relja » 14 Feb 2009 07:07 pm[/url]":70sg8qzg]Slaktih li muka – kako urediti „Savski amfiteatar“
Ja bih krenuo nekim logičkim redom, prvo od infrastukture –
Saobraćaj – ulice, novi most, parking mesta
1. novi most preko Save na tom potezu – obavezno drumski, po mogućstvu metro-drumski, koji će povezivati Savski amfiteatar sa Novim Beogradom preko Vladimira Popovića i Bul. Zorana Đinđića. Samo pešački most nema smisla, izgradiće se mali grad u gradu a sva privatna vozila i javni gradski prevoz koji budu dolazila i odlazila sa NBG bi tada koristila postojeće mostove.
2. Ulice – 3 trake u oba smera, kao nikad završena Vojvođanska ulica. Ulice treba da prime gužve iz Kneza Miloša, Sarajevske i Savske.
3. Koliko god to tlo dozvoljavalo – podzemne garaže na svakom mestu.
Ulica najbliža reci bi trebalo da ul. Braće Krsmanovića koju bi trebalo iz početka izregulisati, proširiti i odmaknuti od reke.
Kanalizacija, vodovod i toplovod –predimenzionisati i projektovati za narednih 150 godina. Glavne magistrale postavljati u kanale koji će biti lako dostupni za remonte i hitne popravke.
Nasip – idealna prilika da se prema poslednjim iskustvima, bar na tom potezu, podigne nasip kao zaštita od poplava.
Sama zgrada stare Železničke stanice – moslim da treba da ostane kao muzej. Ja bih ostavio 4 perona sa kolosecima i kompozicijama iz raznih epoha. Ovo bi sve bilo na površini koju „omedjuju“ dva „krila“ stare stanice. Jedan servisni kolosek uz Savsku bih ostavio, samo za potrebe muzeja,da ga povezuje sa ostakom železnice, na način koji ne bi smetao ni ulicama ni novoj izgradnji (najbolje plitak tunel, ako je izvodljivo). Ne bi ostalo mesta za kružni tok, znam.
Obe autobuske treba praviti negde drugde, skroz iz početka.
Obavezno zeleni pojas uz reku, kao i na suprotnoj obali, šetalište i park. Što se tiče kanala, prvo mislim da nisu praktični zbog vrlo promenjivog vodostaja Save tokom godine, i kvaliteta vode. Smetaće postavljanju i održavanu podzemne infrastrukture i garaža. Drugo –svi ti lepi gradovi na kanalima su ih nekada gradili iz čisto parktičnih razloga – mi bi ih time samo imitirali, a to nam ne treba.
Spratnost: 8-10. Fasade prema reci da budu što maštovitije, što manje stakla i čelika, što više terasa i balkona. Kocke i ostala prosta geometrijska tela u staklu izbegavati.
Krovovi da budu to vi[e u liniji i planirati ih za restorane, apartmane i sl, sa pogledom na reku. Ne bih imao ništa protiv i onih projekata sa bujnom vegetacijom na kaskadama zgrada kakve forumaš bigvlada stalno postavlja u relax sekciji...
Naravno, sve ovo nema smisla ako istovremeno ne počne da se uredjuje i suprotna obala...
Rezime:
Znači, mi u stvari čekamo otvaranje Bulevara Braće Krsmanovića