Šta je novo?

Rekonstrukcija Požeške ulice

Lješkom ulicom prvom brzinom

2nrj1a9.jpg

Prvog dana nakon zatvaranja Požeške ulice nije bilo većih zastoja u saobraćaju. Primetno je da u Lješkoj ima više vozila, uglavnom na iznenađnje stanara, prolazi se sporo a najgore je tokom popodnevnog špica kada se Beograđani mahom vraćaju sa posla. Za razliku od Lješke na drugim alternativnim pravcem, kroz Radničku ulicu, lako se prolazi.
Trase linija gradskog prevoza od juče su izmenjene. Umesto kroz Požešku autobusi sada prolaze kroz Lješku i Radničku ulicu. Lješka ima dve saobraćajne trake, po jednu u oba smera a samim tim i manju propusnu moć od Požeške, pa su gužve očekivane.
- Velike su gužve u Lješkoj ulici. Najproblematičnije je za vreme popodnevnog špica, vozila idu sporo, ali srećom nema većih zastoja - rekli su juče dispečeri “Žutog taksija”. Gužvi je juče bilo u Kirovljevoj a taksisti kažu da je celo Banovo Brdo od juče označeno kao kritično kada je prohodnost u pitanju. Kroz Radničku ulicu se lakše prolazi, pa se vozačima savetuje da za put do grada izbegnu Lješku. Ulica Nikolaja Gogolja, paralelna sa Požeškom i Lješkom, samo na prvi pogled je pogodna alternativa za vozače. Ova ulica je preuska, jednosmerna, i ima malu propusnu moć jer nju mahom koriste stanari koji u njoj žive. Na uglu Radničke i Peštrovićeve malo duže se čeka ali to nije ništa neuobičajeno jer je ova raskrsnica inače problematična. Iako je Lješka ulica uska, iako ima pet ležećih policajaca, vozila GSP “Beograd” uglavnom poštuju red vožnje i nema većih zakašnjenja, rekli su u dispečerskom centru ovog preduzeća. Na dve raskrsnice, ugao Kirovljeve i Lješke te Valjevske i Požeške stoje saobaćajni policajci koji propuštaju vozila što dosta ubrzava protok saobraćaja. Građani su uglavnom iznenađeni zbog zatvaranja glavnog pravca sa Banovog Brda ka gradu a čudan im je veliki broj vozila koji prolaze kroz Lješku ulicu. Od mirne i puste ulice, kroz koju prođe tek poneki automobil, Lješka je preko noći postala centar dešavanja. Kroz nju sada prolazi čak osam gradskih linija a stanarima, pogotovo onim u godinama, narednih dva meseca biće neophodni tamponi za uši kako bi lakše podneli buku. Podizanju rejtinga jedne od najmirnijih ulica u ovom čukaričkom naselju kumovali su radovi na rekostrukciji Požeške ulice koja je zatvorena u delu od Kijevske do Kirovljeve. Veliki doprinos ovome dali su i stručnjaci iz Sekretarijata za saobraćaj koji su procenili da je upravo Lješka najbolja alternativa širokoj Požeškoj pa su većinu linija gradskog prevoza preusmerili u ovu ulicu. Ovakva situacija potrajaće do 5. oktobra a do tada će morati da se strpe prolaznici i stanari bivše Nove ulice, kako se Lješka zvala neposredno posle Drugog svetskog rata. Iako je juče bio tek prvi dan od zatvaranja Požeške, stanari već osete da ništa nije kao pre.
- Ovo je opšti haos, ranije su ovde prolazili samo manji automobili a sada i kombi i autobusi a od jutros je bilo i kamiona. Buka je već nepodnošljiva, pogotovo za nas starije, mada u ovoj ulici i živi mahom stariji svet – kaže za “Blic” Radmila Vidić, koja već 67 godina živi u Požeškoj i čiji prozor od dnevne sobe je svega nekoliko metara udaljem od kolovoza.
U prepodnevnim satima Lješkom je gotovo nemoguće prošetati jer je na trotoarima mnogo parkiranih automobila, posebno u zoni kod zgrade pošte. U ulici su nova autobuska stajališta a malo je pešačkih prelaza, što predstavlja opasnost. Ipak, uz uvek potrebni oprez lako je preći da jedne na drugu stranu. „Ležeći policajci” sprečavaju brzu vožnju ali sa druge strane ne odgovaraju putnicima koji, kako kažu, nisu navikli na klackanje u gradskom prevozu.
- Malo, malo, pa autobus ukoči da bi polako prešao preko „ležećeg”. Vozila sam se u dvadesettrojci i vozač je morao da se popne na trotoar da bi se mimoišao sa autobusom koji nam je išao u susret. Takva vožnja daleko je od prijatne – priča studentkinja Stanislava Vučinić.
Evidentno je da Lješka ulica ima manju propusnu moć od Požeške ali juče nije bilo većih gužvi. Stariji se ipak teško navikavaju i na novi rapored stajališta za gradski prevoz pa, kako kažu, moraju da jure za autobusima. Osim toga, ne odgovara im to što stajališta nisu obeležena žutim.
- Jurim ovde za autobusima već 15 minuta. Nijedan neće da mi stane. Stanice uopšte nisu obeležene, to je trebalo da se uradi još noćas a dan ranije lepo da se najavi. Sad ja ovako stara treba da vučem kese i cegere sa pijace – jada se Zorica Popović dok maše vozačima GSP “Beograd” da joj stanu.

Izmene važe do 5. oktobra
Zbog zatvaranja Požeške ulice trase gradskog prevoza biće izmenjene do 5. oktobra. Autobusi sa linija 13A i 37 kretaće se trasom: Kirovljeva – Lješka - Stevana Brakusa - Valjevska u smeru ka periferiji a u smeru ka gradu trasom Požeška - Kijevska – Lješka i dalje redovnim trasama.
Autobusi sa linija 23 i 53: Kirovljeva - Lješka - Stevana Brakusa - Valjevska u smeru ka periferiji) (Kijevska u smeru ka gradu) – Požeška – Blagoja Parovića i dalje redovnim trasama
Kružna linija 57: Požeška - Kijevska - Lješka - Kirovljeva -Zrmanjska - Kneza Višeslava i dalje redovnom trasom trasom.
Kružna linija 87: Požeška - Kijevska - Lješka - Kirovljeva -Visoka - Paštrovićeva i dalje redovnom trasom. Linije 51 i 52: Radnička - Savska magistrala - Svetolika Lazarevića - Radnička - Lazarevački drum - Trgovačka i dalje redovno. Linije 58 i 88: Radnička - Savska magistrala - Lazarevački drum - Vodovodska i dalje redovno.
24l56vs.jpg
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=102818
 
1. U vezi rekonstrukcije šina. Zašto se rekonstrukcije ne rade pošteno? Prođe nekoliko godina i šine se izvitopere, asfalt pored šina popuca. Zašto se ne primenjuju svetska rešenja? Vetovatno ste videli u stranim gradovima da se šine ne učvršćuju asvaltom koji je mekan i radi na temparatur, nego, betonskom blokovima, koji su izliveni da liče na priodni kamen. Nemam drugo objašnjenje nego da je postoje interesi da se radi ovako da bi neko stalno imao posla.

2. Iako izlgeda sumanuto, dobro rešenje na daleku stazu bi bilo da Požeška bude pešačka ulica a da po njoj ide samo tramvaj i to po sredini ulice. Kao na primer u Zagrebu ili Cirihu. Naravno da bi ta situacija dovela i do nalaženja rešenja za motorana vozila.
 
U resavskoj su u vezi sina uzeli svetska resenja. Ako i kako treba urade nece imati problema.
 
Senke":wzbbqz0e je napisao(la):
Ja mislim da bi kada se sve ovo završi 2 linije iz Požeške mogle trajno da se prebace da ide Lješkom (recimo 53 i 58).
И ја сам се увек питао зашто гомила линија иде кроз Пожешку, а Љешка зврји празна. Својевремено, кад су сређивали Лазаревачки друм, тамо су пребацили само 56. И та траса има потенцијал за линије према неким даљим насељима.
 
Tango2":277d9st5 je napisao(la):
1. U vezi rekonstrukcije šina. Zašto se rekonstrukcije ne rade pošteno? Prođe nekoliko godina i šine se izvitopere, asfalt pored šina popuca. Zašto se ne primenjuju svetska rešenja? Vetovatno ste videli u stranim gradovima da se šine ne učvršćuju asvaltom koji je mekan i radi na temparatur, nego, betonskom blokovima, koji su izliveni da liče na priodni kamen. Nemam drugo objašnjenje nego da je postoje interesi da se radi ovako da bi neko stalno imao posla.

2. Iako izlgeda sumanuto, dobro rešenje na daleku stazu bi bilo da Požeška bude pešačka ulica a da po njoj ide samo tramvaj i to po sredini ulice. Kao na primer u Zagrebu ili Cirihu. Naravno da bi ta situacija dovela i do nalaženja rešenja za motorana vozila.
U vezi prvog pitanja, nisi u pravu, jer se od pre 2,3 godine rekonstrukcije šina rade baš ovako kako si opisao, sa malom ispravkom da se preko betona ipak stavlja asfalt, ali daleko kvalitetniji nego ranije, a zaštita od pucanja i vibracija je odrađena gumenim oblogama pored samih šina. Ja nisam primetio neke probleme nakon tih rekonstrukcija.
 
Ако се добро сећам, била је прича да у Пожешкој додатни проблем стварају подземни потоци. Да ли планирају то некако да реше?
 
Vidim ja da će ceo tramvajski sistem pasti u vodu kad se izgradi metro. To će možda biti brže nego što se zamišlja. Tramvaji u Požeškoj su promašeni još kad su uvedeni. To je bio pogrešan potez. A i da su ih bar pustili do Vidikovca nego samo do Brda pa se sada baš svi autobusi slivaju kroz sokake do malog i prezagušenog Banovog Brda koje je centar tog dela grada i najbliži deo opštine centru celog grada.

Da bude još gore zamislili su 512, 531, 532 i Lastin 560 da to sve preseda na tramvaje ali oni i pored toga odu jednu stanicu do Kijevske i svi u 37 koji jedini od Kijevske staje na Trgu Republike. 58 ne računam jer ide na 16 minuta i u vršnom i u vanvršnom opterećenju radnim danima, subotom na 17 celodnevno dok nedeljom ide na čak 24 minuta celodnevno. To je podatak za letnji red vožnje, normalno bi trebalo da ide na 12 minuta a 37 na 7min. Tako da celoj Čukarici ostaje 37 sa solo autobusima kao linija M2!? Ako je do preopterećenja Požeške onda 58 odma prebaciti u Lješku i povećati interval. Isto važi i za 51 koji je osakaćen skraćenjem do GŽS. 51 može ići do Zvezdare (okretnice trola zajedno sa 77). Ulice postoje. To bi znatno rasteretilo taj pravac jer bi 51 bio prečica a išao bi delovima grada kojima nikada nije ništa od gradskog prevoza išlo. Da li vi znate da je 70% naših linija longitudinalno/podužno centrično što je katastrofa jer se takve linije koriste samo za kičma sisteme (metro i tramvaje) jer njihova vozila ne mogu da krivudaju toliko, konstrukcija im to ne dozvoljava. Autobusi hvala bogu mogu da idu gde hoćeš ali samo pod jednim uslovom a to je - da li hoćeš? Da li stvarno želiš da ti bude lakše da stigneš prečicom od tačke A do tačke B umesto preko Male Krsne. Apelujem da se linija 51 reorganizuje, ovako je upropašćena i pretvorena u liniju drugog reda tj onu manje bitnu jer se preklapa istom trasom od GŽS do okretnice B.Brdo sa 13A a dalje sa 56! Linije u gradu sa 2 miliona se projektuju i postavljaju tako da naprave što je više moguće razgranatiju mrežu a ne tek tako nasumično sve trpati istom ulicom i dovesti ulicu do zakrčenja. I šta smo sada dobili? Pretrpali požešku i kad treba da je srede za tramvaje sad napravili kolaps u Lješkoj.

Možda bi neko rekao da je mali off-topic ali je povezano sa stanjem u Požeškoj jer sam baš iz tog razloga sve ovo i rekao da se preformulišu pogrešni stavovi u vezi projektovanja toka saobraćaja kroz Banovo Brdo. Da li ste primetili da se ljudi trpaju kolima gde god premeste gradski prevoz? Ja stvarno ne znam zašto to rade?
 
ThinkAgain":151sthrh je napisao(la):
Tramvaji u Požeškoj su promašeni još kad su uvedeni. To je bio pogrešan potez. A i da su ih bar pustili do Vidikovca nego samo do Brda
Да су промашени, промашени су (волим трамваје, па ово тешка срца признајем). Овај патрљак пруге овако ничему не служи. Кад је трамвај пуштен Пожешком, план је био да се продужи до Белих вода (отуд широко разделно острво у Трговачкој, то је предвиђено за трамвајску баштицу). Пруга је коштала прилично (поготову због надвожњака), а никад није носила превоз у правој мери (вероватно и због несрећно постављене окретнице). Све је то тако на силу и половично урађено, јер је и та пруга (као и пруга кроз Ресавску, а не само пруга до блокова) била део кампање "Трамвајем у 21. век :)bash:)"! Сећам се приче кад је пуштена пруга до блокова. Речено је да је за те паре могло да се изгради 900 метара метроа. Па сад замислите то пута два (јер је комплетна пруга мењана), плус трошкови за демонтажу пруге, па све пруге по граду... Могли смо да додамо нешто пара па да имамо, ако ништа друго, неку основу метроа, а дошли смо до тога, да чак и Пјонгјанг, главни град једне од најсиромашнијих држава на свету, има метро, а ми немамо! Овако, одосмо у 21. век трамвајем, а по свој прилици, отићи ћемо истим превозним средством и у 22. век, само што ће се сад друкчије звати (није шија, него врат...) Електрична возила (трамвај и тролејбус) дају посебан шмек граду, али без правог превоза, коме служе као допуна, тоталан су промашај.
Одох ја поприлично оф-топик, али у оваквим ситуацијама стварно не могу да се контролишем, јер сам сведок силовања саобраћаја у Београду скоро 4 деценије. :(
А дај Боже да ускоро изграде МЕТРО (али, понављам, метро, а не оно што хоће да нам под тим именом протуре :rant:). Не липши магарче...
 
Upravo tako, i sadašnje stanje Požeške i Lješke ulice je plod višedecenijskog silovanja gradskog a i uopšte saobraćaja u Beogradu.

Voleo bi da ove komentare pročita neko od nadležnih te da izdejstvuje da se deo po deo ova situacija pomeri sa mrtve tačke. Uostalom ovaj sajt za to i služi. Nadajmo se najboljem.
 
ThinkAgain":fq3ybz8a je napisao(la):
Voleo bi da ove komentare pročita neko od nadležnih te da izdejstvuje da se deo po deo ova situacija pomeri sa mrtve tačke. Uostalom ovaj sajt za to i služi. Nadajmo se najboljem.
How yes no. Кад је било која власт имала слуха за грађане? Одувек су у питању биле ситне политичке пароле и јефтино скупљање политичких поена, по том питању нисмо још увек далеко одмакли од Цека, Ибеа, Дебеа итд. (Трамвајем у 21. век! Метро је реакционарни капиталистички изум! Трамвај се шири чак и тамо где није ишао пре 2. св. рата, на пример, Нови Београд! Изградили смо толико трамвајске пруге, колико бисмо успели да изградимо метроа за исте паре? Непријатељ је будан и кад спава! Победили смо НАТО!) Дај Боже да све ово наше :violina: има неког ефекта, али сумњам. Зашто би неко за своје владавине започео пројекат који неће за време те исте владавине завршити? Увек је некоме у интересу још од 1930-их година да се у Београду метро не изгради. Conspiracy anyone?
Но, да не офтопикујем и флејмујем тему, нећу се више овде оглашавати. Постоји тема за то. Извињавам се свима.
 
prvo, ali ne i najviše bitno - pozdrav jednom bivšem korisniku sa foruma autobusi.net uz prijateljsku opasku - podjednako je dosadan i nerealan, samo još nije počeo da psuje. no, ima vremena...

Wile E. Coyote":4midt7kg je napisao(la):
ThinkAgain":4midt7kg je napisao(la):
Tramvaji u Požeškoj su promašeni još kad su uvedeni. To je bio pogrešan potez. A i da su ih bar pustili do Vidikovca nego samo do Brda
Да су промашени, промашени су (волим трамваје, па ово тешка срца признајем). Овај патрљак пруге овако ничему не служи. Кад је трамвај пуштен Пожешком, план је био да се продужи до Белих вода (отуд широко разделно острво у Трговачкој, то је предвиђено за трамвајску баштицу). Пруга је коштала прилично (поготову због надвожњака), а никад није носила превоз у правој мери (вероватно и због несрећно постављене окретнице)
nisu promašeni i služe. tramvajem se stiže od kraja požeške do mostara za 10-ak minuta - i to sa ovakvim stanjem vozila, pruga i gužvom. međutim, ne vozi dovoljno tramvaja, pa je interval 12-ice i van špica negde oko 8 minuta. to je rezultiralo time da putnici nemaju poverenja u ovaj podsistem i shodno tome ga retko koriste. kada se na to doda činjenica da parno sa 12-icom vozi 51 sa jedva malo slabijim intervalom (10-11 minuta) dobije se sadašnje stanje. sve ovo nema veze sa načinom projektovanja trase, jer je on pun pogodak, već sa navikama građana indukovanim nemarom gradskih službi.

a think again naravno drami - stanje u lješkoj je privremeno, kao što je i skraćenje 51 privremeno. nema hleba bez motike, niti boljitka bez pomalo muke. požeška je administrativni centar čukarice i zato većina linija gravitira njoj. potpuno uobičajen i normalan sistem. ipak - linija 58 je tu višak.
 
Evo malo detalja sa lica mesta (sry za kvalitet slika, sa mobilnog su, nisam imao aparat uz sebe):


21 jul 2009 (početak rekonstrukcije dela od Pijace do pumpe)

6ylgs3.jpg



24 jul 2009

2uxxxz7.jpg



27 jul 2009 (4 slike)

346qeyb.jpg


14d3h3r.jpg


117wqi1.jpg


10n8cit.jpg
 
Jao, baš užasno izgleda bez asfalta i šina. Kao da tek sad uvode tranvajski prevoz u Požešku... :|
 
Tramvaj mi je najgotivnije prevozno sredstvo, ipak deo svoje trase od tačke A do tačke B ima odvojen od ostalog saobraćaja ! :p
 
Rešenje za Požešku je Metro,to bi skoro upotpunosti ukinulo sve autobuske linije,23,37,53,51,itd koje prolaze kroz ovu ulicu ,i praktično bi ostao samo tramvaj koji i te kako koristan u kratkim relacijama na samom Brdu,pre svega zbog ekologije i ne zaboravite Metro linija M2 i M3 nisu predviđene za trasu pored Sajma,Mostara,i sre Ž.s tako da tramvaj pokriva tu trasu,a i Metro stanice ne mogu da budu suviše blizu jedna drugoj ,tako je u Požeškoj predviđeno samo tri stanice,što je i logično da bi voz mogao da razvije projektovanu brzinu i interval.
 
Zapravo, to bi bilo vrlo lepo rešenje, isterati buseve i ostaviti metro i tramvaj :vops:
 
mika zikic":2flpni41 je napisao(la):
kada se na to doda činjenica da parno sa 12-icom vozi 51 sa jedva malo slabijim intervalom (10-11 minuta) dobije se sadašnje stanje. sve ovo nema veze sa načinom projektovanja trase, jer je on pun pogodak, već sa navikama građana indukovanim nemarom gradskih službi.
Управо о томе и причам. Да пруга завршава даље и да је аутобуски превоз друкчије организован, био би пун погодак. Овако је ипак само плод ината трамвајског лобија.
 
Mika Zikic i Wile E. Coyote
Линија 12 се обраћала до почетка радова од Бановог брда до Богословије, а линија 51 од Белих вода до Главне железничке станице. Тако да мислим да су обе линије потребне и мислим да нисте у праву. Између осталог зашто би неко преседао кад нема потребе...?! ( од вишка глава не боли ! )
 
Ovde nije promašen samo prevoz već sam uzrok sistematskih promašaja projektovanja mreže gradskog prevoza. Uzrok finalnog proizvoda tj izgleda i funkcionalnosti mreže gradskog prevoza je urbanizam i ništa više. Ako si toliko aljkav da dozvoliš da ti urbanizam glavnog grada bude totalno promašen tj da se "razvija" u totalno pogrešnom pravcu onda znači da ti je i cela infrastruktura promašena a sa njom i sam gradski prevoz. I to ne može biti promašen jedan njegov deo nego svi jer svi treba da rade u savršenoj sinhronizaciji što u Beogradu nikako nije slučaj. Glavni krivac je zavod za prostorno planiranje i niko više.
 
Ја и даље тврдим да је половична траса какву сад имамо промашај, да је пуну функционалност могла да има тек да је изграђена до јужног дела града, да је прескупа и прекомпликована за своју сврху, али да свега тога нема јер је изграђена на силу. То је било у време самодоприноса сердином 80-их (пазите сад ово: шатро златно доба, најбоље време, итд. а овамо расписују самодопринос, да не идем сада са теоријама завере да ли је заиста и изгласан?) и та пруга је изграђена из истог самодоприноса из којег је изграђена и пруга за блок 45 и скретница из Рузвелтове у 27. марта. Колико је све то било смислено, говори чињеница да је трамвајска линија 4 (која је користила ту скретницу) радила врло кратко време. Поново подвлачим, волим трамваје и Београд треба да их има, али да то буде главни превоз, то може да прође у Новом Саду или Нишу, али у Београду, то је злочин! Нажалост, идиоти који су лансирали једну од најгорих ствари која се догодила Београду, а то је глупост звана "трамвајем у 21. век" нису тамо где треба, већ смо сведоци да 20 година касније поново гурају "трамвајем у 22. век", само овога пута под називима "лаки метро", "лаки шински систем", "Белам", и шта ја знам шта све још не, све да се Власи не досете... :bash: Да ли они мисле да смо ми такви дебили или рачунају на пословичну народну инертност?
 
Kartograf":1z9pr6xf je napisao(la):
Evo malo detalja sa lica mesta (sry za kvalitet slika, sa mobilnog su, nisam imao aparat uz sebe):
Nema potrebe da se izvinjavas ako se nekome slike ne svidjaju nek ide sam pa nek uslika :D ;)
 
koliko su šina rekonstruisali, mogli su ceo centar infrastrukturno preurediti i samo u njega tramvaje turiti, kao u amsterdamu.
i sav drugi saobraćaj izbaciti i vratiti terazije na staro.

a okolne ostatke tramvajske infrastrukture konvertovati u trolejbusku.

ja bih bio presrećan kada bi se to desilo.
 
Da li je neko imao uvid u planove po kojim ce se Pozeska rekonstruisati?

Bilo bi sjajno da se posadi drvece na trotoarima, ovoj ulici hronicno nedostaje zelenila.na potezu od Doma zdravlja do Valjevske.

Da li su planirani neki parkinzi uz kolovoz?
 
Vrh