Ovo je zaista, zaista neverovatno... FOTO
Najstarija lokomotiva iz kolekcije Železničkog muzeja, napravljena 1864. godine, isečena je i u delovima odneta 31. avgusta iz Depoa muzeja.
Izvor: B92, Tanjug utorak, 11.09.2018. | 16:45 -> 16:59
Podeli
FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ bk
FOTO TANJUG/ RADE PRELIC/ bk
Depo je deo Ložionice beogradske Železničke stanice, u blizini Beogradskog sajma, a direktor muzeja Nenad Vojčić kaže da su bili nemoćni da to spreče.
Ekipa Tanjuga je Vojčića zatekla vidno uzmirenog, na mestu gde se nalazila lokomotiva, koja je do pre nekoliko dana bila jedan od navrednijih železničkih eksponata u ovom delu Evrope.
"Dobio sam poziv 31. avgusta uveče od čoveka, koji je tog trenutka posmatrao ekipu od 16 ljudi, koji su brenerima sekli lokomotivu, koja je pripadala seriji sličnih železničkih mašina, koje su se koristile u izgradnji Sueckog kanala. Ona je bila starija, nego što je Železnica u Srbiji", kazao je Vojčić.
On naglašava da je lokomotiva od 1952. godine u Depou muzeja, gde je na kraju i isečena.
"Ovaj prostor ovde, zgrada, je pod zaštitom Republičkog zavoda za zaštitu spomenika. Za sigurnost artefakata koji su se ovde nalazili bio je odgovoran Muzej železnice. Ovaj objekat nije rušen, jer je Zavod predvideo njegovu rekonstrukciju u okviru projekta 'Beograd na vodi'", kazao je Vojčić.
Prema njegovim rečima, obezbeđenje objekta je postojalo do pre mesec dana, a onda više niko nije vodio računa o vrednim eksponatima.
"Dve godine mi ratujemo sa nasilnicima koji su želeli da iseku naše lokomotive. Ovde su na šinama isečene dve lokomotive naočigled celog grada i na kraju su zatrpane u zemlju. Sada su nam uništili nešto što svet nema", kaže Vojčić.
Direktor Muzeja ne spori svoju odgovornost, ali odgovornima smatra i policiju i, posebno, preduzeće Beograd na vodi, koje, kaže, upravlja tim prostorom.
On tvrdi da je upravo to preduzeće uklonilo ljude iz obezbeđenja Depoa u procesu sistemskog uklanjanja beogradske "Železničke stanice".
Svi su, tvrdi, znali šta se nalazi u Depou Muzeja, ali nisu ništa preduzeli da se lokomotive zaštite.
"Nemam ja pištolj da branim lokomotivu ovde", kazao je Vojčić i dodao da je, pored lokomotive, uništeno i sedam strugova, dve vertikalne bušilice i ručno kovan vagon.