Šta je novo?

Saobraćajna signalizacija

A mislili ste da više neću da vas smaram sa "mojim" pešačkim prelazom. E pa neće moći ove noći.

Nedelja je i rade nešto između izdignutog dela i trotoara.
f36a18bc28d86c725be7613168081389.jpg
6dd104732cc946b49ea996ff16bc5816.jpg
8145b7bcf824ba9bd2832203c9c56985.jpg


Naravno, lakše je seći postavljeni uzdignuti deo naknadno posle par nedelja, nego odmah predvideti da treba da postoji bolji prelaz. :bash:
 
Ne smaraš Dule. Svi mi imamo neke stvari u gradu koje nam privlače pažnju, bilo dobrim ili lošim. A i sem toga ti praviš toliko reportaža i prijava za mnoge druge stvari pa što ne bi iskoristio pravo da se malo pozabaviš i svojim krajem... :)
 
Ovo je na žalost primer kako se radi projekti po gradu / državi. Umesto da se rade jedan po jedan i sve završi za par dana / nedelja / meseci, oni otvaraju gradilišta po celom gradu/državi i onda se pitamo zašto prolaze dani a da nema radnika ni mašina na terenu.

Potpuno naopak sistem gde se ljudstvo i resursi totalno neracionalno troše.
 
Dule oni to tako uvjek nikad iz prve ...
Mogo bi da napises kraci sastav o pjesackom prelazu na blogu tviteru itd
 
E pa pre neki dan je uzdignut pešački u Narodnih heroja kod Maksija i Infostana napokon završen (valjda).

Početak seprembra postavljen znak
Pogledajte prilog 4

21-23.10 izdigli kolovoz, asfaltirali par kvadrata prilaza pešačkom
Pogledajte prilog 2

27.10. ofarbani početak i kraj uzdignutog pešačkog u žuto belo


Novembar - postavljeno par stubića sa jedne strane

7.12. Iscrtana zebra
Pogledajte prilog 1

9.12. zasekli uzdignuti deo ka trotoaru da bi blaže odradili prelaz sa trotoara na pešački
Pogledajte prilog 3

10-13.12. (nisam uhvatio kada su to uradili) asfaltirali taj zasečeni deo
0842334571d7d510c33fe30c336f46c3.jpg
 
Јел био заменик градоначелника на отварању, или барем градоначелник.
 
Radojičić: Podaci sa 300 raskrsnica i „lične karte” gradilišta smanjiće saobraćajne gužve

Posle nove godine kreće realizacija projekta adaptibilno zonsko upravljanje saobraćajem što će rešiti saobraćajne gužve koje su neminovan problem svih velikih gradova pa tako i Beograda, najavio je gradonačelnik prof. dr Zoran Radojičić.

On je, gostujući u Beogradskoj hronici, istakao da je za šest meseci koliko je na čelu prestonice urađeno mnogo konkretnih projekata, a da se kao prioritet radi na rešavanju problema saobraćajnih gužvi.

– Projekat adaptibilnog zonskog upravljanja saobraćajem znači novi sistem putem kojeg će se na jednom mestu skupljati svi podaci vezani za više od 300 raskrsnica u gradu i na osnovu njih upravljati saobraćajem na pravi način. Očekuje se da se tako i do 20 odsto uštedi vreme i olakša saobraćaj. Na sastanku u Barseloni na kome smo razgovarali o našem problemu čulo se da je ovakav sistem upravljanja saobraćajem preporodio Moskvu. To je model koji ćemo u naredne tri godine da implementiramo u Beogradu, a vrednost celokupnog projekta je oko 25 miliona evra – naglasio je Radojičić.

Govoreći o tome da dodatne gužve u gradu stvaraju i gradilišta koja često nisu sinhronizovana gradonačelnik je rekao da će takozvane „lične karte” gradilišta uvesti red u toj oblasti.

– Od januara se planira da će preko Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i kordinaciju odnosa sa građanima sva gradilišta morati da šalju informacije kada počinju radovi, šta se radi i do kada traju radovi kako bi mogli da se sinhronizuju sa ostalima. Dešavalo se u ranijem periodu da se jedna ista ulica radi i po nekoliko puta, a na ovaj način će se to smanjiti na najmanju moguću meru – najavio je Radojičić.

izvor: beograd.rs
 
Astro jel to nije oboren/spusten ivicnjak kod tog novog prelaza
 
Naravno da nije. A mogli su sve to lepo da odrade jer su asfaltirali trotoar.

Napisaću im jedno protestno pismo.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Da postavili su nove svjetlece na dosta mjesta po gradu
Astro ja sam ih smaro kod belvila za pjesacki uradili ga iz 3 puta i onda vesic pomjeri stajalista i prelaz ...
 
Било би лепо да таквих светлећих саобраћајних знакова има на свим већим саобраћајницама.
 
Estetski bi bilo lepše, ali funkcionalno i finansijski ne bi. Takvi svetleći znakovi se u većini stručnih krugova smatraju neefikasnim. Jer su komplikovaniji za proizvodnju (zbog stubova i elektronike) i traže konstantno održavanje. A jasno je da ako samo jedan deo u njima crkne, crkava sve, i ceo znak gubi svrhu.

Koliko ih neki ne vole govori činjenica da kad su nam prvi put predavali o njima na faksu, profesor je doslovce rekao ''... i tu dolazimo do svetlećih stubova. Sigurno ste videli takve po gradu, ima ih najviše na Novom Beogradu. E vidite, to je jedno veliko sr. '' :D Nije rekao punu reč naravno ali je rekao dovoljno da se mi pokidamo i da privuče pažnju amfiteatra. :mrgreen: On na primer smatra da je klasičan retrorefleksivni znak uvek bolje i isplatljivije rešenje. Pogotovu što zna kakvo je (ne)održavanje kod nas. Jer ovi rade samo kad su im sve komponente ispravne. A ''običan'' radi čim se u njega uperi bilo kakav zrak svetlosti.

Istina, ovi se postavljaju tek na određenom broju raskrsnica, i stoji to da estetski lepo izgledaju noću. I kad bi se bolje i češće održavali, ne bi bili problem. Ali upravo to (ne)održavanje je srž problema. I što pijani majmuni i huligani vole da ih lome više nego leba.
 
E da su samo svetleći na udaru , nego i ovi metalni. Ili iskrivljen sam znak , ili stub na kome se nalaze.
 
Могу макар на семафорима додатни саобраћајни знаци (стоп, обавезан смер, опасност трамвај и слични који се каче на стубове семафора) да буду светлећи.
 
Rodrigez saobracajcu nas ovo je novi model sa led komponetama tanji su lakse se prave teze se kvare jeftiniji su ...najvise stradaju od pijanih bu**** u kolima i pijanica koje prelaze ulicu pa ih grle sutiraju ...inace daju neki poseban smek bg ...
 
Vesić: Vandali će ubuduće plaćati za bahato uništavanje gradske i privatne imovine

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić reagovao je na incident koji se danas desio u centru Beograda i tokom kojeg je nepoznati vozač „hamera” oborio semafor, udario u kiosk i potom napustio vozilo i mesto nesreće.
Beograd, 18. novembra 2018 - Susnezica u Beogradu.

– Ovo divljanje hamerom pijanih i drogiranih vandala, koji očigledno ne znaju šta će sa parama i koje se dogodilo na uglu Svetogorske i Palmotićeve, nažalost, nije ni prvo, ni jedino u našem gradu. Divljajući, oštetili su i gradsku i privatnu imovinu. Čim policija pronađe ove vandale, Grad Beograd će ih tužiti za naknadu štete, pa će lepo da plate odštetu za uništen semafor i svu javnu imovinu – naveo je Vesić na svom fejsbuk nalogu.

On je dodao je dosta bilo uništavanja imovine koja pripada svim građankama i građanima Beograda.

– Nedavno je uništena ograda na tramvajskoj stanici u Nemanjinoj ispod Slavije, pa ista takva ograda na tramvajskoj stanici na Bulevaru kralja Aleksandra kod Depoa. Od sada će plaćati za bahatost – poručio je Vesić.

izvor: studio B
 
direktor":25a3rhpz je napisao(la):
Rodrigez saobracajcu nas ovo je novi model sa led komponetama tanji su lakse se prave teze se kvare jeftiniji su ...najvise stradaju od pijanih bu**** u kolima i pijanica koje prelaze ulicu pa ih grle sutiraju ...inace daju neki poseban smek bg ...
Vidi, ja sam samo preneo mišljenja nekih drugih, stručnijih ljudi. Čak sam rekao da zaista lepše izgledaju noću nego obični znakovi. Dakle lično nemam ništa protiv njih.

Inače znam da novi koriste LED, ali i one kao i nekadašnje neonke iziskuju sprovođenje instalacija, kao i struju koja će sve to da napaja. I majstore koji će sve to da održavaju. Uz to, običan znak je ''žilaviji'' na vandalizam jer je najčešće dovoljno samo da se ispravi. A ovi svetleći imaju plastiku koja kad se razbije mora da se menja. Još ako se i instalacije pokidaju... E tu nastaje problem, jer naši sve i da hoće ne mogu da ih (iz)održavaju sve na vreme.

Al kažem, ja nemam ništa protiv njih. Kapiram i jednu i drugu stranu priče. Samo sam hteo da predstavim i tu drugu stranu, vezanu za efikasnost, i zašto se ne koriste u većem broju. I zašto u ovom slučaju struka preferira jednostavnije rešenje. A onda sam se setio profinih reči koje su mi i dan danas urezane u glavu. :lol:
 
Juče sam išao do Sarajevske. Na pešačkom prelazu na uglu sa Durmitorskom , semafor za pešake sa tri mesta (kao za vozila). U najgornjem je blinkao mali semafor menjajući boje iz crvene u zelenu , dok je strelica pokazivala na njega. Ljudi stoje , čekaju da se uključi zeleno , ali ono nikako da se pojavi. Prilazim semaforu , pogledam u treptuće mesto , a onda pogledam u stub semafora i vidim da ima onu kutiju za promenu signala (boje) na semaforu. Pritisnem i počne da odbrojava 10 sec. Nakon toga se pojavilo zeleno svetlo. Niko od prisutnih nije primetio da sam pritisnuo dugme , a kamoli da ono postoji i da treba da se pritisne da bi se semafor aktivirao , jer je neko od prisutnih prokomentarisao: "Konačno.".
 
A kako se aktivira zeleno za vozila iz Durmitorske?

Da nema možda senzor u asfaltu?

Edit: Evo, vidim da ima senzor u asfaltu koji verovatno okida taj semafor (osim ako pešaci ne aktiviraju svoj)

 
nebuloza, svi znaju da dugme za "brze zeleno" sluzi samo kao placebo, i nebuloza je da sad odjednom stave neka koja funkcionisu, tako sam jednom ispao majmun kod nadvoznjaka, kod opstine rakovica, cekam li cekam, jedno 2-3 minute bar, i iz dosade vise udarim dugme, odma se promenilo u zeleno
 
Тај семафор у Сарајевској је једини где сам видео да ради то дугме. Наравно чекао сам као дебил једно 4 минута док ми пандур који је стајао ту у близини није рекао да притиснем дугме. Немам навику да то радим јер реално нигде ти дугмићи немају прави ефекат.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592459#p592459:gk778v80 je napisao(la):
nekianonimnilik » Pon Dec 31, 2018 10:40 am[/url]":gk778v80]nebuloza, svi znaju da dugme za "brze zeleno" sluzi samo kao placebo, i nebuloza je da sad odjednom stave neka koja funkcionisu, tako sam jednom ispao majmun kod nadvoznjaka, kod opstine rakovica, cekam li cekam, jedno 2-3 minute bar, i iz dosade vise udarim dugme, odma se promenilo u zeleno
To stoji , ali brate ako ti na semaforu sa tri pozicije stoji znak koji je drukčiji od svega što si do tada video , i još blinka crveno - zeleno , logično je da pogledaš oko sebe da li postoji neko dugme da se pritisne da se pokrene semafor , a ne da stojiš pola sata i čekaš , nadajući se da će se upaliti zeleno svakog časa. Mada , imajući u vidu da većina ljudi zna da promaši obaveštenje o izmeni trase linije , zalepljeno na stajalištu , iako ti prosto bode oči , ovo sa semaforom mu dođe k'o viša matematika.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592487#p592487:gk778v80 je napisao(la):
Somi303 » Pon Dec 31, 2018 11:48 am[/url]":gk778v80]Тај семафор у Сарајевској је једини где сам видео да ради то дугме. Наравно чекао сам као дебил једно 4 минута док ми пандур који је стајао ту у близини није рекао да притиснем дугме. Немам навику да то радим јер реално нигде ти дугмићи немају прави ефекат.
Radi i onaj na uglu Milenhtija Popovića i Bulevara Milutina Milankovića. Znam za još neki na Rakovici , ali ne mogu da se setim gde tačno. Kod mene u naselju (pešački kod Dragana Mancea) , više ne radi nego što radi. Isto i onaj kod Dr. Milutina Ivkovića.
 
Uglavnom rade ti dugmići, samo treba lagani pritisak.
 
Ljudi moraju da shvate kako rade ti dugmići. Postoji neki period kada su neaktivni jer bi teoretski moglo da bude zeleno za pešake non-stop.

Npr, niko nije pritisnuo dugme 5 minuta. Ti priđeš, pritisneš i za par sekundi kreće da se menja svetlo. Onda zeleno traje 30-ak sekundi pa se prebaci na crveno. I sad dođe neko (posle 10-ak sekundi ili minut) i krene da pritiska dugme. Međutim imamo vreme neaktivnosti od recimo 2 minuta i tek posle 2 minuta (od promene svetla, ne od trenutka pritiska) kreće da se menja svetlo.

Ovo ne pričam jer sam čitao specifikacije, već sam došao do tog zaključka korišćenjem logike i (programerskog) iskustva.

Kod tih semafora, najviše "štete" prave ljudi koji pritisnu dugme, vide da "ne radi" pa pređu ulicu na crveno. Posle minut se upali zeleno, ali nema pešaka, ali automobili moraju da stanu. E to onda neko vidi i kaže da semafor ne radi.

Ja recimo, ako nema male dece ili ljudi na prelazu, nikada ne pritiskam, već prelazim na crveno da ne bih usporavao saobraćaj (jer zašto bi stalo 10 vozilo samo zbog mene). Iz istog razloga ne prilazim pešačkom ako je kolona automobila u toku, a nema pešaka koji čekaju (u situacijama kada nema semafora)
 
Vrh