Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Bučni tramvaj, a kroz BnV prolazi super-prometna 3 + 3 saobraćajnica... Dajte ljudi, malo realnosti. Ukidanjem tramvaja preko mosta bi se dezintegrisao tramvajski saobraćaj.
Buka iz Vudrua Vilsona je u prizemnoj zoni. Bukom kola je najviše ugroženo prizemlje gde su lokali, a još imaju i drvored, onu isprekidanu živu ogradu. Sa svim tim, određena buka ostaje, ali je konstantna, ne upadljiva kao kada 5 minuta nema tramvaja, pa protutnji. Ka buci sa Vudrua Vilsona, onoj sa Gazele, i onoj sa starog/novog/proširenog mosta postoji empatija, zato što sami koriste pre svega kola. Pored same Gazele, odakle se front buke širi mnogo jače sa visine, grade nestambene sadržaje.

Ne kažem 100%, ali velika je šansa da ne krene tramvaj preko novog mosta. Za Stari železnički most, koji je jedini koji ometa plovidbu, hoće da ostave kao držač za kafiće, i već su preraspodelili parcele između istog Sajma i Bigza. Mora se voditi računa da je projekat međunarodni, i da čak i sa eventualnim skidanjem Dahija sa vlasti u Beogradu vrlo teško će se menjati bilo šta na urbanističkom tumoru Navodni Beograd, koji neki nazivaju i "Beograd na vodi".
 
@Karlo del Ponte

Treba imati u vidu i da novi tramvaji, kakve takođe imamo, ne prave ni približno buke kao stari češki. Zapravno, češke trebe izbaciti, jer su od njih manje bučni, stabilniji i u boljem stanju i oni koje smo dobili na poklon od Bazela...

Stanovao sam kao student u 27. marta... Isti češki tramvaji voze i sada. Sa česima su veliki problem vibracije, pa onda i buka. Tada nije bilo španskih...
 
...и да бука може да се пригуши конструктивним решењима пруге.

Ал` Гангуле трамваје не љубе; могао би уместо њега да иде аутобус, а све 4 траке са стране за аутомобиле, и право у "мали метро" (Гангуле лајк).
 
U prilogu je građevinska dozvola za izgradnju novog mosta na mestu starog, čiji je sastavni deo, kako se navodi:

Извод изпројекта; 0 Главна свеска; 1 Пројекат архитектуре; 2/1.1 Главна конструкција моста -суперструктура; 2/1.2 Главна конструкција моста - субструктура; 2/1.3 Главнаконструкција моста – друге конструкције; 2/2.1 Друмска саобраћајница на мосту; 2/2.2 Трамвајска саобраћајница;
...

Znam da imamo posla sa ludim ljudima, i da im svašta može pasti na pamet, ali ovo su bar lako proverljive stvari - projekat novog mosta je prošao sve planske korake - od arhitektnoskog konkursa, usvajanja urbanističkog projekta, do lokacijskih uslova i konačno građevinske dozvole, i u svkaom koraku je tramvajska pruga bila integralni deo projekta.
 

Prilozi

  • Грађевинска дозвола - Верзија за објављивање_20241021112244.pdf
    138,9 KB · Pregleda: 54
Слава борцима Црвене армије радника и сељака! Слава борцима НОВЈ!
Живео Стаљин и светска револуција!
Фабрике радницима!
Имаш кућу - врати стан!
Zanimljiva je Sapiceva mrznja prema komunizmu, a bez istog, nikad ne bi bio gradonacelnik.

Vucic kao novi drug Tito, vatrometri, spektakli, parade i ku... palci... preuzeo od druuguua Tiitiee i biracko telo i sve, Titini drugovi clanovi partije i danasnji sendvicari su isti ljudi, neki bukvalno isti, neki isti profili licnosti, samo naslednici onih umrlih.

I bez svega toga sto nam je Tito ostavio u nasledje, to zombiranje i kult licnosti, nikad neo-radikali ne bi vladali pa samim ti niko onda ne bi postavio je*******enog Gangulu za gradonacelnika.

Gangula sliku druga Titeee da okaci u dnevnu sobu, u prirodnoj velicini.
 
Промени се намена накнадно: "Трамваји сметају на кружним токовима пред мостом и смањују капацитет малог метроа" и - оде.

Не би требало у ово време да имамо неку веру у стабилност инфраструктурних система и планова који се на њих односе, рекао бих.

Уосталом и на Мосту на Ади је из Мадрида предлаган БРТ уместо трамваја; да је било ово време, можда би послушали предлог, као што су преузели и план метроа.
 
Poslednja izmena:
Neverovatno kako nam je danas jedna ovakva stvar sasvim obicna. Kada je pre dve godine organizovan prvi novogodisnji vatromet, to je bio dogadjaj kao da smo sleteli na Mars. I ljudi se onda naviknu na te standarde, i danas im je ovo nesto sasvim normalno, kao nesto sto se podrzaumeva. I u toj opustenosti, mnogi ne shvataju da se vrlo lako moze desiti da sve to nestane i da se vratimo tamo gde smo bili. Jedan ili dva pogresna koraka i kraj.
A vatromet (i dronovi) su poboljšanje kako? Nije postojao vatromet u Srbiji do pre dve godine? Šta ćemo tačno izgubiti ako "nestane" ovaj vatromet?
Mislim da kapiram u neku ruku, to je kao kada bi porodica danas imala pun frižider, a odjednom da nema ni pola pun frižider jer inflacija i ostalo što se dešava. Isti efekat ima i gubitak vatrometa iznad Save i ispred BnV. 🤓
 
@Karlo del Ponte

Treba imati u vidu i da novi tramvaji, kakve takođe imamo, ne prave ni približno buke kao stari češki. Zapravno, češke trebe izbaciti, jer su od njih manje bučni, stabilniji i u boljem stanju i oni koje smo dobili na poklon od Bazela...

Stanovao sam kao student u 27. marta... Isti češki tramvaji voze i sada. Sa česima su veliki problem vibracije, pa onda i buka. Tada nije bilo španskih...
Ako ćemo govoriti o tehničkom i čisto tehničkom, buka tramvaja van moskovskih konstrukcija se reguliše čak i kod starih čeških tramvaja pre svega pravovremenom obradom šine (glačalica) i bandaža točkova (podpodni strug). Međutim na mostovima, osim obrađenosti točka i šine na buku utiče prenošenje vibracija same mostovske konstrukcije, sa slaganjem oscilacija. Upravo kod koncepta bezoosovinskog tramvaja (perionica korumpiranog imena Alstom "CAF" Španija), neogibljeni udari (u okviru oscilacija) su veći, a pogotovu što je za sam tramvaj izabrano takvo tehničko rešenje da bude izuzetno težak. (42 tone "CAF" 33 metra prema 38 tona dupla Katica (KT4-YUB) za 38 metara).

Što je veći raspon mosta, to je veća razlika oscilacija mosta i šinskog vozila, čime se smanjuje buka, ali most postaje skuplji (cena raste srazmerno kvadratu raspona). To je jedan od razloga zašto je jugoslovenska tehnokratija, kojoj su Tito i gradonačelnik Branko Pešić poveravali planove za mostove, birala rasponske i viseće mostove umesto mostova sa stubovima u koritu reke. Drugi problem je bio vezan za plovni tok Save u krivini, i ponašanje plovila tamo gde su uzastopni mostovi na stubovima. Drumski-metro most sa distributivnim saobraćajnicama (petljama) na obe obale reke je predviđan kao rasponski. Ova vrsta mosta kakav je Stari savski most ima prednost da je takav most najjeftiniji za izgradnju, rampa za spuštanje na obalu počinje već iznad toka reke i minimalne je dužine. Ali za funkcionalan visokokapacitivni most to ništa ne znači, jer bez petlje visok kapacitet se ni ne ostvaruje.
 
Zanimljiva je Sapiceva mrznja prema komunizmu, a bez istog, nikad ne bi bio gradonacelnik.

Vucic kao novi drug Tito, vatrometri, spektakli, parade i ku... palci... preuzeo od druuguua Tiitiee i biracko telo i sve, Titini drugovi clanovi partije i danasnji sendvicari su isti ljudi, neki bukvalno isti, neki isti profili licnosti, samo naslednici onih umrlih.

I bez svega toga sto nam je Tito ostavio u nasledje, to zombiranje i kult licnosti, nikad neo-radikali ne bi vladali pa samim ti niko onda ne bi postavio je*******enog Gangulu za gradonacelnika.

Gangula sliku druga Titeee da okaci u dnevnu sobu, u prirodnoj velicini.


Stvarno cenis da je od Tita poteklo, mozemo da se vratimo u dalju proslost do onog drugog Aleksandra. Mada ne bih rekao da je to posebnost samo naseg naroda, pogledaj preko dvorista kod Madjara recimo gde imas slicnu figuru koja vlada vec duzi niz godina.
 
Стварно не разумем зашто свака тема мора да буде повод за острашћеност и неко препуцавање. Свакако да треба обележавати 20. октобар као битан датум за нашу историју. Потпуно једно је одати почаст ослободиоцима Београда, а потпуно друга тема је погубна (за српски народ) комунистичка идеологија и све што се за нас лоше десило.
Јуче је, по мени, празник достојно обележен. Било је и полагање венаца и шетња и свечан академија и ватромет и други ефекти. Ништа од тога није лоше или недолично.
Потпуно друга ствар је што су многе друге ствари можда лоше, што се многе ствари у граду раде аљкаво или неквалитетно.
Ако би ишли логиком: "шта ће нам ватромет, док се не закрпе рупе на неком путу" нигде не бисмо стигли, јел би свако имао по нешто да дода и да каже шта је по њему важно. Наравно да је све важно, и да Београд има ресурса и за ватромет и за многе, чак би се и сложио, значајније ствари, само знамо сви ми који су наши стари проблеми: лоши кадрови, нерад, нестручност, корупција и остало.
 
Stvarno cenis da je od Tita poteklo, mozemo da se vratimo u dalju proslost do onog drugog Aleksandra. Mada ne bih rekao da je to posebnost samo naseg naroda, pogledaj preko dvorista kod Madjara recimo gde imas slicnu figuru koja vlada vec duzi niz godina.
Jeste, to je taj fazon 100 posto. Ima toga u razlicitim politickim uredjenjima, drzavama, vremenima... ali ovo je jedan oblik koji ima kontinutitet i koji je na kratko samo bio prekinut. Ili nije?

Preko dvorista u bivsu komunisticku, ne preterano razvijenu zemlju? Zivili nam drugovi Kadar, Tito, Orban i Vucic!
 
Novi most na tom mestu neće nikada biti napravljen. Društvo iz BnV duboko prezire tramvaje, autobuse, pešake, bicikliste i razni plebs. To su sve niža bića.
Iskoristite priliku narednih nedelju dana da se provozate tramvajem do NBg, sa time je nažalost završeno.
 
Novi most na tom mestu neće nikada biti napravljen. Društvo iz BnV duboko prezire tramvaje, autobuse, pešake, bicikliste i razni plebs. To su sve niža bića.
Iskoristite priliku narednih nedelju dana da se provozate tramvajem do NBg, sa time je nažalost završeno.
Nema veze što je:

1. Organizovan arhitektonsko-urbanistički konkurs za novi most
2. Na osnovu pobedničkog rada urađen urbanistički projekat koji je bio na prezentaciji javnosti i koji je potvrdila komisija za planove
3. Uzet kredit od francuske banke BNP Paribas za izgradnju novog mosta, u iznosu od 80 miliona evra, koji je ratifikovan u Skupštini Srbije
4. Potpisan ugovor sa kineskom kompanijom Power China za izgradnju novog mosta na Savi
5. Potpisan ugovor sa kompanijama CPM Consulting i Louis Berger za usluge FIDIC inženjera i nadzora nad izgradnjom
6. Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture izdalo pravosnažnu građevinsku dozvolu (postavljenu u mom prethodnom postu) za izgradnju novog mosta

ViktorViktor zna, narode! Neće biti nikakvog novog mosta na Savi.

Otkud zna!?

Who cares!

ČOVEK ZNA!
 
Mosta će biti, tu nema dileme. Mene samo zanima jel su šine takođe sigurne?
 
Ne znam odakle je krenula ta priča da neće biti šina, osim Karlovog uverenja/strahovanja da ih neće biti :D Dakle, prema konkursnim uslovima i pobedničkom rešenju, urbanističkom projektu, lokacijskim uslovima, projektu CIP-a za izvođenje radova, pravosnažnoj građevinskoj dozvoli i potpisanom ugovoru o izvođenju radova tramvajske šine jesu deo projekta novog mosta.

Ukoliko bi se od šina odustalo, to se neće desiti tako što Šapić dođe na gradilište i kaže: "Hej, momci, 'ajde batalite te šine, i udarite još po jednu saobraćajnu traku!", jer za početak Šapić (iako, nažalost, gradonačelnik) nije nadležan za izgradnju ovog mosta jerbo ga realizuje republika.

Drugo, ukoliko bi baš uspeo da progura i ubedi svog "prijatelja" Vesića (verovatno preko onih pacovskih kanala koje je pominjao) da se šine ipak nekako izbace iz projekta, onda opet to ne bi moglo tek tako, već bi morala da se radi prvo promena urbanističkog projekta, pa da ona ide na javnu prezentaciju, pa ako te promene potvrdi Komisija za planove, da se onda podnese zahtev za izmenu građevinske dozvole. Pritom ne treba zaboraviti da se onda treba potpisati i aneks ugovora sa izvođačem, kao i aneks ugovora sa kompanijama koje vrše nadzor.

Uz sve to, nad urbanističkim projektom postoji hijerarhijski viši plan koji se zove Plan generalne regulacije (PGR) šinskih sistema u Beogradu koji je po suprematiji viši plan, tj. kao što zakoni moraju da budu saglasni Ustavu, a podzakonski akti saglasni zakonima, tako i urbanistički projekti i planovi detaljne regulacije, moraju da budu u skladu sa PGR-om, a taj PGR šinskih sistema (iako se Šapić njegovim sprovođenjem uopšte ne bavi), veli da bašna ovom mestu tramvajske šine prelaze preko Save i vezuju se za tramvajsku mrežu na Novom Beogradu.
 
Nema veze što je:

1. Organizovan arhitektonsko-urbanistički konkurs za novi most
2. Na osnovu pobedničkog rada urađen urbanistički projekat koji je bio na prezentaciji javnosti i koji je potvrdila komisija za planove
3. Uzet kredit od francuske banke BNP Paribas za izgradnju novog mosta, u iznosu od 80 miliona evra, koji je ratifikovan u Skupštini Srbije
4. Potpisan ugovor sa kineskom kompanijom Power China za izgradnju novog mosta na Savi
5. Potpisan ugovor sa kompanijama CPM Consulting i Louis Berger za usluge FIDIC inženjera i nadzora nad izgradnjom
6. Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture izdalo pravosnažnu građevinsku dozvolu (postavljenu u mom prethodnom postu) za izgradnju novog mosta

ViktorViktor zna, narode! Neće biti nikakvog novog mosta na Savi.

Otkud zna!?

Who cares!

ČOVEK ZNA!
Eto zbog takvih poput ViktoraViktora ja koji sam nekada bio potpuno neutralan, odabrao sam stranu. A siguran sam i mnogi drugi. Takvim negiranjem svega i trolovanjem su doterali cara do duvara. Samo nastavi Viktore, nemas pojma koliko cinis onima koje toliko ne volis. Kada bilo ko normalan procita to sto si ti napisao, a onda za dve godine vidi sine na mostu, da li mislis da ce ti neko poverovati kada kazes metro ce ugroziti izvore pijace vode, ili ne smemo kopati?
 
Јуче је, по мени, празник достојно обележен. Било је и полагање венаца и шетња и свечан академија и ватромет и други ефекти. Ништа од тога није лоше или недолично.
1000235255.jpg

1000235256.jpg


Pred Dan oslobođenja uklonjen antufašistički mural na zgradi Zavoda za mentalno zdravlje. Nema šta, dostojanstveno radikalski.
 
Ne znam odakle je krenula ta priča da neće biti šina, osim Karlovog uverenja/strahovanja da ih neće biti :D Dakle, prema konkursnim uslovima i pobedničkom rešenju, urbanističkom projektu, lokacijskim uslovima, projektu CIP-a za izvođenje radova, pravosnažnoj građevinskoj dozvoli i potpisanom ugovoru o izvođenju radova tramvajske šine jesu deo projekta novog mosta.
Kada je bio javni uvid za PPPPN za Beograd na vodi tamo neke 2014. primedba da železnica treba da ostane je usvojena, na mufte je u GUP (donesen na brzinu), pruga skraćena do Sajma, a sada se i sa Sajma ukida. Tako da, nemojte imati predrasude da postoji neka tehnokratska baza po kojoj se Dahijama ograničava rad i protiv struke i protiv institucija.
Uz sve to, nad urbanističkim projektom postoji hijerarhijski viši plan koji se zove Plan generalne regulacije (PGR) šinskih sistema u Beogradu koji je po suprematiji viši plan, tj. kao što zakoni moraju da budu saglasni Ustavu, a podzakonski akti saglasni zakonima, tako i urbanistički projekti i planovi detaljne regulacije, moraju da budu u skladu sa PGR-om, a taj PGR šinskih sistema (iako se Šapić njegovim sprovođenjem uopšte ne bavi), veli da bašna ovom mestu tramvajske šine prelaze preko Save i vezuju se za tramvajsku mrežu na Novom Beogradu.
I onda dođe Gangula, pa izbaci šine sa Višnjičkog bulevara, gde su bile predviđene po višem hijerarhijskom planu, i cepaj asvalt bato!
Ukoliko bi se od šina odustalo, to se neće desiti tako što Šapić dođe na gradilište i kaže: "Hej, momci, 'ajde batalite te šine, i udarite još po jednu saobraćajnu traku!", jer za početak Šapić (iako, nažalost, gradonačelnik) nije nadležan za izgradnju ovog mosta jerbo ga realizuje republika.
Ovo si banalizovao, ovako je mogao u Višnjičkoj. Ovde se može očekivati da šine postoje u građevinskom smislu, i da ništa preko njih ne ide, po odluci Vrhovnih Dahija. Ili da se naknadno postavi "Fast lane", ono što je od svih transportnih sistema u Njujorku najviše impresioniralo Aganliju.
 
Укидање старог железничког чвора је предвиђено осамдесетих година. Једино нам преостаје ширење новог.
 
Vrh