Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Isto razmisljamo.

Nikako mi nije jasno zasto uvek tako grade 'u paru'. Perla je npr trebalo da bude dosta visa. Pa onda ova narandzasta bas tako, neka bude i 140m, da se razbije monotonija, gde su sve zgrade po 70-90m i onda jedna kula od 170m. Moglo je dosta bolje.
 
A mogli su ovaj hotel kod Gazele da dozvole 30 metara vise, i ovaj iza kule, pa da se dobije malo manje monotona linija zgrada tip ovako
Meni je i ovo previse, s obzirom da blok sa druge strane Gazele ima mnogo manju (da ne kazem - normalnu) spratnost. Ogroman je kontrast
 
Isto razmisljamo.

Nikako mi nije jasno zasto uvek tako grade 'u paru'. Perla je npr trebalo da bude dosta visa. Pa onda ova narandzasta bas tako, neka bude i 140m, da se razbije monotonija, gde su sve zgrade po 70-90m i onda jedna kula od 170m. Moglo je dosta bolje.
To je ono sto sam vise puta pisao, umesto dve zgrade od 23 sprata, mogu da naprave jednu od 20 i drugu od 26. Na taj nacin bi broj kvadrata (zarada) ostao isti, ali bi se dobila mnogo lepsa slika. Ovako na kraju, kada pogledam grad sa reke, prvo sto mi padne na pamet kako je ošišan na šerpu. Koliki id*** treba biti kada to ne primecuju.
 
Redak slučaj da se Dragan i ja slažemo - od starta govorim da im je greška što sve rade u paru, a još su i parovi svi međusobno dosta sličnih, ili istih, spratnosti. Trebalo je da prošaraju, da se postigne neka dinamika
 
Danas
9e51d624267df14215974f2ccc9d6457.jpg


Sent from my SM-S906B using Tapatalk
 
Na projektu se vidi da ispred Riviere i Perle postoje jos dve zgrade visine ko Terraces, vrv posle izgradnje i prodaje Perle i Riviere krecu i te dve zgrade da se reklamiraju i prodaju, samo sto ce pogled biti zaklonjen svakako ko uzme stan na nizim spratovima :(
 
Nisam ja nigde napisao da sam protiv vozova. I kako metro neće rešiti atraktivnost udaljenih lokacija?
Средња брзина метроа око 32-35км/с (због потребне густине станица за град величине и структуре Београда). Средња брзина градско-приградске железнице 45-60км/с, а регио експрес може бити и 120км/с. То је 20 минута до напредно-предвиђеног преседаког терминала Железник на крају метроа. Већ сада, захваљујући од свих разумних наменски сачуваној ненасељеној зони Водоизвориште Макиш, без стајалишта и са брзим путем, већ до Остружнице се аутобусом стиже за 20 минута када нема гужви код Аде и Сајма. Односно, аутобус бржи од таквог метроа.

То не значи да је метро бескористан, за приградска, регионална и интеррегионална кретања са преседањима, већ да је инфериоран у односу на стандардизовану железницу. Осим мање брзине, метро има мањи идентитестки ефекат на локацију, и не може да понуди прву и бизнис класу. Разумни велики градови метроом покривају "рупе" густо насељених зона где нема железница, док се сваки милиметар истиријски зетечене главне пруге користи за путнички саобраћај, повећава број колосека, дограђује ка центру углавном подземно, а ако баш смета нека површинска траса, диже се на стубове, или формира плитки тунел. Чак и у бившој СФРЈ је један мали Сплит, чија је позиција на мрежи пруга ћорсокак, ставио пругу у плитак тунел и сачувао железничку станицу у центру, тамо где је најважнија.

Сами сте говорили о важности времена, а колико кошта време студената, који су док СНС није укинуо, користили Беовоз Ваљево-Вуков споменик-Панчево свакодневно, да не би плаћали скупе станове у Београду? Ја сам од почетка 2014. до почетка 2016. сакупљао материјале и истраживао могућности градње пруге Београд-Умка-Обреновац-Лајковац-Ваљево за 160км/х, два колосека до Ваљева, експресни возови за 40минута, регио експреси за 50 минута, од чега 15 минута до Обреновца, приградски на свим стајалиштима до Обреновца 28 минута. Услов је прилаз преко ненасељеог Макиша, Аде, Сајма до управо оне локације којом сте ви јако задовољни, где вам је све на 5-10-15 минута пешке. Имао сам подршку магистра машинства, врхунског стручњака, из ТЕНТ Обреновац, кога боли што му се све четворо деце иселило из комфорног стана у Обреновцу у скупе београдске рупетине од станчића још за време студија, следећи исту твоју логику ("али тата, ја на Правни путујем по 1,5 сат у једном смеру"). Повезао сам се са инжењерском комором, и академицима (не друштвених већ техничких наука!), који су ми били ментори, али смо ударили у тврд зид. А ја сам изгубио време, иако сам већ 2014 имао документе да емигрирам.

Тада је у ЦИП био Милутин Игњатовић, који је био довољно подворнички за све власти, али не и за СНС. На месту њега је дошао Славен Тица, који је међу студентима агитовао против метроа (значи не аргументовао техно-економским анализама, него агитовао). За "Београдски метро и воз" није им био довољно удворички Станко Кантар, који је ћутке пристао да му деградирају Беовоз само да не изгуби функцију, него је дошао Андрија Младеновић, политички прелетач, и лице без икаквог инжењерског образовања и знања. Није ни чудо што 5 година од првог обећања немамо ништа од скупих метро радова, и не очекивати их од ових што сада управљају.

Укратко, убиство сваког ентузијазма и науке, укључујући и урбанистичку. Да, и у Холандији и у Белорусији имаш могућности да се изградиш од нуле на основу свог рада и способности, и да будеш цењен као способан/стручан за нешто. Једини логичан повратак у Србију би био са оружјем у рукама, и оквиру неког организованијег устанка, јер ова елита моћи у Србији неће тек тако препустити своје, нашим кукавичлуком и неорганизованошћу заслужене привилегије.
 
Тада је у ЦИП био Милутин Игњатовић, који је био довољно подворнички за све власти, али не и за СНС. На месту њега је дошао Славен Тица, који је међу студентима агитовао против метроа (значи не аргументовао техно-економским анализама, него агитовао). За "Београдски метро и воз" није им био довољно удворички Станко Кантар, који је ћутке пристао да му деградирају Беовоз само да не изгуби функцију, него је дошао Андрија Младеновић, политички прелетач, и лице без икаквог инжењерског образовања и знања. Није ни чудо што 5 година од првог обећања немамо ништа од скупих метро радова, и не очекивати их од ових што сада управљају.

Укратко, убиство сваког ентузијазма и науке, укључујући и урбанистичку. Да, и у Холандији и у Белорусији имаш могућности да се изградиш од нуле на основу свог рада и способности, и да будеш цењен као способан/стручан за нешто. Једини логичан повратак у Србију би био са оружјем у рукама, и оквиру неког организованијег устанка, јер ова елита моћи у Србији неће тек тако препустити своје, нашим кукавичлуком и неорганизованошћу заслужене привилегије.

E vidiš, i moja priča je slična. "Crtao" pro bono kako treba da izgleda arhitektura jednog IT sistema u državi, nacrtana bila i pozicija stručnog konsultanta posle toga u jednoj državnoj instituciji a i u ministarstvu. Ja mislio za mene, pola stručnih ljudi koji su glasali isto mislilo da je za mene, ali avaj na kraju dobila osoba koja u CV-u ima da je učestvovala u jedom projektu čiji sam ja autor u jednoj susednoj nam državi (i koji i dan danas održavam). Tu osobu naravno nikad upoznao nisam, CV je lažan. A moj je navodno bio takav da su se mnogi uplašili. Naravno da je sve to bilo uvod u jednu od mini afera krađe državnog novca od pre par godina o kojoj se naveliko pisalo u medijima. Pišem bez imena i naziva institucija, nije ovo tema za to, a i nije vreme da javno iznosim bilo šta. I ja sam se razmišljao u jednom trenutku (i to sa izgrađenim imenom i karijerom) da se iselim iz zemlje, ali to zaista nije rešenje, pogotovu za nekoga ko se ne plaši za finansijsku egzistenciju svoje porodice. Ima raznih vidova "borbe", tiha voda breg roni. Pamti pa vrati, to je moj moto. A vratiti nećeš nikad iz Belorusije ili Holandije. Neću dalje u off-topic.
 
To je ono sto sam vise puta pisao, umesto dve zgrade od 23 sprata, mogu da naprave jednu od 20 i drugu od 26. Na taj nacin bi broj kvadrata (zarada) ostao isti, ali bi se dobila mnogo lepsa slika. Ovako na kraju, kada pogledam grad sa reke, prvo sto mi padne na pamet kako je ošišan na šerpu. Koliki id*** treba biti kada to ne primecuju.
Цена по спрату не иде линеарно, него степенасто, сад све то зависи од подлоге и разних ствари, нпр. цена за 21 спрата је мало већа од 15 спрата, док је за 24 већ доста скупља него за 21 и томе слично.
Пошто све одређује профит тиме би мање зарадили за исти број спратова, па могуће да због тога не раде тако како си написао, јер могуће да су достигли тај горњи лимит пре још једног скока цена.
 
Nedokucivo mi je da razmisljam o ceni stana u BW i verujem da je svega nekoliko ljudi sa ovog foruma kupilo stanove i naravno, on se raduju ovom projektu...
Ono sto meni i dalje smeta je, sto gradnja BW i dalje ugrozava interese nas ostalih gradjana.
Jedan problem je, sto se biciklisticko-pesacka zona stalno zatvara zbog radova, a i generalno je suzena, pa i gde je zavrsena, preuska je za komforan prolaz biciklista i pesaka. Primer kod Savanove.
Drugi problem je nacin investiranja. Umesto da je cela povrsina prodata na licitaciji za minimum milijardu evra, koji bi nam malo oporavili ekonomiju, ona je poklonjena. Umesto da je drzava gradila projekat i uzela ogroman profit (vise milijardi), profit ce uzeti privatne firme u vlasnistvu ljudi bliskih vlasti (jednog dana ce se saznati tacno cije).

Biciklisti koji ne smeju da voze kolovozom (deca mladja od 12 godina) moraju se odvoje od reke kod sajma i da se ukljuce u Vilsonov bulevar, a potom da voze do autobuske stanice, pa da tu skrenu levo ka zgradama koje su prvo zavrsene (ka Kafeteriji na BW). 1.7km se vozi bulevarom i ulicama, 3 puta se ceka na semaforima i sva 3 su u pitanju prelazi sa nizim prioritetom, tako da se ceka ukupno oko 5 minuta.
Biciklisti koji smeju da voze kolovozom, od reke se odvajaju ispod Gazele, pa levo ka reci posle parka, a onda kolovozom Hercegovackom i da skrenu kod Buda bara.
Za pesake je sada ista ruta, samo trotoarom. Verujem da su mogli da sacuvaju biciklisticku stazu pored parkinga gde se prave nove zgrade, ali koga briga za bicikliste, kad oni nisu potrosaci.

Elem, slike govore vise od 1000 reci.













P.S. Uklonjen je Sava play, jedina donekle oaza za sportiste i rekreativce. Mesto gde je mogla da se popije kafica, pojede nesto u pauzi setnje ili voznje bicikla. Da se rekreira, deca izgraju na igralistu, a sve to uz reku.
 
Poslednja izmena:
Nedokucivo mi je da razmisljam o ceni stana u BW i verujem da je svega nekoliko ljudi sa ovog foruma kupilo stanove i naravno, on se raduju ovom projektu...
Ono sto meni i dalje smeta je, sto gradnja BW i dalje ugrozava interese nas ostalih gradjana.
Jedan problem je, sto se biciklisticko-pesacka zona stalno zatvara zbog radova, a i generalno je suzena, pa i gde je zavrsena, preuska je za komforan prolaz biciklista i pesaka. Primer kod Savanove.
Drugi problem je nacin investiranja. Umesto da je cela povrsina prodata na licitaciji za minimum milijardu evra, koji bi nam malo oporavili ekonomiju, ona je poklonjena. Umesto da je drzava gradila projekat i uzela ogroman profit (vise milijardi), profit ce uzeti privatne firme u vlasnistvu ljudi bliskih vlasti (jednog dana ce se saznati tacno cije).

Biciklisti koji ne smeju da voze kolovozom (deca mladja od 12 godina) moraju se odvoje od reke kod sajma i da se ukljuce u Vilsonov bulevar, a potom da voze do autobuske stanice, pa da tu skrenu levo ka zgradama koje su prvo zavrsene (ka Kafeteriji na BW). 1.7km se vozi bulevarom i ulicama, 3 puta se ceka na semaforima i sva 3 su u pitanju prelazi sa nizim prioritetom, tako da se ceka ukupno oko 5 minuta.
Biciklisti koji smeju da voze kolovozom, od reke se odvajaju ispod Gazele, pa levo ka reci posle parka, a onda kolovozom Hercegovackom i da skrenu kod Buda bara.
Za pesake je sada ista ruta, samo trotoarom. Verujem da su mogli da sacuvaju biciklisticku stazu pored parkinga gde se prave nove zgrade, ali koga briga za bicikliste, kad oni nisu potrosaci.

Elem, slike govore vise od 1000 reci.

P.S. Uklonjen je Sava play, jedina donekle oaza za sportiste i rekreativce. Mesto gde je mogla da se popije kafica, pojede nesto u pauzi setnje ili voznje bicikla. Da se rekreira, deca izgraju na igralistu, a sve to uz reku.
Hvala ti sto si napisao normalno vidjenje.

Ono sto meni i dalje smeta je, sto gradnja BW i dalje ugrozava interese nas ostalih gradjana.
Jedan problem je, sto se biciklisticko-pesacka zona stalno zatvara zbog radova, a i generalno je suzena, pa i gde je zavrsena, preuska je za komforan prolaz biciklista i pesaka. Primer kod Savanove.
Ovo se slazem i ja da vozim bajs (konacno sam ga prvi put kupio) ne bi voleo da svaki cas menjaju. Jedva cekam da zavrse!!!
Ipak Savanova je privremeni objekat koji ce da se rusi kao i Sava Play tako da nam ostaje da se nadamo da ce biti vise prostora!

Drugi problem je nacin investiranja. Umesto da je cela povrsina prodata na licitaciji za minimum milijardu evra, koji bi nam malo oporavili ekonomiju, ona je poklonjena. Umesto da je drzava gradila projekat i uzela ogroman profit (vise milijardi), profit ce uzeti privatne firme u vlasnistvu ljudi bliskih vlasti (jednog dana ce se saznati tacno cije).
Ovo se ne slazem. Milijardu eura je preveliki zalogaj za bilo kog investitora na svetu. Tako da bi to jako tesko islo. Parcelacija bi dovela do razlicitih stilova i razlicitih stvari pa bi ispao kupus. Beobanka na Zelenom Vencu pa je promenila x y vlasnika i idalje niko ne gradi vec samo kupe i spekulisu. Sami smo svedoci sta sve rade mali investitori (mozda ne svi). Generalno mali investitori su skloni kraduckanju i muvanju. Nacin kako su uradili je fantasticno resenje i drzava Srbija je vlasnik 33% lokala, poslovnog prostora kao i 33% od prihoda ide drzavi Srbiji a da ne pricamo porez na imovinu, apsolutna prava i slicno. Za dovodjenje ovakvog projekta u Beograd ja im dajem cistu 10tku. Svaka cast svima koji su ucestvovali u projektu i dovodjenju investitora.
Biciklisti koji ne smeju da voze kolovozom (deca mladja od 12 godina) moraju se odvoje od reke kod sajma i da se ukljuce u Vilsonov bulevar, a potom da voze do autobuske stanice, pa da tu skrenu levo ka zgradama koje su prvo zavrsene (ka Kafeteriji na BW). 1.7km se vozi bulevarom i ulicama, 3 puta se ceka na semaforima i sva 3 su u pitanju prelazi sa nizim prioritetom, tako da se ceka ukupno oko 5 minuta.
Biciklisti koji smeju da voze kolovozom, od reke se odvajaju ispod Gazele, pa levo ka reci posle parka, a onda kolovozom Hercegovackom i da skrenu kod Buda bara.
Za pesake je sada ista ruta, samo trotoarom. Verujem da su mogli da sacuvaju biciklisticku stazu pored parkinga gde se prave nove zgrade, ali koga briga za bicikliste, kad oni nisu potrosaci.
Ovo jeste realan problem. Nadam se da kad bude malo izgradjenije da se sredi.

P.S. Uklonjen je Sava play, jedina donekle oaza za sportiste i rekreativce. Mesto gde je mogla da se popije kafica, pojede nesto u pauzi setnje ili voznje bicikla. Da se rekreira, deca izgraju na igralistu, a sve to uz reku.
Ja bi samo rekao jos i "konacno". Drago mi je da je sklonjen! Nama ne trebaju na toj lokaciji tako mali privremeni objekti koji lice na udzerice. Beograd na vodi je high end projekat (i jos se nalazi u Evropi) i naravno da ce biti sve u okviru njega "malo ustogljenije". Ipak tu na tom mestu ce doci lokali ispred BW Rivijere, BW Terraces i slicno. Verovatno i neki mini objekat ispred BW Terraces.
Naravno da ce da ga sklone jer treba ogromna zgrada tu da se gradi BW Rivijera, BW Perla i onaj objekat izmedju te dve zgrade (konacno da krecu).
Svakako jos jednom dobra vest da je sklonjen jer to znaci da krecu sa gradnjom jos dve velike zgrade, vise posla za radnike, vise posla za razne firme dobavljace, pre ce se useliti stanari, pa ce jos biti posla za druge radnike, namestaj i naravno da placaju porez!
 
Meni je neshvatljivo da će biciklistička staza biti u prekidu na tom mestu. Može možda nekom i da padne na pamet da planira da biciklistička staza neće biti tu ali će biciklista svakako biti. Tako je bilo svaki put kad su otvorili prolaz za pešake kod Kule. Ja ću prvi tuda da vozim biciklu bez obzira da li ima staze ili ne :)
 
Ovo se ne slazem. Milijardu eura je preveliki zalogaj za bilo kog investitora na svetu. Tako da bi to jako tesko islo. Parcelacija bi dovela do razlicitih stilova i razlicitih stvari pa bi ispao kupus. Beobanka na Zelenom Vencu pa je promenila x y vlasnika i idalje niko ne gradi vec samo kupe i spekulisu. Sami smo svedoci sta sve rade mali investitori (mozda ne svi). Generalno mali investitori su skloni kraduckanju i muvanju. Nacin kako su uradili je fantasticno resenje i drzava Srbija je vlasnik 33% lokala, poslovnog prostora kao i 33% od prihoda ide drzavi Srbiji a da ne pricamo porez na imovinu, apsolutna prava i slicno. Za dovodjenje ovakvog projekta u Beograd ja im dajem cistu 10tku. Svaka cast svima koji su ucestvovali u projektu i dovodjenju investitora.
Pa taj zvanicni investitor se frljao sa nekim milijardama. Ako ih stvarno ima i ako je on stvarno investitor, mogao je on da kupi to zemljiste za kes. On bi odlucivao kakve bi zgrade pravio, ali bi celo naselje bilo i dalje funkcionalno, jer da nije, ne bi prodao stanove i lokale.
Ono sto svakako jeste, drzava da je investitor, gradilo bi se naredna dva milenijuma, jer ko bi se cimao da rusi u Hercegovackoj, da uklanja zeleznicku i autobusku stanicu, da iseljava sve one hale i objekte, a da drzava prihoduje. 1. deonica Bulevara Patrijarha Pavla je godinama kasnila sa pocetkom, a vec kasni i sa krajem i jos tonu projekata kasni, a zeleznicka stanica je pocela da se rusi 3 meseca pre roka. To niko ne radi, ako nema licni car. To nas navodi na to da arapski investitor nije pravi investitor, vec iza projekta stoje ljudi sa vlasti.
Da neko ne misli da imam nesto protiv ove vlasti. Ja imam protiv bilo koje vlasti od kad sam se rodio, jer u Srbiji uvek vlada srpska vlast, primerena nama i nasim shvatanjima.

@nikolas27, nije zabranjeno da vozis bicikl ispred Galerije. Od Ade je pesacko-biciklisticka staza, gde je biciklisticka posebno obelezena i nema znaka za prekid vazenja kad se dodje do Galerije, tako da je to i dalje pesacko-biciklisticka, ali bez posebno obelezene biciklisticke staze. Ali je kretanje biciklista ograniceno na 5 km/h i kretanje se mora prilagoditi pesacima. Kada bi postojao znak zabrane za bicikliste ili da je u pitanju trotoar i znak za zavrsetak bici staze, onda bi bilo zabranjeno i biciklista bi morao da gura bicikl.
P.S. Uskoro ce isto da vazi i za vozace trotineta, samo sto ce oni moci da voze i trotoarom 5 km/h, a biciklista je duzan da se krece kolovozom. Npr. Hercegovackom.
 
Ograničen mozak i dalje ne razume ilegalnost projekta, kao i ružnoću plakara i falusa. Bitno je podržavati našeg vuka, vođu kriminalnog čopora.
ali poređenje fotografije i rendera toga kako je neko zamislio prostor lmao
što ne okači sliku bezličnog zida nekvalitetnih solitera koji je zaista izgrađen, a ne idealizovani render sa niskim zgradama i šumom do reke
 
Nismo iste ekonomije naravno, niti smo mentalno slični ali evo kako se jedan železnički čvor može pretvoriti u nešto što može da zadovolji potrebe i kupaca i zakupaca i građana.
Svi zadovoljni i sve ovce na broju a ne samo maksimizacija profita.

 
Da, isti Madrid koji je još 2017. svoju glavnu ulicu, Gran Via, sužavao za automobilski saobraćaj i te trake koristio za dodatne biciklističke staze. I stanica ostaje, ali pod zemljom.

Verovatno i ovde ima mnogo korupcije, ali deluje da u startu predstavljaju rešenja za mnogo godina unapred. Naš nesrećni BnV je prvo postavio problem, a sve ostalo će biti budženje da se on ispravi. Jedina prednost je što je sada čistije nego pre.
 
Konacno sele sajam.
Treba mozda nova tema?

Stavljam ovde jer ovo znaci da se BNV produzava do Ade!! Odlicna stvar!
Hvala nebesima sto nas je neko pogledao da se ovo desi.
 
Konacno sele sajam.
Treba mozda nova tema?

Stavljam ovde jer ovo znaci da se BNV produzava do Ade!! Odlicna stvar!
Hvala nebesima sto nas je neko pogledao da se ovo desi.


Врадовићу ти то пратиш, чини ми се да су у изградњи Београда на води учествовали и неки турски радници, турске компаније итд
а и мимо тога сад кад видимо ову катастрофу у Турској и бројне примере неквалитетне новоградње која се урушила, да ли купци и будући купци станова у БнВ треба добро да се замисле?
 
Konacno sele sajam.
Treba mozda nova tema?

Stavljam ovde jer ovo znaci da se BNV produzava do Ade!! Odlicna stvar!
Hvala nebesima sto nas je neko pogledao da se ovo desi.
Тома Мона омануо као министар грађевине и саобраћаја и сад се доказује председнику форсирајући његову малограђанску фантазију о Београду као Дубаију.
 
Врадовићу ти то пратиш, чини ми се да су у изградњи Београда на води учествовали и неки турски радници, турске компаније итд
а и мимо тога сад кад видимо ову катастрофу у Турској и бројне примере неквалитетне новоградње која се урушила, да ли купци и будући купци станова у БнВ треба добро да се замисле?
Nije valjda da ovo uzimaš kao adut za kritikovanje BNV?
 
Vrh