Kada smo vec o isplativosti BnV i potrebnoj infrastrukturi, ako se gleda celo podrucje amfiteatra sve to izgleda na dalekom stapu, ali ako se fokusira na nekoliko pogodnih parcela onda je i te kako isplativo.
Mali osvrt na situaciju:
POSTOJECA INFRASTRUKTURA
-
Crvena linija je
teretna pruga Beograd-Pancevo kojom se prevozi nafta za jugopetrolovo skladiste kod Secerane i opasne materije za azotaru u Pancevu. Za ovaj pravac ne postoji alternativa sve dok se ne napravi
most Vinca. Znaci mozemo racunati da ce ta pruga (slab promet, 5-6 vozova dnevno) ostati tu barem jos 10 godina.
-
Narandzasto podrucje je
putnicka zeleznicka stanica Beograd Glavna sa pratecim kolosecima za odrzavanje kompozicija.
Cak i kada se zavrse stanice Prokop i Novi Beograd one nece moci da funkcionisu samostalno bez tehnickih stanica predvidjenih u Zemunu i Kijevu. NBGD bi mogao da funkcionise koristeci postrojenja sadasnje Glavne. Znaci dok se ne naprave tehnicke stanice Zemun i/ili Kijevo Glavna ostaje u upotrebi. Racunajte da narednih 10 godina narandzasta zona ostaje pod sinama.
-
Zuta zona je
teretna stanica. Ona moze lako da se skloni, cak i bez buduceg kargo centrau Batajnici stanice Donji Grad ili Batajnica mogle bi da preuzmu ulogu.
-
Lila su
autobuske stanice i prateci parkinzi, sele se na Novi beograd.
Zakljucak, u narednih 10 godina mogu se urbanizovati 2 zone, jedna severno-istocno od teretne pruge (Savamala+bus stanice) i jedna jugo-zapadno (obala)
VLASNISTVO ZEMLJISTA
U zoni obale, koliko sam razumeo prateci diskusiju na forumu, zemljiste je gradsko i nema pratece infrastrukture (voda, toplovod, kanalizacija itd)
U zoni
Savamale prica je malo komplikovanija, vlasnistvo je isprepletano, ne zna se tacno sta kome pripada. Drzava verovatno ima deo, recimo autobusku stanicu, ukoliko nije gradsko zemljiste. Opstini Savski Venac na papiru pripadaju parking Nis Ekspresa i kafanice u blizini koji zu pod zakupom mada je sve to mutno i labavo. A koliko mi je poznato ostatak objekata u Savamali pripada domacim tajkunima (ako su lagali mene i ja lazem vas
).
Poenta ovog prostora je to sto je infrastrukturno opremljen i spreman za zidanje.
Pre 4-5 godina zapocet je plan gradske vlasti za aktiviranje Savamale (prebacivanje Mikser festivala sa Dunava, izmena urbanistickog plana...) racunajuci na izbacivanje kamiona iz Karadjordjeve u bliskoj buducnosti. Taj plan je u sutini bio dobro smisljen i sproveden, klasicnim receptom aktiviranja propale centralne cetvrti dobija se novi dinamicni kvart i dizu cene nekretnina. Svi zadovoljni, i grad i vlasnici. Paralelno su se iz Arapskih Emirata pojavili kupci za poljoprivredne kombinate u Vojvodini.
Izgleda da je nova vlast
objedinila ove dve price projektom Beograd na Vodi.
Deo prostora koji se lako moze otudjiti od drzave pripasce Arapima (obala) a deo koji vec drzi domaca ekipa bice otvoren za urbanizaciju (Savamala).
URBANIZACIJA
Evo kako ja prognoziram razvoj situacije.
Na juznom obodu Savamale (Lasta, Nis Ekspres) formiraju se gradjevinske parcele koje ce
domaci Tajkuni izgraditi ili mozda jednostavnije prodati Arapima. Neophodna infrastruktura vec postoji, radovi mogu da pocnu Sutra. (broj 1)
Grad ce napraviti nove ulice za pristup tom kraju (sirenje i nastavak Hercegovacke i Hadzi Nikole Zivkovica, kruzni tok za prstup mostu, pocetak kruznog toka oko zgrade Z. st.) i dalje ka juznoj zoni uz obalu sve do gazele pa mozda cak i Sajma.
Arapi ce u severnoj zoni dobiti nekoliko kvalitetnih i infrastrukturno opremljenih parcela (autobuska stanica) za izgradnju
hotela i par solitera (broj 2) a u juznoj zoni napravice samo
trzni centar.
Prilaz trznom centru bice blago ogranicen rampama zbog teretne pruge, ali saobracaj na toj pruzi je ionako slab (a mogu se formirati i nocni konvoji) tako da to nece mnogo smetati.
Zona broj 3 (poslovno-stambena) cekace neka srecnija vremena kada se izmesti pruga i infrastrukturno opremi celo podrucje. Do tada ce sluziti kao
parking za trzni centar.
Sve u svemu bice gradnje, bice Beograda na Vodi, bice para, samo ne tamo gde je nezgodno i skupo vec tamo gde je lako i isplativo.