PIGLET » 12 Apr 2019 21:03[/url]":1tfa2ji5]@ Bumbare,
Iziritirao si me svojim stavom. Razmišljanja su ti blago rečeno-retrogradna.
Zamisli i za ovaj problem postoji neka nauka, modeliranje, zaključci...
Jednostavno postoje dve opcije: planiraš grad po meri čoveka ili grad po meri automobila.
Ako ne uradiš ništa desi ti si grad po meri automobila tj ovo stanje danas u kome je Beograd ili nedaj bože sutra, u kome je Bukurešt (veći broj reg. vozila nego stanovnika).
Suština se svodi na pitanje ponude/tražnje. Rast stepena motorizacije traži novu infrastrukturu, a pogadjaj, u gradovima sa evropskim nasledjem-NEMA JE!
I šta ćeš kao planer da uradiš? da praviš nove trake?, nemaš gde, pod zemlju? , može al debelo košta, a gde će sav taj narod da parkira auto-opet pod zemlju... Blade Runner...
Na sreću, narodi pametniji od našeg su prošli ovu agoniju i našli rešenje:
Rešenje je postojeću infrastrukturu prilagoditi održivim (ekološkim) vidovima prevoza: javni prevoz (favorit električni), pešacima i biciklistima.Destimulacija upotrebe privatnog automobila u centru grada....kroz takse za ulazak, plaćanje parkinga, ograničavanje zadržavanja...
Naravno postoji i druga strana medalje a to je efikasan javni prevoz-tačan, komforan, pouzdan(pogadjaš nezavisni šinski sistem metro)
Za tim Bograd kasni 30 godina i počinje da se guši u sopstevnom smogu...
ZATO , svaka rekontrukcija MORA da planira PRAVU biciklističku stazu, Ali PRAVU, ne ove smejurije na trotoaru koje samo stvaraju konflikte na relaciji pešak-biciklista.
A da znaju kako izgleda znaju-imaju primer u Bulevaru Vudroa Wilsona. Samo takve staze, odvojene od kolovoza i pešaka mogu da privuku korisnike.Njih treba da projektuju i izvode makar i ukidali jednu saobraćajnu traku..jednostavno veća je korist nego šteta.
A svaki gradjanin izvučen iz kola i posadjen u sedlo je mala/VELIKA pobeda...
A ko mi ne veruje, nek skoči malo do Roterdama ili Kopenhagena, ili ne mora tako daleko, makar do Novog sada čisto da uporedi infrastrukturu i izbroji bicikliste po satu...