Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Било би лепо када би се знао било какав план уопште за Савски амфитеатар уопштено, када ће се шта рушити, где ће прво и шта радити... Ево мени пада на памет да није баш логично да се прво уреди обала а тек онда да се праве нови мостови паралелно уз Зарићев мост.
 
A jel logicno da se od uredjuje ulica koja se sluziti kao servisna saobracajnica za stambene zgrade, kulu i trzni centar?
Mislim kao servisna saobracajnica za gradnju svega ovoga, to su veliki zahvati, puno kamiona, gradjevinskih masina, materijala i radnika, a to je jedini pravac za prilizak svega toga.

Ok svakako treba srediti ulicu, nema u tome nista lose, samo meni je sve sto je receno u vezi ovog projekta potpuno nejasno i zbunjujuce.
 
Meni ovo miriše na "šetalizaciju" Hercegovačke i "kafanizaciju" obale SA.
 
Ваљда ће грађевинске машине и камиони на градилишта долазити из круга железничке станице?
 
Што се мене тиче - апсолутно ЗА пешачку зону.
 
I meni je cela ova priča o radovima bila zbunjujuća sve dok mi nije palo na pamet da razmislim sta su sve do sada radili i kojim redosledom. Posle toga je bilo lako da se ceo film odvrti unazad i shvate motivacije koje su ovde u igri. Sve što se radi između Brankovog i Starog Savskog mosta ima jedan krajnje trivijalan zajednički okvir:

Abar sređuje prostor oko svoje kuće.

Setite se redosleda poteza. Prvo pod nekim, meni i dalje nepoznatim uslovima, on dobija zgradu Geozavoda kao svoje sedište. Za takve ljude, imidž je sve. Oni žive od toga. Privid ili ne, mušterije i poslovni partneri moraju biti zadivljeni kad dođu. Ma koliko ljudi na racionalnom nivou bili svesni toga, tako se ipak za nijansu manje misli o suštini problematične poslovne ponude i čitav projekat deluje pouzdanije, a nepoznate činjenice su, iako i daje nepoznate, bar okupane u lepšem svetlu.

Pošto je dobio najlepšu zgradu, sređuje prvo nju. Posle toga na red dolazi njena okolina. I to se radi sistematski. Kao i obično, zgrada ima četri strane, pa se sređuje jedna po jedna.

Naravno, prvo dolazi na red ulica ispred glavnog ulaza. Da bi sve izgledalo velelepnije, a lokacija Abarovog poslovnog sedišta dobila na važnosti, nije dovoljna obična ulica. Pogotovo ne Karađorđeva. Tako su uradili šta su mogli, pa je Abar ispred ulaza dobio kružni tok koji sugeriše poziciju na važnom trgu. Tako se dobija nešto manja gužva, vizuelno je uočljivije da je to raskršće ulica, a zgrada na raskrsnici bitnih gradskih tokova uvek izgleda važnija i skuplja.

imag1955.jpg


Zatim je bila na redu ulica desno od ulaza, Travnička. Tu se dešava malo čudo. Naftaši izgleda najmanje od svih vole da pored svog stana vide benzinske pumpe. Možda ih to podseća da pare nisu zaradili veštinom, znanjem i trudom, nego su ih dobili kao nezaslužen poklon. Tako se desilo nešto što je verovatno jedinstveno u istoriji Beograda. Uklonjena je benzinska pumpa da bi se umesto nje zasadila trava! Ne zato što tu neko hoće nešto da zida, nego eto tako, park umesto pumpe. Ono što obični smrtnici ne mogu, Abar može.

K5xB4C5.jpg


Zadnja, dvorišna strana, je komplikovaniji slučaj, na koji se treba posebno osvrnuti, ali i tu su odmah započeli radove. Prvo su isterali parking autobusa Niš Ekspresa, pa su i tu krenili sa sređivanjem prostora.

Ono što je preostalo je naravno poslednja, četvrta strana zgrade Geozavoda, a to je baš Hercegovačka ulica koju sada ovako pompezno najavljuju.

Međutim, stvarno zanimljivi deo cele ove priče je po meni nešto sasvim drugo, pa je privremeno neophodna mala digresija. Kao što već znate, borba tajkuna za Beogradske obale i prostor oko njih, kao i svaka druga "strateška operacija" je nešto čemu prisustvujemo poslednjih desetak godina, i jedino što apsolutno ne zavisi od ekonomskog trenutka i odnosa ponude i tražnje prostora. Takođe, još neprivatizovanih preduzeća koja poseduju dobre placeve u gradu polako ponestaje, pa se borba prenosi i na otimanje javnih prostora od blaženo nesvesnih građana koji ne shvataju šta im se sprema.

Ova vlada ima veliki problem. Mora se sprovesti radikalna rekonstrukcija privrede da ne bi smo završili kao Grčka. To međutim znači da se pare moraju uzeti od naroda, a to za posledicu obično ima gubitak sledećih izbora. Zbog toga su kao svoj apsolutno vrhunski politički prioritet usvojili princip "sveže pare po svaku cenu". Drugim rečima, od svakog voljnog investitora novac uzeti sad i odmah, bez obzira na eventualne štetne posledice koje bi se u perspektivi mogle pojaviti. Tako se prodajom PKBa prodaje maltene trećina budućeg građevinskog zemljišta Beograda, prodaje se Telekom, iako je strateški infrastrukturni i bezbednosni resurs (kao nekad mreža puteva), ide se toliko daleko da je prodata čak i dragocena Srpska kulturna zaostavština, filmski fond Avala filma. Ukratko, prodaje se sve za šta znamo, a sad se popisuje i kompletna državna imovina da bi videli za šta ne znamo, pa da se onda i to može prodati.

Ovo je ključni kontekst u kome se mora posmatrati projekat Beograd na vodi, dakle svež novac po svaku cenu. Jeftino rasprodajemo porodično blago zato što se u vladi misli da je u pitanju opšti rat u kome se ne može gledati na "nijanse", pa je ovo pitanje njihovog i državnog opstanka. Što je po njima naravno isto, jer državu niko drugi sem njih ne može "spasiti".

Da bi investitorima ulaganje para bilo što privlačije, osnovni koncept master plana Beograda na vodi je zato, uz veliki koeficjent izgrađenosti uz obalu, i potpuna privatizacija tih obala. Ne u smislu da ljudi tuda neće moći da prođu, nego da će kompletno uređenje i način korišćenja obale biti potpuno u funkciji interesa vlasnika obalske zgrade. On tu zarađuje pare, i sve drugo će biti podređeno tome. Neće se dozvoliti da obalski pojas ima svoj posebni i odvojeni identitet, niti da tu ljudi mogu komotno i bez smetnji da rade nešto drugo, nešto što vlasniku obalskog placa ne donosi novac. Prostor koji je namenjen javnim potrebama i ostaje izvan granica privatnog zemljišta je jednostavno isuviše mali za to. Obala se dakle vidi kao isključivo privredni resurs, nešto što zarađuje novac direktno, a ne indirektno.

Da se vratim sad samo prostoru između Brankovog i Starog Savskog mosta. U skladu sa opštim i verovatno unapred usmeno dogovorenim prinicipom privatizacije obale čitavog BNVa, to isto se planira i na ovom prostoru. Tako Abar u stvari smatra da onda i njegova zgrada Geozavoda treba da na sličan način ima ekskluzivno pravo da eksploatiše svoj deo obale (a ne samo da dominira okolnim ulicama) kao što se to planira u novom delu, uzvodno od mosta. Pošto je ona ipak prilično daleko od vode, izgleda da je usvojio neku hibridnu strategiju. Napravio je poseban objekat "Savanovu" na samoj obali, za uživanje, poslovne partnere (pokazuje im da ON u Beogradu stvarno ima prava na samu obalu reke) i usputnu zaradu koja počinje da pristiže odmah, bez čekanja, a zatim je u jednom širokom potezu rešio da ova dva objekta poveže u jednu funkcionalnu i logičnu celinu tako što će da poruši sve što se nalazi između njih.

U Hercegovačkoj ulici se sada već lepo može vodeti da su svi objekti, od Geozavoda do Savanove, predviđeni za rušenje. Počevši od (sada prilično tesnog) dvorišta Geozavoda, pa nadalje.

IMG_9482_resize.jpg

IMG_9483_resize.jpg

IMG_9485_resize.jpg


Pošto Abaru ovo dvorište verovatno deluje previše klaustofobično, sve ove male zgradice se očigledno ruše.

IMG_4889_resize.jpg


Prva sledeća zgrada je još davno demolirana.

IMG_4892_resize.jpg

IMG_4893_resize.jpg

IMG_4894_resize.jpg


A uskoro su na redu i ove.

IMG_4895_resize.jpg

IMG_4890_resize.jpg


Između očišćenog parkinga na sledećoj slici i prethodnih zgrada, postoji samo još jedan objekat gde još uvek ima nekoga, ali se i oni verovatno spremaju da uskoro odu.

IMG_4906_resize.jpg


Zadnja strana zgrade Geozavoda (iza ova dva drveta).

IMG_4907_resize.jpg


To onda znači da kad se poruši ograda bivšeg autobuskog parkinga pored pruge i nizvodno od Savanaove, jedan deo keja se u perspektivi otvara sve do Geozavoda. Granica na keju je otprilike pravac Mostarske ulice, klub Dvorištance i one barake koje počinju nizvodno od njega. To bi moglo da bude objašnjenje delimičnih radova na keju.

IMG_3379_resize.jpg

IMG_3382_resize.jpg


Tako se jednim potezom ubija više muva. Abar direktno iz svog dvorišta dobija izlaz na reku, ima poseban restoran na samom keju, i još dobija veliki korporativni parking za Geozavod, drugi za Savanovu, a između se mogu postaviti (malo PR-a) igrališta za decu, i verovatno nešto zelenila. Tako se istovremeno pomalo zarađuje, sređuje okolina svoje kuće, dobija reprezentativna "pokazna" četvrt (koja blage veze nema sa arhitekturom, stilom, a još manje sa nehumanom koncentracijom ljudi koju on namerava postići samo malo dalje) i još se dobijaju poeni kod građanstva.

Mora se priznati da bi ovaj deo mogao na kraju sasvim dobro da izgleda. Nažalost, ne zato što je neko rešio da poštuje urbanističke principe i opštu korist, nego zato što ovaj deo grada Abar priprema za sebe, gradeći istovremeno povoljan javni i poslovni imidž za svoj biznis oko glavnog dela BNVa. Uzvodno od Starog savskog mosta će biti sasvim druga priča. Od koeficjenta izgrađenosti i "dopuštene količine Sunca po glavi stanovnika", pa nadalje. Pošto se ovaj kraj ionako mora čuvati zbog vizura, ovde je Public Relations, a tamo je biznis.

Druga stvar je naravno takozvana privremenost "pokaznog" objekta. Ne samo da nije naročito privremen, nego postaje centralna karakteristika čitave rekonstruisane oblasti. Tokom, recimo, 20 do 30 godina. Posle se i ovde gradi nešto drugo, ali onda i njemu ovaj prostor više nije važan.
 
Mislim da si na dobrom tragu Zuma, sled koraka u reazlizaciji ovog projekta je u najmanju ruku cudan. Planovi su veliki, takoreci grandiozni, a ono sto vidimo na terenu da se preduzima po pitanju ovoga ne deluje tako grandiozno, vise je ovozemaljsko.

Meni lici da cemo dobiti citav niz Savanova, prvreminih i manje privremenih objekata za privilegovana lica iz i oko vladajuce strukture.
 
Akademska konferencija na Filozofskom fakultetu: Od Osmanskog grada do Beograda na vodi
Tanjug | 06. 07. 2015. - 14:27h | Komentara: 0

Na Filozofskom fakultetu u Beogradu danas se održava akademska konferencija na kojoj će istoričari i arhitekte govoriti o kritičkoj istoriji vizuelnog preinačavanja javnih prostora Beograda od 19. do 21. veka.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/573245 ... da-na-vodi
 
Тако је Зума, све си ти то добро прокљувио!
 
Meni sve ovo lici na jedno ogromno sibicarenje:

U pocetku: - Prvo ce se graditi kula i trzni centar.

Malo posle: - Gradice se 2 kule.

Malo posle: - Gradice se 2 kule, kula i trzni centar.

Malo posle: - Izgradili smo stand za promociju.

Malo posle: - Izgradili smo kafic, ali se pravite da je to stand za promociju.

Malo posle: - izgradicemo obaloutvrdu od 2 km.

Malo posle: - Ali ta obaloutvrda ce izgledati kao promenada od 300m.

Malo posle: - Vec smo napravili promenadu, ali je ona nevidljiva.

Malo posle: - Gradimo parking za stand za promociju, koji ima oblik kafica, i promenadu koje nema. 2 kule? Cekamo da se maketa vrati iz Kana, i onda cemo poceti izgradnju.

Hajde ulozite hiljadu dinara i recite sta ce sledece da se gradi. Izgubicete. :)
 
Do sada sam bezuspešno pokušavao da shvatim šta bi mogle predstavljati crvene linije na keju. Mislim na ovo

IMG_3119_resize.jpg

IMG_3120_resize.jpg

IMG_3126_resize.jpg

IMG_4914_resize.jpg


Međutim ako se sve pogleda sa malo šire tačke gledišta, kao što sam opisao u prethodnom postu, problem postaje lak. Ako se, kao tamo, pretpostavi da je zajednička tema svih početnih radova u okviru projekta BNV ustvari sređivanje okoline Abarovog poslovnog sedišta, a u okviru toga povezivanje zgrade Geozavoda sa rekom, onda je logično pogledati sve raspoložive mape i planove i na njima potražiti veze. I naravno, ispostavilo se da je tamo već ucrtano sve što nam je potrebno.

BnvKejLinije2.jpg


Pogledajte dve debele crne, isprekidane linije koje se nastavljaju na srednje krilo Geozavoda i idu u pravcu obale. Kad se nastave do keja izlaze tačno na poziciju na kojoj su ucrtane crvene linije. Kad se ucrtaju na aero snimku, to izgleda približno ovako.

BnvKejLinije1.jpg


Dakle jedna linija kači ivicu kluba Dvorištance (pogledajte 3. i 4. sliku u ovom postu), a druga ide negde ka ivici uvučenog platoa sa betonskim klupama (1. i 2. slika). Prepostavljam da je u pitanju neki vizuelni prodor ili staza direktno od dvorišta Geozavoda ka reci, baš kao što sam pretpostavio u prethodnom postu.

Implikacije su naravno da će se u nekom trenutku jedan deo današnje Savamale srušiti. Ove linije prolaze tačno po sredini Mostarske ulice, pa od nje neće ostati ništa. Zatim prolaze kroz ono što je tokom Miksera bio Mikser teatar, tokom zime klizalište, a danas je pozorišno-koncertna scena. Onda prolazi kroz Dvorištance i izlazi na obalu. Pošto sam video crvene krstiće na pločniku i nizvodno od ovih linija, veliko je pitanje gde se rekonstrukcija završava, tj šta se sve ustvari na kraju ruši ... i kada, tj kakav je ovde opšti tajming. Možda će sada samo zameniti asvalt na trotoaru, napraviti parking i igralište za decu. Ali posle toga, a možda i odmah, ruše se i one napuštene udžerice u Hercegovačkoj ulici. Teško da će to polusrušeno ruglo duže ostati tako tik pored Geozavoda. Međutim, u jednom trenutku će na red doći i Mostarska ulica i sve oko nje. Teško je reći kad će to biti, ali je očigledno da se neko već SADA potrudio da na keju nacrta linije koje podrazumevaju rušenje velikog dela svega što je u okolini ovog parčeta Savamale. Tako da cela stvar postaje prilično interesantna. O delu BNVa uzvodno od Starog Savskom mosta, o tom-potom. Fokus je izgleda na Savamali, a ne tamo.
 
И сад нек ми неко, било ко, објасни ... шта је у свему томе - лоше?
 
stf":3jklgfhp je napisao(la):
И сад нек ми неко, било ко, објасни ... шта је у свему томе - лоше?

Pa, nećemo moći da vozimo bicikle jedno vreme između Brankovog i Zarićevog...

Osim toga - ništa. Ovo je bilo ruglo Beograda.
Samo se nadam da neće nići opet neki "kiosci".

A ako dobro tumačim ovaj plan, Hercegovačka postaje 1+1, sa parking mestima uz trotoar?
 
Steta sto se pogled iz Nemanjine i pogled iz Geozavode ne seku na samoj obali Save...


pogledi.png



Na prvoj maketi izgleda kao da se seku, ali ta saobracajnica koja podseca na nastavak Nemanjine (posle prekida kod Gl. zel. st.) ne moze biti u pravoj liniji sa njom:


IMG_9594_resize.jpg
 
stf":2nx1xd05 je napisao(la):
И сад нек ми неко, било ко, објасни ... шта је у свему томе - лоше?

Drage volje, mada bi to do sada trebalo da je sasvim jasno. Uzvodno od Starog Savskog mosta ima puno toga što je loše, a nizvodno, u Savamali, mnogo manje. Bar se nadam da je tako.

U Savamali je problem što ovo nije način na koji Beograd treba da se menja. Postoje zakoni, procedure i dobri običaji koji se svuda u razvijenom svetu poštuju. Nije potrebno pogađati šta je vlast blagoizvolela da nam uradi. Ne počinju radovi a da i dalje niko ne zna ne samo dugoročne planove, nego ni šta to ustvari upravo počinje da se radi.

Šta će u Savamali da na kraju poruše, a šta neće? Zar za tako važan istorijski deo grada nije NEOPHODNA javna rasprava? Znate li za tako nešto?

Takođe, na zapadu se obično znaju temeljni principi i strategija razvoja i to se uglavnom poštuje. Kako će se obale Beograda na kraju koristiti? Šta bi mi voleli da od njih dobijemo, šta nam treba, a šta možemo? Kako se Savamala uklapa u takvu strategiju?

Da li je stvarno uspeh ako Abar više slučajno, zbog svojih ličnih interesa i činjenice da je Savamala kao kulturno dobro ustvari delimično zaštićena, mada više neformalno nego formalno, reši da je uredi na način koji će MOŽDA biti prihvatljiv?

Šta je sa novom obaloutvrdom, eventualno nasipanjem, i konačnim izglednom obale koja bi trebala da se na isti način nastavlja i uzvodno od Starog Savskog mosta, da sve bude jedna celina? Ima li to ikakve veze sa ovim što se sad radi? Ko zna? Da li je "promenada", šta god to bilo, trajno stanje?

Kuda će da prođe biciklistička staza? Zašto šetalište nije prošireno? Znate li koliko će ljudi ubuduće ovuda da prolazi? Da li je 2 metra za ljude ispred Savanove zaista dovoljno?

Šta će ustvari BITI oko ovog dugačkog prodora od Geozavoda do obale? Šta će biti NA obali OKO tog prodora?

Umesto jednih korisnika zemljišta očigledno dolaze drugi. Koji drugi, i kako se oni biraju?

Koje će aktivnosti, biznis ili način života ovde biti omogućen ili podstican?

Kako uopšte možemo reći da nema ništa loše kad ne znamo ništa?
 
Samo da dodam, da ne bi bilo zabune. Ideja ovakvog povezivanja obale i Geozavoda je dobra i to podržavam. To sam sasvim usput i napomenuo u pretposlednjem postu zato što je najmanje važno. Ali na planu se vide samo (konačne) lokacije ulica, a to je sasvim nedovoljno za bilo kakav smisleni sud da li će mi se dopasti ono što planiraju da urade bilo sa Savamalom, bilo sa obalom Save. A mi pričamo o TOME, ili bar ja pričam o tome, pokušavajući uvek da se ne redukujem samo na tako uske okvire kao što su pozicije regulacionih linija, jer to na kraju ne mora puno da znači.
 
Специфична ситуација коју имамо овде јесте та да већина форума није ни знала где је Савамала док се Миксер у договору са градом није преселио баш ту у напуштене и распале објекте друштвене својине које град никоме није могао да даје у закуп јер ту нико није хтео да обитава.

Онда је са Миксером почела медијска промоција Савамале и појавило се прегршт инстант душебрижника за овај крај града који пре тога нису могли на мапи да нађу једну Херцеговачку или Мостарску а пролазак овим крајем сводио се на мучно морање које је било јако ретко.

Савамала никада није завршила своје урбано формирање највише као последица чињенице да је трговачки центар града после рата "пресељен" у Кнез Михаилову. Све што је планирано за рушење, одувек је планирано за рушење.


Београд на води као урбанистички концепт је лош, али је за последицу до сада имао доста ситних ствари које ипак представљају цивилизацијски напредак за овак крај града. Цела бала је коначно очишћена од склепотинских сплавова и потопљених бродова са једне стране и довљих објеката седамнаестовековне архитектуре са друге стране шеталишта. Најлепша зграда Београда је после 30 година пропадања како тако окрпљена и добила нови живот. Уместо раскрснице бруклинског типа, добијен је нови симпатичан скверић. Бензиска пумпа која је деценијама стајала као урбани тумор је коначно неутралисана. Једна од најогавнијих улица у старом делу града (Херцеговачка) добиће ново рухо. Запуштено шеталиште ће бити обновљено. ...

.... али зато фрустрације које овде пуцају иду чак до тога да не ваља ни реч "променада" ....

.... ми као народ изгледа имамо још једну општу карактерну црту - контрирање. Какав народ - таква власт ... та теза никада није била боље потврђена него у случају ове теме.
 
skon je nas narod kontriranju, tu se slazemo. ali skoln je i tvrdnjama poput ove koju cu dole citirati

stf":ge5hl37a je napisao(la):
Цела бала је коначно очишћена од склепотинских сплавова и потопљених бродова са једне стране и довљих објеката седамнаестовековне архитектуре са друге стране шеталишта. Најлепша зграда Београда је после 30 година пропадања како тако окрпљена и добила нови живот. Уместо раскрснице бруклинског типа, добијен је нови симпатичан скверић. Бензиска пумпа која је деценијама стајала као урбани тумор је коначно неутралисана. Једна од најогавнијих улица у старом делу града (Херцеговачка) добиће ново рухо. Запуштено шеталиште ће бити обновљено. ...

ukoliko se zaista veruje vise svojim slovima nego svojim ocima, to se zove samoobmana, ukoliko se pisac takvih redova ne obraca sebi nego drugima to se zove laganje.

a promenada je bas lepa rec
 
Stf,
U svakom projektu je moguće izdvojiti samo loše ili samo dobre aspekte. To ne znači ništa. Postoji takva stvar kao cena malih poboljšanja. Ili opšti utisak, odnosno konačni sud o celini projekta. Ili naprimer činjenica da mane mogu biti po obimu male, ali po značaju tolike da se ne mogu dozvoliti i pored svih pozitivnih aspekata. Ako se zbog sada skoro slučajnih prednosti, koje bi svaki alternativni ali ovaj put dobar projekat ionako morao imati, podržava ovakav urbanizam i ovakav način rada, samo sačekajte deset ili dvadeset godina pa ćete videti na šta će Beograd ličiti.

Savamalu ne može kompletno da sruši niti nove zgrade smeju da idu iznad visine Geozavoda. Normalno je da će onda, ali samo zato što je prisiljen na to, pokušati da izvuče one prednosti koje nosi urbani ambijent starog dela grada koji mu je urbanističkim uslovima nametnut. Ali ako nam je to "zarada" koju treba da nadoknadi ono što namerava da uradi uzvodno od Starog Savskog mosta onda se po meni takva transakcija ne isplati. A to možeš da govoriš o naciji koja voli da kontrira.
 
Odstranjen je tumor od benzinske stanice, a dobicemo cudoviste. Beograd na vodi je osmi putnik u utrobi Beograda.
 
stf":1s0c9k5m je napisao(la):
Београд на води као урбанистички концепт је лош, али је за последицу до сада имао доста ситних ствари које ипак представљају цивилизацијски напредак за овак крај града.

I šta sad? Zato što ima "dosta sitnih stvari", zato moramo da prihvatimo "loš urbanistički koncept"?

Uopšte ne razumem kako si ti zamislio ovaj argument. Valjda postoje neki prioriteti, znamo šta je od čega važnije.

stf":1s0c9k5m je napisao(la):
Специфична ситуација коју имамо овде јесте та да већина форума није ни знала где је Савамала док се Миксер у договору са градом није преселио баш ту у напуштене и распале објекте друштвене својине које град никоме није могао да даје у закуп јер ту нико није хтео да обитава.

Онда је са Миксером почела медијска промоција Савамале и појавило се прегршт инстант душебрижника за овај крај града који пре тога нису могли на мапи да нађу једну Херцеговачку или Мостарску а пролазак овим крајем сводио се на мучно морање које је било јако ретко.

Dakle zato što "većina nije znala" i što mnogi imaju recimo moralnih problema (ili prosto nisu imali vremena da bi znali) sada moramo da upropastimo nešto što je postalo dobro? Kakve veze imaju karakteristike nekih ličnosti sa objektivnom urbanističkom situacijom u ovom trenutku? Kakva je to logika?
 
Pošto već imamo ambicije da uređujemo život drugih, nije loše povremeno baciti pogled kako ljudi, životinje i biljke trenutno koriste mesto kome mi pripremamo tako sjajnu budućnost. Evo dakle malo slučajnih prizora života na desnoj obali Save.

Najviše ih privlači, naravno ... šta mislite šta?

IMG_4710_resize.jpg


Uvek je red i za dolazak i za odlazak...

IMG_4709_resize.jpg


Pogled na jedan mali deo "amfiteatra". Još kad bi ovde bio neki park ...

IMG_4862_resize.jpg


Pa druga strana "amfiteatra" ... i opet nezaobilazna reka ...

IMG_4573_resize.jpg


I kao što se kompas uvek okreće na istu stranu, tako i ljudi sa asvalta koriste svaku priliku da se okrenu ka ...

IMG_4593c_resize.jpg

IMG_4599_resize.jpg


Voda nailazi i sa gornje strane ...

IMG_4864_resize.jpg


... ali nije važno ...

IMG_4870_resize.jpg

IMG_4871_resize.jpg


i od toga ima koristi

IMG_4881_resize.jpg

IMG_4693_resize.jpg

IMG_4694_resize.jpg

IMG_4706_resize.jpg


Beogradske večernje vertikale :lol:

IMG_5066_resize.jpg


Očigledno ih nema puno, ali zato bar lako i jednim poglednom obuhvatamo

Veneru, Jupiter i Zemlju :)

IMG_5081_resize.jpg


A na Zemlji se intezivno koriste sve prednosti obale na kojoj vam niko ne traži pare da bi tu smeli da budete. Ova devojka u crnoj haljini ima glas operske pevačice, pa uz bend od dve gitare ceo ambijent zvuči zaista nestvarno. Grupi sa leve strane stolice zaista nisu neophodne da bi razmenili utiske o momcima i usput imali najbolje mesto u sali najbolje akustike koja postoji u gradu.

IMG_5091_resize.jpg


A on je ovde nekada imao svoju kućicu. Odmah tu desno, na rampi. Na njoj je čak lepo pisalo "MOJA". Ali su mu je neki nabeđeni lokalni urbanisti bacili. Tako da sad živi u betonskoj žardinjeri i uopšte se ne buni.

IMG_5094_resize.jpg

IMG_5096_resize.jpg

IMG_5101_resize.jpg


Mada bi ponekad bilo baš lepo imati društvo i potrčati zajedno sa nekim ...

IMG_5102_resize.jpg


... ili bar pravi krevet.

IMG_5071_resize.jpg


Ali ako ga već nema, obala reke je ipak mnogo bolje mesto od mnogih alternativa.

IMG_5076_resize.jpg


Ako volite Savamalu ponekad možete naleteti na besplatnu riblju čorbu.

IMG_4723_resize.jpg


Ili na neobičan performans na neobičnom mestu.

IMG_4724_resize.jpg


Ljudima se sve ovo očigledno dopada. Toliko da počinju da preuzimaju ulicu. U večenjim časovima automobili ovuda više ne mogu tako lako da prođu jer ljudi bukvalno stoje na ulici i ne mrdaju. Uostalom ovde više i nema puno zgrada u kojima se u prizemlju ne dešava nešto zanimljivo.

IMG_5105_resize.jpg

IMG_5109_resize.jpg
 
Zuma":2sdcut3d je napisao(la):
... ali nije važno ...
IMG_4881_resize.jpg

И ето, док са једне стране до те мере све неваља, па чак је и реч "променада" злочиначки убачена да сатанизује беогртаски дух османског сокака, са друге стране се глоривикује - дивљи канализациони испуст.
 
Zuma":1jd97nap je napisao(la):
A na Zemlji se intezivno koriste sve prednosti obale na kojoj vam niko ne traži pare da bi tu smeli da budete. Ova devojka u crnoj haljini ima glas operske pevačice, pa uz bend od dve gitare ceo ambijent zvuči zaista nestvarno. Grupi sa leve strane stolice zaista nisu neophodne da bi razmenili utiske o momcima i usput imali najbolje mesto u sali najbolje akustike koja postoji u gradu.

IMG_5091_resize.jpg
Ovo nije obala kakvu ja zelim, pritom nisam cuo da ce naplacivati ulaz na obalu?

Zato ta ista devojka i drustvance ne bi bili i na novoj obali na nekoj klupici ili stepenastoj obaloutvrdi u zavisnosti od situacije.
 
Vrh