Сенке
Higher intermediate
Ja mislim da bi kada se sve ovo završi 2 linije iz Požeške mogle trajno da se prebace da ide Lješkom (recimo 53 i 58).
Izvor: Blic
Prvog dana nakon zatvaranja Požeške ulice nije bilo većih zastoja u saobraćaju. Primetno je da u Lješkoj ima više vozila, uglavnom na iznenađnje stanara, prolazi se sporo a najgore je tokom popodnevnog špica kada se Beograđani mahom vraćaju sa posla. Za razliku od Lješke na drugim alternativnim pravcem, kroz Radničku ulicu, lako se prolazi.
Trase linija gradskog prevoza od juče su izmenjene. Umesto kroz Požešku autobusi sada prolaze kroz Lješku i Radničku ulicu. Lješka ima dve saobraćajne trake, po jednu u oba smera a samim tim i manju propusnu moć od Požeške, pa su gužve očekivane.
- Velike su gužve u Lješkoj ulici. Najproblematičnije je za vreme popodnevnog špica, vozila idu sporo, ali srećom nema većih zastoja - rekli su juče dispečeri “Žutog taksija”. Gužvi je juče bilo u Kirovljevoj a taksisti kažu da je celo Banovo Brdo od juče označeno kao kritično kada je prohodnost u pitanju. Kroz Radničku ulicu se lakše prolazi, pa se vozačima savetuje da za put do grada izbegnu Lješku. Ulica Nikolaja Gogolja, paralelna sa Požeškom i Lješkom, samo na prvi pogled je pogodna alternativa za vozače. Ova ulica je preuska, jednosmerna, i ima malu propusnu moć jer nju mahom koriste stanari koji u njoj žive. Na uglu Radničke i Peštrovićeve malo duže se čeka ali to nije ništa neuobičajeno jer je ova raskrsnica inače problematična. Iako je Lješka ulica uska, iako ima pet ležećih policajaca, vozila GSP “Beograd” uglavnom poštuju red vožnje i nema većih zakašnjenja, rekli su u dispečerskom centru ovog preduzeća. Na dve raskrsnice, ugao Kirovljeve i Lješke te Valjevske i Požeške stoje saobaćajni policajci koji propuštaju vozila što dosta ubrzava protok saobraćaja. Građani su uglavnom iznenađeni zbog zatvaranja glavnog pravca sa Banovog Brda ka gradu a čudan im je veliki broj vozila koji prolaze kroz Lješku ulicu. Od mirne i puste ulice, kroz koju prođe tek poneki automobil, Lješka je preko noći postala centar dešavanja. Kroz nju sada prolazi čak osam gradskih linija a stanarima, pogotovo onim u godinama, narednih dva meseca biće neophodni tamponi za uši kako bi lakše podneli buku. Podizanju rejtinga jedne od najmirnijih ulica u ovom čukaričkom naselju kumovali su radovi na rekostrukciji Požeške ulice koja je zatvorena u delu od Kijevske do Kirovljeve. Veliki doprinos ovome dali su i stručnjaci iz Sekretarijata za saobraćaj koji su procenili da je upravo Lješka najbolja alternativa širokoj Požeškoj pa su većinu linija gradskog prevoza preusmerili u ovu ulicu. Ovakva situacija potrajaće do 5. oktobra a do tada će morati da se strpe prolaznici i stanari bivše Nove ulice, kako se Lješka zvala neposredno posle Drugog svetskog rata. Iako je juče bio tek prvi dan od zatvaranja Požeške, stanari već osete da ništa nije kao pre.
- Ovo je opšti haos, ranije su ovde prolazili samo manji automobili a sada i kombi i autobusi a od jutros je bilo i kamiona. Buka je već nepodnošljiva, pogotovo za nas starije, mada u ovoj ulici i živi mahom stariji svet – kaže za “Blic” Radmila Vidić, koja već 67 godina živi u Požeškoj i čiji prozor od dnevne sobe je svega nekoliko metara udaljem od kolovoza.
U prepodnevnim satima Lješkom je gotovo nemoguće prošetati jer je na trotoarima mnogo parkiranih automobila, posebno u zoni kod zgrade pošte. U ulici su nova autobuska stajališta a malo je pešačkih prelaza, što predstavlja opasnost. Ipak, uz uvek potrebni oprez lako je preći da jedne na drugu stranu. „Ležeći policajci” sprečavaju brzu vožnju ali sa druge strane ne odgovaraju putnicima koji, kako kažu, nisu navikli na klackanje u gradskom prevozu.
- Malo, malo, pa autobus ukoči da bi polako prešao preko „ležećeg”. Vozila sam se u dvadesettrojci i vozač je morao da se popne na trotoar da bi se mimoišao sa autobusom koji nam je išao u susret. Takva vožnja daleko je od prijatne – priča studentkinja Stanislava Vučinić.
Evidentno je da Lješka ulica ima manju propusnu moć od Požeške ali juče nije bilo većih gužvi. Stariji se ipak teško navikavaju i na novi rapored stajališta za gradski prevoz pa, kako kažu, moraju da jure za autobusima. Osim toga, ne odgovara im to što stajališta nisu obeležena žutim.
- Jurim ovde za autobusima već 15 minuta. Nijedan neće da mi stane. Stanice uopšte nisu obeležene, to je trebalo da se uradi još noćas a dan ranije lepo da se najavi. Sad ja ovako stara treba da vučem kese i cegere sa pijace – jada se Zorica Popović dok maše vozačima GSP “Beograd” da joj stanu.
Izmene važe do 5. oktobra
Zbog zatvaranja Požeške ulice trase gradskog prevoza biće izmenjene do 5. oktobra. Autobusi sa linija 13A i 37 kretaće se trasom: Kirovljeva – Lješka - Stevana Brakusa - Valjevska u smeru ka periferiji a u smeru ka gradu trasom Požeška - Kijevska – Lješka i dalje redovnim trasama.
Autobusi sa linija 23 i 53: Kirovljeva - Lješka - Stevana Brakusa - Valjevska u smeru ka periferiji) (Kijevska u smeru ka gradu) – Požeška – Blagoja Parovića i dalje redovnim trasama
Kružna linija 57: Požeška - Kijevska - Lješka - Kirovljeva -Zrmanjska - Kneza Višeslava i dalje redovnom trasom trasom.
Kružna linija 87: Požeška - Kijevska - Lješka - Kirovljeva -Visoka - Paštrovićeva i dalje redovnom trasom. Linije 51 i 52: Radnička - Savska magistrala - Svetolika Lazarevića - Radnička - Lazarevački drum - Trgovačka i dalje redovno. Linije 58 i 88: Radnička - Savska magistrala - Lazarevački drum - Vodovodska i dalje redovno.
И ја сам се увек питао зашто гомила линија иде кроз Пожешку, а Љешка зврји празна. Својевремено, кад су сређивали Лазаревачки друм, тамо су пребацили само 56. И та траса има потенцијал за линије према неким даљим насељима.Senke":wzbbqz0e je napisao(la):Ja mislim da bi kada se sve ovo završi 2 linije iz Požeške mogle trajno da se prebace da ide Lješkom (recimo 53 i 58).
U vezi prvog pitanja, nisi u pravu, jer se od pre 2,3 godine rekonstrukcije šina rade baš ovako kako si opisao, sa malom ispravkom da se preko betona ipak stavlja asfalt, ali daleko kvalitetniji nego ranije, a zaštita od pucanja i vibracija je odrađena gumenim oblogama pored samih šina. Ja nisam primetio neke probleme nakon tih rekonstrukcija.Tango2":277d9st5 je napisao(la):1. U vezi rekonstrukcije šina. Zašto se rekonstrukcije ne rade pošteno? Prođe nekoliko godina i šine se izvitopere, asfalt pored šina popuca. Zašto se ne primenjuju svetska rešenja? Vetovatno ste videli u stranim gradovima da se šine ne učvršćuju asvaltom koji je mekan i radi na temparatur, nego, betonskom blokovima, koji su izliveni da liče na priodni kamen. Nemam drugo objašnjenje nego da je postoje interesi da se radi ovako da bi neko stalno imao posla.
2. Iako izlgeda sumanuto, dobro rešenje na daleku stazu bi bilo da Požeška bude pešačka ulica a da po njoj ide samo tramvaj i to po sredini ulice. Kao na primer u Zagrebu ili Cirihu. Naravno da bi ta situacija dovela i do nalaženja rešenja za motorana vozila.
Да су промашени, промашени су (волим трамваје, па ово тешка срца признајем). Овај патрљак пруге овако ничему не служи. Кад је трамвај пуштен Пожешком, план је био да се продужи до Белих вода (отуд широко разделно острво у Трговачкој, то је предвиђено за трамвајску баштицу). Пруга је коштала прилично (поготову због надвожњака), а никад није носила превоз у правој мери (вероватно и због несрећно постављене окретнице). Све је то тако на силу и половично урађено, јер је и та пруга (као и пруга кроз Ресавску, а не само пруга до блокова) била део кампање "Трамвајем у 21. век bash"! Сећам се приче кад је пуштена пруга до блокова. Речено је да је за те паре могло да се изгради 900 метара метроа. Па сад замислите то пута два (јер је комплетна пруга мењана), плус трошкови за демонтажу пруге, па све пруге по граду... Могли смо да додамо нешто пара па да имамо, ако ништа друго, неку основу метроа, а дошли смо до тога, да чак и Пјонгјанг, главни град једне од најсиромашнијих држава на свету, има метро, а ми немамо! Овако, одосмо у 21. век трамвајем, а по свој прилици, отићи ћемо истим превозним средством и у 22. век, само што ће се сад друкчије звати (није шија, него врат...) Електрична возила (трамвај и тролејбус) дају посебан шмек граду, али без правог превоза, коме служе као допуна, тоталан су промашај.ThinkAgain":151sthrh je napisao(la):Tramvaji u Požeškoj su promašeni još kad su uvedeni. To je bio pogrešan potez. A i da su ih bar pustili do Vidikovca nego samo do Brda
How yes no. Кад је било која власт имала слуха за грађане? Одувек су у питању биле ситне политичке пароле и јефтино скупљање политичких поена, по том питању нисмо још увек далеко одмакли од Цека, Ибеа, Дебеа итд. (Трамвајем у 21. век! Метро је реакционарни капиталистички изум! Трамвај се шири чак и тамо где није ишао пре 2. св. рата, на пример, Нови Београд! Изградили смо толико трамвајске пруге, колико бисмо успели да изградимо метроа за исте паре? Непријатељ је будан и кад спава! Победили смо НАТО!) Дај Боже да све ово наше има неког ефекта, али сумњам. Зашто би неко за своје владавине започео пројекат који неће за време те исте владавине завршити? Увек је некоме у интересу још од 1930-их година да се у Београду метро не изгради. Conspiracy anyone?ThinkAgain":fq3ybz8a je napisao(la):Voleo bi da ove komentare pročita neko od nadležnih te da izdejstvuje da se deo po deo ova situacija pomeri sa mrtve tačke. Uostalom ovaj sajt za to i služi. Nadajmo se najboljem.
nisu promašeni i služe. tramvajem se stiže od kraja požeške do mostara za 10-ak minuta - i to sa ovakvim stanjem vozila, pruga i gužvom. međutim, ne vozi dovoljno tramvaja, pa je interval 12-ice i van špica negde oko 8 minuta. to je rezultiralo time da putnici nemaju poverenja u ovaj podsistem i shodno tome ga retko koriste. kada se na to doda činjenica da parno sa 12-icom vozi 51 sa jedva malo slabijim intervalom (10-11 minuta) dobije se sadašnje stanje. sve ovo nema veze sa načinom projektovanja trase, jer je on pun pogodak, već sa navikama građana indukovanim nemarom gradskih službi.Wile E. Coyote":4midt7kg je napisao(la):Да су промашени, промашени су (волим трамваје, па ово тешка срца признајем). Овај патрљак пруге овако ничему не служи. Кад је трамвај пуштен Пожешком, план је био да се продужи до Белих вода (отуд широко разделно острво у Трговачкој, то је предвиђено за трамвајску баштицу). Пруга је коштала прилично (поготову због надвожњака), а никад није носила превоз у правој мери (вероватно и због несрећно постављене окретнице)ThinkAgain":4midt7kg je napisao(la):Tramvaji u Požeškoj su promašeni još kad su uvedeni. To je bio pogrešan potez. A i da su ih bar pustili do Vidikovca nego samo do Brda
Управо о томе и причам. Да пруга завршава даље и да је аутобуски превоз друкчије организован, био би пун погодак. Овако је ипак само плод ината трамвајског лобија.mika zikic":2flpni41 je napisao(la):kada se na to doda činjenica da parno sa 12-icom vozi 51 sa jedva malo slabijim intervalom (10-11 minuta) dobije se sadašnje stanje. sve ovo nema veze sa načinom projektovanja trase, jer je on pun pogodak, već sa navikama građana indukovanim nemarom gradskih službi.
Nema potrebe da se izvinjavas ako se nekome slike ne svidjaju nek ide sam pa nek uslikaKartograf":1z9pr6xf je napisao(la):Evo malo detalja sa lica mesta (sry za kvalitet slika, sa mobilnog su, nisam imao aparat uz sebe):