Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Inače, Siemens radi prema projektnom zadatku koji dobija od Sekretarijata za saobraćaj. Tako da je Sekretarijat taj koji određuje gde će biti zaštićeno (posebno) levo, između kojih raskrsnice (ne)će biti koordinacija, gde će biti senzori za najavu vozila koja skreću i na osnovu toga (i protoka) Siemens definiše rad signala. Ili u prevodu, za većinu novih gluposti je kriv Grad Beograd.
 
Danas sam se kolima vozio Gospodara Vučića i trebalo je da prođemo raskrsnicu sa Vojislava Ilića. Taman prođosmo pešački i krenuli da ulazimo u raskrsnicu, kada je usledilo naglo kočenje, jer se upalilo crveno, maltene u istoj sekundi kada se zeleno ugasilo, a vozila iz pravca Vračara krenula da kreću pravo i skreću u Gospodara Vučića ka Cvetku. Ovi što su skretali su stali po sred raskrsnice, jer im je put bio blokiran vozilima u Vojislava Ilića iz pravca Šumica, koji su imali zeleno za skretanja u Gospodara Vučića (i ka Cvetku i ka Južnom bulevaru), plus pravo ka Vračaru. Totalno ludilo, gde je na kraju nas nekoliko bilo u prekršaju, ni krivo ni dužno.
 
Leva skretanja su smrt za saobraćaj i to se upravo pokazuje u vašim primerima.

Nekako se plašim da naši "stručnjaci" prepisuju neka rešenja iz sveta bez ikakve procene kako se to uklapa u naš mentalitet i stečene navike.
 
Хвала Богу и надлежнима за решење на Душановцу. Увек ме је нервирао безобразлук убацивања лево из траке за право. Сада је лепо раздвојено, све чисто и без проблема. Свака част.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Па и није нешто процветала та раскрсница од како је урађен нови семафор.

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
"паметне" семафоре су "паметни" радници уграђивали у устаничкој неколико дана, међутим тако су се "паметно" координисали да су радили једну по једну раскрсницу по неколико дана, а ону најважнију су радили брзо колико и паметно, најдуже од свих, поред тога што је хаос био невиђен, генијалци су уместо старог распореда трака десна: право+десно, средња: право+лево, лева: лево ставили десна: право+десно, средња и лева: само лево, кад се из устаничке одозго иде ка доле, што мооожда и није толико лоше у теорији, јер доста, ако не већина, људи иде лево, али, имбецилно је имплементирано јер је семафор раније палио прво овима одозго, да шибају и право и лево и десно, па тек када су таман скоро сви прошли лево, пали се овима одоздо, који пресеку колону ових што су одозго ишли лево, и пешацима који прелазе војислава илића се упали зелено

та раскрсница је у односу на количину саобраћаја, поготово левоскреташа, функционисала беспрекорно, а сада је тотални хаос, ем се блокира лева трака устаничке (којом већина вози јер баш ту испред раскрснице код цвећаре генијалци воле да стану само на секунд) заустављених левоскреташа, док је раније распоред био таман такав да сви скрену лево док могу, а онда сви могу право, не само то, него се зелено за лево пали тек након оног за право

резултат тога је гужва (барем, дотле сам видео) до окретнице 31 и 17 и то не у јутарњем шпицу, то недај Боже да видим, није здраво по психу, већ поподне, чак и кад ослаби поподневни шпиц, који свакако не би требо да је велики у правцу ка граду

да напоменем да је устаничка рађена пре око годину дана (ако није две, слабо памтим), када су наравно турили нове семафоре, колко ме сећање служи већ су барем једном након те реконструкције опет стављали нове пре ових сад, изгледа овде се више исплати ваљати семафоре него хероин
 
Ја сваког радног јутра у шпицу пролазим ту раскрсницу и скрећем лево из правца Медака у Устаничку. Мени функционише одлично, мада сам приметио да ови из Устаничке што скрећу њихово лево имају проблема.
 
Super zvuci ideja da se raskrsnice senzorski regulisu, ali to mora da bude minuciozno u suprtnom regulacija raskrsnice od strane vozaca bolje funksionise kada je u pitanju protocnost saobracaja.
Kako funkcionise regulacija Siemens semafora, sta je ulazni signal, kamere video nadzora, senzori u asfaltu?
 
Pametne semafore moraju da programiraju pametni ljudi. Ali ne samo pametni, već i oni koji zaista voze tim potezima.

Pre pametnog sistema, hvatao sam zaleni talas od Bloka 30 do Brankovog mosta i nazad, a poseldnjih meseci je to nemoguća misija.

Znači vozim po ograničenju i uhvati me crveno na 1 ili 2 semafora na tom potezu. Najgore mi je kada vozim po ograničenju i upali se crveno 50-ak metara ranije, a prethodni semafor sam prošao na sredini ciklusa za zeleno. Kao da namerno to rade.
 
Drug mi kaže da tu vozi 40km/h i da hvata zeleni talas, ali ga svi psuju.

A da li su menjali u V. Ilića? Od Ustaničke do G. Vučića je baš gužva, a nešto se ne sećam da se tu dešavalo stani-kreni. Ili možda sam uvek imao sreće.
 
Na raskrsnici Ustaničke i V.Ilića je ranije bila gužva u jutarnjem i popodnevnom špicu. Od kada su promenjeni semafori, gužva je ceo dan(čak i u subotu popodne je bila gužva). Na gugl mapama je raskrsnica crvena- znači zagušenje. Ustaničkom se od okretnice 17 i 31 vozi kao da se desilo nešto vanredno, očigledno ovakav režim rada semafora nije dobar.
 
Mislim da ti svi pametni semafori imaju i testni period i period prilagođavanja...kasnije se oni prilagode....

Barem je tako bilo na bulevaru...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tako i ja zamišljam taj sistem. Opet, treba ga inicijalno postaviti, a tu je trebalo da "prepišu" prethodna podešavanja koja su radila kako treba.
 
не може претходна подешавања кад су умоболници укинули право из средње траке, и још ставили да се прво пуштају сви право, па сви лево, у улици где једина трака за право, десна, често бива блокирана "само на секунд до трафике" и слично, ово је тотални хаос, буквално ван шпица, викендом, колона буде скоро до окретнице 17/31, толике колоне није било ни кад су неколико дана радили ту раскрсницу а пандур регулисао саобраћај, јер колико сам приметио регулисао га је по старом режиму

@astrotrain, мислим да ту нису ништа мењали, две траке су и даље за право, а лева за лево, а да ли су додали посебан семафор за лево?

из војислава илића, у оба смера, одувек се скретало лево тако што уђе троје четворо кола у раскрсницу, и кад прођу сви право, онда скрену, тако је функционисало релативно океј због релативно малог броја људи који су тако скретали лево, али из устаничке одозго па лево ка аутопуту, је тотално друга прича, сада су "демо(но)кратизовали" раскрсницу тако да исто времена за лево скретање имају и ови одозго, којих је више него што иде право, и они који скрећу лево одоздо, што је увек било максимално два аутомобила по циклусу семафора
 
Додали су посебан семафор за лево
 
Verovatno nisam obraćao pažnju ali ne pamtim da sam video ukoso postavljeo trepćuće žuto koje signalizira na pešački prelaz. Fotografija je napravljena na uglu Cvijićeve i Poenkareove ulice.

semafor-cvijiceva.jpg
 
Postoji i na raskrsnici Ustaničke i V.Ilića(ili je bar postojalo).
Danas su promenili režim rada semafora na ovoj raskrsnici, smanjila se gužva. Ne znam da li je na to uticalo što je ekipa RTS-a prepodne tu snimila prilog :wink: , tada je još bio stari režim.
 
Ima na Bulevaru sa raskrsnicom sa Branka Krsmanovića i još negde u blizini. Na još par mesta u gradu sam to video, ali sad ne mogu da se setim gde tačno.
 
Vax":fvpe5yvl je napisao(la):
Postoji i na raskrsnici Ustaničke i V.Ilića(ili je bar postojalo).
Danas su promenili režim rada semafora na ovoj raskrsnici, smanjila se gužva. Ne znam da li je na to uticalo što je ekipa RTS-a prepodne tu snimila prilog :wink: , tada je još bio stari režim.
Био је прилог у Београдској хроници.
 
U BG hronici javili da je rešen problem spornih semafora na raskrsnici Vojislava Ilića i Ustaničke.
 
Прошао сам пре једно 3 сата кроз ту раскрсницу, деловало је ок.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882070#p882070:3ex68w2b je napisao(la):
dziggy » Mon Sep 20, 2021 11:39 pm[/url]":3ex68w2b]Ladno debili po celom gradu ukidaju trepćuće zeleno... Strašno.

Nije za ovu temu ali da odgovorim: kada sam primetio ovu pojavu i prvi put objavio, Damir Okanović mi je odgovorio da je primećeno da vozači usporavaju kada zeleno počne da trepće i time umanjuju propusnu moć raskrsnice.
Izgleda da je to bitnije od bezbednosti učesnika u saobraćaju.
Ovo ima ogroman uticaj na bezbednost svih učesnika u saobraćaju budući da se u ovom režimu smanjuje vreme reakcije vozača na promenu signala što dovodi ili do naglog kočenja ili do pravljenja prekršaja u smislu Člana 142 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima.
U prilogu je i video snimak iz putničkog vozila koje se kreće brzinom od 50 km/h koje nailazi na promenu signala.
Analizom snimka se može zaključiti da vozač ima manje od 4s da uspori i zaustavi vozilo što je nedovoljno - naročito kada su u pitanju laka u teška teretna vozila kao i vozila za prevoz putnika i vozila javnog gradskog prevoza.

https://youtu.be/8ngr0-lSeVY

Ukidaju i lanterne semaforske signalizacije za pešake na razdelnom ostrvu između dva smera puta čija je širina veća od jedne saobraćajne trake po smeru. U prilogu je fotografija jedne od mnogobrojnih konkretnih situacija na kojoj se vidi pešački prelaz preko Nemanjine ulice u Beogradu, zona raskrsnice sa Balkanskom i Sarajevskom ulicom. Signal za pešake na drugoj strani ulice je predaleko za uočavanje za slabovide i stare osobe, teško uočljiv u uslovima smanjene vidljivosti usled meteoroloških uslova ali i potpuno nevidljiv u slučaju zaustavljanja visokog vozila (tramvaja ili autobusa javnog gradskog prevoza).
Ovo se mora ispraviti i urediti zakonom i pratećim podzakonskim aktima po hitnom postupku u smislu prevencije saobraćajnih nezgoda, njihovih posledica, opšte bezbednosti pešaka i drugih učesnika u saobraćaju ali i nedoumica investitora, projektanata i izvođača radova prilikom primene propisa o saobraćajnoj signalizaciji.

Za sve ovo sam pisao inicijativu za izmenu i dopunu ZoBS.

ugao-Nemanjine-i-Sarajevske.jpg
 
Vrh