Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Usvojen je plan za Bulevar od strane skupštine grada Beograda. Stojčić je objasni da nema tramvaja u Bulevaru. Kaže možetramvaj kroz svaku ulicu ako ima prostora.
Bulevar će biti moderan sa 4 trake posle usvajanja plana i to treba građanima. Živeli automobili!
Што се тиче профила улице, то је то, опет ако некада дођу разумнији и паметнији људи на места где се одлучује, има места и за трамвај и то на средини коловоза (једино нема места за паркинг). За ову ситуацију није Шапић једини кривац, то мора да се каже. Крива је и претходна власт коју овај правац исто тако није интересовао ни најмање па и њихов план, чија реализација није била могућа због ненормално строгих услова за грађење. Да се ту приступило мало пажљивије, имали данас пуно солитера на грађевинској линији која би формирала коловоз ширине 37 метара. Ништа бољи нису били ни комунисти, једнако неспособни и незаинтересовани! Тако да шта је-ту је, имаћемо зграде, а можда и ширу улицу (мада ово друго вероватно не ускоро)!
 

Najavljeno sužavanje Bulevara kralja Aleksandra za po jednu traku


Gradski urbanista Marko Stojčić obrazložio je na sednici Skupštine Grada Beograda urbanističke planove koji su na dnevnom redu današnje sednice, a tiču se plana detaljne regulacije dela Bulevara kralja Aleksandra.

Stojčić je rekao da je na dnevnom redu šest planskih dokumenata, odnosno završenih planova, kao i 11 odluka o pokretanju planova detaljne regulacije i predlog zaključka o ispravci tehničke greške u planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, ali da će on obrazlagati dva predloga jer oni najviše interesuju javnost.

Istakao je da je planom detaljne regulacije Bulevara kralja Aleksandra predviđeno smanjenje širine zato što "nijedna dosadašnja vlast nije uspela da reši problem eksproprijacije, iako je plan godinama na snazi".

Stojčić je dodao da je u pitanju eksproprijacija postojećih objekata od dva kilometra, što znači da rešenje ne može da bude realizovano.

"Tramvaj uvek može da bude uveden u svaku ulicu u Beogradu, ovo je samo pitanje prostora koji će biti javni i prostora koji će, ako se plan usvoji, predati Direkciji da krene da rešava imovinu", naveo je Stojčić.

 
@Niko dozvoli da se ne slažem. Sva vlast je na SNS-u već 12 godina i ne mogu da se vade na nešto pre 13-15-20 godina. Posle Stojčića se javio član gradskog veća (gradske vlade) Miljan Damjanović koji je predsednik gradskog odbora Srpske radikalne Stranke, možda ste čuli za njih. On živi u Bulevaru, ali naravno u onom delu gde ima tramvaja i oni idu, sredinom ulice. Evo njegovoj kometnara:

"U Bulevaru je odlično rešenje jer ćemo dobiti četiri saobraćajne trake do Malog Mokrog Luga, a da ne moramo da radimo eksproprijaciju, to će uštedeti pare, teška su vremena"
 
@Niko dozvoli da se ne slažem. Sva vlast je na SNS-u već 12 godina i ne mogu da se vade na nešto pre 13-15-20 godina. Posle Stojčića se javio član gradskog veća (gradske vlade) Miljan Damjanović koji je predsednik gradskog odbora Srpske radikalne Stranke, možda ste čuli za njih. On živi u Bulevaru, ali naravno u onom delu gde ima tramvaja i oni idu, sredinom ulice. Evo njegovoj kometnara:

"U Bulevaru je odlično rešenje jer ćemo dobiti četiri saobraćajne trake do Malog Mokrog Luga, a da ne moramo da radimo eksproprijaciju, to će uštedeti pare, teška su vremena"
Наравно, и не треба да се слажемо у свему. Ја сам више констатовао да су демократе биле на власти у БГ и на Звездари 12 година а и пре тога, и није их занимао део после Цветка, то су чињенице. Као што су чињенице да план из 2011 који није био тако лош, ипак је промашен у делу где су инвеститори могли сами да се склоне са Булевара али услови за градњу су били неоствариви. За 12 година није изграђена ни једна зграда осим Бекамнтове преко пута ОМВ пумпе. То је показатељ да је план био лош. Ја сам само то констатовао, а СНС је прича за себе, они тек ништа нису урадили и бојим се да неће. Колико год да је ово решење лоше, четири траке су биле планиране и по претходном плану а то би ипак олакшало свакодневну саобраћајну патњу људи од Калуђерице до Устаничке. Обзиром да је Шапић ово предложио а да се њему озбиљно љуља столица, готово сам сигуран да се од усвајања плана нећемо даље одмаћи и да ће све остати по старом.
 
O čemu vi ljudi pričate, ja stvarno više ne mogu da verujem kakvo je stanje vašeg IQ-a. Ponekad pomislim da je zasluzeno ovakvo stanje infrastrukture u gradu. O kakvim bivsim vlastima pricate?
Zadnjih 15 godina SNS je ovde gospodar života i smrti. "Žuti" su napravili neverovatan bulevar koji idalje nije mrdnuo i saobraćajno rešenje je savršeno. Samo je potrebno uzeti takvo rešenje i preslikati dalje pravo do Smedereva bez ikakvih menjanja.
Da li ste vi svesni stanja BKA od Cvetka pa na gore? Da li je neko od vas sto pisete isao tamo? Ono je katastrofa, ruglo i potencijalna bezbednosna pretnja, jer tramvaj koji se ide veoma nezgodno "secne" na deonici otpilike posle cvetkove pijace... Kada bude neko stradao onda ce biti vrv Kralj Lazar kriv?
Sram vas bilo sve koji pominju bivse vlasti znajuci cinjenicu da 1 dinar nije ulozen u BKA 15 godina.
 
O čemu vi ljudi pričate, ja stvarno više ne mogu da verujem kakvo je stanje vašeg IQ-a. Ponekad pomislim da je zasluzeno ovakvo stanje infrastrukture u gradu. O kakvim bivsim vlastima pricate?
Zadnjih 15 godina SNS je ovde gospodar života i smrti. "Žuti" su napravili neverovatan bulevar koji idalje nije mrdnuo i saobraćajno rešenje je savršeno. Samo je potrebno uzeti takvo rešenje i preslikati dalje pravo do Smedereva bez ikakvih menjanja.
Da li ste vi svesni stanja BKA od Cvetka pa na gore? Da li je neko od vas sto pisete isao tamo? Ono je katastrofa, ruglo i potencijalna bezbednosna pretnja, jer tramvaj koji se ide veoma nezgodno "secne" na deonici otpilike posle cvetkove pijace... Kada bude neko stradao onda ce biti vrv Kralj Lazar kriv?
Sram vas bilo sve koji pominju bivse vlasti znajuci cinjenicu da 1 dinar nije ulozen u BKA 15 godina.
Пријатељу, реконструкција од Цветка до Вука јесте одлична, једна од најбољих у Београду али будимо искрени, није била потребна експропријација, то је оно што нико није успео да реши не само овде у Булевару, него широм Београда. Посебно овде где су цене земљишта и некретнина велике а на парцелама има више власника, негде и преко 10!
 
Пријатељу, реконструкција од Цветка до Вука јесте одлична, једна од најбољих у Београду али будимо искрени, није била потребна експропријација, то је оно што нико није успео да реши не само овде у Булевару, него широм Београда. Посебно овде где су цене земљишта и некретнина велике а на парцелама има више власника, негде и преко 10!
Ali kakve to veze ima, da su eksproprisali po 3 parcele godišnje, za sad bi uradili ceo potez. Problem je sto radikali ne znaju procedure, a sve procedure koje postoje su obesmislili. Zbog toga i ginu ljudu od njihovih rekonstrukcija...
 
Realnost proširenja od Cvetka na dalje je: orgoman novac, eksproprijacija praktično nemoguća, nerešeni imovinski odnosi, mnogo vlasnika na parcelama, socijalni i kulturološki sastav stanovništva sigurno jedan od najgorih u gradu, i kad bi nekim čudom sproveli eksproprijaciju, sve bi se nastavilo beskrajnim sudskim procesima, koji bi još više koštali državu, gde bi ljudi za raspale straćare tražili milione evra. Takav smo narod. Bolje od ovoga nam ni ne treba niti zaslužujemo.
 
Realnost proširenja od Cvetka na dalje je: orgoman novac, eksproprijacija praktično nemoguća, nerešeni imovinski odnosi, mnogo vlasnika na parcelama, socijalni i kulturološki sastav stanovništva sigurno jedan od najgorih u gradu, i kad bi nekim čudom sproveli eksproprijaciju, sve bi se nastavilo beskrajnim sudskim procesima, koji bi još više koštali državu, gde bi ljudi za raspale straćare tražili milione evra. Takav smo narod. Bolje od ovoga nam ni ne treba niti zaslužujemo.
Pa svako bi trazio najvise za svoju imovinu i treba da se dobije iznad trzisne vrednosti. Zato postoji tržišna vrednost i sve može vrlo lako da se uradi i izračuna. Problem je što ti koji to treba da rade ne rade, eventualno su na nekom protestu sa kapuljacama, biju narod, itk.
 
Пријатељу, реконструкција од Цветка до Вука јесте одлична, једна од најбољих у Београду али будимо искрени, није била потребна експропријација, то је оно што нико није успео да реши не само овде у Булевару, него широм Београда. Посебно овде где су цене земљишта и некретнина велике а на парцелама има више власника, негде и преко 10!
Kako se to radi konkretno u Srbiji ne u Holandiji, Japanu, Tunguziji? Ako ne znate, pitajte Đilasa. On je imao ekipu koja je "probila" Vojvođansku, Tošin bunar, Mirijevski bulevar. Iako nisu ništa posebno uradili za saobraćaj, u Kaluđerici su uradili mnogo za socijalnu infrastrukturu. Naravno da ja kao građanin očekujem i mnogo bolje od toga.

Mislim da će me neki za ovo "ubiti", ali mislim da ako su resursi ograničeni, da se batali širenje Cvetko-Ustanička osim na raskrsnicama Gospodara Vučića, Mite Ružića i Ustaničke, ali da se za to krene sa ozbiljnim otkupom od Ustaničke do Tri tiganja, dokle jednoznačno treba tramvaj. A da se tramvaj od Cvetka do Ustaničke ili stavi na sredinu kao Vojvode Stepe, ili da bude na desnoj strani.
 
Ja bih voleo objasnjenje za eksproprijaciju kao izgovor za neuvodjenje tramvaja. Jer ako je usvojen plan za 2+2 trake znaci da ima mesta i za 1 + tramvaj. Meni priča o eksproprijaciji vise deluje kao skretanje paznje sa toga da grad nije spreman da ulozi sredstva jer je tramvaj naravno skuplji. A verujem da bar posetioci ovog foruma razumeju koliko veci uticaj na smanjenje guzve ima tramvaj nego dodatna jedna, dve ili tri trake
 
Gradski urbanista Stojčić je pričao proteklih meseci da nema dovoljno putnika na tom pravcu za tramvaj, a sada je poslednje opradvanje skupa ekspropriacija koja im nije skupa kada kupuju njive za EXPO i nepostojeći metro u Makišu po 10 puta većim cenama. Posao Direkcije za izgradnju Beograda i jeste ekspropriacija zemljišta i zato vodi hiljade sporova. Samo nas lažu i prave budalama jer papir trpi sve.

Što se tiče komentara o narodu da je ovakav i onakav, manje više je svugde isti i to nije ni bitno. Zato treba da Direkcija radi svoj posao i otkupljuje (ekspropriše) zemljište po mogućstvu nagodbom, a ako nema druge opcije onda sudskim putem.
 
Ja bih voleo objasnjenje za eksproprijaciju kao izgovor za neuvodjenje tramvaja. Jer ako je usvojen plan za 2+2 trake znaci da ima mesta i za 1 + tramvaj. Meni priča o eksproprijaciji vise deluje kao skretanje paznje sa toga da grad nije spreman da ulozi sredstva jer je tramvaj naravno skuplji. A verujem da bar posetioci ovog foruma razumeju koliko veci uticaj na smanjenje guzve ima tramvaj nego dodatna jedna, dve ili tri trake
Za razliku od BKA između Ustaničke i Cvetka BKA posle Ustaničke nema tu paralelnu Ustaničku kao paralelni glavni drumski pravac. Taj neki paralelni drumski pravac ima, recimo, Vojvode Stepe, zato što ipak treba da postoji neki komunalni minimum glavne drumske infrastrukture.

Eksproprijacija nekoliko puta povećava troškove radova, ali jeste Beogradu finansijski dostupna koncepcija, čak vrlo isplativa za samu Direkciju. Tramvaj jako diže tržišno-upotrebnu vrednost nekretnina, kao i relativno normalan bulevar, a što sve može uticati na povećanje prihoda same Direkcije preko naplate takse za uređenje građevinskog zemljišta za svaki novi kvadrat. Dok je između Cvetka i Ustaničke dosta objekata nabijenih uz samu ulicu, od Ustaničke do Kralja Petra u Kaluđerici je mnogo uvučenih objekata kod kojih bi eksproprijacija bila moguća bez otkupa objekta, samo dela placa. A taj skraćen plac bi imao potencijalno visoku vrednost u nekoj budućoj Vojvode Stepizaciji, ako vlasnici žele da prodaju investitorima. Ono sa čime treba biti oprezan, to je da se odmah vodi računa i o otkupu i rezervisanju većih parcela i kod veze SMT sa Smederevskim putem i kod 3 tiganja, u svrhu mesta za formiranje javnih sadržaja (škola, vrtić, srednja škola, Dom zdravlja, pijaca, kulturni centar i slično).
 
Za razliku od BKA između Ustaničke i Cvetka BKA posle Ustaničke nema tu paralelnu Ustaničku kao paralelni glavni drumski pravac. Taj neki paralelni drumski pravac ima, recimo, Vojvode Stepe, zato što ipak treba da postoji neki komunalni minimum glavne drumske infrastrukture.

Eksproprijacija nekoliko puta povećava troškove radova, ali jeste Beogradu finansijski dostupna koncepcija, čak vrlo isplativa za samu Direkciju. Tramvaj jako diže tržišno-upotrebnu vrednost nekretnina, kao i relativno normalan bulevar, a što sve može uticati na povećanje prihoda same Direkcije preko naplate takse za uređenje građevinskog zemljišta za svaki novi kvadrat. Dok je između Cvetka i Ustaničke dosta objekata nabijenih uz samu ulicu, od Ustaničke do Kralja Petra u Kaluđerici je mnogo uvučenih objekata kod kojih bi eksproprijacija bila moguća bez otkupa objekta, samo dela placa. A taj skraćen plac bi imao potencijalno visoku vrednost u nekoj budućoj Vojvode Stepizaciji, ako vlasnici žele da prodaju investitorima. Ono sa čime treba biti oprezan, to je da se odmah vodi računa i o otkupu i rezervisanju većih parcela i kod veze SMT sa Smederevskim putem i kod 3 tiganja, u svrhu mesta za formiranje javnih sadržaja (škola, vrtić, srednja škola, Dom zdravlja, pijaca, kulturni centar i slično).
Ponovo, eksproprijacija nema nikakve veze sa izostankom uvodjenja vramvaja. Jeste objasnjenje zasto se ne uvodi 2 trake + tramvaj, ali nije objasnjenje za odbacivanje resenja 1+tramvaj. Komentar da nema dovoljno putnika je smešan jer svi znamo da im ne bi bio problem da nabiju jos par desetina hiljada kvadrata u taj deo grada pa da putnika bude :)
Ni taj izgovor da je magistralni put ne pije vodu jer prvo bi tramvaj sklonio beogradske aute sa ulica i napravio mesta za ljude koji dolaze sa strane. A drugo, u svakom normalnom gradu i ko dodje kolima iz drugog mesta parkira se na periferiji pa po gradu putuje javnim prevozom.
Tako da je ovo samo jos jedna od 1000 odluka u kojoj grad unistava i sahranjuje javni prevoz jer nemaju hrabrosti da donesu odluku koja je ispravna ali i skuplja, a i medju neobrazovanim narodom manje popularna.
 
Ako ćemo o broju putnika koji pravda tramvaj, njega ima.

Ako je o tome da se saobraćajna površina 1+1 tramvaj i 1+1 kola mnogo bolje koristi nego površina 2+2 za kola, to je tačno. Ovako imaš tramvaj koji se kreće nekako, sa solidnih 22km/h kao u Vojvode Stepe, dok automobili stoje.

Ako ćemo o isplativosti ulaganja u eksproprijaciju i kvalitetnu infrastrukturu, kako bi se kasnije znatno više zaradilo od nadoknade za uređenje građevinskog zemljišta, ta opravdanost postoji.

Ono što mislim je da im se ljulja stolica, i žele da urade samo ono što mogu da urade u minimalnom roku sa minimalnim novcem, a da bratija dobije zeleno svetlo da izgradi više kvadrata na površini koja bi po logici trebalo da bude saobraćajna. Ljulja se stolica, znači da mogu da izgube vlast u Beogradu. Poslednji put su dobili samo na gluposti/sujeti u opoziciji. Sada grad ima rekordni budžet, a nije daleko od bankrota istovremeno. Trebaju im površni i ne preskupi projekti. Čak se za most bez petlji, bez pristupnih puteva u pravac, odnosno gde se štedelo na onome na čemu se ne štedi za veliki most, oslanjaju na republiku.
 
Сви можете видети у плану, и ја сам писао о томе, једноставно људи су незаинтересовани а огромна већина нема свест о значају трамваја. Ја сам разговарао са пуно мокролужана који су моје комшије и рођаци и говорио да град укида трамвај у плану за БКА од Устаничке. И знате која је била реакција? Сви до једног су коментарисали да је то добро и шта ће нам трамвај! Посебно људи који имају куће на Булевару о којима је требало да се руши и одузима доста плаца.
На крају крајева, народ добије оно што заслужује, нажалост то је истина!
Ја опет кажем, најбоље је било да су се у претходном плану променили само параметри за формирање ГП и да је негде мало коригована ГЛ на уштрб паркинг места и људи би се сами са инвеститорима повукли на ту ГЛ и омогу ће или проширење улице без потребе за великим новцем за експропријацију. Али 13 година је пропуштено, садашња власт (наводно) жели брзо да реши проблем и имамо шта имамо. Мислим да је свака даља прича сувишна. Зграде се већ пројектују према овом плану и овај профил улице ће трајно остати.
 
Ипак неће, ићи ће се у тоталну контру кроз 10 година. Рушиће се и 10-спратнице а камоли ове папазјаније, врв увођење неког система сличном hukou у Кини за максимално расељавање.

Наравно, све крајње нелегално, јер вероватно концепт "закона" на планети до тад неће постојати.
 
Vrh