Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Zuma ajde priznaj koliko još imaš fotografija u šteku :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365295#p365295:18an3eag je napisao(la):
vradovic » 03 Jan 2016 12:17 am[/url]":18an3eag]Zuma ti ko da si sator razapeo na promenadi :)
Ne, zašto? To uopšte nije potrebno. Dovoljno je setiti se foto aparata kad se vidi nešto zanimljivo. Čoveku je veći problem mentalna odluka da stvarno želi da nauči da gleda, vidi i razume ono što ga okružuje. Spojiš rekreaciju na otvorenom sa tom potrebom, pa sve ide samo od sebe i ne zahteva nikakav poseban napor ili vreme izvan onoga koje bi ionako bilo potrošeno.
 
Miloše, evo još dve :)

Nevezano za biciklističku obilaznicu, dobili smo jednu lepu mapu koja daje snimak stanja na terenu pre početka radova na BNV-u. Verovatno je to ona iz BNV prostornog plana, ali bez novog sloja. Ova se može kombinovati sa Bingom da bi se dobio prilično lep opšti pregled originalnog stanja. Ko želi da pročita i brojeve i druge sitne oznake, oni se mogu potražiti na prostornom planu koji je veće rezolucije ali je daleko nepregledniji.

Sama obilaznica je, kao što vidite, prilično upečatljiva. Pošto su trasu preko Novog Beograda već probali, pa nije išlo, sada je izbrana jedna koja ide na drugu stranu. Ali da ih niko ne bi optužio za nedoslednost u osnovnoj ideji, i ova je gurnuta onoliko daleko od obale reke koliko je to uopšte bilo moguće postići a da se ne uleti u šine. Tako da staza ne zaobilazi samo trenutno aktuelna gradilišta, nego zaobilazi SVA potencijalna gradilišta koja su moguća pre pravljenja novog mosta na Dunavu. Očigledno ne žele da dođu u situaciju da prave još jednu, treću biciklističku stazu, pa ovu nameravaju da koriste VEOMA dugo. Tako da, kao što sam i pretpostavljao, biciklisti se očigledno NEĆE vratiti na obalu tako lako ili tako brzo, a pitanje je i da li će se, ili u kom obimu, to uopšte desiti.

IMG_4504_resize.jpg

2evq8mf.jpg
 
Ne bi bilo lose da dodje malo jaca voda ili malo vise jaca voda... Onda bi bilo smejurije. Verovatno bi to i zaustavilo ovu dzib***ku zurku u SA.
Mozda je dobro pitanje za forum - koji je nivo Save potreban da se potopi gradiliste...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365463#p365463:13m4iddp je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 02:58 am[/url]":13m4iddp]Ne bi bilo lose da dodje malo jaca voda ili malo vise jaca voda... Onda bi bilo smejurije. Verovatno bi to i zaustavilo ovu dzib***ku zurku u SA.
Mozda je dobro pitanje za forum - koji je nivo Save potreban da se potopi gradiliste...

Ne znam zasto ljudi kao ti zive u Srbiji? Hejtujes protiv svoje zemlje i zelis nesrecu. Molim te idi izluftiraj se i razmisli malo sta pricas.
Nadam se da nikada nece doci do plavljenja i da ce ovaj projekat uspeti.
 
Interesantno je da srpska sredina ne moze da napravi kvalitet. Gledam neke slike sa foruma, i mogu da primetim da sve sto u Srbiji ljudska ruka takne postane gore. Ili da svaka nova generacija radi stvari losije. Cini mi se da je (b) po pravilu mnogo losije od (a)...


1.jpg

2.jpg


@ Vrazovic
Ne znam zasto ljudi kao ti zive u Srbiji? ..... Verovatno zato sto sam hteo da moja deca govere isti jezik kao i roditelji posle 15+ godina na Zapadu. Koja bu****...
Hejtujes protiv svoje zemlje i zelis nesrecu..... Ja volim Srbiju i zelim joj sve najbolje, zato i pisem ovo
Molim te idi izluftiraj se i razmisli malo sta pricas.......Hvala na dobrom savetu, upravo to cu da uradim, jer nije dobro sedeti u kancelariji u 5 ujutru, sa ispusenih 10+ cigara, treba luftirati. Jos jednom hvala na prijeteljsko savetu da pazim sta pricam. Izgleda da ste u struci.
Nadam se da nikada nece doci do plavljenja i da ce ovaj projekat uspeti.....Naravno da se nadam da nece doci do plavljenja i da ovaj projekat nece uspeti. Jer ako nekoliko ovakvih projekata uspe, nece vise biti para za vrtice, vakcine, pa ni za vas.... mislim ... struku.
 
Dobro nisam ja mislio nista lose za tebe ali nije lepo samo hejtovati a pogotovo zeleti nesrecu. Dao sam ti pohvale za lepe fotografije koje si podelio sa nama.

Polako bice sve u redu ne sekiraj se i nemoj pusiti toliko. Idemo napred i mislim da nas ceka lepsa buducnost.
 
dosen, astrodule
...zar vas nije malo sramota zbog vasih izjava o prizeljkivanju poplava? Ja sam poprilicno siguran da vas dvojica ne da niste punili dzakove sa peskom kad je trebalo nego da nisti ni sms poslali, jer da jeste sigurno ne biste izjavili tako nesto.
I stvarno ne razumem ljude koji imaju potrebu da hejtuju sve u Srbiji, jer ako vam je toliko lose idite iz Srbije od vas svakako nema nikakve koristi. Ako bas i malo imate potrebu da budete od koristi idite onda na Kosovo i Metohiju i tamo zivite. Uveravam vas da ce vam to biti zivotna lekcija.
 
Ako će poplava da pomogne da neke stvari isplivaju na površinu, onda je bolje problem saseći u korenu, tj. na početku, a ne kada sve bude izgrađeno i kada se ispostavi da talpe (ili nešto drugo što treba da spreči poplave) nisu dobro postavljene.

Ostatak neću komentarisati.
 
S obzirom da je ugovor takav da su maksimalno zaštićeni interesi investitora,mogu tek da zamislim kakve su tek obaveze izvodjača po pitanju rokova,kvaliteta(mada me ove talpe demantuju,verovatno privremeno rešenje dok se ne izgradi obaloutvrda) i kakve bi tek penale izvodjač morao da plati investitoru u slučaju plavljenja gradilišta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365520#p365520:2hf87qx0 je napisao(la):
milos.tro » 04 Jan 2016 03:49 pm[/url]":2hf87qx0]S obzirom da je ugovor takav da su maksimalno zaštićeni interesi investitora,mogu tek da zamislim kakve su tek obaveze izvodjača po pitanju rokova,kvaliteta(mada me ove talpe demantuju,verovatno privremeno rešenje dok se ne izgradi obaloutvrda) i kakve bi tek penale izvodjač morao da plati investitoru u slučaju plavljenja gradilišta.

Mislim da protiv ovog projekta ide jedan snazan trend - a to je pad cena nafte. Kako arapi imaju sve manje para za spekulativne projekte i sve vise strukturalnih problema kod kuce, postoji sansa da se jednostavno izgube, kao onaj Indijac za, cini mi se vetroparkove. Onda ce da prodaju lokaciju na malo uz domace posrednike. A domaci igraci su slabi i mala je sansa da brzo uniste celu lokaciju.

Ovo je za Arape jako spekulativan i rizican projekt, sa velikom profitnom stopom. Projekat zavisi od dogovora sa jednim covekom u z masivno krsenje zakona. Trajace dok traje postojeca vlast. Takvi projekti u krizi prvi budu iseceni i kapital se hedzuje u sigurnije kanale.
Time bi izgradnja bila odlozena ili razvucena, i gradjanska akcija bi mogla da ucini svoje.

Indikacija da se projekat raspada, bice kada prva lokacija bude ustupljena nekom bocnom igracu.
A znak potpunog kraja, bice prva pretnja potrazivanja neke manje odstete.
Moze da se deci da ova dva dogadjaja nastupe istovremeno, to jest po dogovoru, i uz fingiran sukob. Jer i jedna i druga strana u tzv. Ugovoru rade za istu firmu.
 
Nemaju Arapi nikakve potrebe da se izgube oni su dobili zemljište za dž.. za 100 godina, ovaj projekat sam sebe finansira pa dokle se dogura.Na proleće kad se bude "izašlo iz zemlje" takva je dinamika plaćanja stanova da će Arapi imati zatvorenu finansijsku konstrukciju za ove 2 zgrade,pa dalje ide hotel (potpisan ugovor,trebaju samo da se dogovore oko naknadi),zatim se lovom od 20-spratnica finansira početak radova na kuli,pa dalje redom.Dokle bude interesovanja kupaca biće i gradnje.

U slučaju da opadne interesovanje prodaje se lokacija po lokacija,opet profit doduše manji zbog "druge ruke",bitno je da je obezbedjeno da im lova kaplje u podužem vremenskom periodu,sigurica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:x1v05ho9 je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":x1v05ho9]Interesantno je da srpska sredina ne moze da napravi kvalitet. Gledam neke slike sa foruma, i mogu da primetim da sve sto u Srbiji ljudska ruka takne postane gore. Ili da svaka nova generacija radi stvari losije. Cini mi se da je (b) po pravilu mnogo losije od (a)...

Gde je ovde "pravilo"?

Po meni je ovde b) kudi kamo bolje nego a)...
Još kada se uzme da je voda postajala sve prljavija i da je plaža do nekadašnjeg konc-logora...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:x1v05ho9 je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":x1v05ho9]
1.jpg

A ovo nije isti deo obale, slikano je sa Zarićevog mosta, stim što je b) iz 50-tih pre izgradnje Brankovog mosta i prema nizvodno, a a) je uzvodno i 60 godina kasnije...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:x1v05ho9 je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":x1v05ho9]
2.jpg

....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365525#p365525:15jzi0h6 je napisao(la):
milos.tro » 04 Jan 2016 04:13 pm[/url]":15jzi0h6]Nemaju Arapi nikakve potrebe da se izgube oni su dobili zemljište za dž.. za 100 godina, ovaj projekat sam sebe finansira pa dokle se dogura.Na proleće kad se bude "izašlo iz zemlje" takva je dinamika plaćanja stanova da će Arapi imati zatvorenu finansijsku konstrukciju za ove 2 zgrade,pa dalje ide hotel (potpisan ugovor,trebaju samo da se dogovore oko naknadi),zatim se lovom od 20-spratnica finansira početak radova na kuli,pa dalje redom.Dokle bude interesovanja kupaca biće i gradnje.

U slučaju da opadne interesovanje prodaje se lokacija po lokacija,opet profit doduše manji zbog "druge ruke",bitno je da je obezbedjeno da im lova kaplje u podužem vremenskom periodu,sigurica.
Iako se Abar zaštitio na sve moguće načine, ipak nije baš da nema nikakvih briga. Ovaj fazni model finansiranja ima ozbiljnu slabu tačku. On znači da investitor nema sopstvenih para ili ne želi da ih troši na ovakve projekte. Pa, pošto ne postoje drugi izvori novca, ključ svega postaje potražnja. I to ne bilo kakva, nego trenutna, ona koja postoji sada. Tj, na nju se ne može čekati kao kad se za gradnju koristi sopstveni novac. Ako se zgrada ne može UNAPRED prodati bar do nivoa u kome uplaćeni novac pokriva stvarne troškove čitave zgrade, i to tako da dinamika pristizanja novca strogo prati tempo gradnje, onda se ona i ne može završiti. A onda se ne može samo čekati da se popravi stanje na tržištu, pa tek tada nastaviti sa radovima. Jer će posle nekog vremena oni koji su već uplatiti prostor koji nisu dobili početi da tuže investitora. A negativni publicitet koji se stvara suđenjem onda, kao prilikom krize poverenja u banku, skoro trenutno kreira potpuni kolaps zbog toga što se povlače i ostali. To se može desiti, isto kao i kod banaka, ako se pojavi čak i samo sumnja da banka nije solventna, a u ovom slučaju da gradnja ne prati najavljeni tempo. Tada pretplatnici (znajući mane ovakvog finasiranja) pokušavaju da ŠTO PRE smanje sopstveni rizik prodajući svoje ugovore (ili traže nazad novac), što svima ostalima postaje znak da je isporuka "robe" sumnjiva, pa novi ljudi više ne kupuju prostor čak iako su nameravali. Onaj ko zakasni da povuče svoj novac među prvima rizikuje da ostane bez njega jer investitor jednostavno nema para, budući da je sve njihove uplate uložio u gradnju. Onda se zgrada može još manje finansirati nego na početku problema, pa se čitav koncept ruši, pošto je ovde šteta kumulativne prirode. Gradnja bez novca zvuči isuviše dobro da bi bila istinita, pa iako se često koristi na stabilnim i predvidljivim tržištima (ili tamo gde se ide na špekulacije), ipak ništa nije bez svoje cene, pa se ovde nedostatak sopstvenog kapitala plaća velikim poslovnim rizikom budući da je za kupce ovakvo finansiranje jedna vrsta kocke u velike uloge, što ih čini krajnje nervoznim i plašljivim (jer se moraju povući pre ostalih ili gube sve), a pošto zavisi od njih, a ne od investitora, i sam pojekat postaje krajnje nesiguran. Usput, bilo bi zanimljivo videti koje sve garancije postoje u potpisanim ugovorima za stanove, ali i ko i čime, tj. kojom imovinom, to garantuje. Zajedničko preduzeće je formalni investitor, ali ono nema svoj kapital vredan pomena. Doduše ima zemlju, ali pre završetka zgrade samo u zakupu, tako da se to ne računa, pa se čovak ovde stvarno mora zapitati ko ili šta, i čime, ovde kupcima nešto garantuje?

U svakom slučaju, problem izabranog oblika finansiranja se na kraju svodi na pitanje uspešnosti prodaje prostora pre gradnje, i eventualno, kasnije, na poverenje da sve teče po planu. Ako se sve unapred rasproda, nema problema. Ako prodaja ide, ali se sa gradnjom ipak krene pre nego što se sve rasproda, onda sve zavisi od poverenja kupaca da radovi napreduju bez problema i da će zgrada biti završena u roku. Ako prodaja krene pa stane, onda se pare moraju vratiti, i od gradnje nema ništa, a usput se rizikuje i prodaja za sve sledeće zgrade tog investitora jer je izgubio poverenje.

Na kraju ispada da je nezgodna posledica ovakvog modela finsiranja (umesto 3 milijarde spremnog novca koje su nekako isparile u vazduh) da čitava gradnja Beograda na Vodi zavisi od uverenja kupaca da će se on napraviti.

Naravno, uz već uobičajene prepostavke koja uvek važe, da je kvalitet života/poslovanja na tom mestu dobar i da vredi cene koja se traži, ali to već znamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:1crw4dux je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]"]
2.jpg


Ove 2 fotke je teško porediti jer levo je nešto što je privremeno(talpe),a desno trajno (mislim na obaloutvrdu).Tek kada se završi obaloutvrda na lokaciji a,mogli bi da uporedimo.Mogu samo da dodam da je na desnoj fotki obaloutvrda kvalitetno odradjena za ono vreme.
 
El Abar se ugovorom zaštitio maksimalno,da maksimalnije ne može biti.Ne izgraditi 2 zgrade,hotel,kulu i tržni centar za 20 godina,meni je više domen teorije.

Da li kupci stanova treba da imaju briga po pitanju stanove? Pa ne baš (osim ako nemaju dovoljno para,ako se ne plaše kataklizme u SA,ili pak eventualnog rata na ovim prostorima,što je sve opet u domenu teorije).

Interesovanje kupaca je takvo da se uz političku podršku čitavog projekta,dobar marketing ,neće biti većih problema da se ti stanovi u dvadesetospratnicama i kuli rasprodaju. Postoji eksluzivna lokacija,odredjen broj vip kupaca koji su zainteresovani,pa odredjen broj kupaca koji su "zamoljeni" da kupe stanove,pa dijaspora u SAD i EU na nivou statističke greške ali sasvim dovoljno da se rasproda tih nekoliko stotina stanova.Na proleće investitor ima zatvorenu finansijsku konstrukciju za ove 2 zgrade,koji su mu i bile najveći rizik,tipa kako će to sve da krene,kakvo će biti interesovanje itd.

Izgradnja luks hotela na eksluzivnoj lokaciji,gradu kome fale luks hoteli bez uplati naknade i dogovora sa investitorom u četiri oka oko plaćanja? Ostvariti par privatnih kontakata i da se počne sa gradnjom. Pa već u startu su se dogovorili sa W hotelom i St.Regisom.

Kula i njeno "punjenje stanovima i poslovnim prostorom" je snosila rizik u finansijskom smislu zbog giga gabarita u najavi pa se investitor ipak dosetio u ugovoru da SE NE POMINJE NI POVRŠINA NI VISINA KULE EKSPLICITNO,pa smo sa 220 došli na 160 smanjili je za trećinu za sada,pa još ne znamo osnovu i koliko će se tu skrckati stambenog i poslovnog prostora.

Opet tu ide i marketinška priča o "atraktivnosti kule,jedinstvenoj lokaciji i pogledu na sve živo i neživo u daljoj i bližoj okolini" koja bi još pogurala prodaju stambenog i poslovnog prostora.Činjenica je da postoji potreba za kvalitetnim poslovnim prostorom u gradu (namenjen stranim kompanijama,sa velikim brojem parking mesta,dobrom lokacijom itd.) da napomenem samo Airport city sa 4.000 zaposlenih i kojom se dinamikom odvijaju radovi tamo (doduše imam par zamerki u vezi klimatizacije),ali to je neka druga priča. Tržni centar koji će biti još glamurozniji i blještaviji od svih tržnih centara u gradu,"šopingovanje i bliski kontakt sa rekom",ništa komplikovano samo transfer iz Ušča,Delta citija,Merkatora ka SA.

I kad se izgradi prva faza za realno 4-5 godina onda opet postoji reakcija tipa uu... ovo se ipak gradi,daj da uletimo u priču sa kupovinom stana ili poslovnim prostorom. Medjutim, investitor je uvek svestan rizika i zato će graditi zgradu po zgradu,pa kad bude nešto i ako bude zapelo kod kupaca onda može da uleti ili sa kešom, manjim kreditom,prodajom neke druge lokacije drugom investitoru itd. da zapuši tu jednu rupu koja je nastala smanjenim interesovanjem,i da se povuče iz priče nakratko,sačeka neko "bolje vreme" jer bar po SLOVU UGOVORA vremena ima napretek.
 
Вечерас, сада, дошао сам до потпуно невероватних нових сазнања: Едвард Кивије, један од два главна креатора мастер плана, прославио се по пројектима преуређења зона главних железничких станица, не померајући их ни за метар са њихове историјско-функционалне локације. Овај и овакав мастер план је велика мрља у његовој каријери. Реконструкција подручја железничких станица уз техничка унапређења истих не ради само у најразвијенијим земљама ЕУ, него и на периферији Европе, на пример Букурешту.
A skillfully orchestrated effort to turn Bucharest Central Station area into a major European railway node and high-speed train stop, in combination with a multimodal hub serving the capital and the country, will bring major economic and social benefits. It will attract business and investments to the capital and the country. Additional benefits on a regional scale are the stimulation of economic vitality, improved access to jobs, reduced transportation cost and reduced infrastructure cost compared to sprawl-based growth. Benefits on a corridor scale are the creation of a coordinated system and network of stations and a strong real estate market. Finally, at the station and project level, the main benefits are the increased land and property value, improved public health due to increased walking and biking and the creation of a sense of community and place.
Прочитајте до краја, већина вас зна довољно енглески. :dil:

Ја разматрам да пишем дотичном, али за сада још нисам нашао никакав директан контакт.

Dodatna literatura
http://www.alo.rs/fuzija-bogatog-nasled ... osti/19955
http://www.ekurbandesign.com/?cat=69
 
Браво за ископ Карло. То се надовезује на оно што причам годинама - И најспособнији, најпрофесионалнији, и најбољи када дођу у Србију прилагоде се нашим "обичајима пословања" јер то обично значи: минималан, непрофесионалан рад са једне стране и за њихове прилике незамислив профит са друге.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365697#p365697:283hiprz je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Jan 2016 01:38 am[/url]":283hiprz]Вечерас, сада, дошао сам до потпуно невероватних нових сазнања: Едвард Кивије, један од два главна креатора мастер плана, прославио се по пројектима преуређења зона главних железничких станица, не померајући их ни за метар са њихове историјско-функционалне локације. Овај и овакав мастер план је велика мрља у његовој каријери. Реконструкција подручја железничких станица уз техничка унапређења истих не ради само у најразвијенијим земљама ЕУ, него и на периферији Европе, на пример Букурешту.
A skillfully orchestrated effort to turn Bucharest Central Station area into a major European railway node and high-speed train stop, in combination with a multimodal hub serving the capital and the country, will bring major economic and social benefits. It will attract business and investments to the capital and the country. Additional benefits on a regional scale are the stimulation of economic vitality, improved access to jobs, reduced transportation cost and reduced infrastructure cost compared to sprawl-based growth. Benefits on a corridor scale are the creation of a coordinated system and network of stations and a strong real estate market. Finally, at the station and project level, the main benefits are the increased land and property value, improved public health due to increased walking and biking and the creation of a sense of community and place.
Прочитајте до краја, већина вас зна довољно енглески. :dil:

Ја разматрам да пишем дотичном, али за сада још нисам нашао никакав директан контакт.

Dodatna literatura
http://www.alo.rs/fuzija-bogatog-nasled ... osti/19955
http://www.ekurbandesign.com/?cat=69
RTKL nije praksa koja radi bilo sta sa komplikovanim saobracajem. Oni nisu u stanju ni kada bi hteli ( i bili placeni ) da rese bilo kakav problem koji ukljucuje saobracaj. Taj ofis gde sedi ovaj covek (iz reklame za toaletnu vodicu) je sveden na minimum. To je komercijalna praksa koja radi pre-planning i uglavnom prodaju amercku maglu u engleskom pakovanju za krug dolarskih klijenata. Produkciju rade - pogadjate - Kinezi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365552#p365552:3k7bdp2f je napisao(la):
milos.tro » 04 Jan 2016 06:59 pm[/url]":3k7bdp2f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:3k7bdp2f je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":3k7bdp2f]
2.jpg


Ove 2 fotke je teško porediti jer levo je nešto što je privremeno(talpe),a desno trajno (mislim na obaloutvrdu).Tek kada se završi obaloutvrda na lokaciji a,mogli bi da uporedimo.Mogu samo da dodam da je na desnoj fotki obaloutvrda kvalitetno odradjena za ono vreme.

Postoji velika sansa da ovo bude stalno resenje. Jer je restauracija stare obaloutvrde kamenom, na isti ili slican nacin - vrlo skupa. A ne vraca pare investitoru, bez obzira da li je u pitanju grad ili Arapin.
Druga opcija je da zapetoniraju nesto sto lici na staro, sto je vizuelno u rangu ovih talpi.

@Relja
Fotografija nije sa iste tacke, ali ono sto se vidi na prikazanom delu odgovara ostatku tog poteza.

Leva strana Save: Umesto jedinstvene pescane plaze u centru evropskog grada-napravili smo obalutvrdu, doduse sa lepim setalistem. Moglo je i jedno i drugo.

Desna strana Save: Umesto pristupacnog keja, ili male Venecije, beograd je dobio obaloutvdu, doduse impresivnu. A zatim pola veka kasnije, umesto ove neodrzavane zidarije - obalu u talpama.

I jedno i dugo znaci odsecanje priobalja od reke. A kvalitet prostora u svakom koraku pada.

Inace sve obaloutvrde izgradjene u Srbiji za poslednjih 50+ godina, ucinile su da veliki broj gradova na rekama izgubi karakter, i ta mesta nemaju funkcionalnu povezanost s rekom. Svaka provincija na reci u Srbiji lici na kolektor otpadnih voda. Poplave naravno nisu sprecene, jer nisu uradjeni vazniji radovi. Isto vazi i za ovaj potez. Mozda je to nuzno ali sigurno ne na ovaj nacin.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365697#p365697:3saql474 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Wed Jan 06, 2016 1:38 am[/url]":3saql474]Вечерас, сада, дошао сам до потпуно невероватних нових сазнања: Едвард Кивије, један од два главна креатора мастер плана, прославио се по пројектима преуређења зона главних железничких станица, не померајући их ни за метар са њихове историјско-функционалне локације.

:kk:

Ko god je radio master plan, radio ga je u okvirima koje je odredila Vlada Srbije i investitor. Ako je Vlada odlucila da ukloni zeljeznicku infrastrukturu a uz to je jos usla u projekt kao partner, onda su mogucnosti tvorca bilo kakvog master plana zaista ogranicene. Ali, s obzirom da se RTKL bavi i konsaltingom onda su oni vjerovatni savjetnici investitora na ovom projektu. S druge strane, savjetnici Vlade RS, po pitanju zeljeznicke infrastrukture su najvjerovatnije ljudi iz drzavnih zeljeznica RS.

Mislim da je ova godina kljucna za razresenje pitanja konacne sudbine zeljeznice u Savskom Amfiteatru.
 
International Prize for an ETSAB urban development project to regenerate a Shanghai railway station area

The project to design a large urban park with facilities on a 40-hectare site in the heart of Shanghai, China submitted by a team of the Barcelona School of Architecture of the Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) includes covering part of the railroads and creating a new centrality in the city of Shanghai with a downtown area of eight skyscrapers. The project proposes transforming the railway tracks of the historic urban station from a barrier into an urban hinge.
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
http://www.upc.edu/saladepremsa/al-dia/ ... anguage=en (ceo tekst)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365711#p365711:11vj8lua je napisao(la):
dosen » 06 Jan 2016 05:50 am[/url]":11vj8lua]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365552#p365552:11vj8lua je napisao(la):
milos.tro » 04 Jan 2016 06:59 pm[/url]":11vj8lua]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:11vj8lua je napisao(la):
dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":11vj8lua]
2.jpg


Ove 2 fotke je teško porediti jer levo je nešto što je privremeno(talpe),a desno trajno (mislim na obaloutvrdu).Tek kada se završi obaloutvrda na lokaciji a,mogli bi da uporedimo.Mogu samo da dodam da je na desnoj fotki obaloutvrda kvalitetno odradjena za ono vreme.

Postoji velika sansa da ovo bude stalno resenje. Jer je restauracija stare obaloutvrde kamenom, na isti ili slican nacin - vrlo skupa. A ne vraca pare investitoru, bez obzira da li je u pitanju grad ili Arapin.
Druga opcija je da zapetoniraju nesto sto lici na staro, sto je vizuelno u rangu ovih talpi.

@Relja
Fotografija nije sa iste tacke, ali ono sto se vidi na prikazanom delu odgovara ostatku tog poteza.

Leva strana Save: Umesto jedinstvene pescane plaze u centru evropskog grada-napravili smo obalutvrdu, doduse sa lepim setalistem. Moglo je i jedno i drugo.

Desna strana Save: Umesto pristupacnog keja, ili male Venecije, beograd je dobio obaloutvdu, doduse impresivnu. A zatim pola veka kasnije, umesto ove neodrzavane zidarije - obalu u talpama.

I jedno i dugo znaci odsecanje priobalja od reke. A kvalitet prostora u svakom koraku pada.

Inace sve obaloutvrde izgradjene u Srbiji za poslednjih 50+ godina, ucinile su da veliki broj gradova na rekama izgubi karakter, i ta mesta nemaju funkcionalnu povezanost s rekom. Svaka provincija na reci u Srbiji lici na kolektor otpadnih voda. Poplave naravno nisu sprecene, jer nisu uradjeni vazniji radovi. Isto vazi i za ovaj potez. Mozda je to nuzno ali sigurno ne na ovaj nacin.


Jasno je odakle je šta slikano.
Donji par je slikan sa istog mesta (tj sa mosta, uz ograde, tako da nije bukvalno sa istog mesta).


Plaža nikada nije bila deo plana. Šetalište jeste.
Što se suprotne obale tiče, - šetalište je napravljeno, sprovedena je i staza za bicikliste, koji sada hoće da na uskrate, "da obalu zauzmu biznismeni". Nije problem u obaloutvrdi, već u prilikama koje su dovele do toga da ta obala postane pristan za šlepove, naravno i koloseci.


Što se tiče ostalih gradova u Srbiji - šta da se radi, reke koje protiču kroz njih su kao osrednji potoci koji eventualno nabujaju jednom godišnje.
 
Vrh