Ima nekoliko indicija da se u Savamali veoma dugo ne planira bilo šta što ima puno veze sa usvojenim prostornim planom.
- Niko ne pravi objekat od 670 kvadrata u koji uloži pola miliona evra samo da bi ga ubrzo srušio.
- Hercegovačka se uređuje u postojećoj regulaciji, a ne u onoj koja je u planu.
- Obaloutvrda bi se morala temeljno obnoviti i rekonstruisati. Ne bacaju se pare na "Promenadu" samo da bi se sve ubrzo moralo iskopati.
- Ne uređuje se prostor ispod i oko mosta, sa fensi rampama i platformama, ako ga treba radikalno raskopati i menjati.
O samom mostu nismo puno pričali pa evo par podataka koje je lako naći. U usvojenom planu se o njemu kaže sledeće.
Саобраћајни правац преко Старог савског моста се планира у новом профилу. У средини новог профила задржава се постојећи мост ширине 10,4 m за шински саобраћај, а обострано се додају, на посебним конструкцијама, по један коловоз од 6,5m са техничком стазом од 1 m на страни ка Старом савском мосту и пешачко-бициклистичком стазом од m са друге стране. Овај саобраћајни правац се на страни шумадијског дела града спушта реконструисаном навозном рампом нагибом од 5% до планиране кружне раскрснице са CAO 1, CAO 5 и CAO 9, а са новобеоградске стране постојећом нивелетом до кружне раскрснице са Улицом Владимира Поповића.
Планирана рампа нагиба 5% ка кружној раскрсници и Карађорђевој улици омогућава пролазак планиране саобраћајнице CAO 8 испод конструкције новог моста са висином слободног профила од 5 m.
Могуће је након спроведених провера и анализа (конструктивних и хидрауличких), у оквиру дефинисане регулације планирати и нову конструкцију моста са истим садржајем профила.
Znači li to da se grade još dva nove i nezavisne konstrukcije, sa svake stane po jedna, ili da se one kače na staru konstrukciju? Ali poslednja napomena znači da je sasvim moguće da će biti izabrano, ili čak neophodno, da se ceo most sruši i napravi jedan, i to zaista veliki, novi. A tek metro ... Ako je neki most bio stalno bombardovan, rušen i građen, onda je to ovaj. Veliko je pitanje u kakvom su stanju noseći stubovi, kako je izvedeno njihovo fundiranje i koliko se na to fundiranje možemo osloniti i dalje, posle svih miniranja, bombi, vozova, tramvaja i kamiona. Uspeo sam da pri malom vodostaju snimim prve naznake donjeg dela strukture stubova. Mada se ne vidi dobro, deluje da svaki element za sebe nije širi od jedne od pataka koje se odmaraju na njima. Ako neko ima bolju fotografiju bilo bi lepo da je postavi. Možemo li se na ovo osloniti i sledećih 100 godina?
Sve u svemu, na mostu i oko njega predstoje ogromni radovi. Zašto bi se sada bacale pare na uređivanje njegove okoline? Posebno je značajno to što, za razliku od Promenade, kafane i Hercegovačke, od ovog mosta zavisi pristup prostoru i gradnja svega što će biti uzvodno od njega, dakle osnovni deo projekta BNV.
Naravno, moguće je reći da je uređivanje prostora ispod mosta mala investicija koja se isplati i ako ne bude služila dugo. To bi možda bilo razumno objašnjenje da se radi samo to. Ali u sklopu svih drugih nabrojanih investicija koje su sve takođe tobože privremene, i ukupne sume koja je uložena na "privremene objekte", "privremeni obalski prostor" i "privremene ulice", zaista izgleda da se u Savamali VEOMA DUGO ne planira bilo šta što ima ikakve bitne veze sa usvojenim prostornim planom.