[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636382#p636382:29cx8c13 je napisao(la):
creme-nadlle » Pet Jul 05, 2019 9:54 am[/url]":29cx8c13]
Evo, možemo da nastavimo disusiju jer je upravo izašao bilans za 2018. Ako ima nekoga ko je stvarno smatrao da će Država (poreski obveznici) imati 80m€ na svakih 100,000kvm, evo hladnog tuša:
- Poslovni prihod preduzeća BnV u 2018 je iznosio oko 93m€, što je prva godina u kojoj se prijavljuju ozbiljne cifre.
- Neto dobit preduzeća (za 2018.) iznosi 24m€, međutim akumulirani gubitak iz ranijih godina je veći, tako da je i dalje za državu rezultat NULA.
- Prosečna NETO zarada za 68 zaposlenih je oko 3,600€
- Ostalim mehanizmima za izvlačenje novca nemam vremena da se bavim u ovom brzinskom skeniranju
- Preduzeće već skoro TRI godine nije dobilo nikakav novi osnivački kapital iz inostranstva, i kako stvari stoje nema ni potrebe za tim. Možda će preduzeća BW Kula i BW Galerija dobiti neku injekciju, a za sada o UGOVOROM predviđenih 150m€ za prvu fazu, imamo sedamdesetak.
I eto tako, nule se samo gomilaju - Državi jedna, a "investitoru" gomila. Nije loše.
[/quote]
Није тако.
Тај биланс ништа не значи.
Као што не значи и толико жељена докапитализација ( откуда вам свима фетиш о додавању капитала кроз директну капитализацију ? То се неће никад десити док постоји наплата станова )
Да упростим:
Станови се продају и наплаћују. Од тог новца се зида даље. Док постоји прилив , нема потребе да се вуче други новац.
Приходи иду из наплате станова.
Расходи су готово тренутни , јер се одмах зидају нове зграде, а велики порјекти као Галерија, Терасе, Ауроре, трте мрте, како се већ зову, још нису стигле да се инвестиција почне отплаћивати.
Неће бити чудно да цео посао тек за пар година покаже неку добит у билансу. На папиру.
Не верујем да још увек трипујете да су ово народне паре у игри. Сад, да не зидају ово, шта - ти и ја би имали пара, не би знали шта с њима ?
Троше се народне паре, али на инфраструктуру, регулацију и обнову улица, трга, рестаурације фасада итд.
Друго питање стоји :
Да ли је ово било могуће да Арапин уопште није био ангажован ? Јер, видимо да је иницијални капитал био релативно мали, цирка 100 милиона, а после је посао исплаћивао сам себе и тај конвејер и даље функционише. Питање је да ли би неко тело које би оформили влада или Град било способно да направи такав маркетинг и прода странцима толико станова, доведе Ст. Регис и слично.
2014. то није било могуће. А, данас већ може да нам буде и криво што већину колача узима инвеститор.
Слично је са концесијама за ауто путеве, на пример.
Ухватили су Кинезе и сад Американце да граде путеве са врло добрим финансијским условима, али мени то делује као патка класична. Кинез да 1% камате , али он и пројектује и изводи и цена километра иађе колико он обрачуна. Бехтел, једнако око 8 милиона километар обрачунава.
Ове године, ако је већ Мали продао државне обвезнице по смешној камати од 1,6%, а имао је тржиште да их ували 5 џ више, што је , практично џаба лова, зашто није продао још милијарду и с кешом радио шта хоће, јер би онда Планум, Путев Ужице, овај - онај могли да раде и Моравски коридор и аутопутеве по Војводини по, уверен сам , знатно нижој цени.
Сада, 2019. значајно су различити и услови финансирања и пласмана него што је то било пе пет година, па... сад кад смо почели да једемо го*на...
[/quote]
Zar nije "pitanje" zasto je za dz.dato zemljiste? Koliko znam (a znam nesto), prilikom izgradnje puteva se ne poklanja zemljiste, vec daje koncesija. Ovde je bukvalno poklonjeno zemljiste, na "dodjes mi", sa obavezom da ceo projekat bude gotov za 30 god.....