Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Pa mogli bi da uvedu semaforizovane raskrsnice i da spoje delove grada, koji su ovako najčešće povezani nadvožnjacima. Auto-put ima ukrštanja sa drugim putevima samo u različitim nivoima, dok to kod bulevara nije slučaj.
 
Pa i ta Holandija trosi nekoliko puta vise novca godisnje na autoputeve nego na biciklisticku infrastrukturu ali je poenta sto su nasli neki balans. Amerikanci su sami sebi pucali u nogu sto su porusili svoje gradove i zamenili ih autoputevima. Postojao je slican plan i za Amsterdam ali je sprecen.
Beograd je negde izmedju, nije poruseno mnogo stvari za autoput a opet je na obodu centra sto je uslovljeno geografijom beograda.
Da li ga treba pretvoriti u ulicu i staviti semafore? Ne.
Da li ga treba siriti? Isto mislim da ne.

Problem je u tome sto nema alternative za polovinu grada i vecini ljudi je prva ili cak jedina opcija da sednu u kola i spuste se na autoput. Umesto sirenja bi mogla da se naprave brza a jeftina resenja (nova Kumodraska, SMT do Laste, da se iscrtaju 4 trake ali jedna da bude BRT kao sto ima Istanbul.
Trajna resenja za guzve su (smislen) metro, bolji gsp, pa i SMT sa sve mostom. Obilaznica ce verovatno malo rasteretiti sve.

Ono na cemu treba raditi je da autoput ima manji efekat barijere. Da moze lakse da se predje sto peske ili prevozom ili kolima. Da neko ko dodje moze da predje direktno i lagano a ne da kruzi do najblize pasarele i da se pentra uz stepenice.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899992#p899992:16wvycax je napisao(la):
astrodule » Чет Нов 18, 2021 11:39 pm[/url]":16wvycax]Šta će se promeniti promenom imena auto-put u bulevar?

NIŠTA
Шта више, већи део се већ води као три булевара :lol:
 
Kako ništa, pa pročitao si gore da ljudi obećavaju semafore ... mislim, ako može raskrpetlja ... šta ja znam ... Vesić je to ...
 
Вероватно ће главна промена бити на делу аутопута од Аутокоманде до Ласте где фале искључења за успутна насеља. Семафоре нико паметан неће постављати.
 
Па био је семафор на Душановцу негде до 1977. Дакле, ако Влики Ескалатор хоће да нас води у рупу, унатраг... ето му прилике.
 
Jedini semafori koji bi bili smisleni su na ulaznim rampama i da se uvede sistem koji broji vozila da obezbedi neki minimalan protok na autoputu.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
То би паралисало саобраћај свуд около. Баш супротно, на париском Периферику (кружни пут на који у датом тренутку отпада 50% саобраћаја у граду), предност имају они који се укључују са рампи - они који возе десном траком морају да их пусте... (делује сулудо, али спречава колапс у улицама око аутопута). Али ту су 4+4 траке. Са 3+3 плус 2+2 сервисне код нас не би било зиме. На то треба ићи.
 
Onda se ukljuce u kompletan zastoj i ponovo bude kolaps u okolnim ulicama. Mislim da bi bilo bolje sa semaforima bar na Novom Beogradu jer su okolne ulice dovoljno velike da prime malo vise kola, a ukupno vreme puta u proseku bi bilo manje.
Kod nas je najveci problem sto su iskljucenja mala i ne mogu da prime dovoljno automobila sto pravi guzvu na autoputu sto pravi guzvu na ukljucenjima sto pravi kolaps na pristipnim ulicama.
Bilo da su semafori ili prednost na ulasku, treba naci neko brzo resenje da se malo poboljsa situacija, kao i da se srede uska grla. Jedino pravo dugorocno resenje je da se smanji broj automobila u gradu.

Jos jedna interesantna stvar koju sam video u Holandiji - na autoputu kada je guzva, na info ekranima prikazu preporucenu brzinu (npr. 40 na sat) kojom svi treba da se krecu kako bi izbegli kreni-stani situaciju i zapravo funkcionise.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Pa naravno, dinamičko upravljanje saobraćajem. Ta ograničenja tamo stoje na onoj spravi na kojoj kod nas piše 'Vozi polako, neko te voli'. Za Gazelu, sasvim poželjna i neophodna stvar.

A ne bi bio haos sa isključenjima ako se naprave UMP, SMT, kvalitetne petlje... servisne trake koje pomenuh. To sve poprilično postoji, bar toliko Beograđana vozi po Solunu i vidi kako ogroman saobraćaj može da teče ako je put dobro isprojektovan. Da ne idemo dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=900265#p900265:2njtgyxx je napisao(la):
lukander01 » Pet Nov 19, 2021 6:08 pm[/url]":2njtgyxx]
Još jedna interesantna stvar, koju sam video u Holandiji - na auto-putu, kada je gužva, na info-ekranima prikažu preporučenu brzinu (npr. 40 na sat), kojom svi treba da se kreću, kako bi izbegli kreni-stani situaciju i zapravo funkcioniše.

To zaista fino zvuči, ali oni se ni ovog fiksnog ograničenja ne drže. Imaš 80km/h, a on se pravi pametan pa odvali 100km/h. U Holandiji je moja majka bila kažnjena jer je prešla za 1km/h ograničenje i zbog toga što je vozila rent-a-car i jer je račun dolazio čak do Srbije, platila je dobranih €100, a od toga su troškovi banke €60-70 bili. Kod nas imaš granicu, koju smeš da pređeš i da opet ne budeš kažnjen.
Poenta priče, onaj ko se ne drži ni ovih 80km/h, koliko je realno da on uspori svoju vožnju? Meni se čini da nije uopšte, jer je ta osoba ipak sebi najbitnija i šta njega briga što bi svi imali beneficiju.
 
To za kaznu sta da se radi. Ni meni se ne svidja ali to je njihova procena da strogo kaznjavaju sve. Donekle i ima smisla jer te tamo niko ne tera da vozis auto i uvek imas alternative a ne kao u Beogradu gde je nekima auto jedina/jedina realna opcija.

To na ekranima je samo preporuka i uvek ce se naci neko pametan da se zaleti, ali koliko sam video kada se vecina pridrzava svedu se na minimum situacije kad svi nagaze kad se rascisti pa posle 500m zakoce i tako u krug. U globalu bude bolji protok saobracaja.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Јуче; с Мостарске петље Западна капија изгледа као да је с леве стране Аутопута:

IMG-20211119-133224.jpg


IMG-20211119-133100.jpg


IMG-20211119-133034.jpg


IMG-20211119-133818.jpg


IMG-20211119-133307.jpg
 
Nije Njuz

Javno preduzeće „Putevi Srbije“ saopštilo je danas da će se 24. novembra, od 10 do 16 časova, izvoditi radovi na sanaciji oštećenog kolovoza na mostu Gazela, na deonici petlja Sava centar – petlja Mostar, u oba smera.
 
Pretpostavljam da pripada ovde, ako sam promašio izvinjavam se...

Pumpa "Zmaj" u smeru ka aerodromu (to je valjda Zmaj 1) dobija konačan izgled, 'ladno su napravili "čeonu" varijantu, kao OMV što radi (kad staneš na točiono mesto zgrada pumpe je ravno ispred tebe, moraš da motaš 90 stepeni levo pa onda 90 stepeni desno da izađeš sa pumpe), znači usko grlo za izlazak sa pumpe jer će sve trake za točenje da se odmah ulivaju u jednu. Plus su pomerili sve ka isključenju sa auto-puta, na prvi pogled moći će da stane dosta manje vozila u red za čekanje nego ranije, a leti je znalo da bude i po desetak vozila u svakom redu... Nadam se da grešim, vreme će pokazati, ali ovako na prvi pogled meni ne deluje kao baš najsrećnije rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908657#p908657:1x71u1zw je napisao(la):
kojekude » 16 Дец 2021 08:47 am[/url]":1x71u1zw]Pretpostavljam da pripada ovde, ako sam promašio izvinjavam se...

Pumpa "Zmaj" u smeru ka aerodromu (to je valjda Zmaj 1) dobija konačan izgled, 'ladno su napravili "čeonu" varijantu, kao OMV što radi (kad staneš na točiono mesto zgrada pumpe je ravno ispred tebe, moraš da motaš 90 stepeni levo pa onda 90 stepeni desno da izađeš sa pumpe), znači usko grlo za izlazak sa pumpe jer će sve trake za točenje da se odmah ulivaju u jednu. Plus su pomerili sve ka isključenju sa auto-puta, na prvi pogled moći će da stane dosta manje vozila u red za čekanje nego ranije, a leti je znalo da bude i po desetak vozila u svakom redu... Nadam se da grešim, vreme će pokazati, ali ovako na prvi pogled meni ne deluje kao baš najsrećnije rešenje.
Što je mnogo bolje od situacije koja je bila, gde sva vozila u liniji čekaju onog ko je skroz ispred da završi. Ako malo razmisliš, vreme koje je potrebno da se izađe sa točionog mesta je za nekoliko redova veličine manje od vremena potrebnog za točenje i plaćanje, tako da zapravo nema uopšte uskog grla. :sesir:
 
Михаило":3n3a9qzd je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908657#p908657:3n3a9qzd je napisao(la):
kojekude » 16 Дец 2021 08:47 am[/url]":3n3a9qzd]Pretpostavljam da pripada ovde, ako sam promašio izvinjavam se...

Pumpa "Zmaj" u smeru ka aerodromu (to je valjda Zmaj 1) dobija konačan izgled, 'ladno su napravili "čeonu" varijantu, kao OMV što radi (kad staneš na točiono mesto zgrada pumpe je ravno ispred tebe, moraš da motaš 90 stepeni levo pa onda 90 stepeni desno da izađeš sa pumpe), znači usko grlo za izlazak sa pumpe jer će sve trake za točenje da se odmah ulivaju u jednu. Plus su pomerili sve ka isključenju sa auto-puta, na prvi pogled moći će da stane dosta manje vozila u red za čekanje nego ranije, a leti je znalo da bude i po desetak vozila u svakom redu... Nadam se da grešim, vreme će pokazati, ali ovako na prvi pogled meni ne deluje kao baš najsrećnije rešenje.
Što je mnogo bolje od situacije koja je bila, gde sva vozila u liniji čekaju onog ko je skroz ispred da završi. Ako malo razmisliš, vreme koje je potrebno da se izađe sa točionog mesta je za nekoliko redova veličine manje od vremena potrebnog za točenje i plaćanje, tako da zapravo nema uopšte uskog grla. :sesir:

Očigledno se nismo razumeli: i dalje će sva vozila u liniji čekati onog ko je skroz ispred da završi, sve ostaje potpuno isto osim što onaj ko završi (trebalo bi da bude 8 ili 10 točećih mesta čini mi se) mora da ide odmah levo da zaobiđe zgradu pa odmah desno, sa svih točećih mesta vozila će se ulivati u jednu ili dve trake odmah tu, pored zgrade pumpe, neće biti prostora kao do sad. A sama točeća mesta su pomerena malo prema izlazu sa auto-puta, samim tim se smanjila moguća dužina reda i postoji mogućnost da se formira red još u zaustavnoj traci na auto-putu (letnje gužve mi prvo padaju na pamet). Kao što rekoh - vreme će pokazati...
 
@kojekude
Stanica ce biti neuporedivo funkcionalnija nego pre.Imaće isti broj točionih mesta ali redno postavljenih na 6 stubova obostrano i biće im lakši pristup.Ranije je bilo 12 točionih mesta na 6 stubova u tri reda.Pristup zadnjim točionim mestima je često bio nemoguć(kada na prednja mesta stane kombi npr.).Izlaz sa stanice će takođe biti olakšan kao i prolaz kroz stanicu onima koji idu samo u Mc.Donald's npr.Što se tiče automobila koji čekaju sada će to raditi u 12 kolona,znači ako ih bude po 10 u jednoj koloni to će biti 120 vozila,mislim da toliko ljudi u redu nisam video još od '90-tih.Gužve na izlazu gde se sve sliva u dve trake kako ti kažeš su nemoguće jer neće svi u isto vreme da krenu ka izlazu a za ovo motanje od 90 stepeni te nisam razumeo.I na kraju tu će biti punjači za el.automobile i dečije igralište a toga ranije nije bilo.Biće više prostora i za Mc.Donald's i za parking za odmor.
 
Tikvica":14wpuzfq je napisao(la):
@kojekude
a za ovo motanje od 90 stepeni te nisam razumeo

Koliko vidim zamišljeno je kao što OMV radi, objekat/prodavnica pumpe je ispred tebe dok točiš gorivo, kad kreneš motaš 90 stepeni levo, prođeš prodavnicu pumpe pa motaš 90 stepeni desno, evo screenshot jedne od OMV pumpi, da bude jasnije (mislim da će na Zmaju biti mogućnost da se prođe samo sa jedne strane samog objekta pumpe (vreme će pokazati, naravno, nadam se da grešim):
 

Prilozi

  • omv.jpg
    omv.jpg
    297,1 KB · Pregleda: 478
Шта је ту чудно, па сви тако сад праве пумпе. И Гаспром, одавно.
 
Meni su takve pumpe praktičnije. Onda kod Sava Centra mi je retko nepraktična, ali tamo i nisu imali više mesta.
 
Vrh