Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

68diz9f.jpg

aitf2vu.jpg

bky9x0s.jpg

d9zuhqs.jpg

h8uq3yz.jpg

tcfxvqn.jpg

r0mwxkm.jpg

NPI sa SSC
 
Posto bi Hercegovacka trebala biti servisna saobracajnica za stotine teskih kamiona, gradjevinskih masina i ostale opreme koja ce tuda prolazaiti u pravcu najveceg gradilista Evrope, a mozda i sveta valjda je logicno ne ulagati apslotuno nista u takvu ulicu.

Ovako kada gromoglasno najavis rekontrukciju, zatim i promenadu pitanje kvaliteta ivicnjaka deluje logicno, a cela investicija deluje prilicno nelogicno.
 
Шта раде око стуба моста? Да ли планирају да прво побију шипове за проширење Зарићевог моста, или ће лупати обалоутврду променаде касније?
 
На Копаонику сам па из прве руке извештавам да ноторни Арапин није још НИШТА урадио на плацу где је срушио х. "Југобанка" купљен по привилегованој цени. Ни темељна рупа није започета, само је плац несолидно ограђен. Сликао сам га данас, али, незгодно ми је да преко телефона објављујем слике.

Е, сад, какве то везе има с БнВ? :D

Кад смо већ ту, х. "Гранд" се дограђује, близу њега се гради још један хотел (на Ђоковићевом бившем плацу) ...
 
Дошљак":37pqoex8 je napisao(la):
Шта раде око стуба моста? Да ли планирају да прво побију шипове за проширење Зарићевог моста, или ће лупати обалоутврду променаде касније?


Pa teško da mogu da pobiju šipove kroz sam stub mosta - tj kroz "stopu".

Svakako zanimljiva fotografija, ali i uznemirujuća - šta li su naumili, a ne objavljuju?
 
Мислио сам на простор око стуба, пошто ће нова два моста бити поред постојећег. Мислио сам да ће морати да се буши обалоутврда коју ће ваљда сад уредити пројектом променаде.
 
spatiotecte":2f0y3g2o je napisao(la):
Pa zar nece da prosiruju pomocu kosnika most?

Proširenje noseće konstrukcije je jedna stvar, ali šta će da nosi tu dodatnu težinu konstrukcije i vozila?
Da li su Nemci predimenzionisali temelje stubova? Pri niskom vodostaju Save izranjaju talpe donjeg dela nosećih stubova. Da li je u pitanju neka logika vojnih građevinaca, ili su imali i neke ozbiljnije namere sa ovim stubovima?

Fotografija je mene podestila na Spasoja Krunića koji se za vesti Studija B, jednom prilikom, slikao na ovom mostu sa pričom da kao koliko sutra počinje gradnja nekog novog mosta na istom mestu, dok ekipa sa teodolitima kao vrši neka merenja... :D
 
Ако већ раде два нова моста уз постојећи (као што је и Бранков проширен само са једне стране), било би лепо да ураде на низводној страни низводног и узводној страни узводног ураде лукови који би косили према постојећим луковима. По мени најгоре би изгледало ако би се урадило нешто попут Панчевца.
 
Најбоље би било да направе нови мост, али поставља се питање одакле лова..
 
Šta mi mislimo da može da se uradi sa mostom, ili na mestu mosta je jedna stvar.

Ovde se pitamo: šta pobogu, ovi rade oko mosta?
Jer - ne znamo za projekat, ne znamo kakve su im namere.
Kao i sa stazom, kao i sa kafanom pored pruge, kao i bušenjem obaloutvrde zbog bašte na stubovima - sve je divlja gradnja, bez plana, projekta... deplasirano je reći - bez ikakve vizije.
Obično budženje poput naselja Altina, kioska po Zemunu... sitno i pilićarski.
 
Са њим је одувек тако било..

Зна се од кога је и зашто постављен.
Зна се како је одржаван.
Сећамо се како је на брзину обновљен, тачније замазан, без озбиљног пројекта, такође пилићарски, па свечано пуштен пред изборе, са оним јаким осветљењем, а да са доње стране није ни пипнут, те су му проласком тежег возила отпадали зарђали делови..Тек касније, када је нова - стара градска администрација осигурала власт посао је смандрљан до краја. Кажем смандрљан, јер се убрзо поново појавила рђа.

Он нити може да прими више саобраћаја, нити може да издржи постојећи темпо још дуго, а камоли какве надоградње.


Зато је и најбоља варијанта да га затворе, у стубове ставе експлозив, дигну га у ваздух и на његовом месту направе нови модеран мост од пара које планирају да скркају у БнВ.
А природа сама ће се у СА већ постарати да исти буде на највећу корист Београђана. Као шума или парк. Да не доживи судбину Топчидера са УМПом.
 
Ma kakvi paralelni mostovi. Prave samo neku vrstu stepenaste silazne platforme koja se spušta u rupu koja trenutno postoji oko stuba mosta. Taj deo će malo da srede da bi izbeglice imale prijatnije okruženje. To se inače vidi na onoj rudimentarnoj skici koju su okačili na tablu.

O Savamali bi trebalo razmišljati kao o projektu sasvim nezavisnom od Beograda na vodi. To što se sada ovde dešava ne izgleda u bilo kakvoj vezi sa onim što je na usvojenom prostornom planu. Ovde se izgleda formira neka osovina Geozavod-kafana na obali, a sve što je okolo je za sada samo uređivanje prostora oko ove veze. Kasnije, kad na red dođe rušenje preostalih prizemnih baraka u Savamali, možda budemo videli sledeću fazu ovog tajnog plana, pošto će se tada morati doneti odluka kome će pripasti i šta će biti na praznim placevima u okolini. Ali sve to izgleda da nema puno veze sa prostornim planom i nije privremeno u bilo kom normalnom smislu te reči. To što sad urade to vam je to. Uzvodno od starog Savskog mosta je jedna situacija, a nizvodna druga. I tako za sad stoje stvari.

Slike su od pre nedelju dana. Mislio sam da ih ne šaljem, ali kad već nema drugih, neka idu bar ove.

IMG_5691c_resize.jpg


Jedino što je ovde interesantno je ova čudna kosa platforma. Izgleda kao da je na reci, i to skoro ispod mosta, neki plutajući splav, a do njega se spušta fleksibilna rampa. Možda.

IMG_6425_resize.jpg


Ovde se betoniraju stranice one tri platforme koje vidite na skici.

IMG_6426_resize.jpg

IMG_6567_resize.jpg

IMG_6568_resize.jpg

IMG_6570_resize.jpg

IMG_6572_resize.jpg


A ovo mi je prijatelj. Izvan žice. Tu ga ne uznemiravaju jer se taj deo obale ne menja.

IMG_6409_resize.jpg


Ali sa druge strane žice su kompletno uklonili šetalište. Drugi, neupotrebljeni kolosek izgleda ostaje.

IMG_6410_resize.jpg

IMG_6417_resize.jpg

IMG_6418_resize.jpg

IMG_6419_resize.jpg


Nemačka improvizacija. Cev ispunjena betonom. Jednostavno, jeftino, brzo, trajno i funkcionalno.

IMG_6422_resize.jpg


A obala koju su napravili je ustvari sasvim pristojna čak i estetski. Evo kako izgleda kad se isčupa zeleniš (ali samo ispred svoje kafane).

IMG_6433_resize.jpg


Rupe za stubove kafanske terase.

IMG_6435_resize.jpg

IMG_6436_resize.jpg

IMG_6438_resize.jpg

IMG_6440_resize.jpg

IMG_6443_resize.jpg


Nizvodni deo kanalizacionog kolektora u okviru obaloutvrde je kolapsirao pa je zemljište potonoulo.

IMG_6445_resize.jpg

IMG_6455_resize.jpg

IMG_6458_resize.jpg


Miroljubiva koegzistencija. Za sada.

IMG_6464_resize.jpg


Ovde je ulaz u Lastinu stanicu sa ogromnim prometom autobusa. Sumnjam da se ova ulica može koristiti za pristup gradilištu uzvodno od starog Savskog mosta. Moraće praviti pristupni put preko pruge, negde drugde.

IMG_6465_resize.jpg


Na kraju mala ekskurzija u ovde sasvim prigodni horor žanr :lol:

"Šetalište"

IMG_6406_resize.jpg

IMG_6407_resize.jpg

IMG_6407c_resize.jpg

IMG_6407c1_resize.jpg
 
Da, definitivno svakim danom se potvrđuje da su Savamala/Savanova i BNV dva potpuno nezavisna projekta, pri čemu ovaj prvi komotno ignoriše čak i planska dokumenta za ovaj drugi.
Sudeći po slikama, ne bi me iznenadilo ni da potpuno batale pominjano nasipanje dodatnih pola metra obaloutvrde, jer za to što njima treba optimalno je sad prosto staviti behaton, montirati tu terasu i pristan od metalnih profila.
 
Треба питати Малог зашто се не држи плана.

Да је овај пројекат иоле озбиљан, прво би се кренуло од најкрупнијих потеза:
-измештање главне железничке (ајде да кажемо да се на томе једино и ради, али слабо и опет делимично),
-измештање аутобуских станица БАС и Ласте (ту се ништа не ради),
-проширење моста (изгледа да од тога ништа неће бити ако узмемо у обзир да ће ту бити тераса Саванове),
-уређење обалоутврде и подизање насипа (ово чупање траве између блокова постојећег насипа није ни близу томе)
и као најважније, изградња водоводне, електроенергетске, гасоводне, телекомуникационе и путне инфраструктуре.

Овде се очигледно гради кућа од крова и то опет хаотично без икаког плана.
 
Od krova eventualno možemo da dobijemo nadstrešnicu za letnju baštu Savanove nad obaloutvrdom. Nije u projektu, ali shvatiće kad-tad da im je zgodna.
Ne mora Mali ništa da objašnjava, sve nam je jasno, bolje neka smišlja šta će biti sledeća faza izgradnje navodnog Beograda posle 15. septembra kad ovo sklepaju, jedva čekamo novo oduševljenje.
 
Дошљак":3jrj2wdj je napisao(la):
-проширење моста (изгледа да од тога ништа неће бити ако узмемо у обзир да ће ту бити тераса Саванове),

Lako je moguce da ce se samo prosiriti gornji stroj mosta a da stubove nece ni dirati.
 
Ima nekoliko indicija da se u Savamali veoma dugo ne planira bilo šta što ima puno veze sa usvojenim prostornim planom.

- Niko ne pravi objekat od 670 kvadrata u koji uloži pola miliona evra samo da bi ga ubrzo srušio.
- Hercegovačka se uređuje u postojećoj regulaciji, a ne u onoj koja je u planu.
- Obaloutvrda bi se morala temeljno obnoviti i rekonstruisati. Ne bacaju se pare na "Promenadu" samo da bi se sve ubrzo moralo iskopati.
- Ne uređuje se prostor ispod i oko mosta, sa fensi rampama i platformama, ako ga treba radikalno raskopati i menjati.

O samom mostu nismo puno pričali pa evo par podataka koje je lako naći. U usvojenom planu se o njemu kaže sledeće.

Саобраћајни правац преко Старог савског моста се планира у новом профилу. У средини новог профила задржава се постојећи мост ширине 10,4 m за шински саобраћај, а обострано се додају, на посебним конструкцијама, по један коловоз од 6,5m са техничком стазом од 1 m на страни ка Старом савском мосту и пешачко-бициклистичком стазом од m са друге стране. Овај саобраћајни правац се на страни шумадијског дела града спушта реконструисаном навозном рампом нагибом од 5% до планиране кружне раскрснице са CAO 1, CAO 5 и CAO 9, а са новобеоградске стране постојећом нивелетом до кружне раскрснице са Улицом Владимира Поповића.

Планирана рампа нагиба 5% ка кружној раскрсници и Карађорђевој улици омогућава пролазак планиране саобраћајнице CAO 8 испод конструкције новог моста са висином слободног профила од 5 m.

Могуће је након спроведених провера и анализа (конструктивних и хидрауличких), у оквиру дефинисане регулације планирати и нову конструкцију моста са истим садржајем профила.

BNVStSavskiMost.jpg


Znači li to da se grade još dva nove i nezavisne konstrukcije, sa svake stane po jedna, ili da se one kače na staru konstrukciju? Ali poslednja napomena znači da je sasvim moguće da će biti izabrano, ili čak neophodno, da se ceo most sruši i napravi jedan, i to zaista veliki, novi. A tek metro ... Ako je neki most bio stalno bombardovan, rušen i građen, onda je to ovaj. Veliko je pitanje u kakvom su stanju noseći stubovi, kako je izvedeno njihovo fundiranje i koliko se na to fundiranje možemo osloniti i dalje, posle svih miniranja, bombi, vozova, tramvaja i kamiona. Uspeo sam da pri malom vodostaju snimim prve naznake donjeg dela strukture stubova. Mada se ne vidi dobro, deluje da svaki element za sebe nije širi od jedne od pataka koje se odmaraju na njima. Ako neko ima bolju fotografiju bilo bi lepo da je postavi. Možemo li se na ovo osloniti i sledećih 100 godina?

IMG_6073c_resize.jpg


Sve u svemu, na mostu i oko njega predstoje ogromni radovi. Zašto bi se sada bacale pare na uređivanje njegove okoline? Posebno je značajno to što, za razliku od Promenade, kafane i Hercegovačke, od ovog mosta zavisi pristup prostoru i gradnja svega što će biti uzvodno od njega, dakle osnovni deo projekta BNV.

Naravno, moguće je reći da je uređivanje prostora ispod mosta mala investicija koja se isplati i ako ne bude služila dugo. To bi možda bilo razumno objašnjenje da se radi samo to. Ali u sklopu svih drugih nabrojanih investicija koje su sve takođe tobože privremene, i ukupne sume koja je uložena na "privremene objekte", "privremeni obalski prostor" i "privremene ulice", zaista izgleda da se u Savamali VEOMA DUGO ne planira bilo šta što ima ikakve bitne veze sa usvojenim prostornim planom.
 
Da ali mozda se ovo odnosi samo na obaloutvrdu. Ovo ostalo sve stoji. Mozda im je ponestalo para pa se ovako izvlace
 
Zanimljivo. Jel' to sad znaci da se promenada ne radi po planovima Eagle Hills-a vec po nekim "domacim" planovima. Jel' to na pomolu sukob na relaciji Abar-Vucic?
To bi onda moglo biti i objasnjenje zasto se rekonstrukcija promenade ne vrsi u skladu sa regulacionim planom.

Zuma":3rijicd4 je napisao(la):
Sve u svemu, na mostu i oko njega predstoje ogromni radovi. Zašto bi se sada bacale pare na uređivanje njegove okoline?

Prosirenje mosta ne mora imati nikakve veze sa uredjenjem promenade.
Po navedenom regulacionom planu, prosirena saobracajnica koja ide na most prelazi iznad SAO8 i na postojecim stubovima nastavlja preko mosta. To znaci da stubovi ostaju gdje jesu i kakvi jesu a da se nova konstrukcija dodaje u gornji stroj mosta (iznad stubova). Da li je to opravdano iz tehnickih ili nekih drugih razloga? Pa valjda su to planirali neki ozbiljni ljudi :roll:
 
Vrh