Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Čini mi se da je direktor Muzeja železnice danas rekao da je ložionica bila samo depo za eksponate, a ne muzejski prostor. Inače, spasili su monitor Bodrog i restauriraju ga iako je bio skoro uništen, dovezena je i podmornica iz Tivta i sredjuje se, a nisu mogli da sačuvaju par lokomotiva koje su tu u centru grada i bar ih odvezu u Topčider, kad su već ceo amfiteatar ustupili BnV-u pa im železničko nasledje kvari koncepciju i zauzima dragoceni prostor.. Ma strašno i žalosno..
 
Ту је кривица пре свега госпође министарке чији ресор руководи железницом. Сећам се када је била она приредба након укидања ГЖС, након неколико дана сам хтео да је обиђем и видим неку макету у холу шалтер сале, али изложба је била завршена и приватно обезбеђење ми је на улазу само рекло да не смем да уђем. Железнице су имале могућности и средстава да све те старе локомотиве транспортују, или железницом, помоћу крана којим дижу возове који искоче из шина, било оперативом ЖИТа. Али није било слуха главних руководиоца, и поред апела љубитеља железнице као и становника бившег дивљег насеља око ложионице који су први упозорили на черупање локомотива.

Бодрог и Тиса имају среће што су у надлежности војске, погледајмо стање нпр. цивилних пловила од историјске вредности, Жупу, Крајину, Сип.
 
Nemam reči kojima bi opisao koliko sam besan!

Oni su pretopili našu prošlost. Šta je sledeće? Krstovi na crkvama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566684#p566684:phvffb3i je napisao(la):
Pendolino » Uto Sep 11, 2018 8:26 pm[/url]":phvffb3i]Nemam reči kojima bi opisao koliko sam besan!

Oni su pretopili našu prošlost. Šta je sledeće? Krstovi na crkvama?
Pa, vecinom su na dobrim lokacijama, tako da da. Mene ne bi iznenadilo
 
Dušanov zakonik za direktne a i indirektne krivce ovog zločina. Mali milion puta sam dolazio do tih famoznih zaključanih vrata gde su stajale te nesrećne lokomotive,i zavirivao kroz par rupa ne bi li ih što bolje video. Godinama su stajale u toj prašini i memli prepuštene zubu vremena. Nije mi jasan ni direktor železničkog muzeja kako nije preduzeo neke mere da se sačuvaju ovakvi rariteti. Moglo se i očekivati ovako nešto jer tamo od kada je iseljena ložionica nema stvarno nikog ko bi vodio računa o njima.
Gnev,bes,tuga...
 
Кад су њему јавили да неко пљачка депо музеја, што није позвао полицију? МВБГ1, колико је ту било локомотива? Мени је постојање тог депоа музеја у ложионици било крајње непознато, а мотао сам се више пута около, признајем неовлашћено, али без прављења проблема.
 
Ma i taj direktor deluje kao osoba bez autoriteta. Možda je i zvao policiju, a nisu izašli, možda i nije smeo da zove. Problem je i što je ta najstarija isečena lokomotiva, koja je, kako kažu, radila i na izgradnji Sueckog kanala, tolike godine čamila u toj ložionici, a niko nije mogao da dodje da je vidi. Pa, direktore moj, ti nisi dostojan te funkcije. Nisi se izborio da ti eksponati odavno restaurirani izadju na svetlost dana, a sada kukaš..Ma puna Srbija nesposobnjakovića i poltrona, a i direktori Narodnog muzeja i MSU su 10-15 godina samo sedeli u foteljama i kukali kako nema para, dok su im eksponati skupljali prašinu po podrumima.
 
Da je samo to tu su izgorjelo par vagona
Da su dvije lokomotive opkoljene zemljom i nestale ...
Sinobusi u somboru bjese isto izrezani i tako eksponata nezna se ni broja ...
Tako je to kad se ne odredi zgrada za muzej ...i prostor za eksponate ...
 
Ma nemarnost..Zašto je bilo teško uzeti te lokomotive i prebaciti u Topčider, pa neka tamo stoje dok ne bude novca za restauraciju, ali bar bi bile spasene.. Hej, ovi dovezli podmornicu iz Tivta, a ovi nisu mogli da pomere par lokomotiva, nego daj da se iseku, ili zatrpaju zemljom...Tako je to kad su oni koji odlučuju u ovoj zemlji osobe bez mozga, obrazovanja, morala, osećaja za istoriju, kulturu, nasledje..
 
Пола музеја нажалост нема адекватне зграде, ево увек се сетим природњачког који има само ону малу галерију на Калемегдану што је срамота. Могли су све те локомотиве у Пожегу или на Шарган, нема везе што нису уског колосека, ако већ у БГ нема места ни воље. Слажем се, имамо брдо фотељаша који су ту само да ништа не би радили, увек се сетим директора аеродрома Поникве, који прима плату а авиони не слећу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566693#p566693:xijwzj4q je napisao(la):
Дошљак » 11 Sep 2018 07:41 pm[/url]":xijwzj4q]Кад су њему јавили да неко пљачка депо музеја, што није позвао полицију? МВБГ1, колико је ту било локомотива? Мени је постојање тог депоа музеја у ложионици било крајње непознато, а мотао сам се више пута около, признајем неовлашћено, али без прављења проблема.
U tom zaključanom delu ložionice su bile samo te dve lokomotive. Ova mala koja je unikat i jedina takva u svetu i "školska" lokomotiva koja je takodje raritet jer je namenski na njoj svaki vitalan deo presečen na pola kako bi se sa bočne strane videlo kako izgledaju i funkcionišu razni sklopovi na parnim lokomotivama, a koji se inače ne vide u orginalnom stanju.
 
Ima tu još nejasnih stvari. Da citiram direktora muzeja:

"Dobio sam poziv 31. avgusta uveče od čoveka, koji je tog trenutka posmatrao ekipu od 16 ljudi, koji su brenerima sekli lokomotivu, koja je pripadala seriji sličnih železničkih mašina, koje su se koristile u izgradnji Sueckog kanala. Ona je bila starija, nego što je Železnica u Srbiji", kazao je Vojčić.

Ako su baš tog trenutka sekli lokomotivu, to nikako nisu mogli brzo završiti, a pogotovo ne odneti tolike tone čelika. Za to su morali imati kamion, alate, možda dizalicu. Šta se desilo neposredno posle tog poziva?

Ako je odmah pozvana policija koja je odmah došla i prekinula dalje sečenje, onda su verovatno mogli uhvatiti počinitelje, a sigurno bi zaplenili bar njihov kamion i do tada isečeno gvožđe. Ali ništa se od toga ne spominje.

Možda sečenje nije prekinuto u tom trenutku zbog ... čega? Da li je direktor zvao policiju i tražio da oni zaustave dalje sečenje, a pogotovo nošenje već isečenog? Razumem prolaznika i prvog očevica koji nije znao da li je to legalna operacija muzeja, pa je zato prvo zvao baš direktora muzeja. Ali direktor je imao i sve informacije i autoritet službenog lica u policiji ... ili možda nije? Možda više nije imao ni pravo nadzora i možda čak ni vlasništva sadržaja te zgrade, jer ko zna šta sve piše u raznim aneksima ugovora za BNV. Ali svejedno mi se čini da je kao lice od autoriteta bar mogao zvati koga treba, možda nekog iz BNVa, a taj bi onda sigurno (?) mogao poslati ili policiju ili svoje čuvare. Pa zašto za sad izgleda da ništa nije urađeno da se ODMAH TADA, dok je sečenje trajalo, prekine ilegalna aktivnost? Kako je uspela da nestane čitava ogromna ekipa od 16 počinioca, njihovi alati i kamion, iako su uočeni na delu? Ili možda svi JESU uhapšeni? Nigde se ne kaže ni da jesu ni da nisu. Koliko je vremena prošlo od poziva do intervencije, ako je uopšte bilo intervencije u nekom bliskom vremenu posle tog poziva? Šta je dakle ovde ko od njih uradio ili nije uradio, jer u ovoj priči očigledno nedostaju neki veoma bitni delovi.

I druga stvar. Šta se događalo od 31. Avgusta do danas? Čitavih 10 dana? Zašto to mi saznajemo tek sada?
 
Ma direktor je očigledno neki plašljivi miš koji nije smeo da pisne..Kakav je to čovek koji je mogao da ćuti deset dana i ne preduzme ništa, a bio je obavešten da je u toku sečenje tako vredne stare lokomotive..I ko zna kako je sve došlo danas do medija, pa se i on oglasio.
 
Sve ovo implicira da su lokomotive isecene po necijem nalogu.
Nema eksponata, nema porebe ni za lozionicom. pa hajde da je srusimo... end of story
 
Ne bi da su to prvi eksponati koji su nastradali ...a mozda je i trola kec otisla tim putem...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566717#p566717:34y09l0w je napisao(la):
Vox91 » 11 Sep 2018 09:06 pm[/url]":34y09l0w]Ma direktor je očigledno neki plašljivi miš koji nije smeo da pisne..Kakav je to čovek koji je mogao da ćuti deset dana i ne preduzme ništa, a bio je obavešten da je u toku sečenje tako vredne stare lokomotive..I ko zna kako je sve došlo danas do medija, pa se i on oglasio.
Možda je pokušao ... ko zna šta se tamo dešavalo. Najfascinantniji deo je obim te operacije, težina alata i plena, ali pre svega činjenica da dojava postojala i da je to bilo 100 metara od velike policijske stanice. Mogla je čitava gomila teško naoružanih policajaca da dođe za bukvalno 5 minuta. Po mraku i po onom korovu i travuljini koju više niko ne kosi, bez bilo kakvog svetla napolju i sa svetlom u ložionici, i uz svu buku sečenja metala lopovi ih bukvalno ne bi ni primetili sve dok im policija ne skoči na leđa. Nema teorije da im pobegnu iz te zgrade, a sigurno ne sa opremom, kamionom i plenom.
 
Dobro i ko je onda ukrao lokomotive? Ekipa u fantomkama ili "pošteni sakupljači sekundarnih sirovina".
 
Мислим да је то удружено, батинаши да чувају стражу, сакупљачи да одраде посао, а морао је неко и камион да пропусти до ложионице, сада је једини пут до тамо за сва возила из правца испод Газеле куда су ишли кипери и друга возила током прекопавања БнВ.
 
Ovo je najstarija sacuvana lokomotiva u jugoistocnoj Evropi..

Britanske proizvodnje sa polovine 19. veka, 1918 zatecena u Pulskom arsenalu(Ratna luka K.u.K. monarhije).Posle WW2 prebacena u Beograd i konzervirana za muzej...
Tu je dobila pokrivenu kabinu, koju u originalu nije imala.
YU primerak nikada nije bio ni blizu Sueckom kanalu, vec druga lok. slicnog tipa ! Od 1970 je zakljucan u posebnom delu lozionice, i nikakva tajna!...
Svi ljubitelji zeleznica su znali ..
Ovo nije jedinstven slucaj orobljavanja muzejske imovine zeleznice.

Pre 10 godina je orobljen NE DEPO, vec MUZEJ HZ u Zagrebu...Pokradeni su eksponati koji su okoncali vecinom na crnoj berzi.
Ne tako davno je u pozaru nestalo 10-tak originalnih najstarijih lokomotiva Nemackih zeleznica , u pozaru u staroj lozionici Nirnberg..
Sumnjalo se da su pozar izazvali upravo lopine..

Ne znam kakvo vam to ZATRPAVANJE lokomotiva ! :lool: Ko je i GDE zatrpao lokomotive ??? :laugh:
Da nisu mozda, 51 i 38 onako devastirane otisle na topljenje ?? :mrgreen:
 
Kako zoves to kad ih okruzi brdo zemlje sa svih strana visine okolo 6m recimo ...i gdje su zavrsile ....
I tako otisao jos koji eksponat pod brener ...
 
Иза ложионице је брдо земље од ископа у БнВ, где су пре стајале три старе оронуле локомотиве. Ни дан данас није јасно где су завршиле. Барем нема података за ширу јавност. Наравно да није јединствен случај, нажалост, још по расељавању и рушењу дивљег насеља иза ложионице једна локомотива која је пре била зазидана је била на мети секундараца, бивша станарка тог насеља је упозоравала и надлежне и љубитеље железнице, на интернету сам читао да је била иницијатива да се сва та стара оронула возна средства пребаце у Дунав станицу средствима ЖС, али очигледно нажалост није било слуха за то. Ако се знају неки прецизнији подаци било би лепо поделити их на форуму. Мене душа боли кад сваки дан гледам локомотиву плавог воза са оних пар жврљотина, а сад сам крајње разочаран у наше институције које треба да негују техничку баштину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566740#p566740:2762pirk je napisao(la):
Sam-2 » 11 Sep 2018 10:40 pm[/url]":2762pirk]
Ne znam kakvo vam to ZATRPAVANJE lokomotiva ! :lool: Ko je i GDE zatrpao lokomotive ??? :laugh:
Da nisu mozda, 51 i 38 onako devastirane otisle na topljenje ?? :mrgreen:
Evo, ove lokomotive, nedaleko od Ložionice.

Slika iz 2016. godine


Slike iz 2017. godine

file.php

file.php

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566749#p566749:3gjbbxdv je napisao(la):
Vladivoje » 11 Sep 2018 11:32 pm[/url]":3gjbbxdv]Crni ZumO, kuda se ti sve provlačiš i zavlačiš... :mrgreen:
Prva je moja, ostale su Došljakove :)
 
Vrh