Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

ŽELEZNICE” IZBACUJU STANARE I FIRME IZ BARE VENECIJA I SAVAMALE
Zbog „Beograda na vodi” na ulici ostaje 280 porodica?!
1078933-09.jpg

Železnice Srbije” zatražile su od vlasnika objekata u naseljima Bara Venecija i Savamala da se u roku od nekoliko dana isele i o svom trošku uklone svoje firme, splavove ili domove, a zbog realizacije projekta „Beograd na vodi”, saznaje „Alo!”!
http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/zbog-b ... dica/49961
 
meni je besmisleno da komentarisem dva-tri rendera izmestena iz vremena i prostora. naravno sa svi vi imate puno pravo da verujete na rec aleksandru, sinisi i gospodinu seiku, da se lepo prepustite njihovoj viziji i ideji kako ce ovaj prostor na najbrzi, najekonomicniji i najnekorumpiraniji nacin privesti nameni i apsolutno shvatam da je bilo kakvo objavljivanje konkretnih informacija o ovome projektu skroz suvisno. zasto bi bilo potrebno da znamo trivije o ceni kostanja nedostajuce infrastrukture, kapacitetu kanalizacije, napajanju el. energijom, matro koridoru, saobracajnom povezivanju sa ostatkom grada, pravnom statusu stanara i preduzeca SA, planovima o buducoj glavnoj zl. stanici, zavrsetku obilaznice, toksicnim materijama, robnim terminalima, uticaju ovakvog mega projekta na bilo kakav aspek zivota u ovom gradu... nase je da bespogovorno verujemo da ce sve biti bas u interesu nas gradjana ove zemlje i ovoga grada. uostalom, kada nas je to aleksandar izdao, kada je pogazio svoju rec i dato obecanje pa da imamo pravo da na sumlju i njegove motive i vizije?

stf-a i drugare bih, zarad objektivnog informisanja, uputio na moje postove vezane za cuveni kalemegdanski oblak ili npr novebeogradske terazije, cisto da ih postedim dalje potrebe da brane bezgresnog aleksandra od ds botova.. meni je potpuno isto da li budalom oce da me pravi zuti ili crni ili neki buduci plavi.. mislim svojom glavom i sud donosim na osnovu cinjenica a ne omiljene boje.
 
Ето, странчариш у свакој речи, чак бих рекао да си и екстазу доживео у тој критици.

Некако ми жао да стоти пут скрећем пажњу ДС ботовима да од почетка не верујем у овај пројекат, али то се некако превиђа, ваљда намерно или у екстази, шта га знам. Опседнутост Вучићем је застрашујућа у последње време.

Нешто се не сећам да се у дискусији о "Граду на води" нешто претерано дебатовало о капацитету канализације или ТЕ Костолац, водостају ХЕ Ђердап, токсичном земљишту, цени квадрата или исисавању градова типа Пријепоље и Баточина у Београд, економској снази непостојеће привреде, Икамерцу, политичарима, одједном фараонском мосту код Винче (Мост на Ади је у поређењу са њим испао балван преко потока) .... да не улазим у дубље банализације...
 
Ovo već postaje preterano!

- Svako ko nema cinično-zaje*******antsko-pesimistički stav prema Beogradu na vodi je automatski SNS bot.

- Svako ko iznese i najmanju kritiku na račun projekta je automatski DS bot.

Nepoverenje i skepticizam kada je reč o realizaciji projekta Beograd na vodi sasvim su opravdani. Iako na forumu imam reputaciju lako zapaljivog materijala (tj. da se lako ložim na svaki objavljeni render u vezi sa Beogradom), iskustvo nas uči da ovde stvari ne stoje dobro, niti idu tako lako.

Takođe je opravdano kritikovati predloženo rešenje koje smo prinuđeni da dešifrujemo sa mutnih slika iz Kana i Dubaija. Imamo zaista hroničan nedostatak informacija o projektu - o samim objektima koji bi trebalo da budu izgrađeni, fazama realizacije, saobraćaju, javnom prevozu i što je najvažnije - o preduzeću koje bi trebalo da bude osnovano zbog realizacije projekta Beograd na vodi (kakvi su odnosi države Srbije i stranog investitora, koje su obaveze i jedne i druge strane i koliko su i jedna i druga strana zaštićene).

Ali isto tako, ne mogu, a da ne prećutim izlete u ekstreme s druge strane. Prvo što me nervira je izuzetno ksenofobičan i potcenjivački stav o potencijalnom investitoru iz UAE sa sve tablodno-nacoškim fantazijama o nekakvoj najvećoj džamiji na svetu. A druga stvar koja mi ide na nerve jeste odjednom nastao konsenzus kako su infrastrukturni projekti poput Prokopa, BAS-a, obliaznice itd. apsolutno nepotrebno troškarenje u koje se mi eto sada upuštamo zbog Arapa i Vučićevog ega.

Setimo se naricanja na forumu kada je najavljena izgradnja mosta Zemun-Borča koji je odmah etiketiran kao "ni ovde, ni tamo" i apsolutno neprioritetan u odnosu na most kod Vinče. Sve te silne ispisane strane o nikada dovršenoj obilaznici i "najlepšem delu Beograda" kao žrtvi kamiondžijskog terora odjednom su pale u vodu!? Kako je sada i vinčanski most postao apsolutno rasipništvo i pride uništitelj višemilenijumske superiorne srbske kulture???
 
Grad na vodi od libeskinda je privatni projekat tj ideja privatnog investitora a ovo je drzavni projekat. Kod luke je daleko veci problem bilo i ostalo zemljiste i to je bilo jasno na pocetku i o tome smo najvise diskutovali i o metrou kao neophodnosti u tom ali i ovom projektu u SA.
 
Хомере

у праву си, постаје претерано, али мене изузми из политичког етикетирања чланова.

Пре свега, тебе ниједном нисам етикетирао јер су ти критике биле здраворазумске и страначки неутралне. Такође, овде бих споменуо и Зуму као такође потпуно политички неострашћеног члана који је аналитично "срушио" пројекат БнВ. Јес да се не слажем са њим око филозофије градње на обалама, али критике му стоје, а приступ дискусији је Беобилдовски.

Међутим, велики део критичара се заиста понаша страначки врло острашћено и политички обојено. Овде се неки позивају на политичку неутралност а из сваког слова им избија политика и то политичке крајности.

А то да је витална инфраструктура за којом кукамо годинама преко ноћи постала непотребна је просто за неповеровати. Па само та прича је круцијални доказ да се овде пљује из политичких разлога пре било којих других ...

... а о капацитету канализације стварно не бих ... дође ми мука ... надреално ...

Игоре,

Обе инвестиције су приватне и врло сличне. У оба случаја било је неопходно да држава (нико други) измести виталну инфраструктуру, и у оба случаја је држава била та која је морала да опреми земљиште новом инфраструктуром и у оба случаја је држава та која је морала да брине о јавном превозу ...

... и капацитету канализације ... надреално ... капацитет канализације :bash:
 
Stf slozicemo se oko vecine ali jednostavno ne mogu da prihvatim da neko ovaj projeka tretira kao privatni kada on to jednostavno nije. Ovo je drzavni projekat i to je jednostavno tako i ja sa time nemam problem.

Ja sam jos ranije rekao, za mene ce uspeh biti izmestiti sine i ocistiti veci deo savskog amfiteatra i smoci snage da se na talasu te ideje krene u odavno prioritetnog resavanja pitanja zeleznice.

Pitanje potreba izgradnje velikih stambeno polsovnih i komercijalnih povrsina sam vec obrazlagao delom i ta moja tvrdnja o nepotrebnosti tolikog broja kvadrata je vazila i za libeskinda i za SA
 
Pošto sam ja postavio pitanje podloge na kojoj se gradi, kapaciteta vodovoda i kanalizacije, a isprozivao si me u par poslednjih postova čisto da ti objasnim. Trenutno stanje je takvo da kolektor nije izgrađen, magistralna vodovodna cev nije povezana, a tle je potencijalno takvo da će verovatno zahtevati višak ulaganja nego kada bi se gradilo na drugačijem tlu. Sve ovo sam istakao kao poteškoće u izgradnji, a nisam vrednovao projekat ni u jednom pravcu. Stoga što javno nije dostupna nikakva bliža informacija. AKo ćemo da teramo mak na konac, gledao sam neke analize instituta Jaroslav Černi koje su okačene na njihovom sajtu, i čini mi se da površina prostora na kojem će se graditi, nije ni analizirana, a ni predviđena sa aspekta buduće infrastrukture. Možda ja ne gledam dobro priloženi plan. Dakle neko je navrat nanos smislio ovaj projekat Beograda na vodi. Kad se nešto tako gradi bez temeljnog promišljanja greške se uočavaju decenijama kasnije. A ovo bi trebalo da bude najeksluzivniji deo Beograda u budućnosti. Tu ne sme da se dogodi problem sa izlivanjem kanalizacije, poplavama, potonućem zgrada i nedostatkom vode. I šta je tu sad za ismevanje ja ne razumem....
 
Игоре

За пројекте те величине, држава би требало да стане као партнер јер су довољно велики да потпуно преобликују град и државу (кад је мала као наша). Дакле, држава је требала да стане и иза "Града на води" што се није десило, напротив, кренуле су свађе око тога, ко се колико уградио и то се завршило, како се завршило.

Arahne

Стварно се не сећам ко је тачно написао за канализацију, није ми намера била да испрозивам никога конкретно већ начин на који се критикује. Да буде ствар блесавија, можда је твој приступ био и ок, не сећа се више ... У сваком случају, на урбанизацију СА се одавно рачуна и инфрастуктура неоподна за такав пројекат је кренула да се ради у "златно време" стога би било крајње чудно да инфраструктура пројектована са тим циљем - занемарује сопствени циљ.
 
Прошао јуче кроз разне уличице, Браће Крсмановић и још неки слепи сокаци, и нисам видео неке активности. Где се то скидају прагови? Нисам схватио шта се то чисти. Баш сам се лепо насмејао на реченицу "Железница је затражила да се иселе" јер је прва реакција станара "чекамо да нам понудите правичну надокнаду". Нисам приметио да се иједан станар спрема за исељење, да неко склања неке од својих покретних/непокретних ствари. Ништа се не догађа.
 
“Beograd na vodi” dobio prvu nagradu za specijalne efekte u Kanu


KAN, 11. mart 2014, (Njuz) – Ostvarenje „Beograd na vodi“ dobilo je danas u Kanu prvu nagradu za specijalne efekte, nedugo nakon njegove svetske premijere, saznaje Njuz.

U obrazloženju svoje odluke, žiri festivala je posebno pohvalio više nego realističan izgled kule od 180 metara, operu i tržni centar.

Nagrada je uručena članu privremenog veća Beograda Siniši Malom, koji se u kratkom govoru zahvalio celoj ekipi, na čelu sa Aleksandrom Vučićem.

- Nezahvalno je bilo koga izdvajati, ali svaka čast Vučić koji je za samo nekoliko meseci svojim predanim radom uspeo da realizuje „Beograd na vodi“ – izjavio je Siniša Mali.

- Ne treba zaboraviti da je reč o srpsko-emiratskoj koprodukciji, tako da velike zasluge pripadaju i ekipi iz Emirata bez koje ovo ostvarenje nikada ne bi ugledalo svetlost dana – izjavio je Mali.



On je u obraćanju medijima izjavio da su mnogi sumnjali da će „Beograd na vodi“ biti završeno pre festivala, ali će nagrada za specijalne efekte zapušiti usta svima koji su govorili da će ovo ostvarenje ostati samo prazna priča.

Kako Njuz nezvanično saznaje, nakon velikog uspeha „Beograda na vodi“ u Kanu, nekoliko holivudskih producenata je zainteresovano da otkupi prava za rimejk.



http://www.njuz.net/beograd-na-vodi-dob ... te-u-kanu/
 
Све нешто чекам да се неко довати неких полазних нелогичности око целог овог циркуса али ништа од тога па морам ја.

Као прво у нормалним земљама ни један политичар у предизборној кампањи не обећава приватне инвестиције и још мање инвестиције одређене стране компаније.То је фундаментално погрешно и потпуно бесмислено. Ем што озбиљан пословни свет једноставно не инвестира на такав начин, ем што су у нормалним земљама приватне па и стране инвестиције нормална ствар и само један од нуспроизвода уређене државе и здраве пословне климе где приватник није по дифолту непријатељ народа већ покретачка снага целог друштва. Политички писменог гласача те теме просто не занимају. Он хоће од политичара да чује шта планира да уради поводом пореске и социјалне политике,побољшању услова за пословање,образовању,једноставије бирократије,јавној инфраструктури...

Али ето,пошто смо ми држава каква јесмо и то у доброј мери баш због тог просечног заосталог грађанина помућене свести и погрешног поимања рада,просперитета,државе и друштва у целини имамо ситуацију да је главно предизборно обећање странке која је освојила апсолутну већину потенцијална приватна инвестиција у тржни центар и пар зграда. :shock:

Да не улазим у неку дубљу анализу ове надреалне ситуације овај пројекат је друштвено и економски прихватљив само у једном једином сценарију:

- Приватник даје паре или макар веома повољни кредит за потребну инфраструктуру за ослобађање СА,комплетирање жел. чвора у кључним тачкама а заузврат добија део земљишта у СА уз обавезу да земљиште приведе намени у најскоријем року.

Најсрећнији бих био када би држава могла сама то да изнесе и на крају тржишту понуди дефинисане грађ. парцеле у СА али вучићи,тадићи и остало зликовци су одрадили сувише добар посао уништавања Србије.

Ово што се између редова могло наслутити о неком дељењу профита,квадрата,уласку државе на тржиште некретнина,заједничком предузећу... Све су те невероватне глупости које треба сасећи у корену.
 
stf":3d9gclos je napisao(la):
毋不敬,儼若思,安定辭":3d9gclos je napisao(la):
Ѕtf, ви сте били међу првима који су то учинили, па не знам шта се жалите. Критике за које - таман да и имају страначку позадину - има оправдања, не треба омаловажавали као пристрасне/страначки обојене, већ треба изнети контра-аргументе.

Колега, ја сам оптужио за странчарење тек кад је цела тема добрано била негативно исполитизована. Први сам "оптужио", то је тачно, али је странчарење већ било итекако заступљено и загадило тему.

Као што сам поновио више пута, ово није била ни прва кампања ни први предизборни памфлет али је прва код које је дискусија срозана странчарењем.

Уколико вратимо дискусију уназад, увидећеш да сам и на те страначке критике избанализоване до бесмисла одговарао аналитично и аргументима на које се одговорило - опет странчарењем. Прича о капацитету канализације је крајње дно живота колико је смешно и јадно.

Као шт сам рекао, на крају ће се испоставити да Србија не поседује довољно залиха O2 за изградњу БнВ.

Нисам овде дуго, али свакако јесам довољно дуго да приметим пар оних који су се натпросечно интелигентни, умерени и конструктивни. Ви сте једна од тих особа, али морам рећи да се тренутно не понашате врло конструктивно. Коментари су се релативно вратили на тему - на ноћ - али сада су опет отишли на странпутицу странчарења - тачније, свађе око странчарења - , добрим делом захваљујући коментару на који одговарам.

Јасно је да ово није прва злоупотреба државног у страначко-пропагандне сврхе, да ово није први пројекат овог типа, или коме се има на чему замерити, као и то да ово није једина од наших влада која је достојна критике, али то не мења чињеницу да је ово, данас, пројекат који нам је пред вратима, влада која је на снази, и да је ово пропаганда којом нам је до пре пар дана испиран мозак, па самим тим: да је ово оно о чему морамо говорити. Како је третиран неки претходни пројекат, како је третирана нека друга влада - све је то битно, али, на крају крајева, споредно.
Не можемо све критике овог пројекта, које су можда изостајале у случају неког претходног, срозавати налепницом да имају нечег страначког у позадини - чак и када имају - јер је то контрапродуктивно и у бити мање битно. Оно што је битно је да ли за те критике има оправдања - а за многе од њих има -, и шта нам оне откривају.

А, ако нема, и ако су оне ништа до чисто странчарење, онда верујем да сте барем ви довољно мудри да се уздржате од придруживања дотичнима у њиховом нарушавању ове изузетно битне дискусије. Ово је један огроман државни пројекат који би, по свему судећи, могао бити ризичан, па се о њему мора дискутовати - конструктивно.

Назад теми:
Кисеоника неће понестати, али питања о канализацији и осталој инфраструктури јесу релеванта. Овај пројекат је довољно велики да га можемо упоредити са изградњом једног новог града, усред Београда, чија инфраструктурални проблеми су довољно познати - вама из струке далеко боље него другима.
 
Delija na neki nacin si upravu.

Nazalost projekat je predstavljen na nacin da sadrzajno nije jasno sta je to javni interes sem svakako uklanjanje postojeceg krsa na lokaciji. Jasno nam je uglavnom sta dobija investitor i koje su neke okvirne mogucnosti ali gde smo tu mi obicni gradjani, gde su jasno definisani javni prostori sadrzaji.

Ok verujem da treba biti i strpljiv ali trenutno ne mogu da prihvatim cinjenicu da je moj interes kao stanovnika ovog grada kula i trzni centar, kao sto nisam smatrao da su usce i delta city moj interes i predmet interesovanja i mesto gde bih voleo da boravim. Ponavljam nemam nista protiv uredjene zelene povrsine kada se izmeste objekti i pruga
 
У здравом друштву, где је држава мало више од инструмента за остваривање партијских, идеолошких и личних циљева, влада ради у интересу државе, а сваки појединац је део исте, и сваки напредак државе је и у његовом интересу - имао он од тога директног профита или не. Нажалост, ми не живимо у здравом друштво, јер нам је држава попут извршног органа разноразних интересних група, али очито је наше заинтересовање - као појединаца - за то шта нам се дешава са земљом, још увек присутно, и то не само зато што нам потенцијално прети дугогодишњи период испаштања за од других лоше склопљене уговоре.
 
brdjanin":79iobleg je napisao(la):
Прошао јуче кроз разне уличице, Браће Крсмановић и још неки слепи сокаци, и нисам видео неке активности. Где се то скидају прагови?...Ништа се не догађа.

Ostavili ljudi par postova iznad tvog link ka današnjoj reportaži, sa sve slikom:

1078933-09.jpg


''...par destina metara dalje, na lokaciji Savskog amfiteatra, zatekli smo radnike kako ruše električne uređaje i uklanjaju železničke koloseke za pripremu terena koje je predviđeno za izgradnju kule.''

Nema koristi od nekakvog insistiranja da se predstavi da se kao ništa sada ne radi posle izbora. Žel. infrastruktura predviđena prvom fazom koju su nam predstavili se sklanja, rekonstrukcija zgrade Beogradske zadruge se radi.
Za ovo drugo, kao što znamo, nije u pitanju cela unutrašnjost zgrade, nego spolja komplet, a unutra prostorije koje će koristiti za marketing BnV (kao što su i rekli). Podrum i svaki kvadrat unutrašnjosti nije obuhvaćen sa tih 2 miliona evra.

Za sada, sve što su rekli da će raditi - rade.
Prvi sledeći test je predstavljanje još detaljnijeg plana projekta BnV najavljenog za drugu polovinu sledećeg meseca.

Delija":79iobleg je napisao(la):
...Као прво у нормалним земљама ни један политичар у предизборној кампањи не обећава приватне инвестиције и још мање инвестиције одређене стране компаније.То је фундаментално погрешно и потпуно бесмислено.
Fundamentalno pogrešno i besmisleno je Mohamed Alabbar-a predstavljati kao srpskog političara. On je predstavio projekat BnV i rečeno nam je da će svojim parama da ga pravi.
A, da li je on predstavio taj projekat zato što je Vučić to tražio samo da bi eto imao adut pred izbore...pa da...Vučić baš nije bio siguran u svoju pobedu, eto trebao mu je neki adut. :roll: Već posle hapšenja Miškovića je mogao da raspiše izbore i da ostvari apsolutnu pobedu na njima, nije mu trebao nikakav dodatni adut.

Pa, sve i da jeste samo marketing, što onda glavni čovek ide da se slika, zar nije mogao da nađe tamo nekog svog u Emaar Properties mnogo niže u hijerarhiji i pošalje ga da on kalja svoje (ionako beznačajno) ime u nekom predizbornom marketingu...što lično Mohamed Alabbar da ''prlja'' svoje ime sa nekom pričom za koju u startu zna da je samo marketing i služi za izbore u tamo nekoj Srbiji?

Umesto osporavanja investitora (jer nema mesta osporavanju, portfolio ima, pare ima), bolje da se skoncentrišemo kako da najavljeni ugovor sa njim bude pravljen imajući u vidu i interese naše strane, a ne samo njega kao onoga ko ulaže pare.
 
Nesto slicno SA ili Prokop-u se trenutno dogadja u Londonu. Lokacija KingsCross u zoni stanice Eurostar-a St. Pancrass.
Ovaj pristup bi vise odgovarao Prokopu nego SA. Razlika izmedju Sr. i Uk je ogromnim fondovima za regeneraciju koji postoje u Brit. I tu postoji "zajednicka firma", ali su igraci durgaciji, upliv opstine, grada, drzave je mnogo jaci, i cilj drzave je da smanji rizik i prepusti dugorocno upravljanje prostorom bez svojih troskova, kvalitetnim igracima. Google preuzima jedan deo sajta. Uz sve komercijalne sadrzaje tu se grade dva univerziteta, trgovi, skola, 30% socijalnih stanova itd. Sistem upravljanja zemljistem tamo je drugaciji. Korisnici koji grade zgrade imaju lease dok je "vlasnik" u kranjoj instanci vecinom grad/opstina. Pravu zaradu ostvaruje onaj ko kontrolise ugovor o upravljanju, tj naplacije servise. To se prepusta privatnicima. Tako da je Argent ulozio mnogo svojih para u projekat, pre nego sto je video neki povracaj novca....
Opasnost PPP u Sr. je da ce Arapi da uzmu sve profitabilno a drzavi ostave sve najgore troskove.

http://www.kingscross.co.uk/whos-developing-kings-cross
http://www.kingscross.co.uk/press-release-2013-01-11

Kako izgleda javno pracenje ovog projekta i ko su brojne lokalne grupe koje to rade:
http://kxdf.wordpress.com/category/members-/
 
Pravo je pitanje da li SA treba da dozivi ovakav razvoj. Po meni ne...

- jer funkcionalno ne treba da bude stambeno-poslovni centar,
- SA ne treba da ima velike gustine,
- nema infrastrukturu za jak centar ili novo naselje, niti ce je imati, napravice haos u gradu,
- poslovni centar, centar recimo IT industrije bi bolje dosao drugim mestima Prokop, NBeograd, Pancevacki Most itd gde postoje cvorista i porostor za to,
- u privrednom smislu potrebni su hoteli javni/kult. sadrzaji, koji sluze turizmu koji je sansa Bg.
- Beograd nece biti finansijski centar, niti of-shore centar. Vec sada postoji visak ovakvog prostora. Cena poslovnog prostora u navedenom KingsX-u je 40-50 funti po ft2, sto je 500-600e/m2, dok je renta u Bg za A klasu 15-20e/m2. Tu nema prostora za izgradnju i odrzavanje. Troskovi izgradnje i infra su skoro priblizni.
- Jedino sto se isplati je trzni centar gde se naplacuje recimo 50-ak eura/m2, i zato Arapin to hoce da gradi. Ali to Beogradu ne treba na tom mestu.
- Bg. nema para za ovo, kada se zaduzi bice finansijski unisten. Ima mnogo vaznijih stvari koje su prece.
- i najvaznije - lokacija ovog tipa treba da sluzi beogradjanima a ne trzistu.
 
Ovde na plus strani imamo jednu pohvalnu posledicu, čišćenje SA, i jednu potencijalnu, moguća izgradnja nepoznatih razmera sa obezbeđenim bogatim investitorom.

Na minus strani postoji toliko veliki niz što loših, što nepoznatih i rizičnih elemenata, da je to naporno i nabrajati.

Što se tiče kvaliteta diskusije, ovaj projekat je bez premca u Beogradu i zbog svoje veličine, i zbog centralne lokacije u gradu, ali i zbog ogromne raznovrsnosti eventualnih šetnih posledica. Naprimer po kvalitetno rešenje metroa, saobraćaja, rečne obale, opšte fizionomije centra grada, pešačkih komunikacija, ukupnog efekta na postojeću infrastrukturu 100 do 150.000 novih ljudi maltene u sred starog grada, ali i problema para koje mi dajemo, odnosno nepoznatih obaveza koje preuzimamo. Zbog toga je ovu diskusiju teško porediti sa prethodnim. Uostalom, samo zbog projekta smo dobili niz novih članova, pa treba imati više razumevanja prema svima.

Trebalo bi se potsetiti i problema spomenutog na samom početku, a to je urbanistčki kvalitet osnovnih elemenata ponuđenog rešenja koji se, kao što smo kroz niz rendera videli, više neće menjati (trase, stepen izgrađenosti, namena prostora). Treba li jedan potencijalno veoma poseban ambijent da bude tako konzervativno uobličen i u tako velikoj meri usmeren na komercijalno korišćenje svakog milimetra zemljišta? Sem eventualno one opere gurnute u ćošak pored Gazele i saobraćajne petlje.

Uporedite naprimer nivo ovog projekta sa nedavnom odlukom Hamburga da za svega 20 godina omogući život bez privatnih automobila svima koji to budu želeli, odnosno da čitav grad prožima neprekidna i sveobuhvatna mreža parkova, zelenih koridora, pešačkih zona i drugih javnih površina, biciklističkih staza i ekološkog javnog transpotra. Po urbanističkom i civilizacijskom shvatanju trenutka u kome živimo to je kao da su u pitanju dve grupe iz dva planetarna sistema. Više detalja sa linkovima je na drugoj temi:

viewtopic.php?p=273325#p273325

landschaftsachsen.jpg
 
Kupite šine sa lokacije BG na vodi

Beograd -- Železnice Srbije objavile su oglas za prodaju šina i pragova koje uklanjaju sa lokacije železničke stanice, na kojoj je predviđena izgradnja Beograda na vodi.

Železnice na prodaju nude 1.000 tona starih šina po ceni od 21,5 dinara po kilogramu, zatim 700 kubnih metara starih bukovih pragova po jediničnoj ceni od 1.800 dinara.
To javno preduzeće traži kupca i za 150 kubnih metara rashodovanih skretničkih pragova, čija je početna cena po kubiku 2.600 dinara, kao i za 5.600 kilograma bakra, koji po kilogramu cene 477,5 dinara.
Ukoliko sav otpadni materijal prodaju po početnoj ceni, Železnice će prihodovati nešto manje od 26 miliona dinara.
Javna licitacija biće održana 2. aprila.
Železnice Srbije počele su raščišćavanje šina i koloseka 8. marta ove godine.

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Kilogram bakra po ceni od 447 dinara ????

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Посао,рекреација,становање

То су три основне намене простора и у свету вероватно не постоји урбана целина изграђена у последњих 30 година која не садржи све три ставке.

Локација СА је таква да мора садржати ово "свето тројство" у противном тај простор никада неће заживети и цели подухват ослобађања простора у СА је просто неисплатив,како у економском тако и у социолошком смислу.
 
owim":2zkvnvhy je napisao(la):
...
Železnice na prodaju nude 1.000 tona starih šina po ceni od 21,5 dinara po kilogramu
...

Kada bi smo znali koji profil šina je u SA lako bi smo izračunali koliko kilometara je uklonjeno.
 
Vrh