Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Kriterijum 5-10-15 minuta dostupnosti je redak, i obično tehnički neostavariv, jer će recimo, supruga u većini slučaja raditi negde drugde.

Redak zato što ljudi često ne vrednuju svoje vreme dovoljno. Ko nauči da vrednuje svoje vreme, ni stan u mnogo skupljim gradovima od Beograda nije nedostupan :D.

BINGO! "Beograd na vodi" je vrhunac stranputice stambene politike, centralna pumpa koja duva balon.

Vrhunac te stranputice (koja je počela 90-ih) je bio oko 2007. godine.

Čini mi se da i (svesno) mešaš koncepte. BnV koliko god pakosti bilo u nekim komentarima i koliko god kupci bili nezadovoljni kvalitetom nije socijalna gradnja. Cenu je uredilo tržište. Niko nikog ne tera bičem da tamo kupuje. Moje mišljenje je da cena nikako ne može biti manja, nije to par stanova, to je 100-200 prodatih stanova mesečno. Kvalitet je mogao biti viši, ali lokacija i prisustvo plana za veliku površinu je ono što vuče cenu.

A zašto mislim da je BnV podigao cenu stanova na perferiji? Ne direktno i namerom države (ili interesnih grupa) već stvaranjem vakuuma u ponudi. Jednostavno je ponuda u nekom opsegu cena mala ili nepostojeća. Imaš primer recimo dvosobnog stana u Visti koji vlasnik ceni skoro 10k EUR po m2 (a plaćen je malo ispod 3k pre cca 4 godine). Zbog čega? Zato što ima pogled ka reci a više nebranjen pogled ka reci ne možeš dobiti bez 700-800k. On svoje čedo ceni cca 500k i računa na taj vakuum u ponudi (moraće da "računa" dosta dugo, no dobro, u skladu je sa mnogim sumanutim oglasima za prodaju nekretnina u Beogradu). Ako ima ljudi koji su spremni sad da daju 200k za garsonjeru u BnV onda se pravi vakuum u ponudi i to diže cenu periferije.

Ako je dobro razumem tvoju priču, ti predlažeš da država treba da se umeša kao u Belorusiji i da gradi slična naselja po perferiji? Nemam ja ništa protiv, čak sam i za. Ali se plašim da iz celokupne tvoje priče vreba jedan Karić da iskoči i ponovo traži Makiš za izgradnju svog "Tesla" grada.

Pretražujem forum i pokušavam da pronađem neki PDR za BW na kojem bi mogao da sagledam tačnu poziciju tih škola, vrtića i generalno saobraćajnica koje planiraju da izgrade...

Imaš na ovoj temi, par strana unazad i na sajtu BnV-a, baš na strani Talije. Ako su tako prikazali, sa sve animacijama i propratnim tekstom, tako će i biti. Čini mi se da vode računa o marketinškim materijalima odavno (zato recimo brošuru za Vistu nećeš naći na zvaničnom sajtu više :D, "slučajno" je pogrešan link).
 
Redak zato što ljudi često ne vrednuju svoje vreme dovoljno. Ko nauči da vrednuje svoje vreme, ni stan u mnogo skupljim gradovima od Beograda nije nedostupan :D.
Uf, ovo je tako površno!
Imaš više vremena za šta tačno? Da ih provedeš na 22-om spratu u betonskoj kocki? Ili u kladionici, tržnom centru u blizini, deca za računarom, žena u salonu za nokte? A ne, izvini, ti sigurno sa porodicom odeš na operu ili stavite 4 bicikla na nosač i vozate se oko Ade.

Ili da provedeš sat više u prevozu, ali da zato ostalih 7 sati piješ kafu sa komšijom u bašti, baviš se svojim hobijem u garaži ili pecaš na vodi do koje ti treba 4minuta biciklom?
 
Uf, ovo je tako površno!
Imaš više vremena za šta tačno? Da ih provedeš na 22-om spratu u betonskoj kocki? Ili u kladionici, tržnom centru u blizini, deca za računarom, žena u salonu za nokte? A ne, izvini, ti sigurno sa porodicom odeš na operu ili stavite 4 bicikla na nosač i vozate se oko Ade.

Ili da provedeš sat više u prevozu, ali da zato ostalih 7 sati piješ kafu sa komšijom u bašti, baviš se svojim hobijem u garaži ili pecaš na vodi do koje ti treba 4minuta biciklom?

Šta odgovoriti na ovakav ozlojađen komentar... Kakve kladionice, kakvi tržni centri? Provedeš svoje vreme na bilo šta osim na prevoz. Provedeš odmarajući pa si efikasniji na poslu, provedeš na poslu pa zaradiš više novca, učiš nove stvari pa posle iskoristiš svoje znanje, provodiš kvalitetno vreme sa decom, šta god... Samo ne u prevoz 2h na dan.
 
Redak zato što ljudi često ne vrednuju svoje vreme dovoljno. Ko nauči da vrednuje svoje vreme, ni stan u mnogo skupljim gradovima od Beograda nije nedostupan :D.
Tih tvojih 10-15 minuta je od tvog stana do Terazija i do TC Galerija bez Železničke stanice Beograd. Sa Železničkom stanicom Beograd 15 minuta je Obrenovac, podnožje Avale i Aerodrom Nikola Tesla. Da li je nadzemno, podzemno, krivo, pravo, levo, desno, gore, dole, u zoni Savski trg-Ekonomski fakultet i produženjem ka Trgu republike i Karaburmi, sa južnim vezama ka Novom Beogradu i Aerodromu, Rakovici i Umci.
Vrhunac te stranputice (koja je počela 90-ih) je bio oko 2007. godine.
Stranptica je krenula još u socijalizmu ukidanjem Železničke stanice Zemun i pruge za Obrenovac. Imala je kulminaciju 1990-tih, neke dobre težnje u vidu infrastrukture samo za vreme Đilasa (pobednik u trci bogalja, tek najmanje loš, a ne najbolji), a vrhunac stvaranja tumora je došao tek posle Đilasa. Niko pre toga nije otimao Košutnjak, Hipodrom, železnički pravac Savski trg - Rakovica/Novi Beograd (20 metara širok pružni pojas 400 metara od obale Save), Sajam, vodoizvorište Makiš, PKB.
Čini mi se da i (svesno) mešaš koncepte. BnV koliko god pakosti bilo u nekim komentarima i koliko god kupci bili nezadovoljni kvalitetom nije socijalna gradnja.
Jedva da dostiže standarde socijalne gradnje u ozbiljnijim zemljama, uz po neki detalj skuplje fasade, skupih pločica, prostranijeg kupatila i slično. Prosek novogradnje u Beogradu je ispod tih standarda.

Inače, iako ja sam ne vidim dobar odnos cena kvalitet, nisam kategorički protiv da na tom delu obale neko gradi i zaradi, a da neko kupi stan i za 20 miliona ako hoće. Suština ne zlobe/povređenosti, već ekstremne štete je pre svega uništavanje železničke stanice u toj zoni, pa i železnice uopšte. Još 2014. sam upozoravao da se red cene obezvređivanja tržišno-upotrebne vrednosti prigradske i vanbeogradske imovine zbog ukidanja Železničke stanice Beograd reda cene 10-30 milijardi evra. Uz to, odsecanje od železnice u centru onemogućava sistem projekata "Desna obala Save", i uopšte bilo kakav zdrav prostorni razvoj i Beograda i Srbije.
Cenu je uredilo tržište.
Pravog tržišta građevinskog zemljišta u Beogradu ni nema, osim po neke licitacije za delove neizgrađenih blokova na Novom Beogradu. I to se oslanja na infrastrukturu izgrađenu unapred u prošlom veku. Površina van Košutnjaka, infrastrukrnih celina, hipodroma i slično ima, ali se nigde ne radi najzdraviji sistem: država kupila zemljište, država opremila zemljište, država prodala na licitaciji zemljište.
Niko nikog ne tera bičem da tamo kupuje. Moje mišljenje je da cena nikako ne može biti manja, nije to par stanova, to je 100-200 prodatih stanova mesečno. Kvalitet je mogao biti viši, ali lokacija i prisustvo plana za veliku površinu je ono što vuče cenu.
Što planovi kompaktne gradnje na velikoj površini na drugim lokacijama praktično ne postoje. Odnosno, monopol u toj kategoriji, ne tržišna kategorija.
Imaš primer recimo dvosobnog stana u Visti koji vlasnik ceni skoro 10k EUR po m2 (a plaćen je malo ispod 3k pre cca 4 godine). Zbog čega? Zato što ima pogled ka reci a više nebranjen pogled ka reci ne možeš dobiti bez 700-800k. On svoje čedo ceni cca 500k i računa na taj vakuum u ponudi (moraće da "računa" dosta dugo, no dobro, u skladu je sa mnogim sumanutim oglasima za prodaju nekretnina u Beogradu). Ako ima ljudi koji su spremni sad da daju 200k za garsonjeru u BnV onda se pravi vakuum u ponudi i to diže cenu periferije.

Ako je dobro razumem tvoju priču, ti predlažeš da država treba da se umeša kao u Belorusiji i da gradi slična naselja po perferiji? Nemam ja ništa protiv, čak sam i za. Ali se plašim da iz celokupne tvoje priče vreba jedan Karić da iskoči i ponovo traži Makiš za izgradnju svog "Tesla" grada.
Ako si protiv dolazaka vozova u centar grada preko zone "Beograd na vodi" onda znači da si protiv. Od "Tesla" grada Karić je za sada odustao, ali ako bi neko tamo i gradio, to je tumor na vodoizvorištu. Železnička stanica Beograd sa prilaznim prugama je upravo potrebna kako bi se otvorile i učinile atraktivnim zone 10-30 kilometara od strogog centra. To metro ne rešava, čak i da nam ga neko pokloni.
 
Nisam ja nigde napisao da sam protiv vozova. I kako metro neće rešiti atraktivnost udaljenih lokacija?
 
Sad sam bacio pogled na plan metro linija, biće povezane sa železnicom. Jednog lepog dana…
 
Ovo su mape trenutnih planova sa zvaničnog sajta "JKP Beogradski metro i voz". Čak i preduzeće u nazivu ima "metro i voz" zajedno.

Ako ćemo pragmatično, činjenica da prva linija nije povezana za železnicom budi neku nadu da nam neće "prodati" jednu stanicu poput Vukovog spomenika i onda bataliti celu priču... A pomisao da se ne računa na spajanje metroa i železnice je u domenu Trećeg oka...

002ec96611d4be7e846f63b7c9b47832.jpg
53ca0151a8f555c7fca9d53b8af6f23e.jpg
Metro-Beograd.png
 
Prelepo izgledaju mape.

Najveci nedostatak sto se necemo otarasiti taksija na aerodromu. Trebali su aerodrom da spoje :(
 
Do aerodroma se planira BG voz, usputna stanica do Nacionalnog stadiona. Ne znam koliko je sve vezano to za ovu temu. Krenulo se čini mi se sa postulatom da je nešto oduzeto građanima Beograda, kao da nije Prokop krenuo sa gradnjom decenijama ranije. Beograd treba da bude policentričan grad, ne razumem otkud toliko žaljenje za železnicom na Savskom trgu. Biće presedanja, wow...
 
A pomisao da se ne računa na spajanje metroa i železnice je u domenu Trećeg oka...
Pa pošto će dve glavne stanice biti povezane tek trećom linijom - čitaj, neće biti povezane za Carstva zemaljskog - a Vića, urednik Trećeg oka, prilično sposoban i pametan čovek koji sigurno ne bi sproveo šine na 500 metara od Prokopa, može se slobodno konstatovati da je spajanje metroa sa železnicom u domenu Vidovite Zorke.
 
Ja sam nešto najskeptičniji po pitanju prve linije. Sve i da izgrade stanicu Savski trg, ne "verujem" u priču o prvoj liniji metroa dok se njom ne provozam lično. A jednom kad se pokrene zamajac, treća linija verujem nije problem. Uostalom kao i izgradnja BnV-a, treba pročitati komentare mnogih od pre 7-8 godina.

Edit: čini mi se da provejava mišljenje da se stanica Savski trg pravi zbog BnV-a i zbog prodaje stanova. Metro i BnV su potpuno odvojene priče, usmerene ka različitoj populaciji.
 
Poslednja izmena:
Pa ako ćemo iskreno, BNV koji je nama svima bio predstavljen pre 8 ili 10 godina se značajno razlikovao nego što ovo danas gledamo u realizaciji, zato je i sve više protivnika ovog projekta...

Jedno je graditi BNV, a drugo je metro...

BNV sa ovakvom gradnjom donosi "instant" pare vlastima, a (ružne) zgrade niču kao pečurke posle kiše, ubacuje se sve više kvadrata u relativno ograničeni prostor sa prosečnim kvalitetom zgrada, a velikim cenama za kupce itd....

Dok je za metro druga priča, potrebno je zaduživanje, a profit neće doći tako lako...

Uzgred, postoji razlog zašto u stanici Prokop se nalaze kasete za metro, a ova buduća 3. linija je tkzv "Fantom linija", bacanje dimne bombe građanima da će Prokop biti povezan ovakvim sistemom, iako i ovi iz vlasti sami znaju da za tako nešto nema sredstva u skorije vreme.
 
Такође, у Београду имамо седам основних школа са базеном; ваљда ово значи да ће их једног дана бити 27.

И ево како то функционише у пракси:


 
Pa ako ćemo iskreno, BNV koji je nama svima bio predstavljen pre 8 ili 10 godina se značajno razlikovao nego što ovo danas gledamo u realizaciji, zato je i sve više protivnika ovog projekta...

Pa... meni se čini da je sve manje protivnika. Da te podsetim, nekad su se neke patke šetale Beogradom zbog protesta...

BNV sa ovakvom gradnjom donosi "instant" pare vlastima, a (ružne) zgrade niču kao pečurke posle kiše, ubacuje se sve više kvadrata u relativno ograničeni prostor sa prosečnim kvalitetom zgrada, a velikim cenama za kupce itd....

Dok je za metro druga priča, potrebno je zaduživanje, a profit neće doći tako lako...

BRAVO! To su 2 potpuno odvojene priče.

Opozicija je svojim nastojanjima spojila priču o BnV i metrou i time samo i sebi i nama čini štetu. Metro je priča za sebe. Kupcima u BnV-u metro nije primaran.

Uzgred, postoji razlog zašto u stanici Prokop se nalaze kasete za metro, a ova buduća 3. linija je tkzv "Fantom linija", bacanje dimne bombe građanima da će Prokop biti povezan ovakvim sistemom, iako i ovi iz vlasti sami znaju da za tako nešto nema sredstva u skorije vreme.

Za mene je linija 1 fantom linija dok se ne provozam.
 
Ako možeš da pojasniš zašto si tako siguran da su to dve odvojene priče i, ako stvarno jesu, zbog čega onda režim destruktivno insistira da prva linija po svaku cenu zaobilazi Prokop i KC?
Glavna železnička stanica i Klinički centar ne dobijaju stanice, ali tržni centar dobija
 
Pa stanovi su brz novac, tržni centar nije.

Stanovi se prodaju i bez metroa po visokim cenama zbog lokacije. Jednostavno, rešeno je parkiranje, dosta toga je blizu, čak i peške. Metro je poslednja briga stanovnicima BnVa. Zapravo, suprotno od onoga što opozicija propagira, moja velika briga je budući izlaz iz metroa tik pored škole i vrtića. Ne želim to da vidim jedno pored drugog. Želim metro stanicu blizu svog doma ali ne želim da to bude presedačka stanica.

Tržni centar, tu može možda da se diskutuje o metrou. Mada ciljna grupa kupaca u Galeriji nisu oni koji moraju doći gradskim prevozom. Svakako je i “zgodno” pozicionirana tako da je petlja na Mostaru blizu a to je jedna od ključnih tačaka za presedanje na tramvaj i autobus. Na mapi ta stanica nije obeležena kao Galerija već kao Mostar. Da su preskočili Mostar to bi bio veći problem. A kako ćeš KC, Mostar i Prokop spojiti jednom metro linijom?
 
Već postoji stanica Sajam. Stanica Mostar je Stanica TC Galerija, samo marketinški preimenovana u nešto što se lakše može prodati. Sajam, Prokop i KC se mogu povezati.
Drugo, oni imaju ugovornu obavezu da provedu metro kroz BNV.
Osim BNV, ja ne vidim drugi razlog za ovo ludilo koji pokušavaju da sprovedu...pogotovo za laganje i manipulacije kojima se služe (tipa doktori iz kliničkog su zahtevali da metro ne prolazi ispod zbog vibracija ili šipovi od solitera su na putu), za kojima ne bi bilo potrebe da postoji i jedan normalan razlog za prolazak metro kroz BNV
 
Već postoji stanica Sajam. Stanica Mostar je Stanica TC Galerija, samo marketinški preimenovana u nešto što se lakše može prodati. Sajam, Prokop i KC se mogu povezati.

I Sajam i Mostar su velike presedačke stanice. Sajam nije zamena za Mostar. Potrebne su obe stanice (kad tad, da ne ulazimo sad u diskusiju da li stvarno to mora na liniji 1).

Drugo, oni imaju ugovornu obavezu da provedu metro kroz BNV.

Gde si to pročitao?

Osim BNV, ja ne vidim drugi razlog za ovo ludilo koji pokušavaju da sprovedu...pogotovo za laganje i manipulacije kojima se služe (tipa doktori iz kliničkog su zahtevali da metro ne prolazi ispod zbog vibracija ili šipovi od solitera su na putu), za kojima ne bi bilo potrebe da postoji i jedan normalan razlog za prolazak metro kroz BNV

Strateška greška u debati. Povezuje se metro priča sa nečim što se percipira kao uspešan projekat kod većine ljudi (tako je hteo ti to da priznaš ili ne) i time se čak daje kredit vlasti da kasni sa izvršenjem obećanog. Kad su beše "prodavane" karte za metro, pred koje izbore?
 
Poslednja izmena:
I Sajam i Mostar su velike presedačke stanice. Sajam nije zamena za Mostar. Potrebne su obe stanice (kad tad, da ne ulazimo sad u diskusiju da li stvarno to mora na liniji 1).

Za "kad tad" se slažem, za to da Mostar ima prioritet u odnosu na Prokop i KC, nema nikaivog smisla.

Gde si to pročitao?

Nigde zvanično, pošto Ugovor nikad nije objavljen, ali ono što se zna je da je država obavezna da dovode "svu potrebnu infrastrukturu", što su mnogi tumačili da podrazumeva i metro. Imajući u vidu kako se stvari razvijaju i kako sad linije crtaju političari, a ne stručnjaci, prilično sam sklon da poverujemo u ta tumačenja. Sa druge strane, ne verujem da negde piše da moraju baš tri stanice da ubace, verovatno bi dovoljna i jedna bila...to mogu da pripišem samo bahatosti, koja mi nekako najviše odiše ekipom Mali/Vesić

Strateška greška u debati. Povezuje se metro priča sa nečim što se percipira kao uspešan projekat kod većine ljudi (tako je hteo ti to da priznaš ili ne) i time se čak daje kredit vlasti da kasni sa izvršenjem obećanog. Kad su beše "prodavane" karte za metro, pred koje izbore?
Nisam baš siguran da razumem tvoj komentar. Ko pravi stratešku grešku u debati? Ja ti iznosim moje mišljenje zasnovano na obzervaciji i logici, to što "opozicija" iznosi za mene ima značaja koliko i to što priča Vesić.
Koji je razlog za izbegavanje Prokopa i KC, ako nije BNV?
 
Vrh