Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Ја сам, гледајући у историју Београда, ипак мало више оптимистичан. Крем авангардне уметничке и политичке сцене седамдесетих прошлог века у Београду су скоро сви одреда деца партизанских комесара, преобучених у министарска и амбасадорска одела.

Њихови родитељи су једва две деценије пре тога блатњавим цокулама разваљивали врата београдских вила и станова високих плафона, јер су ”били у праву”. Већ њихова деца су их се стидела, презирала их мазним београдским акцентом и носила беџеве и нитне.

Због тога и верујем да ће се управо у БнВ поштовати ред, стајати на пешачким прелазима, бацати опушци у канте, и скупљати псећи измет у кесице, јер ће већини тамошњих становника то бити најлакши начин да сакрију блатњаве цокуле којима су прокрчили пут до тамо.
Iz tvojih usta u božije uši.

Hm zanimljivo, na ovom renderu je zgrada pošte onakva kakva je sad, a na prethodnim renderima su je pokazivali u izvornom stanju.
Nije, ako bolje pogledaš videćeš crvene detalje na fasadi.
 
🏗Rekonstrukcija zgrade Pošte na Savskom trgu, u kojoj će se, nakon temeljne obnove, nalaziti Dečiji muzej Beograda i pozorište Boško Buha, doneće ovom delu grada jedan poseban šarm i jednu novu turističku atrakciju koja će biti popularna i među domaćim, ali i stranim posetiocima ovog dela grada.🤍

Nastavite da nas pratite za jos vesti o našim projektima.👆

Ovo je zvanična objava na fejsbuk stranici Beograda na vodi. Stara zgrada pošte izgleda zaista veličanstveno, što se ne može baš reći za monoton i dosadan prizor u pozadini (ako eventualno izuzmemo Kulu Beograd).
EC25EA77-64E8-42E6-9D1F-9A64AA11FE3D.jpeg
 
🏗Rekonstrukcija zgrade Pošte na Savskom trgu, u kojoj će se, nakon temeljne obnove, nalaziti Dečiji muzej Beograda i pozorište Boško Buha, doneće ovom delu grada jedan poseban šarm i jednu novu turističku atrakciju koja će biti popularna i među domaćim, ali i stranim posetiocima ovog dela grada.🤍

Nastavite da nas pratite za jos vesti o našim projektima.👆

Ovo je zvanična objava na fejsbuk stranici Beograda na vodi. Stara zgrada pošte izgleda zaista veličanstveno, što se ne može baš reći za monoton i dosadan prizor u pozadini (ako eventualno izuzmemo Kulu Beograd).
Pogledajte prilog 152937
Jeste monotono, narocito zbog zgrada iste visine, ali kamo srece da pozadina na kraju izgleda ovako kao na slici. Sa zaklonjenim sifonjerima, ne lici na horor.
 
Imam pitanje za kupce stanova u Beogradu na vodi, šta imaju od sledećih detalja?

1. Da li se stan nalazi u zoni tipa bar celi kilometar kvadratni, u kojoj je drumski saobraćaj sa usporivačima, ako ima pruge, da ima dovoljno prelaza u nivou, a da mašinovođe daju znake pešacima, da su u istoj škola, vrtić, dečja igrališta, prodavnica. Ukratko, da možeš dete od 7-8 godina poslati samo u školu, prodavnicu, a da se ne bojiš uopšte.
2. Da li ima odvojeno toalet i kupatilo.
3. Da li je sistem grejanja takav da nigde cevi ne štrče?
4. Da li stepenište i zajednički hodnik ima dobru prirodnu osvetljenost danju?
5. Da li lift ima nivo zemlje, kako bi se sa dečjim i invelidskim kolicima ulazilo bez rampi i stepenika, i tako postavljen da kolica na nivou zemlje, a na spratovima izlaze sa druge strane bez promene smera?
6. Da li su kako na stepeništu, tako i u stanu hodnici širine 1,6 metara ili više?
7. Da li su zgrade tako postavljene da druge zgrade ne oduzimaju sunčevu svetlost veći deo dana?
8. Imate li mesto za bicikle u vidu kaveza na nivou zemlje, tako da je moguće maksimalno efikasno koristiti ovo za veliki grad oslično transportno sredstvo?
9. Od brzog masovnog prevoza sa jakim identitetom, da li u blizini (do 10 minuta peške) imate bar jednu železničku stanicu, metro stanicu, ili bar stajalište prigradske železnice, a da je u funkciji?
10. Da li je lift postavljen tako da ne deli zid ni sa jednim stanom u zgradi?
11. Da li ili u hodniku zgrade, ili u samom stanu, postoji proširenje gde se mogu postaviti kolica za bebe, da prljavi točkići ne prljaju hodnik stana?
12. Da li ima do 4 stana na spratu?
13. Da li je grad/država prepoznata turistička destinacija, ako ne svetskog značaja, onda bar za neku veću grupu zemalja?
14. Da li je država u kojoj se nalazi nekretnina ima kontinuitet ravnopravnog trgovinskog savezništva sa nekom zemljom ili grupom zemalja sa 150 miliona stanovnika ili više?
15. Kakva je u društvu generalno opasnost od prestupništva, počev od džeparanje, krađe, iživljavanja u cilju dokazivanja (u saobraćaju i ostalo), pa do ubistava i se**sualnog nasilja? Indikator: da li se devojka u 2 sata noću ne boji nepoznatog muškarca?
16. Da li svaka zgrada ima svoj vizuelni identitet?
17. Da li su napravljene razlike među spratovima, tako da i spratovi imaju svoj vizuelni identitet? Tipa od 3-6 sprata drugi tip balkonca, od 2-4 druga boja fasade i slično, drugačija terasa na 6 spratu, tako da pogledaš zgradu, i sa ogromnog rastojanja vidiš svoj stan.

Definicija ravnopravnog trgovinskog savezništva: preduzeća čiji su vlasnici kapitala ili država, ili građani te države prodaje na teritoriji savezničke zone po imenu i brendu prepoznat finalni proizvod, proizvode sa učešćem troškova sirovina u veleprodajnoj ceni maksimalno 30%, odnosno izvozni profit ostaje u državi za račun rada, znanja, kontrole kvaliteta, ugleda na tržištu. Zona trgovinskog savezništva znači da domaći proizvođač, osim tržišta koje sam gradi ima olakšice vezano za pogranične procedure i jako niske carine, ako nema i potpuno ukidanje istih. Primer: istočno evropske bivše socijalističke zemlje de fakto članice Evropske unije većinom nisu u trgovinskom savezništvu sa starim zemljama evropske unije, a u najboljim slučajevima u polovičnom trgovinskom savezništvu. Sa druge strane, stare članice Evropske unije imaju mnogo izraženiji nivo trgovinskog savezništva sa SAD i Kanadom nego sa bilo kojim bivšim socijalističkim članom Evropske unije.

Vezano za fensi pločice, nameštaj, rasvetu, ozbiljan kupac koji ima para može napraviti sam po svom ukusu u stanu/kući sa golim zidovima. Važnije mu je šta goli zidovi nose sa sobom.
 
Poslednja izmena:
Imam pitanje za kupce stanova u Beogradu na vodi, šta imaju od sledećih detalja?
Evo pokusacu da ti odgovorim. Samo treba imati na umu da su zgrade razlicite.
1. Da li se stan nalazi u zoni tipa bar celi kilometar kvadratni, u kojoj je drumski saobraćaj sa usporivačima, ako ima pruge, da ima dovoljno prelaza u nivou, a da mašinovođe daju znake pešacima, da su u istoj škola, vrtić, dečja igrališta, prodavnica. Ukratko, da možeš dete od 7-8 godina poslati samo u školu, prodavnicu, a da se ne bojiš uopšte.
Iskreno u skolu jos uvek ne. Na toj lokaciji se gradi najmodernija drzavna skola pa se nadam da ce od septembra 2025. godine deca moci sama da idu u skolu. Sto se tice prodavnice apsolutno da. Beograd na vodi je jedna od najsigurnijih lokacija u Beogradu. Beograd je generalno siguran grad ali Beograd na vodi uliva dodatno poverenje. Dete u skolu u Americi ne mozes da posaljes samo cak ni u ruralnim sredinama jer nije sigurno za razliku od Beograda.
2. Da li ima odvojeno toalet i kupatilo.
Ne zato sto se prave stanovi po zapadnom sistemu u smislu koliko soba toliko kupatila i to se oznacava 2br/2ba. U principu bolje nego odvojeno kupatilo i toalet.
3. Da li je sistem grejanja takav da nigde cevi ne štrče?
Da
4. Da li stepenište i zajednički hodnik ima dobru prirodnu osvetljenost danju?
U sustini da. Hodnik je dosta dugacak tako da nije sve pokriveno prirodnom svetloscu ali s obzirom da su prozori od poda do plafona ulazi sasvim dovoljna kolicina prirodne svetlosti.
5. Da li lift ima nivo zemlje, kako bi se sa dečjim i invelidskim kolicima ulazilo bez rampi i stepenika, i tako postavljen da kolica na nivou zemlje, a na spratovima izlaze sa druge strane bez promene smera?
Da.
6. Da li su kako na stepeništu, tako i u stanu hodnici širine 1,6 metara ili više?
Da.
7. Da li su zgrade tako postavljene da druge zgrade ne oduzimaju sunčevu svetlost veći deo dana?
Zavisi od pozicije stana ali recimo kod mene iskreno ima malo i previse sunceve svetlosti.
8. Imate li mesto za bicikle u vidu kaveza na nivou zemlje, tako da je moguće maksimalno efikasno koristiti ovo za veliki grad oslično transportno sredstvo?
Da i to nekoliko lokacija. Sa biciklom se izlazi direktno na biciklisticku stazu bez potrebe da se nosi sa nekim stepenicama/liftom ili slicno. Bicikli su pod 24/7 nadzorom.
9. Od brzog masovnog prevoza sa jakim identitetom, da li u blizini (do 10 minuta peške) imate bar jednu železničku stanicu, metro stanicu, ili bar stajalište prigradske železnice, a da je u funkciji?
Ne. Glavna metro stanica ce ako sve bude bilo kako treba biti izgradjena 2026. godine.
10. Da li je lift postavljen tako da ne deli zid ni sa jednim stanom u zgradi?
Da.
11. Da li ili u hodniku zgrade, ili u samom stanu, postoji proširenje gde se mogu postaviti kolica za bebe, da prljavi točkići ne prljaju hodnik stana?
Da.
12. Da li ima do 4 stana na spratu?
Ne.
13. Da li je grad/država prepoznata turistička destinacija, ako ne svetskog značaja, onda bar za neku veću grupu zemalja?
Ovo je nedefinisano pitanje. Po mom misljenju jeste. Beograd definitivno postaje turisticki centar kao city break destinacija. Sve vise turista ce biti i u buducnosti zbog prosirenja aerodroma, brze prige, autoputeva i bescarinske zone sa Kinom.
14. Da li je država u kojoj se nalazi nekretnina ima kontinuitet ravnopravnog trgovinskog savezništva sa nekom zemljom ili grupom zemalja sa 150 miliona stanovnika ili više?
Da. Srbija je jedna od odlicnih mesta za poslovanje jer se iz Srbije ima pristup ogromnom trizstu.
Srbija je clanica trgovnskih organizacija CEFTA, BSEC, AIIB, Open Balkan, World Bank ,IMF, WTO

15. Kakva je u društvu generalno opasnost od prestupništva, počev od džeparanje, krađe, iživljavanja u cilju dokazivanja (u saobraćaju i ostalo), pa do ubistava i se**sualnog nasilja? Indikator: da li se devojka u 2 sata noću ne boji nepoznatog muškarca?
Sa 1.7M stanovnika grad Beograd spada u izuzetno sigurne gradove. Moze da se seta nocu ko god hoce i osim mozda nekog dobacivanja nista drugo se najverovatnije nece desiti. Za razliku od mnogih gradova na zapadu gde nocu ako izlazis moras da poneses oruzije i pancir i to u nekim veoma poznatim gradovima.
16. Da li svaka zgrada ima svoj vizuelni identitet?
Da.
17. Da li su napravljene razlike među spratovima, tako da i spratovi imaju svoj vizuelni identitet? Tipa od 3-6 sprata drugi tip balkonca, od 2-4 druga boja fasade i slično, drugačija terasa na 6 spratu, tako da pogledaš zgradu, i sa ogromnog rastojanja vidiš svoj stan.
U sustini razlikuje se po terasama. Svako ko zivi tu mogao bi sa neke relativne udaljenosti da prepozna svoj stan (ako ima dobar vid).
Definicija ravnopravnog trgovinskog savezništva: preduzeća čiji su vlasnici kapitala ili država, ili građani te države prodaje na teritoriji savezničke zone po imenu i brendu prepoznat finalni proizvod, proizvode sa učešćem troškova sirovina u veleprodajnoj ceni maksimalno 30%, odnosno izvozni profit ostaje u državi za račun rada, znanja, kontrole kvaliteta, ugleda na tržištu. Zona trgovinskog savezništva znači da domaći proizvođač, osim tržišta koje sam gradi ima olakšice vezano za pogranične procedure i jako niske carine, ako nema i potpuno ukidanje istih. Primer: istočno evropske bivše socijalističke zemlje de fakto članice Evropske unije većinom nisu u trgovinskom savezništvu sa starim zemljama evropske unije, a u najboljim slučajevima u polovičnom trgovinskom savezništvu. Sa druge strane, stare članice Evropske unije imaju mnogo izraženiji nivo trgovinskog savezništva sa SAD i Kanadom nego sa bilo kojim bivšim socijalističkim članom Evropske unije.

Vezano za fensi pločice, nameštaj, rasvetu, ozbiljan kupac koji ima para može napraviti sam po svom ukusu u stanu/kući sa golim zidovima. Važnije mu je šta goli zidovi nose sa sobom.

Nadam se da sam ti odgovorio.
 
Poslednja izmena:
И ако нисам купац стана у БнВ, мораћу да се умешам за пар питања.
Што се тиче одласка у школу, због лоше позиције на Савском тргу, деца из зграда до обале ће прелазити прометан булевар 3+3.
Што се тиче безбедности жена ноћу, верујем да се ни једна не осећа 100% сигурно кад увече било 9 или 3 сама наиђе на непознатог мушкарца. Сећам се једном неке приче са другарицама и на питање шта би прво да си другог пола, сложиле су се да би прво ишле ноћу свуда саме.
Још да додам да је у непосредној близини Београда на води, на пешачким пасарелама и степеништима у склопу Мостарске петље, неколико стотина метара од полицијске станице Савски венац ноћу харао серијски силоватељ који десетак жена и девојака силовао уз претњу смрћу ножем. На крају када је манијак ухапшен, испоставило се да је у питању ожењен човек 30их година, отац троје деце запослен у војсци као војни полицајац.
 
Meni je delovalo da su početna pitanja uzrokovana nezadovoljstvom što je železnica uklonjena. Moj utisak je da vlasnike za to baš i nije preterano briga. Tj. podržavaju to uz podržavanje rušenja starog mosta. Metro je bonus ako ga bude bilo ikad. Naselje je prilagođeno za današnji život zbog količine parking mesta i to je ono što je sada bitno. A neka pitanja baš i nemaju veze sa BnV-om već sa Srbijom uopšte i kao da su usmerena Kinezima i Arapima koji investiraju u po neki stan u naselju.

12. Da li ima do 4 stana na spratu?
Ispravka ovde, ima u mnogim zgradama na višim spratovima. Ono što je meni poznato, po spratu je od 20 do 3 stana, u zavisnosti od zgrade i sprata. Cena po m2 i nije toliko viša na spratovima sa malim brojem stanova. No ti stanovi jesu značajno skuplji od proseka jer su jednostavno mnogo veći od ostalih.

18. Da li stanovi imaju roletne?
Ne, neće ih biti ni na jednoj zgradi. I nije neki nedostatak, vizuelno je skladnije. Što se izolacije tiče, znam da su neke komšije na južnoj strani stavljale dodatne termoizolacione folije na prozore.

И ако нисам купац стана у БнВ, мораћу да се умешам за пар питања.
Што се тиче одласка у школу, због лоше позиције на Савском тргу, деца из зграда до обале ће прелазити прометан булевар 3+3.
Da dodam i svoj komentar ovde pošto sam odavno kupio prvi stan u BnV a tek se za par godina selim u ovo naselje. Moja deca idu trenutno u školu u jednom prigradskom naselju gde se nastava odvija u 2 smene. Do škole hodaju preko 500m. U BnV na toj udaljenosti će imati 4 osnovne škole (3 postojeće i jedna nova). U ove 3 postojeće se nastava odvija samo prepodne. Jedan od razloga zašto sam prelomio da se preselimo je da bi mi deca išla peške u srednju školu i na fakultete (ili par minuta gradskim prevozom, zavisi na šta se odluče). Saobraćaj je haotičan svuda u gradu a nesreće se češće dešavaju u malim ulicama (bar moje lično iskustvo, da me ne napada saobraćajna struka). Jedini sudar koji sam video u naselju je bio na parkingu zgrade, na -1 nivou. Iz moje perspektive bulevar(i) do škole i nisu neki problem.

Што се тиче безбедности жена ноћу, верујем да се ни једна не осећа 100% сигурно кад увече било 9 или 3 сама наиђе на непознатог мушкарца. Сећам се једном неке приче са другарицама и на питање шта би прво да си другог пола, сложиле су се да би прво ишле ноћу свуда саме.
Још да додам да је у непосредној близини Београда на води, на пешачким пасарелама и степеништима у склопу Мостарске петље, неколико стотина метара од полицијске станице Савски венац ноћу харао серијски силоватељ који десетак жена и девојака силовао уз претњу смрћу ножем. На крају када је манијак ухапшен, испоставило се да је у питању ожењен човек 30их година, отац троје деце запослен у војсци као војни полицајац.
Što se saobraćaja i bezbednosti tiče, sličan đavo svuda vreba. Biće bolje verovatno kad se izmesti autobuska stanica. PS Savski venac ostaje pa ostaje, Viši sud ostaje pa ostaje, a na oba mesta se često vidi policija sa dugim cevima i to je cena koja se plaća zbog lokacije.
 
Što se saobraćaja i bezbednosti tiče, sličan đavo svuda vreba. Biće bolje verovatno kad se izmesti autobuska stanica. PS Savski venac ostaje pa ostaje, Viši sud ostaje pa ostaje, a na oba mesta se često vidi policija sa dugim cevima i to je cena koja se plaća zbog lokacije.
Nije ni blizu slicno svuda. Beograd je mega giga siguran grad i nocu i danju.
Saobracaj je definitivno losiji u smislu nepostovanja pravila tu nema sta.
Jedino gde se iole malo postuju pravila je Beograd na vodi ali i tu znak STOP svi ignorisu kao da su ludi :)
 
@vradovic Hvala na odgovoru na pitanja. Jedan od problema je to što posebno u Beogradu nemamo skoro nikakvu politiku kvaliteta u sektoru nekretnina, tako da se kao skupa novogradnja prodaju stanovi koji su neosvetljeni, mračni hodnici zgrade, nema normalnog mesta za bicikl i dečija kolica, lift bukom smeta jednoj liniji stanova, iz zgrade pravo na automobile... Za većinu novogradnje u Beogradu bi na manje od pola bio odgovor "da".

Ali hajmo izveštaj: 1) nejasno 2) da 3) da 4) da 5) da 6) da 7) da 8) da 9) ne 10) da 11) da 12) ne 13) ne 14) ne 15) ne 16) da 17) da.
1) Nejasno. Ja sam poslednji put bio tamo u septembru 2021. i tada je odgovor bio "ne". Da bi odgovor bio "da", značilo bi da su ili postavljeni ležeći policajci preko Vudrua Vilsona i Savske, ili da su napravljene pasarele ili podhodnici širine minimum 3 metra za bicikle + minimum 1,6 metara za pešake, sa rampama u prirodnim pravcima kretanja uspona ne većeg od 6% (do 3 metra uspona pada na 50 metara rampe) ili dizanje celog puta na nasip 3 metra sa prolazima za pešake i bicikliste pomenute ili veće širine. Ako je po rečima @vradovic to je izgrađeno.
9) Ovde je u pitanju najveća prevara kupaca, zato što su brz masovan električni prevoz sa snažnim indentitetom imali u trenutku početka gradnje stanova. I to sve sa čak i međunarodnim vozovima, a na početku gradnje moderne pruge za čak 200km/h. Odnosno i to je oteto kupcima stanova sa njihove lokacije.

13 i 14 su trik pitanja. I Niger i Togo i Centralnoafrička Republika su članice Afričke unije, UN i sličnih organizacija. Dovoljno sam zemalja Evrope obišao, i sa dovoljno raznih stranaca komunicirao, da vidim koliko Srbija ne postoji ni kao prodavac proizvoda pod svojim imenom, ni kao turistička destinacija. Ono malo konditerskih proizvoda u sesednim zemljama pod srpskim brendovima, vlasnici kapitala i ubirači profita nisu državljani Srbije. Ne samo na svetskoj, nego i na evropskoj mapi Beograd maltene ne postoji. Određeni napredak postoji za poslednjih nekoliko godina, a bio bi veći da nije bilo infrastrukturnog sakaćenja. Ipak, tako nešto se gradi decenijama.

15) @Dosljak dao odgovor.

Kakva je bila poenta 17 pitanja? Skor 11/17 da, a ja sam u Brestu u Belorusiji godine 2021. za 17/17 da stan platio 450 evra metar kvadratni. U pitanju je državna stanogradnja, ali i privatna stanogradnja, bliže centru, u kategoriji luks ne prelazi 1000 evra kvadrat.

Vezano za 13. Brest je jedan od 13 gradova sa brendom "grada heroja" za ekonomsko/populaciono područje daleko veće od Slovenije, Bugarske i ostalih regiona među kojima je Beograd prepoznat.
Vezano za 14. Belorusija ima poziciju trgovinskog savezništva, tako da trgovinskim saveznicima izvozi kozmetiku, satove, konditerske proizvode, sireve, belu tehniku, poljoprivredne mašine, sredstva javnog prevoza... pod svojim imenom i sa profitom koji ostaje u svojoj zemlji. Srbija izvozi sirovine i poluproizvode, i to tako da čak i od toga profit ide stranim korporacijama. Za razliku od Belorusije, u Srbiji ne znam nikoga da zarađuje preko dividendi od akcija.

Jedinstvene dve velikt prednost Beograda su jak međunarodni aerodrom i neutralna zona za vreme rata NATO-Rusija. Ali čak i za aerodrom profit ide pre svega strancima.
 
Poslednja izmena:
1) Nejasno. Ja sam poslednji put bio tamo u septembru 2021. i tada je odgovor bio "ne". Da bi odgovor bio "da", značilo bi da su ili postavljeni ležeći policajci preko Vudrua Vilsona i Savske, ili da su napravljene pasarele ili podhodnici širine minimum 3 metra za bicikle + minimum 1,6 metara za pešake, sa rampama u prirodnim pravcima kretanja uspona ne većeg od 6% (do 3 metra uspona pada na 50 metara rampe) ili dizanje celog puta na nasip 3 metra sa prolazima za pešake i bicikliste pomenute ili veće širine. Ako je po rečima @vradovic to je izgrađeno.
Evo da pojasnim.

Tvoje pitanje je bilo
1. Da li se stan nalazi u zoni tipa bar celi kilometar kvadratni, u kojoj je drumski saobraćaj sa usporivačima, ako ima pruge, da ima dovoljno prelaza u nivou, a da mašinovođe daju znake pešacima, da su u istoj škola, vrtić, dečja igrališta, prodavnica. Ukratko, da možeš dete od 7-8 godina poslati samo u školu, prodavnicu, a da se ne bojiš uopšte.

A moj odgovor na pitanje je bio
Iskreno u skolu jos uvek ne. Na toj lokaciji se gradi najmodernija drzavna skola pa se nadam da ce od septembra 2025. godine deca moci sama da idu u skolu. Sto se tice prodavnice apsolutno da. Beograd na vodi je jedna od najsigurnijih lokacija u Beogradu. Beograd je generalno siguran grad ali Beograd na vodi uliva dodatno poverenje. Dete u skolu u Americi ne mozes da posaljes samo cak ni u ruralnim sredinama jer nije sigurno za razliku od Beograda.
Znaci odgovorio sam ti sa NE za skole (mada i to je diskutabilno jer deca idu sama u skolu koja se nalazi iznad Savske i nista im ne fali) i definitivno ima prelaze u nivou.
Ali ajde s obzirom da ce vecina toga biti odlicno tek biti kad se izgradi nova skola stavio sam ti odgovor NE. Za prodavnice ipak DA. Zato sto gotovo u sklopu svake zgrade imas prodavnicu. Mozes dete od 6 godina da posaljes u prodavnicu i nista mu nece biti. Vidjao sam devojcicu od 5 godina koja je sama isla u obdaniste Futurino i nista se nije desavalo.
Do prodavnice svakako mozes promenadom jer tu nema saobracaja pa do Galerije.

9) Ovde je u pitanju najveća prevara kupaca, zato što su brz masovan električni prevoz sa snažnim indentitetom imali u trenutku početka gradnje stanova. I to sve sa čak i međunarodnim vozovima, a na početku gradnje moderne pruge za čak 200km/h. Odnosno i to je oteto kupcima stanova sa njihove lokacije.
Tako nasi ljudi u dijaspori cesto zamisljaju Srbiju da bi opravdali sebe sto su otisli. Kakva crna prevara. Ja sam znao crno na belo pre kupovine prvog stana da ce se rusiti autobuska stanica i da ce se skloniti sva pruga. Bilo je i javno i plus prodavac ako je iole revnosan ti to sve lepo saopsti (ne znam za druge ali meni je jasno receno).
Nije niko nista oduzeo. Znalo se unapred da ce biti sklonjeno. Plus stanari dobijaju ukrstanje dve linije metroa u Beogradu na vodi. Jedino sto da sam se ja pitao bio bi mnogo siri LEX specijalis nego sto je napravljen. Ali ocena za projekat je 9/10 to je sigurno. Ovakav projekat u ovom trenutku nema nigde u Evropi. Kada se svet gotovo raspada Beograd se ubrzano razvija. To je za svako divljenje i pohvalu.

Ti si mozda kupio za 450 eura po m2 taj stan ali moj ti je savet da ga prodas cak i za 200e po m2 s obzirom da je 95% sansa da Belorusija udje u rat sa NATO alijansom. Pa ako hoces da ti investicija ne zavrsi kao u Ukrajini i da moras da cekas 40 godina na oporavak ti ga prodaj bud zasto i begaj za Beograd.
 
Poslednja izmena:
@vradovic @nikolas27 To što se u Srbiji putevi projektuju po principu maksimalna brzina za automobile, proforme briga o bezbednosti, i minimalna ulaganja u bezbednu sredinu, to ne znači da je to dobro, i da priliči savremenom projektovanju novih naselja. Imaš Holandski raskošni pristup, put na nasipu, pešaci i biciklisti na nivou terena, a imaš i budžetni beloruski pristup, sa ležećim policajcima, mnogo pešačkih ostrva, i velikom udaljenošću među susednim paralelnim bulevarima. Vezano za bezbednost šinskog saobraćaja, tamo gde je mnogo koloseka prave podvožnjake i nadvožnjake, a tamo gde je malo, prelaz u nivou tako da pešak bude upozoren na nailazak voza/LRT vozila/tramvaja na neki od načina. Čak i tamo gde su nekeretnine najskuplje, u cilju manje zavisnosti od najopasnijeg automobila, smanjenja zagađenja, uticaja zastoja, lake dostupnosti geograski udaljenih sadržaja, obnavljaju se i modernizuju postojeći sistemi masovnog prevoza, i dodaju novi.

Vezano za metro, imate vlast koja je upropastila čak i onaj i onakav BG:VOZ kakav je zatekla. Iz njih stoji sakaćenje ne samo železničke kadrovske baze (šifra višak zaposlenih) nego i energetske. Bez neke jasne perspektive da će se promeniti i doći neko bolji. I tom boljem će trebati jako dugo da sanira štetu.
 
9) Ovde je u pitanju najveća prevara kupaca, zato što su brz masovan električni prevoz sa snažnim indentitetom imali u trenutku početka gradnje stanova. I to sve sa čak i međunarodnim vozovima, a na početku gradnje moderne pruge za čak 200km/h. Odnosno i to je oteto kupcima stanova sa njihove lokacije.

Mnogo više su na žalost prevareni kupci koji po perfieriji Beograda starogradnju sad plaćaju i po 2000 EUR/m2 zbog rasta cena nekretnina u Beogradu. A da se ne lažemo, rast cena jeste u korelaciji sa izgradnjom BnV-a.

13 i 14 su trik pitanja. I Niger i Togo i Centralnoafrička Republika su članice Afričke unije, UN i sličnih organizacija. Dovoljno sam zemalja Evrope obišao, i sa dovoljno raznih stranaca komunicirao, da vidim koliko Srbija ne postoji ni kao prodavac proizvoda pod svojim imenom, ni kao turistička destinacija. Ono malo konditerskih proizvoda u sesednim zemljama pod srpskim brendovima, vlasnici kapitala i ubirači profita nisu državljani Srbije. Ne samo na svetskoj, nego i na evropskoj mapi Beograd maltene ne postoji. Određeni napredak postoji za poslednjih nekoliko godina, a bio bi veći da nije bilo infrastrukturnog sakaćenja. Ipak, tako nešto se gradi decenijama.

To što ne postoji kao destinacija je zapravno poznato i čini mi se da na tu kartu igraju mnogi kupci stanova u BnV-u. Upoznao sam par komšija koji kupuju stanove kao pomahnitali jer su uvereni da će tek biti turista. Neki čak radili decenijama u ugostiteljstvu u inostranstvu.

Kakva je bila poenta 17 pitanja? Skor 11/17 da, a ja sam u Brestu u Belorusiji godine 2021. za 17/17 da stan platio 450 evra metar kvadratni. U pitanju je državna stanogradnja, ali i privatna stanogradnja, bliže centru, u kategoriji luks ne prelazi 1000 evra kvadrat.

Vezano za 13. Brest je jedan od 13 gradova sa brendom "grada heroja" za ekonomsko/populaciono područje daleko veće od Slovenije, Bugarske i ostalih regiona među kojima je Beograd prepoznat.
Vezano za 14. Belorusija ima poziciju trgovinskog savezništva, tako da trgovinskim saveznicima izvozi kozmetiku, satove, konditerske proizvode, sireve, belu tehniku, poljoprivredne mašine, sredstva javnog prevoza... pod svojim imenom i sa profitom koji ostaje u svojoj zemlji. Srbija izvozi sirovine i poluproizvode, i to tako da čak i od toga profit ide stranim korporacijama. Za razliku od Belorusije, u Srbiji ne znam nikoga da zarađuje preko dividendi od akcija.

Jedinstvene dve velikt prednost Beograda su jak međunarodni aerodrom i neutralna zona za vreme rata NATO-Rusija. Ali čak i za aerodrom profit ide pre svega strancima.

Poređenje sa Belorusijom je slično poređenju sa Valensijom iz teme Cene nekretnina. Ništa meni to ne znači što je tamo jeftinije i ako se više dobija za novac ako sam ja emocionalno i poslom vezan za Beograd, Srbiju i region. A o mogućem sukobu Belorusije sa NATO paktom da ne govorimo. Risk/reward ratio na tih 450EUR/m2 je upitan. Pre bih ulagao veliki novac u kripto nego u stan u Belorusiji.
 
Poslednja izmena:
Kakva je bila poenta 17 pitanja? Skor 11/17 da, a ja sam u Brestu u Belorusiji godine 2021. za 17/17 da stan platio 450 evra metar kvadratni. U pitanju je državna stanogradnja, ali i privatna stanogradnja, bliže centru, u kategoriji luks ne prelazi 1000 evra kvadrat.

Vezano za 13. Brest je jedan od 13 gradova sa brendom "grada heroja" za ekonomsko/populaciono područje daleko veće od Slovenije, Bugarske i ostalih regiona među kojima je Beograd prepoznat.
Vezano za 14. Belorusija ima poziciju trgovinskog savezništva, tako da trgovinskim saveznicima izvozi kozmetiku, satove, konditerske proizvode, sireve, belu tehniku, poljoprivredne mašine, sredstva javnog prevoza... pod svojim imenom i sa profitom koji ostaje u svojoj zemlji. Srbija izvozi sirovine i poluproizvode, i to tako da čak i od toga profit ide stranim korporacijama. Za razliku od Belorusije, u Srbiji ne znam nikoga da zarađuje preko dividendi od akcija.

Jedinstvene dve velikt prednost Beograda su jak međunarodni aerodrom i neutralna zona za vreme rata NATO-Rusija. Ali čak i za aerodrom profit ide pre svega strancima.

Posto znam o Belorusiji mnogo toga evo da ti odgovorim. Ja sam kupio stan u Minsku (Minsk Mir), u naselju koje grade Karici. U izgradnji je i treba biti gotov za nekoliko meseci ako ne izbije rat i tamo. Kao prvo, Brest je selo u odnosu na Beograd, ima 350.000 stanovnika, i cak i u Belorusiji ga mnogi smatraju selom, ne samo zbog velicine vec i zbog mogucnosti koje nudi. Kao drugo, pomenuo si cenu po kvadratu, ali si precutao da je to cena bez remonta, to jest za beton i gole zidove (najverovatnije), jer na prostoru bivseg Sovjetskog Saveza se iskljucivo tako gradi. Dobijes zidove, a onda sam o svom trosku postavljas pod, razvodis struju, krecis..Taj remont, budeztska varijanta kosta oko 200 - 300 dolara po kvadratu pa to treba dodati u cenu. I jos 1000 - 2000 dolara za dizajnera, osim ako neces da ustedis pa dizajniras sam. VIP ili luks remont moze kostati i 1000$/m2. Ovde ljudi ne mogu ni da zamisle kako izgledaju stanovi sa takvim remontom. Gledao sam onaj video Baka Prasca, tragikomicno je da kod nas ljudi daju pola miliona evra za stan, a opreme ga onako prosto. U Belorusiji, Ukrajini, Rusiji, toga nema.
Kazes tvoj stan je imao 17/17. Reci da je Brest atraktivna svetska ili regionalna turisticka destinacija je krajnje smesno. Ni cela Belorusija nije prepoznata kao turisticka destinacija, a kamoli Brest. Ako sam te uhvatio ovde u lazi, ne moze ti se verovati onda ni za ostalih 16.

Inace mislim da je Belorusija apsolutno najbezbednije mesto za zivot u celom svetu.
 
Poslednja izmena:
Vrh