Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Ниједна нова зграда на том потезу није "ушла" у линију будућег Булевара. Сваку сам проверио у ПДР-у јер ме се тај потез посебно тиче. Чак ни та на углу са Воје Вељовића није спорна.
 
Значи проблем је у томе што град одуговлачи са екпропријацијом леве стране?
 
И као код свих бројних проширења, продужетака, исправљања, денивелисања и сличних интервенција на саобраћајној инфрструктури које би олакшале живот грађанима али су без бенефита по буџет у виду ослобађања и повећања атрактивности неком земишту за новоградњу.
 
Grad odugovlači da bi prošao jeftinije, ne samo ovde nego svuda. U čemu je caka? Investitori kada dobijaju dozvole, ako rade legalno, oni moraju da urade i preparcelaciju, odnosno da se iz parcele fizički i u katastru odvoji površina predviđena za ulicu i ona dobija zasebni broj.

Kada dođe do ekproprijacije u tom slučaju grad otkupljuje praznu građevinsku parcelu koju je investitor očistio uklanjanjem starih objekata zarad nove zgrade koja je uvučena. Ukoliko ne čeka investitore, grad mora da otkupi ne samo deo parcele koja je predviđena za put, nego i objekte na parceli, a najčešće je slučaj da moraju da se otkupe svi objekti i cela parcela jer objekat najčešće ne može da se preseče na pola i ostane funkcionalan.

Imate primer kod nedavne rekonstrukcije Save Maškovića kada je u zoni kružnog toka sa Bulevarom oslobođenja jedna kuća sručena do pola i onda "zakrpljena". To je ovde na BB bio skandal a zapravo je reč o tome da se grad dogovorio sa vlasnicima da ne mora da otkupi sve objekte i celu parcelu nego deo potreban za put a kuću građevinski "zakrpi". Ali takav dogovor je ekstremno redak uglavnom jer vlasnici ne žele takve kombinacije nego hoće da prodaju sve odjednom.

E sad, možete pretpostaviti koja je cenovna razlika u otkupu praznih placeva na 4 kilometra puta u odnosu na otkup tri do četiri puta većih parcela i svih objekata na trasi?


Skoro su počeli da uslovljavaju preparcelaciju i za sve objekte duž Smederevskog puta od Kaluđercie do Vinče. trenutna širina putnog pojasa je 20 metara a buduća širina će biti 30 metara. Znači, u dugoročnom planu je širewe Smederevca na 4 trake do kružnog puta.
 
Само чини ми се да овде конкретно лева страна БКА од Цветка до Устаничке није уопште у интересовању инвеститора, пошто је одмах иза реда приземних објеката узбрдица и да су парцеле мале дубине. А и шта би фалило граду да откупи цео низ малих парцела и после остатке да препарцелише у веће парцеле и такве понуди инвеститорима?
 
Проблем је друге природе - компликована имовинска стања на парцелама. Већина тих парцела имају такозване вагон објекте, односно низ малих кућерака у низу где сваки кућерак има свог власника. Значи инвеститор треба често да задовољи велики број људи, неретко и преко 10 особа. А апетити власника су често абнормални. за кућерке од 15 квадрата који прокишњавају хоће по два стана итд ...

Имате друге случајеве, да је један од власника апсолутно незаинтересован, углавном су то старији људи. И џаба 9 власника да се договори са инвеститором, кад тај један неће да прода и шлус. Шта год да му се понуди, једноставно неће и то је то.

Трећи случај, и најчешћи је да се имовина води на одавно преминуле људе. Иначе је то код нас Срба велики проблем што се имовина не преводи на наследнике, јер су наследници неодговони и незаинтересовани. А неретко се дешава и да је следећа наследна линија помрла и да тек трећа треба да наследи, а свака линија повећава број наследника. Код таквих случајева треба да се ради оставина, а то траје, плус су ти наследници често одавно у иностранству, не желе да се врате, а нарочито не због пар квадрата урушене шупе.

Конкретно знам за проблем једне од парцела баш на том потезу. Једног од власника не могу да пронађу, знају само да је жив, али нико не зна где је.
 
то је лако законом решити, рок годину дана и иде држави мрш ћао

Проблем могу бити и чудне парцеле где малтене не остане ништа па инвеститоре не занима и тако то
 
Ако је инвеститорима напорно да се бахћу са уситњеним парцелама и компликованим имовинско-правним односима, може ли град да откупи цео низ, одради рушење и после остатак испрепарцелише и прода крупније парцеле за веће паре?
 
то сам предлагао као решење за 90% проблема овог града али изгледа да им је сама помисао на то ултра анти допустива
 
То би било најбоље решење за сав урбанистички хаос где год у граду. Али очигледно град гледа да што мање пара потроши на инфраструктуру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901162#p901162:xs0z7p84 je napisao(la):
Дошљак » 22 Нов 2021 08:58 pm[/url]":xs0z7p84]Ако је инвеститорима напорно да се бахћу са уситњеним парцелама и компликованим имовинско-правним односима, може ли град да откупи цео низ, одради рушење и после остатак испрепарцелише и прода крупније парцеле за веће паре?

Па небитно је ко ће да се "бакће" са имовином - проблем је што то траје. По једној парцели где није урађена оставина а води се на 10 власника од којих је рецимо 4 умрло, процес откупа имовине од стране града траје годинама.

Уосталом, то је разлог зашто је толико година трајао процес за проширење Саве Машковића ...
 
Е сад, питање је да ли се ради ишта конкретно по питању експропријације у БКА?
 
Eto, ko kaze da su svi protiv Vucicevog novog zakona o eksproprijaciji ;) Mozda i kontramiting podrske da organizujete ;)
 
To što će nešto možda rešiti problem, ne znači da je i najbolje moguće rešenje ili da je neko upravo za taj način rešavanja istog.
 
Po predlogu budžeta ništa ove godine, tek 23 i 24

Kod:
0701 07015001 6.33. 
Извођење радова на уређењу саобраћајнице Бул.краља Александра од Цветкове пијаце до окретнице Устаничка, са припадајућом инфрастгруктуром 
20.000
1.379.040.000
749.676.000

Šta li će da urade sa 20 000 din :lool:
 
Jedino što vidim da može ubrzati drugi deo Bulevara je eventualna izgradnja druge linije metroa. Pogotovu jer je planirano cut and cover da se radi u Bulevaru a ne da se kopa krticom.
 
TBM je valjda planiran za Bulevar, cut and cover je samo za relativno ravan teren. Od Mirijeva do Ustanicke je velika visinska razlika, takođe Cvetko - Vračar...
 
Миријево-Устаничка је лудачка разлика у терену, буквално боље за Миријево да су трамвај преко Вишњичке оставили
 
TBM je u tom delu, izguglao sam mapu

Mada nema nikakve logike TBM kraj Save gde je ravno, ali to je već za neku drugu temu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903470#p903470:1wkqd7eq je napisao(la):
SRBO » 29 Nov 2021 18:29[/url]":1wkqd7eq]Миријево-Устаничка је лудачка разлика у терену, буквално боље за Миријево да су трамвај преко Вишњичке оставили
Oko 130m je lokacija Mirijeva, odakle polazi, a 220 je Ustanička (okretnica). Deo Zelenog brda, preko koga ide trasa, je oko 240m.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=903461#p903461:2frwyvj4 je napisao(la):
Dart » 29 Nov 2021 05:13 pm[/url]":2frwyvj4]TBM je valjda planiran za Bulevar, cut and cover je samo za relativno ravan teren. Od Mirijeva do Ustanicke je velika visinska razlika, takođe Cvetko - Vračar...
Još uvek nije definitivno odlučeno. Recimo trenutno se razmatra druga fraza prve linije da li će biti cut and cover ili TBM. Trenutno se radi plan druge linije gde će sve biti definisano. Sve u svemu ako bude TBM onda će morati samo da eksproprišu na poziciji stanica što će im mnogo smanjiti potrebu za otkupom ali će ostaviti Bulevar do ko zna kada.
 
Voleo bih da vidim neku studiju ako takva postoji koliko će se dobiti proširenjem bulevara do Ustaničke ulice, sigurno da će biti nekog poboljšanja ali gledajući sada situaciju proširenja SMT-a pogotovo ulice Kružni put (gužve su stalno) plašim se da će se stvarati gužve kao i do sada. Više vozila će se slivati iz Mite Ružića, Deskaševe itd...
 
Vrh