Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Alabar: Nije lako raditi u Srbiji

IZVOR: B92

Dubai -- Prvi čovek "Igl hilsa" i investitor projekta "Beograd na vodi" Mohamed Alabar rekao je da "nije lako poslovati u Srbiji", ali da je spreman da rizikuje.


"Da li je lako raditi u Beogradu? Ne. Čim odete sa svog terena, gde možete da pozovete lokalne vlasti da vam pomognu, naravno da niste na sigurnom i da je teže. Ako nećete to da radite, nemojte. Ali, ako hoćete, onda morate malo i da istrpite. Ko to ne želi, neka sedi u kafiću i ispija čaj, ja volim da učim, preuzimam rizike i stvaram", rekao je Alabar.

U intervjuu za list "Arabijan biznis", Alabar je govorio i o svojoj poziciji u Emaru i o tome kako njegovi projekti sa strane ne bi trebalo da predstavljaju problem za matičnu firmu.

"Ako me pitate specifično za neke projekte, kao što je Beograd na vodi, koji radi Igl hils, onda kategorički tvrdim da apsolutno nema nikakvog sukoba interesa sa Emarom", rekao je on.

Alabar je rekao i da za kompaniju Emar Srbija nije interesantno tržište.

"Upravni odbor kompanije je pre nekog vremena odlučio da tržišta kao što je srpsko nisu nešto u čemu žele da učestvuju. Apsolutno poštujem tu odluku, ali to ne znači da ja ne mogu da pružam svoje usluge drugima koji žele da razvijaju ta tržišta, naročito ako moja zemlja ima poseban interes u tome. Smatram da je moja patriotska dužnost da doprinesem uspehu projekata na tako visokom nivou", rekao je Alabar.

Pročitajte još: Alabar menja firmu zbog Beograda na vodi?

U intervjuu se navodi da njegova kompanija "Igl hils" vodi "impresivan" projekat "Beograd na vodi", koji podrazumeva izgradnju "Kule Beograd" visoke 200 metara i "Tržnog centra Beograd" površine 140.000 kvadratnih metara. Takođe, navodi se da je planirano osam hotela, 6.000 stambenih jedinica i promenada duga 1,8 kilometara.




Ne bih ovo inače postovao, iako je simptomatično da Emar nije bio zainteresovan za Beograd na vodi (mada nam je ranije govoreno da jeste - što je već manipulacija i banditizam svoje vrste), ali me je broj stanova koji treba da se grade zaintrigirao.
Brojka od 6.000 stanova nije bog zna šta. Kvadratura šoping mola je već smanjena - da li su, zapravo, razmere projekta Beograd na vodi znatno manje od onoga što se govori po našim medijima?

EDIT: Proguglao sam i vidim da je broj od 6.000 stanova bio aktuelan i ranije (pri čemu je 60% korisenih površina u BnV namenjeno - stanovima). Promakao mi je taj podatak, koji već po sebi dovoljno govori o pretencioznosti da se takvom jednom poslu pripiše "nacionalni interes".
 
"Prema njegovim rečima, ono što je urbanističkim planovima čuvano više od pola veka mora ostati javni prostor (njujorški Central-park Beograda), namenjen za izgradnju objekata javne namene, bez stanovanja i bez automobila, što ujedno znači da je pristupačan svim stanovnicima Beograda i njihovim gostima, što je i jedini i osnovni smisao davnašnje težnje o silasku na reke."
http://aas.org.rs/gostovanje-arh-d-baki ... oko-rts-1/

Потписујем речи господина Бакића изречене у емисији: "Око".



Уз сво поштовање према креативном генију људског бића, најлепши могући фронт Београда за мене је зелени фронт.

На опаску бирократе да за то новца нема, подсетићу на ову чињеницу..

" Majkl Hadson za Novosti: Iz Srbije izneta 51 milijarda dolara
Majkl Hadson, urednik iz Vašingtona, o ofšor skandalima u našoj zemlji posle 2000. godine. Srbija u samom svetskom vrhu po ilegalnim tokovima kapitala. U stotinama privatizacija strani kupac učestvovao samo formalno. Imovina preduzeća preuzimana, a radnici terani na ulicu "
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... rda-dolara

Ако овоме додамо новце изнете из земље пре 2000. године, доћићемо до тога да би се од укупне суме која би била враћена у земљу, свакако нашла која парица и за уређење СА као парка, чије решење би било пронађено на озбиљном међународном конкурсу..


Пошто се очекује да ће се у будућности град још ширити и изграђивати, не видим погоднији простор за београдски Сентрал парк од СА, нарочито због чињенице да је практично у потпуности у државном власништву, а сврха државе јесте да се брине о интересу грађана.
 
Вожд":29o29drt je napisao(la):
Пошто се очекује да ће се у будућности град још ширити и изграђивати, не видим погоднији простор за београдски Сентрал парк од СА, нарочито због чињенице да је практично у потпуности у државном власништву, а сврха државе јесте да се брине о интересу грађана.

Па управо то бесомучно ширење града по припиздинама и брдима док су му централни делови прекривени складиштима и јесте урбицид прве класе који вуче корене још из доба "златног урбанизма" СФРЈ епохе.

Не постоји урбанистичка оправданост за парк толике површине у Савском амфитеатру. Разлози:

1. Око његове површине не постоји урбано ткиво високе густине насељености које оправдава социлајну и урбану потребу за тако нечим.
2. Географски центар Београда је прекривен изузетно великим парковским површинама бедне посећености. Имамо хектаре парковских површина које не служе својим грађанима.
3. Једини корисници које би тај хипотетички парк привукао јесу посетиоци Калемегдана. Ма шта да се напуцаним конкурсима смисли, Калемегдан нема алтернативу. Чак шта више, ни сам Калемегдан није равномерно посећен. Доњи град је за разлику од Горњег - пуст иако је "до реке" и има уређено шеталиште поред саме воде.

Дакле, уместо да се град шири по Борчама 3, Вождовачким ливадама и Новобеоградским степама и тиме изискује скупу подужну инфраструктуру, веће оптерећење јавног превоза и условљеноповећано коришћење аутомобила, треба да високоурбанизује своје централне делове, Амфитеатар, Луку Београд, Славију, Кумодрашку, Душановац, па касније простор око Северног булевара ако за то буде потребе.

Што је најлуђе, овде се шири нека паника око скупе инфраструктуре потребне за високу урбанизацију Амфитеатра и о неким аутомобилским гужвама а заправо је далеко далеко скупље ширити инфраструктуру по периферији.

Бесомучно ширење града је оно што индукује повећано коришћење аутомобила. Па људи, кад неко живи у Борчи 3, пре ће да долази у град колима, него било каквим јавним превозом. Са друге стране, иста та особа када би живела на Карабурми, постоје много веће вероватноће да би ипак користила - јавни превоз.

Да, наравно да би изградња пословних солитера у Амфитеатру повећала саобраћајне гужве и број аутомобила у центру, али разлози за то нису у самој урбанизацији Амфитеатра, него чињеници да ти људи који би радили у тим зградама, живе - иза седам гора, иза седам мора, на неким пилећим брдима, Борчама 3, Вишњицама и Кумодражима 5 ...

Имајмо на уму и да наше владе и власти очито нису способне да успоре пражњење Србије и миграција ка Београду, а да су још мање способне да зауставе миграције из земље. Србија се празни и чак ни урбанизација централних делова има упитну оправданост. И поред свега тога, уместо да се град мало сабије на економски одржив ниво, он се и даље шири (што је најпоразније, плански) по Борчама 3.
 
@Stf

U ovom trenutku, gradnja velikih razmera na prostoru SA isisaće iz budžeta (gradskog ili republičkog) sigurno više od milijardu evra za izgradnju neprioritetne infrastrukture. U Srbiji su, trenutno, smanjene plate i penzije jer država, kako kažu, nema para. Srbija i Beograd imaju bednu prioritetnu infrastrukturu. U Beogradu za sada ima gde da se zida, i mimo Borče 3 i Plavih horizonata. Potpuno je različita klijentela za stanove u Borči 3 i u Beogradu na vodi. Stanova u BnV je samo 6.000.

Ako iz ove jednačine izvučeš zaključak da je ispravan tajming za aktiviranje Savskog amfiteatra kao građevinskog placa - onda ništa.
 
Стф, слажем се са тобом да су у овом тренутку зелене површине неискоришћене довољно, за то је по по мени више узрока - недовољна атрактивност и недостатак културно- забавних садржаја самих зелених површина са једне и менталитет, лоше навике, недостатак брзог и ефикасног јавног превоза и низак животни стандард становништва са друге стране, али не треба тако и у будућности да остане.

Чињеница је да велики број становника Београда свих животних доби слободно време проводи на неквалитетан начин, односно баца га и то се мора променити.

Стога ја нисам ни рекао да то треба да буде шума, немам ништа против тога да у њему, у средишту тог зеленог раја, буде комплекс налик оном Калатравином у Валенсији, или да замислимо пример да пар средњих година у неки уторак увече седне на метро на ето рецимо Вождовцу, за 15 минута буде у СА, где одгледа представу на београдској летњој сцени, вечера у фином ресторану, прошета лепим парком и врати се метроом на Вождовац. Да у четвртак оде у оперу на Ушћу итд..

Данас је то наравно немогуће, али зашто онемогућити да то буде реалност у будућности?
 
Stf,
Kasno je za pravljenje kompaktnog grada. Beograd je već rasprostrt svuda unaokolo, i ti okolni prostori će nastaviti da se popunjavaju i dalje šire. Time što ćeš SA popuniti kulama neće se bitno smanjiti intenzitet saobraćaja u ostatku grada, a još manje će sprečiti njegovo dalje širenje. SA je po površini isuviše mali u odnosu na ceo grad, da bi imao takav efekat pukim koncentrisanjem malog procenta njegovog ukupnog stanovništva, ma šta u njega stavio. Ali ćeš zato bespotrebno napraviti lokalni saobračajni haos u centru grada, jer se veliki obim novog saobraćaja (veliki u odnosu na male kapacitete okolnih ulica) dovodi na mesto kome to najmanje treba. Takođe ćemo izgubiti jedini prostor gde mogu doći centralne lokacije kulture, rekreacije, kao i druge javne infrastrukturne potrebe, poput elitnog centralnog parka, trga sa puno slobodnog prostora, mosta ili sličnih objekata. Gubimo ono što će ovako velikom gradu svakako biti neophodno, a što još jedino ovde može biti, zbog u dugoročnom smislu i na nivou celog grada beznačajnog povoljnog efekta koncentrisanja stanovnika i još malo ionako svuda prisutnih komercijalnih objekata, istovremeno nepotrebno stvarajući niz saobraćajnih problema u središnjoj zoni. Jednostavno se ne isplati.
 
stf":37gzaj2k je napisao(la):
Вожд":37gzaj2k je napisao(la):
Пошто се очекује да ће се у будућности град још ширити и изграђивати, не видим погоднији простор за београдски Сентрал парк од СА, нарочито због чињенице да је практично у потпуности у државном власништву, а сврха државе јесте да се брине о интересу грађана.

Па управо то бесомучно ширење града по припиздинама и брдима док су му централни делови прекривени складиштима и јесте урбицид прве класе који вуче корене још из доба "златног урбанизма" СФРЈ епохе.

Не постоји урбанистичка оправданост за парк толике површине у Савском амфитеатру. Разлози:

1. Око његове површине не постоји урбано ткиво високе густине насељености које оправдава социлајну и урбану потребу за тако нечим.
2. Географски центар Београда је прекривен изузетно великим парковским површинама бедне посећености. Имамо хектаре парковских површина које не служе својим грађанима.
3. Једини корисници које би тај хипотетички парк привукао јесу посетиоци Калемегдана. Ма шта да се напуцаним конкурсима смисли, Калемегдан нема алтернативу. Чак шта више, ни сам Калемегдан није равномерно посећен. Доњи град је за разлику од Горњег - пуст иако је "до реке" и има уређено шеталиште поред саме воде.

Дакле, уместо да се град шири по Борчама 3, Вождовачким ливадама и Новобеоградским степама и тиме изискује скупу подужну инфраструктуру, веће оптерећење јавног превоза и условљеноповећано коришћење аутомобила, треба да високоурбанизује своје централне делове, Амфитеатар, Луку Београд, Славију, Кумодрашку, Душановац, па касније простор око Северног булевара ако за то буде потребе.

Што је најлуђе, овде се шири нека паника око скупе инфраструктуре потребне за високу урбанизацију Амфитеатра и о неким аутомобилским гужвама а заправо је далеко далеко скупље ширити инфраструктуру по периферији.

Бесомучно ширење града је оно што индукује повећано коришћење аутомобила. Па људи, кад неко живи у Борчи 3, пре ће да долази у град колима, него било каквим јавним превозом. Са друге стране, иста та особа када би живела на Карабурми, постоје много веће вероватноће да би ипак користила - јавни превоз.

Да, наравно да би изградња пословних солитера у Амфитеатру повећала саобраћајне гужве и број аутомобила у центру, али разлози за то нису у самој урбанизацији Амфитеатра, него чињеници да ти људи који би радили у тим зградама, живе - иза седам гора, иза седам мора, на неким пилећим брдима, Борчама 3, Вишњицама и Кумодражима 5 ...

Имајмо на уму и да наше владе и власти очито нису способне да успоре пражњење Србије и миграција ка Београду, а да су још мање способне да зауставе миграције из земље. Србија се празни и чак ни урбанизација централних делова има упитну оправданост. И поред свега тога, уместо да се град мало сабије на економски одржив ниво, он се и даље шири (што је најпоразније, плански) по Борчама 3.

Ako uzmemo da je stambeni deo prirodnije imati blize centru, zbog manjeg opterecenja infrastrukture automobilima iz prigradskih naselja i naselja sireg centra (na neki nacin to je i smisao grada kao takvog), da li onda ima potrebe graditi novi poslovni prostor.
Ukoliko sam dobro ispratio ovo sto si rekao, znaci li to da, ako imamo u centru dovoljno praznog poslovnog prostora, ne bismo trebali novi graditi dok maksimalno prethodni ne iskoristimo?

Svesni smo da se svaki milimetar novog beograda popunjava zgradama, a sa druge strane imamo stare zgrade koje propadaju po centru, a cak i na nbg-u
 
Пантограф":3cv5xcyi je napisao(la):
Ne bih ovo inače postovao, iako je simptomatično da Emar nije bio zainteresovan za Beograd na vodi (mada nam je ranije govoreno da jeste - što je već manipulacija i banditizam svoje vrste), ali me je broj stanova koji treba da se grade zaintrigirao.

Najlepši deo je da su u početku dve najviše spominjane prednosti pronađenog investitora bile veliko iskustvo (izgradio je Burdž Kalifu), i to da ima para (niz skupih objekata koje je napravio, sa prećutnom sugestijom da su 3 milijarde za takvu firmu sitnica). Sad se ispostavilo da se sve to odnosi na Emaar Properties koji sa nama niti ima veze niti želi da ima veze, čak ni preko "ćerka firme". A još manje preko sasvim nepovezane firme, Egl Hils. Ustvari, za Alabara je ovo jedan od nekoliko sasvim privatnih projekata koje rade novoosnovane firme koje tek sada traže i primaju ljude koji će u njima raditi. Koje ustvari i bukvalno ne smeju da imaju nikakve veze sa Emaarom jer je to postalo problem za njihove akcionare. Toliko o iskustvu i tradiciji. Obe ove karakteristke su u meri u kojoj u novoj firmi uopšte mogu postojati, isključivo iz oblasti rukovođenja projektima, i ograničene su na ličnost samog Alabara, koji te svoje sposobnosti deli na N istovremenih projekata. Ko će sve u njegovim firmama raditi i kako će oni to voditi tek treba da se vidi. Tako da tu sigurnosti koju pruža tradicija i dugotrajno poslovanje neke firme nažalost nema.

Što se tiče tobožnje prednosti rada sa firmom koja već ima ogroman sopstveni kapital spreman za ulaganje, i to je nekako isparilo i nestalo. Igl Hils u pismu Blumbergu kaže da će BNV finansirati kombinacijom kredita i uzimanja novca od drugih investitora (ako sam ja dobro preveo izraz "combination of equity and debt financing")... A mi već trošimo naš novac. Šta ako se neko tamo pobuni, a već su počeli da se bune, recimo baš zbog projekta u Egiptu i Beogradu, pa Alabar bude morao da bira između par vrlo neprijatnih mogućnosti? Ili se ispostavi da je Beograd među onima koji za razliku od Igl Hilsa stvarno IMAJU para veoma nepopularan, pa ne žele da ulažu u Alabarov projekat BNV? Gde će to onda nas ostaviti u finansijskom smislu?
 
Oglas na jednoj turistickoj agenciji
111527101015322424077225.jpg
 
stf":3r0en4v9 je napisao(la):
Па управо то бесомучно ширење града по припиздинама и брдима док су му централни делови прекривени складиштима и јесте урбицид прве класе који вуче корене још из доба "златног урбанизма" СФРЈ епохе.

Stf,...potpuno se slazem!
 
Пантограф":1fobaq6i je napisao(la):
@Stf
U ovom trenutku, gradnja velikih razmera na prostoru SA isisaće iz budžeta (gradskog ili republičkog) sigurno više od milijardu evra za izgradnju neprioritetne infrastrukture.
Потпуно се слажем да је неприоритетна. Београду фали основна друмска и шинска инфраструктура а будући да имамо мало новца, јасно је да се никада нећемо извући из зачараног круга улагања у санациону инфраструктуру уместо развојне. Моје је мишљење да једном то морамо пресећи, и прескочити степеник иначе ћемо за вјек и вјеков каскати. Не кажем да то треба урадити баш у случају Београда на води, него је то нека генерална идеја.

Пантограф":1fobaq6i je napisao(la):
Potpuno je različita klijentela za stanove u Borči 3 i u Beogradu na vodi. Stanova u BnV je samo 6.000.
Јесте различита, али не гледаш ствари линеарно. Клијентела Београда на води живи у становима код Арене, клијентела станова код арене живи на Булбудеру, клијентела Булбудера живи на Карабурни, клијентела Карабурме живи у Борчи 3. Дакле, нама је услед неурбанизације најатрактивнијих градских локација она најбогатија класа на "погрешној" локацији, средња такође, нижа такође. Град је за један прстен шири него што треба. Не хватај ме за банализован одговор, ово сам овако објаснио само поенте ради.

Пантограф":1fobaq6i je napisao(la):
Ako iz ove jednačine izvučeš zaključak da je ispravan tajming za aktiviranje Savskog amfiteatra kao građevinskog placa - onda ništa.
Тајминг за урбанизацију Амфитеатра и Луке Београд је био пре 20 година, већ данас опако каснимо. Интервентно треба плански зауставити бесомучно ширење града. Широк град је економски неодржив макар имали регионални метро, као што немамо.

Вожд":1fobaq6i je napisao(la):
Стф, слажем се са тобом да су у овом тренутку зелене површине неискоришћене довољно, за то је по по мени више узрока - недовољна атрактивност и недостатак културно- забавних садржаја

Број и површина парковских простора се планира у складу са другим урбанистичким параметрима. Паркови у централним зонама града немају туристичку поенту већ рекреативну и еколошку за локално становништво. Зато се величина парковских површина планира у складу са бројем околних корисника. Парк у Амфитеатру не треба да буде место где ће долазити Новобеограђани, Карабурци, Видиковчани, већ сви ти људи треба да имају паркове у тим насељима. Ако ја због парка из Гроцке треба да дођем до града, да извинеш, ј***ш такав урбанизам.

Zuma":1fobaq6i je napisao(la):
Stf,
Kasno je za pravljenje kompaktnog grada. Beograd je već rasprostrt svuda unaokolo, i ti okolni prostori će nastaviti da se popunjavaju i dalje šire.
Касно можда јесте, прекасно сигурно није. Управо хитним урбанизацијама централних површина Београда ће се зауставити бесомучно ширење града јер ће се и тржиште некретнина променити и ускладити са реалнијим ценама и односом квалитета. Или опет, линеарно упроштено ... Србија се сваке године празни за 30 000 до 35 000 људи. Београд на води је град за 17 000 људи. На основу којих рачуница се гради један такав град? Ако изумиремо, чему урбанизација? То питање је постављено и оправдано је. У те хипотетичке станове неће се уселити сиротињска Србија, већ буржујски Београђани. У њихове станове ће дођи неки лакши буржуји, а у њихове неки још лакши, у њихове, средња класа и тако линеарно.
 
Mišljenja
14. apr 2015.
Medijska promocija Beograda na vodi: Servilnost i propaganda umesto pitanja
Piše: Zoran B. Nikolić
Izvor: Cenzolovka
http://www.cenzolovka.rs/misljenja/medi ... o-pitanja/ (ceo tekst)

deo teksta:
"ŠTA NISMO SAZNALI
Najvažnija pitanja, koja su elektronski mediji i jedan deo štampanih medija uspešno sakrili pod tepih, a uglavnom nije uspela da ih artikuliše ni opozicija u Skupštini, jesu:

1. Nije li lex specialis neustavan, a način na koji su navrat-nanos izmenjeni gradski planski dokumenti nezakonit i nelegitiman?

2. Treba li sprovesti projekat koji će potpuno izmeniti identitet grada, a da o tome nije bilo ozbiljne javne rasprave niti izjašnjavanja građana?

3. Šta je sve potrebno uraditi da bi se Beograd na vodi infrastrukturno opremio i da li je sve to uopšte moguće realizovati, u kom roku i po kojoj ceni?

4. Koliki su posredni troškovi ovog projekta (izmeštanje autobuske i železničke stanice, izgradnja dodatnih mostova na Savi i Dunavu…) i odakle će se to finansirati?

5. Postoje li planovi projekta, na osnovu kojih bi se on mogao ozbiljno proceniti? Da li su potpisani ma kakvi ugovori ili predugovori sa investitorom i na šta se obavezala jedna, a na šta druga strana? Da li će investitor dati neke garancije za slučaj odustajanja od posla? Da li je ugovorena obaveza angažovanja domaćih građevinaca? Ukratko, da li je nešto potpisano i šta je to?

6. Postoji li ozbiljno ekonomsko opravdanje za izgradnju ovolikog stambenog i poslovnog prostora u centru Beograda? Ko je zainteresovan za kupovinu tog prostora, s obzirom na to da su stotine hiljada kvadratnih metara postojećih nekretnina neiskorišćene? Postoji li neka ozbiljna studija o tome?

7. Da li gigantska kula koja bi trebalo da bude izgrađena praktično u reci Savi ugrožava međunarodni plovni put, kao što tvrde neki protivnici projekta?"
-----
8.zašto je naknada za gradjevinsko zemljište u februaru 2015g smanjena 3 puta?
 
Fantastične montaže g-dje Ana Djordjevic-Petrovic
FCB stranica:СРПСКИ АРХИТЕКТИ / SERBIAN ARCHITECTS
Pogled s Ušća
111337701020503917347333.jpg

Pogled s reke
100040201020503917651341.jpg

S Kališa
106534681020503917935348.jpg

111462431020503917879346.jpg

Sa Svetosavskog platoa
111385201020503917883347.jpg

Sa tramvajskog mosta
111501801020503917475336.jpg
 
stf":3exnzo0t je napisao(la):
Касно можда јесте, прекасно сигурно није. Управо хитним урбанизацијама централних површина Београда ће се зауставити бесомучно ширење града јер ће се и тржиште некретнина променити и ускладити са реалнијим ценама и односом квалитета. Или опет, линеарно упроштено ... Србија се сваке године празни за 30 000 до 35 000 људи. Београд на води је град за 17 000 људи. На основу којих рачуница се гради један такав град? Ако изумиремо, чему урбанизација? То питање је постављено и оправдано је. У те хипотетичке станове неће се уселити сиротињска Србија, већ буржујски Београђани. У њихове станове ће дођи неки лакши буржуји, а у њихове неки још лакши, у њихове, средња класа и тако линеарно.

Znam, ali je 17.000 ljudi premalo (1%) u odnosu na 1.659.440 stalnih stanovnika Beograda (popis 2011). Bio pun ili prazan oslobođeni deo SA ne može uticati na ukupnu raspodelu putovanja u Beogradu bitno više od ovog procenta. A realno će uticati bitno manje jer niko kao alternativu BNV projektu ne predlaže da se SA koristi za bilo šta što nije važno ili popularno. Menja se samo vrsta saobraćaja. I dalje možemo ostatak Beograda usmeravati u pravcu koji ti želiš da vidiš ako se ispostavi da je to i danas realno ostvarljivo, ekonomično i poželjno. Međutim, ako se to isto uradi i u SA, za malu relativnu dobit gubimo jedinstveni potencijal koji ne postoji bilo gde drugde, niti ćemo ga ikada više videti.

Beogradu, da bi postao moderan grad, treba niz javnih prostora i javnih objekta koje su "centralne", elitne prirode. Dakle ono što ljudi povremeno posećuju iako možda pored svog stana imaju i manje, lokalne verzije istog sadržaja ili usluge. Recimo:

- Mi nemamo apsolutno ni jedan veliki, otvoreni pešački trg gde bi puno ljudi moglo da se skupi. Nešto gde bi masa mogla da uživa u svom broju, da se dugo zadržava i druži, a da istovremeno VIDI grad i da ima osećaj kao je njegovom srcu, na mestu koje ga vizuelno i po značaju dobro predstavlja. Kakav je to uopšte grad koji nema ni jedan pošten i veliki trg?

- Pa je onda sasvim jasno da Beograd mora sići na reke, tj da LJUDI moraju početi koristiti obale i TU nalaziti mnoštvo sadržaja koje žele da vide ili osete. Što znači da nam treba široki obalski pešačko-biciklističko-rekreativno-ekološki koridor od Ušća do Ade Ciganlije. Gde to drugde može da se provuče ako ne ovde? A to BNV ne obezbeđuje.

- Pa onda, gde još možemo početi provlačiti tanke i dugačke, povezane zelene pojaseve koje se danas svuda zahtevaju? Pa i u našoj, usvojenoj strategiji razvoja zelenila rađenoj po Evropskom uzoru? Shvatate li da već godinama proleće u Beogradu skoro i da ne postoji kao posebno godišnje doba? Šta će biti za 10 i 20 godina? Odnos prema zelenilu se mora RADIKALNO promeniti. Pitanja tipa "čemu to služi", ili "niko to ne koristi" su smešna i kratkovida.

- Nemamo ni reprezentativni centralni park na mestu koji mnoštvo ljudi inače posećuje, dakle u centru, blizu tačaka okupljanja. To je nešto sasvim različito od lokalnih parkova, jer nudi sadržaje koji su isuviše skupi da bi mogli biti ponavljani po celom gradu.

- Pa nam treba apsolutno reprezentativno, najbolje moguće mesto za neku vrstu glavnog kulturnog centra Beograda i Srbije. Nešto kao centar Žorž Pompidu u razmerama koje mi možemo sebi priuštiti. Ja bih rekao da smo do sada već platili ogromnu cenu očajnom nivou opšte kulture, nauke i obrazovanja. U kapitalizmu ne možemo više očekivati visoki nivo opšteg, besplatnog i obaveznog obrazovanja. Takvi centri upravo i služe da se bar u nekoj centralnoj lokaciji narodu ponudila njima zanimljiva i pristupačna verzja opšte obrazovnih sadržaja, kulture, nauke, nacionalne istorije i kvalitetne zabave. Samo bi jedan takav centar U SAMOM SREDIŠTU GRADA bio vredan promene karaktera čitavog ovog prostora.

- Pa zatim negde treba smestiti niz muzeja koji su danas po memljivim podrumima. Operu takođe.

- Treba nam i odgovarajuće mesto za bar jedan nov i moderan 3D surround bioskop tamo gde ionako ima puno ljudi da bi oni sa svojim relativno skupim kartama mogli biti profitabilni. I to nije jedina atrakcija koju nemamo, a čiji poslovni model zahteva veliki broj ljudi na jednom, dovoljno pristupačnom mestu, atrakcije na koje ljudi svraćaju usput i kad su opušteni, ali ne žele da negde posebno putuju samo zbog njih. Ukratko, jedna po obimu umerena ali ipak high tech, visoko urbana verzija savremenog vašara.

- Ovo je jedino mesto gde možemo nastaviti Terazijsku terasu i otvoriti je prema reci. Za to treba rezervisati mesto i vizure koje projekat BNV ne predviđa.

- Bila bi poželjna i neka vodena površina, veća fontana ili manje jezerce, jer za neke potrebe brzi tok reke pun nanosa i prljavštine nije upotrebljiv.

- Zatim, šta je još jednim mostom na Savi, gde njega staviti i šta sa njegovim pristupnim putevima? Ni za to nema mesta u projektu BNV. Šta je sa metroom? Gradskom železnicom? Proširenjem Savske ulice?

Ovakvo nabrajanje bi se moglo nastaviti još zaista dugo. Beogradu fali toliko mnogo toga da bi se jednom najzad otrgao od nasleđa Turske kasabe. Postoji skoro neograničen niz stvari koje bi on apsolutno morao imati, za koje će jednog dana MORATI da nađe mesta, ili bi bio bitno bolji kada bi ih imao. Ako sada sa jedne strane staviš činjenicu da je ovo jedino preostalo mesto u gradu koje je slobodno, gde bi sve ovo lako moglo da dođe, gde smo usput i vlasnici zemljišta, a sa druge strane prednost pravljenja još malo klasičnih komercijanih zgrada, istih kao hiljade drugih ... šta je važnije? Beznadežni i verovatno u konačnom zbiru štetni projekat koncentrisanja saobraćaja baš u starom centru punom krivudavih ulica, čiji je maksimalni doprinos ionako 1% ? Iako se pristup koji zastupaš lako može nastaviti izvan dragocenog SA ako treba? Ili šansu za sve ovo što sam nabrojao i mnogo toga što nisam?

Ono što ja u čitavoj raspravi o BNV-u ne razumem je kako je uopšte moguće čak i izdaleka porediti ogromne potencijale da Beograd u SA nazad dobije ono što mu je oduvek falilo, što je apsolutno neophodno za buduću konkurentnost i privlačnost, sa prednostima koje proizilaze iz trenutnog dobijanja nešto para postavljanjem modernih zgrada tamo gde više smetaju i zaklanjaju nego što U STAROM GRADU nešto bitno doprinose. Iako bi mogle biti recimo preko puta Save, ili bilo gde drugde, uz veoma malo ili nikakvo smanjivanje vrednosti čitavog naselja. Jer loš saobraćaj u okolini poništava mnoge poslovne i stambene prednosti ove lokacije. Poređenje ukupnih gubitaka i dobitaka za grad, kada se gleda u budućnost i na jedan duži period vremena uopšte ne ostavlja mesta sumnji da je bolje da grad iskoristi poslednju šansu da sebi doda sve ono što mu fali, ili da bar za to ostavi mesto, a da to nije samo još jedan od mnoštva tržnih centara, hotela ili stambenih naselja. Hajde da se bar ovde malo odmorimo od urbanizma u kome je jedino što je važno interes investitora i potreba političara da baš oni, odmah, dok su još na vlasti, izmuzu i poslednju mrvicu vrednosti iz svakog pedlja preostalog kvalitetnog prostora u gradu. Ako već ne mogu da urade ono što je najbolje, neka onda bar nešto ostave i za kasnije.
 
Стф, паркови у центру града управо треба да буду најатрактивнији и за туристе и за локално грађанство, па неће ваљда туриста ићи на Коњарник или у блокове..

Сваки део града треба наравно да буде атрактиван за себе, али зашто ограничити кретање његовим становницима на локал? Зашто не би данас слободно време проводили у свом крају, сутра у центру а прекосутра у не знам, Земуну?

Што се тиче Гроцке, мислим да би она бар у будућности требала бити самостална варош, која ће својим становницима пружати довољно квалитетан живот да не морају за све ићи у Београд, али у коју би и Београђани радо долазили да проведу своје слободно време.

Зар одбацујеш могућност да се у наредних рецимо сто година број становника делова града који окружују СА може повећати..?

Мењаш тезе, управо шири центар Београда вапи за урбанизацијом, ми имамо огромне просторе који су хаос, као у време турске окупације и уместо напокон њих да уредимо, уништићемо практично слободан простор у који се убада шестаром када се жели описати београдски круг некреативним натрпавањем бетона за пословни простор у земљи која нема одрживи развој.
 
Somi303":1m7sm2ho je napisao(la):
111337701020503917347333.jpg

И ротирајући торањ изгледа реалније од овога, размера :violina: .

+1

Ušće, sa antenom, ima 141m, a ovo čudo (ako ga ikad izgrade - što neće) treba da bude visoko 180m.
 
iz ove perspektive mikrofon bi u realnosti bio visok kao ovaj najsiri rendersoliter u njegovoj pozadini, preciznije par milimetara visi, recimo za ovoliko koliko sivi siliter strci iznad luka mosta.
 
Verujem da ga je autorka namerno uvećala, ne zbog toga što ima fetiš big mikrofona, već da bi preplašila građanstvo. Što se mene tiče, s pravom.
 
@ Zuma

Већину тачака које си набројао да Београду требају предвиђа чак и овај никакви БвВ (музеје, рекреативну подужну бици-пешачку стазу, највећи парк у старом делу града, водене површине у истом том парку, репрезентативни трг ... )

Једино ако си мишљења да све то што од јавних простора фали Београду треба бити изгађено све заједно у Амфитеатру. И то искључиво само то. Видиш, ту се опет разилазимо јер та филозофија урбанизма опет представља онај чувени "лењир урбанизам" стриктних одвајања урбаних намена који је у пракси одавно умро у целом свету.

@ Вожд

Не знам да ли постоји туриста који је посетио било који светски град због парка ... паркови имају искључиво локални урбани карактер и сврху. Изузеци су спомен-паркови попут Калемегдана, што Амфитеатар није. Не постоји било какав разлог да било који туриста поред Калемегдана оде у Амфитеатар. А све оно што би евентуално ту могло бити у форми парка већ постоји у Београду - Ада Циганлија. Зашто дуплирати нешто што већ постоји, а притом град одавно планира да и Аду Хују уреди на такав начин. Поред таква два парковска излетишта, Амфитеатар је апсолутно урбано непотребан и представља својеврсно траћење "највреднијег" земљишта.
 
Eh, ljudi ... zašto smo išli u školu .. ne treba pogađati, može se izračunati.

Tačka gledišta je negde blizu Brankovog mosta. Na Internetu se lako može naći da je plovidbeni otvor Starog savskog mosta 90 metara. Pogledom na mapu, možemo videti da je razdaljina od mosta do kule za oko 50% dalja od razdaljine od kamere do mosta. To znači da je prividna visina kule od 180 metara na mestu Starog savskog mosta jednaka 180 * 2/5 = 72 metra. To je za 20% manje od plovidbenog otvora mosta. Dakle, pola visine kule koja je ovde nacrtrana. To su dva visine najvišeg solitera ubačenog desno od nje, što je dalje poprilično visoko u odnosu na čitavu okolinu.

111337701020503917347333.jpg
 
Vrh