Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Igor je u pravu. Ovo što je Dragan poslao je bilo iz predloga prostornog plana BNV-a. Odavde http://beobuild.rs/izra%C4%91en-prostor ... p2433.html . U prihvaćenoj verziji je izbačen kružni tok. Evo stare i nove verzije, pa ih možemo uporediti.

Pogledajte prilog 1


Jedini smisao koji ja u ovoj promeni vidim je da se dobije više prostora za gradnju pored reke ( novi broj bloka 27, ranije 30, plus novodobijeni blok označen sa П3 ).
 
Shvatio sam razlog promene uz reku. Na П3 izlazi železnički most koji će postati pešački. Ovom promenom stambeni blok 27 dobija i nešto malo veću površinu i pravilniji, pravougaoni oblik. Istovremeno pešački most izlazi na zelenu površinu П3 koja takođe ima pravilniji oblik, pa zeleni prostor na njegovom izlazu postaje veći. Stambeni blok 27 svojom širom stranom takođe izlazi na nju, pa je onda i ta njegova strana preko zelenila bolje vezana sa obalom. Teško je reći da je samo to razlog za ukidanje kružnog toka ili postoji još nešto.
 
Neko iz grada bi zaista trebalo da se oglasi u vezi problema budućeg saobraćaja u bulevaru Vojvode Mišića. Planirano je da se dobar deo saobraćaja BNV-a oslanaja na samo dve velike ukrštene saobraćajnice: autoput i bulevar Vojvode Mišića. Činjenica da one pokrivaju pravce koji su su međusobno pod 90 stepeni znači da jedna saobraćajnica nikako ne može pomoći drugoj, tj OBADVE su važne. Ovo kažem zato što postoji nada da će obilaznica oko Beograda osloboditi deo kapaciteta autoputa, mada sam lično ubeđen da će buduća gradnja duž čitave njegove trase ubrzo daleko nadmašiti to smanjenje, ali ostavimo sad to.

Šta je sa bulevarom Vojvode Mišića? Njemu neće pomoći rasterećenje autoputa, čak i kad bi se desilo i bilo trajno. On trenutno ima tako veliki promet da uspeva da saobraćajem snabdeva čak 4 velike ulice: Savsku, Sarajevsku, Kneza Miloša i autoput. A to je moguće SAMO zato što semafori u njemu praktično i ne prekidaju glavni pravac. Odnos trajanja zelenog i crvenog svetla je ogroman. Ako vi sada u njega pokušate uvesti novi veliki bočni tok iz Beograda na vodi, nastaće haos. U BNV-u će postojati zaista gigantski tržni centar koji će sem toga biti i centar zabave i rekreacije. Sasvim je svejedno da li će na uključenju postojati raskrsnica sa ili bez semafora ili kružni tok, toliko vozila se sa bočne strane NE MOŽE uključiti u bulevar Vojvode Mišića bez drastične promene trenutne propusnosti bulevara u njegovom glavnom pravcu. Ako jedni ulaze sa bočne strane, ovi drugi moraju da stoje. A pošto kroz bulevar već prolazi tako mnogo saobraćaja, svaka promena će zaustaviti OGROMAN broj vozila. Da li je iko to pokušao da računa? Naprimer promena trenutnog odnosa crveno-zeleno svetlo u Vojvode Mišića generiše koliko zaustavljenih vozila u minuti? Kolika će onda biti prosečna dužina zaustavljene kolone? Kako oni predlažu da se to reši?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512267#p512267:kei1c0dn je napisao(la):
Zuma » 30 Jan 2018 12:00 am[/url]":kei1c0dn]
... Šta je sa bulevarom Vojvode Mišića? Njemu neće pomoći rasterećenje autoputa, čak i kad bi se desilo i bilo trajno. On trenutno ima tako veliki promet da uspeva da saobraćajem snabdeva čak 4 velike ulice: Savsku, Sarajevsku, Kneza Miloša i autoput. A to je moguće SAMO zato što semafori u njemu praktično i ne prekidaju glavni pravac. Odnos trajanja zelenog i crvenog svetla je ogroman. Ako vi sada u njega pokušate uvesti novi veliki bočni tok iz Beograda na vodi, nastaće haos.
...


Колико ја знам да читам, пишемо о постојећем бочном укључењу у Булевар Војводе Мишића. И да, тренутно је тамо хаос. Нарочито за време већих сајмова кад наиђе воз колона која чека да уђе на сајам се одужи и на силазну рампу са аутопута.

Кад се укине та пруга, пружни прелаз и прошири улица неће се више формирати чепови. Ово решење са становишта хаоса може бити само боље.
 
To desno ukljucenje na Bulevar VM koje spominje Zuma ce definitivno morati biti regulisano semaforom.
 
Ne bih da lupam gluposti, ali bi mozda po dve podzemne brze trake mogle da rese tu mnoge stvari...onda bi na povrsini mogla da se radi i raskrsnica i kruzni tok....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512310#p512310:31o7vbb6 je napisao(la):
zexland » 30 Jan 2018 12:46 pm[/url]":31o7vbb6]Ako ovde postave semafore, mi sa juga smo nadrljali !

https://www.google.rs/maps/@44.7967107, ... 6656?hl=en

Jedina opcija je da se ulazi i izlazi u novu saobracajnicu samo sa strane bulevara VM koji vodi ka jugu / Obrenovcu, ostalo ne dolazi u obzir!
Pa moraju da stave semafor, i to sa dovolno velikim trajanjem zelenog svetla za BNV i odgovarajućim znatnim skraćenjem za bulevar. Samo tržni centar ima ovoliku površinu na JEDNOM nivou. Puta broj nivoa iznad i ispod zemlje. Što znači da će ovde biti fokus i na mnoštvu dodatnih zabavnih i ugostiteljskih sadržaja. A sve to generiše daleko više saobraćaja u jedinici vremena od recimo stanovanja ili poslovnih zgrada. Znači da je velika i frekvencija izmene vozila u gražama i parkinzima, kao i njihov ukupan broj u jednom trenutku. Pošto se ova dva broja množe, posledica je veliki intenzitet saobraćaja koji se uključuje u Vojvode Mišića, a on MORA da iseče tok u bulevaru da bi se uključio. Ili, tačnije rečeno, da ga smanji za veličinu novopridošlog saobraćajnog toka (vozila u minutu), da bi njihov zbir i dalje odgovarao maksimalnom kapacitetu ulice. NAČIN uključenja tog toka u bulevar (ako je on do kraja zauzet, a obično jeste) nije baš previše bitan koliko je važan odnos novog bočnog saobraćajnog toka iz BNV-a i onog koji trenutno postoji u bulevaru Vojvode Mišića.

file.php
 
Semafor mora samo ako se omogući levo skretanje za vozače koji dolaze sa juga. A zašto bismo omogućili levo skretanje tuda? Neka okrenu u Savskoj, tj, neka tu skrenu u BnV.

Ne može ( ne mora) baš svuda da se omogući levo skretanje.

Što se tiče ulivanja u Bulevar Vojvode Mišića, ja bih tu malo preuredio prostor pre autobuskog stajališta. Dodao bih još neku traku i smanjio trotoar.
 
dule, ne znam tacno koliko danas dnevno vozila skrece od home centra ka banovom brdu ali obzirom da postoji i opcija prolaska kroz sajam i izlaska direktno na kruzni tok ispod novog mosta verujem da je taj broj trenutno jako mali. kada usele solitere i otvore trzni centar broj auta na toj T raskrsnici bice mnogo veci i morace da uvedu semafor taman i za samo obavezno skretanje desno ka adi... to ce onda napraviti haos do pola gazele, od kraja savske i od kraja kneza milosa, ukljucujuci i sve rampe na mostaru. slicno kao sto sad imamo slucaj na mostu na adi cija kranja desna traka u spicu stoji do polo mosta, zbog cepa koji se pravi dole kod jugopetrolovog skladista...

sve sto cutke prihvatimo to i zasluzujemo, nema greske
 
Ко постави кружни ток или семафор испред Сајма је, благо речено, лудак, али...
Као што већ приметих, ми смо ушли у изразито аутодеструктивну, самоубилачку фазу, као Европа пред Први светски рат, или Балкан концем осамдесетих. Будите сигурни да ће све што се у ово време направи донети максималну штету и готово никакву општу корист.
Зато ја стојим по страни и само посматрам шта се дешава. Нема никаквог смисла опирати се матици ирационалности и будализма. О детаљима ћемо бринути кад прође зло.
 
A ukinuti trotoar na strani Sajma i od njega napraviti nove dve trake (ili bar jednu i ostaviti uzak trotoar koji se ionako ne koristi mnogo)?

Naravno, to bi zahtevalo i seču drveća, ali činjenica je da će Bulevar Vojvode Mišića postati još uže grlo (koje je delimično rasterećeno izgradnjom mosta na Adi).
 
Jedan dijagram da bi bilo lakše steći utisak o njegovom pravom značaju za saobraćaj u Beogradu i pravim razmerama protoka vozila u bulevaru Vojvode Mišića. Ili bolje reći o posledicama kada se makar i za malo smanji saobraćajni protok koji je TOLIKO veliki. Bulevarom prolazi 4 puta više vozila nego Brankovim mostom! On i autoput su maltene osnova čitavog saobraćaja u Beogradu. Ne možemo se igrati sa takvim stvarima. Iz simulacije za 2033. godinu:

 
ok dule, ti razmisljas kako resiti problem desno od T askrsnice, ja se pitam kako resiti problem levo od te raskrsnice, gledano iz pravca save. ako ne gresim na manje od sto metara od kraja rampe sa gazele do T raskrsnice treba omoguciti sledece:

1. prhodnost ka banovom brdu onima koji silaze sa gazale i nece na sajam ili u bnv
2. prohodnost onima koji iz pravca autokomande, kneza milosa i banovog brda (polukrzno skretanje ispod gazele pa u suprotni smer) zele desno ka home centru, tj bnv-u
3. prohodnost ka bilo cemu onima koji izlaze iz bnv-a (i ka brdu i ka gradu svima koji ne idu na dorcol, dunavski deo nbg-a ili zemun (preko k. toka na drugoj strani bnv-a)
4. denivelisano ukrstanje sa sadasnjom prugom koja ce po istom planu biti metro koridor za cuvenu liniju makis-ada huja

a sve to ce da smisle i omoguce isti ljudi koji su rekonstruisali slaviju, ruse stari i dizu novi zaricev most i koji buse tunel od ekonomskog do botanicke baste.. ja ne brinem uopste, siguran sam da ce to uraditi svetski...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=512333#p512333:ki5qjs23 je napisao(la):
Пантограф » 30 Jan 2018 02:37 pm[/url]":ki5qjs23]Ко постави кружни ток или семафор испред Сајма је, благо речено, лудак, али...
Као што већ приметих, ми смо ушли у изразито аутодеструктивну, самоубилачку фазу, као Европа пред Први светски рат, или Балкан концем осамдесетих. Будите сигурни да ће све што се у ово време направи донети максималну штету и готово никакву општу корист.
Зато ја стојим по страни и само посматрам шта се дешава. Нема никаквог смисла опирати се матици ирационалности и будализма. О детаљима ћемо бринути кад прође зло.
+
 
Kako ce funkcionisati ovi kruzni tokovi, posebno ovaj u Savskoj kada se jednom tom ulicom pusti metro linija do Makiskog polja?
 
Kružni tokovi mogu biti elegantan i jeftin ( značajno jeftiniji u odnosu na semaforizovane raskrsnice ) način usporavanja brzine kretanja i često poboljšavanja prohodnosti u odnosu na semafore na mestima ukrštanja puteva sa manjim intezitetom saobraćaja. Problem je što mi postavljamo kružni tok tamo gde ne znamo kako drugačije da regulišemo saobraćaj ( Slavija, Opština Novi Beograd ) i obavezno napravimo na datoj lokaciji saobraćajni problem. Na lokacijama gde kružni tokovi mogu dobro da regulišu saobraćaj, poput skoro cele Bežanijske Kose, postavljaju se semaforizovane raskrsnice i ležeći policajci. Ovaj kružni tok prema sajmu, ako bi bio postavljen, prouzrokovao bi haos.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=511158#p511158:95k16ade je napisao(la):
Delija » 24 Jan 2018, 23:17[/url]":95k16ade]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=510899#p510899:95k16ade je napisao(la):
milanche » 24 Jan 2018 01:54 am[/url]":95k16ade]Za to vreme, dok se ovde raspreda o 6.kaplara i Dobrovicu, njujorska MoMA planira izlozbu o arhitekturi u jugoslaviji 1948-1980. Na vreme sam video, moramo da im javimo da otkazu.
Toward a Concrete
Utopia: Architecture in
Yugoslavia, 1948–1980
Тешко да су у МОМА-и свесни да су споменици Богдана Богдановића, иако неспорно естетски перфектни све само не споменици и ништа сем идеолошко сатирање вековне српске традиције обележавања страдалничких места и сећања на сопствене жртве. Такође, то неће бити изложба о југословенској архитектури у целости већ ће акценат бити на домаћи брутализам и модернизам у виду заиста одличних таквих здања као што су НБГ скупштина, Генекс, урб завод, дом културе у Чачку, па и ти несрећни споменици...Истина је и да је СФРЈ социјална станоградња била далеко испред пандана јој у целом источном блоку и негде у равни са фрнацуском, немачком итд што је похвално. Али то опет не даје ништа на кредибилитету оних који бране толике грозоте никле по центру Београда.

Mislim da postoji nerazumevanje kod tebe iz ideoloskih a ne realnih osnova za sve vezano od '45 na ovamo. No, kriva Drina se ne moze ispraviti,niti ja to planiram, tako da nije ni bitno :) Diskutujemo na bb okupu uz pivo :vops:

Sto se saobracaja tice, sve je idotluk. Radili su ulice zbog nekakvog koncepta i pogleda iz vazduha, a ne na osnovu realnih potreba. Saobracajci su mi sami na javnom uvidu rekli da ce svakako da generise guzve u gradu, al sta da se radi. Dobili su od investitora gotovu matricu i malo sta su mogli da promene.

Ono sto meni pada na pamet, kao jedino moguce sanaciono resenje za kasnije je, da se onaj mali krak od raskrsnice sto ide prema sajmu produzi kuda sada ide pruga iza sajma, i da se spoji na kruzni tok kod mosta na adi. Morao bi da se malo redefinse i poveca taj kruzni tok, ali time se ostvaruje znatna povezanost i kakva takva alternativa.

 
Vrh