Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566664#p566664:1adjm2ct je napisao(la):
relja » 11 Sep 2018 06:13 pm[/url]":1adjm2ct]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566650#p566650:1adjm2ct je napisao(la):
Пантограф » 11 Sep 2018 05:36 pm[/url]":1adjm2ct]Српска напредна странка је највеће зло и пошаст Србије. Овде свака даља прича губи смисао. Друштво нам је сведено на ниво талибана, који су уништавали статуе Буде у Бамијану. Биће још горих дешавања.

Odprilike.
Ovi su uništili buduće eksponate muzeja železnice, sinonoma za napredak, nauku, tehnologiju, tehnlogiju inovacije itd itd, a ako bude muzeja, biće "Muzej Nemanjića" onako kako to njiima odgovara, zasnovan na mitovima i zbog njega će orobiti sve muzeje, zbirke i manastire koji su vekovima čuvali to malo preostalih predmeta.

S T O K A

Ovo se zesce otelo kontroli. Potpuna anarhija, a svi cute/imo. Dokle?
 
Vervatno je i pozvao policiju.
No verujem da je lozionica kao i zwmljiste sada vlasnistvo preduzeca BW ili BnV, te su se oni "zacudili" i rekl policiji da je kod njih sve regularno i da nema nikakve kradje.

Shvatite ljudi sa kakvim olosem imamo posla!
Njma te lokmotive nemaju nikakvu vrednost, vec im stvaraju probleme.
Ovako su ih se 'elegantno' otarasili i jos su 'drugi' krivci.

Lokomotiva se ne sece bonsekom ili brusilicom, niti se odvozi 'Djanom' !!!

Pri tom, sve se desilo pre deset dana!
Slucajno se cutalo toliko dugo???

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Pošto je on direktor muzeja sigurno je odmah po prijavi zvao nekoga, ili verovatno više njih. Ono što ne znamo je koga je zvao, šta su mu odgovorili, i šta se dešavalo posle, te večeri i ovih 10 dana.

A što se tiče Beobuildovca koji ne veruje u zatrpavanje starih lokomotiva, nije to jedino što su zatrpavali. Ovo su snimci sa Gazele iz januara 2017.

Pogledajte prilog 5
Prvo nisu želei da se smaraju sa nastavkom rušenja ove zgrade pa su je prosto zatrpali. Tu možete proceniti i visinu nasute zemlje.


Na prvoj slici se vide i vrhovi dve lokomotive, gore desno, ali se treba dobro zagledati. Ovde je taj deo uveličan.

Pogledajte prilog 4
Što iz drugog ugla i malo bliže izgleda ovako. Viri samo vrh.

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Ko zna šta se sa njima desilo? Mada, direktor u ovoj vesti kaže

"Dve godine mi ratujemo sa nasilnicima koji su želeli da iseku naše lokomotive. Ovde su na šinama isečene dve lokomotive naočigled celog grada i na kraju su zatrpane u zemlju."

Ako se to odnosi na ove lokomotive izvan depoa, a šta bi drugo značilo "na šinama i naočigled grada", onda ipak znamo i njihovu sudbinu, a ne samo onih lokomotiva u depou. https://www.b92.net/info/vesti/index.ph ... id=1442582

A zatim su lepo počeli zatrpavati i samu zakonom zaštićenu Ložionicu, onu u kojoj je valjda trebala da bude "kultura". Srećom, čini mi se da su je posle opet otkopali, mada sad ne mogu tačno da se setim da li je stvarno tako.

Pogledajte prilog 1
 
Zatrpavanje je delimicno jer je "neko" zaboravio da ih ukloni i pretopi jos od 1965-70. kada su tu ostavljene..
Radi se o lokomotivama sa teskim defektima koje ni onda nije bilo moguce popraviti.
Kakvi crni buduci eksponati :lol:
Da su na popisu za muzej, odavno bi bile sredjene i prebacene u neki od muzejskih depoa .(ima ih nekoliko po Srbiji)
Foto iz 2007 i tadasnje stanje.
Korozija totalna, a ako neko ne vidi- NEDOSTAJE cela glavna kretna osovina koja je pukla, a vec je skinuto sto se moglo.
Cak je i drvece raslo kroz lokomotivu..Nepopravljivo za bilo koju namenu..


Koliko god bilo ludilo BnV, ovaj lokomotivski otpad i njima debelo smeta. Preko ovoga se ne moze nista zidati, te ce morati da se ukloni, i napokon predati Simens-Martinu. :laugh:

Da ste iole realni i postovaoci zeleznice, znali bi da su na udaru kradljivaca i sve izlozene stare lokomotive po stanicama u Srbiji.
U Nisu su jedva uspeli da sacuvaju tri eksponata . U NS slicno.. Pa i u Bg su poskidani delovi sa lokomotive Plavog voza naocigled stotine putnika i osoblja..

Ovo nije politicki vec NACIONALNI problem, i nisu samo sekundarci problem..Mi smo inace lopovsko-hajducka nacija !
Iz vagona u saobracaju su nestajale i WC solje, umivaonici, sedista..O zavesicama i tepisima u hodniku da ne pisem..
Jedan kolega je na prijemu lokomotive i zatekao istu BEZ sedista masinovodje !!!!!!

U Srbiji je oduvek bilo puno sljama, samo sto se poslednjih decenija ne sankcionisu, te se osililo !
 
Znaci lokse su tu ostavljene da istrunu zar ranije nisu mogle biti reparirane i izlozene ispred neke stanice iako nisu mogle biti ispravne za voznju vec kao stacjonarni eksponat recimo ...Ali najlakse je brener upaliti ...
 
Укратко, у Србији ништа што није ограђено није сигурно, а сад видимо да ни ланац на капији није осигурање од мафије. Чак ни чувар није гарант сигурности.
 
Za uništavanje kulturne baštine prema našim zakonima su predviđene kazne kako za neposredne počinioce, tako i za one koji su bili odgovorni da čuvaju predmete kulturne baštine. Tako da bi tužilaštvo moralo da podnese krivične prijave protiv NN lica za uništavanje lokomotiva, kao i krivične prijave protiv odgovornih lica iz BnV d.o.o koji nisu organizovali adekvatno čuvanje kulturnog dobra koje im je bilo povereno na čuvanje. Takođe, Zavod za zaštitu spomenika bi mogao da traži nadoknadu štete od BnV d.o.o.
 
Ovde je simbioza našeg nemara i odsustva svesti prema nasleđu...BnV koji grabi...železnice koje su možda i najsramnije preduzeće u nas u moru loših...sitni lešinari i prašinari iz Savske koji su nemi posmatrači...tuga...
 
Stanje idealno da se iznedri jedan pobesneli Maks.

Ne, ne mislim na @Max15
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566779#p566779:1v7rvuvc je napisao(la):
direktor » Sre Sep 12, 2018 8:19 am[/url]":1v7rvuvc]Znaci lokse su tu ostavljene da istrunu zar ranije nisu mogle biti reparirane i izlozene ispred neke stanice
Covece, citas li i vidis li----LOKOMOTIVI NEDOSTAJU TOCKOVI !!! Pukle osovine zato je i izbacena iz stroja i ostavljena.

roland":1v7rvuvc je napisao(la):
Tako da bi tužilaštvo moralo da podnese krivične prijave protiv NN lica za uništavanje lokomotiva, kao i krivične prijave protiv odgovornih lica iz BnV d.o.o
koji nisu organizovali adekvatno čuvanje kulturnog dobra koje im je bilo povereno na čuvanje.

Rolande, odmah nastavi spisak sa raznim gradjevinskim, sanitarnim....inspektorima, pored kojih "neprimetno" niknu cela divlja naselja,
cvetaju zaraze,....itd....itd....
To smo mi, prevaranti, foliranti, lopine, preletaci,dvolicni, ali je nama uvek kriva samo vlast... Mi smo vecito cisti i posteni :mrgreen: :bash: ....
Lepo je govorio knjaz Milos---Stezi marvu da bude dobra...Sta , bune se ?...Stezi onda jos jace..
A propo folirantske srbadije-- Kada ste poslednji put platili kartu u gradskom prevozu ? Ne ocekujem odgovor.

Dosljak @
Dok su cuvari imali pravo na vatreno oruzije, i njegovu upotrebu u cilju sprecavanja, nije bilo ovoliko ataka na drzavnu imovinu...
Hteli smo demokratiju i ljudska prava--eto nam ga !
 
Pored Ložionice su bile 3 lokomotive. Jedna, bliža, je bila u priličnom lošem stanju, a to bi mogla biti baš ova na tvojoj slici, a druge dve su bile nešto dalje, i one su bile očuvanije. Lokomotive mogu biti muzejski eksponati iako nisu u voznom stanju. Nešto se može restaurirati, a ostatak se ne mora ni popravljati pošto delovi koji fale omogućuju da publika bolje vidi unutrašnjost koja je obično nedostupna. Takođe, to što se obično krade nije opravdanje u ovim slučaju. Niko nije terao preduzeće Beograd na vodi da zatrpava tri lokomotove niti da ukine čuvara Ložionice koga je direktor muzeja zahtevao. Plus oni su DUŽNI da čuvaju i čitavo zemljište koje im je predato na upravljanje, a za to imaju i ekipu plaćenih čuvara. Pa ni jedan od tvojih argumenata nema veze sa ovom situacijom.

Primer pogleda koji bi posetiocima muzeja bio veoma zanimljiiv baš zato što fali prednji poklopac. Ovo je jedna od dve lokomotive o kojima pričamo, pored Ložionice.

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Имају и данас чувари право на ватрено оружије, али приватни. Мада у овој анархо-аутократији ништа није чудно. Ако су ове три локомотиве около ложионице биле отпад, могли су онда макар депо музеја унутар ложионице са две локомотиве и машинама да иселе из БнВ кад већ нема железнице у њему, нпр. на Топчидер или неки други депо.
 
Mogli su, ali depo je IMAO čuvara, a onda je BNV preuzeo i NIJE ga zamenio svojim ili zadržao starog, iako su bili obavešteni o tome kolika se kulturna vrednost ovde čuva.
 
Prema podacima sa APR-a, direktor Beograd na vodi d.o.o. jeste Nikola Nedeljković. Kao direktor odgovoran je za sve propuste koje preduzeće izvrši a propustili su da adekvatno obezbede kulturno dobro. Tužilaštvo MORA da podnese krivičnu prijavu protiv Nikole Nedeljkovića.
 
Pa zato su i izglasali Lex Specijalis - da za Beograd na vodi zakoni ne važe.
 
U pitanju je krivična odgovornost. Ne može da se suspenduje krivični zakon na jednom delu teritorije. To bi značilo da bi Beograd na vodi mogao i da ne odgovara za ubistvo na osnovu lex specialisa.
 
Sam -2 mojne se deres mogli su se nakrpiti tockovi za staticnu postavku da se ne oslanja na iste svasta je moglo ovo su samo izgovori sto ti navodis ...
 
Direktore, kako je ono bio poslednji primerak lokomotive JZ 38, UK izrade , nema se sa cega uzeti osovina ni tockovi..
Niti se isplatilo ni praviti nova osovina u MIN-u, jer je parna vuca vec ukidana.
UK je radila celu lok. 38 u colovnom sistemu mera, tako da je i to prelomilo njenu sudbinu.

Radi se o ovakvoj lokomotivi , kakvih smo dobili 72 komada preko UNRRA-e , posle WW-2 kao pomoc.
Poslednjih 12 primerka su od delova sklopljene u Slavonskom Brodu.



Evo vam malo prepiske sa jednog zeleznicarskog foruma. Pisci redova su poznati i priznati strucnjaci..
Komentar nije potreban.
Pogledajte prilog 1
Za one koji ne prate berze- bakar je cenom sustigao zlato, a u momentima i predje... "Bakrorezacko" ludilo traje vec 10 godina.
Od pocetka ludila , nijedna vlast se nije ozbiljno bavila otpadima i sprecavanjem otkupa kradene robe.
Kradu se nadgrobni spomenici, krovovi crkava.... a nece tamo neke stare lokomotive.. :twisted:
 
Samo da proverim - dosad se niko od nadležnih organa (MUP, vlasti) nije oglašavao?

Usput:

Posle krađe, Vojičić tvrdi da iz "Beograda na vodi" nije dobio nikakvo objašnjenje.
Kako nezvanično kažu iz "Beograda na vodi", oni nisu preuzeli pomenutu lokaciju i nisu bili nadležni za bezbednost eksponata u depou.


To bre! Nismo nadležni!™ Srbija do Tokija! 8) :vops:
 
Hvala na istorijatu ali mislim da je mogao da se nabavi dio iz engleske da se nskrpi za staticnu postavku
Zao mi je sto se to tako desilo i sto sve boli uvo za sve
Eto da javim da muzej nakue i tehnike nike poslao trolubna sjecenje
 
jok, vec komentarisemo kako neman zvana BnV d.o.o pod plastom vlasti i drugih institucija drzave unistava i prozdire sve cega se dohvati. Od setalista-obaloutvrde pored Save, preko starog tramvajskog mosta, bloka zgrada oko simpa, zakljucno sa lozionicom i lokomotivama u njoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566913#p566913:41rdxq3z je napisao(la):
Sam-2 » 12 Sep 2018 01:42 pm[/url]":41rdxq3z]Direktore, kako je ono bio poslednji primerak lokomotive JZ 38, UK izrade , nema se sa cega uzeti osovina ni tockovi..
Niti se isplatilo ni praviti nova osovina u MIN-u, jer je parna vuca vec ukidana.
UK je radila celu lok. 38 u colovnom sistemu mera, tako da je i to prelomilo njenu sudbinu.
Znači još jedan poslednji primerak nam je zauvek nestao. A muzejski eksponat i ne mora da ima sve točkove, ako se baš nikako ne mogu napraviti ili makar simulirati. Zar nije jedna lokomotiva već bila namerno isečena u obrazovne svrhe? Isto su tako mogle i ove stare u muzej, pa ma šta da im je tada falilo, jer obični posetioci muzeja nisu videli ni to što je na lokomotivama ostalo, a ostalo je MNOGO, pa bi im prikaz bio koristan u svakom slučaju. Lepo ako je eksponat kompletan, ali primarna ideja muzejskih eksponata ipak nije da se oni mogu ponovo pokrenuti, nego čuvanje istorijskih primeraka i edukacija običnih ljudi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566914#p566914:37gdkrmq je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Sep 2018 01:50 pm[/url]":37gdkrmq]Samo da proverim - dosad se niko od nadležnih organa (MUP, vlasti) nije oglašavao?

Usput:

Posle krađe, Vojičić tvrdi da iz "Beograda na vodi" nije dobio nikakvo objašnjenje.
Kako nezvanično kažu iz "Beograda na vodi", oni nisu preuzeli pomenutu lokaciju i nisu bili nadležni za bezbednost eksponata u depou.


To bre! Nismo nadležni!™ Srbija do Tokija! 8) :vops:
To ne pije vodu jer direktor kaže:

Direktor Muzeja ne spori svoju odgovornost, ali odgovornima smatra i policiju i, posebno, preduzeće Beograd na vodi, koje, kaže, upravlja tim prostorom.
On tvrdi da je upravo to preduzeće uklonilo ljude iz obezbeđenja Depoa u procesu sistemskog uklanjanja beogradske "Železničke stanice".
Dakle, ne mogu biti nendležni za štetu od svoje akcije, ali nadležni da uklone čuvara Depoa. Ili su ga ilegalno uklonili, ili su nadležni. U oba slučaja krivica pada na njih.
 
Ok, evo rezime šta smo do sada utvrdili:

1. Direktor muzeja železnice je još pre dve godine shvatio da je ono što je ostalo od muzejskih predmeta u ložionici ugroženo i da bi trebalo da se otera u Topčider pre nego što tužno završi. Međutim, sistem železnica razbijen na četiri preduzeća (infrastruktura, srbija voz, kargo itd.) već je bio do te mere devastiran i nefunkcionalan da se pokazalo nemogućom misijom da se u tom četvorouglu dogovori i koordiniše angažovanje tehnike i ljudstva koji bi to preterali. Muzej železnice je u toj razbijenoj firmi jednostavno bio balast koji nikome ne treba. Premeštati železničku gvožđuriju koju duži muzej sa mesta na mesto, to jednostavno nije bio ničiji posao u razbijenom sistemu železnice.

2. Bivši čuvar ložionice je u neformalnom svojstvu obišao lice mesta 31. avgusta i tek kada je obišao iza ložionice (sa one strane koja se ne vidi iz Savske ulice) ugledao je petnaestočlanu ekipu koja radi sa brenerima. Onda se iz nekog razloga nije obratio najbližim radnicima policije (u stanici u Savskoj ulici) već se obratio policajcima na dežurstvu kod same železničke stanice. Ne kaže se zašto, ali moguće da je dugo postojala praksa da se svim dešavanjima na području železničkih objekata bave patrole MUP-a na samoj železničkoj stanici, a ne ovi iz Savske ulice. Ne kaže se ni da li je hodao kilometar od ložionice do patrole na samoj žellezničkoj stanici ili je nekome telefonirao i čekao da neko izađe na lice mesta. Uglavnom, do izlaska patrole policije na lice mesta prošlo je dobrih sat ipo, što je petnaestočlanoj ekipi bilo dovoljno vremena da nestane.

Ovde, dakle, postoji sumnja da je policija iz određenih razloga krivičnom delu pljačke u toku dodelila najniži mogući prioritet - sat ipo je prosečno vreme čekanja da policija dođe na poziv na bilo koju adresu na Savskom vencu, po prijavi za krivično delo koje nije više u toku, recimo za provalnu krađu koja je već završena u momentu kada se neko obraća policiji.
Dakle, železničari zovu policiju, adresa sa koje se prijavljuje pljačka je Beograd na Vodi. Očigledno u tom slučaju postoji praksa da se policija prvo konsultuje sa Beogradom na vodi oko toga da li je prijavljeno krivično delo zapravo krivično delo. Onda recimo taj neki operativac Beograda na vodi kaže policiji da ne zna ni za kakvu seču lokomotiva, ali videće da proveri pa će da javi. Onda on javlja dalje u lancu "provere" i tako se stiže sve do sekundaraca koji dobijaju informaciju da su primećeni i povlače se. Nakon toga Beograd na vodi potvrđuje policiji da oni definitivno nemaju ništa sa nekakvom sečom lokomotiva i onda policija nakon sat ipo vremena izlazi na lice mesta, jer je dobila potvrdu da to što su sečene lokomotive zvanično nije redovna aktivnost Beograda na vodi. Potom sledi uviđaj na licu mesta, ali avaj, niko nije uhvaćen na delu.

Dakle, ponašanje policije je suštinska karika u anatomiji ovoga što se desilo. Govorimo naravno o istoj policijskoj stanici u čijoj je nadležnosti bilo i čuveno rušenje u Savamali. I za šta je okrivljen šef smene Savskog venca zbog ovog istog ponašanja koje sam gore opisao: policija ne reaguje momentalno po prijavi za događaje koji se odvijaju na prostoru Beograda na vodi, već tek nakon konsultacija, po mogućnosti tek onda kada je posao već obavljen.

Drugim rečima, rušenje u Savamali se 31. avgusta ponovilo. Prvi put su na meti bili privatni objekti u Hercegovačkoj, ovog puta je na meti bilo kulturno dobro naše zemlje. Kao što neko reče, eksteritorijalnost Beograda na vodi po leks specijalisu nikako se ne odnosi na suspenziju krivičnog zakona, ali u praksi vidimo da je suspenzija krivičnog zakona neformalno u praksi sprovedena kroz suspenziju policijske funkcije. Policija jednostavno ne interveniše za dela protiv imovine na prostoru Beograda na vodi bez konsultacija sa Beogradom na vodi. U suštini sve ide linijom pretpostavke da u Beogradu na vodi ne može biti dela protiv imovine samim tim što je sve imovina Belgrade Waterfronta (koji ima privatno obezbeđenje za onaj deo imovine koji je njima vredan čuvanja) a što je već dvaput bila pogrešna pretpostavka - i kod rušenja u Hercegovačkoj i sada prilikom rušenja lokomotiva titular imovine je bio neko drugi, kojeg policija nije htela da štiti.

Naravoučenije: građani se sada moraju organizovati i podnositi tužbe protiv odgovornih lica iz MUP-a, s obzirom na ponovljeni scenario iz Hercegovačke. Samo što krivičnom prijavom pored šefa smene iz noći 31. avgusta treba obuhvatiti i sve ostale u lancu komandovanja, uključujući i Nebojšu iz Beograda, koji su svakako na osnovu rezultata istrage o Hercegovačkoj morali prepoznati upravo ovaj sistemski problem o kojem pišem (policija praktično izmešta nadležnost za sva krivična dela protiv imovine u Beogradu na vodi u istoimeno preduzeće, odnosno odbija da reaguje na prijavu bilo kakvog krivičnog dela protiv imovine ukoliko je ne prijavljuje sam Belgrade Waterfront). A to što nakon istrage u Hercegovačkoj apsolutno NIŠTA nisu uradili da promene OČIGLEDAN obrazac ponašanja u stanici Savski venac je jasna indicija njihovog saučesništva odnosno komandne odgovornosti. I tako sve dok Nebojša iz Beograda ne progovori o stvarnim nalogodavcima.

Ljudi, protiv toga se moramo boriti. Milion puta ponavljaju, to su u Hercegovačkoj samo srušene udžerice koje su ionako bile u procesu eksproprijacije (doduše onaj manji "legalni" deo koji nije već bio katastarski likvidiran pre samog čina rušenja). Pa kao, what's the big deal. Evo, sada se lepo pokazalo, po istom obrascu uništena je kulturna baština koja je bila pod zaštitom.

Treći put biće mrtvih ljudi na licu mesta, zadnji je voz da se zlo zaustavi.
 
Vrh