Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615601#p615601:33z9mn2m je napisao(la):
astrodule » Čet Apr 11, 2019 10:54 am[/url]":33z9mn2m]Naravno, policija kontroliše sa nultom tolernacijom nepropisno zaustavljanje i eto - meni se čini prosto.
Hajde sad najiskrenije reci da li si realan? :) Kada bi to funkcionisalo tako kao što si napisao, funkcionisalo bi i svašta drugo i imali bismo totalnu drugačiju, uređenu državu. Mi ovde pričamo o realnim uslovima u kojima se nalazimo. To što si napisao nije realno i neće tako biti, bar ne u skorije vreme.

A za TC Rajićeva, bio sam prisutan kada se čekao red na rampama da se oslobode mesta, da bi moglo da se uđe. Bilo je oko 17:30h. I taj red je bio toliko dugačak da je napravio zastoj u Uzun Mirkovoj, tako da iz Pariske nije moglo da se skrene desno u Uzun Mirkovu, a jedva je moglo da se zaobiđe i prođe pravo u Tadeuša Košćuška. E sad zamisli da se, po tebi, još i ukine 450 parking mesta u okolini te garaže. Kakvo misliš da će stanje da bude onda?
 
@zzz Razlika je sto bi javne garaze trebalo da budu komunalna usluga za ljude koji zive u blizini (mesecna cena parkiranja na nivou onog na ulici +20%), dok je cena parkinga u Rajicevoj ekonomska. Zato ih ni ne grade, nema love od toga, samo komunalni red, a kome to jos treba.
 
Garaža u TC Rajićeva i ne treba da rastereti ulična parking mesta. Ona je tu prvenstveno za TC i okolne firme koje zakupljuju mesta.


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615686#p615686:3953k2cd je napisao(la):
astrodule » Čet Apr 11, 2019 4:12 pm[/url]":3953k2cd]Garaža u TC Rajićeva i ne treba da rastereti ulična parking mesta. Ona je tu prvenstveno za TC i okolne firme koje zakupljuju mesta.
Hehe, evo i ja ću tako:

Garaža ispod Bajlonijeve pijace i ne treba da rastereti ulična parking mesta. Ona bi bila tu prvenstveno za pijacu i okolne firme koje zakupljuju mesta.
 
Pa tako je. To je garaža za posetioce pijace.
Ne znam koji joj je planiran kapacitet pa da malo rastereti okolinu.
Studentski trg je nešto već konkretnija garaža.
Sve u svemu, napravi se procena, studija pa se onda radi i sklanjaju parking mesta sa ulice.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Ispod svake pijace, treba da budu garaže trostruke namene.Za posetioce pijace,okolne stanare, i za one koji svraćaju u okolinu pijace.To znači minimum dva nivoa ispod zemlje.Vlasništvo može biti mešovito:grad,pijace ili privatni partner.
 
Tako je. Tako pokrijemo okolinu pijaca.

Studentski trg bi trebalo da pokrije dobar deo Dorćola, ali opet ostaje deo na potezu koji se rekonstruiše. Tu imamo samo Botaničku baštu i Vuk. Bajloni bi dobro došao.

Ali to su ogromni projekti o kojima možemo samo da sanjamo.

Treba prebrojati, napraviti procene i tek onda planirati garaže. Naravno, to samo ako nam je cilj da ukinemo parking mesta na ulici (a čini mi se da se to radi samo stihijski u centru pravljenjem pešačkih zona bez novih garaža)
 
Али, то нису огромни, нити баснословно скупи пројекти. Сећам се да је онолика гаража Пионирски парк направљена за 7 милиона марака.

Уз то је и исплатив посао - додуше, није исплатив за град ако се укину паркинг места на површини...
 
Паркинг места на површини морају ипак остати. Додуше у далеко мањој мери и искључиво подужна. Она би се користила за краткотрајна задржавања (да се остави дете у вртић, школу, тркне до пекаре, дракстора, апотеке, банкомата ... На површини би наравно била љубичаста зона, задржавање до 30 минута без могућности да станари паркирају (за њих блоковска дворишта и резервисана места у тим гаражама).
 
@Pantograf Pa da. Ne znam da li postoji nešto što se tako brzo isplati kao parking mesta na ulici. Ulaganje - kanta farbe.

Teško će se ijedna vlast toga odreći. Eno, imamo Baba Višnjinu i trenutno je 112 mesta slobodno https://parking-servis.co.rs/gde-mogu-da-parkiram/

Da li je ukinuto neko parking mesto u blizini te garaže?

Trenutno je i na Obilićevom vencu slobodno 188 mesta. Mogli su celu Maršala Birjuzova (evo, nije me mrzelo da izbrojim - 60 parking mesta) da oslobode automobila i dobili bismo 2 protočne trake koje bi sigurno malo rasteretile saobraćajne gužve.

@stf. Slažem se. Naprave se niše ili označe mesta za dostavu (dece i robe :) ) Ali mora neko to redovno da kontroliše - može i kamera

Problem kod vrtića u centru je što se to ostavljanje i preuziamanje dece obavlja u tačno određenom kratkom periodu, a teškoej obezbediti više od 10 mesta za to.
 
Posebna mesta za kratkotrajna zaustavljanja su nešto što Beogradu užasno fali već duže vreme. Uz garaže na adekvatnim mestima.
 
Управо томе и служи ова новоуведена љубичаста зона јер сем тих краткотрајних задржавња ништа дуже и не може да се обави за 30 минута колико зона предвиђа. Плус што станари тих улица могу уз налепницу да паркирају цео дан што бих ја такође укинуо након изградње гаража.

Зато ми и није јасан онај Бастаћ са својим одшрафљивањем тих табли. Па та уведена зона иде на руку понајвише станарима тих улица ... Што каже Врачарац, много пиглу лик.
 
Bastać radi ono što prezirem kod cele naše političke scene, a to je da je unapred protiv bilo čega što politički protivnik uradi.
 
@ Bumbare,

Iziritirao si me svojim stavom. Razmišljanja su ti blago rečeno-retrogradna.

Zamisli i za ovaj problem postoji neka nauka, modeliranje, zaključci...
Jednostavno postoje dve opcije: planiraš grad po meri čoveka ili grad po meri automobila.

Ako ne uradiš ništa desi ti si grad po meri automobila tj ovo stanje danas u kome je Beograd ili nedaj bože sutra, u kome je Bukurešt (veći broj reg. vozila nego stanovnika).

Suština se svodi na pitanje ponude/tražnje. Rast stepena motorizacije traži novu infrastrukturu, a pogadjaj, u gradovima sa evropskim nasledjem-NEMA JE!
I šta ćeš kao planer da uradiš? da praviš nove trake?, nemaš gde, pod zemlju? , može al debelo košta, a gde će sav taj narod da parkira auto-opet pod zemlju... Blade Runner... :D
Na sreću, narodi pametniji od našeg su prošli ovu agoniju i našli rešenje:
Rešenje je postojeću infrastrukturu prilagoditi održivim (ekološkim) vidovima prevoza: javni prevoz (favorit električni), pešacima i biciklistima.Destimulacija upotrebe privatnog automobila u centru grada....kroz takse za ulazak, plaćanje parkinga, ograničavanje zadržavanja...
Naravno postoji i druga strana medalje a to je efikasan javni prevoz-tačan, komforan, pouzdan(pogadjaš nezavisni šinski sistem metro)
Za tim Bograd kasni 30 godina i počinje da se guši u sopstevnom smogu...

ZATO , svaka rekontrukcija MORA da planira PRAVU biciklističku stazu, Ali PRAVU, ne ove smejurije na trotoaru koje samo stvaraju konflikte na relaciji pešak-biciklista.
A da znaju kako izgleda znaju-imaju primer u Bulevaru Vudroa Wilsona. Samo takve staze, odvojene od kolovoza i pešaka mogu da privuku korisnike.Njih treba da projektuju i izvode makar i ukidali jednu saobraćajnu traku..jednostavno veća je korist nego šteta.

A svaki gradjanin izvučen iz kola i posadjen u sedlo je mala/VELIKA pobeda...

A ko mi ne veruje, nek skoči malo do Roterdama ili Kopenhagena, ili ne mora tako daleko, makar do Novog sada čisto da uporedi infrastrukturu i izbroji bicikliste po satu...
 
poslednji stručan Sekretar za Saobraćaj koji je Beograd imao je , bog da mu dušu prosti Dragoljub Djakonović.
Njegovi naslednici samo partijski vojnici, podobni a nestručni...za koje niko nije ni čuo, a kamoli da im postavi neko pitanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615988#p615988:1tfa2ji5 je napisao(la):
PIGLET » 12 Apr 2019 21:03[/url]":1tfa2ji5]@ Bumbare,

Iziritirao si me svojim stavom. Razmišljanja su ti blago rečeno-retrogradna.

Zamisli i za ovaj problem postoji neka nauka, modeliranje, zaključci...
Jednostavno postoje dve opcije: planiraš grad po meri čoveka ili grad po meri automobila.

Ako ne uradiš ništa desi ti si grad po meri automobila tj ovo stanje danas u kome je Beograd ili nedaj bože sutra, u kome je Bukurešt (veći broj reg. vozila nego stanovnika).

Suština se svodi na pitanje ponude/tražnje. Rast stepena motorizacije traži novu infrastrukturu, a pogadjaj, u gradovima sa evropskim nasledjem-NEMA JE!
I šta ćeš kao planer da uradiš? da praviš nove trake?, nemaš gde, pod zemlju? , može al debelo košta, a gde će sav taj narod da parkira auto-opet pod zemlju... Blade Runner... :D
Na sreću, narodi pametniji od našeg su prošli ovu agoniju i našli rešenje:
Rešenje je postojeću infrastrukturu prilagoditi održivim (ekološkim) vidovima prevoza: javni prevoz (favorit električni), pešacima i biciklistima.Destimulacija upotrebe privatnog automobila u centru grada....kroz takse za ulazak, plaćanje parkinga, ograničavanje zadržavanja...
Naravno postoji i druga strana medalje a to je efikasan javni prevoz-tačan, komforan, pouzdan(pogadjaš nezavisni šinski sistem metro)
Za tim Bograd kasni 30 godina i počinje da se guši u sopstevnom smogu...

ZATO , svaka rekontrukcija MORA da planira PRAVU biciklističku stazu, Ali PRAVU, ne ove smejurije na trotoaru koje samo stvaraju konflikte na relaciji pešak-biciklista.
A da znaju kako izgleda znaju-imaju primer u Bulevaru Vudroa Wilsona. Samo takve staze, odvojene od kolovoza i pešaka mogu da privuku korisnike.Njih treba da projektuju i izvode makar i ukidali jednu saobraćajnu traku..jednostavno veća je korist nego šteta.

A svaki gradjanin izvučen iz kola i posadjen u sedlo je mala/VELIKA pobeda...

A ko mi ne veruje, nek skoči malo do Roterdama ili Kopenhagena, ili ne mora tako daleko, makar do Novog sada čisto da uporedi infrastrukturu i izbroji bicikliste po satu...

Када не бираш ништа добијеш ни једно ни друго

Да је Београд стварно аутомобилистички град, не бисмо имали саобраћајни распад сваки дан цео дан цео живот цео свет
 
@Piglete,

Iziritirao si me svojim stavom. Razmišljanja su ti blago rečeno-retrogradna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615988#p615988:2c40ucbp je napisao(la):
PIGLET » Pet Apr 12, 2019 10:03 pm[/url]":2c40ucbp]
Jednostavno postoje dve opcije: planiraš grad po meri čoveka ili grad po meri automobila. Ako ne uradiš ništa desi ti si grad po meri automobila.
Pa ako ne uradiš ništa, znači da ljudi određuju prevozno sredstvo svojim izborom. To ti je isto kao kada se puste pešaci da utabaju putanju u travi i onda se posle napravi staza na tom mestu. Dakle, ljudi su odlučili i izbor je automobil. A ti si licemer jer smatraš da bi trebalo uložiti ogroman trud/novac/vreme da bi se isplanirao grad za bicikliste i to ti je OK tj. ekvivalentno ti je tome da se ništa ne planira i ne troši novac, čime se dobija grad "po meri automobila". Ti bi da se 99,99% ljudi prilagođava vama 0,01%.

A ovo "grad po meri čoveka ili grad po meri automobila" - šta, u autu nije čovek? Ovo je užasavajuća mržnja prema automobilima i fobija od istih.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615988#p615988:2c40ucbp je napisao(la):
PIGLET » Pet Apr 12, 2019 10:03 pm[/url]":2c40ucbp]
A svaki gradjanin izvučen iz kola i posadjen u sedlo je mala/VELIKA pobeda...
Daj bože da jednog dana dobiješ decu pa da vidim kako ćeš da ih voziš na biciklu u vrtić, kod lekara, po kiši/snegu... I jel tvojim roditeljima nikad nije potrebno da se prevezu? Strašno koliko ti je ispran mozak.

Daj tebe da skinemo sa tog sedla i "posadimo" te na jedno drugo mesto... Činjenica da tako zamišljaš kako ćeš ti da izvlačiš nekoga i posađuješ ga gde tebi odgovara.
 
Tek ovaj stav da čitav grad treba da se prilagođava jedino i isključivo automobilima , jer su oni najbitniji u svakoj prilici i situaciji , je isto tako besmislen i odraz zadrtosti. Grad treba da se prilagođava svima , da svima bude funkcionalan , i za pešake , i za bicikliste , i za gradski prevoz , i za železnicu , i za kola... , a ne jedino i isključivo za kola , kao da ceo pripada njima. Da može situacija da se uredi i unapredi , može , a da se nešto konkretno radi po tom pitanju , baš i ne.
 
Eh, pa kad bi sve vožnje u gradu bile vožnje dece do vrtića ili do bolnica ili prevoz starih ljudi.

Takve vožnje ne čine ni 5% saobraćaja. Problem su kratke relacije (do 10km) koje ljudi svakodnevno prelaze kolima, a koje bi po normalnom vremenu mogle da se prevaljuju biciklom. I bez priča o znojenju i naporu jer to nestaje posle mesec dana, a i lako se izvrši najosnovnija higijena (i presvlačenje) u svakom kupatilu.

Istina i pravo rešenje je negde između.

Da ne pričam o tome da ako mogu Skandinavci i Holanđani da svakodnevno voze bicikl po svakom vremenu i da to rade doterani (bio, video), zašto ne bismo i mi mogli.
 
Ja lično , to što rade Holanđani i Skandinavci , ne bih radio po svakakvom vremenu. Isto tako , dosta koristim gradski prevoz i fizički sam aktivan , iako imam kola , ali ih ne koristim tol'ko , jer sam došao do zaključka da do određenih destinacija stignem isto kao kada koristim gradski prevoz , i da nisam ništa na dobitku. Tamo gde stignem brže kolima , tamo ih i koristim. Naravno , i u situacijama kada su mi zaista neophodna i neizbežna , ali to su retke situacije , na svu sreću.
 
Бицикл може да се користи и са јавним превозом, сада када постоје нископодни трамваји и аутобуси, наравно ако није гужва, лако може да се уђе са бициклом. Али недостају још увек бициклистичке стазе на неким врло битним правцима, а то је повезано и са ширењем пешачких улица и тргова.

Нови Београд је раван и савршен за превоз бициклом, али улазак у стари Београд са Новог је сложен. Ако би ушли у аутобус пре моста и изашли на Зеленом венцу како даље? Да би стигли до Ташмајдана било би најлакше Призренском, која је иначе врло широка улица и преко Теразија до Пашићевог трга где има још више простора, али нема стаза за бицикле.
Ако би ти простори постали пешачки, било би места и за бициклистичке стазе и више растиња, значи пријатнију средину за вожњу и за пешачење.
Људе не привлачи превоз бициклом на улицама - управо због близине моторног саобраћаја - због смрада, буке и ризика .

Зато је битно претварање улица у оазе са више дрвећа, жбуња, цвећа и независне трасе за пешаке и бициклисте.
 
Unošenje bicikla u javni prevoz je ne samo besmisleno nego i zabranjeno. I tako i treba da ostane, sve dok vozila ne dobiju posebne spoljne držače za njih. Doduše neće to skoro. Ali u svakom slučaju bicikl nema šta da traži u unutrašnjosti vozila.

Što se tiče biciklističke staze, razvezala se rasprava na nekoliko strana a već smo jednom davno ustanovili da nema potreba da se ona ugurava u Dušanovu kad može da se sprovede kroz okolne paralelne, mnogo mirnije i bezbednije ulice.

Drvoredi su uvek dobrodošli, pogotovu u ulicama/deonicama gde ih nema.
 
Gdje pise da je zabranjeno unosenje bicikla u javni prevoz...nisam vidio naljepnicu koja to brani...
 
Koliko znam po postojećem pravilniku ne sme da se unosi jer je preveliki i kabast. A i zaista treba biti pajser da se tako nešto unese u autobus.
 
Gsp je duzan da to istakne u vozilima nisu putnici dokoni da citaju nihove pravilnike
Van spica je svugdje u svjetu dozvoljen unos bajsa cak i u spicu sa placenom kartom
Samo nasi se prave blesavi da to regulisu ili nedaj boze pocnu da narucuju mosace za bajseve na busevima ...
 
Vrh