Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Наравно да се планира, али зашто баш сада, и зашто баш Вука Караџића? Видели смо фазе поплочавања. Није то једина улица али је баш прва. Због кафане вероватно зар не?

На крају крајева, ширење пешачке зоне је стратегија нераскидиво везана са изградњом метро система. Од метроа ни м али се зона шири. Зашто? Па због кафане зар не? Грађани немају ама баш ништа од тога.
 
Ко плаћа ову реконструкцију и дивљачко ширење капацитета Саванове? Ако то плаћа град, односно ми онда су дужни да ту наказну платформу на самој обалоутврди понуде на јавном тендеру. Ево желим ја да закупим ту платформу како бих отворио Антисаванову. Пиће би било бесплатно за све бициклисте намернике, имао бих и штанд где би се продавале ове мајице, улаз би био забрањен свим старлетама и старлетанима а храна би била упола цене за све оне који би остатцима хране гађали градски талог преко пута шеталишта у Саванови.

Е то би већ било преклапање јавног и приватног интереса. 8)
 
relja":7ezv5ula je napisao(la):
Za Zumu

ovo je slikano u vreme okupacije sa mosta koji je građen 1942.
...
Otud i razlika u visini uzvodno i izvodno od (današnjeg) Brankovog mosta - Nemci su uredili obalu kako njima odgovara, prosto i bez korišćenja puno materijala, a zgodno za pretovar vojske i robe i za postavljanje pontonskih mostova, a manje-više do kote okolnih zgrada, tj ulice Braće Krsmanovića...

Znači to je pravo objašnjenje nastanka današnjeg Savamalskog keja. Da ovoj zbirci slika dodam još jednu fotografiju na kojoj se vrlo lepo vidi čitav pojas obale.

ddddrj.jpg


Izdvojio sam detalje uzvodno i nizvodno od mosta.

Kao i autori prostornog plana BNVa, Nemci su kao referentni nivo zemljišta na koji treba da izađu verovatno takođe imali prugu. Ona se ovde dobro vidi, i to sa kompozicijom tokom pretovara u obalske magacine. A razlog postepenog pada terena ka reci je verovatno tačno to što kažeš.

BraceKrsmanovic.jpg


Ovde još uvek ne postoji obaloutvrda. Zanimljivo je znati da i za ovaj zaista zanimljivi raster ukrštenih XXXXX rampi treba da zahvalimo Nemcima. Čist i racionalan dizajn.

Nizvodno od mosta se vidi trenutak proširivanja obale i postavljanja talpi.

KradjordjevaTalpe.jpg


To znači da je baš u ovom trenutku, samim izborom dubine zabadanja talpi, izabran nivo odbrane od poplava za stari Beograd. I to je, odmah sa druge strane mosta, negde oko 75.7 metara nadmorske visine. Pretpostavljam da je to izbrano tako da bude blisko nivou u brdo ukopanih magacina za robu u Karađorđevoj ulici. Znači, nizvodno od mosta taj izbor je napravljen u staroj Jugoslaviji, pre Nemaca i drugog svetskog rata, a uzvodno su to tokom rata uradili Nemci, spustivši ga kod ivice obaloutvrde za ovih pola metra o kojim sada pričamo.
 
Centar za razminiranje upozorava: Beograd na vodi leži na bombama
Srna | 24. 07. 2015. - 13:38h | Foto: D. Živančević | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/577880 ... na-bombama

Područje Beograda na vodi leži na zaostalim bombama i projektilima iz Prvog i Drugog svetskog rata, što bi moglo da predstavlja opasnost prilikom realizacije tog projekta, rekao je danas Jovan Sikimić iz Centra za razminiranje.

Projektili ugrožavaju projekat "Beograd na vodi"

Prema njegovim rečima urađena je procena rizika i pripremaju se projekti čišćenja, s obzirom na to da će ove bombe i projektili, koji se nalaze na velikim dubinama, predstavljati neposrednu opasnost kada počne iskopavanje dubokih temelja.

- To je područje oko Železničke stanice, Karađorđeve ulice prema Savi, kao i u blizini mostova koje su bombardovali Nemci tokom Prvog i Drugog svetskog rata, ali i saveznici 1945. Godine - rekao je Sikimić na konferenciji za novinare.
Kako dalje navodi, zaostali projektili do sada nisu predstavljali opasnost, jer se nalaze duboko u zemlji.

- Ništa se ne dešava prilikom redovne upotrebe zemljišta koja podrazumeva uobičajenu dubinu od 50 centimetara, ali problem će biti kada počnu zemljani radovi za Beograd na vodi - rekao je Sikimić.

On je rekao da je Centar za razminiranje napravio procenu rizika za preduzeće "Beograd na vodi" i za investitore, koji su ozbiljno shvatili obavezu da ispitaju ima li zaostalih neeksplodiranih sredstava.

Tokom bombardovanja 1914. i 1941. godine zemljište koje sada obuhvata Beograd na vodi bilo je na daleko nižem nivou i sklono plavljenju. Tokom godina nivo tog zemljišta podignut je za deset metara, tako da se projektili nalaze veoma duboko.

Postoje podaci za savezničko bombardovanje 1944. godine, ali ne i za nemačko.
Sikimić je rekao da se zaostale NATO bombe nalaze na takvim dubinama da ne predstavljaju opasnost.
 
Iskoristio sam priliku da na slici obeležim granice buduće Savamale. Zgrade obeležene krstićima su srušene i danas ne postoje. Umesto njih tu su neke neugledne barake. Apokaliptični prostor na desno ni tada nije sadržavao ništa vredno. Tako da će danas od Savamale ostati samo ovaj trugao zgrada levo, Geozavod i Bristol. Ne znam šta planiraju sa dve zgrade desno od Bristola. Za rasturene barake pored obale bih ja najviše voleo da se sruše, jer drugačije ta obala NE MOŽE postati upotrebljiva. Na OVAKVOM MESTU, i za ovoliko ljudi (malo napred će biti čitav BNV, a već jeste put za Adu Ciganliju), par metara široko šetalište sa biciklističkom stazom po sredini, je samo izrazito surova šala. Tako da bi i te barake trebalo ukloniti. I to je sve što će ostati od stare Savamale. Sem to malo nabrojanih zgrada koje ostaju, sav ostali prostor je dat Abaru da izabere i kaže šta bi želeo. Otuda se sada koplja lome baš oko Savamale (pa se ona i uređuje), jer ogroman prostor postaje slobodan. Deo uzvodno od mosta će tek mnogo kasnije doći na red. Iako je Savamala tobože zaštićena, kvaka 22 je u tome što nažalost nije preostalo puno toga što bi se moglo i što bi trebalo štititi, pa su velike slobodne površine i enormni profiti u izgledu. Otuda PR u obliku promenade. Narod treba prvo malo iskuvati i smekšati.

BraceKrsmanovic.jpg
 
stanislaw":26is8car je napisao(la):
Zuma, kapa dole na odličnoj analizi šta može da podrazumeva rekonstrukcija šetališta na koti 76.
Ja imam još par nejasnoća:
* Nikakav problem da se blagim nasipanjem teren niveliše na kotu 76, čak ima smisla, ali onda valjda treba i izbetonirati još pola metra obaloutvrde, treba tu onda i kamena i šljunka za podlogu novog šetališta? To je bitan detalj jer onda govorimo o daleko skupljim radovima, nego što bi bilo samo popločavanje novog šetališta na postojećoj podlozi (a što je bio prvobitni utisak da se ovde sprema).

Upravo to je i mene zbunilo kad su rekli da će ipak biti nasipanja. Nema šanse da se ova vlada ne pohvali bezboj puta ako bilo šta planiraju da nam rade, šta god to bilo. Zašto onda to do sada niko nije spomenuo, jer su ovi radovi zaista ozbiljniji od onoga čime se JESU hvalili. Odgovor ne znam. Ili su naknadno odlučili, kao i za biciklističku stazu, pod pritiskom, ili ne misle da tu ima propagandnog potencijala. Niti popravljaju obaloutvrdu, niti povišavaju branjenu kotu. Ipak je čudno.

* Kako će uklopiti postojeća betonska stepeništa na obaloutvrdi (t.j. kako ih dići za još pola metra?). Zapravo i ne moraju da ih uklapaju, mogu prosto da ih zazidaju sa pola metra novog zida, ali to će se onda se reke videti da izgleda kao najprostačkije nadziđivanje i ne znam kako bi ih Sava i Dunav od te sramote oprali? (ili nisam realan, možda to i nije neki problem za investitora?)

Najjeftinija nadgradnja bi bio običan vertikalni zid, ali bi to zaista bilo jezivo ružno. Pretpostavljam da će nastaviti sa istom kosinom i produžiti obaloutvrdu naviše. To znači i stepenice i ploče i sve ostalo. Ali ako je ugao obaloutvrde recimo 45 stepeni, to podrazumeva da će i širina šetališta, koje je ionako usko, biti sužena za takođe pola metra. Takođe im treba orginalni materijal. To uopšte nije jednostavno.

* Na šta će ličiti ako od starog mosta dignu 300m obaloutvrde na 76m, pa onda do Brankovog mosta ostane malo stare obale pola metra niže, pa ispod Brankovog mosta opet se penje na 76m? Da li to znači na promenadi 3 stepenika dole, pa opet tri stepenika na gore u razmaku od stotinak m? Znači kao ono kad se zgrada iz doba SFRJ nadzida za još jedan sprat samo na desnoj polovini zgrade? Ja im stvarno želim sreću da ta budževina u pogledu sa reke ne izgleda tragikomično.

Ne, nije tako. Uzvodno od starog Savskog mosta odbrana će biti na 77 mnv. Nizvodno od njega, pa sve do Dunava i dalje, sve će biti na nivou starog dela obale, kao što je danas nizvodno od Brankovog mosta. Neće biti nikakvih stepenica. To je i jedna od poenti ovog posla sa nasipanjem. Znači negde oko 76 metara, ali verovatno neće biti tačno toliko, nego koliko treba da se uklope sa nivoom terena nizvodno od Brankovog mosta (kod broda SIP). Prolaz ispod samog mosta će verovatno izravnati. Naravno, sve su ovo čista pogađanja. Nisu smatrali da smo dostojni da znamo takve detalje (ili ih uglavnom i sami unapred ne znaju), pa nažalost moramo ovako.

* I konačno, sad se vidi koja je to stihija što su požurili da sklepaju Savanovu na šetalištu koje sad treba da se niveliše za pola metra. Hoće li sad i ispod poda Savanove nasuti tih pola metra materijala, ili će ostaviti kafančinu da visi nad rupom pola metra dubokom, nakon što naspu sav okolni teren?

Sad će da guraju zemlju ispod nje :lol:
Zaista nemam predstavu šta njima može pasti na pamet.
 
@Zuma

Ovu čuvenu fotografiju sam namerno izostavio, da ne pravi dodatnu zabunu.

Samo mala ispravka - mislim da Nemci nisu podigli novo terena "do pruge", već da su sklonili prugu i nasuli i preko te kote.

Ako pogledaš bolje predratni snimak iz vazduha videćeš da je pruga uzvodno od mosta maltene improvizovana.
Nmeci su napravili dovoljno mesta za dvokolsečnu prugu koja ipak ne krivuda.
Malo sam gledao druge stare fotografije i stekao sam utisak kao da su stare zgrade u Braće Krsmanovića, ili bar njihove strane koje gledaju na Savu, malo "utonule" - tj da je sa te strane malo više nasuto peska i zemlje.
 
milos.tro":fpcm8a7h je napisao(la):


Interesantno :)

Da li ovo znači da nema više parkiranja na desnoj strani?

A moram da priznam da mi se dopada zbog jedne jedine stvari: prilično sam se iznervirao kada sam video kako izgleda okolina obeležja usmrćenim logorašima ispred KC Grad.

Ako parkiranje bude zabranjeno (a vidimo da pauk nosi, iako automobili ne smetaju radovima), ovo nije loše za priremeno rešenje.
Ali isto tako - i ukazuje da je u pitanju privemeno rešenje...
Samo da naši vozači shvate šta znače ove linije na kolovozu...
 
milos.tro":1bkipgbz je napisao(la):

Gdje ce ovo biti dobro...zardinjere na trotoar a biciklisti pod kamion :shock:

relja":1bkipgbz je napisao(la):
Da li ovo znači da nema više parkiranja na desnoj strani?

Izgleda da ne znaci ali upravo je to trebalo uciniti. Ukinuti parkiranje na toj strani ulice, privremeno koliko je privremena i nova bic ruta inapraviti bezbjedan prolaz i pjesacima i biciklistima i automobilima.
 
relja":euw4b3im je napisao(la):
@Zuma

Ovu čuvenu fotografiju sam namerno izostavio, da ne pravi dodatnu zabunu.

Samo mala ispravka - mislim da Nemci nisu podigli novo terena "do pruge", već da su sklonili prugu i nasuli i preko te kote.

Ako pogledaš bolje predratni snimak iz vazduha videćeš da je pruga uzvodno od mosta maltene improvizovana.
Nmeci su napravili dovoljno mesta za dvokolsečnu prugu koja ipak ne krivuda.
Malo sam gledao druge stare fotografije i stekao sam utisak kao da su stare zgrade u Braće Krsmanovića, ili bar njihove strane koje gledaju na Savu, malo "utonule" - tj da je sa te strane malo više nasuto peska i zemlje.

Na trenutak mi je pala na pamet i mogućnost da pruga nije bila na istoj visini kao danas, ali to sam odbacio baš zato što se lepo vidi da je Braće Krsmanović bila u otprlike istom nivou kao i pruga, a i danas je. Zašto bi neko nasipao i obalu i čitavu ulicu, i to u sred rata? Sem toga, to bi se moralo videti po nivou poda u ulaznim hodnicima. Ne sećam da se da sam u Braće Krsmanovića video nešto neobično, mada je to sasvim moguće pošto nisam imao razloga da na to obraćam pažnju. Baš ću pogledati kad budem prolazio.
 
Zuma, nisam mislio na nasipanje ulice, već samo na stranu prema reci.


I hoće li neko da objasni botu šta znači boja ovog kamiona i režim saobraćaja posle otvaranja Pupinovog mosta?
 
Зна бот, само се прави. Многи се правимо. И многи смо непоштени, посебно на овом топику.
 
relja":15q0sgy6 je napisao(la):
Zuma, nisam mislio na nasipanje ulice, već samo na stranu prema reci.

Izvini, pogrešno sam te razumeo. Mislio sam da misliš na one zgrade koje su u Braće Krsmanovića i imaju Savsku stranu baš u toj ulici, tj na njenu neparnu stranu, pa onda i na nasipanje čitave te ulice, a ne samo obalskog dela.
 
relja":3dvji0v5 je napisao(la):
I hoće li neko da objasni botu šta znači boja ovog kamiona i režim saobraćaja posle otvaranja Pupinovog mosta?

Nece niko Relja. Mozes li ti molim te.
Mozes i na temi o biciklistickim stazama jer se i tamo komentarise ova slika, ne moras ovde.
 
Zuma":bvh2ff2i je napisao(la):
relja":bvh2ff2i je napisao(la):
Zuma, nisam mislio na nasipanje ulice, već samo na stranu prema reci.

Izvini, pogrešno sam te razumeo. Mislio sam da misliš na one zgrade koje su u Braće Krsmanovića i imaju Savsku stranu baš u toj ulici, tj na njenu neparnu stranu, pa onda i na nasipanje čitave te ulice, a ne samo obalskog dela.

Da, samo obalski deo.
Pa i na fotografiji od pre rata se vidi da kolosek ne ide današnjom trasom (o tome smo imali podužu raspravu na SSC, davno).
 
Puštena u rad biciklistička staza u Savamaloj

Biciklisti koji žele da se prevezu od 25. maja do Ade Ciganlije neće morati zbog radova na Savskoj promenadi da idu preko Novog Beograda, pošto je danas u saobraćaj puštena biciklistička staza paralelna Karađorđevoj ulici.

BEOGRAD - Biciklisti koji žele da se prevezu od 25. maja do Ade Ciganlije neće morati zbog radova na Savskoj promenadi da idu preko Novog Beograda, pošto je danas u saobraćaj puštena biciklistička staza paralelna Karađorđevoj ulici.

Kako je novinarima izjavio gradski arhitekta Milutin Folić staza se nalazi uz Karađorđevu ulicu, do Brankovog mosta, odakle kroz Ulicu Branka Krsmanovića ulazi u Mostarsku ulicu, do gradilišta u Hercegovačkoj.

"Odakle će da se ide kontrolisano kroz gradilište, tako što će izvođač radova da obezbedi koridor koji će se pomerati. Kako bude napredovalo gradilište tako će taj koridor biti obezbeđivan za bicikliste", objasnio je Folić.

Kako je ocenio to nije najbolje rešenje, ali ono je jedino bilo moguće kao alternativa novobeograskoj stazi koja je duža 3,5 kilometara.

"Biciklisti su se s tim saglasili. Tih nekoliko desetina metara moraće da siđu s bicikla i da prošetaju kroz gradilište, ali sve uz mere bezbednosti, da ne može ništa da im se dogodi", rekao je Folić, koji je dodao da će sutra ujutru biciklom lično proveriti koliko je nova staza upotrebljiva.

On je dodao da je alternativni pravac urađen na predlog udruženja biciklista dok se izvode radovi na priobalju pored Savamale.

"Trasa je izanalizirana sa Sekretarijatom za saobraćaj i Ministarstvom unutrašnjih poslova. Pribavili smo neophodne papire, dozvole i rešenja i izveli tu stazu", rekao je Folić.

http://tanjug.rs/full-view.aspx?izb=191086
 
Ja ipak moram da pohvalim što je odrađeno ekspresno, najvažnije je da prolaz postoji.
I kolika god da je karabudževina, za pohvalu je što je u datim uslovima ipak relativno solidno obezbeđeno od drumskog saobraćaja. Mada su "sitnice" tipa visokog stepenika od ivičnjaka i te kako nebezbedne.

Koliko god neka vlast da bahato krene sa svojom agendom, ipak ću im dati aplauz kad god ovakvim potezom (pa makar i u minut do dvanaest, nakon protesta) iskažu određeno poštovanje prema sopstvenom gradu.
Tako se uostalom uči, sledeći put će neki nadležni šrafovi valjda i unapred isplanirati ovako neke osnovne stvari.
 
Delija":94cqccvz je napisao(la):
Ко плаћа ову реконструкцију и дивљачко ширење капацитета Саванове?

"Београд на води" доо вероватно.
 
Da, sa jedne strane je logično da BNV d.o.o. bude investitor, u većinskom je stranom vlasništvu, svaka javna nabavka je time elegantno zaobiđena. Sa druge strane, potrebno je nekako preneti pare u to preduzeće, to je ipak ozbiljna cifra, teško je tek tako uraditi transfer iz budžeta ako nije budžetirano. Možda će morati da pribegnu netransparentnim "donacijama".

Da li bi to bio naš prvi slučaj da u gradsku infrastrukturu ulaže privatna firma u državnom suvlasništvu?
 
Centar za razminiranje upozorava: Beograd na vodi leži na bombama
Srna | 24. 07. 2015. - 13:38h | Foto: D. Živančević | Komentara: 0

Područje Beograda na vodi leži na zaostalim bombama i projektilima iz Prvog i Drugog svetskog rata, što bi moglo da predstavlja opasnost prilikom realizacije tog projekta, rekao je danas Jovan Sikimić iz Centra za razminiranje.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/577880 ... na-bombama
 
Bio sam u ulici Braće Krsmanović da vidim može li se utvrditi originalna visina na kojoj je bila obalska pruga. Ali pre toga evo kako ta ulica sada izgleda. Definitivno jedna od neobičnijih u Beogradu. U napadu retke velikodušnosti ostavili su mesta za sve: I automobile, i parking, i bicikle, i pešake i kafanske bašte. Čovek mora da voli kreativno korišćenje ivičnjaka :) U svakom slučaju je bolje nego da se ide preko Novog Beograda. Ne razumem zašto nisu mogli odmah da se konsultuju i izbegnu nevolje.

IMG_6082_resize.jpg

IMG_6087_resize.jpg


Iza kamioneta je kafanska bašta za fensi ekipu koja se ovde redovno skuplja i muva po čitavoj ulici. Mogu da stanu i oni. Par noćnih biciklista prvo eskivira drveni stub u sredini, onda njih, onda njihove automobile i motore, i sve je OK.

IMG_6086_resize.jpg


Pogled unazad. Kreativno i upečatljivo, nema šta.

IMG_6092_resize.jpg


Što se tiče nivoa originalne pruge, izgleda da je Reljina pretpostavka ispravna. Nivo poda u prizemlju, u prve tri obalske zgrade u ulici Braće Krsmanović je ispod nivoa te ulice (a pruga je sada takođe u nivou ulice). U Španskoj kući, tj upravi brodarstva, to se sada ne vidi zbog ogromnih količina novog betona, ali i tu se originalni nivo poda može naslutiti po poziciji metalnih šarki delom zabetoniranih vrata od kovanog gvožđa. Pretpostavljam da su u početku bile simetrično pozicionirane po vertikali. U KC Grad i u susednoj zgradi to je i sada sasvim očigledno po par stepenika kojima silazite naniže.

IMG_6093_resize.jpg

IMG_6094_resize.jpg

IMG_6095_resize.jpg

IMG_6096_resize.jpg


Dakle Nemci su nasuli i originalnu prugu i obalu reke, pa onda na višem nivou provukli novu prugu, a terenu dali mali nagib. Tako da se ona napomena o tome kako smo došli do današnjih obalskih nivoa uzvodno od Brankovog mosta mora ispraviti, a sve ostalo što sam napisao o profilu obale, visinama i nasipanju važi i dalje.

sava%20kucica_zpsh2jm7kv7.jpg~original
 
Vrh