Šta je novo?

Rekonstrukcija Topličinog venca

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611153#p611153:1iq5176n je napisao(la):
AntonioBandera(s) » Ned Mar 24, 2019 1:59 pm[/url]":1iq5176n]Postujem vase misljenje gospodo, izvlacim dosta ispravnih rezona...opet, i ne menjaju puno moje misljenje i stav, mislite da sam glup, zatucan...
Ne, nimalo. Naprotiv, ti si među onim ređim članovima na forumu koji je izneo neslaganje sa ovim ljudima i drugima koji su protiv ovakvog širenja PZ (podvlačim ovo ''ovakvo širenja'') a da si to uradio na korektan način. A i izneo si argumente i rekao da ne staješ ni na čiju stranu, samo daješ drugi ugao gledanja. Što je sasvim na mestu.

Moj post je bio više dopuna nego replika. Da podsetim da može nešto da se smanji i bez da se potpuno ukine. I da podsetim da ti ljudi, hteli ne hteli, ipak moraju da izmire svaki dinar svog duga prema društvu, te da samim tim imaju pravo i da plasiraju svoj glas. Na stranu sad ko se koliko slaže sa njima, ali korektno je da se čuje i njihova strana priče.

To što smo mi na ovim prostorima naviknuti da budemo ponizni i srećni kad god nas neko tlači ili zapostavlja, što nam se usađuje ideja da treba da budemo zahvalni vladarima kad nas čerupaju i zavitlavaiju, i što se mnogi vode onom logikom ''ma, pusti, nemoj ' se zameraš...'' ne znači da tako i treba. Svako ko doprinosi društvu i izmiruje svoje obaveze prema njemu treba da iznese svoj glas, po pitanju svega. Nažalost, praksa je (koju ovi sadašnji posebno vole i forsiraju) da se najviše čuju oni koji bi trebalo da imaju najmanje prava da pričaju o nečemu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611153#p611153:1wjvmjmv je napisao(la):
AntonioBandera(s) » Ned Mar 24, 2019 2:59 pm[/url]":1wjvmjmv]Postujem vase misljenje gospodo, izvlacim dosta ispravnih rezona...opet, i ne menjaju puno moje misljenje i stav, mislite da sam glup, zatucan... Izrecena je neka dublja problematika koja vuce vise stvari, ceo sistem koji nazalost kod nas ne funkcionise. Ali ako vec tezimo nekoj Evropi, nekom svetu, onda moramo da mu se prilagodjavamo na nacin na koji mozemo...da gledamo neke vise interese, a ne pojedinaca. Vremena se menjaju i moramo da im se prilagodjavamo, ranije nije bilo vozila, kao ni toliko ljudi, sad ih ima previse, sto ljudi,sto vozila...A opet i centar grada nije toliko bas veliki , preopterecen je istim..mora se naci balans u svemu tome. I nista lose ne vidim da neko da izvinete na izrazu digne dupe iz fotelje, kreveta i da malo proseta do svojih kola, smatram da je to svakome korisno.
Ne mislim ni da si glup , a ni da si zatucan. Jedno je imati svoj stav i mišljenje , koji se argumentovano obrazlaže , što cenim i poštujem , a drugo je "pljuvati" svakog ko ima različito mišljenje. Što reče Bender , i moj post je bio više dopuna , a ujedno i kontra argument velikoj većini onih koja se poziva za svaku sitnicu kako to isto postoji i u inostranstvu , i to uvek i isključivo kad neko digne glas protiv nečega , tj. kaže da mu je dosta ovoga ili onoga. Da li u inostranstvu postoje gradovi koji su građeni poput Beograda , stihijski , bez nekog konkretnog plana? Ako i postoje , sigurno su manji gradovi u pitanju , a i onih većih je sigurno mali broj. Kod nas je problem što kada se desi nešto u centru , primera radi , bude neki protest ili neka "manifestacija" na kolovozu , zna da se oseti čak i na Vidikovcu. Meni lično su se slične situacije događale nekoliko puta. A da smo bili pametni , kao što nismo , danas bi smo u takvim situacijama imali mrežu ulica kojima bi smo mogli da zaobiđemo gužvu u centru , a ne da kao alternativu imamo jednu jedinu saobraćajnicu (koridor) , gde se takođe stvaraju gužve. Zbog ovakvih situacija , meni se X puta dešavalo da prelazim velike razdaljine peške , jer tako brže stignem , nego da sa prevozom uletim u gužvu na alternativnoj trasi. Meni lično nije problem da idem peške , zato što sam dosta fizički aktivan , ali nisu svi u mogućnosti (roditelji sa malom decom , stari , osobe sa nekim fizičkim problemom...). Mi jesmo mahom , to je moje viđenje , postali nacija fizički slabo aktivnih ljudi. Masa ljudi kada čuje da bi brže stigla do cilja gradskim prevozom , sa jednim presedanjem , nego da izgube pola sata ili duže čekajući prevoz kojim će direktno da stignu , digne frku kao da si predložio da se počini zločin. Iz ove priče izuzimam one kojima je važno da ceo svet vidi i zna koja kola se voze. Isto tako , centar grada , na prvi pogled ne izgleda velik , ali kada se napravi jedna velika pešačka zona , e to se i te kako oseti. Na celu stvar se treba gledati iz šire perspektive , a ne kao što mnogi gledaju na to da su građani koji se pobune protiv pešačke zone , nezahvalni skorojevići koji su sami birali da žive u centru , i da ne smeju ni glasa da puste , već jedino smeju da po skupe pare prodaju stan i presele se na periferiju , gde im je mir i tišina , ako su baš tol'ko ne zadovoljni trenutnom sizuacijom.
Dakle , niti je Beograd građen i funkcioniše kao drugi gradovi u inostranstvu , niti mogu sve stvari jednostavno da se urade copy - paste , kao što mnogi zamišljaju , u oba smera.
 
Чекајте, да ли се део Топличиног венца који излази на Поп Лукину у потпуности затвара за саобраћај? Па то је - тотално лудило. Нису оштећени само станари, оштећен је цео град: тај правац је једина веза краја око Калемегдана са Теразијским тунелом, Теразијама... Па, иоле искусан београдски возач се препознаје по томе што зна да прође од Саборне цркве преко Топличиног венца и Царице Милице до тунела. Та веза има значајну саобраћајну функцију која не сме да се укине. Која је алтернатива? Лево скретање из Поп Лукине у Бранкову? Шта би ту онда настало... и због чега?

Људи, центар Београда је савремено историјско пословно средиште града и читаве земље, то није музеју сличан центар Брижа, или некаква друга заоставштина из Средњег века. То је савремено градско ткиво, у зони око Калемегдана и Кнез Михаилове имамо озбиљне пословне зграде, ту су, рецимо, централе банака, које ће остати одсечене од града и недоступне... зарад естетицистичке маније да се од сваке асфалтиране улице прави Кнез Михаилова. Који је смисао овога? Да размислим: "Пешачка веза Кнез Михаилове са Косанчићевим венцем блаблабла..." Људи не могу да се крећу тротоаром? Тротоар не може да буде шири, ако се укине паркирање? Свако решење мора да буде "све или ништа"?

Та улица је, и профилом, и по свакој логици, намењена саобраћају. То је обична градска низбрдица, а не какав драгоцен јавни простор којем треба претварање у Трокадеро. Кад смо код заиста значајних низбрдица, ено им Теразијске терасе, нека распишу скуп међународни конкурс и нека направе најбоље што добију.
 
Против сам проширења пешачке зоне. Зна се да ће бити проблема у јавном саобраћају.
 
@pantograf a šta fali ulici Maršala Birjuzova. Sa njom se još lakše stiže do Zelenjaka.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Pa, ne znam u čemu je logika da se sav saobraćaj šalje u - užu ulicu? Valjda će u njoj biti manje zagađenje... i manja buka, kad je isti tip prazilukovića koji je nekada prvi u Evropi menjao belgijsku kocku za asfalt - ponovo pokocka?

A šta se dobija popločavanjem dela ispod Hotela Palas, na ulici koja je dovoljno široka da ima mesta i za kola, i za bicikle, i za pešake (kad se ukine parkiranje)? A ima i drvorede, što umnjuje efekte automobilskog saobraćaja. Bašte kafića "pod ručnom"? I ispod donjeg oboda Parka vojvode Vuka saobraćjnica je na nižem nivou, pa čak ni ona Flojdova benzinska pumpa ništa nije smetala, dok je postojala. Takođe će dobitak od 100% pedestrijanizacije biti ravan nuli.
 
Знатно боље срочено него у ранијим покушајима протеста, уз добру поенту да се запоставља управо највреднија улица после Кнез Михаилове, Краља Петра, где би могли, рецимо, да укину паркинг, што би имало већег ефекта од претварања свих тих небитних уличица у пешачку зону. Мислим, дабоме, и на из фокуса потпуно изгубљени део Краља Петра ка Дорћолу.

Грешка је констатација да "нигде у европским градовима нема великих пешачких зона" - требало је да стоји да има, али у урбаним ткивима старијег историјског типа, неупоредивим са центром Београда, који је релативно нов, савремен и пословно активан (до пре десет година - најактивнији) део града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611350#p611350:3o8bp8ud je napisao(la):
Пантограф » Today, 12:09[/url]":3o8bp8ud]Pa, ne znam u čemu je logika da se sav saobraćaj šalje u - užu ulicu? Valjda će u njoj biti manje zagađenje... i manja buka, kad je isti tip prazilukovića koji je nekada prvi u Evropi menjao belgijsku kocku za asfalt - ponovo pokocka?

A šta se dobija popločavanjem dela ispod Hotela Palas, na ulici koja je dovoljno široka da ima mesta i za kola, i za bicikle, i za pešake (kad se ukine parkiranje)? A ima i drvorede, što umnjuje efekte automobilskog saobraćaja. Bašte kafića "pod ručnom"? I ispod donjeg oboda Parka vojvode Vuka saobraćjnica je na nižem nivou, pa čak ni ona Flojdova benzinska pumpa ništa nije smetala, dok je postojala. Takođe će dobitak od 100% pedestrijanizacije biti ravan nuli.

Maršala Birjuzova je dovoljno široka, ali tu su parking mesta na ulici sa OBE strane. Ulica koja se nalazi između garaže na Obilićevom vencu i buduće garaže kod Kosančića ima parking sa obe strane!?!?

Sve se radi naopako. Da su prvo napravili garaže na Studentskom trgu i kod Kosančića - ulice bi prodisale jer bi bile šire i ne bi bilo zastoja jer nema razloga za stajanje i čekanje da se neko uparkira. Plus bi bile mnogo preglednije, jer su sada vrlo uske i moraš da voziš sporo jer moraš da paziš an vozila koja se parkiraju / isparkiravaju, a i pešaci se provlače između automobila.

Slažem se i za deo kod Palasa. Sve je to moglo da se pametnije odradi sa akcentom na biciklističku stazu :)

Mislim da je Vesić ovih dana spomenuo da će vrlo brzo da se pojave električna vozila koja će saobraćati i biti na usluzi građanima u pešačkim zonama.
 
Obozavam ove pajsere sto parkiraju na gradilistu.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611393#p611393:1peqzxcg je napisao(la):
Hyung » 25 Mar 2019 02:45 pm[/url]":1peqzxcg]
Inače grupica građana je raširila transparent HOĆEMO PARK ili tako nešto...
Pa dobro, nije bas grupica...
 
Koliko znam park nece biti ukinut. Ostaje tu gde jeste, samo se rekonstruise. Sve je dotrajalo u njemu, od staza do mobilijara. O nacinu na koji ce ga raditi mozemo da diskutujemo.
 
Uvecajte sliku i sve ce da bude jasno.Nista im nije trabalo radit ni fasade ni trotoare nista.Trebalo je sve ostavit u besprekornom stanju kakvo je i bilo po njima.
 
A što mora da se nešto pretvara u pešačku da bi se rešio problem zapuštene ulice? Zar ne može da se jednostavno skine habajući sloj asfalta koji je propao i stavi novi?
 
Могли су да поставе калдрму на коловоз а плоче на тротоар и направе зону успореног саобраћаја.
 
Oтприлике. Само са бољим материјалом.
 
A ovo parcence ulice VK je bas vitalno po pitanju saobracaja ...
 
Занимљиво да су се комшије из Варош капије тек сад сетиле вредности врта на Топличином венцу, иако се већ више година непрестано уклања дрвеће и друго растиње и сад знамо да се припрема да постане плочник још један ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611564#p611564:3i8f5od4 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 26 Mar 2019 03:08 am[/url]":3i8f5od4]Занимљиво да су се комшије из Варош капије тек сад сетиле вредности врта на Топличином венцу, иако се већ више година непрестано уклања дрвеће и друго растиње и сад знамо да се припрема да постане плочник још један ...
Odakle vama informacija da su se stanari Varoos kapije tek sada setili vrednosti parka na T.V.??? Ovo nije ni fer ni korektno reci. Godinama se stanari bore protiv unistavanja ovog parka, pisu se peticije, pokusva se da se stigne do nadleznih, vecinom bez uspeha. Opstina Stari grad je vrlo kooperativna, ali su njihove ingererencije prenete na nivo Republike (ocekivano) pod pretpostavkom da je veci deo pesacke zone u zasticenim celinama Knez Mihajlove, Kosancicvenog venca, pa samim tim ne spadaju pod lokalnu samoupravu. A znate svi vrlo dobro ko je na Republici i kako se te stvari zavrsavaju. U poslednjih 5 godina poseceno je preko 20 starih, vecinom zdravih kestenova u ovom parku i svaka je popracena protestom, svadjom sa radnicima koji slezu ramenima i kazu da oni nemaju nista s'tim i da samo rade svoj posao. Onda se pojave sutradan u 6 ujutro i iseku drvo na brzinu, pa posle 3 meseca ponovo jos 3 itd itd.... Svaki put su stanari bili usamnjeni u ovoj borbi i jeste uvek bila sacica stanara, jer siru okolinu to nije zanimalo, a stanari sa periferije su likovali i stalno ponavljali - sta hoce gospoda iz kruga dvojke, hoce sve za sebe, postoji cena zivota u centu... Ali je zato svakom bilo leppo kada dodje leti u park i sedne ispod nekog drveta i ne razmisljajuci da je bas to drvo neko branio samo par meseseci pre i izlagao se neprijatnostima pred ljudima koji prete, zastrasuju, lazu itd... Sada, posto polako "mecka krece da igra" pred svacijim vratima, i po Kalemgdanu, parku Usce, Dusanovoj... onda svi shvataju dokle je to doslo, a najvise zbog nase nesolidarnosti. Ali gradjanski protest na Varos kapiji zivi vec deset godina, nazalost bez puno uspeha i bez ikakve podrske od stanara drugih krajeva grada...
 
Capture-4.jpg

Шта не ваља у овом плану?
 
Za taj protest nisam čuo, ali jesam za onaj protiv pešačkih zona. Je l' to organizuje ista ekipa?

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Vrh