[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=492074#p492074:2674cajh je napisao(la):
mvbg1 » 13 Nov 2017 10:43 pm[/url]":2674cajh]
O5 organizaciju železničkog saobraćaja pogrešno shvataš kao po običaju.
Kao prvo,ako početak-povratak kargo vozova iz Turske ka EU smatraš kao potencijalni faktor za zagušenja na pruzi Beograd Novi Sad onda si u totalnoj zabludi.
Niti je trenutni broj kargo vozova na nasoj pruzi veliki,niti će daleko veći broj tih istih vozova dovesti do tog kolapsa koji ti spominješ.
Saobraćaj tih Turskih vozova će za sada biti u probnoj fazi a čak i da krenu redovno njihova učestalost ce biti sa početnih 2 para nedeljno do maksimalnih pet u toku sedmice. Dovoljno za krkljanac??? Ne bi rekao.
Naravno da sam pročitao članak koji sam citirao i video da je u početku predviđen simboličan broj vozova iz Turske. Međutim činilo mi se nepotrebnim da vređam inteligenciju ljudi eksplicitno pominjući da bi to mogao biti samo početak, pošto to u članku savršeno jasno piše. A razlog relevntnosti te vesti je upravo to, što verovatno označava početak trenda koji će kasnije biti drastično veći. Dakle da se Turci najzad sete onoga što je očigledno, da preko Srbije zaista vodi najkraći put do zapadne Evrope i da nam je standard prličino mali, pa i naše usluge imaju dobre šanse da budu po ceni konkurentne. Uzevši u obzir gigantsku ekonomiju Turske i za EU povoljne cene njihove robe, samo njihova razmena sa EU može biti enormna, pa bi naše železnice vrlo brzo mogle imati pune ruke posla i probleme čak i da su nam pruge daleko bolje nego što jesu. Pa u takvim uslovima ima još manje smisla preusmeravati saobraćaj sa upravo rekonstruisane pruge ka Pančevu na Novi Sad i tako je dodatno opterećivati i saobraćajem koji je trebao ići preko Beogradskog mosta na Dunavu.
Jasno je zašto ukidanje pruge kroz SA dovodiš u priču sa ovim enormnim povećanjem broja vozova,ali to je ok. Imaš pravo da braniš svoje stavove i to je legitimno naravno.
Spominješ prugu Beograd Pančevo kao da je ona u narednih pola decenije osudjena samo na obogaljen putnički saobracaj što opet nije tačno.
Za tvoju informaciju,na pruzi kroz SA je u toku 24 sata saobracalo od 4-6 pari vozova sa opasnim materijama a sve ostalo su vozovi koji u svom sastavu nisu imali RID nalepnice. Što dovodi do zaključka da će teretni saobraćaj i dalje egzistirati na potezu Pančevo-P.Most-Vracarski tunel.
Dalje...
Svi vozovi iz rafinerije,azotare i drugih preduzeća koji će prevoziti opasne materije a budu išli na Novi Sad nikako neće dovesti do zagušenja pruge Novi Sad-Beograd kao što ti potenciraš iz jednog jednostavnog razloga a to je zato što ih nema puno. Gore sam već naveo maksimalni broj pari kompozicija u 24 sata.
Što znači da će se sav ostali teretni saobraćaj prekidati put, zatim čitav dan stajati negde, ako mu se uspe pronaći mesto, a zatim noću nastavljati put ispod grada prugom gradske železnice, kroz vračarski tunel i kroz putničku stanicu Vukov spomenik. Pogotovo ako je roba kvarljiva ili je nekom bitno vreme putovanja. To je stvarno "divan" metod za uspešan biznis. Ali nije samo to.
Trenutni saobraćaj opasnih materija možda nije veliki, ali treba uzeti u obzir da smo mi u minimumu privredne aktivnosti, kao i da se saobraćaj može brzo menjati i odlukom stranih država, što dokazuje najava iz Turske. Naprimer ovom prugom idu i cisterne iz rafinerija Rumunije. I oni svakog trenutka mogu promeniti putanje svojih kompozicija. Ili u Kikindi ili Pančevu mogu dobiti nove poslove. Trenutna frekvencija vozova ništa ne kaže o tome kakva će ona biti već sutra. Zašto bi inače davali 90 miliona za PROŠIRENJE i modernizaciju pruge baš do Pančeva? U Pančevu se ne proizvodi ugalj nego derivati nafte. Što znači da je neko računao da ona ubrzo može biti usko grlo. Taj problem se ne rešava tako što ti derivati nemaju kuda da nastave kad prođu rekonstruisani deo pruge.
Što nas dovodi do faktora vremena. Od potpisivanja predugovora do puštanja u rad Pupinovog mosta je prošlo 5 godina. I to je bilo brzo, kad rade Kinezi, nema previše eksproprijacija, a političari nešto veoma žele. A ovde se izgleda traže izgovori da se alternative novom mostu na Dunavu predstave kao sasvim dobre. Što znači da još ne postoji čak ni namera da se on ozbiljno započne. Pa čak i da postoji, toliko se zadužujemo i toliko ćemo imati prečih stvari (metro, kanalizacia, troškovi EU pridruživanja), da se pitam kada će on uopšte doći na red. Za 10 godina? Za 15? Za 20? Znaš li šta se sve u saobraćajnoj situaciji može promeniti za 10 godina? I šta ćemo onda?
I da,jedno mi nije jasno...
Do pre par meseci si ovde na sav glas napadao prolazak cisterni sa opasnim materijama duž uskog gradskog jezgra a sad ti odjednom to ne smeta.
O čemu se tu radi???
Naravno da mi i dalje smeta. Ali to ne znači da treba da pravimo drugu štetu. Očekivao sam da će ostati pruga iza Sajma, manje opasna, dalje od Savske ulice i velike koncentracije ljudi, da opasni tereti neće ići čak u Topčider i onda opet nazad, a da će se u paraleli ubrzano praviti most i uklanjati stovarište nafte, pa će i ta dosadašnja trasa do njega biti aktivna samo još neko vreme. Tako da je lepo što nafta neće ići kroz Beograd, ali nije lepo drastično povećati rizik od havarije produženjem putovanja na dodatnih 170 kilometara pruge, preseliti tu opasnost drugima umesto Beograđanima, i istovremeno praviti ekonomsku štetu državi i poslovnu štetu železnici. I sve to samo zbog par PRIVATNIH zgrada koje i same za sebe prave štetu.