Koji Beograđani u kojoj većini? Većina među netalentovanim među arhitektama i netalentovanim među političarima jedino. Sam Prokop je izglasan u odsustvu nekih od najjačih članova tadašnje tehnokratije. Uloga železnice u Beogradu je bila tema čitavog sistema sporova na najvišem nivou, pa je do 2012. opet pobeđivao Beogradski i nacionalni interes vezan za opstanak brzog, pouzdanog, masovnog, identitetski jakog, socijalno pravednog, prostorno štedljivog, ekonomičnog, ekološki prihvatljivog i strateškog sistema transporta u centru Beograda. Uz to u interesu investitora u Savskom amfiteatru ukoliko isti to i jeste stvarno.
Za same Beograđane je u većini Prokop postao predmet sprdnje u stilu "ne mogu da ga nađem". Čak i ukoliko bi se nekim čudom i metro provukao kroz isti, i dalje ne bi po logici zasluživao naziv Beograd centar. Sugerisao sam naziv "Beograd Klinički centar".
U SFRJ Beogradu je stepen motorizacije bio znatno niži nego sada, i znatno veća orijentacija na javni prevoz kako gradski, tako i međugradski. Tema prevoza je bila vrlo jaka, toliko da su na referendumu sredstva na daleka-budućnost-metro izglasana da se prenamene za sada-hoću-rešenje širenje tramvaja. Kako su tada železnicu držali patrioti i entuzijasti, nivo usluge i popularnost železnice je bila velika. Tada su i na Saobraćajnom fakultetu železnice bile elitni smer, recimo.
I uopšte čemu uopšte braniti neodbranjivo, ukidanje putničke železničke stanice je i štetočinstvo, i izdaja, i urbanistička katastrofa, i prostorno razvojna katastrofa, i pravom investitoru neisplativo. Podvožnjaci/nadvožnjaci/ kraći tuneli/estakade/pasarele ne bi smeli da budu ni nemogući ni neisplativi u milionskom gradu. Još je Kraljevina napravila 5-6 podvožnjaka ispod pruge ispod nivoa podzemnih voda, jaka mi nauka za 21 vek.
Већина људи коју познајем је желела да се Београд коначно повеже са Савом на квалитетан начин, а не да има крпљење и ширење старог чвора у СА и око старог Београда и то поред изградње новог чвора.
Аха, "неталентовани урбанисти и архитекти", а шта ћемо са неталентованим саобраћајним инжењерима?
Нисам ни спомињао Прокоп, али већ ако је реч о томе, мени логичније решење за нови железнички чвор је главна или јужна железничка и аутобуска станица на Аутокоманди. Наравно уз Вуков споменик, Нови Београд и остале.
Нови чвор јесте " prostorno štedljiv, ekonomičan, ekološki prihvatljiviji" систем транспорта у осносу на стари.
Железница је, за разлику од јавног превоза у Београду, готово у целости изгурала своје, нови чвор, а град је остао на "трамвају у 21. век". Метро ни започет, а ни остали видови јавног транспорта се померили нису. Бг воз и Беовоз су прича ЈЖ/ЖС, само "на привременом раду" у граду.
Не "браним" ја ништа, нити сам на било чијој страни, само покушавам да објективно сагледам чињенице.
СФР Југославија, а касније СРЈ је уложила огроман новац у изградњу новог чвора, који још увек није завршен, плус нас чека изградња железничке обилазнице, да би опет неко очекивао да практично истовремено држава улаже огромна средства у "потапање" старог чвора у тунеле око града. Да бисмо имали "регионални метро" града Београда који би нас спојио са Новим Садом, паралелно са постојањем линије коју већ има железница?
Овде је урбанистички "злочин" чињеница да је у централној зони града, када је одатле стари чвор уклоњен, уместо зоне паркова и евентуално установа културе, никао пренатрпани кластер превисоких стамбених објеката, а произашао из нечињења власти у неким ранијим временима да тај простор уреде на тај начин.