spatiotecte":khsty0e9 je napisao(la):
^^ nemoguce je izvesti tvoje resenje.
Ne znam tacno na sta mislis, @spatiotecte, ali evo mog razumevanja kriticnih tacaka zamisli, kojim cu pokazati da je resenje u celini moguce:
- Buduci Savski bulevar je planiran u ovom trenutku 3+3, sa sirokim drvoredom pored i izmedju grupa traka po smerovima. Takodje, trebalo bi da je na nesto visoj koti od Savske ulice, jer je receno da ce obaloutvrda biti izdignuta oko 2m od njenog postojeceg stanja i da ce se nivo zemljista blago spustati iduci ka Savskoj. To znaci da je moguce, i prilicno lako, u povrsinskom kopu izgraditi dve linije metroa ispod i duz buduceg Savskog bulevara, ukljucujuci i nekoliko stanica u tom podrucju. Stavise, takvim trasama metroa se ne bi narusila ni izvodljivost planiranih raskosnih drvoreda duz Savskog bulevara. Takvo resenje je svakako jeftinije od kopanja tunela ipod grada, ne samo u smislu probijanja trase, vec pogotovo u smislu izgradnje stanica. Takodje, resenje je nadmocno u odnosu na nadzemni, izdignuti, metro u pogledu nenarusavanja okoline, pogleda i zelenila.
- Sto se tice izvodjenja metroa, plava linija bi isla ispod grupe traka blizoj Savi, a crvena linija ispod grupe traka daljoj od Save (suprotno od onog sto je nacrtano u mom crtezu; taj crtez je samo skica). Prilazeci Gazeli od centra Amfiteatra, Savski bulevar bi poceoposteeno da se dize da bi mogao da prodje preko Bulevara vojvode Misica u zoni BIGZ-a. Zajedno sa Bulevarom, tik ispod njega, izdizala bi se i Plava linija. Crvena linija bi ostala na otprilike sadasnjom nivou zemljista, nevidljiva ionako jer je ispod Bulevara, i mogla bi da se ukrsti izmedju Gazele i Bulevara vojvode Misica sa Plavom linijom, prolazeci ispod nje, i izbijajuci recimo u zoni Sajma na povrsinu. To znaci da je moguce provuci dve takve metro linije bez ukrstanja u tom podrucju.
- Osim toga, Plava linija bi mogla da ide ka Prokopu, Autokomandi, i dalje u zonu Brace Jerkovic, Kumodraz, Medkovic, Konjarnik i slicno, sa jednim ili vise krakova. Crvena linija bi mogla da ide recimo po povrsini od Sajma, trasom sadasnje zeleznicke pruge do Topcidera ili Rakovice (sada postoji mesta za cak cetiri koloseka na tom potezu) i posle krakovima ka Miljakovcu, Ceraku, Vidikovcu ili Petlovom brdu. Te dve linije su potencijalno znacajne jer pokrivaju ogromne povrsine grada, i moje resenje demonstrira kako ih je moguce organizovati u centru sa razumnim troskovima.
- Karika koja i sada nedostaje kod tramvajskog prevoza u Beogradu jeste potez Mostar-Autokomanda i moja zamisao resava taj problem. Postojao bi krak tramvajske pruge od BIGZ-a tunelom (kopanim u otvorenom kopu) do ispod Bulevara vojvode Putnika kod Ruda i dalje ka stanici Beograd Centar, paralelno i u istom nivou sa kolosecima koji se upravo grade. Od Prokopa bi nekom putem tramvaj mogao da ide do Slavije i Autokomande, ja sam samo ucrtao konceptualno pravu liniju do zone Veterinarskog fakulteta.
- Plava linija bi od BIGZ-a krenula put Prokopa i u zoni Stanice bila paralelna i u istm nivou kao zeleznicki koloseci. Ako se odustane od koloseka 1 i 2 u prokopu, mogla bi da prodje tacno umesto njih. Ako ne, onda samo malo severnije. Tramvaj bi isao jos severnije od Plave linije. Plava linija i tramvaj bi zaista time zasli u zonu planirane stanicne zgrade, ali to ne bi trebalo da bude problem. jer stanicna zgrada i treba da bude savrseno i blisko povezana sa javnim prevozom.
- Kod BIGZ-a, zamislite metro tunel i iznad njega Bulevar kako zajedno premoscavaju Bulevar vojvode Misica. Dakle, nadvoznjak u dva nivoa. Bulevar se vrlo prirodno i sa blagim nagibom uzbrdo od tog nadvoznjaka nadovezuje na Bulevar mira. Metro ispod njega pak blago skrece ka severu da bi mogao da se poveze sa Prokopom, tu je isto jako blag nagib uzbrdo, sasvim prigodan za metro. Tramvaj se podvlaci pod jedan kraj takvog nadvoznjaka i malo veci usponom dolazi do Ruda, i u toj tacki vise nije ispod trase metroa, vec na istoj koti, i pomeren ka severu u odnosu na trasu metroa, ali jos uvek ispod Bulevara vojvode Putnika. Od Ruda do Prokopa, tramvaj i Plava linija idu u istom nivou i paralelno.
- Metro kroz "kasete" ispod Prokopa bi takodje bio moguc i pozeljan (recimo, na potezu Kalemegdan-Slavija-Prokop-Banovo Brdo), i sa njegovom izgradnjom, Prokop bi postao i metro cvoriste. Naravno, svi mina to gedamo sad kao na jako daleku buducnost, ali doci ce i ona. Po meni bi, u nekoj daljoj perspektivi, trebalo provuci cak dve linje metroa kroz te cetiri kasete, i u tom slucaju Prokop bi verovatno bio jedna od retkih tacaka u gradu sa tri linije metroa.
Eto, to su tacke koje ja vidim da su kriticne, i meni se cini da sve imaju dobro i ostvarljivi resenjem, ali moguce je i da sam nesto prevideo.