Isao sam na kurseve kako se boriti protiv manipulatora. Evo deco proanalizirajte prethodnih nekoliko poruka, ovo je tipican primer tehnike manipulacije koja se zove "prelazak na drugu temu". Naime, kada je manipulator sateran u cosak argumentima, on odlazi od teme ili fizicki sa recima "S tobom se ne moze razgovarati kao sa normalnim covekom" ili prevodi temu na nesto sasvim drugo. U ovom slucaju on umesto da kaze izvinjavam se, pogresio sam bio sam pogresno informisan ili cak da prizna namerno sam slagao, on citira moje argumente i prevodi temu na "Ajde reci mi sta je Vucko uradio". Veoma puno ljudi ovde na forumu i ja gledam na TV mnogi poznati i iskusni politicari podlezu takvim manipulacijama i prihvata prelazak na drugu temu. Kako se boriti sa manipulatorom u tom slucaju? Vrlo prosto, drzis se teme i kazes mu ne interesuje me da li je izgradio nesto drugo, to nije tema, ajde da se drzimo teme, a to je sofijski metro. Da li si slagao ili nisi da je od 2012 u Sofiji izgradjeno 60 kilometara metroa?
Da si ti nama živ i zdrav. Hlališ prevaru veka zvanu "Beograd na vodi", i kupaca stanova i cele Srbije. Činjenica formiranja soliterčina i komercijalnih sadržaja nije u tolikoj meri sporna, koliko ne uvećanje, ne ni stagniranje, nego čak i umanjenje infrastrukturno-urbanističke baze čak do ukidanja prostorno-razvojno, ekonomski pa i vojno strateške infrastrukture. Ako bi to zaista bilo javno-privatno partnerstvo, za račun gradnje soliterčina privatni partner bi izgradio u istoj zoni novu železničku stanicu, drumski-metro most sa inicijalnom metro linijom (nek je i 4,3km Ž.St.NBG-Terazije većinom nadzemno), tehničko-putničku stanicu, socijalne stanove, kontejnerski terminal, sportske terene na periferiji, železnički muzej na mestu ložionice, priobalni LRT, i ispoštovao uslov da minimum 50% građevinskog zemljišta budu zelene površine... A kupci, kupci su dobili stanove sa možda kvalitetnijim građevinskim materijalom, ali nižim urbanističkim kriterijumima od komunističkih blokova na NBG. A cena ogromna. Na lokaciji koja je od kopnenog transporta najviših performansi imala železnicu dobili su ni železnicu ni metro. U nedostatku ostalih transportnih sistema, ostaje automobil, za koji se vreme stajanja u zastojima konstantno povećava, pa i zagađenje. Kakav divan pogled na grad kroz infracrvenu kameru kroz smog. Nema veze što sam u kućnom, pardon, soliterskom pritvoru. Nisam džaba kupio stan za pola miliona evra, pametna investicija.
Како бих ти рекао, закинули су те на тим курсевима јер је окосница онога што покушаваш да урадиш хватање за неку ситницу и покушај да се побије суштина мог коментара (СНС није за разлику од Бугарске ништа урадио паметно у престоници своје земље већ туце година) инсистирањем на веродостојности неке техникалије у самом коментару. Покушаваш да побијеш моју тврдњу да је Бугарска "изградила 60 километара метроа" што би било супер да сам ја ту тврдњу игде изнео. Рекао сам, и илустровао после доказом, да је отворила 3 нове линије метроа. Ако си хтео да се ухватиш за неку техникалију било би ти паметније да си се ухватио за то како то у збиру није тачно 60 километара отворених линија већ заокружених 50 и нешто.р
Kasnije sam proverio podatke, i došlo je do 33,2km novootvorenih deonica 2012-2024 od čega su otvorene 2012 ranije građene. Do greške sa kilometrima je došlo verovatno zbog brkanja građevinske i eksploatacione dužine metro linije. Na taj način, M4 koja koristi od ranije izgrađeni deo M1 je dodata u eksploatacionu dužinu mreže (zbir kilometraže svih linija, a ne svih pruga). Ali suština ostaje ista: u Sofiji se infrastruktura brzog, masovnog, udobnog, identitetski jakog, ekološki prihvatljivog prevoza železnica + metro širi, dok se u Beogradu smanjuje.
Verovatno ne. Nikada nigde nisam video bicikl u metrou.
Već je nekoliko učesnika pomenulo germansku kulturu prevoza gde se bicikli dozvoljavaju van špica. Ali kod železnice, evo i kod mene u Belorusiji, RVR starije od Gorbačova iz Srbije su doradili za bicikle. Ali čak i u Holandiji i Danskoj, gde je biciklistilčki tranport najrazvijeniji, mnogo je popularnije ostaviti bicikl na stanici i kombinovati bicikl sa običnim ili metro vozom. Evo, u Belorusiji Vlada i Uprava železnice otvoreno komuniciraju sa nevladinim organizacijama, i usvajaju njihove sugestije vezano za opremenje stanica i stajališta biciklističkim parkinzima, remont vozova, rekonstrukciju postojećih i gradnju novih ulica, promene zakona... Odnosno da bi društvo bilo po nekom uređenom modelu, makar i diktaturi, nema da predsednik kaže "pogrešili smo što smo vas slušali", a da institucije odgovaraju sa "primedba je neosnovana".
Мислим да је веома мала шанса да зграда поште остане ругло. Уколико се не десе неки велики потреси (политички, економски...) верујем да ће се све комплетирати у наредних неколико година. И мене нервира стално чекање, јавашлук и остало, али се најмање "бринем" да ће нешто у склопу или околини БНВ остати неуређено. Наравно, мислим да нема потребе да поново причамо о самом пројекту, неком се допада више, неком мање, све је то у реду... Ја се више плашим да ће делови града (па и самог центра) који нису везани за БНВ још дуго остати аљкави и запуштени. А ја се лично радујем да Београд добије нове садржаје попут Ложионице, Историјског музеја или Музеја Николе Тесле. Мислим да у сваком сегменту "вапимо" за садржајима који су на нивоу развијених и уређених градова...
Na primer železničke stanice u centru grada. Ali imali smo? Ups....