Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Teško državi u kojoj se političke partije pretvore u biznis korporacije, pa potpuno zaokruže "proizvodni proces". To je gore čak i od ideološke države. Ako partije dobijaju samo ono članstvo koje želi da se zaposli, ako u sve institucije obavezno ubacuju svoje ljude. Onda je situacija trajno zabetonirana. Jer novo partisko voćstvo čak i da hoće više ne može da promeni poltiku, jer bi ostalo bez članstva, a ono samo izgubilo moć i bilo smenjeno mnogo pre nego što takvi pokušaji uspeju. Tako da neće ni pokušati. Oni jesu moćni, ali ne toliko. A podanici, zato što onda savest zamenjuje očajnička borba za egzistenciju. Čovek koji je dobio posao iako ima boljih od njega, a podigao je recimo kredit za stan, ili prosto mora da hrani porodicu, više NE MOŽE partiji da kaže ne. Bez obzira šta ona od njega traži ili koliko se možda u nju razočarao. Njegova egzistencija se bukvalno raspada ako partija kojoj sve duguje izgubi vlast. To onda postaje odnos maltene klasičnog ropstva, kao u počecima kapitalizma u Engleskoj, ali sa dodatkom iskrene ostrašćenosti i isključivosti. Država ulazi u začarani krug iz koga nema izlaza sve dok se stvari sasvim ne raspadnu. Jedna zaokružena i samodovoljna korporacija-partija-pleme želi da istrebi drugo pleme, ili da ih u najvelikodušnijem slučaju iskoristi kao skoro besplatnu radnu snagu. Nema ideala ili racionalnih odluka, samo borba za goli život. Borba za izvor u pustinji. Mi smo još daleko od tako očajnog stanja, ali smo nažalost na dobrom putu. Zaista ne smemo dozvoliti da se to dogodi kod nas.
 
Asfaltirana Hercegovacka
image1.jpg

Mesto za kontejnere
image2.jpg

Lasta shop mesto gde Guarana kosta 130din
image3.jpg

Pravi razlog rekonstrukcije...pravjenje parkinga za SavaNovu
image4.jpg

image5.jpg

image6.jpg


Odlicno resenje za odvod na putu
image7.jpg


Mesto gde prestaje granit i pocinje beton
image8.jpg
 
+, a posebno zbog obuće :) (lično preferiram i furam Adidas SL72, ali to je već mudrost koja se stiče sa godinama :) )
 
Иако врло широка улица Херцеговачка ипак није добила ни дрворед ни могућу травнату баштицу са дрвећем.
 
ГЛАС ПРИРОДЕ":165ekp0t je napisao(la):
Иако врло широка улица Херцеговачка ипак није добила ни дрворед ни могућу травнату баштицу са дрвећем.

Зар није у овом плану предвиђено да Херцеговачка има дрвореде са обе стране улице?

Delija":165ekp0t je napisao(la):
 
Posto je finansiranje ovog projekta veoma maglovito, mislim da je mali namerno permutovao dve brojke, 5 000 000 i 500 000. Cifru za raseljavanje i cifru za obnovu Hercegovacke.

Verovatno i ove dve cifre nisu tacne, ali da cisecenje olupina, rusenje objekata, raseljavanje ljudi ne kosta 500 000.
 
Можда ће ставити зеленило у оним саксијама/жардињерама као испред задруге
 
Dobih ovaj mail sa nekim informacijama kao potencijalni zainteresovani, ništa konkretno i dalje oko cene :|

Za sada cene još nisu dostupne ali ću Vas obavestiti kada se odredi datum početka prodaje i samim tim cene stanova.
Ono što mogu da Vam kažem je da je dijapazon cena na tržištu u centru Beograda/ Vračara trenutno od oko 2.500 do 3.500 hiljade po m2.
I naše cene će se okvirno kretati u tom pravcu.
Kule će imati 20 spratova svaka I biće 296 stanova.
Kvadrature će ići od 60 m2 pa do penthouse. Koliki stan Vas tačno zanima?
Svaki stan ima terasu. Od dotadnih sadržaja, zgrada će imati za stanare bazen I teretanu, naravno consierge, obezbedjenje 00-24 I video nadzor.
Parking mesto je obavezno I biće 3 nivoa parking mesta.
Stanari će imati jedan mali plato/dvorište samo za njih. U prilogu ćete naći sliku prve dve kule, ako niste videli da imate osećaj kako će to izgledati.
Za sada mesečni fee još nije dostupan, to ću znati kada prodaja krene.
Stan ćete moći da rezervišete preko e-maila, odnosno telefona, neće biti potrebno da dolazite u Beograd.
Plaćanje će biti u obliku milestone, kako se koja faza završi, uplati se procenat iznosa.
Pored prve dve rezidencijalne kule, u istom period će krenuti gradnja I Kule Beograd, Shopping Mola (biće najveći u ovom delu Evrope, 140.000 m2) I Hotela od 5 zvezdica, pored rezidencijalnih zgrada.
Ako imate neko dodatno pitanje budite slobodni da mi pišete.
 
Otkud sad ovo da zajedno sa stambenim kulama istovremeno počinje i gradnja velike kule, hotela i šoping mola? Do sada su se samo pominjale stambene kule kao početak radova.
 
Bulbulderac17":3iv7vbk9 je napisao(la):
relja":3iv7vbk9 je napisao(la):
+, a posebno zbog obuće :) (lično preferiram i furam Adidas SL72, ali to je već mudrost koja se stiče sa godinama :) )

Onda ces tek otkriti Diadoru n9000 za koju godinu...:)


Адидас Универзал.. :wink:
 
Јесте ли приметили да није било никаквих радова на замени а камоли повећања капацитета канализационе, електро и комуникационе мреже испод Херцеговачке која се сада реконструише? На то додати чињеницу да се ова реконструкција коси са њи'овим мастер планом и да је апсолутно сваки сегмент ове реконструкције подређен позицији "привременог штанда" и може се добити комплетна слика овог удруженог урбицидног подухвата.
 
Изгледа су сви досадашњи радови на променади урађени како би се спојили Задруга и Саванова.
 
Delija":3ep5wczs je napisao(la):
Јесте ли приметили да није било никаквих радова на замени а камоли повећања капацитета канализационе, електро и комуникационе мреже испод Херцеговачке која се сада реконструише? На то додати чињеницу да се ова реконструкција коси са њи'овим мастер планом и да је апсолутно сваки сегмент ове реконструкције подређен позицији "привременог штанда" и може се добити комплетна слика овог удруженог урбицидног подухвата.

To sam i ja primetio juce kada sam prolazio tamo...najava je bila 5mil e rekonstrukcija pa sam to i ocekivao...sami su sebe zakopali sa ovom rekonstrukcijom i dali nam do znanja o cemu se ovde radi, toliki silni kvadrati treba da se izgrade i prkljuce na staru kanalizaciju i stare instalacije???...ma daj... jedino ako planiraju za jedno 30god opet da raskopavaju ulice...mada znajuci ih do tad Hercegovacku ce da kopaju jedno 10 puta...
 
Bulbulderac17":3c29uka7 je napisao(la):
relja":3c29uka7 je napisao(la):
+, a posebno zbog obuće :) (lično preferiram i furam Adidas SL72, ali to je već mudrost koja se stiče sa godinama :) )

Onda ces tek otkriti Diadoru n9000 za koju godinu...:)

To? Šminkeraj? Ni mrtav :D
 
Izmena i povećanje kapaciteta infrastrukture?

Pa za to treba oko, kako se zove... ah, da - projekat!
 
Nemam reči da opišem koliko će zabavno biti posmatrati dalji razvoj priče oko Beograda na vodi počev od septembra.
Dakle zvanična verzija biznis modela je relativno jednostavna: stambena kula od 20 spratova za stanovanje visoke klase, facility management koji podrazumeva i portirnicu, dakle privatnost kroz ograničeni pristup svim sadržajima na građevinskoj parceli. Cena kvadrata u rasponu od 2.500 - 3.500 evra.
Sve to nije ništa u svetu neuobičajeno, ali jedino što kvari idiličnu sliku je ideja da idealni kupac treba da igra ulogu sufinansijera u izgradnji (dakle, u zamenu za verovatno nižu cenu kvadrata, kupac treba sukcesivno da uplaćuje u skladu sa progresom projekta izgradnje). Dakle, prevedeno na srpski, ideja je da podizanje Beograda na vodi počne tako što će po mogućstvu 300 zainteresovanih kupaca uplaćivati stambene kvadrate u izgradnji, po ceni reda veličine 2.000 evrića.

Dovde u teoriji još ništa nije sporno, ali šire gledano nameće se pitanje koliko je narednih godina u Beogradu realna veličina tržišta za stambene kvadrate u novogradnji u cenovnom rangu 2000+ EUR?
Hajde da pretpostavimo da postoji tržište za bar 300 takvih stanova, ali da li bi klijenti bili zadovoljni lokacijom? Iza pružnog prelaza na kraju Hercegovačke ulice, pogled na autobuske parkinge, ŽIT i sirijske izbeglice. OK, možda su ciljna grupa kupci van Beograda koji ne kupuju radi stanovanja već radi investicije. E sad, koliko je realno da u narednih 20 godina raste vrednost tih i takvih stanova, pod pretpostavkom da će se svake godinne graditi sve više i više sličnih takvih kvadrata na prostoru BNV. Ne znam, možda računaju da će se nakupiti već 300 balvana da investiraju pare u prvu kulu, a posle kako bude.

Toliko o segmentu tržišta koji bi kupovao radi investicije. Što se tiče onog segmenta koji kupuje radi sopstvenog stanovanja, hajde da vidimo kome bi od onih koji planiraju da izdvoje 2000eur za kvadrat svog (pravog) stana odgovaralo da se usele na 13. sprat kule smeštene pored zarđalih kontejnera sa ŽIT-ovog placa? Recimo da gradske vlasti efektivno blokiraju izgradnju te klase masovnog stanovanja u celom preostalom centralnnom gradskom području, pa da nemaš gde da kupiš stan u formatu "gated community" osim na prostoru BNV-a. OK, neka bude i tako, ali opet postoji konkurencija u vidu manjih stambenih objekata u zonama kao što su Dedinje, Senjak, Lisičji potok... Gradnju stanova visoke klase u malim objektima na individualnim parcelama nikako ne možeš sistemski suzbiti, to je niša u kojoj će uivek biti sitnijih investitora nezavisnih od monopola velikih igrača kao što je Eagle Hills, pa makar igrali oni sto puta pod ruku sa državom kao njeni partneri.
I zašto bi konačno bilo ko slobodnom voljom ulagao 2-3000 evra u svoj kvadrat kule u Savamali, sa svim tamošnjim Sirijcima, biciklistima i ostalim vragovima, rađe nego u isti takav kvadrat u objektima P+2+Pk na lokacijama Senjakk, Dedinje, Lisičji potok...? Ne znam, to ostaje da se vidi, možda ja potcenjujem potencijal Savamalske kule za pranje para na veliko, možda ne kapiram dobro kako tržište funkcioniše, uostalom hajde da gledamo i vidimo :) Samo znam da je zabava zagarantovana :)
 
По мени су сви даљи радови, изузев обалоутврде и делимично нове мреже канализације, водовода, телекомуникација, гасовода, топловода и електоринсталација бесмислени без потпуног измештања БАС, АС Ласта, ГЖС и ЖИТ. Тек када то ураде онда може да се озбиљно прича о даљем пројекту. Досадашњи радови су чиста шминка и замазивање очију.
 
Mene je oduševio mail kojeg je prosledio 'joins' zato što ilustruje vrlo zdravu i jednostavnu poslovnu filozofiju Beograda na vodi d.o.o. - "prodavaćemo muda za bubrege u onolikoj meri koliko tržište bude spremno da to proguta".

Najkraće rečeno: izgradnja stambene kule visoke klase stanovanja bez izmeštanja BAS-a, Laste i ŽIT-a ima smisla i desiće se ukoliko se nađe 300 mušterija/ovaca koji će to finansirati. Ukoliko se takvih 300 srećnika ne nađe, pretpostavljam da će takva gradnja ipak da sačeka malo bolja vremena, t.j. kad se steknu uslovi.

Čist zakon tržišta. Granična linija za realizaciju Beograda na vodi je ono što naše tržište može da proguta.
U našoj zemlji hiljade ljudi su bile ojađene tako što su davali pare za stanove u izgradnji Delta Legalu i sličim firmama koje nisu ni bile vlasnici stanova koje su prodavali. U takvoj zemlji ne može se isključiti da će jedan broj skorojevića jedva čekati da uplati preskupi stan a da u životu nisu ni videli niti ŽIT niti druge divote na toj lokaciji... Ako navataju 300 takvih, nema razloga da ne otpočnu gradnju kule. Infrastrukturu će rešavati u hodu.
 
Ako će gradnja stvarno početi u Septembru, onda je vreme da se potsetimo i drugih problema koji u tom slučaju postaju vrlo akutni.

1. Pristup ovom prostoru
2. Dekontaminacija terena
3. Čišćenje od bombi

1. Hercegovačku trenutno koriste svi autobusi Lastine stanice. Zatim predstavlja jedini pristup kargo terminalu za teške kamione sa kontejenerima. Sada će takođe biti pristup kolima Savanovi, njenoj rečnoj terasi i novoj rečnoj Promenadi. A pogotovo će biti popularan novi, veliki parking. Sve to predstavlja ogroman saobraćaj za sada još i dodatno suženu ulicu 1+1. Sumnjam da postoje realne šanse da će Abar dozvoliti da mu se tu nacrta još i čitava reka blatnjavih kamiona koja opsužuje gradilište. Cela ova rekonstrukcija Hercegovačke i novi asvalt bi onda maltene trenutno postali besmisleni.

To znači da će morati da prave novi ulaz za gradilište, a kasnije i za korisnike novih zgrada. Pošto uklanjanje pruge mora da čeka uklanjanje kargo terminala, Prokop, obe autobuske i železničke stanice, i novi most na Dunavu, to znači minimum 10 godina.

Dakle, prvo mora da se pravi čitava nova pristupna ulica u BNV, i maltene trajni pružni prelaz, preko gomile koloseka. Zajedno sa signalizacijom, rampama, čuvarom, itd.
 
2. Dekontaminacija terena.

Ovde se već 100 godina podmazuju lokomotive, vagoni, ispiraju parni kotlovi, zamenjuje ulje iz hidrauličkih kočnica vagona i lokomotiva, peru kompletne kompozicije, toči i pretače dizel gorivo, a tu je i servisni centar gde se kompletan železnički sistem popravlja i održava. Dobar deo ovih otrovnih ulja, maziva, naftnih prerađevina i zagađenih voda je skoro sigurno završio i ostao u okolnom zemljištu. Teško da su eko standardi pre 100, 50 ili čak 30 godina uopšte postojali ili bili naročito poštovani. Ili da je bilo puno para za njihovo poštovanje ili za postrojenja za prečišćavanje čak i u vreme kad jesu bili poznati.

To u praksi znači uklanjanje gornjeg sloja zemljišta sa zagađenih lokacija, njegovo odvoženje, a zatim (skupo) plaćanje nekome da neutrališe sve otrovne materije u njemu pre nego što uklonjenu zemlju sme da odloži negde u prirodu.

Prvi korak je izrada studije koja treba da analizira stanje čitave teritorije BNVa, ustanovi stepen zagađenosti, pa odredi šta se mora ili ne mora raditi, i to za svaki pojedini kvadratni metar. A zatim treba postupiti po nalazima te studije i ukloniti ili tretirati svo ugroženo zemljište.

Čak i ako zemljite na kome se gradi u Septembru nije ugroženo, ljudi koji će tu stanovati (i oni koji će tu dolaziti) će biti korisnici čitavog okolnog slobodnog prostora BNVa. To znači da se ili oni moraju staviti u kavez, dakle da budu ograđeni i da im bude zabranjen pristup kontaminiranom zemljištu oko njihgovih zgrada (a kako ćemo bez studije znati koje je to zemljište?), ili se to mora očistiti PRE nego što se oni mogu useliti.

Ovo je nemoguće izvesti do Septembra, a pitanje je da li će se završiti do useljenja zgrada (ako stvarno sada počnu sa gradnjom). To je inače zakonska obaveza i nešto što piše u njihovom sopstvenom prostornom planu. Tako da će prodaja imati popriličan dodatan problem, pogotovo ako neko treba da daje tolike pare po kvadratu za ionako ekološki krajnje sumnjiv i zagađen vazduh u centru velegrada. Nešto mi taj high-class biznis model ne uliva poverenja ako unapred i krajnje odlučno ne rešavaju čak ni ovako elementaran i važan problem za izrazito probirljivu ciljnu grupu koju imaju na umu.
 
Vrh