Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645003#p645003:442xshhf je napisao(la):
dejo2000 » 03 Aug 2019 07:53 am[/url]":442xshhf]
Wow! Kakva analiza! Odavno nisam procitao kracu a tako jasnu i sadrzajniju analizu stanja! Slike sa obelezenim delovima su vrh, svaka cast!
Inace, ovo sto sam procitao zvuci totalno nadrealno, neverovatno da ovo nije uzeto u obzir prilikom izrade projekta......moze li misljenje kako navedeno moze da u buducnoati utice na ceo projekat?
To je vrlo teško reći. Odavno je poznato da je originalni nivo tla u Bari Venecija bio daleko niži pre izgradnje železničke stanice i provlačenja pruge od Zemuna. To se lepo vidi recimo na ovoj slici iz vremena izgradnje stanice.


Ovde lepo vidite i originalni i novi nivo tla ispred stanice. A to je prlično daleko od reke, gde je prirodno formirano tlo možda bilo još niže. Da bi se nasuo ovako debeo sloj zemlje na ovako velikoj provršini (od Savske ulice pa sve do reke, i od starog železničkog mosta pa nizvodno) bilo je potrebno negde naći ogromnu količinu zemlje. Znamo da su je u mnogo različitih navrata i kampanja nasipanja postepeno dovlačili sa Prokopa, ali, pošto je nije bilo dovoljno, i sa Kalemegdana i sa bilo kog drugog bližeg mesta u gradu gde je povremeno bilo nekog otpadnog materjala. Međutim do sada mi nije palao na pamet da je taj otpadni mateijal možda korišćen i BAŠ na samoj obali reke, odnosno i kao materijal obalskog NASIPA stare obaloutvrde (pošto je prilično opasno da "brana" koja grad treba da štiti od vode bude "šuplja", tj nehomogena po svojoj strukturi pa time i puna šupljina). Međutim moguće da se tada o tome nije previše vodilo računa. Sve dok je novo nasuti nivo (onaj za koloseke stanice i servisne ulice) iznad visoke vode, verovatno su mislili da nije previše bitno ako je materijal ispod toga prožet vodom više nego što bi to bio slučaj da je malo homogenijeg sastava. Očigledno pošto zemljište železničke stanice ili luke ionako nije bilo zamišljeno da bi bilo kada trebalo da nosi visoke i teške zgrade koje bi morale imati kvalitetno fundiranje, već samo železničke šine, prizemne magacine i ulice. A onda je svejedno šta je ispod toga. Pogotovo što su poslednju od tih obaloutvrda gradili Nemci u sred rata, pa je ionako skoro sve bar donekle morala biti improvizacija.

Međutim sada sam prvi put video zvanični dokument sa poprečnim presekom zemljišta ispod mosta gde je posebno naznačena oblast nasutog materjala, pa je postalo jasno da je bar jedan stub starog mosta na nasutom, a ne na originalnom, prirodno nastalom tlu (koje i samo za sebi nije naročito dobro, ali to je druga priča).

E sad, kakve su praktične posledice toga zavisi od previše drugih stvari koje ne znamo. Što se tiče zgrada u unutrašnjosti SA sa dubokim šipovima, ovo ne bi trebalo da ima značaja. Ali za Promenadu i obalsku zonu jeste važno i tu se otvara veći broj pitanja. Naprimer gde je TAČNO nasipan građevinski šut, a gde zemlja sa Prokopa, a gde eventualno pesak iz reke? Znamo da jeste korišćen šut i drugi ostaci, to se eksplicitno kaže i u ovom izveštaju istraživanja tla i u starim novinskim tekstovima, ali koliko i gde? Kakve su mehaničke karakteristike tog šuta ili otpada koji jeste korišćen, ako je korišćen na obali? Zemljište stare obale i obaloutvrde je definitvo nasuto i nije prirodno, ali kakve su mu tačno karakteristike na klizanje na raznim mestima obale? Koliko je prožeto vodom? Koliko je stabilno originalno (naplavljeno) tlo ispod tog veštačkog nasipa, tla na koje se ranije nasuti materijal oslanja, a na šta se sada naslanja NOVONASUTI materjal Promenade? Pošto je to već drugi sloj veštačkog i nanetog materjala. Kako oni funkcionišu zajedno, pogotovo u prisustvu vode?

Ono što za sad definitvno znamo je samo da Promenada očigledno NIJE stabilna, da se pomera, ali i da je tlo Savskog Amfiteatra, pa i ovaj njegov deo, u puno navrata nasipano nekontrolisanim veštačkim materjalom od 1882. godine do danas. A to dovodi u sumnju kvalitet podloge na koju se Promenada oslanja, i sasvim neazvisno od ranije pozantih problema sa njim (podzemnih voda, izvora u okolnim brežuljcima i kvaliteta zemljišta). Uostalom, već je i sama činjenica da "rupu" popravljaju ogromnom količinom dugačkih šipova jasno priznanje da je gornji sloj zemljišta ispod nove obaloutvrde nepouzdan i da se šipovima mora učvrstiti u dubljim slojevima tla.
 
A dobro, pola Holandije je sagradjeno na zemlji otrgnutoj od mora.. Kad oni nisu "potonuli", neće valjda nova Atlantida da nastane u Srbiji.
 
Ali to je rađeno planski, a nije bacano šta im padne pod ruku.

Videli smo da je šetalište počelo da tone vrlo brzo po "izgradnji"

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645047#p645047:3a0vs7km je napisao(la):
Zuma » Sub Avg 03, 2019 11:31 am[/url]":3a0vs7km]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645003#p645003:3a0vs7km je napisao(la):
dejo2000 » 03 Aug 2019 07:53 am[/url]":3a0vs7km]
Wow! Kakva analiza! Odavno nisam procitao kracu a tako jasnu i sadrzajniju analizu stanja! Slike sa obelezenim delovima su vrh, svaka cast!
Inace, ovo sto sam procitao zvuci totalno nadrealno, neverovatno da ovo nije uzeto u obzir prilikom izrade projekta......moze li misljenje kako navedeno moze da u buducnoati utice na ceo projekat?
To je vrlo teško reći. Odavno je poznato da je originalni nivo tla u Bari Venecija bio daleko niži pre izgradnje železničke stanice i provlačenja pruge od Zemuna. To se lepo vidi recimo na ovoj slici iz vremena izgradnje stanice.


Ovde lepo vidite i originalni i novi nivo tla ispred stanice. A to je prlično daleko od reke, gde je prirodno formirano tlo možda bilo još niže. Da bi se nasuo ovako debeo sloj zemlje na ovako velikoj provršini (od Savske ulice pa sve do reke, i od starog železničkog mosta pa nizvodno) bilo je potrebno negde naći ogromnu količinu zemlje. Znamo da su je u mnogo različitih navrata i kampanja nasipanja postepeno dovlačili sa Prokopa, ali, pošto je nije bilo dovoljno, i sa Kalemegdana i sa bilo kog drugog bližeg mesta u gradu gde je povremeno bilo nekog otpadnog materjala. Međutim do sada mi nije palao na pamet da je taj otpadni mateijal možda korišćen i BAŠ na samoj obali reke, odnosno i kao materijal obalskog NASIPA stare obaloutvrde (pošto je prilično opasno da "brana" koja grad treba da štiti od vode bude "šuplja", tj nehomogena po svojoj strukturi pa time i puna šupljina). Međutim moguće da se tada o tome nije previše vodilo računa. Sve dok je novo nasuti nivo (onaj za koloseke stanice i servisne ulice) iznad visoke vode, verovatno su mislili da nije previše bitno ako je materijal ispod toga prožet vodom više nego što bi to bio slučaj da je malo homogenijeg sastava. Očigledno pošto zemljište železničke stanice ili luke ionako nije bilo zamišljeno da bi bilo kada trebalo da nosi visoke i teške zgrade koje bi morale imati kvalitetno fundiranje, već samo železničke šine, prizemne magacine i ulice. A onda je svejedno šta je ispod toga. Pogotovo što su poslednju od tih obaloutvrda gradili Nemci u sred rata, pa je ionako skoro sve bar donekle morala biti improvizacija.

Međutim sada sam prvi put video zvanični dokument sa poprečnim presekom zemljišta ispod mosta gde je posebno naznačena oblast nasutog materjala, pa je postalo jasno da je bar jedan stub starog mosta na nasutom, a ne na originalnom, prirodno nastalom tlu (koje i samo za sebi nije naročito dobro, ali to je druga priča).

E sad, kakve su praktične posledice toga zavisi od previše drugih stvari koje ne znamo. Što se tiče zgrada u unutrašnjosti SA sa dubokim šipovima, ovo ne bi trebalo da ima značaja. Ali za Promenadu i obalsku zonu jeste važno i tu se otvara veći broj pitanja. Naprimer gde je TAČNO nasipan građevinski šut, a gde zemlja sa Prokopa, a gde eventualno pesak iz reke? Znamo da jeste korišćen šut i drugi ostaci, to se eksplicitno kaže i u ovom izveštaju istraživanja tla i u starim novinskim tekstovima, ali koliko i gde? Kakve su mehaničke karakteristike tog šuta ili otpada koji jeste korišćen, ako je korišćen na obali? Zemljište stare obale i obaloutvrde je definitvo nasuto i nije prirodno, ali kakve su mu tačno karakteristike na klizanje na raznim mestima obale? Koliko je prožeto vodom? Koliko je stabilno originalno (naplavljeno) tlo ispod tog veštačkog nasipa, tla na koje se ranije nasuti materijal oslanja, a na šta se sada naslanja NOVONASUTI materjal Promenade? Pošto je to već drugi sloj veštačkog i nanetog materjala. Kako oni funkcionišu zajedno, pogotovo u prisustvu vode?

Ono što za sad definitvno znamo je samo da Promenada očigledno NIJE stabilna, da se pomera, ali i da je tlo Savskog Amfiteatra, pa i ovaj njegov deo, u puno navrata nasipano nekontrolisanim veštačkim materjalom od 1882. godine do danas. A to dovodi u sumnju kvalitet podloge na koju se Promenada oslanja, i sasvim neazvisno od ranije pozantih problema sa njim (podzemnih voda, izvora u okolnim brežuljcima i kvaliteta zemljišta). Uostalom, već je i sama činjenica da "rupu" popravljaju ogromnom količinom dugačkih šipova jasno priznanje da je gornji sloj zemljišta ispod nove obaloutvrde nepouzdan i da se šipovima mora učvrstiti u dubljim slojevima tla.
file.php

O tempora o mores! Ukratko: ono sto je od 1882 g.pa do cirka 1945-50 bila deponija, sad je neka vrsta "eksluzivnog" projekta? Juce djubriste, danas gradiliste, a sutra ?
Svaka cast na detaljnoj analizi, odavno nisam procitao sadrzajniji tekst (nema praznog hoda, vec svaka recenica sadrzi informacije o predmetu).
Medjutim, jos uvek mi niko nije odgovorio zasto je bio potreban "investitor", a nije drzava sama mogla da sve ovo izvede?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645068#p645068:11mbx4u6 je napisao(la):
dejo2000 » 03 Aug 2019 12:40 pm[/url]":11mbx4u6]
Medjutim, jos uvek mi niko nije odgovorio zasto je bio potreban "investitor", a nije drzava sama mogla da sve ovo izvede?
Potpun odgovor na ovo pitanje u budućnosti mogu da daju jedino policija, tužilaštvo i sudstvo :)
 
Pa sve ovo verovatno i gradi "država".. Ne verujem da ove ulice, bulevare, pa i zgrade prave bilo kakvi Arapi - oni su najverovatnije samo maska da se naša vladajuća i ostala kvazi-elita dočepa najskupljeg prostora u gradu..

Nikakvi argumenti koje sns kasta iznosi ne mogu da pobiju čistu logiku: Da je vlastima stalo do gradske kase i naroda, lepo bi očistili ovaj prostor, isparcelisali i ponudili pravim investitorima, koji bi onda za veoma velike pare kupili zemljište i gradili objekte. Gradska kasa bi bila veoma dobro popunjena, pa bi bilo para da grad i država ulažu u metro, npr. zgradu opere u Savskom amfiteatru itd..

Ovako je sve uradjeno mimo čiste logike, ali su se zato ugradili svi koji su to i hteli..
 
Da ovo grade Arapi tj da stoje iza ovoga sve ovo sto je u najavi ukljucujuci i kulu vec bi bilo gotovo i useljeno.
 
И мени је Зумин текст занимљив, почива на солидним подацима и аргументима.

Има један ужи појас између темеља Резиденса и обалоутврде у којем од првог поплочавања пуцају плоче на површини. (Бар) једном су их мењали, опет су попуцале, што се може и сада видети.
Ове године су уклонили део плоча и засадили траву и зеленило, тако да је сада на површини земља, али тамо где су плоче, и даље их има испуцалих и с међусобним зазорима.

Ево слика од 2. јуна ове године:









У десном доњем углу се може видети један од споменутих нових травњака:

 
Istorija Savskog "jezera"...
kraj 19. veka
Pogledajte prilog 2
Pocetkom 20. veka.
[ATTACH type="full" alt="01-bara-venecija.jpg[/attachment

WW-1 i mesto buduceg BG sajma.
[attachment=0]17269_zpsdskknjeq.jpg"]1[/ATTACH]

S.A. je nasipan zemljom iz Prokopa,kamenom , sljakom od uglja sa parnih lokomotiva, a znacajan napredak u
nasipanju je bio tokom i POSLE WW-2.
Tada je dovozen gradjevinski sut -ostatci porusenih zgrada u bombardovanjima 1941 i 1943-4.

Francuski projektanti su predvidjali zeleznicku stanicu na poziciji danasnje pivare i "Steco" pumpe, no to nam je bilo preskupo
zbog kilometarskog mosta od leve obale Save do BiP-a.....
Francuzi su bili PROTIV nasipanja mocvare i gradnje stanice na tom mestu.. Radi toga je i izgradnja stanicne zgrade kasnila,
dok se nije konacno odlucilo GDE ce biti stanica.
Zabelezeno je tada , da je voda dolazila do sadasnje Savske i Sarajevske ulice.

WW-1 i mesto buduceg BG Sajma..
 
I sa prethodnih fotografija se vidi da je prvo nasuto samo ono što je bilo neophodno. Dakle prostor za zelezničku stanicu, par magacina i nasipi ispod prvih šina. A svo zemljište oko i između trasa zelezničkih pruga je i dalje bilo bitno niže, pa ga je i dalje redovno plavila Sava. To su onda nasipali polako, u ritmu u kojem su mogli da pronađu materijal za nasipanje ostalog prostora i kako im se u budžetu pojavljivao višak para za radnike. I to je potrajalo. U međuvremenu je bilo i logično i korisno da se sve vrste čvrstog otpada bacaju baš ovde, jer onda posle treba da se kopa i dovozi utoliko manje zemlje. Naravno, kod gradnji visokih zgrada u BNV-u ceo taj gornji sloj zemlje je uklonjen tokom kopanja podruma, a sem toga imaju i duboke šipove, pa ova priča za njih nije relevantna, ali to nije slučaj na samoj rečnoj obali. Pitanje je šta je sve tokom svog tog dugačkog vremena sa tadašnje obale bacano u reku u stalnim pokušajima da se povisi njen nivo i ka sredini rečnog toka pomeri operativna obalska zona (zbog dublje vode), dakle prostor gde su oduvek pristajali brodovi. A upravo su to pravi temelji današnje Promenade, jer sav taj nekontrolisano bacani materijal NIJE uklonjen.

Kako je ta "operativna obalska zona" na ovom mestu izgledala 1896. godine vidite na sledećoj slici. Kao orjentaciju za poziciju kamere imate tri velika luka čeone strane železničke stanice blizu desne ivice slike (kliknite za veću rezoluciju). Jasno je da im je bilo u interesu da čitavu ovu obalu stalno nekako (makar i provizorno) uređuju i nečim nasipaju, da se ne bi morali stalno pomerati zajedno sa promenama vodostaja, i da usput redovno ne bili zaglavljeni u blatu. Čak se i ovde, davne 1896. godine, vidi neki mali obalski nasip jer već postoji i obalska pruga sa prenošenje robe direktno iz brodova u vagone.

 
Barem jedan objekat koji barem malo izvlači prosek prilično tužne arhitekture BnV za sada...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645264#p645264:2hr1boal je napisao(la):
Zuma » Ned Avg 04, 2019 3:56 am[/url]":2hr1boal]I sa prethodnih fotografija se vidi da je prvo nasuto samo ono što je bilo neophodno. Dakle prostor za zelezničku stanicu, par magacina i nasipi ispod prvih šina. A svo zemljište oko i između trasa zelezničkih pruga je i dalje bilo bitno niže, pa ga je i dalje redovno plavila Sava. To su onda nasipali polako, u ritmu u kojem su mogli da pronađu materijal za nasipanje ostalog prostora i kako im se u budžetu pojavljivao višak para za radnike. I to je potrajalo. U međuvremenu je bilo i logično i korisno da se sve vrste čvrstog otpada bacaju baš ovde, jer onda posle treba da se kopa i dovozi utoliko manje zemlje. Naravno, kod gradnji visokih zgrada u BNV-u ceo taj gornji sloj zemlje je uklonjen tokom kopanja podruma, a sem toga imaju i duboke šipove, pa ova priča za njih nije relevantna, ali to nije slučaj na samoj rečnoj obali. Pitanje je šta je sve tokom svog tog dugačkog vremena sa tadašnje obale bacano u reku u stalnim pokušajima da se povisi njen nivo i ka sredini rečnog toka pomeri operativna obalska zona (zbog dublje vode), dakle prostor gde su oduvek pristajali brodovi. A upravo su to pravi temelji današnje Promenade, jer sav taj nekontrolisano bacani materijal NIJE uklonjen.

Kako je ta "operativna obalska zona" na ovom mestu izgledala 1896. godine vidite na sledećoj slici. Kao orjentaciju za poziciju kamere imate tri velika luka čeone strane železničke stanice blizu desne ivice slike (kliknite za veću rezoluciju). Jasno je da im je bilo u interesu da čitavu ovu obalu stalno nekako (makar i provizorno) uređuju i nečim nasipaju, da se ne bi morali stalno pomerati zajedno sa promenama vodostaja, i da usput redovno ne bili zaglavljeni u blatu. Čak se i ovde, davne 1896. godine, vidi neki mali obalski nasip jer već postoji i obalska pruga sa prenošenje robe direktno iz brodova u vagone.


file.php

Ako sam dobro razumeo, sve ono sto su naši prađedovi zatrpavali šutom, sada se otkopava i na tome zidaju soliteri?

Ovo me potseća na Radovana III, gde je narod prvo zatrpao muljem rupu, pa zatim kopao rudnik i na kraju našao isti onaj mulj !
E čini mi se da su sad graditelji, tj. tobožnji "investitor Arapin", u sličnoj situaciji.....možda da neku ulicu nazovu Rumenkin bulevar ili sl.?
 
Svaki put kad vidim ove stare slike place mi se kako je to moglo dobro da se uradi, sa nekim kanalima. Kakva bi to atrakcija bila, mali Amsterdam je mogao da se napravi.

Jedan grad gore, potpuno drugi grad sa svojim sadrzajima, brodicima, ludilo, ovako dobijamo mesavinu Cukarice i Bloka 24 na vodi, ni sa cim.

O 60 lajkova na slike Trznog centra nemam komentar. Niti mi je bilo jasno ikad radovanje na izgradnju trznog centra. Jel vam drago sto cete da trosite pare iz dozvoljenih minusa?
 
Lajk ne znaci da se nekom svidja to sto je izgradjeno. Lajkuje se neciji trud i originalnost u objavljenom postu. Slike realno izgledaju impresivno i ovaj projekat nije vidjen iz ovog ugla, a sada da li se nekom svidja projekat je druga stvar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646392#p646392:3nfusl13 je napisao(la):
shadestudio » Čet Avg 08, 2019 2:43 am[/url]":3nfusl13]Lajk ne znaci da se nekom svidja to sto je izgradjeno. Lajkuje se neciji trud i originalnost u objavljenom postu. Slike realno izgledaju impresivno i ovaj projekat nije vidjen iz ovog ugla, a sada da li se nekom svidja projekat je druga stvar.

Ako se neljutis, samo bih ti dve reci izmenio:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646392#p646392:3nfusl13 je napisao(la):
shadestudio » Čet Avg 08, 2019 2:43 am[/url]":3nfusl13]Lajk ne znaci da se nekom svidja to sto je izgradjeno. Lajkuje se neciji trud i originalnost u objavljenom postu. Slike realno izgledaju impresivno i ovaj projekat nije vredan ovog ugla, a sada da li se nekom svidja projekat je druga stvar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646389#p646389:3k6qruvk je napisao(la):
dziggy » Čet Avg 08, 2019 3:09 am[/url]":3k6qruvk]Svaki put kad vidim ove stare slike place mi se kako je to moglo dobro da se uradi, sa nekim kanalima. Kakva bi to atrakcija bila, mali Amsterdam je mogao da se napravi.

Jedan grad gore, potpuno drugi grad sa svojim sadrzajima, brodicima, ludilo, ovako dobijamo mesavinu Cukarice i Bloka 24 na vodi, ni sa cim.

O 60 lajkova na slike Trznog centra nemam komentar. Niti mi je bilo jasno ikad radovanje na izgradnju trznog centra. Jel vam drago sto cete da trosite pare iz dozvoljenih minusa?

Kada su najavili da ce graditi BNV, dok nisu objavili render onih prvih zgrada, ja sam upravo tako zamisljao da ce BNV izgledati, prelepe kuce od po 2-3 sprata i kanali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646392#p646392:nrf2k42f je napisao(la):
shadestudio » Čet Avg 08, 2019 3:43 am[/url]":nrf2k42f]Lajk ne znaci da se nekom svidja to sto je izgradjeno. Lajkuje se neciji trud i originalnost u objavljenom postu. Slike realno izgledaju impresivno i ovaj projekat nije vidjen iz ovog ugla, a sada da li se nekom svidja projekat je druga stvar.

Jedna zanimljivost u vezi tog trznog centra - polovina clanova foruma se od najzescih pljuvaca trznog centra transformise u obozavaoce istog kada cuje da ce tamo biti Guča i Armani. Toliko o tome. Vazno da ce biti veliki, da je lepa kupola i da ce biti Guča prodavnica. Bruka. A niko ne postavlja pitanje oce li biti neka lepa fontana unutra, vodopad, oce li na krovu biti park( a mogao bi biti prelepi park). Ma nema vazno, vazno da ce biti brendovi i kupola.
 
Slika i prilika ovog projekta - Novi "sales center" se sija ko pasja m*da, a prolaz ispod Brankovog mosta već 5 godina izgleda ovako:
Pogledajte prilog 2
Danju se vidi, taman da vidite grandioznu petogodišnju baru i slojeve stvrdnutog šljunka (ovo nema veze sa rekonstrukcijom Karađorđeve, jer je 5 godina isto stanje):
Pogledajte prilog 1
A naravno otvaranje novog "sales center"-a nikako nije uticalo na zatvaranje privremenog objekta koji je u tu svrhu izgrađen - Savanova će večno stajati kano klisurine:
 
Interesantno da su napisali centre(po britanski) a ne center(americki).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=646389#p646389:eglgro7r je napisao(la):
dziggy » Sre Avg 07, 2019 7:09 pm[/url]":eglgro7r]Svaki put kad vidim ove stare slike place mi se kako je to moglo dobro da se uradi, sa nekim kanalima. Kakva bi to atrakcija bila, mali Amsterdam je mogao da se napravi.

Jedan grad gore, potpuno drugi grad sa svojim sadrzajima, brodicima, ludilo, ovako dobijamo mesavinu Cukarice i Bloka 24 na vodi, ni sa cim.

O 60 lajkova na slike Trznog centra nemam komentar. Niti mi je bilo jasno ikad radovanje na izgradnju trznog centra. Jel vam drago sto cete da trosite pare iz dozvoljenih minusa?

kao sto je već rečeno, ljudi lajkuju fotografije a ne sam tržni centar. ali kad smo već kod toga - šta fali tržnom centru? to je neka vrsta klimatizovanof korza koje itekako dobro dođe na nesnosnim vrućinama, vetrini, kiši... dakle 75% vremena u beogradu. gde vi izlazite po ovom vremenu, gde šetate bebe i decu?
 
Плус што би било још више лајкова да може да се то ради са ТапаТок апликацијом коју многи користимо
 
Vrh