Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

Saobraćajna Kamera":i591pr8r je napisao(la):
Gago, nema više tolerancije od +10%, kažnjava se i za +1 km/h.
@Саобраћајна Камеро, да тачно да по закону нема толеранције, али

Али и сам знаш да је гледања кроз прсте било и биће. Кад кажем гледања кроз прсте, не мислим на подмићивање полиције, него баш на ту људску-полицијску толеранцију која постоји и данас кад су у питању прекорачења брзине.

Примера има јако пуно, а навешћу ти два моје примера:
-колега и ја смо у марту ишли за Параћин и на аутопуту код Ћуприје где је увек она радарска контрола, на надвожњаку изнад аутопута, а касније на самом аутопуту су направили ткз. левак и скретање ка оном великом паркингу и ту заустављају и наплаћују казне. Ту је колега возио, прошао радар са 150 км/час (праг толеранције), а патрола нас није у том левку зауставила. Значи прекорачење од 25%. На теми „Спољња магистрална тангента....“ сам баш поставио слике и краћа објашњења о томе viewtopic.php?f=20&t=287&p=323419&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B0+%D1%98%D0%B5+%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D0%BE+150+%D0%BA%D0%BC+%D0%BD%D0%B0+%D1%87%D0%B0%D1%81%20-%20p323175#p323175
На аутопуту толеришу прекорачења до 150 км/час, али то опет на неки начин зависи од патроле или пресретача или од наређења како је добијено, а неки пут, али буквално ретко, кажњавају и за вожњу од 130 км/час.

-као што знаш на Обреновачком путу је дозвољена брзина од 80 км/час. Ја сам почетком августа прошао поред радара са 92 км/час, а радар је био на оном паркингу који је неких 500 метара пре раскрснице за Железник и Макиш. Значи прекорачио сам брзину за 15%. Полиција је била са Мицубиши Пајером, а радарски уређај у самом Пајеру. Нису ме зауставили, а и до сад није стигла честитка на сина, пошто су његова кола која сам возио :D .

Наравно честитка неће ни стићи јер се примењује толеранција, које треба да буде, јер би, да је нема, практично сви ми који возимо били у прекршају, што у ствари строго гледајући, и јесмо.

Уосталом зна се да сваки брзиномер „лаже“ од 5 до 10%, што је већа брзина, брзиномер више „лаже“. Ако је на брзиномеру 130 км/час онда је стварна брзина 120 км на час.
У граду исто може да се прекорачи брзина до 60 км на час без кажњавања, наравно сем код школа и вртића, строго 30 или 40 км на час, како где.

Полиција узима ово у обзир, а радари које користе, без обзира на њихову високу тачност, колико знам сваких шест месеци се баждаре.
 
Meni brzinomer uvek pokazuje 5% vise, kad vozim 80kmh, GPS kaze 76kmh, 120kmh je 114kmh na GPS, itd. Na autoputu vozim max 131 kmh sto je po GPS-u 125 kmh i nisu me zaustavljali do sada.
 
astrodule":39eh62wp je napisao(la):
Brzinomer ne bi smeo da pokazuje više od realne brzine. Tu ti nešto nije kako treba.

Poslato sa telefona

Apsolutno svaki brzinomer pokazuje vise nego sto je realna brzina i to je standardizovano u autoindustriji.
Poenta je da se promenom precnika i profila pneumatika menja predjeni put po obrtaju tocka, te je apsolutno nemoguce napraviti brzinomer koji ce biti apsolutno tacan (sa tehnologijom merenja na samom vozilu).
Posto je nemoguce napraviti tacan brzinomer, u auto industriji je usvojen standard da brzinomer pokazuje vise, kako ne bi doslo do toga da neko trazi odstetu od proizvodjaca pravdajuci prekoracenje brzine time da mu je brzinomer pokazivao manje od realne!

Tako da dr strangelove ima potpuno ispravan brzinomer. :)
 
Гага":1yntt69d je napisao(la):
Saobraćajna Kamera":1yntt69d je napisao(la):
Gago, nema više tolerancije od +10%, kažnjava se i za +1 km/h.
@Саобраћајна Камеро, да тачно да по закону нема толеранције, али

Али

Moguće da si imao sreće, da te nisu "upucali".

Znam za konkretne slučajeve da su ljudi dobili kazne za 51km/h a i druga sitna prekoračenja.

Posebno naglašavam ovo 51km/h, desilo se da je prijatelj snimio prijatelja i da nije moglo da se toleriše.

To zavisi i od tipa radara, određeni broj je linkovan na centar i ulazi u sistem odmah po snimanju.

Tu nema ni ljudskog razumevanja, ni prijateljstva, suva činjenica.
 
dr strangelove":3s0svcyq je napisao(la):
Meni brzinomer uvek pokazuje 5% vise, kad vozim 80kmh, GPS kaze 76kmh, 120kmh je 114kmh na GPS, itd. Na autoputu vozim max 131 kmh sto je po GPS-u 125 kmh i nisu me zaustavljali do sada.
Никад те неће ни зауставити.
 
Jedan lep primer signalizacije na ulazu u naseljeno mesto:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=n8FDiOOGQTY[/youtube]
 
Zna li ko sta je ovo nesto novo na terazijama vido sam na jos nekim mjestima u gradu samo ima po 2 odnosno 1 displej ili sta je vec zamaskirano
20150925191239.jpg
 
direktor":2kpwchf4 je napisao(la):
Zna li ko sta je ovo nesto novo na terazijama vido sam na jos nekim mjestima u gradu samo ima po 2 odnosno 1 displej ili sta je vec zamaskirano
20150925191239.jpg

Ima jedna kod pijace Skadarlija,sa koje je delimično otpao crni celofan i nazire se natpis "Pionirski park" a znak pokazuje u smeru Skadarlije,kapiram da ima neke veze ili sa garažama ili sa turistima.Inače su ovi znakovi obezbeđeni alarmom sa zadnje strane je okačen...
 
^ Ovi znakovi se odnose na garaže koje se nalaze u neposrednoj blizini (sa strelicom koja pokazuje smer) i broj slobodnih mesta u njima.

Cenim da se na ovoj nalaze podaci za:
- pionirski park
- obilićev venac
- zelenjak
- masarikovu
 
Bravo to je to displeji kako bi se sto manje kruzilo
 
"Путеви Србије" су објавиле јавну набавку за рад на главном пројекту за управљање саобраћајем на аутупуту Београд – Ниш. Реч је о аутоматском управљању помоћу изменљивих система знакова тј. светлосних табли са разним обавештењима и упозорењима. На светлосним таблама ће бити ова обавештења исписана на српском (ћирилицом) и енглеском језику.



Поред тога биће цео аутопут под видео надзором, а биће и систем контроле камиона и осталих комерцијаних возила, путем кoнтрoлe (вагама) oсoвинскoг oптeрeћeњa тих вoзилa у пoкрeту и мирoвaњу.

Вредност јавне набавке тј. главног пројекта је 12,5 милиона динара без ПДВ-а., а понуде се подносе до 28.12. о.г.

25.11.15. ЈАВНА НАБАВКА БР. 113/2014 - ГЛАВНИ ПРОЈЕКАТ УПРАВЉАЊА САОБРАЋАЈЕМ НА ДЕОНИЦИ АУТОПУТА Е-75, ДЕОНИЦА: БЕОГРАД – НИШ
http://www.putevi-srbije.rs/index.php/r ... 0%B8%D1%88

Конкурсна докумантација:
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... tacija.pdf
 
Mnoge zemlje su dostigle civilizacijski nivo gde pored obaveznog prikazivanja imena ulica, postoji i znak koji obaveštava vozače o pravo prvenstva. Reč je o vrlo jednostavnom znaku, koji se čak nalazi i u našim udžbenicima (verovatno neko zaboravio da ga izbriše dok je kopirao tuđe udžbenike), ali nažalost se ne pojavljaje na ulicama ovog velegrada.

Evo kako izgleda.

2346445-traffic-sign-right-of-way-with-clipping-path.jpg


Ovaj znak je vrlo koristan, a bio bi koristan i u velikom broju naših ulica. Da li neko zna da li će se ovo civilizacijsko dostignuće ikada pojaviti u Beogradu?
 
Ima logike i da ga nema jer onda više pažnje pridaješ na raskrsnicama.
Za zemlje sa niskom saobraćajnom kulturom možda je bolje da nema tog znaka.

Poslato sa telefona
 
Vec smo lovili taj znak po bg kad je neko trazio isto kao ti sad i nalovili smo par komada davno bilo mzda i na ssc takodje ne sjecam se vise ali ga ima vozi pazljivo vvv
 
@ДођохВидехПобедих, што каже Директор већ смо о овом знаку расправљали тј. ловили га по Београду и наравно има их. Погледај од прве стране ову подтему.
 
Da li neko zna kome je predat na održavanje put koji vodi od zgrade aerdroma Nikola Tesla do autoputa (ako je dobro označen u Here mapama, u pitanju je put R-266) i ko je nadležan za postavljanje vertikalne signalizacije na istom?

Unaprijed hvala na odgovoru.

@venivedivici: imao sam priliku da postavim slično pitanje jednom saobraćajnom inženjeru iz Rima, jer me je zanimalo zašto se kod njih skoro uopšte ne koristi ovaj znak. Odgovor je bio, kao što je astrodule napomenuo, da je iz razloga bezbjednosti obzirom na nisku disciplinovanost vozača sigurnije ne koristiti isti znak kako bi vozači bili oprezniji i svakako usporili pred raskrsnicu nevezano da li imaju prednost ili ne.
 
Bio sam u zagrebu par dana i malo je reći da je u odnosu na Beograd grad jako sređen. Jedna od stvari koja mi je upala u oko je npr. ovo rešenje za saobraćajne znakove na semaforizovanim raskrsnicama.

P.S na slici se vidi i tabla sa nazivom ulice, to su takođe jako dobro uradili. Pri dnu table piše po kome ili po čemu je dobila ime ulica. I takve su skoro sve table, znači nije izuzetak nego pravilo.
 
Mislim da po našem ZOBS-u znaci moraju da budu iznad semafora.

Ovakve table sa objašnjenjima su odlična ideja. Kao i za mnoge stvari, nije potrebno izmišljati toplu vodu, već prekopirati postojeća rešenja.
 
То постоји и у Београду, у бројним улицама ширег центра.
 
Cini mi se da je ovih dana postavljeno, u ulici izmedju vrtica Cerak i skole Ujedinjene Nacije je napokon uradjeno nesto po pitanju bezbednosti djaka, a i pesaka uopste.
Oznacena je zona skole
skola by kraspeed, on Flickr
Shvatam da je ovo neki improvizovani trotoar/pesacka zona sa prelazom
Cerak - Nacije by kraspeed, on Flickr
Cerak - Nacije by kraspeed, on Flickr
Takodje je intenzivno obelezeno skretanje :gobb:
Cerak - Nacije by kraspeed, on Flickr
Iz oba pravca
Cerak - Nacije by kraspeed, on Flickr
Cerak - Nacije by kraspeed, on Flickr
I naravno...
Cerak - Nacije by kraspeed, on Flickr
Kerovi vec obelezili teritoriju :roll:
 
Vrh