Šta je novo?

Rekonstrukcija ulice Kneza Miloša

Чак и да не буде жуте траке званично, де факто ће је бити јер неће возачи да се гурају са непрекидним низом аутобуса и трола.
 
...osim kad hoće da samo malo parkiraju i upale sva 4 žmigavca.
 
Жута трака у БГ се поприлично поштује из простог разлога што је то саобраћајцима посластица за кажњавање
 
1 problem:

Ukoliko se rampa za ulazak u garaže postavi na samom ulazu, red automobila koji čekaju da uđu će ometati saobraćaj (pogotovo GSP saobraćaj koji se kreće žutom trakom). Ako se odluče da dublje postave ulaz, to će stvoriti potencijalne probleme ako dođe do kvara automata koji izdaje karte (jer će biti gotovo nemoguće organizovati izlaz rikvercom za nekoliko automobila koji treba da izađu na tako prometnu ulicu.

Ovo drugo se meni jednom desilo prilikom ulaska u garažu na Obilićevom vencu (sa donje strane), iza mene je bilo svega dvoje kola ali se ipak napravila neprijatna gužva... Mogu misliti kako bi to izgledalo kad bi svi morali da izlazimo na Kneza Miloša.
 
To se resava tako sto neko od zaposlenih rucno deli kartice, slicno kao na ulaznim rampama na autoputu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370782#p370782:1gxg7iha je napisao(la):
milos.tro » Tue Feb 09, 2016 10:26 am[/url]":1gxg7iha]
file.php

Znam da je render, ali mi je strepnja ipak dublja od nade:

csllallvaaavwqs.png


https://saobracajnakamera.wordpress.com ... aobracaju/
 
Ovi renderi mislim da nemaju veze sa onim što će biti.

Nema projekta, nema nićega, samo obećanja od ljudi za koje se pokazalo da ne umeju da se drže svoje reči (što se tiče rokova).

Evo, ovde imamo semafor za kola, ali nemamo za pešake.

Gde je bici traka (sramota ako se u ovolikoj ulici sa ovoliko prostora ne napravi ista).

Dok ne vidim projekat sa onim presecima gde će tačno da se vidi sve, ove rendere ne mogu uzeti za ozbiljno.
 
U kneza Milosa tesko da bi stavili samo pesacki a i na renderu se vidi da ima semafor.

Sto se tice ovog clana mislim da on ne znaci da nuzno mora biti semafor vec da mora postojati svetlosna signalizacija koja oznacava pesacki poput svetleceg znaka za pesacki, ili cak bi mogli da uvedu aktiviranje svetlosnog signala tako sto pesak pritisne dugme ili slicno resenje koje se vec primenjuje po americi/evropi.
 
Drugari, ne postoji ni urbanistički plan koji predviđa izgradnju podzemnih garaža na lokaciji. Da li to znači da gradski oci najavljuju da će nelegalno raditi ove radove? :)
 
Vjerovatno ce izmjeniti plan ko da je to problem
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370821#p370821:2z1665zt je napisao(la):
ink » 09 Feb 2016 03:15 pm[/url]":2z1665zt]1 problem:

Ukoliko se rampa za ulazak u garaže postavi na samom ulazu, red automobila koji čekaju da uđu će ometati saobraćaj (pogotovo GSP saobraćaj koji se kreće žutom trakom). Ako se odluče da dublje postave ulaz, to će stvoriti potencijalne probleme ako dođe do kvara automata koji izdaje karte (jer će biti gotovo nemoguće organizovati izlaz rikvercom za nekoliko automobila koji treba da izađu na tako prometnu ulicu.

Ovo drugo se meni jednom desilo prilikom ulaska u garažu na Obilićevom vencu (sa donje strane), iza mene je bilo svega dvoje kola ali se ipak napravila neprijatna gužva... Mogu misliti kako bi to izgledalo kad bi svi morali da izlazimo na Kneza Miloša.
+1
Браво, разлог више да се паркинг места решавају у околним блоковима и улицама.

Иначе, у овом случају би потенцијално успешно решење могле бити жуте траке на средини. Разлог је што би у том случају макар кретање ка Дедињу увек било брзо и поуздано. Улица је доста широка све од Мостара до Лондона (1630км ваздушном линијом :dil: ), а бонсаи зелени појас најближе џади се може пресадити на два разделна острва између аутобуско-тролејбуске средине и парова аутомобилских трака.

Профил би био: пешачка стаза+бициклистичка трака+дрворед са живом оградом+2(аутомобили)+дрворед кога прекидају тролејбуске станице и лева скретања+1+1(жуте траке)+дрворед+2+дрворед са живом оградом+бициклистичка трака+пешачка стаза.
 
Karlo, ne znam da li si mislio na biciklističku stazu ili biciklističku traku, ali ja bih u Kneza Miloša definitvno odvojio automobiliski i biciklistički saobraćaj. Podržavam ideju žutih traka, ali kako bi to izgledalo kada bi bile u sredini? Kako bi organizovao stajališta, prelazak pešaka? Da li za sve ima dovoljno prostora? Koliko ja znam, nezvanično, radi se urbanistički projekat za ovo, i on mora da ide na javni uvid. Nisam siguran da javne garaže moraju da budu definisane planskim dokumentom (PGR javnih garaza). Npr. ona javna garaza u Baba Višnjinoj nije definisana planovima...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371265#p371265:3qu3ji84 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 12 Feb 2016 02:58 pm[/url]":3qu3ji84]

Иначе, у овом случају би потенцијално успешно решење могле бити жуте траке на средини. Разлог је што би у том случају макар кретање ка Дедињу увек било брзо и поуздано. Улица је доста широка све од Мостара до Лондона (1630км ваздушном линијом :dil: ), а бонсаи зелени појас најближе џади се може пресадити на два разделна острва између аутобуско-тролејбуске средине и парова аутомобилских трака.

Профил би био: пешачка стаза+бициклистичка трака+дрворед са живом оградом+2(аутомобили)+дрворед кога прекидају тролејбуске станице и лева скретања+1+1(жуте траке)+дрворед+2+дрворед са живом оградом+бициклистичка трака+пешачка стаза.

Mislim da nije pametno stavljati dva drvoreda pored trolejbuskih žica. Niti je pametno terati buseve kao što su 52, 53 i 56 da prelaze dve trake gustog saobraćaja da dođu do žute trake kad se uključuju iz Narodnog fronta... i da seku iste dve trake pune besnih vozača, kad treba da se isključe ka Mostaru. Trole bi, takođe, morale da se prešaltaju ka tim srednjim trakama u nekom trenutku (recimo posle raskrsnice "London"), što nije baš najlakše kad je gužva.
 
"U martu naredne godine počećemo rekonstrukciju ulice Kneza Miloša po etapama, a ispod cele ulice biće izgrađena podzemna garaža čime ćemo dobiti 500 parking mesta, ulica će imati po tri trake u svakom smeru i postojaće niše za autobuse"

Ulica Kneza Miloša rekonstrusisana je pre nekoliko godina; prva polovina ove ulice (od Bulevara do Nemanjine) ima po tri trake u svakom smeru od 1984, a niše za autobuse već postoje celom dužinom ulice. Podzemnu garažu nek Vesić & Co prave na svom placu za svoje pare, a što se Beograda tiče, neka nateraju putarske firme da asfaltiraju gradske ulice kvalitetnim materijalom, a ne pretopljenim đubretom, koje otpadne već nakon par meseci, i neka ih natera da usklade nivelisanje kolovoza sa poklopcima slivnika, šahtova i tramvajskih šina. Uzgred, počistite one stotine i hiljade tona soli koja je bespotrebno pobacana radi dva (2) dana padanja snega; skinite više novogodišnje ukrase, prošla je i kineska Nova godina, i Sretenje, ne čekajte da prođe i Osmi mart.

PS: Slaviju bolje ne pipajte, nećete je završiti ni za 355 dana; a i ako je završite, biće primer kako ne treba da bude regulisan kružni tok i kako ne treba izvoditi radove.
 
Gde su te 3 trake po smeru ???
Svakodnevno koristim ovu ulicu jos od 1985 godine, ja ne uspeh da prebrojim vise od 5 traka ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
У СУСРЕТ ОБНОВИ УЛИЦЕ КНЕЗА МИЛОША
Топчидерски друм стиже у будућност

Преуређење београдске саобраћајне артерије требало би да почне половином 2017. године. – Испод улице, на делу од Немањине до Вишеградске биће изграђена гаража са 427 места. – Градске власти желе да врате пешаке на некадашње шеталиште

iluistra.jpg


Густи дрвореди, пространи тротоари, бициклистичка стаза, шест коловозних трака, разделно острво са зеленилом – овако ће од лета 2018. године изгледати једна од најважнијих београдских саобраћајних артерија, Улица кнеза Милоша. Препознатљив по културно-историјским споменицима и здањима највиших државних установа, потес од Мостарске петље до Булевара краља Александра деценијама је синоним за саобраћајне гужве и паркирање без реда.

Подаци из садашње њене „личне карте” већ у првој половини 2017. на странице историје послаће грађевинске машине које ће је окупирати у делу између Немањине и Вишеградске. Ту ће испод земље бити изграђена гаража са по два улаза и излаза. Они ће бити готово неприметни јер ће их „обмотати” стаклене декоративне конструкције.

Подземна гаража површине 12.100 квадрата, према идејном решењу „Паркинг сервиса”, имаће 427 паркинг места. То је двоструко више него што их је сада над земљом. Половина њих требало би да буде намењена станарима и то по повлашћеним ценама, а 20 ће бити резервисано за особе са инвалидитетом. Тиме ће се решити и вишедеценијски проблем житеља ове централне престоничке улице која није зонирана.

– Грађевинску дозволу очекујемо у августу. Улица сада има пет коловозних трака, а додавањем још једне саобраћајница ће постати знатно проточнија. Испод улице требало би да се уради и колектор. То ће бити „соба” за све инсталације. Када се деси квар, мајстори неће морати да буше асфалт, него ће улазити директно у ту „собу” и одатле ће радити – објашњава Андрија Чупковић, директор „Паркинг сервиса”.

Ових дана требало би да стигне и сагласност војске неопходна јер се у Улици кнеза Милоша налазе најзначајније државне институције.

Ако се обистине све најаве, Београд ће добити модеран булевар који неће заостајати за Пасео де Грасијом у Барселони, авенијом по узору на коју ће се радити.

– Улицом кнеза Милоша с краја 19. века шетали су Београђани, о чему сведоче старе фотографије. Да бисмо пешаке вратили у ову улицу, уместо уских, закрчених тротоара, када радови буду завршени, поново ћемо добити простране јавне површине. Имаћемо и бициклистичку стазу која ће повезивати центар града са Прокопом – најављује Милутин Фолић, главни градски урбаниста.


Ниче и немачка амбасада

Када 2018. године грађани буду тестирали обновљену Улицу кнеза Милоша, моћи ће да дају свој суд и о изгледу нове немачке амбасаде чија ће градња, како је најављено, бити завршена исте године. До тада би требало да буде позната и судбина оштећених зграда Генералштаба у НАТО бомбардовању, име новог власника бивше америчке амбасаде, а можда ће се појавити и први објекти на месту тог комплекса, као и тржни центар на дну улице уместо рушевина бившег савезног МУП-а. Годинама се говори да ће уместо свих тих објеката наше и страних држава изнићи хотели, стамбени и пословни простор, али багери су се „уселили” једино на градилиште немачке амбасаде. Тешка механизација, додуше, бруји и на згради А Генералштаба где се руши 5.000 квадрата. Да на месту комплекса архитекте Николе Добровића, споменика културе, гради хотел био је пре три године заинтересован шеик Мухамед бин Зајед. Истим поводом 2013. дошли су и изасланици Доналда Трампа, америчког богаташа, за које је локација Генералштаба била само једна од потенцијалних „мета” у коју би „закуцали” ексклузивни хотел. „Ексцелзиор” ће, све су прилике, засад остати једино хотелско здање на некадашњем Топчидерском друму. Јер ни од намере амбасаде Гвинеје да зграду у Кнеза Милоша 66, коју су напустили пре двадесетак година, дограде и претворе у хотел још нема видљивих помака.

Корзо краљице Наталије

Да, добро је запазио градски архитекта. Улица кнеза Милоша не само да је била шеталиште, већ и главни корзо престонице Србије крајем 19. и почетком 20 века.

Он се од кафане „Лондон” спуштао ка Топчидеру, наводи Александар Диклић у књизи „Београд вечити град”. Скроман по уређењу и понуди, „Лондон” је био познат као „јавна адвокатска канцеларија” јер су његови најчешћи гости били адвокати. Они су, како Диклић указује у свом „сентименталном путовању Београдом”, за новац на лицу места писали жалбе. Локација за кафану није случајно одабрана јер је у њеној близини, на углу данашњих улица Кнеза Милоша и Краљице Наталије, био дом тадашње Народне скупштине, као и разна министарства и надлештва.

Доњи део улице красиле су раскошне куће са пространим цветним баштама. Али, у њој је била смештена и Војна академија.

– Ту су шетале младе Београђанке у пратњи гувернанти или старијих рођака. Девојке су посматрале униформисане питомце који су парадирали – истиче Диклић.

Овом улицом шетала је и краљица Наталија. Када је уведен трамвајски саобраћај, шеталиште је губило значај. Трамвајске шине водиле су Београђане до Топчидера па је линија постала прва излетничка у престоници. Фијакер је трамвајем, указује Диклић, заменила и краљица Наталија па се и она туда возила са сином Сашом, последњим краљем Србије из династије Обреновић.

Ова улица је и калеидоскоп историје Београда.

– Њоме су 1868. године пролетеле кочије са кнезом Михаилом, смртно рањеним у Топчидеру – каже Диклић.

На углу са данашњом Масариковом 1921. године одиграо се и један од неколико покушаја атентата на краља Александра Првог Карађорђевића. Комуниста Спасоје Стевић бацио је бомбу на краљеве кочије у којима је био и Никола Пашић, премијер Краљевине СХС. Краљ је остао неповређен јер је бомба уместо кочије погодила телеграфску жицу и повредила неколико пролазника.

Ова улица неми је сведок и дешавања од 27. марта 1941, али и присуства нациста, на шта је не тако давно подсетила и фасада Министарства спољних послова. Године 1998. приликом њеног чишћења испод слојева смога појавила су се обележја Вермахта, велика латинична слова В.

Најсвежија, враћају нас у 1999. годину када су ожиљке на нека од најзначајнијих здања у њој нанели НАТО пројектили.


Мешавина стилова

Улица кнеза Милоша је и својеврсна слика Београда у малом. Јер ко год прође потесом од Мостарске петље до Булевара краља Александра и пажљиво осмотри објекте који је красе уочава мешавину архитектонских стилова и епоха. Хотел „Ексцелзиор”, Музичка школа „Станковић”, некадашњи савезни МУП, хрватска или бивша америчка амбасада немају готово ништа заједничко, али све оне чине душу Улице кнеза Милоша. Нека од најзначајнијих здања настала су између два светска рата и повезује их исто име – Николај Краснов. Овај руски емигрант пројектовао је не само здање данашње зграде Владе Србије, већ и зграду Министарства спољних послова. Аутор је и пројекта за доградњу и преобликовање зграде у којој се данас налази Министарство финансија.



Биографија

Простире се на територији Савског венца, Старог града и Врачара

1872. добила име Кнеза Милоша

1.870 метара дуга

18,75 метара широк коловоз

32 метра укупна ширина

*подаци Дирекције за путеве


Занимљивости:

Укршта се са још три саобраћајнице са именима Обреновића – Краљице Наталије, Краља Милана и Краља Александра

Име чланова династије Обреновић носи некадашње и данашње главно градско шеталиште Кнез Михаилова улица

Прве обрисе добила je у време кнеза Милоша (тада још позната као Топчидерски друм, а не као улица). Тај друм био је веома значајан јер је град повезивао са кнежевим двором (конаком) у Топчидеру

У горњем делу Финансијског парка подигнут је споменик овом српском владару

На углу Кнеза Милоша и Немањине требало би да буду споменик Стефану Немањи и спoмeн-кoмплeкс „Српски срeдњи вeк”

Izvor: Politika
 
Препознатљив по културно-историјским споменицима и здањима највиших државних установа, потес од Мостарске петље до Булевара краља Александра деценијама је синоним за саобраћајне гужве и паркирање без реда.


Употреба именице "потес", знак распознавања дневног листа Политика.
 
Не знам шта се дешава са зградом Генералштаба и какви су планови у вези ње. Предпостављам да ће бити продата и да ће највероватније променити намену. Узевши у обзир да се код Мостара гради ускоро мамутски тржни центар, чини ми се да се изградњом ове подземне гараже пре свега иде на руку будућим власницима зграда на овим локацијама. Опет ми мало смрди на трошење буџетских новаца како би се помогло "јадним и сиромашним" инвеститорима, а под изговором реконструкције и побољшања инфраструктуре.
 
Vrh