Šta je novo?

Rekonstrukcija Požeške ulice

Naravno, bolje je da tramvaji idu sredinom, ne samo Pozeskom. Ipak, bitnije je da tramvaji ne dele istu trasu sa automobilima, kao sto je slucaj sa Resavskom.
 
tesko sredinom zbog stajalista GSP-a

jedino da nema nijedne stanice od okretnice do pijace, sto je nemoguce i nenormalno
 
Siniša":1045q8mx je napisao(la):
Naravno, bolje je da tramvaji idu sredinom, ne samo Pozeskom.
Česta zabluda. Prebacivanje tramvaja u sredinu najčešće rezultira manjim korišćenjem istih. Uostalom, videćete koliko će vremena proći od prebacivanja tramvaja na sredinu u Bulevaru, do uvođenja prve autobuske linije duž te ulice.
 
connect":3hdr47wv je napisao(la):
Česta zabluda. Prebacivanje tramvaja u sredinu najčešće rezultira manjim korišćenjem istih. Uostalom, videćete koliko će vremena proći od prebacivanja tramvaja na sredinu u Bulevaru, do uvođenja prve autobuske linije duž te ulice.
Zast bi se manje koristio ako se prebaci u sredinu? Moze samo da poboljsa tramvajski saobracaj. Jedino se slazem u vezi Pozeske da je pitanje koliko sirina ulice dozvoljava za tramvajska stajalista. A za Bulevar sve zavisi hoce li nadlezni dozvoliti da prolaze tuda autobusi nakon rekonstrukcije. Uostalom, sta ima vise da traze autobusi na trasama gde idu tramvaji? Autobusi treba da dopunjuju sinske sisteme, a ne da budu glavni prevoz, kao u slucaju Beograda.
Bitno je da sine u Pozeskoj urade kako spada i, ponovit cu, da vise tramvaji ne dele trasu sa automobilskim saobracajem, da se koliko toliko ubrza tramvajski saobracaj.
 
Siniša":1awdja5c je napisao(la):
connect":1awdja5c je napisao(la):
Česta zabluda. Prebacivanje tramvaja u sredinu najčešće rezultira manjim korišćenjem istih. Uostalom, videćete koliko će vremena proći od prebacivanja tramvaja na sredinu u Bulevaru, do uvođenja prve autobuske linije duž te ulice.
Zast bi se manje koristio ako se prebaci u sredinu? Ne verujem to. Jedino se slazem u vezi Pozeske da je pitanje koliko sirina ulice dozvoljava za tramvajska stajalista, a samim tim tramvaji ukoliko su sa strane dozvoljavaju sira vozila . A za Bulevar sve zavisi hoce li nadlezni dozvoliti da prolaze tuda autobusi nakon rekonstrukcije. Uostalom, sta ima vise da traze autobusi na trasama gde idu tramvaji? Autobusi treba da dopunjuju sinske sisteme, a ne da budu glavni prevoz, kao u slucaju Beograda.
Bitno je da sine u Pozeskoj urade kako spada i, ponovit cu, da vise tramvaji ne dele trasu sa automobilskim saobracajem, da se koliko toliko ubrza tramvajski saobracaj.
 
Tramvaj u sredini odaje utisak nepristupačnosti. Takođe, povećava broj potrebnih pešačkih prelaza i opasnost od pretrčavanja. Jedina prednost koju on ima je zapravo to što nema parkiranja na šinama. A o uvođenju autobusa u ispomoć tramvajima kroz Bulevar se već duže vreme priča.

Siniša":3j6f0p0y je napisao(la):
Jedino se slazem u vezi Pozeske da je pitanje koliko sirina ulice dozvoljava za tramvajska stajalista.
Pa sem Bulevara nijedna ulica i ne dozvoljava prostora za tramvajska stajališta sa tramvajem u sredini. Ali po starom dobrom običaju, ako nekom misliocu padne na pamet da je to dobra ideja, neće mu biti frka da pešački prostor iseče do te mere da dve gliste ne mogu da se mimoiđu, asanira svaki trag zelenila, postavi uska stajališta na koja ni nadstrešnica ne može da stane i slično.
 
connect":93mt8deu je napisao(la):
Tramvaj u sredini odaje utisak nepristupačnosti. Takođe, povećava broj potrebnih pešačkih prelaza i opasnost od pretrčavanja. Jedina prednost koju on ima je zapravo to što nema parkiranja na šinama.
Ima i drugih prednosti. Npr. automobili koji skrecu desno ne prelaze sine. Njima ne smeta tramvaj, oni ne smetaju tramvaju. Takodje automobili se mogu ukljuciti u ulicu gde je tramvaj bez prelaska sina takodje ukoliko skrecu desno. Tramvaj u sredini nije nista manje nepristupucan nego tramvaj koji je sa druge strane ulice, tj. onaj koji ide u suprotnom smeru od onog koji se sa moje strane ulice. Kad bolje razmislim, lakse mi je da mi predjem pola ulice i da tu imam dostupne oba smera tramvaja nego da pretrcavam ceo Bulevar kada mi dolazi tramvaj koji mi je potreban a preko puta je.

A o uvođenju autobusa u ispomoć tramvajima kroz Bulevar se već duže vreme priča.
To bi bila takva retardirana odluka da nemam reci. Umesto da popravimo sine i tramvaje, uvescemo par autobusa. I onda ce se tek popraviti situacija u saobracaju na i onako zakrcenom Bulevaru, oh how yes no. Ne postoji nikakva opravdanost za autobuske linije na Bulevaru osim onih sto idu na Mirijevo (46, 79, 20) a i to je samo zato sto te linije nemaju alternativni pravac (ne postoji put iz D. Tucovica, Ustanicke i V. Ilica ka Mirijevu koji je podoban za autobuse, a da nije kroz Bulevar). I 309 bi npr. trebalo da zavrsi na Ustanickoj a ne kod Cvetka tek.


Btw, kad smo kod izmestanja sina, ne mora u sredinu, moze npr. tako da se namesti da oba smera sina idu istom stranom ulice (kao sto npr. idu u Savskoj, ako se ne varam, kod Sajma), i da sa te strane ulice gde su tramvaji ne bude dozvoljen parking tj. da imamo suzen trotoar.
 
connect":1ze7q8rd je napisao(la):
Jedina prednost koju on ima je zapravo to što nema parkiranja na šinama. A o uvođenju autobusa u ispomoć tramvajima kroz Bulevar se već duže vreme priča.
Upravo to i druga stvar, lakse uredjuje njegovo "ubrzanje", odnosno npr. zabrana skretanja u levo za automobile i signalizacija kojom bi tramvaj ukljucivao prednost prolaza. A ovo za Bulevar nemam reci. Cemu onda sluze tamvaji? Dzaba onda unapredjenje tramvaja ako to rade.
connect":1ze7q8rd je napisao(la):
Pa sem Bulevara nijedna ulica i ne dozvoljava prostora za tramvajska stajališta sa tramvajem u sredini
Moze, Cara Dusana, Ruzveltova, mozda Kraljice Marije i Dzordza Vasingtona sa izvesnim blagim rekonstrukcijama.
U vezi Pozeske razmisljao sam nesto drugo. Ovakva kava je, sa tramvajima sa strane, neka ostane dvosmerna za tramvaje (i eventualno autobuse, mada autobusi, po meni, ne bi trebali da dele istu trasu sa tramvajima), dok bi za automobile postala jednosmerna, a kao ulica suprotnog smera bila bi iskoristena neka bliza paralelna ulica, recimo vec pominjana Ljeska. Ovako nesto postoji u Zagrebu (Ilica) i Becu.
http://www.zet.hr/media/45294/stajalište ilica sveti duh.jpg
http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/stockphotopro_530378ULF_tramway_austria_.jpg
Neko je ovde na forumu postavio bolju sliku iz Beca sa Siemensom ULF, ali je nemogu naci.
Cilj je da sto manje bude sukoba na relaciji tramvaj-automobil, cime bi se bar donekle ubrzao tramvajski saobracaj i sto manje automobila na ulicama. Znam da ce nakon ovoga da krene pljujvacina na mene. Preko 80% osobnih automobila koji krstare gradom imaju samo vozaca i oni zauzimaju bespotrebno ulice i to je najveci problem. Treba korenito menjati navike.
Edit:
Prethodni post mi je dupliran, te molim moderatore da jedan izbrisu.
 
Siniša":rfn031wd je napisao(la):
Moze, Cara Dusana, Ruzveltova, mozda Kraljice Marije i Dzordza Vasingtona sa izvesnim blagim rekonstrukcijama.
+1

U vezi Pozeske razmisljao sam nesto drugo. Ovakva kava je, sa tramvajima sa strane, neka ostane dvosmerna za tramvaje (i eventualno autobuse, mada autobusi, po meni, ne bi trebali da dele istu trasu sa tramvajima), dok bi za automobile postala jednosmerna, a kao ulica suprotnog smera bila bi iskoristena neka bliza paralelna ulica, recimo vec pominjana Ljeska. Ovako nesto postoji u Zagrebu (Ilica) i Becu.
http://www.zet.hr/media/45294/stajalište ilica sveti duh.jpg
http://www.stockphotopro.com/photo-thumbs-2/stockphotopro_530378ULF_tramway_austria_.jpg
Slican koncept se primenjuje i u Cirihu. S tim sto u takvom slucaju mislim da je bolje da se onda tramvaji skroz prebace na jednu stranu ulice, a druga da bude za automobile.

Cilj je da sto manje bude sukoba na relaciji tramvaj-automobil, cime bi se bar donekle ubrzao tramvajski saobracaj i sto manje automobila na ulicama. Znam da ce nakon ovoga da krene pljujvacina na mene. Preko 80% osobnih automobila koji krstare gradom imaju samo vozaca i oni zauzimaju bespotrebno ulice i to je najveci problem. Treba korenito menjati navike.
Zasto bi te pljuvali, vise od pola ovog foruma je za metro, a zar nije cilj metroa upravo to, da se smanji broj automobila na ulicama? Mislim, izmedju ostalog.

Mada treba i menjati korenito navike GSPa. S ovakvim javnim prevozom kakav je, uopste ne krivim ljude sto biraju licni automobil, pa makar sedeli u njemu 15-20 minuta duze, nego tramvaj u spicu.
 
evo tri sličice sa jedne lokacije, bio sam u prolazu, a pri sebi sam imao fotoaparat. Može se reći da je Požeška postala pešačka zona :D

nycy87.jpg


2e65xer.jpg


ne9ajd.jpg
 
Jel su u pozeskoj pre imale tramvajske sine? Ja se nesecam da sam ih video kad sam bio tamo 2005te.
 
MareCar":1yx7awtf je napisao(la):
Jel su u pozeskoj pre imale tramvajske sine? Ja se nesecam da sam ih video kad sam bio tamo 2005te.
Pa da, poenta radova i jeste u njihovoj rekonstrukciji. Tramvaji Požeškom prolaze od sredine osamdesetih.

Slika pre rekonstrukcije, donji deo ulice

91at0g.jpg
 
Ima li slike gde prolaze pored mcdonaldsa? Stvarno se nikako ne secam da sam vidjao ni sine ni tramvaj tamo....
 
12 i 13 :) Za čas se stigne do Sajma ili čega već u gradu. Verovatno će uvesti još par linija nakon izgradnje mosta
 
Posto cemo metro jos cekati planirano je da se na novi most popne tramvaj 8 do bloka 45
 
MareCar":1m1r6psz je napisao(la):
Ima li slike gde prolaze pored mcdonaldsa? Stvarno se nikako ne secam da sam vidjao ni sine ni tramvaj tamo....
Hehe, tu su jos od 1987. mislim. Secam se radova, i tada je Ljeska bila alternativa.
 
hazard":1sm6ekbn je napisao(la):
U prevodu, metro necemo ni docekati
Наравно, чим крену да шире трамвајску мрежу јасно је да од метроа ни у овом веку неће бити ништа. :bash:

Истини за вољу, ја јесам за то да се НБГД и Б.Брдо споје трамвајем. Само се ту поставља питање коју цену бисмо морали да платимо за то.
 
Ništa ne treba mi da se sekiramo. Samo će doći jedan čovek koji će da ih postroji i da kaže: ti ćeš to, ti to a on ono. Nećeš? Idi potpiši svoj otkaz i ne obraćaj mi se više u životu. Hoćeš? Dobićeš platu kao i svi ostali.

A na njihovu žalost može da dođe nekoliko dobrih čika koji će da ih zavedu u red samo tako.
 
Само ми још реци у ком ће то веку да буде да ставим своју породицу у хибернацију...
 
Možda i uskoro ako pametni ljudi kojima je dosta ovih bljuvotina odu u inostranstvo pa odande krenu da vrše pritisak na njih putem međunarodne zajednice. E onda je našim krelcima odzvonilo :cool:
 
Ко је имао код кога и могао, отишао је и не пада му на памет да се врати. Бар не тако скоро...
 
Jeste loš kvalitet slika ali čisto da se stekne utisak o dinamici radova

rlxjbr.jpg


2ibkkt0.jpg


2a7fo6d.jpg
 
Vrh