Šta je novo?

Rekonstrukcija Požeške ulice

dziggy":1oao5ft8 je napisao(la):
ma nadam se da ce jednom zavrsiti... a mogli su vala da izmisle neki novi sistem za tu ulicu, da prebace shine u sredinu ili tako nesto...
Šta bi se tačno dobilo prebačajem šina u sredinu?
Tramvajska baštica bi zauzimala pola kolovoza zarad jako malog efekta u prevozu putnika, plus bi postojala žuta traka za autobuse, koju bi morali koristiti i automobili.

Trenutni sistem je najbolji mogući za tu ulicu.
 
Juče sam i ja proleteo čitavom trasom i mogu da se složim sa svima koji kažu da će ovo biti verovatno najgore odrađena rekonstrukcija jedne od najvažnijih gradskih ulica u poslednjih nekoliko godina.

Nemam vremena taksativno da navodim propuste, ali izdvojiću ono što mi je prvo upalo u oči: preniski ivičnjaci u odnosu na budući završni sloj asfalta (moći će autom na trotoar gde ko i kako hoće, tamo gde se naravno to može), kao i to što nisu napravili niše za parkiranje auta (kao u Bul K. A. ) tamo gde se to moglo, a moglo se na mnogo mesta (prekoputa KBC banke i na dosta mesta od DZ do pumpe).

Ne bih da ispadne da uvek kritikujem, ali mogli su ovo da urade kako valja. Nije urađeno gotovo ništa od rekonstrukcije instalacija ispod ulice, nije izliven novi beton na pola delova ispod šina.

Ali jedna stvar mi baš nije jasna, a ilustrujem je sledećim fotosima (slikano kod OŠ J. Pančić):

acr22x.jpg


s2w1tf.jpg


Beton je naliven do nivoa šina, kako između njih, tako i desno do ivičnjaka i levo do druge trake. Kako će oni sad tu da presvuku asfaltom, šine će otići ispod tog nivoa? Ili neće uopšte stavljati asfalt u tu traku, što mi je nemoguće?



btw, jel još nekome meta ona odvratna NIS-ova pumpa u samom srcu BB-a? Kakve su šanse za njeno preseljenje na neku drugu lokaciju? Kako bi tamo legao jedan mini-park sa klupicama....
 
:laugh: Тачан одговор је да неће стављати асфалт у ту траку :) И коначно су се сетили да то ураде. Наиме, најгора ствар по шине су аутобуси који уништавају асфалт, поготово у летњем периоду, асфалт се деформише, шири из колотрага према шинама, а самим тим врши притисак и деформише шине. Подсећам да у Пожешкој трамваји и аутобуси деле саобраћајну траку. За годину дана би се трамваји опет љуљали као да ништа није урађено.

Дакле, асфалт је кривац, јер није довољно чврст мареријал, за разлику од бетона. Бетон са друге стране има своје мане: скупљи је, у општем случају клизавији, а уме и да се "троши" горњи слој. Дакле, не деформише се, него се гули. За овај случај, дефинитивно бољи избор ;)

Ајд сад неки инжењер нискоградње да потврди ово моје закључивање :)
 
a ček, hoće li to bojiti nečim ili će ostati samo ovakav "go" beton?
 
Михаило":2ggyyn5x je napisao(la):
Бетон са друге стране има своје мане: скупљи је, у општем случају клизавији, а уме и да се "троши" горњи слој.
Ovo je mala zabluda u kojoj sam i ja bio dok mi nije od strane drugara putara objasnjeno da ustvari asfalt kosta dosta vise od betona ;)
 
Михаило":e0p8dg5z je napisao(la):
Дакле, асфалт је кривац, јер није довољно чврст мареријал, за разлику од бетона. Бетон са друге стране има своје мане: скупљи је, у општем случају клизавији, а уме и да се "троши" горњи слој. Дакле, не деформише се, него се гули. За овај случај, дефинитивно бољи избор ;)
Погледај какав је асвалт (ливени) на трамвајском мосту...одличан...;)...тако да мислим да је најидеалнија варијанта управо ливени асвалт преко квалитетне подлоге...
Проблем је и у одржавању овог бетона јер ако узмем у обзир да је истог квалитета као и онај на већини бетонских аутобуских стајалишта, а који се после пар година круни, они ће морати на сваких пар година да разбијају око 15-ак цм бетона и да изливају нови...мислим да би ливени асвалт дуже трајао...осим ако ово није много квалитетнији бетон од онога што се користи по београдским аутобуским стајалиштима...
 
Beton je bolji od asfalta za izvodjenje puteva.

Asfalt je jednostavniji za postavljanje i nema potrebe za dilatacionim spojnicama na svakih 3-4 metra (stari put BG-NS je tako izveden pre mnogo godina i dalje je sasvim u dobrom stanju ali se auto cuje kao da ide po sinama tuk tuk - tuk tuk)

Naravno ovo se odnosi ako se ugradi kvalitetan beton i ako se propisno armira.
 
Da,da, stari Novosadski je tako uradjen...dobri amortizeri, glasna muzika i nema frke... ;)
Salu na stranu, dugovecnija je varijanta.
Za kvalitet asfalta na tramvajskom mostu se ne bih slozio, bas sam pre neki dan video neke mehure-brdasca na silazu na NBG strani.Potrudicu se da fotodokumentujem.A mozda sam se nesto istripovao... :/
 
Ko baš voli betonske puteve, neka se provoza autoputem Prag - Bratislava, pa onda neka njegova kičma presudi.

Betonski putevi - neka hvala.
Betonska stajališta - samo ako nisu istovremeno i saobraćajne trake.
Betonske saobraćajne trake sa šinama - Ovo deluje OK, sa obzirom da je predviđeno da ih koristi javni prevoz, ali samo pod uslovom najvišeg kvaliteta, a to ćemo tek videti.

Uostalom, zašto se večito na ovom forumu puca paljba po nezavršenim projektima, a posle se često ispostavi da je bila lažna uzbuna.
Zato lepo sačekajmo zvaničan kraj rekonstrukcije, pa ćemo lako da kritikujemo šta valja a šta ne valja.
 
Људи ја мислим да ће то бити као у Немањиној онај бетон де иду транваји ал ту је речено да несмеју да пролазе ни аутобуси ни аутомобили. А што се тиче пумпе на брду на коју мислиш ону што неради код пијаце или ону на раскрсници са Благоја Паровићем. За паркинг постоји страшно добро место а то је она рупа у Репишту зарасла у коров, амброзију и багрењак. Ту може да се направи паркинг за најмање 2000 места само у једном нивоу а ту вам је окретница 2 транваја. 10 бус линија и исто толико ластиних линија. А сви из тог краја би могли ту да се паркирају а не по споредним уличицама. То је за тај крај а колико сам ја чуо пумпа на раскрсници са Б. Паровић улицом ће се разместити кад буде требао метро да прође .Размишљају по неком плану да ту буде улаз за станицу.
 
Wile E. Coyote":39tmbx38 je napisao(la):
miki00":39tmbx38 je napisao(la):
stari put BG-NS je tako izveden pre mnogo godina i dalje je sasvim u dobrom stanju ali se auto cuje kao da ide po sinama tuk tuk - tuk tuk
Да ли мислимо на исти пут? :/
Ceo je bio takav ranije. A sada je ostao samo deo izmedju indjije i fruske gore.
 
Људи гледам ове слике па нешто мислим колико ће то да траје тај бетон. Кад буде дневно туда прешло 1000 аутобуса и транваја. А још ме нешто брине немора нико да пролази туда довољно је само да се сипа зими со или ти ризла па минуси у температури а лети 45 степени има тај бетон да испуца после 2 године. Биће поново да се возимо као по шлеперима
 
miki00":ia0pg78i je napisao(la):
Wile E. Coyote":ia0pg78i je napisao(la):
miki00":ia0pg78i je napisao(la):
stari put BG-NS je tako izveden pre mnogo godina i dalje je sasvim u dobrom stanju ali se auto cuje kao da ide po sinama tuk tuk - tuk tuk
Да ли мислимо на исти пут? :/
Ceo je bio takav ranije. A sada je ostao samo deo izmedju indjije i fruske gore.
Знам. Кад сам последњи пут ишао тим путем, пре пар година, не зна се коме је било горе: колима или мени, па зато и питам да ли су нешто у међувремену радили, да не дајем паре за путарину и обилазим 20 километара ако не морам.
 
dragan44":2mcjserj je napisao(la):
Људи ја мислим да ће то бити као у Немањиној онај бетон де иду транваји ал ту је речено да несмеју да пролазе ни аутобуси ни аутомобили. А што се тиче пумпе на брду на коју мислиш ону што неради код пијаце или ону на раскрсници са Благоја Паровићем. За паркинг постоји страшно добро место а то је она рупа у Репишту зарасла у коров, амброзију и багрењак. Ту може да се направи паркинг за најмање 2000 места само у једном нивоу а ту вам је окретница 2 транваја. 10 бус линија и исто толико ластиних линија. А сви из тог краја би могли ту да се паркирају а не по споредним уличицама. То је за тај крај а колико сам ја чуо пумпа на раскрсници са Б. Паровић улицом ће се разместити кад буде требао метро да прође .Размишљају по неком плану да ту буде улаз за станицу.
Da, na pumpu na raskrsnici sa B. Parović sam mislio. Ona bivša kod pijace ne radi već bar 10 godina, ako ne i duže.

Ako čekamo metro - načekaćemo se.
 
Uf kakva rasprava. Sta je bolje beton ili asfalt. Komentari tipa beton je bolji ili asfalt je bolji su smesni, Sve zavisi od opterecenja , stanja donjeg stroja, nosivosti, karaktera saobracaja, odrzavanja. I kruti (beton) i fleksibilni (asfalt) kolovozi mogu da budu kvalitetni ako se ugrade kako treba. I normalno je da kolovoz propada i da se obnavlja posle odredjenog perioda. Naravno taj period nikako ne bi trebalo da bude 2 meseca :)
 
dragan44":2uc2qvrz je napisao(la):
Људи ја мислим да ће то бити као у Немањиној онај бетон де иду транваји ал ту је речено да несмеју да пролазе ни аутобуси ни аутомобили.
Dragane, sa ovih fotki(by kartograf) se vidi da nema mesta za sloj štampanog betona od nekoliko cm (kao u Nemanjinoj) te će ovaj beton biti završni sloj.Čini mi se da je boljeg kvaliteta nego betonska stajališta kod npr. Arene koja su rađena pre 5-10 godina za koja mislim da su zapravo betonske ploče.A štampani beton je dekorativnog karaktera i nije za teški saobraćaj.
 
beše davno, ali sam uveren da je autoput od Londona do Kembridža tada bio sastavljen od betonskih ploča a ne asfalta. Kada se kvalitetno uradi, ne primećuje se tumbanje na sastavima.
 
Mozda gresim, ali zar to nije bio standardan nacin za izgradnju autoputeva izmedju 2 rata?
 
Да ли се сећате да је и стари ауто-пут Београд-Ниш био бетонске плоче па је било као да идете возом. Тад је таква технологија била ја мислим да је цео ауто-пут од Јасеница до Ђевђелије такав био. Бетонске плоче. Па су словенци то нешто преправљали 70тих година ал им је испало много скупо па се одустало од бетонирања даље осталих деоница тадашњег ауто-пута.
 
miki00":27w44zmd je napisao(la):
Asfalt je jednostavniji za postavljanje i nema potrebe za dilatacionim spojnicama na svakih 3-4 metra (stari put BG-NS je tako izveden pre mnogo godina i dalje je sasvim u dobrom stanju ali se auto cuje kao da ide po sinama tuk tuk - tuk tuk)
auto-put Prag - Brno, lele majko, ala trucka bus
 
Nenad":3duju6ol je napisao(la):
U Nemackoj je tehnologija betonskih autoputeva najsavremenija i takvi autoputevi su skuplji od asfaltnih.
Evo nadjoh link nekog turskog manijaka na deonici izmedju Hamburga i Hanovera:
http://www.youtube.com/watch?v=Sr7yOAjg13k&feature=related
Skuplji su samo sto se tice investicionih ulaganja, ali s obzirom da su i trajniji i da je odrzavanje jeftinije, kad se napravi racunica za npr 15-20 godina pitanje je sta izadje skuplje
 
Novosti iz Pozeske necte vjerovati nece asvalt na trotare vec behaton izgleda da ni sami neznaju sta hoce poplocavace firma MM Loznica .Bicklisticke staze naravno nece praviti vec cemo za njih cekati narednu rekonstrukciju.Dio sina od mehane do tamo gdje je nekad bila trava na uzbrdici sad ce biti asvalt naravno e da i jos se razmisljaju dal ce napraviti skretnicu za topcider sa brda :rant:
 
Vrh