Šta je novo?

Rekonstrukcija Brankovog mosta

Beograd: Brankov most bez jedne pešačke staze
R. K. | 05. septembar 2013. 22:02 | Komentara: 0
Na tri mesta se nalaze metalne mreže i prepreke koje šetači zaobilaze i nastavljaju put preko kolovoza. Znakova o zabrani prolaza nema, kao ni majstora
BGD-Brankov%20most_620x0.jpg

PEŠACI koji krenu sa novobeogradske strane ne mogu da pređu preko Brankovog mosta jer su postavljene žičane ograde na nekoliko mesta. Ipak, to ne sprečava one koji su "zalutali" da po nekoliko puta preskoče betonsku ogradu i nađu se na kolovozu. Na tri mesta se nalaze ove metalne mreže i prepreke koje pojedini šetači zanemaruju i time ugrožavaju pre svega svoj život.


Ipak, ni na jednoj mreži ne stoji znak da je prolaz zabranjen, niti o čemu se radi i ko će popravljati staze. Najmanje deset dana su ograde postavljene, a od eventualnih radova nema ništa.

Pešaci pak ne haju, i za vreme dok je ekipa "Novosti" bila na mostu, desetak njih je zaobilazilo prepreke. Ignorisanje ograde nije zabrinulo sugrađane, iako su im s leđa dolazile gradske grdosije.


USKORO RADOVI
NEZVANIČNO se moglo čuti da su ograde postavljene zbog bezbednosti prolaznika, a najverovartnije će se staza popravljati u narednom periodu. Ipak i bez upozorenja na žičanoj mreži, zdrav razum kaže da se ne treba peške kretati preko mosta uporedo sa automobilima.
- Niti ima nekog objašnjenja, niti su nam najavili da će da popravljaju. Samo ne znam šta, jer je staza i ovako vizuelno u dobrom stanju, ima nešto oštećenog asfalta skroz na početku, ali to je zanemarljivo - rekao nam je M. P. - Mi se opet, svi koji moramo da pređemo, ponašamo kao da prepreka nema.

I tako muž poveo ženu, pa hop na kolovoz u žutu traku, rezervisanu za autobus. Isto se ponaša i biciklista kome nije bilo teško da prebaci bajk sa staze na put i nastavi da se vozi. Na suprotnoj strani, ka Novom Beogradu, pešaci i biciklisti nesmetano se kreću.

- Neka lepo napišu zašto su postavili ogradu, a ne ovako, još ću pomisliti da je most nekom prodat, pa da će postaviti kafić ili kiosk - odmahuje rukom gospodin sa bradom.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... acke-staze
 
zexland":6bdnkcge je napisao(la):

Svidja mi se ovo rjesenje, narocito dio oko uredjenja prostora oko obeliska na starobg strani. Ali mogu se uociti i neki problemi.

Npr,
Prosirenjem mosta i stavljanjem sina na njegovu povrsinu dodatno se dize nivo buke. ionako neprijatno setanje mostom postaje jos gore.
Izmicanjem kamenih osnova mosta prema nizvodnoj strani, zatvara se zgrada u Karadjordjevoj ulici. Zgrada bi gledala u nogu mosta. Osim toga ta bi zgrada, koja bi mogla biti reprezentativan objekat na toj lokaciji, dosla jos blize mostu. Vozovi bi prolazili tik uz prozore.

Zanima me da li je neko razmatrao mogucnost prolaska sina kroz unutrasnjost mosta!?

Probao sam napraviti jedan takav model po kom bi LRT tipa Sky train prolazio kroz konstrukciju na uzvodnoj strani mosta. Cini mi se da tu ima dovoljno prostora da se mimoidju dva voza.

branko.jpg


a kao osnova za izradu modela mi je posluzila ova slika
brankomostsanu.jpg
 
BGD-Brankov%20most_620x0.jpg


vidis ovo dvoje ljudi? oni se nalaze na uzvodnoj strani mosta, na mestu gde ti predlazes trasu metroa. e pa metro vozu , lrt-u, cak i obicnom tramvaju bi bilo malko nezgodno da ovako preskoci odbojnik i pretrci na drugu stranu brankove ulice. ili cenis da bi u cilju spasavanja od buke stanara u zgradi u karodjordjevoj trebalo srusiti sve zgrade u brankovoj?
 
@Razgradjevinar
Mislim da nisi razumio. Trasa ako bi bila izvodljiva, prolazila bi kroz postojecu konstrukciju mosta i to kroz njegovu uzvodnu polovinu. Znaci ispod postojecih automobilskih traka i dalje ispod Brankove ulice. Evo, malo sam poravio crez :)

branko3.jpg
 
Ovo je super ! Ali kada bi metro isao podzemno ispod Brankove ulice...ili kada bi skrenuo od Varos kapije tacno ka Brankovom mostu...ovo bi sada promenilo ceo koncept, pogotovo krak/izlaz ka Novom Beogradu :) meni se dopada ideja i izvodljiva je naravno...samo kad bi ilmali para za to :)
 
Neizvodljivo nemoze se nakalemiti metro unutar konstrukcije a da se nepravi komplet novi most
 
jasno ti je da to nije moguce bez predhodnog rusenja postojeceg mosta a ne verujem da bi se iko upustio u rusenje brankovog mosta da bi na istom mestu napravio novi most u dva nivoa.obrati paznju na prostor oko obeliska, to je jedino mesto u sirem okruzenju gde trasa moze da "zaroni" pod zemlju bez nekog velikog rusenja

ja licno mislim da metro uopste i ne treba da premosti savu na tom mestu nego mnogo uzvodnije, po sredini SA (plus sto je vec omugucena veza topcider-nbg preko novog mosta na adi) ali sve gradske vlasti, ukljucujuci i sadasnju, forsiraju tu trasu metro/lrt
 
Nadam se da svi znamo da Brankov most zapravo cine 2 mosta. (pogledati prilog)
To znaci, da AKO bi bilo moguce u konstrukciju br2 ugurati LRT, nebi morao da se rusi nikakav most kao sto se sugerise. Radovi na adaptaciji bi se odnosili samo na konstrukciju br.2 i za to vrijeme saobracaj bi se nesmetano obavljao konstrukcijom br1 (3 trake u smjeru NBG).

branko-sanu.jpg
 
zexland":14etorqb je napisao(la):
Ovo je super ! Ali kada bi metro isao podzemno ispod Brankove ulice...ili kada bi skrenuo od Varos kapije tacno ka Brankovom mostu...ovo bi sada promenilo ceo koncept, pogotovo krak/izlaz ka Novom Beogradu :)

Ona varijanta koju si ti predstavljao je odlicna posebno zbog mogucnosti lijepe stanice kod obeliska. U obe varijante mjesto ulaska LRT pod zemlju bilo bi blizu jedno drugom ali bi ova varijanta za koju ja pitam morala znaciti podzemnu stanicu na tom prostoru sto je cini skupljom. ili odustati od stanice!?

Sto se tice NBG strane, mislim da bi za izlazak LRT iz mosta morala da se prosiri cesta prema starom sajmistu, tj da se trake "razmaknu" za sirinu LRT i onda bi on dalje isao nadzemno kao sto obe varijante predvidjaju (na vijadukt).

Ako stignem probacu da i tu situaciju ilustrujem.
 
direktor":2vblx492 je napisao(la):
Neizvodljivo nemoze se nakalemiti metro unutar konstrukcije a da se nepravi komplet novi most

Zasto to mislis?
I nemojmo se zavaravati...Ova varijanta koju je Zeks crtao znaci zapravo pravljenje novog mosta (nova konstrukcija na novim osloncima).
Ja bas zbog toga i pokusavam da razmotrim ovu opciju, da se ne mora praviti novi most,
 
razgradjevinar":3k83xfcj je napisao(la):
ja licno mislim da metro uopste i ne treba da premosti savu na tom mestu nego mnogo uzvodnije, po sredini SA (plus sto je vec omugucena veza topcider-nbg preko novog mosta na adi) ali sve gradske vlasti, ukljucujuci i sadasnju, forsiraju tu trasu metro/lrt

ta trasa se forsira iz razloga sto se zeli metro stanica na Trgu Republike a ovaj most je najblize. Svaka druga lokacija za prelazak Save cini citav projekt skupljim. pogotovo izgradnja novog mosta "po sredini SA".
 
Imas pogresne premise iz kojih izvlacis pogresne zakljucke .
Ako bude srece nece metro ici po tom projektu .Most od terazijske terase je daleko bolja varijanta .Skuplje je prepravljati konstrukciju od pravljenja nove paralelne
 
Ok, ne bih želeo da budem grub prema novajlijama ali... da zna se kako izgleda most, i ne nemože tako :D
Prvo bi morao novi most da se pravi, drugo nema odakle LRT da dođe do mosta. Treće vrlo moguće da bi i stubovi morali da se dorađuju.
A dok se sve to radi, opet kolaps u saobraćaju jer bi brankov bio zatvoren.
 
Gorstak89":25ixlnhi je napisao(la):
Ok, ne bih želeo da budem grub prema novajlijama ali...

Zasto grub...nije ovo moj privatni projekat :D
Ja samo hocu da vidim kakva su misljenja i saznanja o ovoj ideji.
 
Jel postoji opsta tema o mostovima?
Okacio bih nesto za ljubitelje istih sto sam pronasao u porodicnoj biblioteci. Ako nema, mogu i ovde. Radi se o nekim starim nacrtima mostova iz doba Kraljevine. Deluje interesantno
 
a57666ae861aa9f8ea93699f32efad18.jpg
91596e25df89dbaa940e8ba1f5288e99.jpg
c8fe321df1b6f43d0f273456e2aa6676.jpg
7c70ef32793da0e096147abead725491.jpg
d957d404fbb55acc38d6366e204e4f7f.jpg
253935c0fc8844e1d28b66199cb0d4de.jpg
d04d5dad25313d0ce363d880ead409e2.jpg
3cb813cc8c0bb9c8af1176d67c2db688.jpg
ac44de8b6f0ffa4cc41adb73105c121f.jpg
1c07cbb94dde11655df1669abe1bb27f.jpg
230f245c2ddbc9e63e5fa9d46fd9c347.jpg

Itd,itd...da ne gusim.
Bas sam danas ovo nasao u starom nacrtnom bloku.
Sta mislite da ovi nacrti, skice mogu da predstavljaju ?
 
Mora da imaju neki prateci tekst opis pecat je zanimljiv svakako
 
Nazalost nasao sam samo nacrti. Neke stranice su pocele da zute, pa sam mozda mislio da ih odnesem na gradjevinski fax
 
Odnesi im kopije mozda ce neko prepoznati o cemu se radi .
 
Sudeci po pecatu i crtezima radi se o nekoj vrsti udzbenika iz mostogradnje. koliko vidim prikazani su crtezi razlicitih mostova. Pecat pripada "Velikoj Skoli Beograd" preteci gradjevinskog fakulteta, osnovanoj u 19vjeku.
 
Vrh