Šta je novo?

Rudnici Litijuma u Srbiji (Rio Tinto...)

Ko bi rekao da referenciraju prostorni plan i kažu sve suprotno od onoga što piše...
 
Sad zamislite ovu situaciju u Srbiji. Srpska vlada ne bi časila časa da uleti sa subvencijama.

Pri tom ne zaboravite subvencije po otvorenom radnom mestu koje već čekaju RT.

Mi smo debili.

 
osecina.PNG
 
Новости су исто на платном списку Рио тинта. Појава неких који ће да профитирају од пропаганде против Рио тинта неће умањити штетност планова Рио тинта.
 
Служба већ наредила уништавање јавне имовине жврљањем слогана против Рио Тинта у циљу да се протести дискредитују (линија 27Е):
Screenshot_20240805_115111.jpg
 
Класичне јефтине подметачние, као и убачени провокатори који праве инциденте или бацају смеће па после буду наслови у смрдформеру "ђиласови лажни еколози бацају смеће".
 
ovi protesti su prvi u istoriji koji će ujediniti vučićeve i đilasove pešadince.
 
Тачно, с тим да се економски развој и извоз много више односе на Рио Тинто него на Србију, јер ће 90% прихода од рудника ићи Рио Тинту, а држави не више од 10 посто. Такође, већ за 10-15 година литијумске батерије биће прошлост и уместо њих користиће се натријум-јонске. Сасвим довољно да се каже НЕ Рио Тинту у Србији.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink

Deliš linkove, ali ih ne čitaš...

Natron ne navodikonkretnu cifru energetske gustine, ali sudeći po članku iz 2022. godine iz Chemical & Engineering News, reč je verovatno o 70 Wh/kg, što je pri dnu skale energetske gustine natrijum-jona. To se uklapa sa poslovnim planom kompanije koji se bazira samo na stacionarnoj upotrebi, pošto se natrijum-jonske baterije koje se istražuju za potencijalnu upotrebu u električnim vozilima imaju preko dvostruko višu gustinu.

Problem sodium-ion baterija je, osim gustine i sama težina što ih čini neprikladnim za EV. Nije trenutno na vidiku da je sodium-ion baterije biti alternativa lithium-ion baterijama.

Mada, o tome se već pisalo par puta na ovoj temi...
 
Poslednja izmena:
Deliš linkove, ali ih ne čitaš...



Problem sodium-ion baterija je, osim gustine i sama težina što ih čini neprikladnim za EV. Nije trenutno na vidiku da je sodium-ion baterije biti alternativa lithium-ion baterijama.

Mada, o tome se već pisalo par puta na ovoj temi...

natrijumjbaterije.PNG



"Problem sodium-ion baterija je, osim gustine i sama težina što ih čini neprikladnim za EV. Nije trenutno na vidiku da je sodium-ion baterije biti alternativa lithium-ion baterijama.

Mada, o tome se već pisalo par puta na ovoj temi..."
На којим тачно страницама ове теме је писано о томе?
 
@Anonymo96

Pa potraži, imaš search isto kao i ja...



Što se tiče teksta koji si zakačio, kako ovo:

CATL je pokazao


natrijum-jonsku bateriju od 160 Wh/kg u 2021. i ima planove da je poveéa na preko 200 Wh/kg kako bi bolje zadovoljila potrebe elektrinih vozila.

...sugeriše ovo:

Такође, већ за 10-15 година литијумске батерије биће прошлост и уместо њих користиће се натријум-јонске. Сасвим довољно да се каже НЕ Рио Тинту у Србији.

Sodium-ion baterije će naći svoju primenu u lakšim i sporijim tipovima vozila (mopedi, trotineti, viljuškari itd...), a ne u automobilima. Inače, gustina baterije koje se trenutno koriste u TESLA vozilima je skoro 300 WH/kg.



Inače, sam tekst dovodi čitaoca u potencijalnu zabunu:

Peter Karlson, generalni direktor Northvolta, naglasio je značaj natrijum-jonskih baterija u ubrzavanju globalne energetske tranzicije. Prepoznala ga je i Evropska komisija, koja je Nemačkoj upravo odobrila plan paketa državne pomoći od 902 miliona evra Northvoltovoj gigafabrici baterija za električna vozila.

Fabrika koju grade u Nemačkoj i za koju su dobili subvencije, neće proizvoditi sodium-ion baterije, već lithium-ion tip baterija.
 
Да та жена. Али је ок причала на митингу. А открувен је и провокатор који је хтео да прави срање током њеног говора, лик је СНС уличар-хулиган доведен из Прибоја.
Tekst o ProGlasu, pominje se i ta Biljana.
 
The world’s largest lithium producer, Albemarle, has urged governments to intervene to loosen Chinese dominance of the market for the minerals that power electric cars.

A brutal downturn in the lithium price has made it harder for western groups to compete with Chinese companies because of their cheaper costs, forcing North Carolina’s Albemarle to cut expansion plans.

The price has plunged more than 80 per cent to less than $12,000 per tonne since the start of 2023 because of a global slowdown in electric car sales and a wave of new supply of the mineral.


World’s biggest lithium producer urges state help to compete with China
 
Ne nasedajte, evo Lončar istražuje.

 
Vrh