Šta je novo?

Rekonstrukcija Požeške ulice

Taktilne behaton ploce su one sa linijama po sredini nemanjine koje sluze za lakse kretanje siljepih :kafa:
 
Пожешка ће још да кошта

Најпрометнија улица на Бановом брду је прошла технички пријем али није извршена комплетна примопредаја саобраћајнице, што значи да главни извођач има рок да отклони недостатке на које се грађани жале. – Истовремено, „Београд пут” ће почети радове који нису обухваћени уговором са фирмом „Свителски”

pozeska01-foto-R-KRSTINICH.jpg


Обнова Пожешке улице, ако је судити према оценама грађана, означена је као „непотпуна” и „дискутабилног квалитета”. На најпрометнијој саобраћајници на Бановом брду, уверили су се и репортери „Политике”, још леже гомиле шута и извађени саобраћајни знаци, а поплочани тротоари и изолациона гума под трамвајским шинама почели су да се осипају и крње свега неколико недеља по отварању улице. Грађани имају примедбе и на необележене пешачке прелазе, отворе на електричним стубовима и неасфалтирану окретницу градског превоза. Они питају ко ће сносити одговорност за ове „мале” али битне пропусте. Како „Политика” сазнаје, Пожешка улица је по завршетку радова прошла такозвани технички пријем, али потпуна примопредаја саобраћајнице још није обављена. То значи да је улица и даље у режиму који допушта постојање недовршених радова и да извођачу за сада нису наплаћени никакви пенали.

У компанији „Свителски”, која је на тендеру изабрана за главног извођача обнове Пожешке улице, оцењују да ће финални радови на саобраћајници бити обављени у наредних 15 до месец дана, а то неће изискивати обуставу саобраћаја. Како објашњавају у аустријској компанији, по у овом случају примењеном уговору сматра се да су радови окончани када комисије за технички пријем, вештачење, интерни пријем и надзорна служба утврде да је посао у суштини завршен и да улица може да буде отворена за саобраћај. Од тог тренутка, извођач преузима обавезу да доведе до краја незавршене радове.

Питање квалитета обнове Пожешке и почетак радова у Булевару краља Александра ових дана изазвали су више јавних реакција у вези са одлукама града Београда и надлежних финансијера о томе ко „добија” најважније инфраструктурне пројекте у престоници. Уз оцену о „недовршености” Пожешке, недавно је отворена полемика о одлуци градске Агенције за инвестиције да обнову двоколосечне трамвајске пруге, контактне мреже, коловоза и тротоара у Булевару краља Александра повери фирми која је на конкурсу у новембру 2009. доставила трећу најповољнију понуду.

Проблеми око динамике радова на Бановом брду, наиме, настали су зато што је главни извођач, аустријски „Свителски”, за већину послова ангажовао подизвођаче, односно није користио сопствену оперативу. Према речима Александра Бијелића, градског менаџера, иако је улица отворена незнатно пре рока, радови су могли бити завршени још раније.

– Проблеми настају зато што поједине фирме немају сопствене машине и раднике у Београду па ангажују на десетине подизвођача. Њихово усклађивање успорава посао због чега смо у случају Пожешке морали сваке недеље да одржавамо састанке са извођачем и мењамо динамику. Неколико пута је договарано да радови буду готови до Нове године али то није испоштовано – рекао је, крајем јануара, градски менаџер.

Град Београд остаће зато при ставу да тендере за обнову инфраструктурних објеката које финансира Европска инвестициона банка могу добити само квалификоване грађевинске фирме.

– Град је са ЕИБ-ом ускладио све параметре које понуђачи за пројекте обнове морају да испуне да би били ангажовани. Водећи критеријуми на конкурсима које ЕИБ финансира су, наравно, квалификација предузећа да посао квалитетно изведе и цена – кажу у Скупштини града.

Исто је недавно поновио и градоначелник Драган Ђилас, истичући да „предузећа која имају светско име и неколико запослених, а за посао ангажују десетине подизвођача, не могу да раде у престоници”.

– Услов да би нека компанија добила посао реконструкције било чега у Београду јесте да има сопствену оперативу за најмање 60 одсто посла – рекао је Ђилас.

Пројекат обнове Београда делом се финансира из кредита ЕИБ-а, због чега је тендерска процедура за Булевар краља Александра спроведена по уговору о зајму и правилима банке, а не у складу са домаћим Законом о јавним набавкама.

У градској управи на овај начин објашњавају одлуку по којој је пре неколико месеци за главног извођача у булевару изабрана „Балкан градња” са понудом од 1,74 милијарде динара. „Свителски” и „Пор технбау” доставили су понуде јефтиније за 640 милиона (1,09 и 1,1 милијарда динара), али је у образложењу Градске управе истакнуто да новац није био једини фактор, већ су у обзир узети и захтеви Агенције за инвестиције, наручиоца посла по тендеру усаглашеним са ЕИБ-ом. Услов агенције био је да главни извођач мора да обави 60 одсто посла, а не да због мањка запослених упошљава друге фирме.

М. Л.

-----------------------------------------------------------

Ко је оставио шут?

– Очекујемо да од понедељка почне асфалтирање окретнице. Враћање саобраћајних знакова не би требало да буде проблем, али је исцртавање жуте линије морало да сачека суво време и температуру изнад пет степени. Комисије су евидентирале да је шут на остатку трасе очишћен, тако да је питање од чега су ти остаци на које се грађани жале – објаснио је Љубиша Поповић, директор „Свителски Београд”.

Истовремено, ЈКП „Београд-пут” ће од понедељка почети радове који нису били предвиђени уговором о реконструкцији. Реч је о корекцији тротоара између поплочаног дела уз коловоз и улаза у објекте у Пожешкој, а обнова пешачких површина биће обављена на деоници дугој 1.300 метара. Вредност ових радова је 15.700.000 динара, објашњавају у „Београд-путу”.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Pozeshka-ce-josh-da-koshta.sr.html
 
Stvarno su je opravili svaka im čast. Eno juros gledam iz tranbelaja na još desetak mesta poispadala guma oko šina. E nemoj više da nam oni rade rakonstrukcije. Daj mi ćemo sami da si navatao 100 Crnotravaca pa oni bi sami za 8 meseci i za te pare koji su uzeli ovi lopovi odradili puno bolje posao. A i mi se ku...... kad neznamo da letimo. tako nam i treba.
 
Dobro, čekamo ponedeljak i nastavak radova.
Samo vas gledamo!!!
 
Evo nekih slika koje sam malopre slikao od okretnice pa prema sledećoj stanici ono što vidite na trotoarima ili pored šina je malo šuta koji je ostao posle radova valjda to tako treba da bude a i akoo vidite na trećoj slici baru na trotoaru to je namerno ostavljeno da bismo oprali cipele pošto izgazimo onaj šut i blato. Vidite kako su oni mislili lepo na nas.

http://img246.imageshack.us/img246/2175/dsc00377b.jpg

to što vidite kamiončić šlep službe valjda i to tako treba da bude, Al nema ko da nam kaže dal je to namerno tako urađeno ili nenamerno.

http://img237.imageshack.us/img237/820/dsc00378q.jpg

a evo i barice za pranje obuće pa sad ko voli nek izvoli samo napred u nove pobede u rekonstrukcijama Beogradskih ulica ili krađe para od beograđana samo odlučite šta nam rade

http://img94.imageshack.us/img94/2572/dsc00379g.jpg
 
Gledam ove zadnje tri slike i ozbiljno se pitam sta im ovo znaci da je trotoar nizi od ivicnjaka? :bash: Trebaju li ljudi da lome noge i glavu kad krenu preko ulice? :rant:
 
Nije trotoar niži već oni nisu stavili finalni sloj, a eto kao rekonstrukcija je završena.
 
shmeksi":17qgt10s je napisao(la):
Nije trotoar niži već oni nisu stavili finalni sloj, a eto kao rekonstrukcija je završena.
Pa zasto tu ne idu plocice kao na ostatku trotoara?!
 
^ Eh, zasto ne idu plocice...
Verovatno je bilo jeftinije ako kraj Pozeske i oko okretnice samo asfaltiraju (mada, nisu jos ni to zavrsili, kao sto se vidi). Ni onaj donji deo Pozeske ispod pijace, prema hipodromu nema behaton, nego je asfalt na trotoarima.
Do duse, glavni, najprometniji deo Pozeske jeste pod behatonom, ali sto se mene tice to nije zaokruzena celina. No dobro...kapiram da Pozeska nije bitna centralna ulica u krugu 2ke, pa sto bi se trudili.
I da, direktor je u pravu - steta sto nije stavljena jedna traka taktilnih ploca, kad se vec eto, rekonstruisala ulica. Sigurno da ima slepih i slabovidih kojima bi to znacilo, a ne kosta mnogo.
 
Drago mi je da ste primetili ono sto sam pre par dana već nabrojao da nije urađeno ili da je loše.
Od ponedeljka ćemo videti šta će dalje raditi. Nadamo se da će biti bolje.

Meni lično najviše ide na živce boja betona kuda idu tramvaji. Kao da nije završeno. Ono toniranje, što neko reče. Možda to i nije najvažnije, možda je funkcija bitnija, ali eto, esteteski mi je skroz bljak.
 
Ljudi mene interesuje ako je Požeška ulica od Hipodroma do Okretnice tranvaja zašto nisu stavili pločice (behaton) i nizbrdo od Pijace pa do mosta pored Šumarskog fakulteta valjda u ugovoru piše rekonstrukcija i postavljanje behaton ploča duž cele Požeške a ne samo od pijace do okretnice. Ljudi meni ovo liči na Potemkinova sela. Spolja jadac unutra gladac. nema od ovoga ništa a za par godina će se neki pametnjaković setiti da se sav ovaj beton skine i pločice i da se postavi asfalt. Toliko sam razočaran jer sam mnogo više očekivao a od svega smo dobili da ulica koja je trebala da bude za ponos bude jedno veliko ruglo.Gledao sam po gradu ulice koje su urađene sa tim pločama već su popucale ili su počele da se krune od soli ili od udaranja lopatama zimus kad je bio sneg, a ove što su postavljene u Požeškoj su mnogo mnogo lošijeg kvaliteta nego ove po gradu.
 
dragan44":3325ff1m je napisao(la):
Ljudi mene interesuje ako je Požeška ulica od Hipodroma do Okretnice tranvaja zašto nisu stavili pločice (behaton) i nizbrdo od Pijace pa do mosta pored Šumarskog fakulteta valjda u ugovoru piše rekonstrukcija i postavljanje behaton ploča duž cele Požeške a ne samo od pijace do okretnice. Ljudi meni ovo liči na Potemkinova sela. Spolja jadac unutra gladac. nema od ovoga ništa a za par godina će se neki pametnjaković setiti da se sav ovaj beton skine i pločice i da se postavi asfalt. Toliko sam razočaran jer sam mnogo više očekivao a od svega smo dobili da ulica koja je trebala da bude za ponos bude jedno veliko ruglo.Gledao sam po gradu ulice koje su urađene sa tim pločama već su popucale ili su počele da se krune od soli ili od udaranja lopatama zimus kad je bio sneg, a ove što su postavljene u Požeškoj su mnogo mnogo lošijeg kvaliteta nego ove po gradu.
Na žalost, mi ne znamo šta u tom Ugovoru o rekonstrukciji piše. Ocigledno da ne piše "celom dužinom Požeške behaton ploče" već samo u centralnom delu. Sigurno je da su u pitanju pare. Ovako je jeftinije. :(
 
Ja sam iznenadjen sto su uopste stavili igde behaton.....
a to da je jeftinije, jeste,kao i to da to ipak nije ‚‚krug dvojke‚‚ ali.......Bulevar Zorana Djindjica takodje nije centar, sirok je i dugacak, a celog su ga poplocali...kao i Bulevar izmedju Jurija Gagarina i Vojvodjanske...... ponavljam da grad favorizuje ravnicarske opstine, a mi ostali, kako kome ostene neka crkavica.....
 
Kao što su najavili, počeli su radovi "Beograd puta" kod Doma zdravlja i na potezu ka OŠ "Josif Pančić".
Razbija se beton od trotoara do zgrada. Samo gruva...
 
po mom mišljenju najbolje je odrađena Resavska. Ploče na trotoaru izgledaju na nivou, a i tramvaji klize na onim šinama, oko kojih asfalt izgleda netaknuto :)
 
meni se sviđa i kako je urađena ivana milutinovića, posebno izbor ploča
 
Da, poceli su nesto da mrljave (video jutros iz busa), ali ajde, necu da hejtujem, dobro sto su ekipe uopste izasle da srede one raspadnute prilaze, imajuci u vidu da su mogli da ostave i onako.
Uvece cu da prosetam da vidim sta su uradili. U svakom slucaju ne moze da bude gore nego sto je bilo.

Sto se tice betona preko kog idu shine, mene to toliko ne nervira, nisam odusevljen ali mi estetski i nije tako tragicno kao one rupe pored trotoara. Jedino nije mi bas najjasnije zasto je preko shina nalivan beton (jaci je od asfalta? sta li?), ne znam...posto vidim da je na par mesta taj beton vec ispucao (na prvi pogled ne deluje bas otporno). Videcemo na sta ce liciti za 2-3 godine, a kad se pojave rupe u betonu, bas me interesuje cime ce da ih zakrpe. Ali dobro, tek treba da se vidi kako ce biti za par godina. Ako se ipak ispostavi da je beton jak i izdrzljiv, mogao bih da progutam i te estetske nedostatke zarad funkcionalnosti (ocigledno da kod nas ne moze i jedno i drugo).
Naravno da bi bilo bolje i lepse da su sine radjene kao u Nemanjinoj, ali verovatno bi bilo preskupo, a nismo ni mi centar.
Meni je licno najlepse kad sine idu preko kaldrme (kada se to lepo i profesionalno uradi i kada se kaldrma besprekorno odrzava, kao u drugim gradovima), ali kod nas se nista ne odzava, posle mesec dana kaldrma se kruni i ispada ili pocne korov da izbija, mozda je onda i bolje sto je nemamo. A mislim da bi jako lepo izgledalo, posebno u centru, tj..starom delu Beograda.

Sto se behatona tice, zanimljivo bi bilo kad bismo culi po kom kriterijumu se neke ulice poplocavaju, a neke ne. Tj, ko odlucuje o tome i na osnovu cega? Npr. neke centralne ulice imaju uzasan asfalt po trotoarima (Kneza Milosa, Beogradska), a neke van centra (Pozeska i na NBGD) behaton. Mislim, otkud to? I zar nikom nije palo na pamet da kad su rekonstruisali Glavnu u Zemunu, da na trotoare stave neku lepsu podlogu, a ne obicni asfalt. Po mom misljenju, Glavna je jedna od lepsih ulica van centra i trebalo ju je poplocati (behatonom ili necim drugim, nebitno), posebno zato sto bi to tamo moglo i da traje, mislim da nema toliko parkiranja po trotoarima, za razliku od Pozeske gde ce behaton propasti relativno brzo.

I ontopic 'Pozeska', pre podne je ekipa zelenila nesto kopala oko bivseg Beteksa, povadili su ono rastinje iz zemlje (ziva ograda, sta li je vec bilo), jel zna neko sta tamo nameravaju?
I sta se desava sa Beteks robnom kucom? Da li je to privatizovano i ako jeste, cije je sad taj objekat na BBrdu? Izgleda katastrofalno.
 
Da, već je bilo priče o tom betonu. Da je jači, a tuda ide gomile buseva, pa.... mada istina je, kako to krpiti, a već ima par rupa. Meni je očajno zbog boje, ali ajde...

Ovo što je započeo da radi "Beograd put", po planu bi trebalo da bude gotovo do kraja marta, ako vremenski uslovi dozvole. Ali zanimljivo je da, kako sam čuo, neće raditi okretnicu. Na okretnici i okolo UOPŠTE nije asfaltiran trotoar i ono kod šina. To je dužnost onoga ko je radio rekontruskciju (austrijske firme). Kada li će tek oni izaći na teren?

Ima tu još i EDB da namesti poklopce na banderama, kablove. Ne znam čija je ingerencija semafora. Na raskrisnici Požeške i Valjevske jedan semafor se okrenuo i ne vidi se uopšte??? Al bar su krenuli...
 
Ma šta reći Sramota,šta je radio nadzorni organ iz grada,a drugo neka vrate stubiće barem livene u Požešku jer se svi parkiraju na trotoare i već su uništene ploče na mnogo mesta,a bilo ih je pre rekonstrukcije još jedna sramota,a jer to oni misle da smo u Stokholmu pa kao ljudi fini neće da se penju autom na trotoare :rant:
 
Obnova trotoara u Požeškoj
Ponovo radovi u Požeškoj ulici. Zbog veće bezbednosti pešaka, počela je zamena dotrajalih asfaltnih trotoara između novih pločnika i zgrada, a u Beograd putu kažu da će ti poslednji radovi trajati do kraja marta.

Nove pešačke staze, koje će biti asfaltne, postavljaju se sa parne strane između Kirovljeve i Kijevske ulice.
Izvor: Studio B
http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=48493&kategorija=Beograd

Poludeo sam kad sam ovo procitao, jer bukvalno ispada da ce raditi samo polovinu Pozeske (Kirovljeva-Kijevska) i to samo polovinu te polovine (jednu stranu ulice, parne brojeve). A ulazi su ostali raskopani sa obe strane i u celoj Pozeskoj.
Imao sma vreme, pa sam pozvao Beograd Put, objasnio sam zeni sta me interesuje (da li se radi samo deo Pozeske ili cela ulica), onda je ona zvala neku direkciju i rekla da joj se javim za 10 min, uglavnom rekla je da ce se raditi cela Pozeska, svi prilazi, a da je Studio B nespretno preneo informaciju (mislim...hvala Bogu!). Moram reci i da sam prijatno iznenadjen ljubaznoscu u Beograd Putu.

@Kiza
Vezano za (nepostojece) poklopce na stubovima javne rasvete, zvao sam EDB, oni su me uputili na 'Javnu rasvetu', pa sam to prijavio, oni ce kao izaci na teren da to srede (nisu rekli kad), trazili su mi kontakt tel, ime, prezime. A prijavio sam i jedan stub rasvete (preko puta moje zgrade) koji je nov (postavljen jesenas) i ne radi. E sad..videcemo sta ce od toga biti.
Za poklopce na semaforima nije nadlezna 'Javna rasveta' i ne znaju ko je - 'neko za signalizaciju verovatno'.

Eto, danas sam naostren i imam vremena, pa ako treba jos neko da se zove... LOL.
Uzas je sto za sve zivo u ovom gradu obicni covek mora da se cima vise nego sve te silne sluzbe i javna preduzeca zajedno.
 
Al je ovde neka prevara u igri. Tobož Balkan-gradnja ima sopstvenih 60% kapaciteta za nosioca posla u Bulevaru K. Aleksandra????
Ko god poznaje srpsko građevinarstvo zna je da je Balkan gradnja najveća tašna-mašna firma i da uvek angažuje podizvoođaće jer nema svoje kapacitete.
Isti je slučaj da Switelskim, Strabagom jedino je Alpina kupila neke mašine i ima ih u svom vlasništvu.

Svi stranci kod nas igraju sa domaćim podizvođačima a i apsolutno je ista priča i za Balkan gradnju, tako da mogu samo kiselo da se nasmejem :bash:

Ipak je ponuda Switelskog bila 600 milioona povoljnija. Baš bih voleo da vidim te pondere, po kome je prvoplasirana ponuda od 1.74milijarde a drugoplasirana ponuda od 1.09milijardi. To znači da cena uopšte nije dominantan kriterijum....koji li je onda?

Evo baš čitam kvalifikaciju za severne i južne pristupne puteve mostu preko Ade, i uslov za kvalifikaciju je 100 miliona evra godišnjeg bruto prometa što je 10 milijardi dinara. Baš me zanima ko može to od domaćih da ispuni???
 
Vrh