Ne, zašto? To uopšte nije potrebno. Dovoljno je setiti se foto aparata kad se vidi nešto zanimljivo. Čoveku je veći problem mentalna odluka da stvarno želi da nauči da gleda, vidi i razume ono što ga okružuje. Spojiš rekreaciju na otvorenom sa tom potrebom, pa sve ide samo od sebe i ne zahteva nikakav poseban napor ili vreme izvan onoga koje bi ionako bilo potrošeno.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365295#p365295:18an3eag je napisao(la):vradovic » 03 Jan 2016 12:17 am[/url]":18an3eag]Zuma ti ko da si sator razapeo na promenadi
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365463#p365463:13m4iddp je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 02:58 am[/url]":13m4iddp]Ne bi bilo lose da dodje malo jaca voda ili malo vise jaca voda... Onda bi bilo smejurije. Verovatno bi to i zaustavilo ovu dzib***ku zurku u SA.
Mozda je dobro pitanje za forum - koji je nivo Save potreban da se potopi gradiliste...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365520#p365520:2hf87qx0 je napisao(la):milos.tro » 04 Jan 2016 03:49 pm[/url]":2hf87qx0]S obzirom da je ugovor takav da su maksimalno zaštićeni interesi investitora,mogu tek da zamislim kakve su tek obaveze izvodjača po pitanju rokova,kvaliteta(mada me ove talpe demantuju,verovatno privremeno rešenje dok se ne izgradi obaloutvrda) i kakve bi tek penale izvodjač morao da plati investitoru u slučaju plavljenja gradilišta.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:x1v05ho9 je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":x1v05ho9]Interesantno je da srpska sredina ne moze da napravi kvalitet. Gledam neke slike sa foruma, i mogu da primetim da sve sto u Srbiji ljudska ruka takne postane gore. Ili da svaka nova generacija radi stvari losije. Cini mi se da je (b) po pravilu mnogo losije od (a)...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:x1v05ho9 je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":x1v05ho9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:x1v05ho9 je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":x1v05ho9]
....
Iako se Abar zaštitio na sve moguće načine, ipak nije baš da nema nikakvih briga. Ovaj fazni model finansiranja ima ozbiljnu slabu tačku. On znači da investitor nema sopstvenih para ili ne želi da ih troši na ovakve projekte. Pa, pošto ne postoje drugi izvori novca, ključ svega postaje potražnja. I to ne bilo kakva, nego trenutna, ona koja postoji sada. Tj, na nju se ne može čekati kao kad se za gradnju koristi sopstveni novac. Ako se zgrada ne može UNAPRED prodati bar do nivoa u kome uplaćeni novac pokriva stvarne troškove čitave zgrade, i to tako da dinamika pristizanja novca strogo prati tempo gradnje, onda se ona i ne može završiti. A onda se ne može samo čekati da se popravi stanje na tržištu, pa tek tada nastaviti sa radovima. Jer će posle nekog vremena oni koji su već uplatiti prostor koji nisu dobili početi da tuže investitora. A negativni publicitet koji se stvara suđenjem onda, kao prilikom krize poverenja u banku, skoro trenutno kreira potpuni kolaps zbog toga što se povlače i ostali. To se može desiti, isto kao i kod banaka, ako se pojavi čak i samo sumnja da banka nije solventna, a u ovom slučaju da gradnja ne prati najavljeni tempo. Tada pretplatnici (znajući mane ovakvog finasiranja) pokušavaju da ŠTO PRE smanje sopstveni rizik prodajući svoje ugovore (ili traže nazad novac), što svima ostalima postaje znak da je isporuka "robe" sumnjiva, pa novi ljudi više ne kupuju prostor čak iako su nameravali. Onaj ko zakasni da povuče svoj novac među prvima rizikuje da ostane bez njega jer investitor jednostavno nema para, budući da je sve njihove uplate uložio u gradnju. Onda se zgrada može još manje finansirati nego na početku problema, pa se čitav koncept ruši, pošto je ovde šteta kumulativne prirode. Gradnja bez novca zvuči isuviše dobro da bi bila istinita, pa iako se često koristi na stabilnim i predvidljivim tržištima (ili tamo gde se ide na špekulacije), ipak ništa nije bez svoje cene, pa se ovde nedostatak sopstvenog kapitala plaća velikim poslovnim rizikom budući da je za kupce ovakvo finansiranje jedna vrsta kocke u velike uloge, što ih čini krajnje nervoznim i plašljivim (jer se moraju povući pre ostalih ili gube sve), a pošto zavisi od njih, a ne od investitora, i sam pojekat postaje krajnje nesiguran. Usput, bilo bi zanimljivo videti koje sve garancije postoje u potpisanim ugovorima za stanove, ali i ko i čime, tj. kojom imovinom, to garantuje. Zajedničko preduzeće je formalni investitor, ali ono nema svoj kapital vredan pomena. Doduše ima zemlju, ali pre završetka zgrade samo u zakupu, tako da se to ne računa, pa se čovak ovde stvarno mora zapitati ko ili šta, i čime, ovde kupcima nešto garantuje?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365525#p365525:15jzi0h6 je napisao(la):milos.tro » 04 Jan 2016 04:13 pm[/url]":15jzi0h6]Nemaju Arapi nikakve potrebe da se izgube oni su dobili zemljište za dž.. za 100 godina, ovaj projekat sam sebe finansira pa dokle se dogura.Na proleće kad se bude "izašlo iz zemlje" takva je dinamika plaćanja stanova da će Arapi imati zatvorenu finansijsku konstrukciju za ove 2 zgrade,pa dalje ide hotel (potpisan ugovor,trebaju samo da se dogovore oko naknadi),zatim se lovom od 20-spratnica finansira početak radova na kuli,pa dalje redom.Dokle bude interesovanja kupaca biće i gradnje.
U slučaju da opadne interesovanje prodaje se lokacija po lokacija,opet profit doduše manji zbog "druge ruke",bitno je da je obezbedjeno da im lova kaplje u podužem vremenskom periodu,sigurica.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:1crw4dux je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]"]
Ove 2 fotke je teško porediti jer levo je nešto što je privremeno(talpe),a desno trajno (mislim na obaloutvrdu).Tek kada se završi obaloutvrda na lokaciji a,mogli bi da uporedimo.Mogu samo da dodam da je na desnoj fotki obaloutvrda kvalitetno odradjena za ono vreme.
Прочитајте до краја, већина вас зна довољно енглески.A skillfully orchestrated effort to turn Bucharest Central Station area into a major European railway node and high-speed train stop, in combination with a multimodal hub serving the capital and the country, will bring major economic and social benefits. It will attract business and investments to the capital and the country. Additional benefits on a regional scale are the stimulation of economic vitality, improved access to jobs, reduced transportation cost and reduced infrastructure cost compared to sprawl-based growth. Benefits on a corridor scale are the creation of a coordinated system and network of stations and a strong real estate market. Finally, at the station and project level, the main benefits are the increased land and property value, improved public health due to increased walking and biking and the creation of a sense of community and place.
RTKL nije praksa koja radi bilo sta sa komplikovanim saobracajem. Oni nisu u stanju ni kada bi hteli ( i bili placeni ) da rese bilo kakav problem koji ukljucuje saobracaj. Taj ofis gde sedi ovaj covek (iz reklame za toaletnu vodicu) je sveden na minimum. To je komercijalna praksa koja radi pre-planning i uglavnom prodaju amercku maglu u engleskom pakovanju za krug dolarskih klijenata. Produkciju rade - pogadjate - Kinezi.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365697#p365697:283hiprz je napisao(la):Karlo del Ponte » 06 Jan 2016 01:38 am[/url]":283hiprz]Вечерас, сада, дошао сам до потпуно невероватних нових сазнања: Едвард Кивије, један од два главна креатора мастер плана, прославио се по пројектима преуређења зона главних железничких станица, не померајући их ни за метар са њихове историјско-функционалне локације. Овај и овакав мастер план је велика мрља у његовој каријери. Реконструкција подручја железничких станица уз техничка унапређења истих не ради само у најразвијенијим земљама ЕУ, него и на периферији Европе, на пример Букурешту.
Прочитајте до краја, већина вас зна довољно енглески.A skillfully orchestrated effort to turn Bucharest Central Station area into a major European railway node and high-speed train stop, in combination with a multimodal hub serving the capital and the country, will bring major economic and social benefits. It will attract business and investments to the capital and the country. Additional benefits on a regional scale are the stimulation of economic vitality, improved access to jobs, reduced transportation cost and reduced infrastructure cost compared to sprawl-based growth. Benefits on a corridor scale are the creation of a coordinated system and network of stations and a strong real estate market. Finally, at the station and project level, the main benefits are the increased land and property value, improved public health due to increased walking and biking and the creation of a sense of community and place.
Ја разматрам да пишем дотичном, али за сада још нисам нашао никакав директан контакт.
Dodatna literatura
http://www.alo.rs/fuzija-bogatog-nasled ... osti/19955
http://www.ekurbandesign.com/?cat=69
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365552#p365552:3k7bdp2f je napisao(la):milos.tro » 04 Jan 2016 06:59 pm[/url]":3k7bdp2f][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:3k7bdp2f je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":3k7bdp2f]
Ove 2 fotke je teško porediti jer levo je nešto što je privremeno(talpe),a desno trajno (mislim na obaloutvrdu).Tek kada se završi obaloutvrda na lokaciji a,mogli bi da uporedimo.Mogu samo da dodam da je na desnoj fotki obaloutvrda kvalitetno odradjena za ono vreme.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365697#p365697:3saql474 je napisao(la):Karlo del Ponte » Wed Jan 06, 2016 1:38 am[/url]":3saql474]Вечерас, сада, дошао сам до потпуно невероватних нових сазнања: Едвард Кивије, један од два главна креатора мастер плана, прославио се по пројектима преуређења зона главних железничких станица, не померајући их ни за метар са њихове историјско-функционалне локације.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365711#p365711:11vj8lua je napisao(la):dosen » 06 Jan 2016 05:50 am[/url]":11vj8lua][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365552#p365552:11vj8lua je napisao(la):milos.tro » 04 Jan 2016 06:59 pm[/url]":11vj8lua][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365465#p365465:11vj8lua je napisao(la):dosen » 04 Jan 2016 03:55 am[/url]":11vj8lua]
Ove 2 fotke je teško porediti jer levo je nešto što je privremeno(talpe),a desno trajno (mislim na obaloutvrdu).Tek kada se završi obaloutvrda na lokaciji a,mogli bi da uporedimo.Mogu samo da dodam da je na desnoj fotki obaloutvrda kvalitetno odradjena za ono vreme.
Postoji velika sansa da ovo bude stalno resenje. Jer je restauracija stare obaloutvrde kamenom, na isti ili slican nacin - vrlo skupa. A ne vraca pare investitoru, bez obzira da li je u pitanju grad ili Arapin.
Druga opcija je da zapetoniraju nesto sto lici na staro, sto je vizuelno u rangu ovih talpi.
@Relja
Fotografija nije sa iste tacke, ali ono sto se vidi na prikazanom delu odgovara ostatku tog poteza.
Leva strana Save: Umesto jedinstvene pescane plaze u centru evropskog grada-napravili smo obalutvrdu, doduse sa lepim setalistem. Moglo je i jedno i drugo.
Desna strana Save: Umesto pristupacnog keja, ili male Venecije, beograd je dobio obaloutvdu, doduse impresivnu. A zatim pola veka kasnije, umesto ove neodrzavane zidarije - obalu u talpama.
I jedno i dugo znaci odsecanje priobalja od reke. A kvalitet prostora u svakom koraku pada.
Inace sve obaloutvrde izgradjene u Srbiji za poslednjih 50+ godina, ucinile su da veliki broj gradova na rekama izgubi karakter, i ta mesta nemaju funkcionalnu povezanost s rekom. Svaka provincija na reci u Srbiji lici na kolektor otpadnih voda. Poplave naravno nisu sprecene, jer nisu uradjeni vazniji radovi. Isto vazi i za ovaj potez. Mozda je to nuzno ali sigurno ne na ovaj nacin.