alexandernbg
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 10.02.2007.
- Poruke
- 289
- Pohvaljen
- 1
Sta mislite jel bi bilo bolje da u Pozeskoj tramvaji idu sredinom?
Česta zabluda. Prebacivanje tramvaja u sredinu najčešće rezultira manjim korišćenjem istih. Uostalom, videćete koliko će vremena proći od prebacivanja tramvaja na sredinu u Bulevaru, do uvođenja prve autobuske linije duž te ulice.Siniša":1045q8mx je napisao(la):Naravno, bolje je da tramvaji idu sredinom, ne samo Pozeskom.
Zast bi se manje koristio ako se prebaci u sredinu? Moze samo da poboljsa tramvajski saobracaj. Jedino se slazem u vezi Pozeske da je pitanje koliko sirina ulice dozvoljava za tramvajska stajalista. A za Bulevar sve zavisi hoce li nadlezni dozvoliti da prolaze tuda autobusi nakon rekonstrukcije. Uostalom, sta ima vise da traze autobusi na trasama gde idu tramvaji? Autobusi treba da dopunjuju sinske sisteme, a ne da budu glavni prevoz, kao u slucaju Beograda.connect":3hdr47wv je napisao(la):Česta zabluda. Prebacivanje tramvaja u sredinu najčešće rezultira manjim korišćenjem istih. Uostalom, videćete koliko će vremena proći od prebacivanja tramvaja na sredinu u Bulevaru, do uvođenja prve autobuske linije duž te ulice.
Siniša":1awdja5c je napisao(la):Zast bi se manje koristio ako se prebaci u sredinu? Ne verujem to. Jedino se slazem u vezi Pozeske da je pitanje koliko sirina ulice dozvoljava za tramvajska stajalista, a samim tim tramvaji ukoliko su sa strane dozvoljavaju sira vozila . A za Bulevar sve zavisi hoce li nadlezni dozvoliti da prolaze tuda autobusi nakon rekonstrukcije. Uostalom, sta ima vise da traze autobusi na trasama gde idu tramvaji? Autobusi treba da dopunjuju sinske sisteme, a ne da budu glavni prevoz, kao u slucaju Beograda.connect":1awdja5c je napisao(la):Česta zabluda. Prebacivanje tramvaja u sredinu najčešće rezultira manjim korišćenjem istih. Uostalom, videćete koliko će vremena proći od prebacivanja tramvaja na sredinu u Bulevaru, do uvođenja prve autobuske linije duž te ulice.
Bitno je da sine u Pozeskoj urade kako spada i, ponovit cu, da vise tramvaji ne dele trasu sa automobilskim saobracajem, da se koliko toliko ubrza tramvajski saobracaj.
Pa sem Bulevara nijedna ulica i ne dozvoljava prostora za tramvajska stajališta sa tramvajem u sredini. Ali po starom dobrom običaju, ako nekom misliocu padne na pamet da je to dobra ideja, neće mu biti frka da pešački prostor iseče do te mere da dve gliste ne mogu da se mimoiđu, asanira svaki trag zelenila, postavi uska stajališta na koja ni nadstrešnica ne može da stane i slično.Siniša":3j6f0p0y je napisao(la):Jedino se slazem u vezi Pozeske da je pitanje koliko sirina ulice dozvoljava za tramvajska stajalista.
Ima i drugih prednosti. Npr. automobili koji skrecu desno ne prelaze sine. Njima ne smeta tramvaj, oni ne smetaju tramvaju. Takodje automobili se mogu ukljuciti u ulicu gde je tramvaj bez prelaska sina takodje ukoliko skrecu desno. Tramvaj u sredini nije nista manje nepristupucan nego tramvaj koji je sa druge strane ulice, tj. onaj koji ide u suprotnom smeru od onog koji se sa moje strane ulice. Kad bolje razmislim, lakse mi je da mi predjem pola ulice i da tu imam dostupne oba smera tramvaja nego da pretrcavam ceo Bulevar kada mi dolazi tramvaj koji mi je potreban a preko puta je.connect":93mt8deu je napisao(la):Tramvaj u sredini odaje utisak nepristupačnosti. Takođe, povećava broj potrebnih pešačkih prelaza i opasnost od pretrčavanja. Jedina prednost koju on ima je zapravo to što nema parkiranja na šinama.
To bi bila takva retardirana odluka da nemam reci. Umesto da popravimo sine i tramvaje, uvescemo par autobusa. I onda ce se tek popraviti situacija u saobracaju na i onako zakrcenom Bulevaru, oh how yes no. Ne postoji nikakva opravdanost za autobuske linije na Bulevaru osim onih sto idu na Mirijevo (46, 79, 20) a i to je samo zato sto te linije nemaju alternativni pravac (ne postoji put iz D. Tucovica, Ustanicke i V. Ilica ka Mirijevu koji je podoban za autobuse, a da nije kroz Bulevar). I 309 bi npr. trebalo da zavrsi na Ustanickoj a ne kod Cvetka tek.A o uvođenju autobusa u ispomoć tramvajima kroz Bulevar se već duže vreme priča.
Upravo to i druga stvar, lakse uredjuje njegovo "ubrzanje", odnosno npr. zabrana skretanja u levo za automobile i signalizacija kojom bi tramvaj ukljucivao prednost prolaza. A ovo za Bulevar nemam reci. Cemu onda sluze tamvaji? Dzaba onda unapredjenje tramvaja ako to rade.connect":1ze7q8rd je napisao(la):Jedina prednost koju on ima je zapravo to što nema parkiranja na šinama. A o uvođenju autobusa u ispomoć tramvajima kroz Bulevar se već duže vreme priča.
Moze, Cara Dusana, Ruzveltova, mozda Kraljice Marije i Dzordza Vasingtona sa izvesnim blagim rekonstrukcijama.connect":1ze7q8rd je napisao(la):Pa sem Bulevara nijedna ulica i ne dozvoljava prostora za tramvajska stajališta sa tramvajem u sredini
+1Siniša":rfn031wd je napisao(la):Moze, Cara Dusana, Ruzveltova, mozda Kraljice Marije i Dzordza Vasingtona sa izvesnim blagim rekonstrukcijama.
Slican koncept se primenjuje i u Cirihu. S tim sto u takvom slucaju mislim da je bolje da se onda tramvaji skroz prebace na jednu stranu ulice, a druga da bude za automobile.U vezi Pozeske razmisljao sam nesto drugo. Ovakva kava je, sa tramvajima sa strane, neka ostane dvosmerna za tramvaje (i eventualno autobuse, mada autobusi, po meni, ne bi trebali da dele istu trasu sa tramvajima), dok bi za automobile postala jednosmerna, a kao ulica suprotnog smera bila bi iskoristena neka bliza paralelna ulica, recimo vec pominjana Ljeska. Ovako nesto postoji u Zagrebu (Ilica) i Becu.
http://www.zet.hr/media/45294/stajalište ilica sveti duh.jpg
http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/stockphotopro_530378ULF_tramway_austria_.jpg
Zasto bi te pljuvali, vise od pola ovog foruma je za metro, a zar nije cilj metroa upravo to, da se smanji broj automobila na ulicama? Mislim, izmedju ostalog.Cilj je da sto manje bude sukoba na relaciji tramvaj-automobil, cime bi se bar donekle ubrzao tramvajski saobracaj i sto manje automobila na ulicama. Znam da ce nakon ovoga da krene pljujvacina na mene. Preko 80% osobnih automobila koji krstare gradom imaju samo vozaca i oni zauzimaju bespotrebno ulice i to je najveci problem. Treba korenito menjati navike.
Pa da, poenta radova i jeste u njihovoj rekonstrukciji. Tramvaji Požeškom prolaze od sredine osamdesetih.MareCar":1yx7awtf je napisao(la):Jel su u pozeskoj pre imale tramvajske sine? Ja se nesecam da sam ih video kad sam bio tamo 2005te.
Hehe, tu su jos od 1987. mislim. Secam se radova, i tada je Ljeska bila alternativa.MareCar":1m1r6psz je napisao(la):Ima li slike gde prolaze pored mcdonaldsa? Stvarno se nikako ne secam da sam vidjao ni sine ni tramvaj tamo....
Наравно, чим крену да шире трамвајску мрежу јасно је да од метроа ни у овом веку неће бити ништа. :bash:hazard":1sm6ekbn je napisao(la):U prevodu, metro necemo ni docekati