Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

OK direktore.
PUSTAM !
I sam napisah pre nekoliko dana da ovakav razvoj na politickoj sceni ma koliko bio los po samu demokratiju (apsolutna vecina i nedostatak bilo kakve ozbiljne opozicije) svakako je dobar za SNS i bivseg PPV koji guraju ovaj projekat. 'Kocnicara' jednostavno vise nema, niti moze biti, tako da je sve na njima.
I da se razumemo nesto. Ja bih iskren da budem, bio najsrecniji kada bi sva moja neverica, nedoumica, sumnja na kraju ispala neopravdana.
Eto, ja ih PUSTAM ;-) i necu u narednom periodu ponavljati pitanja i strepnje koje sam vec iznosio. Prosto, nema ni potrebe, jer nema nikakvih novih vesti vezanih za ovaj projekat.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
stf":1o4495uk je napisao(la):
али на истом форуму смо имали готово идентичну ситуацју и идентичан пројекат па није владала оволика количина негативности нити је било оспоравања. Нравно, причам о "Град на води" уместо "Луке Београд". Тај пројекат је био много гломазнији, сусретао се са идентичним проблемима измештања прескупе инфраструктуре, оправданости градње и могућности .... наравно, није се остварио, али је поента да се тој причи није прилазило на овако негативан начин до ситних детаља негативан.

STF, Upravo si uperio na srz problema, uporedio si 2 slicna projekta po velicini i ambicioznom programu, i kao sto si rekao, 2 razlicite kritike ovde na forumu, jednu pozitivnu i drugu negativnu.

A to je samo zbog jednog razloga :!: :!:
Kad mislis o projektu Luka Beograd, mislis na Libeskinda arhitektu svetskog kalibra i ovde na forumu niko se ne bi usudio da ga kritikuje.
Sa druge strane kad mislis na projekat Beograd na vodi odmah te asocira na Vucica i na "tamo neke bogate arape" i naravno vecina foruma ce da ispljuju projekat.
 
@Spatio

Znaci li ti nesto rec 'iskustvo'?
Skepticizam u vezi ovoga je direktno u vezi predjasnjeg iskustva, pa otuda mnogo kriticniji pristup temi....

P.s. direktore, izvini ;-)

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
stf":3fcja6c0 je napisao(la):
Zuma":3fcja6c0 je napisao(la):
Nikako da čujemo odgovor na suštinsko pitanje Zašto bi za Beograd u ovom trenutku bilo bolje da se dodatno zaduži da bi na obali neko baš sada mogao da napravi još par velikih zgrada umesto da to radi zbog infrastukture
Нека ме неко исправи, али зар сви кредити који су подигнути у целој причи око СА нису намењени управо - инфраструктури? :?

Valjda je očigledno da govorim o prioritetnoj infrastukturi. To je toliko mnogo puta ponovljeno da nema potrebe da se stalno posebno naglašava. Zaduženi smo, a bez ovoga možemo još neko vreme, tim pre što vrednost ovog prostora može samo da raste, a poslovni ambijent za prodaju da bude bolji. Ako stvarno nema važnije infrastrukture na koju bi se moglo potrošiti minimalno pola milijarde, koje ionako nemamo, onda je ovo veoma srećan grad. Ovo bar postoji i nekako radi. Imamo li nešto što nam treba, a nemamo uopšte, ili toliko ne valja da će ubrzo postati kritično? Sledi deo intervjua sa slikovitim opisom koliko je ovo "pogodan" trenutak da se seli 100 godina star železnički, autobuski i robni čvor u SA. Stvar je potpuno nadrealna:

"Na konstataciju da je Privremeno veće samo dan nakon izbora donelo odluku o reprogramu kredita, on je naveo da je to posledica razgovora i pregovora sa bankama koji su vođeni u prethodnih mesec i nešto dana.

''Nije lako ispregovarati sa bankama o reprogramu kredita koji trenutno grad Beograd ima. Ideja je da se grad relaksira u smislu plaćanja kamata i glavnica u narednom periodu. Naravno mi te obaveze moramo da vratimo samo smo želeli da prolongiramo period u kome to treba da uradimo'', rekao je Mali.

Prema njegovim rečima, taj korak je samo jedan od koraka ka konsolidaciji i stabilizaciji javnih finansija grada Beograda koji je neophodno s obzirom da u ovom trenutku nema dovoljno prihoda da se isplaćuju ni tekuće obaveze, a kamoli još krediti i kamate koje su dospele."


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=826521

Mene sve ovo potseća na korak potpunog očajanja nekog iz Las Vegasa, ko je upravo izgubio sve što na svetu ima sem jednog, poslednjeg žetona, pa smatra da ga može izvući još samo veliki rizik u poslednjem krugu.
 
A pazite sad tek nadrealni nastavak istog intervjua. Naprimer, uporedite prvu i zadnju rečenicu u sledecem citatu. Uz sve ovo idemo i na metro? Očigledno da su kritike urodile plodom ...? Teško nama sa tolikim parama.

Prema njegovim rečima, taj korak je samo jedan od koraka ka konsolidaciji i stabilizaciji javnih finansija grada Beograda koji je neophodno s obzirom da u ovom trenutku nema dovoljno prihoda da se isplaćuju ni tekuće obaveze, a kamoli još krediti i kamate koje su dospole.

Ukazujući da je Privremeno veće osnovalo i radnu grupu Beogradski metro, on je naveo da je jedna od kapitalnih investicija grada Beograda upravo izgradnja metroa. Mali je podsetio da je u nekom prethodnom periodu bila organizovana radna grupa i da postoji idejno rešenje kako bi prva trasa metroa trebalo da izgleda.

''Naravno to idejno rešenje nije uzelo u obzir neke velike i kapitalne stvari koje se rešavaju u ovom trenutku, a to su nova železnička i autobuska stanica, Beograd na vodi... Naša želja je da ta radna grupa analizira prelazno rešenje, a da, takođe, na osnovu svih novih događaja eventualno utvdi da li to rešenje treba da se promeni ili ne'', rekao je Mali.

On je rekao i da su Beogradski metro i Beograd na vodi dva projekta koja su izuzetno značajna za grad dugoročno.

''Radimo sve što treba da bi grad funkcionisao, ali treba razmišljati o budućnosti. Nema razloga da sledećih mesec ili koliko već treba da se formira nova gradska vlast nešto ne dešava'', rekao je Mali dodajući da se mnogo vremena izgubilo i da je cilj da se ne izgubi vreme, odnosno da se ono maksimalno iskoristi.

Prema njegovim rečima, Privremeni organ je bio efikasan u poslednjih tri i po meseca, održano je 36 ili 37 sednica, donet je niz odluka. Na pitanje da li Beograd na vodi može da potisne Metro, on je naveo da su ta dva projekta povezana.

''Ne nikako. Oni idu paralelno jedan sa drugim. To su dva kapitalna projkta", rekao je Mali.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=826521
 
I još jedna vest vezana za još "malo" potrebnih para, sada kao uslov za ulazak u EU. To je upućeno onima koji se podsmevaju priči o kanalizaciji.

"Vlada Srbije planira da u narednih 10 godina u zaštitu životne sredine uloži 10 milijardi evra"

"Mihajlović je istakla da će prioritet i sledeće Vlade biti da se ove godine u procesu pristupanja EU počnu razgovori o poglavlju 27, koje se tiče zaštite životne sredine, kako bi pregovori o tom poglavlju mogli da se otvore već krajem 2015. godine."

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/451177 ... jardi-evra

Još deset milijardi evra, zaista prava sitnica. Uz sve drugo što će da se pojavi, imaćemo isti slobodan prostor za investicije tipa Savski Amfiteatar kao i ekipa iz Alana Forda.
 
Zuma":3lh41no3 je napisao(la):
Valjda je očigledno da govorim o prioritetnoj infrastukturi. To je toliko mnogo puta ponovljeno da nema potrebe da se stalno posebno naglašava. Zaduženi smo, a bez ovoga možemo još neko vreme, tim pre što vrednost ovog prostora može samo da raste, a poslovni ambijent za prodaju da bude bolji. Ako stvarno nema važnije infrastrukture na koju bi se moglo potrošiti minimalno pola milijarde, koje ionako nemamo, onda je ovo veoma srećan grad.


Одлично. Наведи ми која је то приоритетнија инфраструктура, а да је развојна? Не говорим да је ово најприоритетнија у држави, али је у врху приоритета дефинитивно. Зашто?

1. зато што комплетирањем новог ж. чвора долазимо у могућност да ширимо приградску железницу (БГ:воз) до његовог пуног капацитета. Приградска железница је једнаковажна као и метро.

2. ослобађамо највредније земљиште у држави за инвестирање. Па то је управо поента градње било какве инфраструктуре, па и метроа.

Примера ради, метро се гради да омогући даљи развој појединих градских зона и градњу већег броја квадрата. Управо оно што се добија измештањем ове инфраструктуре.
 
@stf

Izgradnja NZC je razvojna i potrebna investicija ali ne znavisi od tzv Beograda na vodi, vec obrnuto. Posto tzv. investitor ne placa nista za to ne vidim razlog da Beograd krece da skida sine i prenosi zemlju u vlasnistvo Arapa. Ima smisla da mi to radimo sami kada imamo viska para, i onda sami dobijamo dodatu vrednost u nekom roku od deceniju+.

Ne vidim razlog za izmestanje, glavne putnicke stanice. Dok teretni deo treba da se izmesti jer generise kamionski saobracaj.
Evropski gradovi nisu unistili svoje gradske zel. terminale.

Stanovi i poslovni prostor nisu razvojna investicija - to je potrosnja u nasim uslovima.

Metro je razvojna investicija ako stanovnistvo moze da plati bar 75% realne cene karte, ali postaje upotrebljiv kada postoji vise linija. Jedna linija nije razvojna investicija - to je potrosnja. I to vrlo skupa i nepravedna.

Evo nekoliko primera sta je mnogo potrebnije.

- Odrzavanje postojece infrastrukture koja se polako raspada i doci cemo do tacke da nemamo infra. Amortizacija kao stavka kod nas ne postoji. U jednom trenutku sve ce biti raspadnuto, a para za uklanjanje+izgradnju nece biti.
- Kanalizacija na levoj obali Dunava i drugim zonama.
- Masovna legalizacija objekata, koju je postojecim sistemom nemoguce izvrsiti. I uz to izgradnja/popravljanje infrastrukture. Za ovo je potrebno da se ukljuci drzava sa velikim sredstvima. Bez neke vrste vanrednog stanja u tim zonama to je nemoguce napraviti.
- Urednjenje postojecih i organizovanje novih poslovnih zona u gradskom vlasnistvu, duz postojecih koridora i cvorista.
Dodata vrednost ostaje gradu umesto da bude razdeljena partokratiji.
- Nekoliko IT centara, blizu postojecih cvorista, sa kvalitetom infra. slicnim onom u Indjiji.
- Sistem za RECIKLIRANJE, gradski ili regionalni u vecinskom gradskom vlasnistvu. Skupo, ali je najbolja moguca investicija.
- Plan optimizacije i razvoja saobracaja.
- Pancevacki most
- Beovoz (interchange) sa dodatnim duplim kolosecima, stanicama, parkinzima, stanicnim objektima. Dodatni vozovi.
- Biciklisticki koridori
- Bar jednan sistem za preciscavanje otpadnih voda
- Automatski sistemi za pracenje kvalita vazduha. Za velicinu Bg. bar 25 stanica.
- Bar jedan novi gradski park.
- Mnogo novih skola manje velicine, i mnogo novih obdanista. Da bi dobili pokrivenost dece u predskolskom obrazovanju vecu od 30% ( sto je katastrofalno), kao i mogucnost da o. skole rade u jednoj smeni.
- Dovodjenje postojecih skola na normalnan nivo, tj na nivo propisan zakonom. Ako bi se zakoni postovali, morali bi da zatvorimo sve skole.
- Dovodjenje domova zdr. na nivo koji trazi zakon. Izgradnja dodanih domova zdravlja.
- Zavrsetak Klinickog centra.
- Novi nacin finansiranja/upravljanja u lokalnom skolstvu i zdravstvu, i novi nacin pruzanja usluga. Uvodjenje privatnih i VAS skola u sistem. Ovo bi kostalo vise od Prokopa ali mora da se uradi. I to mnogo kosta.
- Revizija saobracaja i parkinga, i masovna izgradnja parking prostora i parking mesta na razlicite nacine.
- Program za uklanjanje bespravnih objekata i onih koji su na sumnjivi nacih dobili dozvole, a umanjuju upotrebljivost ili kvalitet prostora. Metodom eksproprijacije, raseljavanja, isplatom. Drzava mora da plati jer je drzava kriva.
........
 
Pare treba trositi na modernizaciju uprave, iako to zvuci kao da nije razvojna ivesticija.
Glavni problem Bg. i Sr. nisu pare niti potencijal, nego upravljanje.
Euro potrosen na modernizaciju uprave vratice se najbrze.

Vaznije od investicija je kvalitet investicija i upravljanja, sto zavisi od snage i kvaliteta institucija, za to moramo da napravimo nove institucije. Jer su stare napravljene da budu jezgra korupcije. Inace ce da doje Vucic i Arapin i da rasturi postojeci nedorecen sistem kada mu se prohte. Ili se pojavi Vuk Draskovic i Hercegovci i trajno razvale ceo grad, a niko se ne oglasi po sluzbenoj duznosti i niko ga ne zaustavi niti tuzi. I taj sistem kosta, ali mora da se napravi.

- Uvodjenje novog nezavisnog tela za reviziju u raznim oblastima sa pravom veta. Recimo kao CABE za arhitekturu u Brit.
- Bg. ministarstvo upravljanja, sa sirokim ingerencijama. Gde bi se objedinile mnog funkci od planiranja, inspekcije do katastra.
- Primena IT tehnologija, baza, terminala, interneta za sve poslove. Od upisa u vrtic do gradjevinske dozvole. Ko ne upotrebljav IT sistem treba da plati duplo za uslugu.
- U novoj gradskoj upravi mogu da sede samo osobe koje su na kvalitetnom univerzitetu imale ocenu 9+. A mogu da budu rukovodioci samo oni koji su na Zapadu nesto slicno i uspesno radili. Koji nisu clanovi partija, nisu bili povezani sa partijama, njihovi bliznji nisu bili povezani sa partijama. Sa licnom i porodicnom imovinskom listom "normalnog toka" u poslednjih 25 godina. Znaci traba nam lokalna beogradska - lustracija.
 
Zuma":1zy0qwfu je napisao(la):
...Sledi deo intervjua sa slikovitim opisom koliko je ovo "pogodan" trenutak da se seli 100 godina star železnički, autobuski i robni čvor u SA. Stvar je potpuno nadrealna:

Prema njegovim rečima, taj korak je samo jedan od koraka ka konsolidaciji i stabilizaciji javnih finansija grada Beograda koji je neophodno s obzirom da u ovom trenutku nema dovoljno prihoda da se isplaćuju ni tekuće obaveze, a kamoli još krediti i kamate koje su dospele."

Koliko je BGD zadužen npr. u odnosu na njegov budžet...koliko procenata budžeta ide za otplatu?
Koliko je BGD zadužen npr. po glavi stanovnika?
Koliko je BGD zadužen npr. u odnosu na BDP koji pravi?

Mali, Vesić, Čović i ekipa su imali jedan jedini zadatak u tom privremenom veću.
Samo jedan. Jedini. I nijedan drugi.
Taj zadatak je bio da predstave građanima Beograda da sve što je Đilas uradio je uradio zaduživanjem i da nas je prezadužio. Dakle, i njima je bilo jasno da ne mogu da lupetaju kako ništa nije izgrađeno, nego da sve što je izgrađeno je bilo od zaduživanja.

I, onda su sabirali sve što mogu, izmišljali, samo da bi naduvali dug. Jedno gostovanje na TV-u, drugo, peto..intervju ovde, onde...cifra je samo rasla,
Pazi ovu ''gimnastiku'' kako od Đilasove priče o malo preko 400 miliona evra duga oni nazidaju do milijarde, ali isto krenu od tih 400 miliona koliko i jeste dug:

25.12.2013. Siniša Mali, intervju Politici:

Kreditni dug je, ako se uzme u obzir samo glavnica, 412 miliona evra.
Još 123 miliona evra biće povučeno u narednih nekoliko meseci. Reč je, objasnio je Mali, o ranije ugovorenim kreditima, čije povlačenje je čekalo na završetak faza već započetih investicija. Ukupno, sa kamatama, Beograd do 2039. godine treba da izdvoji 662 miliona evra za otplatu kredita.


Propusti da kaže da će Beograd do te iste 2039. imati prihoda (u taj isti budžet od kojeg treba da izdvoji), minimum 15 milijardi evra (realno biće mnooogo više jer neće budžet narednih 25 godina biti po 500 miliona evra svake godine), ali čak i po toj najgoroj mogućoj računici (da bude po 500 miliona do 2039. godine) tih 662 miliona je 4.4% prihoda grada u narednih 25 godina.
Baaaaaaaš nam je zadužen grad...u p.m. zaduženi smo do grla.
To je ista zaduženost kao da neko od vas ima platu 500 evra i treba mesečno da izdvoji 22 evra za ratu kredita (glavnica i kamata). Je l bi ste kukali na sav glas kako vas tih 2.600 dinara rate, na platu od 60.000 opterećuje toliko da ne možete da preživite... :roll:

Ali, sad treba nazidati do milijarde, nje se narod više uplaši, jače zvuči, pa zato nastavlja u istom intervjuu:

Obaveze prema školama, zdravstvenim i kulturnim ustanovama iznose 46 miliona evra.
Prema javnim komunalnim preduzećima imamo obaveze od oko 260 miliona evra.
Kad se sve to sabere, dolazi se do ukupne sume zaduženja.


I eto milijarde. :D
Ali, čekaj, čekaj...zašto to nije sabrao u onih 662 miliona koji će morati iz gradskog budžeta da se daju do 2039. godine?
Zato što zna da se ništa od toga neće davati iz budžeta grada, zna da to nije zaduženost grada.
Zato što zna da pola stvari koje je nabrojao spada u nadležnost republike, a ne grada...zato što zna da se JP zadužuju samostalno i samostalno odgovaraju za te dugove...jer ako nije tako...zašto onda na republičkom nivou ne sabiramo dugove EPS-a, Srbija Gasa, Telekoma (država vlasnik, a mnooogo su se zadužili da bi kupovali po regionu druge operatere), i 1001 druge firme?

Zato je u nastavku ovog mnogo novijeg intervjua (koji je Zuma preneo) priča o metrou.
Ne može tek tako 5 dana posle izbora da prestane da priča priču o prezaduženom gradu koji samo što nije upao u bankrot...i zato onda Zuma imaš paradoks da istovremeno priča o prezaduženom gradu (relikt neophodne im prošle priče), ali i o novim aranžmanima za metro (realnost jer grad nije prezadužen).

Kako vreme bude prolazilo, ovu prvu priču (o prezaduženosti) će puštati niz vodu, a ovu drugu graditi dalje.
 
neshaoct, nemoj da se trudis bzvz, sad je njihovo vreme doslo i sad ce vladati minimum dva mandata, ma sta god da je Djilas uradio ( pozitivno ili negativno), ovi bi ga skinuli s vlasti, jer je to tako moralo da se dogodi, zbog sveukupne popularnosti Vucica. Gde jos to ima da na izborima ( gradskim, republickim) glasas za stranku, a ne konkretno za coveka koji ce da bude gradonacelnik/premijer?!

I kada ce konacno projekti zaista moci da se odvoje od politike, pustite vise investicije da funkcionisu same za sebe...zato su ameri tate, jer su zakonski uredili celu tu oblast, njihov predsednik se sigurno ne bavi delom Njujorka pored Hadsona, koji mora da bude urbanizovan i prodat 100% ili ce cela stvar propasti i ceo Njujork ce biti sahranjen...
 
@dosen: unfortunately, this is wishful thinking ;) in a very far galaxy away... Sorry for being so pessimistic.

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
@arsa.arsa
То јесте. Народ не зна да одвоји локал од републичког нивоа. Довољно је једном проћи кроз Земун па да видиш резултате те локалне политике. Остатак Београда је као неки други град. Јесте да има остатака таквог управљања и у другим деловима града, али не тако много. И још имаш шта је све урађено за шест година у односу на раније. Наравно то нема никакве везе јер не припада странци за коју гласају.
Свака шарена лажа и сервирано блаћење је прихваћено без поговора.
Средити један део хаоса у СА и направити зелене површине, па онда понудити јавно да се јаве инвеститори, и ко је заинтересован нека ради. Овако је то много галаме, увијених обећања и мало гаранција да ће испасти добро и како треба.
 
Zaduženost je zastrašujuća. Ona se na nivou države, tzv javnog duga iskazuje u procentima prema procenjenom BDP-u, i trenutno je taj odnos oko 63% BDP. Javni dug iznosi 20,4 milijarde evra, sa neproknjiženih 700 miliona evra od kredita UAE, dakle već smo na 21,1 milijardu evra glavnice. U ovom javnom dugu je i dug lokalnih samouprava, dakle i Beograda. Međutim, naš BDP je lažan, tj lažno i fiktivno je iskazan u evrima. O čemu se radi?

Naime, naš BDP je 2000. godine bio oko 7-8 milijadi dolara, a sada se vodi preko 40 milijardi dolara, tj negde oko 31-32-33 miLijarde evra. Startna osnova evra prema dinaru 2000. godine bila je 30 dinara za 1 marku, tj 60 dinara za 1 evro. Evro je danas posle 14 godina 115 dinara, dakle povećao je svoju vrednost nekih 95%, a stopa inflacije od 2000. uključujući i onih par meseci od 5. oktobra do 31.12.2000. jeste preko 300%, možda i 400%. Dakle, kurs evra nije pratio rast inflacije, što predstavlja ekonomsku anomaliju i degeneraciju, a objasniću razlog. BDP se računa u tekućim cenama proizvoda i usluga iskazanih u dinarima, dakle svaka proizvedena roba i izvršena usluga se vrednuje u tekućoj ceni u dinarima koja je 300 ili 400% prosečno uvećana u odnosu na cene iz 2000. godine. A onda se tako dobijen iznos ukupnog BDP iskazan u dinarima pretvara u evre po kursun od 115 dinara i daje oko 31 milijardu evra. Da je evro pratio stopu inflacije, i sada iznosio svojih prirodnih i ekonomski normalnih i uravnoteženih 200-240 dinara, naš BDP bi vredeo (tj stvarno vredi nekih 12-13- milijardi evra).

Stavite sad u odnos 21,1 milijardu evra prema stvarnom BDP ove zemlje od 13 milijardi evra, pa se uhvatite za glavu koji je to procenat zaduženosti? To je 162% BDP. E to vam je prava istina. Kao što vam ne treba pričati zašto je evro veštački održavan na ovom nivou svih ovih 14 godina (kako ovo lepo zvuči, zastrašujuće, a sećam se kako je nekad nekome smetalo 10 godina), jer to verovatno svi znate? Ili možda ne znate?

A koga boli uvo za sve ovo, kad imamo činjenicu da gradi Emaar properties, a kad on gradi, čemu briga za kupce? I kad više od 99% ljudi u Srbiji baš briga za ove cifre?
 
Nisam ekonomista, ali zvanično objašnjenje održavanja kursa evra je što bi privreda doživela kolaps da je vrednost dinara realna prema evru.
 
Probajmo se drzati teme ;) premda ekonomija jeste znacajna stavka kako u ovom projektu tako i u ostalim projektima.
 
Gradski budzet je koliko se secam 870 me.
Prihodi iz raznih osnova oko 765me, ostatak se popunjava kreditima.
Teoretski problem nije dug u visini od 50-60%, vec sto je devicit 12%. I sto se duguje stranim igracima u krajnoj instanci (inflacija ne utice na isti ). Nemam podatak koja su prosecne kamate. Verovatno su dosta visoke, ako se uzimaju kratkorocno za tekuca davanja.
Pametna vlast bi finansirala vazne stvari iz pazljivo pripremljene primarne emisije, ili lokalnim samodoprinosom.

U toj prici nema mesta za BnaV, za Metro, a nazalost ni za penzionersku trinestu penziju.

Taj manjak se ne vid odmah vec vremenom, kroz odlozeno odrzavanje ili raspad raznih sistema.
Ne govorim o tekucem raspadu sistema na koji smo navikli. Vec raspadu poput onog iz 90-ih.

Ako sadsnje vlasti finasiraju iz gradskog budzeta ili kredita bilo sta u vezi BnaV/Metro, cini mi se da bi to bi zancilo tesku i trajnu pljacku gradjana. I zakucalo bi Bg. na dno za bar deceniju.
 
Igore, šaltaš me, ok. Vidim zanemeše svi posle posta. Neću ti kvariti tematiku foruma. Samo da Mekbejnu ukažem da je razlog veštačkog kursa evra samo taj da bi se prvo veštački podigao strandard građana (bez uporišta u radu i povećanju BDP-a, pre svega kroz zaduženja), a zatim tako veštački podignut standard održao (naravno opet ne radom, nego zaduženjima), kako bi političare na vlasti prikazao boljim od onih pod kojima je bio niži standard. Inače, mislim da onaj ko je to uradio je potpuni debil. A ko je to uradio, prosudite sami. Da ne bude da ne kritikujemo DS.

Lepo je Dosen napisao. Nema bre ljudi mesta ni za šta, pitanje je kada počinje borba za hleb. Biće baš kao što je rečeno: Beograd na hlebu i vodi.
 
Politika, Među nama, 21. mart

amady2em.jpg


Sent from my C2 using Tapatalk now Free
 
stf":1zzf1sqv je napisao(la):
Одлично. Наведи ми која је то приоритетнија инфраструктура, а да је развојна? Не говорим да је ово најприоритетнија у држави, али је у врху приоритета дефинитивно. Зашто?

1. зато што комплетирањем новог ж. чвора долазимо у могућност да ширимо приградску железницу (БГ:воз) до његовог пуног капацитета. Приградска железница је једнаковажна као и метро.

2. ослобађамо највредније земљиште у држави за инвестирање. Па то је управо поента градње било какве инфраструктуре, па и метроа.

Примера ради, метро се гради да омогући даљи развој појединих градских зона и градњу већег броја квадрата. Управо оно што се добија измештањем ове инфраструктуре.

Prigradska železnica (kojoj uostalom ni sada ništa bitno ne stoji na putu) nije isto što i metro. Metro ima dalekosežne posledice jer sa jedne strane rasterećuje sve ulice, čak i one stare koje se drugačije ne mogu osloboditi, a sa druge integriše grad u smislu da odjednom za radnike postaje isplativo da žive u u sasvim drugom kraju grada od mesta gde stanuju, dok biznis, bez obzira gde je, takođe počinje da ima musterije koji stanuju po celoj teritoriji grada. To je kao da ste odjednom dobili mnogo novih placeva i za stanovanje i za posao, i to po čitavom gradu. Dok čišćenjem SA dobijate prostor za gradnju samo ovde. Tako da je recimo metro nedvosmisleni prioritet kad je u pitanju razvojna infrastruktura. I po ukupnoj površini koja postaje komercijalna, i po ravnomernijoj raspodeli koristi.

Slično važi i za pomenutu vezu Pančevačkog mosta i auto puta. To otvara i levu i desnu obalu Dunava, a predstavlja i jedini način da se nešto počne dešavati i na ogromnoj teritoriji grada oko Luke Beograd, Karaburme, Zvezdare, Višnjice i okolnih teritorija. Za ljude sa Novog Beograda, Zemuna, Banovog Brda, usrtvari, sa dobrog dela Beograda, svakodnevni odlazak u krajeve oko Dunava je potpuno besmisleni poduhvat. Tako saobraćajni čep u Starom Gradu bukvalno cepa čitav Beograd na dva dela, a dobar deo grada ostaje trajno zapušten. I ovo je, po koristi, neporedivo preča investicija u infrastruktruru od SA.

Takođe, prostor koji se po ovako veliku cenu oslobađa u SA ustvari već ima konkurenciju na Novom Beogradu. Tu i dalje ima placeva koji su ne samo VEĆ slobodni, nego i bolji za biznis, pa verovatno i za stanovanje. Čak je i štetno prekidati konačno formiranje novog poslovno-admistrativnog centra grada na Novom Beogradu tako što mu pravimo konkurenciju pre vremena.

Ukratko, za trenutnu potražnju i ovaj stepen zaduženosti ima previše priprema, posla i troškova, a premalo javne rasprave, iskusnih ljudi, jasnog uvida šta nam treba za ovako važan i ogroman projekat, i pre svega potrebe da se sve to baš sada započinje. Napravite detaljan spisak šta sve treba prethodno uraditi, koliko to može koštati, i kojI su REALNI ROKOVI da se sve to kod nas izvede, pa sami zaključite može li se nečim drugim, sigurnije i za kraće vreme postići veća korist.
 
@zuma

Slazem se za zeleznicu, Pan. most transferzalu, cak i delimicno za metro.
Problem metroa je sto ne mozemo da ga platimo. I sto u varijanti jedne linije nema nikakav efekat i sluzi malom broju ljudi da koriste nevidjeni luksuz po ekstremno subvencionisanim cenama. Jer realnu kartu od 500 din u jednom pravcu nema ko da plati. Placace budzet i onda cemo ostati bez obdanista i skola.
Ako Beogradjani zaista zele metro, neka se skupe izglasaju samodoprinos i obavezu da ce placati 75% realne cene karte direct-debit-om sa racuna u banci.
Ima mnog precih stvari i vecih potencijala od metroa i SA, nisu problem zgrade i putevi problem je upravljanje.
Infrastruktura nam nece popraviti kvalitet zivota vec kavalitet i upotrebljivost infra. Vec sada nemamo para za odrzavanje postojece. Sistem je neodrziv vec sada.
 
Zuma":1k7fcftz je napisao(la):
Ukratko, za trenutnu potražnju i ovaj stepen zaduženosti...
Zašto potpuno ignorišeš podatke koji su ti dati o zaduženosti grada? Zato što ne odgovaraju stavu koji unapred već imaš?
Imaš li možda neke druge podatke o tome koje želiš da podeliš sa nama?

Lažna je dilema:
- ili imamo pare za čišćenje SA
- ili imamo pare za Metro

...i onda sad paragrafi i paragrafi subjektivnog objašnjavanja kako je metro važniji od Prokopa, izmeštanja teretnog žel. saobraćaja, novog mosta na Dunavu, itd.

Grad je do 2039. dužan oko 5% svojih prihoda, pod uslovom da mu godišnji budžet bude oko 500 miliona evra u narednih 25 godina. Pošto znamo da nije realno da mu budžet bude zakucan na 500 miliona u narednih 25 godina, onda je ustvari zaduženje grada Beograda do 2039. godine jedva par procenata njegovih prihoda u tom istom periodu.
 
belka":1i84kh9v je napisao(la):
Zaduženost je zastrašujuća
Nije...još nije.
Ako je 63% BDP ''zaštrašujuće'', šta je onda sa državama koje imaju po 80, 100, 120, 150% i više zaduženosti u odnosu na BDP? Sve podaci zaključno sa 2012. godinom, procenat u odnosu na BDP:

Italija >>> 127%
Portugalija >>> 123%
Irska >>> 117.6%
Belgija >>> 99.6%
Francuska >>> 90.2%
Kipar >>> 85.8%
Španija >>> 84.2%
Nemačka >>> 81.9%
Austrija >>> 73.4%

Eurostat

Ili:

Japan >>> 218% BDP-a, zaključno sa 2013. godinom.

belka":1i84kh9v je napisao(la):
Međutim, naš BDP je lažan, tj lažno i fiktivno je iskazan u evrima. O čemu se radi?
Da je evro pratio stopu inflacije, i sada iznosio svojih prirodnih i ekonomski normalnih i uravnoteženih 200-240 dinara, naš BDP bi vredeo (tj stvarno vredi nekih 12-13- milijardi evra).
Stavite sad u odnos 21,1 milijardu evra prema stvarnom BDP ove zemlje od 13 milijardi evra, pa se uhvatite za glavu koji je to procenat zaduženosti? To je 162% BDP. E to vam je prava istina.

Nije to nikakva ''prava istina'', već neka tvoja kreirana teorija koja nema utemeljenje u stvarnosti u kojoj živiš.
Priče o lažnom kursu (i sve ovo ostalo što si na osnovu te početne teorije izveo), padaju u vodu nad prostom činjenicom da ti, ja, Pera, Mika...a bogami i Laza, možemo da odemo sada u bilo koju Banku, menjačnicu i kupimo evro po kursu koji je zvanični.
Imali smo ranije lažne kurseve. Odeš u Banku, a oni kažu nema. Ne možeš da kupiš marku za 6 dinara ili koliko je već kao vredela. To je tipičan primer lažnog kursa.

Ali, izjednačiti tu situaciju sa današnjom u kojoj možeš u Bankama ili menjačnicama da kupiš devize po objavljenom zvaničnom kursu nema utemeljenje u stvarnosti. Činjenica da možeš da menjaš dinare za devize po objavljenom kursu je ultimativni, najjači, najbolji dokaz da kurs nije lažan.
Da jeste lažan...pa, bilo bi kao i ranije...ušao bi u Banku i rekli bi ti ''nema deviza''. A, ispred Banke bi bio diler koji bi valjao devize po nekoliko puta većem kursu od tog zvaničnog.
 
Ignorišem ih jer mi je potpuno neozbiljno da uopšte raspravljam o tome da li smo prezaduženi. Evo samo par napomena.

Dug Beograda je neodvojiv od ukupnog duga Srbije. To je povezano hiljadama različitih veza, pa će svaki poremećaj na bilo kom nivou u Srbiji da se praktično trenutno prelije svuda. Smešno je i pomisliti da bi uslovi poslovanja u Beogradu mogli biti neko ostrvo stabilnosti i uspeha izvan čitavog ekonomskog sistema.

Opasnost koja proizilazi iz stepena zadušenosti je relativna, a ne apsolutna kategorija, pa drastično zavisi od zemlje na koju se odnosi. Ne možemo mi da se poredimo sa razvijenim ekonomijama i važnim državama. To zavisi od ukupne razvijenosti ekonomije, od stepena uključenosti u međunarodnu razmenu, od raširenosti valute, od političke i vojne važnosti. Otežavanje razmene sa razvijenim zemljama pogađa čitavu svetsku privredu, pa se na njih ne može tek tako lako uticati zato što su zadužene. Srbija ne samo da nije važna, nego tek treba da smisli ima li bilo šta u čemu bi mogla postati važan izvoznik u svetskim okvirima.

Trenutno smo u potpunom kolapsu, iako se to još ne vidi zbog novih kredita, pa su strukturne reforne neophodne. Nevolja je što postoji neka vrsta začaranog kruga. Penzije su još jedino što čuva socijalni mir jer upravo penzioneri izdržavaju armije nezaposlenih, pa su tako ustvari one jedina prava socijalna ustanova u Srbiji. Međutim zbog male privredne aktivnosti i zaposlenosti one predstavljaju tako veliki procenat troškova, da bez njihovih bitnih (relativnih) smanjenja veće uštede jednostavno više nisu moguće. Čitav smisao ovih izbora je bio da se SNS otkači od SPSa i Krkobabića čije su glasačko telo upravo penzioneri. Sve ostalo je politički nebitno. Zbog toga je demokratska javnost ove rezultate primila tako pitomo. To znači da nas tek čeka ogroman udar i preraspodela postojećeg novca, pa na investicije koje nisu apsolutno neophodne možete da zaboravite (ili bi bar tako trebalo da bude).

Pa onda je tu još nezaobilazna činjenica da razvoj jednostavno nije moguć bez ogromnih novih kredita i subvencija. Kad se sva ta nova i apsolutno neophodna zaduživanja uzmu o obzir, tek onda postaje jasna čitava slika. Sve drugo su matematičke igre na koje nema smisla trošiti vreme. Prošlo je vreme olakih investicija gde neko vidi nešto korisno, pa uzme kredit "jer će to sigurno jednog dana doneti zaradu". U prezaduženoj zemlji potencijalna isplativost ili opšta korist od projekta više nisu jedini parametri. Takav pristup je jednostavno smešan. Morate gledati i kad se ta investicija vraća, kolika je, koliko je rizična (jer nema prostora za grešku), da li se ulaze u stratešku i razvojnu oblast. Drugim rečima SAMO razvojni prioriteti i apsolutno neophodne stvari dolaze u obzir.

Evo jedne vesti koja priča o stanju pre bilo kakvog razvojnog programa i njegovih novih troškova, jer nas to tek čeka.

"Bez reformi dug skače na 80% BDP"
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=826785
 
A Belka dramatizuje situaciju kako bi nasao svakakve argumente koji bi se protivili izgradnji Beograda na vodi.


Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
 
Vrh