Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Mali: Tramvaji nisu mogli da prođu
IZVOR: B92
Beograd -- Gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je da je tramvajski saobraćaj u Beogradu nije mogao da se odvija zbog protesta građana.

1760048293553d30d2027f9209675014_orig.jpg


On je u vestima B92 govorio o potpisivanju ugovora o “Beogradu na vodi“, a prokomentarisao je i protest građana, protivnika projekta “Beograd na vodi“ ispred zgrade Geozavoda, u trenucima kada je potpisivan ugovor.

“Ima ljudi koji kritikuju, mi smo otvoreni za svaku konstruktivnu kritiku, ja sam arhitekte primio jedanput i razgovarao sa njima. Što se tiče tramvaja, oni nisu mogli da prođu zbog okupljenih građana, a saobraćaj je normalizovan posle završetka protesta“, rekao je Mali.

Podsetimo, nasred kružnog toga ispred zgrade Geozavoda bila su postavljena dva tramvaja kako delegacije koje će izaći iz zgrade ne bi videle demonstrante.

Ovu informaciju je, kako prenosi Blic, potvrdio i vozač jednog od tramvaja, koji je rekao da mu je "naređeno da tu stane".

Svi putnici su izašli iz tramvaja, a demonstranti su dobacivali: "Sklonite tramvaj, što se sada krijete?"

Prema potpisanom Ugovoru o izgradnji projekta "Beograd na vodi", Republika Srbija biće vlasnik 32 odsto kapitala, dok će partner iz UAE biti vlasnik 68.

Mali je rekao da je Srbija dobila izuzetno dobar ugovor sa investitorom za izgradnju “Beograda na vodi“.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=985261
 
milos.tro":34tonvmt je napisao(la):

"A sada vas vodimo na jednu specifičnost Beograda - kiosk na uređenoj zelenoj površini.
Ovaj smo napravili specijalno za vas."
 
RioBL":33s0wmk1 je napisao(la):
duke23":33s0wmk1 je napisao(la):
Ono što je meni upalo u oči je konferencija za novinare i pitanje za ministarku o hipotetičkoj propasti posla i ko onda preuzima rizik?
Njen odgovor je bio da takvog rizika nema (pa to valjda nije ni uključeno u ugovor?)!!! I sve to za ugovor na 30 godina???

Nema rizika za drzavu jer ona nece ulagati u izgradnju objekata vec ce to ciniti investitor i on je taj koji rizikuje. valjda je to mislila. Sve sto ce drzava da ulaze je u infrastrukturu prema prostoru bnv a to nije rizik (voda, kanalizacija, grijanje, obaloutvrda, itd...). To treba u svakom slucaju.
p.s. nemoj misliti da sam placen sto ovo pisem. i nisam bot :wink:

Reci da se šališ. Država po ovome što sam ja razumeo ulaže 130 miliona evra. evra kojih nemamo.
bold1 Pa gde je moja kanalizacija umesto za neke ljude koji će možda živeti u tom BGH2O ako se možda izgradi i ako to neki ljudi možda budu hteli da kupe.Mnogo možda i mnogo ako.I kažeš nema rizika. svašta :notok:
 
To što je boldovano je najveća i najopasnija glupost baš zato što na prvi pogled ne izgleda tako. To pojednostavljeno znači da sad zadugo nema ništa od metroa, zato što po ugovoru moramo da pravimo kanalizaciju (i još štošta) za zgrade koje nam trenutno ne trebaju onoliko koliko nam treba metro. Kad je država prezadužena ne može sve odjednom. Oni su nam ovim potezom istovremeno odredili dugoročne prioritete koji su katastrofalno loše izabrani.
 
razgradjevinar":1auhnjc6 je napisao(la):
zuma, ignor lista je majka. to je najjednostavniji nacin da isfiltriras zito od kukolja i ne gubis vreme i zivce na ljude koji to ne zasluzuju. probaj, neces se pokajati

ja se recimo ne slazem sa mnogim tvojim stavovima, tvoji kilometarski postovi me izludjuju ali razumem da nas ima raznih i da treba cuti drugo misljenje, razmisliti i prodiskutovati. ali pogledaj recimo poslednjih 5-6 strana u kojima se vodi neka besmislena raspravu u kojoj vas nekoliko jednom coveku koji je banuo i uzeo banku pokusava da objasni par neospornih cinjenica koje on jednostavno ne zeli da cuje i uvidi. sve sa ovih par bas botova koji su tu da kliknu na preporuku i oglase se nekom mudrolijom... to nije diskusija i razmena misljenja, to je maltretiranje.. zasto ucestvovati u tome?

Zato što bi oni koji najviše znaju najpre i najbolje mogli da objasne šta ne valja u drugim porukama. A upravo su oni prvi koji će bota prepoznati i prvi koji će biti iznervirani, pa će ignor listom sami sebi zabraniti da drugima nadalje pomažu svojim reagovanjem na gluposti. Svaka konferencija uvek ima mnogo više onih koji pasivno prate, onih koji nisu redovni, i onih koji manje znaju od najaktivnijih članova foruma. Takvi lako mogu biti pokolebani nizom tehnika ubeđivanja, skretanja fokusa, relativizacije, zamene teza, odugovlačenja dok ne bude kasno, i mnogih drugih koje botovi redovno koriste. Ako osobe sa najviše znanja javno, uporno i bez odustajanja ne govore šta u porukama ne valja, ili uvek nanovo ne pokazuju kakav odnos oni imaju prema takvim ljudima, ko će to umesto njih da uradi? Jer botovi neće odustati pošto su za razliku od svih drugih plaćeni za to što rade, pa niti mogu da prestanu, niti im može dosaditi. A drugi, obični ljudi, se sve vreme isključuju i uključuju. Pa ako ste nešto rekli ranije, posle izvesnog vremena, 50% onih koji prate konferenciju neće znati da je to nekada već rečeno. Kad onaj ko zna ne reaguje na ono što ne valja, prosečan kvalitet priloga se smanjuje, to vremenom smanjuje privlačnost foruma, zatim opada posećenost, a onda i kvalitet opada još brže, ne samo zbog loših botovskih poruka nego i zbog nedovoljno dobrih. Nemojete misliti da su redovni posetioci uvek tu, bez obzira na sve. Svakom normalnom čoveku, sem botova, jednog dana dosadi, pa svoje vreme počne da troši da korisniji način. Takva je dinamika Interneta, i to se mora imati na umu. Ignor liste su veliko zlo. Teraju ljude u zatvorene grupe, da žive u iluzijama o realnosti, o pravom stanju stvari. Postajemo nesvesni kako izgledamo spolja, novinarima, poslanicima i partijskim aktivistima koji sebi traže materijal za govore, raznim udruženjima građana, struci koja je u potrazi za koncentrisanim podacima za razne proteste ili pisma, uopšte, svima koji bi MOŽDA mogli pomoći ili koji samo požele da iz sveg ovog našeg pisanja izvuku nešto korisno.
 
Nisam nikad komentarisao jer mi je sve ogavno sta rade zbog ovog Beograda na vodi, ne mogu da verujem sta se sve radi. Evo sad rece Mali da ce se graditi narednih 20-ak godina i da ce se prvo graditi najprofitabilnije stvari kula, soping mol i hoteli naravno i ovi najluksuzniji stanovi uz reku a da ce se od tog novca, kako on kaze pula, biti omoguceno da se nastavi izgradnja. Pa tako bilo koji jaci investitor ili investicioni fond u svetu moze da gradi. Eto kad bi recimo dozvolili Miskovicu cak da odradi taj posao, on bi bez problema mogao da izgura ceo posao na takav nacin. Kako rekose u skupstini, nece moci vise raznim tajkunima i prijateljima da se obezbedjuju poslovi ali cni mi se da ce moci premijerovom prijatelju. Znaci ako nece u naredne 4 godine i poslednja zdrada da bude gotova kako je govoreno nego za 20 i ako ce u naredne 4 samo najprofitabilnije da se gradi i od toga ce se finansirati dalja izgradnja onda niti investitor ima 3 i po milijarde eura niti ce ta izgradnja razvucena na tolke godine imati ikakav uticaj na razvoj nase gradjevinske industrije jer sada u ovom trenutku se samo na Novom Beogradu gradi kvadratura koju oni predvidjaju da izgrade za prve 4 godine.
 
Читам све ово и нешто размишљам..
Да ли постоји опасност да у даљој будућности Београд заврши као Детроит?
Због народа који неће имати где да ради (неће бити довољно пекара и трафика)
и који ће се можда враћати у села или палити преко.
 
430458587553ccc76e6427437220018_640x426.jpg


Kakve veze imaju SKOJ i NKPJ sa protestom protiv Beograda na Vodi??? :shock: :|
 
Kada kaze Mali, grad daje zemljiste, svo potrebno investiranje obezbedjuje investitor. Da li tu podrazumeva svo ulaganje u infrastrukturu jer mi te pare nemamo!
 
Zuma":1s0opygg je napisao(la):
Ne, ignor lista je loša jer botove tovari na vrat ostalima, i eliminiše one sa najviše znanja koji bi najviše mogli pomoći da se oni manje eksponiraju.

Znaci cilj je da se neko manje eksponira?
Kakav sam ja naivcina, ja sam mislio da je cilj ovog foruma razmjena misljenja :roll:

Ne vrijedi vam da me stavljate na ignore listu. najbolje da se skupite svi i zatrazite od igora da me banuje. ili mozda jos bolje da me platite vise nego sto me placa Vucic. tako bih mozda mogao preci i u vasu stranku :roll:
Dajte ljudi, dodjite sebi.

p.s.
ja jedan vama otezavam "zivot na forumu" do te mjere da sam postao tema, a meni vas 10 uopste ne smeta.
 
Po Zuminoj želji post koji sam postavio 7.2 :)
milos.tro":3clibyxz je napisao(la):
Da se osvrnem šta bi se moralo izgraditi od prateće infrastrukture za prvu fazu izgradnje (šoping-mol,kula i tih nekoliko stambenih zgrada).
-proširenje Savske ulice,Savski bulevar,produžetak Višegradske ka kuli i još nekoliko saobraćajnica

-nasipanje terena pominjano je min 2m (mada je bilo tekstova gde se pominjalo i nasipanje do 5m), obaloutvrda bi se mogla raditi kasnije celokupna izgradnja za uži centar grada bi bila cca 20-tak miliona evra.

- toplovod (kako je pominjano ranije u štampi postojeći kapacitet ne bi mogao da zadovolji potrebe,pa bi bilo potrebno da se odradi deo radova za početak)
toplovod.jpg


-gasovod (tu bi bilo dosta poslova na izgradnji distributivne mreže)
page-1.jpg


-kanalizacija
kanalizacija.jpg

potrebno je završiti interceptor i odraditi deo veze sa SA,kao što se sećate bilo je dosta mahinacija,hapšenja,direkcija je procenila radove na interceptoru na oko 3 milijarde dinara
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... nalizacije

-vodovod (u svakom slučaju bi se trebalo raditi proširenja na mreži)
vodovod.jpg


-struja (za početak jedna trafostanica - Savski amfiteatar)
elektromreza.jpg


Sve u svemu mnogo investicija u pitanju su stotine i stotine miliona evra.

Prikaz infrastrukture je iz nacrta plana BNV, ugovorom je predvidjeno da grad Beograd odradi infrastrukturu do GRANICE SA BNV to bi bilo cca 120 miliona evra (jedan kredit) ,plus 130 miliona kredita (izmeštanje železničke infrastrukture+ekspropijacija) ukupno 250 miliona evra kredita plus kamate.
 
milanche":383gwoqj je napisao(la):
RioBL":383gwoqj je napisao(la):
Bojim se da se tu ne mogu sloziti s tobom.
Ceste sa vise traka u gradskom centru, kako si ga opisao, je upravo ono sto se mora izbjeci!
urbanisticka iskustva u svjetu su pokazala da se problemi zagusenja saobracaja velikim brojem automobila ne mogu rjesiti sirenjem cesta......
Po Bogu Rio kakva ti je to logika.

Milanche, nisam ti odmah odgovorio kakva je to logika jer sam pokusao naci neki link na nasem jeziku ali iz nekog razloga nisam uspio :?
Zove se Braess-ov paradoks i evo jedan link na engleskom
http://en.wikipedia.org/wiki/Braess's_paradox
Ukratko, radi se o paradoksu koji govori (a dokazano je to i u praksi, narocito u Americi) da prosirivanje cesta i izgradnja dodatnih parking mjesta samo povecavaju kolicinu automobila na ulicama i na kraju mogu opet dovesti do zakrcenja. To je ozbiljna i slozena tema s kojom se pokusavaju izboriti i najveci svjetski urbanisti.
Ja sam se nadao da bi se na ovom forumu mogle voditi ozbiljnije rasprave o ovakvim temama ali je to jako tesko od sendvica i zutih pataka. Mozda ipak, jednog dana :roll:
 
Dakle ulaganja Beograda su oko 1/3 troskova za prvu metro liniju. A Beograd ulaze da bi prvatini investior gradio trzni centar, eltine stanove i hotele.
Domacinsko poslovanje i vrhunski javni interes.

DAkle imamo jos jedan u nizu ugovora koji ce da zavrse na medjunarnodoj arbitrazi.
 
Šta tu može da pomogne medjunarodna arbitraža?
Jel potpisano da je zemljište dato u zakup 99 godina za dž...? Jeste.
Jel donesen Lex specijalis koji oslobadja investitora od taksi? Jeste.
Jel potpisano da grad mora da izgradi infrastrukturu do granica SA? Jeste.
Jel potpisan kredit od 130 miliona evra za eksproprijaciju + izmeštanje žel.infrastrukture? Jeste.
Jel potpisano da je investitor u obavezi da izgradi 50% od PROJEKTA, NE MAKETE u narednih 20 godina? Jeste.
 
milos.tro":1dv1fyv1 je napisao(la):
Šta tu može da pomogne medjunarodna arbitraža?
Jel potpisano da je zemljište dato u zakup 99 godina za dž...? Jeste.
Jel donesen Lex specijalis koji oslobadja investitora od taksi? Jeste.
Jel potpisano da grad mora da izgradi infrastrukturu do granica SA? Jeste.
Jel potpisan kredit od 130 miliona evra za eksproprijaciju + izmeštanje žel.infrastrukture? Jeste.
Jel potpisano da je investitor u obavezi da izgradi 50% od PROJEKTA, NE MAKETE u narednih 20 godina? Jeste.

A da dodam na to, projekat u trenutku potpisivanja NE POSTOJI!!!

Shodno tome 'investitor' se obavezao da izgradi jedno veliko NISTA!!!

Juce je bio istorijski dan!
Dan kada je firma sa osnivackim kapitalom od 100 (sto) dinara postala vlasnik (pardon) korisnik centra jednog glavnog grada u evropi na 100 (pardon 99) godina!?

Sjajno!!!

Dinar po godini za koriscenje Savskog Amfiteatra????
Svaka cast lopovi, svaka cast!!!
Ovo samo u Srbiji moze da prodje...
 
Naravno da ugovor moze da se pobija poznajuci nase sklopljen je tako da ce mo u slucaju odustanka placati penale
 
Протеклих дана, гледајући јавно уништавање личности Саше Јанковића стекао сам утисак да је Србија постала фашистичко друштво, чиме сам се ипак огрешио о Мусолинија, јер је управо он задао ударац остацима феудализма у једном делу своје земље (на Сицилији) - данашња Србија, са друге стране, стварањем ага и бегова кроз аранжмане које је одлично побројао Зума (Авала филм, Савски амфитеатар, ПКБ) фактички клизи у средњовековље.
Ми смо га, благо речено, најебали. Ондашњим речником казано - нека нам Бог помогне.
 
Nije najveci problem sto neko ima ucesce preko 50% u vlasti, komplet policiju ,medije i spreman je da orobi i razvuce celu zemlju. Problem je sto svoju imovinu i svoje pravo u Beogradu i Srbiji brani 250 ljudi sa patkom.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... _id=985326

ponedeljak 27.04.2015. | 09:12
Šeik Muhamed otvara vrata za Kosovo
Izvor: Tanjug

Priština -- Kosovski ministar finansija Avdulah Hoti potpisao je u Dubaiju sporazum sa zvaničnicima UAE kojim se otvaraju vrata za konkretne investicije na Kosovu.

Iako nisu objavljeni nikakvi detalji sporazuma, kosovska predsednica Atifete Jahjaga objavila je na fejsbuku u nedelju da će se saradnja sa Emiratima odvijati u oblasti trgovine, industrije, poljoprivrede, saobraćaja i turizma.

Sporazum u Dubaiju su, u prisustvu Jahjage, potpisali Hoti i ministar privrede UAE Sultan bin Said al Mansuri.

Do potpisivanja sporazuma dolazi nakon niza bilateralnih poseta i susreta koje je Jahjaga imala sa princom Šeikom Muhamedom bin Zajed Nahjanom, prenose prištinski mediji.

Kosmet na vodi?
 
RioBL":3ubobglp je napisao(la):
Zuma":3ubobglp je napisao(la):
Ne, ignor lista je loša jer botove tovari na vrat ostalima, i eliminiše one sa najviše znanja koji bi najviše mogli pomoći da se oni manje eksponiraju.

Znaci cilj je da se neko manje eksponira?
Kakav sam ja naivcina, ja sam mislio da je cilj ovog foruma razmjena misljenja :roll:

Ne vrijedi vam da me stavljate na ignore listu. najbolje da se skupite svi i zatrazite od igora da me banuje. ili mozda jos bolje da me platite vise nego sto me placa Vucic. tako bih mozda mogao preci i u vasu stranku :roll:
Dajte ljudi, dodjite sebi.

p.s.
ja jedan vama otezavam "zivot na forumu" do te mjere da sam postao tema, a meni vas 10 uopste ne smeta.

Ti ne razmenjujes misljenje, ti relativizujes argumente. Npr. za saobracajni problem oko BnV resenje vidis " da projektu Bnv treba metro a mozda je i ovo sto kazu da je Mali najavio, ujedno i odgovor". I tom neobavezujucom izjavom si resio pitanje saobracaja u svojoj argumentaciji. Metro nije odgovor za vlasnike luksuznih stanova, oni koriste svoje automobile i to ti odlicno znas. Nisi glup i naivan, a uzimas neobavezujuce izjave i ideje, kao sto je ova o metrou, kao ozbiljan argument u raspravi. Zasto gradski celnici i republicka vlast prvo ne naprave Metro? Valjda ozbiljni ljudi kucu planiraju od temelja? Kako to nisi do sada istakao kao normalan preduslov za gradnju?

Tvojom analogijom: metro je za ostatak jadnika( nas gradjana Srbije) koji nece smeti da koriste ulice da bi milioneri iz BnV mogli opusteno da se kurce u limuzinama. Ovo smrdljivo naselje nije za Srbe, nema tih milionera ovde. Ovo je za strance. Ponavljam, tvojom analogijom, ti mislis da smo mi Srbi i gradjani Srbije bednici koje treba strpati ispod zemlje. Zasto ti RioBl mrzis Srbiju i nas Srbe?
 
Пантограф":1khbm6x6 je napisao(la):
Протеклих дана, гледајући јавно уништавање личности Саше Јанковића стекао сам утисак да је Србија постала фашистичко друштво, чиме сам се ипак огрешио о Мусолинија, јер је управо он задао ударац остацима феудализма у једном делу своје земље (на Сицилији) - данашња Србија, са друге стране, стварањем ага и бегова кроз аранжмане које је одлично побројао Зума (Авала филм, Савски амфитеатар, ПКБ) фактички клизи у средњовековље.
Ми смо га, благо речено, најебали. Ондашњим речником казано - нека нам Бог помогне.

Bravo! To je ustvari tema svih tema, a ne kvazi intelektualne analize koje neka zaludna deca agresivno žele da predstave kao primarne. Kao, " 'ajde nemojmo da pričamo o politici, nego o stručnim temama". Takvo infatilno prenemaganje velike čike karakterišu kao "prodaje muda za bubrege". A ova prva me baš zaboleše za to da l' će neki arapski prevarant da mi proda maketu sa ulicama sa po jednom ili po dvanaest traka. Imam decu za koju, za sada, nemam uslova da "pošaljem" bilo gde van ove zemlje ili čak Beograda. Imam struku i zanimanje i iskustvo koje je usko vezano za baš ovu temu. Ali džaba mi sve ako me ološ pokrade. A hoće da nam uzmu sve, čak i ono što im ne treba, kao pravi banditi, ne razmišljajući da i sutra treba od nekog nešto da pokradu. E zato, protiv toga ne može se braniti "intelektualnim" analizama i večerima poezije, već direktnim iznošenjem činjenica i stoičkom odbranom stavova. A ako ustreba, i fizičkom silom. Zato, infatilni dušebrižnici, vi "ne pripadam nijednoj političkoj opciji, ali..." skinite mi se sa onoga što nisu bubrezi!
 
Miloš je ponovio slike, a evo i teksta iz njegove poruke (link viewtopic.php?p=317518#p317518). Da bi pravljenje zgrada uopšte imalo smisla, ovo je (delimični) spisak infrastrukture koju mi sada moramo veoma brzo da napravimo (da bi oni mogli da ispoštuju rokove, inače smo mi krivi za njihovo probijanje), i naravno, platimo.

---------------------------

Vodovod:
- изградња водовода прве зоне ∅700 mm-∅500 mm од постојећег водовода ∅700 mm на Дорћолу до постојећег водовода ∅400 mm у улици Вука Караџића, којим би се формирао примарни прстен транзитних довода воде прве висинске зоне града Београда; и
- изградња дистрибутивне водоводне мреже

kanalizacija:
- изградња ППОВ "Велико село";
- изградња главног колектора - ''интерцептора'' од КЦС "Ушће-Нова" до "ППОВ Велико село";
- реконструкција КЦС "Мостар" која нема капацитета да прими употребљене воде са дела планског подручја;
- изградња фекалног колектора КЦС "Мостар – Хитна помоћ"; и
- изградња колектора тунела о д " Хитне помоћи" д о У лице В енизелосове и повезивање на главни колектор - 'интерцептор''.

struja:
- две ТС 110/10 kV, капацитета 2х40МVA (ТС 110/10 kV "Савски амфитеатар" и ТС 110/10 kV "Београд на води");
- напојних електроенергетских водова за потребе планираних ТС 110/10 kV;
- трасе за електроенергетске водове 35 kV од границе Плана са Карађорђевом улицом, преко Савског моста, до новобеоградске стране; и
- потребног броја ТС 10/0,4kV, капацитета 1000 kVA, са електроенергетском мрежом 10, 1kV и јавног осветљења

telekomunikacije:
За будуће стамбене објекте планира се реализација FTTB (Fiber To the Building) технологијом монтаже IP (Internet Protocol) приступних чворова или GPON (Gigabit Passive Optical Network) технологијом у топологији FTTH (Fiber To the Home) који се са центрaлном концентрацијом повезују оптичким кабловима. За пословне објекте планира се реализација FTTB (Fiber To the Building) решења полагањем приводног оптичког кабла до предметних објеката и монтажом одговарајуће ТК опреме у њима. Планираним објектима обезбедити приступ путем ТК канализације потребним бројем PVC (PEHD) цеви Ø 110 mm.

Toplovod:
За потпуну снабдевеност топлотном енергијом, неопходно је извршити термичко проширење ТО "Дунав" и делимичну реконструкцију топлотних капацитета ТО "Нови Београд". У складу с т им, планска решења развоја топловодне мреже и објеката су:
- реконструкција магистралног топловода М6 пречника 609,6/12,5 mm и то:
- од ТО Нови Београд до Газеле 813mm;
- мостом "Газела" и даље Савском улицом до препумпне станице 762mm; и
- даље Савском до раскрснице са улицом Вишеградска 711mm, а према условима ЈКП "Београдске електране"; и
- изградња топловодних примара унутар планског подручја са повезивањем на постојећу мрежу топлификационих система ТО"Нови Београд" и ТО"Дунав

Pa gasovod:
- челичног дистрибутивног гасовода притиска р=6÷12bar коридором: топлана "Дунав"- топлана "Нови Београд" (преко новог моста на Ади Циганлији);
- челичног дистрибутивног гасовода притиска р=6÷12bar коридором: главна мерно-регулациона станица "Крњача"- топлана "Дунав", ради сигурности напајања;
- разводног гасовода притиска р= 6÷12 (30bara), коридором: главна регулациона станица "Бежанија" - топлана "Нови Београд"; и
- челичног дистрибутивног гасоводног прстена притиска р=6÷12bar и прикључење свих потрошача на природни гас.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=985444

Srbija | ponedeljak 27.04.2015. | 13:01
"O BG na vodi nismo saznali ništa"
Izvor: Beta

Beograd -- Podaci objavljeni na potpisivanju ugovora za Beograd na vodi nisu otkrili "praktično ništa" o samom poslu, ocenila je organizacija Transparentnost Srbija.

Transparentnost Srbija postavlja pitanje da li bi ekonomska korist od izgradnje projekta mogla da bude veća da je postojala konkurencija i transparentan postupak.

Transparentnost je na svojoj Fejsbuk stranici objavila da jučerašnja konferencija za štampu povodom potpisivanja ugovora za "Beograd na vodi" nije donela obelodanjivanje ugovora, ali jeste neke "potpuno neočekivane informacije".

"Ono što smo mogli da čujemo ili pročitamo značajno se razlikuje od onoga što smo slušali u prethodnih 18 meseci - umesto četiri godine, kako je u martu najavio premijer (Aleksandar Vučić), odnosno 10 godina, što je najavljivao gradonačelnik (Siniša Mali), rok za izgradnju je 30 godina", navodi Transparentnost.

Ta organizacija ističe da ako se korist od ulaganja za državu ogleda u mogućnosti zarade od iznajmljivanja i prodaje stambenog i poslovnog prostora, nije svejedno da li će profit od neke zgrade početi da se ostvaruje 2020. ili tek 2040
.

Transparentnost podseća na najavu gradonačelnika Siniše Malog "da će ugovor biti dostupan javnosti", pošto ga odobri Komisija za zaštitu konkurencije uz ocenu da je nejasno zbog čega bi odluka državne Komisije na bilo koji način imala uticaja na javnost ili tajnost ugovora, budući da ga ta Komisija ne može menjati.

"Iz onoga što je u nedelju predstavljeno, deluje da je 'tuđeg novca' 150 miliona evra, a ne 3,5 milijarde evra. A da li je 'tuđeg novca' moglo da bude više, nećemo saznati jer nije bilo konkurencije", navodi Transparentnost.

Ta organizacija navodi da zabrinutost izaziva to što je ovaj projekat od ogromnog političkog interesa za vlast i postavlja se pitanje da li se poklapaju ekonomski interes države i politički interesi vladajuće partije.

"Zbog toga postoji razlog za brigu kakvi će biti kontrolni mehanizmi prilikom sprovodjenja ugovora", navodi Transparentnost. Po oceni te organizacije, lažna je dilema da li treba ostaviti postojeće ruglo u Savskom amfitetaru ili graditi Beograd na vodi.

"Besmisleno je pitanje da li je neko za postojeće stanje. Ovo je pitanje poštovanja propisa i pitanje - ako postoji ekonomska korist od izgradnje Beograda na vodi, da li je ona mogla da bude veća da smo imali konkurenciju i transparentan postupak", navodi Transparentnost.
 
Vrh