Пожешка ускоро проходна
Коловозне траке од Кировљеве до Кијевске требало би да буду завршене крајем овог или почетком следећег месеца. – Љешка и околне улице трпе огромна оптерећења
Први аутомобили и аутобуси градског превоза могли би, ако је судити према речима надлежних из Градске управе, да Пожешком улицом, од Кировљеве до Кијевске, поново прођу крајем овог или почетком следећег месеца. У случају да се то заиста догоди, испунило би се обећање градских власти да ће најважнији део ове саобраћајнице прорадити пре него што у Београду наступи зима која извођачима радова традиционално служи као изговор за пробијање рокова.
„Жила куцавица” Бановог брда обнавља се од 19. јуна, а потес од Кировљеве до Кијевске представљанајпрометнији инајкомпликованији деозарад.
– Подлога за завршно асфалтирање улице је спремна, а наливање четири траке биће готово у наредних неколико недеља. Планирали смо да то буде у току овог месеца, како бисмо ову деоницу пустили за аутомобилски и аутобуски саобраћај, али имамо извесних проблема па је могуће да ћемо је пустити почетком новембра. Град, међутим, још није добио захтев извођача за померање рока, што значи да се ипак можемо надати октобру – кажу незванично за „Политику” у Градској управи.
Трамвајска пруга неће бити проходна док и остали сектори Пожешке не буду завршени. Рок за њихову обнову, која траје паралелно са реконструкцијом најфреквентнијег дела, према уговору је фебруар 2010. године, али су градске власти најавиле да би и остатак ове саобраћајнице могао да буде завршен раније, до Нове године.
– Трамвајска пруга на главној деоници већ је постављена, а радници тренутно изливају бетон између шина. Реконструкција инфраструктуре подразумева и обнову тротоара – кажу наши саговорници.
Околне улице на које је саобраћај преусмерен трпе велико оптерећење што је главни разлог да деоница од Кировљеве до Кијевске буде отворена што пре. Радови у нижем делу Пожешке и ка Господарскoj механи отежали су промет возила у овом крају, док се река аутомобила са затворене деонице слила у Љешку и Улицу Николаја Гогоља.
– ОдСајма ка Бановом брду морате да идете доњом „паралелом”крозТургењевљевуили горњим делом поредпијаце итакси станице. Обе деонице су уске, на њима јемного пешака, а доставна возила утоварују и истоварују робу... Уско грло је и семафор на углу Пожешке и Улице Београдског батаљона. Требало би да интервали буду дужи, а они су остали „стари” као да проток возила није ванредно велики. Проблеме у „доњим”, паралелним саобраћајницама задају и преусмерени аутобуси градског превоза – објашњава Зоран Мечанин из диспечерског центра „Београдског таксија”.
Допринос сужењу коловоза дали су и суграђани који су због обнове Пожешке били приморани да аутомобиле препаркирају у околне саобраћајнице, а према Мечаниновим речима, возачи би требало да обрате додатну пажњу будући да се у овом крају налазе две средње и једна основна школа.
– За пролазак кроз ову деоницу Љешке улице, која није дужа од 1.200 метара, у јутарњем шпицу између 7.30 и 8 часова потребно и по 20 минута – истиче Мечанин.
Са његовом оценом да се „у Пожешкој и не види неки напредак радова” сагласни су и многи житељи Бановог брда.
– Ко успе да прође улицом а да не сломи ногу, тај је добро прошао – кажу суграђани склони да и у ванредној ситуацији задрже ведар дух.
М. Л. – Д. С.
[објављено: 06/10/2009]