Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Ovde je beton izašao malo stariji, pa mora da se šlicuje:
20201216_083134.jpg

Istaknutoj vokalnoj solistkinji i astrološkinji kopaju rupu pred ulazom - valjda će biti pažljiva:
20201216_083228.jpg

Cara Uroša nizvodno:
20201216_083239.jpg

Cara Uroša uzvodno:
20201216_083253.jpg

Prekoputa IDEA dućana:
20201216_083434.jpg

Prekoputa mesta koje je prekoputa IDEA dućana:
20201216_083419.jpg

Banjalučani i ovamo:
20201216_083659.jpg
 
I za kraj da vidimo kako se odvija saobraćaj:
20201216_083459.jpg

Šta znam ja, valjda mora tako:
20201216_083848.jpg

Dorćol centar sa svojom pomerenom ogradom iza koje vreba duboka provalija:
20201216_083614.jpg

Iz koje sprovode neke vode okiten cevima i crevima:
20201216_083629.jpg

Kad' bi samo šoder iz kladionica nestajao brzinom, kojom nestaje i šoder ispred:
20201216_083836.jpg

Mada džaba to, kad dovlače stalno novi (fug) pesak:
20201216_083905.jpg

Za kraj, malo ganc-nove, konceptualne, vertikalne signalizaije:
20201216_083955.jpg
 
Било би добро али су овакве парцеле најнепогодније за новоградњу. Веома узано и често дубоко, плус често у дворишту по 5-6 породица. Морало би макар 2-3 плаца да се откупе.
 
Nije ovde problem širina placa (gradili bi na 2 parcele) već kolski prilaz garži i blokiranje šina, zbog toga je bulevar pun prizemnih udžerica.
 
Ne može svako da ima kolski prilaz garaži ili garažu. Jednostavno, negde ne može. Zato imamo ovakvo urabnističko rasulo sa nepostojećim uličnim frontom.

Napraviti par garaža na sličnim placevima po celom Dorćolu bi zauvek rešilo problem parkiranja u tom kraju (i celom gradu).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803694#p803694:1cp5xrj8 je napisao(la):
GOJE » 16 Dec 2020 09:10 am[/url]":1cp5xrj8]
file.php

Zar ne treba da bude plocnik izmedju betona i asfalta?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803730#p803730:14evh3u4 je napisao(la):
zoran_m » Sre Dec 16, 2020 12:21 pm[/url]":14evh3u4]Nije ovde problem širina placa (gradili bi na 2 parcele) već kolski prilaz garži i blokiranje šina, zbog toga je bulevar pun prizemnih udžerica.

Sta imas ti protiv malih udzerica? Estetski ti smetaju?
A ne smetaju ti udzerice od 6+ spratova koje se uglavnom i grade po Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803755#p803755:1wre4nd8 je napisao(la):
kopte3 » 16 Dec 2020 01:19 pm[/url]":1wre4nd8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803694#p803694:1wre4nd8 je napisao(la):
GOJE » 16 Dec 2020 09:10 am[/url]":1wre4nd8]
file.php

Zar ne treba da bude plocnik izmedju betona i asfalta?
Na raskrsnicama ne stavljaju taj ivičnjak, već je direktan spoj betona i asfalta. Inače, danas nisam bio lenj, pa sam napravio još jedan mini-špacir. Radovaće vas (dobro - većinu vas), da sada postoji čak 6 trotoarskih ekipica, i da su značajno ubrzali ukrajanje:
20201216_133018.jpg

20201216_133022.jpg

20201216_133042.jpg

20201216_133128.jpg

20201216_133236.jpg

20201216_132937.jpg

Tempo, koji je ove nedelje ustanovljen, "govori" nam da bismo možda čak i pre prolećne ravnodnevnice imali završene trotoare i čitavu rekonstrukciju. Teško bi se to moglo nazvati nekakvim dostignućem, ali - bolje mart, nego maj - bolje grob, nego rob.
 
Možda su lale završile posao na drugim gradilištima, pa konačno da se posvete i ovom.

Kneginje Ljubice 1 by Dark Pale, on Flickr

Kneginje Ljubice 2 by Dark Pale, on Flickr

Kneginje Ljubice 3 by Dark Pale, on Flickr

Hoće li ovi kamioni za Ideju tu istovarati i kad se sve završi?
Kralja Petra 1 by Dark Pale, on Flickr

Stiže energija za buregdžinicu.
Kralja Petra 2 by Dark Pale, on Flickr

Kralja Petra 3 by Dark Pale, on Flickr

Cara Uroša 1 by Dark Pale, on Flickr

Cara Uroša 2 by Dark Pale, on Flickr

Šine lepo napreduju.
Jevrejska 1 by Dark Pale, on Flickr

Mlada inženjerka papir nosila.
Jevrejska 2 by Dark Pale, on Flickr
 
Da li je neko primetio da je kvalitet asfalta pogoršan, odnosno da je nenormalno velike granulacije poput onog na autoputevima, ili se ipak ne asfaltira na pravi način? Da li neko ume da mi kaže da li postoji neki poseban razlog ovakvog izgleda asfalta, tipa brže ostaje suv ili je to još jedan potez uključen u masovno pranje novca? U ostalim gradovima novi asfalt je normalne granulacije i savršeno ravan koliko sam uspevao da do sad prinećujem.
 
Da li misliš na poslednju sliku gospodina B, na kojoj se šefica sprema da zakorači po visokogranulisanom asfaltu? E, u tom slučaju, gospodin Caribrod bi mogao da nam kaže koja vrsta SMA ili BNS asfalta se koristi za noseći (donji) sloj asfaltne podloge. A, preko njega naravno, ide habajući sloj, koji meni deluje prilično fino.
 
Za autoputeve i opterećene puteve se koriste polimer modifikovani bitumeni PMB, legenda kaže da su time jednom asfaltirali Brankov most pa godinama nije trebalo popravljati.
 
On je nekih 20-30% skuplji od klasičnog bitumena, u NISu kad su gradili kapacitete za njegovu proizvodnju mislili da je to beznačajno u odnosu na cenu radova, ali eto istorija je to demantovala...
 
Inače, da li mislite da će saobraćaj što tramvajski što automobilski posle rekontrukcije biti brži?
 
Naprotiv, biće sporiji. To je neka mantra svih rekonstrukcija u poslednje vreme. Trg i Karađorđeva su odličan primer.

Tramvaji će deliti baštice i stajališta sa autobusima i automobilima. Automobili će imati manje raspoloživih traka, i naravno više semafora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=803818#p803818:20ou860r je napisao(la):
GOJE » Sre Dec 16, 2020 4:18 pm[/url]":20ou860r]Da li misliš na poslednju sliku gospodina B, na kojoj se šefica sprema da zakorači po visokogranulisanom asfaltu? E, u tom slučaju, gospodin Caribrod bi mogao da nam kaže koja vrsta SMA ili BNS asfalta se koristi za noseći (donji) sloj asfaltne podloge. A, preko njega naravno, ide habajući sloj, koji meni deluje prilično fino.
Mislio sam na završni sloj asfalta. Primetio sam da se ta vrsta asfalta nakon nekog vremena doslovno "kruni" oko tramvajskih šina i šahti. Ali ako je to taj bitumenski koji se ugrađuje u autoput onda je to to. Bolje očigledno nemamo. Postoje ulice koje su daleko bolje asfaltirane. Slikaću ovih dana na kakve propuste mislim.
 
Jutros odmah na zadatak. Spoj donjeg (nosećeg) sloja i završnog (habajućeg) sloja:
20201217_082124.jpg

Gospodin B. nije pomenuo da se ovde radi o PMB asfaltu, već da on živi u nekoj ranijoj legendi. Kod ove rekonstrukcije, pak, mislim da se koristi daleko običniji asfalt, ali nemam neke posebne zamerke na njegov kvalitet, jer rano, ooooo rano, rano je za zamerke. Ono što sam primetio je da se jako retko susreće sa šinama (uglavnom gde su skretanja), a i tada je između asfalta i šina, ona gumena zaštita od vibracija. Takođe, nivelacija oko šahtova nije idealna, i tu će asfalt sigurno prvo da pokaže pukotine. Kad sam već počeo u sitna crevca, moram da napomenem i da je betonska tramvajska baštica izrađena od kvalitetne marke betona, i da su armirani samo spojevi između dva izlivena dela, osim na delovima koji su na raskrsnicama poprečnih ulica, pa trpe i bočni saobraćaj - oni imaju armiranu mrežu unutar betonskog trupa.
 
Iskoristiću ovu jutrošnju sliku (naravno sa šeficom) da prokomentarišem izgradnju novih stambenih objekata:
20201217_082027.jpg

U izgradnji je CU37 objekat, favorit velikog dela forumske javnosti. Zaista delovaće arhitektonski kvalitetno i urbanistički skladno. Ulica Cara Dušana ima regulacionu širinu jednog bulevara, i gradnja P+5 ili P+6 objekata nimalo ne smeta. Šta više, urbanistički je besmisleno graditi niže objekte. Odmah iza tog objekta nalazi se par prizemnih objekata, pa velika zgrada fizičkog fakulteta. Astrodule je fino primetio da ti objekti prosto vrište da budu srušeni. Kolega _MC je, takođe ispravno, primetio da se u poslednje vreme intenzivirala pojava koju zovemo vračarizacija Dorćola. Ja se takve pojave gnušam, i takođe ukazujem na sve štetne posledice. No, u ovom slučaju - front Cara Dušana, nikako ne možemo kritikovati takvu visinsku regulaciju. Slučajevi u Knićaninovoj, Jovanovoj, Mike Alasa... su ti gde imamo problem, a slučaj ulice Milorada Gavrillovića (Kanjonca) je već ozbiljna patologija.
 
Izvinite na većem broju uzastopnih postova, ali prosto teme su takve, da je neophodno razdvajanje:
Izgleda da nam se sprema još jedna tramvajska "konvoj-šetnja" - treća ili četvrta od rekonstrukcije:
20201217_082440.jpg

Ovako izgledaju šine kojima tramvaj već testno saobraća - primetićete da betonske baštice nisu svuda završene, čak i na delu koji je pušten u saobraćaj:
20201217_082538.jpg

A ovako izgledaju šine prekoputa, koje nisu još bile u upotrebi:
20201217_082523.jpg

Ukrajač trotoara u akciji:
20201217_082233.jpg

Ovde je onaj čuveni deo za Ginisa:
20201217_082628.jpg

A ovde se mogu videti šine u krivini, gde se radi betonska ispuna u sredini, ali asfaltna sa strana:
20201217_082638.jpg
 
Ima još :)
20201217_082935.jpg

Moje omiljene fleke na novim luksuznim parking mestima od granita, nalaze se i na pešakim površinama:
20201217_082740.jpg

Jer, te površine nisu fizički zaštićene od najezde četvorotočkaša:
20201217_082751.jpg

Da li je to ostavljeno "oku sokolovu" - eeee, dok oko dođe, ulje kane:
20201217_082654.jpg

Kod gimnazije i crkve su stavili ove ograde, ali tu ima posebnih i opravdanih razloga za visoku ogradu:
20201217_082909.jpg

Ali posebnu pažnju mi privlači nekoliko starih bandera, koje nisu uklonili, a ka'će - ne znamo:
20201217_082722.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=804077#p804077:230u213o je napisao(la):
GOJE » 17 Dec 2020 08:58 am[/url]":230u213o]Iskoristiću ovu jutrošnju sliku (naravno sa šeficom) da prokomentarišem izgradnju novih stambenih objekata:

U izgradnji je CU37 objekat, favorit velikog dela forumske javnosti. Zaista delovaće arhitektonski kvalitetno i urbanistički skladno. Ulica Cara Dušana ima regulacionu širinu jednog bulevara, i gradnja P+5 ili P+6 objekata nimalo ne smeta. Šta više, urbanistički je besmisleno graditi niže objekte. Odmah iza tog objekta nalazi se par prizemnih objekata, pa velika zgrada fizičkog fakulteta. Astrodule je fino primetio da ti objekti prosto vrište da budu srušeni. Kolega _MC je, takođe ispravno, primetio da se u poslednje vreme intenzivirala pojava koju zovemo vračarizacija Dorćola. Ja se takve pojave gnušam, i takođe ukazujem na sve štetne posledice. No, u ovom slučaju - front Cara Dušana, nikako ne možemo kritikovati takvu visinsku regulaciju. Slučajevi u Knićaninovoj, Jovanovoj, Mike Alasa... su ti gde imamo problem, a slučaj ulice Milorada Gavrillovića (Kanjonca) je već ozbiljna patologija.
file.php

Meni na protiv Knicaninova nije nista izgubila novom gradnjom. Naprotiv, zadrzala je svoj sarm i ostala je jedna od najlepsih Dorcolskih ulica. Nekim cudom sve nove zgrade su dopadljivog izgleda. Fina kombinacija staro/novo. Tesko je ocekivati da bi u centru grada prezivelo ono ogromno bezlicno cudo nepoznate namena ( stovariste/ parking/radionica?) na uglu sa Dusanovom. Ili prizemne kuce usorenog tipa. Mozda to izaziva nostalgiju, ali ocekivati njihov opstanak nije realno. E sad kada i ako krene gradnja i sa druge strane ulice...mada ona bar ima pristojnu sirinu.
A Milorada Gavrilovica je vec druga prica. Ako bi ostalo ovako kako je bilo bi ok, ali ako krene gradnja p+ 5 preko puta, ne znam ko bi tu zeleo da zivi. A u zavrsenoj zgradi su stanovi €600000.
 
Knićaninova ulica ima tih par finih novogradnji starijeg datuma (P+3 i P+4) koje su urbanistički odlično uklopljene, ali govorim o monstrumu sa divljim limenim golubarnikom i novom Dorćol Centru, koji će (zbog 5 lifestyle metara visine viška), unakaziti tu lepu ulicu. Na dorćolskim projektima sam već kačio tu vizualizaciju:
image1-1-810x430.jpeg


Milorada Gavrilovića sa svojih 8,9 metara širine ne može da istrpi više od 3 sprata, a da to liči na nešto, a zidaju se petospratnice u nizu. To neće biti ni kanjonska, već tunelska ulica. Više o tome možemo da nastavimo na temi o dorćolskim projektima.

A, da ne bih otišao skroz van teme, prilažem čišćenje štroke iz šinskih dubina, pod nadzorom šefice, koja je nakon mesec dana došla sa zapada gradilišta i u naše istočne krajeve:
20201217_102834.jpg
 
Vrh