Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Nije obaveza GSPa da to istakne. Eto do pre 5 godina unošenje kerova u javni prevoz je isto bilo zabranjeno. Pa nije bilo nalepnica da to istaknu, jer je to bilo normalno i sastavni deo vaspitanja o životu u gradu. Prosto, nikome nije padalo na pamet da tegli kerove sa sobom u prevoz.

U svetu se takođe ne dozvoljavaju tek tako bicikli u bilo koje vozilo, nego uglavnom na onim linijama gde ima manje putnika i gde uslovi (vozilo, stajališta...) to omogućuju. Nije tek tako ''e ako možeš da uneseš bajs, ti ga unesi''. A većina prevoznika uopšte ni ne praktikuje unošenje nego na vozila stavlja spoljne nosače za bicikle. Jednostavno, bicikl nema šta da traži u unutrašnjosti autobusa.
 
To je tvoje misljenje a bejah po nekim svabijama svicsama i austrjama nesto se ne bi slozili sa tobom po tom pitanju
Cudi me kako bic udruzenja nisu trazila da se to drugacije bolje regulise ...
 
Bejah i ja po drugim zemljama i ne videh budale kako uguravaju bicikle tamo gde im mesto nije. Nego lepo na nosač napred, pa biciklista u salon vozila, pa vozi Miško. Ako nema nosača, onda Miško ide dalje autobusom a biciklista ide dalje - pa... svojim pogonom na dve noge odnosno dva točka.
Cudi me kako bic udruzenja nisu trazila da se to drugacije bolje regulise ...
Pa valjda još nisu postali toliko slepi da traže tako nešto. Pošto im je jasno da bi nakon 20 pokušaja genijalaca da u Beogradskim gužvanjcima zauzmu 6 mesta za stajanje i potroše 10 min da uguraju bicikl u prepunu 23ku, 56icu ili 95icu i još toliko da ga iznesu, naišlo na neke, kako da kažem... oštrije reakcije preostalih 99,99% putnika.
 
U Londonu, sklopivi biciklo može da se unese u autobus i metro kad god. Normalni biciklo, samo van špica i samo u nekim linijama metroa, i nikada u autobus. Doduše, isto pravilo kaže "može u autobus na diskreciju vozača". Na brod, uvek može, ako ima mesta. Na voz, uvek, sem jutarnjeg špica ka centru.

Lično sam bio u situaciji da moram da se vratim kući prevozom, a imam biciklo pri sebi. Da mi nije dozvoljeno uneti ga u metro, šta sam mogao da radim? Pozvati Uber? Sumnjam da bi ga primili. Svaki grad koji želi više biciklista mora da uredi svaki aspekt i omogući što lakšu upotrebu istog. Kao što za automobile treba da postoje pumpe i u centru, a ne samo na autoputu.

Bender, šta ćemo sa malim dečjim biciklima u autobusima? Je li i oni treba da budu zabranjeni? Naravno da treba imati meru šta je dozvoljeno, ali potpuna zabrana bez pravila (i ponekog izuzetka, polomljena ruka na primer) je čista arogancija i bahatost, primer netolerancije i terora većine.
 
U svakom društvu, zakoni i pravilnici (od najviših i najbitnijih do najtrivijalnijih) se prave onda kada neke individue požele da pređu granice pristojnosti, normalnosti i obzirnosti i počnu da rade nešto što ugrožava ili ometa druge. Kada bi se svi ponašali obzirno, normalno i racionalno, onda nam ne bi bili potrebni zakoni i pravnilnici, zar ne? Tj. bilo bi nam potrebno mnogo, mnogo manje.

Ako neko sa biciklom na stajalištu iza Surčina čeka prazan 611 u rano jutro vikenda i želi da dođe njime do Zemuna, da li je u redu da on unese taj bicikl u prazan autobus? Apsolutno. Jer nikoga neće ometati i ugrožavati. Isto tako, ako neko u sredu kasno uveče u Železniku hoće da unese bajs u 88icu sa manje od 30 putnika i da se njime preveze do NBG, jel to u redu ako time nikog ne ometa? Naravno.

Ali šta ćemo da radimo kad se nađe genije koji bi u utorak u jutarnjem špicu da na stajalištu u Kneza Miloša unese bicikl u prepunjenu 23ku jer je čuo da se to radi na prigradskoj bus liniji u varošici nadomak Kanbere u Australiji, pa bi i on isto tako u centru Beograda? Ili kada neko uđe sa bajsem u praznu 95icu u Blokovima a 20 minuta kasnije se nađe opkoljen i stisnut putnicima na stanici kod Hajata a on treba da siđe posle Brankovog mosta? Šta ćemo onda?

E zato se prave pravilnici, da bi se sprečile te sporne situacije. Koje se većini ljudi ni ne dešavaju, ali se uvek nađe manjina genijalaca koji bi da pomeraju granice pristojnosti u svoju korist i po svom nahođenju. Dakle niko nikad neće praviti problem što je neko kasno uveče ušao s bajsem u pretposlednji prazan autobus da stigne kući. I kad bi svi tako postupali, i unosili samo i samo kada ima uslova za to, ne bi bilo nikakve potrebe za zabranama. Ali nisu svi takvi. I zato moraju da postoje pravila, zabrane i sankcije. A jedna od varijanti pravila jeste upravo i to što si ti naveo - da to bude po odluci vozača. Što je po meni sasvim ok. Jer vozač (po defaultu) zna kakva je linija, koliko je gužvi trenutno na ulicama, koliko putnika na stajalištima i slično. I eto kompromisnog rešenja. Kada ima uslova da se uđe s bajsem - samo napred. Kad nema - žao mi je, ali ne može. Ali kompromis može da radi samo ako se poštuje. A ljudi danas pod kompromisom najčešće podrazumevaju ''ja ću da se držim svoje strane dogovora dok mi odgovara, a onda kad prestane da mi odgovara, biće po mom''. E tu je problem.

Što se tiče dečjih bicikala oni treba da budu dozvoljeni non stop, ali samo one kategorije sa prečnikom točkova do 15 ili 20 inča.
 
Čitam vaš odgovor, naravno da se slažem sa tim, ali vaša rečenica sa vrha strane

Jednostavno, bicikl nema šta da traži u unutrašnjosti autobusa.

jednostavno nije tačna, kada i sami kažete da postoji vreme i mesto gde treba dozvoliti biciklo. Ne želim da se hvatam za i prepirem oko jedne rečenice, ali je bitno biti precizan u izražavanju :grand:
 
Ok, fair enough. :mrgreen:

I da dodam - naravno, ako se radi o vanrednim ili hitnim situacijama, naravno da treba da se omogući ulaz. Mislim niko normalan neće da zatvori vrata biciklisti pred nosom dok on žuri u bolnicu. Na kraju krajeva, ako se gleda hijerarhija pravnih akti, to ne bi ni smelo, jer bi mu se time ugrozilo zdravlje.

U suštini sve se tu svodi na korektnost i zdrav razum. Ali mora da se ima na papiru i da se primenjuje jer uvek ima ljudi koji bi sve da protumače na svoj način, pa otud i potreba za pravilnicima i ograničenjima.
 
Samo da dodam , da su ovde (mislim na forum) kačene fotografije vozila gradskog prevoza u inostranstvu sa držačima za bicikle , i prednjim i zadnjim.
I nekako , gotovo uvek , u ovim raspravama o rekonstrukcijama , ispada da su vozači i njihova kola zlo koje treba proterati (po mišljenju pešaka i biciklista) , a da su pešaci i biciklisti zlo koje treba proterati (po mišljenju vozača) , i da ulice svugde i u svakoj prilici treba da se prilagode onoj grupaciji kojoj pripada onaj ko komentariše. Uglavnom takvo mišljenje preovladava , dok osobe koje su za kompromisno rešenje su poput belih lavova.
 
ja smatram da sve treba da se uredi tako da je pesak na prvom mestu, znaci da ne moras da kruzis pola kilometra oko slavije, zatim javni prevoz, pod javni prevoz mislim autobusi, trolejbusi, tramvaji..., nikako taxi, a tek na kraju privatni automobili i taxi

smatram da biciklima apsolutno nije mesto u (starom) beogradu, i ne treba ih gurati na silu da bi izigravali holandjane, bolje da se doda zuta traka nego bici traka, jer je bajs kao i auto privatni prevoz, javni bi trebalo da uvek ima prednost u odnosu na privatni
 
Bicikli ne ometaju pešake kao nepropisno zaustavljeni automobili.
 
Ако бициклиста пређе бициклом десет станица неке линије и користи јавни превоз једну до две станице, он има предност чак и у односу на путнике јавног превоза, а посебно у односу на оне који сами седе у моторним возилима, јер тиме што не троши ресурсе и не загађује ваздух највише доприноси и градској заједници, али и човечанству.

Али треба водити рачуна да се бици стазе потпуно одвајају од пешачких токова. Зато ни у улицама којима је тема посвећена нису добродошле, посебно јер у непосредној близини постоји много примеренији простор за стазу.

ПС. Чему расправа око уношења бицикли у аутобус, када није спорно да је то могуће једино када има простора и нема превише путника !
 
U Beogradu su problem ljudi koji imaju automobile, a koriste javni saobraćaj.
 
А јавни саобраћај је толико удобан да свако ко га користи може само - све време да жуди за сопственим превозом.
 
Mnogi odustaju od sopstvenog saobraćaja jer nemaju novca za održavanje automobila. Imaju pravo. Međutim, ljudi koji imaju automobil nemaju šta da traže u javnom saobraćaju, jer samo prave gužve.
 
a sto? oni placaju debele poreze na te automobile i nikome ne smetaju, ne prave guzve, guzve prave oni koji ih koriste

idealno bi bilo da nam GSP bude toliko udoban da bi svi radije koristili njega nego auto, a da opet svaka porodica ima auto za neke posbne slucajeve tipa da treba 4 puta da se preseda i putovanja
 
Mislim da dosta nas ovde malo brka šta predstavlja pojam 'javno dobro'. U svetu (a i kod nas po Vojvodini) i teorija i praksa pokazuju da je korišćenje bajsa za svakodnevne potrebe tranzita po gradu dobro za sve, a ne samo za pojedince koji voze bicikle. Bukvalno na isti način na koji su obrazovanje i javno zdravstvo dobra za sve, a ne samo za neposredne korisnike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616222#p616222:1an98mt2 je napisao(la):
zzz » 13 Apr 2019 10:46 pm[/url]":1an98mt2]@Piglete,

Iziritirao si me svojim stavom. Razmišljanja su ti blago rečeno-retrogradna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615988#p615988:1an98mt2 je napisao(la):
PIGLET » Pet Apr 12, 2019 10:03 pm[/url]":1an98mt2]
Jednostavno postoje dve opcije: planiraš grad po meri čoveka ili grad po meri automobila. Ako ne uradiš ništa desi ti si grad po meri automobila.
Pa ako ne uradiš ništa, znači da ljudi određuju prevozno sredstvo svojim izborom. To ti je isto kao kada se puste pešaci da utabaju putanju u travi i onda se posle napravi staza na tom mestu. Dakle, ljudi su odlučili i izbor je automobil. A ti si licemer jer smatraš da bi trebalo uložiti ogroman trud/novac/vreme da bi se isplanirao grad za bicikliste i to ti je OK tj. ekvivalentno ti je tome da se ništa ne planira i ne troši novac, čime se dobija grad "po meri automobila". Ti bi da se 99,99% ljudi prilagođava vama 0,01%.

A ovo "grad po meri čoveka ili grad po meri automobila" - šta, u autu nije čovek? Ovo je užasavajuća mržnja prema automobilima i fobija od istih.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615988#p615988:1an98mt2 je napisao(la):
PIGLET » Pet Apr 12, 2019 10:03 pm[/url]":1an98mt2]
A svaki gradjanin izvučen iz kola i posadjen u sedlo je mala/VELIKA pobeda...
Daj bože da jednog dana dobiješ decu pa da vidim kako ćeš da ih voziš na biciklu u vrtić, kod lekara, po kiši/snegu... I jel tvojim roditeljima nikad nije potrebno da se prevezu? Strašno koliko ti je ispran mozak.

Daj tebe da skinemo sa tog sedla i "posadimo" te na jedno drugo mesto... Činjenica da tako zamišljaš kako ćeš ti da izvlačiš nekoga i posađuješ ga gde tebi odgovara.

ZzZ
, ajde priznaj da su ti oktani j krvi :wink:
PRVO ja Beobuild dozivljavam kao strucni forum gde bi ljudi sa nekim teoretskim i prakticnim znanjem trebali nesto da kazu.Ovo nije mesto gde ce svaka interesna grupa da forsira i promovise svoj licni interes ne obaziruci se na javni interes.

Ne vidim smisao da se srozavamo na lični identitet , da li ja vozim motorno vozilo, ili bicikl, da li imam decu ili bolesne roditelje...
Te informacije su apsolutno irelevantne za opšti i interes, a ovde bi trebalo da obradjujemo teme od opšteg (javnog) interesa.

Pisem kao neko ko je polozio na faxu predmet "Planiranje prostora i saobraćaja" i navodim sopstvena iskustva nekog ko koristi saobacajnu mrezu grada BGD vec 30tak godina.

Sustina je da se saobracajem upravlja i ako imas odgovornu vlast to se radi u interesu vecine a ne manjine!
Ako se slozimo da je interes vecine da se sa tacke A do tacke B treba da prevezu za najkrace vreme a pri tome potrose najmanje resursa u najzdravijem okruzenjenju (najmanje zagadjenom), onda se jedino necemo sloziti kako to da realizujemo...
 
Plastičan primer : Brankov most ima tri trake po smeru. Njegov kapacitet u idealnim uslovima , pri 50 km/h je 3x2000voz/h tj 6000voz/h.Šta ces da radiš ako imaš potražnju od 12000voz/h!!!?? 12000 oktanskih zavisnika hoće svojim ljubimcima sa predju most u roku od sat vremena!
Rezultat veće tražnje odnosu na ponudu je kolaps sistema, protok opada - teži nuli. Rezultat : svi (smo) u koloni, niko ne mrda, svi stoje, emituju se izduvni gasovi....
Koliko smo u ovom scenariju daleko od onog cilja, gore....!? Pitanje je hipotetičko...;)
E zato se saobraćajem upravlja da se to ne bi desilo...jer tada ni jedna mama neće stići po dete u obdanište, ni jedna hitna pomoć do pacijenta, ni jedni vatrogasno vozilo do požara...itd...
Upravljanje saobraćajem je nauka i tako ga treba tretirati.
E sad zašto sam se umešao u ovh temu, jer kad je neka rekonstrukcija u pitanju menja se odnos ponude javnog prostora i a samim tim i uticaja na tražnju.
Rekonstrusati ulicu na taj način da se maksimalizuje broj traka za putnička vozila, maksimalizuje broj parking mesta za putnička vozila bez ponude kvalitetnog javnog prevoza, bez kvalitetnih kapaciteta za biciklistički saobraćaj....je razvoj grada po meri automobila na uštrb potreba čoveka, TJ rasipanje javnih para bez koristi- bacanje u bunar.
Ima smisla ako je rekonstrukcija cilj sama po sebi, tj burazersko namestanje poslova za vladajucu garnituru. Tek tada dobija neki smisao ali gde smo tu mi....obični smrtnici...u čije ime se navodno radi...
 
Стучњаци се прескачу, а демагозима се аплаудира. Они лепо, мало другачијим речима кажу исто, додају гарнитуру од две речи. И добију пет пута јачи аплауз! И то се тако стално понавља...
 
Danas sam video neke geometre u 27. marta blizu Palilulske pijace.
 
Isto sam krenuo da pitam...Izgleda da ne, nisu szigle masine, nisu digli paniku na blicu o izmenama trasa tako da...
 
Vrh