi igraci ukljucujuci artitekte mogu da rade sta hoce.

Ja ne vidim zasto je taj afteshave arhitekta iz komercijalne prakse, toliko vazan da bi mu neko pisao pisma. On je tu da uzme proviziju, sto vecu u kratkom vremenu, ili sto duze za nebitne stvari (ako potpise takav ugovor), da stavi sto vise sati na time-sheet. On nema karijeru u organizovanju saobracaja, vec u pravljenju slika koje lice na vec vidjeno u casopisima. To je kao da pisete pismo prodavcu Kirbija, o resavanju globalnog otpljavanja.
Saobracaj treba da resavamo nasi + pravi strani strucnjaci za urbanizam i saobracaj. Saobracaj resavaju ljudi koji su proveli 10+ godina na jednom problemu, a neko ko je uradio 10No 3d modela za par godina.

Ovde treba da se pobune strucnjaci. Nije dovoljno da se AAS oglasi jednom u 2 godine. Napisite pismo AAS, da ovi napisu pismo prodavcu Kirbija. Onda postoji sansa da se covek obruka. Ako je to moguce. To bi bila jedna mala pobeda.

Zaboravite metro, to je magla. Cak i da ga dobijemo za dzabe, on u Sr nije odrziv. Beograd nema spriceve u domovima zdravlja.

Ovde nece biti nikakvog saobracaja ako ukinu tracnice. Nece ga biti ni ako ostave tracnice. Bice samo potenicjala da bude u buducnosti.
Mislim da je neko vec nanisanio celu trasu pruge duz Dorcola i dalje. Misleci da ce da napravi neke pare. Ni taj nece napraviti pare....samo ce se jos jedan resurs zablokirati. Sustina ovog projekat nije regeneracija - vec otimanje resursa.


@Zuma
Ovaj urbanizam sa gornje slike me podseca na investitorski urbanizam u Brazilu ili Hong Kongu. Potpuno dehumanizovan prostor, gde je covek prinudjen da bude deo necijeg plana o segregaciji i plana kretanja i upotrebe prostora. Potpuno suprotno karakteru Beograda. Zato sam pre rekao da su oni zardjali, nasukani brodovi, i sklepane kafanice bile sto pogodaka za bilo kakvu srpsku izgradnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365796#p365796:2w6pvd2n je napisao(la):
Karlo del Ponte » Wed Jan 06, 2016 10:54 pm[/url]":2w6pvd2n]Чак и инвеститору иде у прилог да остану основни путнички садржаји, јер би то вршило две функције: физичко-социјалну сегрегацију неопходну за луксузне садржаје, и решавало велики део проблема превоза.

Slažem se sa ovom rečenicom.

Ako bi prostor BNV bio orjentisan na luksuzne sadržaje, bila bi opravdanija i ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu. Saobraćaj bi morao biti orjentisan na efikasnije šinske sisteme,koji bi oslobodili prostor za zelene površine, biciklističke i pješačke staze. U tom slučaju i putnička željeznička stanica na Savskom Trgu bi imala veći značaj. Mislim da bi čak i planirane linije tzv "brze željeznice" mogle terminirati u Savskom Amfiteatru te povezati novi poslovni centar u BNV sa poslovnim centrima u Srednjoj i Južnoj Evropi.

Međutim, ako bi se BNV sveo na stambene sadržaje za srednju ili nižu klasu ili čak stao sa razvojem, smanjile bi se i šanse za veća ulaganja u infrastrukturu, odnosno za izgradnju željezničkog putničkog sistema pa i metroa. Saobraćajna infrastruktura bi se svela na jeftine automobilske saobraćajnice sa površinskim parkiralištima i možda pokojom tramvajskom trasom.

Dakle, sve zavisi od toga koliku ekonomsku dobit investitor može očekivati u BNV jer će mu to onda dati smjernice koje će odrediti pravac razvoja obog područja.

Mislim, da budućnost ovog prostora još nije definisana, ali svakako su zabrinjavajuće tendencije koje trenutno postoje.

Пантограф":2w6pvd2n je napisao(la):
Сад гос`н Кивијеу написати једно пристојно али непријатно писмо: ако заиста потпишете такав пројекат, погубан по интересе града који толико волимо, учинићемо све да у јавности поткопамо Ваш досад тешко стечени, савршени имиџ урбаног планера итд.
Мени је код једне овдашње банке упалио такав начин обраћања.

Ja ne bih koristio ovakav pristup. Nismo mi u poziciji da ikom prijetimo. Pogotovo to nije dobro kad ne znamo ni da li taj čovjek ili RTKL uopšte može išta učiniti.

dosen":2w6pvd2n je napisao(la):
Ovde treba da se pobune strucnjaci. Nije dovoljno da se AAS oglasi jednom u 2 godine. Napisite pismo AAS, da ovi napisu pismo prodavcu Kirbija. Onda postoji sansa da se covek obruka. Ako je to moguce. To bi bila jedna mala pobeda.

Ne bih ni ovo. AAS ionako ima negativan stav o BNV i ako do sada ti stavovi nisu uvažavani zašto bi sad. Kakva "mala pobeda", kakva "šansa da se čovek obruka"? Trebaju nam ozbiljna i korisna rješenja za Beograd a ne da hranimo nečiji ego ili da nekog brukamo.
 
У целој причи, ипак, консултанти играју игру координације интересима. Смешно је дискредитовати их кроз комуникацију затворених група архитеката, на већини неразумљивом језику, када се овде води крупна политика, на коју исти незнатно утичу. Ја сам мислио на другу методу, а то је узети камеру, предлагати на Викторија станици у Лондону, Париз Нордест, Будапест Келети и сличним местима, оно што се предлаже у Београду, и шта мисле обични људи о консултанту који то предлаже и подржава. Додати мало новинарског популизма, и имена консултаната и консултантских кућа бивају високо котирана на интернету.

То је већ "хладни рат", који треба избећи уколико постоје неке друге могућности за борбу против актуелних штетних решења.
 
Prosecan gradjanin i prosecan novinar ce verovatno u potpunosti da podrzi uklanjanje pruge - jer je to "djubriste koje nikom ne treba", 19 vek, vozovi i cisterne koje idu po Kalemegdanu i sl.
AAS treba da postavi pitanje "konsultantu", po cijem ste instrukcija uklonili taj koridor, i da li biste to uradili kod kuce. Isto vazi i za gustinu, slobodni /zeleni pojas, biciklisticke koridore i sl. To sto odgovori ostace u njegovom CV-ju.

@ Boot
"AAS ionako ima negativan stav o BNV i ako do sada ti stavovi nisu uvažavani zašto bi sad. Kakva "mala pobeda", kakva "šansa da se čovek obruka"? Trebaju nam ozbiljna i korisna rješenja za Beograd a ne da hranimo nečiji ego ili da nekog brukamo." - ovo kao da je iz vremeplova - Pojava Hamleta u Mrdusi Donjoj.
 
Svi ti silni konsultanti koje El Abar angažuje i debelo plaća su tu s zbog jednog cilja a to je MAKSIMALNA UŠTEDA za jednu stranu (arapskog investitora) ,a dodatnog troška sa Grad,Republiku s druge strane. Formula je vrlo jednostavna sve te maksimalne uštede treba pretočiti na papir tj. regulacioni plan i zacementirati ugovorom.

Postavlja se da li investitora baš briga za infrastrukturu? Pa naravno da ga interesuje,lepo su se konsultanti dosetili da se u ugovor stavi samo par reči a to da je obaveza RS da izgradi veze podzemne železnice ili ti metroa do granica SA,definiše rok te iz toga proizilazi da druga strana grad,republika nebitno ima obavezu da napravi projekat, tender, nadje izvodjača radova koji će te tačke na granicama SA a,b spojiti u metro liniju kroz SA,i to u svom trošku.

I zato se medijski spominje ta prva linija koja bi išla preko sajma kroz SA,brankov most pa dalje. Šta mislite koliki bi bili troškovi onog dela metroa kroz SA,gde su podzemne vode SVEGA NA 2 METRA ispod temeljne jame kula ,kako reče onaj gospodin iz Novkola u emisiji BNV.Mogu samo da predpostavim da se tu radi o stotinama i stotinama miliona evra,ne mogu da kažem da nije izvodljivo graditi metro ali je poprilično skupo u to sve o TROŠKU DRUGE STRANE(Grada,kako je nagovešteno).

Pogledajte samo uštedu, po regulacionom planu UKUPNI TROŠKOVI INVESTITORA za celokupnu infrastrukturu u okviru granica SA bi iznosili cca 275 miliona evra,pa računajte koliko su troškovi umanjeni.Da ne govorim o UŠTEDI PROSTORA,znači sveobuhvatna ušteda,najkomforniji saobraćaj (metro) o tudjem trošku,milina.
 
@dosen
Српске говорно подручје је сасвим небитно у целој кампањи. То да има превише људи који би подржали померање терминала даљинског саобраћаја на неке произвољне локације без целовитог плана интеграције (временски одређеног плана, са целовитом финансијском конструкцијом). То је пинк култура, по којој је индустрија "комунизам", а главни узори старлете, мафијаши и бизМисмени, елитна софткор порнографија по новинама и на малим екранима уз морално осуђивање социјалне проституције, и турбо-православље.

Мислимо на енглеско говорно подручје, а можемо синхронизовати и на француски, па уз мало више муке и на арапски.
 
Милоше,
Нико не спомиње такву линију метроа. Она сигурно неће ићи "од Сајма, кроз СА, па преко Бранковог моста", то је извесно. Како ће тачно ићи - видећемо: ако прва линија заиста буде повезивала центар са Чукарицом, како је недавно најавио градоначелник, бојим се да неће тангирати БнВ, јер, шта год ја мислио о станици у Прокопу, било би баш претерано сулудо да та линија не прође испод ње.
 
Pantografe evo teksta:
"REALNIJE je, na osnovu analiza urađenih do sada, da buduća prva linija metroa krene od Banovog brda do centra, nego kao što je ranije planirano od Ustaničke do Zemuna, otkriva za "Novosti" gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

- Ne smemo da uđemo u izgradnju podzemne železnice koja košta milijardu evra, a da linija bude pogrešna. Ona koju je htela Đilasova vlast da gradi, nije ekonomična. Trenutno, najopterećenije tačke su stanica preko puta Sajma i ona kod Brankovog mosta, preko puta Ušća - kaže prvi čovek srpske prestonice. - U toku 2016. biće završen smart plan, analiza svih vidova saobraćaja u Beogradu."
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... d-Cukarice

Ako je RS U OBAVEZI po slovu ugovora da izgradi veze podzemne železnice do granica SA,moguće je da ta linija metroa ide kroz SA i da se vežu metroom najopterećenije tačke.Postoji mogućnost i da linija ide preko Prokopa, ali će ta linija morati da ima i krak prema SA.
 
Милоше, немој се држати тог интервјуа ко пијан плота, веруј ми, добро знам зашто то кажем :wink:
 
Ma više se ja držim ugovora i OBAVEZE RS da izgradi veze podzemne železnice do granica SA i to za svega 4 godine :wink:
 
Претпостављам да ће станицу код Сајма прогласити за граничну са СА (БнВ), и да баш зато помињу градњу прве линије ка Чукарици уместо ка НБ и Земуну.
 
A to je stvarno glupost izgraditi prvo M2 metro liniju umesto M1 samo zbog BnV
 
Досад је, с изузетком рашчишћавања простора, све што има везе са БнВ било - глупост.
 
U tom Amfiteatru se kao u antičko doba svakodnevno (o)gleda tragedija, savremenog Beograda doduše.

Odabrano rešenje železničkog čvora uslovilo je buduće trase metroa tako da ne bi trebalo da postoji neki veliki izbor alternativa.

Da su modifikovali projekat pomeranjem Prokopa bliže Sajmu to bi već bila druga priča jer bi ukidanjem železnice do stare stanice umesto regionalnog metroa bila istim putem provučena Čukarička metro linija istovremeno obuhvativši i novu stanicu i SA kao i ukrštanje sa drugom linijom. Ali nisu tako da bi im bolje bilo da prestanu da izmišljaju toplu vodu novom hladnom.

Zapravo Prokop je tu gde je ni na nebu ni na zemlji Jovinovom zaslugom zbog distributivne mreže metroa (na koju je uticala težnja za što više linija i većom pokrivenosti grada) kako bi i linija za Čukaricu koristila istu trasu sa onom za Jerković pa je nova stanica pomerena sa Autokomande.

Trebalo je da sleđenje promena ide Autokomanda (prvobitna lokacija) ->Prokop->Sajam ali nisu hteli da ukinu liniju za Jerković/Mitrovo Brdo jer su okolnosti bile takve da Čukarica nije bila toliko izgrađena, te da je osnova metro mreže obuhvatala deljenje dve zajedničke trase sa po dve linije.

Na kraju se učinilo da možda i nije sve tako crno ali su onda u 5 do 12 upravo političari pokušali da naprave potencijalno poguban potez ukidanjem trase kroz SA zbog fidera tramvaja. Na taj način bi se na potencijalno najopterećenijem delu trase (gde je najviše prostora za razvoj) presedalo sa metroa na tramvaj. Kad god oni pokušaju da zabodu nos u poslove stručnjaka mora da nastane neka šteta. Naime SA bi lako mogao biti povezan Topčiderskim krakom regionalnog metroa (korišćenje postojeće pruge uz par drumskih nadvožnjaka kako bi prelazi bili ukinuti) tako da bi se kod Sajma i u Radničkoj presedalo sa metroa na regionalni. Isto tako na stanici Karađorđeva moglo bi se presedati na liniju Istok-Zapad.

Političari su zaista žalosni kada obećavaju razvoj ograničavanjem istog.
 
Могли су мало лево да кадрирају да ухвате и фекалије што се ту уливају у Саву :)
 
Vrh